Basel-Kln werd altijd al met twee stellen gereden volgens mij.quote:Op donderdag 16 februari 2017 10:00 schreef remlof het volgende:
Ik zie sinds een aantal dagen dubbele ICE-treinstellen rijden tussen Amsterdam en Basel, is die route opeens zo populair dat ze de capaciteit hebben uitgebreid?
[ afbeelding ]
Dat zou kunnen, maar in Nederland heb ik nooit eerder dubbele ICE-stellen zien rijden. Die zijn ook verdomd lang trouwens.quote:Op donderdag 16 februari 2017 10:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Basel-Kln werd altijd al met twee stellen gereden volgens mij.
Is die lijn zo populair geworden dan?quote:Op donderdag 16 februari 2017 10:14 schreef MTL het volgende:
Als het koppelen lukt, dan rijden ze sinds december met z'n tween inderdaad
Anders rijden ze achter elkaar aan
400 meter, precies de perronlengte van een station als Arnhemquote:Op donderdag 16 februari 2017 10:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar in Nederland heb ik nooit eerder dubbele ICE-stellen zien rijden. Die zijn ook verdomd lang trouwens.
Vandaar dat de perrons daar verlengd zijn met de verbouwing dus.quote:Op donderdag 16 februari 2017 10:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
400 meter, precies de perronlengte van een station als Arnhem
neuh, IC-stations op belangrijke knooppunten hebben een perronlengte van minimaal 400 meter gekregen.quote:Op donderdag 16 februari 2017 10:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Vandaar dat de perrons daar verlengd zijn met de verbouwing dus.
We mogen de stoelen alvast zien, de rest blijft nog geheim.quote:Op woensdag 15 februari 2017 12:52 schreef MTL het volgende:
Klein beetje nieuws over de ICNG: de eerste 3D simulaties van het interieur en de indeling, etc. heeft men inmiddels aan een groep reizigers en reizigersorganisaties laten zien via Virtual Reality. Dit waren dezelfde mensen die eerder ook al de stoelen hebben kunnen testen.
Zij hebben dus commentaar kunnen geven over de indeling en interieur van de trein. Ook zal er commentaar komen vanuit personeel, zowel uitvoerend (machinisten/conducteurs) als de collega's die het onderhoud gaan uitvoeren (NedTrain) en de schoonmakers.
Dit zal in de komende maanden verwerkt gaan worden, in een 1-op-1 mock-up van de trein, waarmee een real life model wordt gebouwd waarin het eerder gegeven commentaar is verwerkt. Ook daarop kan nog commentaar worden gegeven (wellicht dat het in het echt toch net even wat anders aanvoelt dan in 3D).
Met die laatste commentaarronde worden dan de allerlaatste puntjes op de I gezet, waarna rond de zomer het definitieve design aan de buitenwereld getoond zal worden.
Was altijd al populair en regelmatig volgeboekt en overbezet. Nu hebben ze meer zitplaatsen en dus ook meer zitplaatsen voor een lagere prijs en hopen ze dus nog meer mensen die trein in te krijgen.quote:Op donderdag 16 februari 2017 10:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Is die lijn zo populair geworden dan?
En het koppelen lukt dus niet altijd?
twitter:BrandweerZvrt twitterde op donderdag 16-02-2017 om 10:53:03 Op dit moment druk bezig met een treinbrand in #zandvoort. Inmiddels opgeschaald naar "middelbrand" https://t.co/javRSC3M0j reageer retweet
Er rijden nu per dag 7 ICE's van Amsterdam naar Duitsland, terwijl er de andere kant op 8 rijden. Dus moet er ergens op de dag een extra stel naar Duitsland gestuurd worden. Dat er op die ritten meer mensen mee kunnen is mooi meegenomen.quote:Op donderdag 16 februari 2017 11:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Was altijd al populair en regelmatig volgeboekt en overbezet. Nu hebben ze meer zitplaatsen en dus ook meer zitplaatsen voor een lagere prijs en hopen ze dus nog meer mensen die trein in te krijgen.
Het lastige is dat die goederenboeren naast een vast deel ook heel veel wagens gebruiken die deze week in Nederland rijden en een week later in Polen of Itali rondrijden. De wagens voor gevaarlijke stoffen zijn over het algemeen van maar een handjevol partijen die ze aan alle goederenvervoerders van Europa verhuren naar gelang van de hoeveelheid die zo'n vervoerder nodig heeft. Het ene moment rijden er wagens van GATX en het volgende moment weer van VTG. Op het moment dat ze een GPS-module (of iets dergelijks) zouden moeten hebben ga je dus krijgen dat n verhuurder dat nog maar gaat doen en dat die hogere prijzen kan vragen. En dat kan, want een goederenwagen heeft geen energievoorziening dus die GPS-trackers moeten regelmatig gecheckt worden en een accu hebben. Een rechtzaak met als aanleiding "marktverstoring" als je dat goed kan motiveren win je bijna gegarandeerd en dat lijkt hier wel het geval te zijn.quote:Op donderdag 16 februari 2017 09:29 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook waarschijnlijk. Aan de andere kant kost een GPS-zender de wereld niet en is een boete + bezwaar + beroep + hoger beroep (dat er zeker komt om jurisprudentie te krijgen op dit punt) evengoed lastig. Plus misschien de tijd dat wagons niet in Nederland kunnen / mogen rijden vanwege het ontbreken van een GPS module.
Maar wie weet is er een goederenvervoerder die het er op aan laat komen. Dan weten we over een paar jaar de (definitieve) uitslag. Place your bets now
Volgens mij draai je nu gevolg en oorzaak omquote:Op donderdag 16 februari 2017 11:16 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er rijden nu per dag 7 ICE's van Amsterdam naar Duitsland, terwijl er de andere kant op 8 rijden. Dus moet er ergens op de dag een extra stel naar Duitsland gestuurd worden. Dat er op die ritten meer mensen mee kunnen is mooi meegenomen.
Ik zie net ook een melding van een VIRM op Amsterdam CSquote:Op donderdag 16 februari 2017 11:06 schreef Peterselieman het volgende:
en dat is de derde toiletbrand in een SGMm in korte tijd ...twitter:BrandweerZvrt twitterde op donderdag 16-02-2017 om 10:53:03 Op dit moment druk bezig met een treinbrand in #zandvoort. Inmiddels opgeschaald naar "middelbrand" https://t.co/javRSC3M0j reageer retweet
Jij denk dat er 's avonds een extra losse ICE naar Amsterdam rijdt om 's ochtends met twee stellen te kunnen rijden?quote:Op donderdag 16 februari 2017 11:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Volgens mij draai je nu gevolg en oorzaak om
Ik weet het wel zeker. NS benoemt in haar brief aan locov vorig jaar de noodzaak om een tweede stel te rijden voor de 105 en als versterking daarvan een extra trein vanuit Duitsland. (De vroege volgens mij ter vervanging van CNL)quote:Op donderdag 16 februari 2017 11:54 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jij denk dat er 's avonds een extra losse ICE naar Amsterdam rijdt om 's ochtends met twee stellen te kunnen rijden?
Je zou bijna zeggen dat iemand een hekel heeft aan toiletten in de trein ...quote:Op donderdag 16 februari 2017 11:49 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ik zie net ook een melding van een VIRM op Amsterdam CS
Zo'n plaszak is best fijn als je exhibitionist bent hoorquote:Op donderdag 16 februari 2017 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat iemand een hekel heeft aan toiletten in de trein ...
NS benoemt daar in de eerste plaats het laten rijden van een extra trein vanuit Duitsland ter vervanging van de CNL.quote:Op donderdag 16 februari 2017 11:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker. NS benoemt in haar brief aan locov vorig jaar de noodzaak om een tweede stel te rijden voor de 105 en als versterking daarvan een extra trein vanuit Duitsland. (De vroege volgens mij ter vervanging van CNL)
Is in dit topic uitgebreid besproken en staat los van de extra vroege ICE.quote:Op donderdag 16 februari 2017 13:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
NS benoemt daar in de eerste plaats het laten rijden van een extra trein vanuit Duitsland ter vervanging van de CNL.
Ik kan nergens uit opmaken dat dit een gevolg zou zijn van het willen versterken van ICE 105.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |