abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_168934653
registreer om deze reclame te verbergen
Als het koppelen lukt, dan rijden ze sinds december met z'n tween inderdaad :D
Anders rijden ze achter elkaar aan :P
  Moderator donderdag 16 februari 2017 @ 10:15:53 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168934681
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:00 schreef remlof het volgende:
Ik zie sinds een aantal dagen dubbele ICE-treinstellen rijden tussen Amsterdam en Basel, is die route opeens zo populair dat ze de capaciteit hebben uitgebreid?

[ afbeelding ]
Basel-Kln werd altijd al met twee stellen gereden volgens mij.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  donderdag 16 februari 2017 @ 10:25:03 #228
104871 remlof
Europees federalist
pi_168934860
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Basel-Kln werd altijd al met twee stellen gereden volgens mij.
Dat zou kunnen, maar in Nederland heb ik nooit eerder dubbele ICE-stellen zien rijden. Die zijn ook verdomd lang trouwens.
United we stand, divided we fall - www.voltnederland.org
pi_168934882
registreer om deze reclame te verbergen
Het tweede stel kwam uit (ik meen) Hamburg en werd in Keulen aangekoppeld. Dat is sinds december vorig jaar gewijzigd en nu zou die trein al vanaf Amsterdam met twee stellen moeten rijden.
  donderdag 16 februari 2017 @ 10:26:29 #230
104871 remlof
Europees federalist
pi_168934892
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:14 schreef MTL het volgende:
Als het koppelen lukt, dan rijden ze sinds december met z'n tween inderdaad :D
Anders rijden ze achter elkaar aan :P
Is die lijn zo populair geworden dan?

En het koppelen lukt dus niet altijd? :D
United we stand, divided we fall - www.voltnederland.org
pi_168934913
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar in Nederland heb ik nooit eerder dubbele ICE-stellen zien rijden. Die zijn ook verdomd lang trouwens.
400 meter, precies de perronlengte van een station als Arnhem
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 februari 2017 @ 10:30:04 #232
104871 remlof
Europees federalist
pi_168934962
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

400 meter, precies de perronlengte van een station als Arnhem
Vandaar dat de perrons daar verlengd zijn met de verbouwing dus.
United we stand, divided we fall - www.voltnederland.org
pi_168934996
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Vandaar dat de perrons daar verlengd zijn met de verbouwing dus.
neuh, IC-stations op belangrijke knooppunten hebben een perronlengte van minimaal 400 meter gekregen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 februari 2017 @ 10:41:49 #234
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168935119
neuh, het gaat hier om stations waar hogesnelheidstreinen stoppen. Daarvoor is de norm minimaal 430 meter. Maar zulke lange perrons waren er op die stations altijd al.
  donderdag 16 februari 2017 @ 10:45:31 #235
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168935182
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:52 schreef MTL het volgende:
Klein beetje nieuws over de ICNG: de eerste 3D simulaties van het interieur en de indeling, etc. heeft men inmiddels aan een groep reizigers en reizigersorganisaties laten zien via Virtual Reality. Dit waren dezelfde mensen die eerder ook al de stoelen hebben kunnen testen.
Zij hebben dus commentaar kunnen geven over de indeling en interieur van de trein. Ook zal er commentaar komen vanuit personeel, zowel uitvoerend (machinisten/conducteurs) als de collega's die het onderhoud gaan uitvoeren (NedTrain) en de schoonmakers.
Dit zal in de komende maanden verwerkt gaan worden, in een 1-op-1 mock-up van de trein, waarmee een real life model wordt gebouwd waarin het eerder gegeven commentaar is verwerkt. Ook daarop kan nog commentaar worden gegeven (wellicht dat het in het echt toch net even wat anders aanvoelt dan in 3D).
Met die laatste commentaarronde worden dan de allerlaatste puntjes op de I gezet, waarna rond de zomer het definitieve design aan de buitenwereld getoond zal worden.
We mogen de stoelen alvast zien, de rest blijft nog geheim.

500_stoelicng.png

Reizigers beoordelen nieuwe NS Intercity in 3D
pi_168935460
quote:
7s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Is die lijn zo populair geworden dan?

En het koppelen lukt dus niet altijd? :D
Was altijd al populair en regelmatig volgeboekt en overbezet. Nu hebben ze meer zitplaatsen en dus ook meer zitplaatsen voor een lagere prijs en hopen ze dus nog meer mensen die trein in te krijgen.
pi_168935489
en dat is de derde toiletbrand in een SGMm in korte tijd ...
BrandweerZvrt twitterde op donderdag 16-02-2017 om 10:53:03 Op dit moment druk bezig met een treinbrand in #zandvoort. Inmiddels opgeschaald naar "middelbrand" https://t.co/javRSC3M0j reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 februari 2017 @ 11:16:05 #238
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168935660
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Was altijd al populair en regelmatig volgeboekt en overbezet. Nu hebben ze meer zitplaatsen en dus ook meer zitplaatsen voor een lagere prijs en hopen ze dus nog meer mensen die trein in te krijgen.
Er rijden nu per dag 7 ICE's van Amsterdam naar Duitsland, terwijl er de andere kant op 8 rijden. Dus moet er ergens op de dag een extra stel naar Duitsland gestuurd worden. Dat er op die ritten meer mensen mee kunnen is mooi meegenomen.
  donderdag 16 februari 2017 @ 11:18:11 #239
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_168935705
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 09:29 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook waarschijnlijk. Aan de andere kant kost een GPS-zender de wereld niet en is een boete + bezwaar + beroep + hoger beroep (dat er zeker komt om jurisprudentie te krijgen op dit punt) evengoed lastig. Plus misschien de tijd dat wagons niet in Nederland kunnen / mogen rijden vanwege het ontbreken van een GPS module.

Maar wie weet is er een goederenvervoerder die het er op aan laat komen. Dan weten we over een paar jaar de (definitieve) uitslag. Place your bets now :')
Het lastige is dat die goederenboeren naast een vast deel ook heel veel wagens gebruiken die deze week in Nederland rijden en een week later in Polen of Itali rondrijden. De wagens voor gevaarlijke stoffen zijn over het algemeen van maar een handjevol partijen die ze aan alle goederenvervoerders van Europa verhuren naar gelang van de hoeveelheid die zo'n vervoerder nodig heeft. Het ene moment rijden er wagens van GATX en het volgende moment weer van VTG. Op het moment dat ze een GPS-module (of iets dergelijks) zouden moeten hebben ga je dus krijgen dat n verhuurder dat nog maar gaat doen en dat die hogere prijzen kan vragen. En dat kan, want een goederenwagen heeft geen energievoorziening dus die GPS-trackers moeten regelmatig gecheckt worden en een accu hebben. Een rechtzaak met als aanleiding "marktverstoring" als je dat goed kan motiveren win je bijna gegarandeerd en dat lijkt hier wel het geval te zijn.

Het lijkt mij veel makkelijker om ProRail hiervoor verantwoordelijk te maken. Die moeten dan zelf maar iets verzinnen wat zowel juridisch als praktisch goed uitvoerbaar is. Dat is best te doen.
pi_168936208
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:16 schreef ReisT het volgende:

[..]

Er rijden nu per dag 7 ICE's van Amsterdam naar Duitsland, terwijl er de andere kant op 8 rijden. Dus moet er ergens op de dag een extra stel naar Duitsland gestuurd worden. Dat er op die ritten meer mensen mee kunnen is mooi meegenomen.
Volgens mij draai je nu gevolg en oorzaak om :)
  donderdag 16 februari 2017 @ 11:49:40 #241
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_168936213
quote:
15s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
en dat is de derde toiletbrand in een SGMm in korte tijd ...
BrandweerZvrt twitterde op donderdag 16-02-2017 om 10:53:03 Op dit moment druk bezig met een treinbrand in #zandvoort. Inmiddels opgeschaald naar "middelbrand" https://t.co/javRSC3M0j reageer retweet
Ik zie net ook een melding van een VIRM op Amsterdam CS :{
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 16 februari 2017 @ 11:54:28 #242
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168936298
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Volgens mij draai je nu gevolg en oorzaak om :)
Jij denk dat er 's avonds een extra losse ICE naar Amsterdam rijdt om 's ochtends met twee stellen te kunnen rijden?
pi_168936334
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:54 schreef ReisT het volgende:

[..]

Jij denk dat er 's avonds een extra losse ICE naar Amsterdam rijdt om 's ochtends met twee stellen te kunnen rijden?
Ik weet het wel zeker. NS benoemt in haar brief aan locov vorig jaar de noodzaak om een tweede stel te rijden voor de 105 en als versterking daarvan een extra trein vanuit Duitsland. (De vroege volgens mij ter vervanging van CNL)
pi_168936363
broer.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 47,73 4x4: 2:43,53 5x5: 5:09,17 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 8x8: 42:27,57 2-5 relay: 10:31,68
pi_168936368
Ja ja
pi_168937049
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:49 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Ik zie net ook een melding van een VIRM op Amsterdam CS :{
Je zou bijna zeggen dat iemand een hekel heeft aan toiletten in de trein ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 16 februari 2017 @ 12:41:42 #247
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168937106
quote:
15s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je zou bijna zeggen dat iemand een hekel heeft aan toiletten in de trein ...
Zo'n plaszak is best fijn als je exhibitionist bent hoor :7
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  donderdag 16 februari 2017 @ 13:51:53 #248
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168938196
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik weet het wel zeker. NS benoemt in haar brief aan locov vorig jaar de noodzaak om een tweede stel te rijden voor de 105 en als versterking daarvan een extra trein vanuit Duitsland. (De vroege volgens mij ter vervanging van CNL)
NS benoemt daar in de eerste plaats het laten rijden van een extra trein vanuit Duitsland ter vervanging van de CNL.

Ik kan nergens uit opmaken dat dit een gevolg zou zijn van het willen versterken van ICE 105.
pi_168938311
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 13:51 schreef ReisT het volgende:

[..]

NS benoemt daar in de eerste plaats het laten rijden van een extra trein vanuit Duitsland ter vervanging van de CNL.

Ik kan nergens uit opmaken dat dit een gevolg zou zijn van het willen versterken van ICE 105.
Is in dit topic uitgebreid besproken en staat los van de extra vroege ICE.
Bier.
pi_168939214
Staat de NS tegenwoordig voor Oekraense spoorwegen?
http://nieuws.ns.nl/trein(...)eldwijd-de-aandacht/


Het NS-personeel en reizigers in het filmpje praten in ieder geval vloeiend Oekraens _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')