Darkwing_Duck | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:52 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
Litpho | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:55 |
Het wordt allemaal makkelijker met de OV-chipkaart zeiden ze ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:58 |
+1 voor een bazen-TT. | |
b2py | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:58 |
@pagina 11 vorige topic, post van James over verbouwingen. Wormerveer is al opgeleverd en over Driebergen-Zeist is nog geen besluit genomen. | |
James1988 | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:00 |
Ik haalde het ook maar van die lijst af, dacht dat dat alleen de "hier gaan we wat doen"-lijst was en niet de "en dit hebben we al af"-lijst ![]() | |
ReisT | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:05 |
Dan wordt het dus een soort van IR-trein en ben je minstens een kwartier langer onderweg. De Belgen doen trouwens ook mee met de stationsverbouwingen, ze gaan eindelijk eens station Vilvoorde aanpakken (waar de perronkappen al jaren op instorten staan)! Over 6 jaar denken ze klaar te zijn. | |
dennistd | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:08 |
Ja baas, we hebben alles netjes tot buiten het PVR teruggesnoeid:![]() | |
James1988 | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:11 |
Klopt. Dat is denk ik bedoeld om de reizigers alvast voor te bereiden op dienstregeling 2015/2016, wanneer de Benelux via Breda en Noorderkempen zal gaan en daardoor nog een stukje trager gaat worden. Reizigers die een directe trein willen kunnen tenslotte nog altijd de Thalys nemen... Zucht, reed de Fyra nog maar... De IR gaat in België overigens verdwijnen. Een deel van de "IR-stations" worden IC-stations en in andere gevallen gaan L-treinen het stokje overnemen. Gevolg is dat een rit van A naar B in sommige gevallen iets langer duurt dan voorheen, maar er zijn wel meer rechtstreekse treinen van A naar B die ook beter over het uur verspreid gaan worden. Ik denk dat het nieuwe vervoersplan wel een redelijk compromis is tussen aanbod, frequentie, vraag en infrastructuur. Halfuur- of kwartiersdiensten zoals we ze hier in Nederland hebben rijden is gewoon niet haalbaar door de zeer gespreide manier waarop België is ingedeeld (veel lintbebouwing, kleine dorpjes, e.d.). | |
b2py | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:11 |
Maakt niet uit, maar ter info. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:16 |
Het is ook om Arriva het gras voor de voeten weg te maaien ... | |
James1988 | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:18 |
De LLL gaat er niet meer komen, wat ik je brom. | |
Socios | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:19 |
OV-Chipkaart ![]() Mensen die reizen met een OV-Chipkaart ![]() PAPIEREN TREINKAARTJES IT IS HOE VAAK MOET IK DAT NOG VERKONDIGEN En maar blijven klagen over de OV-Chipkaart. Opzich terecht natuurlijk maar besteed er gewoon geen aandacht aan en reis met fatsoenlijk vervoerbewijs! | |
Peterselieman | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:20 |
daar zorgen NS en NMBS wel voor
| |
dennistd | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:23 |
Maar als je een abonnement wilt zit je er toch aan vast... | |
James1988 | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:24 |
Papieren treinkaartjes in een bus? ![]() De LLL zou een bescheiden kans op succes hebben gehad als de Fyra nog steeds had gereden met hetzelfde prijsmodel. Als men de Fyra had laten rijden, maar zou zijn afgestapt van de reserveringsplicht en de prijselasticiteit zou de LLL eveneens kansloos zijn geweest. | |
einszweiachtung | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:54 |
Laten we eerlijk zijn. Als je bereid bent zoeen ov-kaart te kopen issie best handig. Ipv 10 minuten bezig zijn met een kaartje te kopen even bliepen en instappen. Dat weegt natuurlijk niet op tegenover hetgeen wat die zooi gekost heeft. | |
James1988 | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:59 |
Mijn eerste OV-chipkaart verloopt over 4 maanden, heb er sinds ik hem heb alleen maar gemak van gehad. Natuurlijk, ik heb een paar keer problemen gehad met niet-werkende apparatuur (zoals een bus waarin halverwege de apparatuur uitviel), maar ik heb in alle gevallen zonder al te veel poespas m'n geld teruggehad. Ook bij NS vind ik het makkelijk: na een vertraging klik ik op "Claim indienen", vul ik een drietal tekstvakken in en heb ik de claim verzonden. Da's wel wat makkelijker dan een formulier halen, 2 minuten kwijt zijn aan al die kutvragen invullen ("wat is uw naam, ..."), m'n vervoerbewijs voor die reis opzoeken (en in het geval van een abonnement een kopie maken) en de boel in de brievenbus gooien. | |
ReisT | woensdag 12 maart 2014 @ 00:15 |
In dat opzicht is Antwerpen-Brussel wel een typisch voorbeeld: daar worden wel andere labeltjes geplakt maar ondertussen blijven de treinen gewoon net zo vaak stoppen als nu. De huidige IC's blijven de "IR-stations" overslaan en die ene IR die wordt vervangen door een "GEN-trein" stopte toch al vrijwel overal. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 00:31 |
Ik kwam net per toeval www.rome2rio.com tegen, zo te zien een geïntegreerde reisplanner voor vrijwel alle vormen van OV die er zijn. Ik heb wat routes geprobeerd en dat ding komt aan met treinen, vliegtuigen, bussen en zelfs ferries... inclusief een geschatte prijs. Werkt erg netjes. ![]() | |
Straatcommando. | woensdag 12 maart 2014 @ 01:41 |
Wat ziet dat icr er van buiten toch afgeleefd uit zeg ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | woensdag 12 maart 2014 @ 04:09 |
Maar de NS wil dit jaar de papieren kaartjes met korting uit het assortiment halen, dus dan wordt treinreizen wel heel erg duur voor me. ![]() Geen idee of mijn conditie voldoende is om bijvoorbeeld Hurdegaryp-Wassenaar of Amsterdam af te leggen voor in de zomer als ik vrienden daar wil opzoeken. ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 12 maart 2014 @ 06:37 |
Oh wauw echt? Vanmiddag maar eens naar kijken! ![]() | |
_serial_ | woensdag 12 maart 2014 @ 07:37 |
Het is maar wat je bedoelt met papieren kaartjes met korting, meereiskaartjes zijn al inmiddels al verchipt, waarschijnlijk kan je straks via ns webshop gewoon een product kopen wat je op de chipper kunt laden of kunt printen en gebruiken met barcode. Kruidvat / Blokker kaartjes zijn inmiddels ook al een tijdje verchipt op wegwerpkaart | |
Mr_Klaasje | woensdag 12 maart 2014 @ 09:14 |
In de echte wereld gaat het niet om gelijk hebben maar om gelijk krijgen. Dat krijg je niet door schreeuwen. | |
Ajaxfan | woensdag 12 maart 2014 @ 09:18 |
Daar moet je geen plotseling omvallende bomen hebben. Krijg je een soort domino effect. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 09:25 |
Daar zijn ze weer ![]()
| |
DriekOplopers | woensdag 12 maart 2014 @ 09:25 |
Hoera. Vanavond na 10 uur minder treinen tussen Rotterdam en Den Haag. "Dringende herstelwerkzaamheden". Het zal eens niet... | |
DriekOplopers | woensdag 12 maart 2014 @ 09:26 |
IC Defect toeslagvrij? Iemand enig idee? | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 09:31 |
Nee natuurlijk niet, er rijdt toch nog iets? Aan de ICd heb je sowieso niet veel, na 20:00 rijdt die nog maar 1x per uur (uit Amsterdam: 20:55, 21:55, 22:55, uit Breda: 20:27, 20:57, 21:27, 22:27). Ik ben eens aan het kijken de reisplanner, het lijkt erop dat alleen de sprinter Rotterdam - Hoek van Holland nog rijdt tussen Rotterdam en Schiedam. De andere treinen keren in Schiedam, de IC Den Haag - Venlo rijdt niet tussen Rotterdam en Den Haag. en er is geen pijl te trekken op wat er nou wel en niet rijdt... edit: Wat ik niet snap is waarom er maar 2 sprinters per uur rijden tussen Rotterdam en Schiedam, en "that's it". Na Schiedam liggen er een paar wissels waarmee je vanaf de sporen die richting Hoekselijn gaan alsnog uit kunt komen op de lijn naar Delft. Met een kwartierdienst zou het op papier gewoon mogelijk moeten zijn om in ieder geval twee sprinters Den Haag - Rotterdam te laten rijden. Misschien dat dat niet uitkomt met personeelsomlopen e.d. [ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 12-03-2014 09:55:28 ] | |
DriekOplopers | woensdag 12 maart 2014 @ 10:03 |
Aan NS gevraagd, IC-Direct toeslagvrij te maken en vaker te rijden. http://www.voorbeterov.nl/130219.php | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 10:05 |
Toeslagvrij zou nog wel kunnen, maar vaker laten rijden kun je vergeten. Daarvoor is personeel nodig dat er niet is. ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 12 maart 2014 @ 10:09 |
Om 10 uur 's morgens een belrondje, en dan om 10 uur 's avonds wat personeel. Zou moeten (kunnen) lukken. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 10:14 |
En dan kunnen ze morgen weer op zoek naar anderen omdat het personeel dat vanavond die treinen rijdt morgenvroeg niet meer mag werken omwille van de rusttijden in de arbowet. ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 12 maart 2014 @ 10:20 |
wat staat er nu nog bij de houtrakpolder. als de 1800's weggehaald zijn, en het ddar in Haarlem,dan begint het leeg te raken. wellicht alleen nog een DDZ-6 stel | |
Peterselieman | woensdag 12 maart 2014 @ 10:24 |
nog veel DD-AR, volgens mij 1700-locs en DDZ-tussenbakken die nog niet geplaatst mogen worden. | |
Salatrel | woensdag 12 maart 2014 @ 10:25 |
gezien de recente storingen tussen rotterdam en schiedam denk ik juist dat het probleem bij die wissels/spoorbrug daar ligt..... | |
Socios | woensdag 12 maart 2014 @ 10:30 |
Gelijk krijg ik niet, gelijk héb ik, op welke manier dan ook. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 10:33 |
Je bedoelt dat dan de middelste sporen buiten dienst zouden moeten zijn om dat wissel te maken? | |
Salatrel | woensdag 12 maart 2014 @ 10:39 |
ik bedoel er verder helemaal niks mee ik heb namelijk geen idee wat ze precies gaan maken. ik weet wel dat de afgelopen tijd bijna wekelijks een storing was waardoor er minder treinen richting hoek van holland gingen omdat de treinen vanuit richting den haag over het spoor moesten dat naar hoek van holland gaat. kan het alleen maar toejuichen als ze dat nu eens keer goed oppakken ipv pleisters plakken. | |
Doc__Zenith | woensdag 12 maart 2014 @ 10:51 |
Ja, sneu is het. Ik heb ook niet het idee dat ze er echt moeite voor hebben gedaan, alleen de eerste jaren zag het er prima uit. | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 maart 2014 @ 11:14 |
Driek je hebt echt niet goed opgelet want James en ik hebben sinds de invoering van IC Defect al meerdere keren geroepen dat het schandalig is dat deze niet meer toeslagvrij is bij verstoringen waar dat bij Fyra wel standaard zo was. Dat is nieuw en bekend beleid en je had een grote slag kunnen slaan door hier veel eerder op in te springen. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 11:17 |
Inmiddels is het al wel een aantal keer voorgekomen dat de ICd toch toeslagvrij was (soms tot verrassing van het personeel). Dit lijkt vooral te zijn bij incidenten (aanrijding met een persoon bij Leiden, wisselproblemen bij Den Haag, ...), maar niet bij geplande werkzaamheden. | |
DriekOplopers | woensdag 12 maart 2014 @ 12:20 |
Bericht van de NS nav ons verzoek: De laatste IC direct 969 (22.54 uur) wordt inderdaad toeslag vrij gemaakt. | |
DriekOplopers | woensdag 12 maart 2014 @ 12:20 |
Beter laat dan nooit opgepakt. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 13:02 |
Vandaag weer eens rijdende dienst voor de verandering ![]() | |
NikkelCobalt | woensdag 12 maart 2014 @ 13:37 |
Aan de MCN's of andere kennisdragers. Ik vraag me al een tijdje iets af. In de cabine kun je de "cabine activeren" oid (toch?). Kun je in een andere cab daarna ook activeren of zitten hier allerlei veiligheidsystemen in? En als je in inactieve cab aan de rem trekt of de tractiecontroller inschakelt, gebeurt er dan wat? Hopelijk beetje duidelijke vraag ;-) | |
AIex | woensdag 12 maart 2014 @ 14:39 |
De "stuurstroom" kan inderdaad maar in één cabine ingeschakeld worden. In de overige cabines is dat vervolgens niet meer mogelijk. De remkraan is bij het oudere materieel meestal wel te bedienen zonder stuurstroom, tractie e.d. echter niet. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 14:55 |
Rotterdam The Hague Airport krijgt directe tramverbinding Ik moet zeggen, de regio Rotterdam is goed bezig ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 maart 2014 @ 15:04 |
die in Den Haag iets minder. Die doortrekking van lijn 19 naar de universiteitscampus in Delft is nog steeds verre van af ... http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1599929&page=7 Al hebben ze nog even de tijd, want de St. Sebastiaansbrug in Delft is het knelpunt. Waarschijnlijk eind volgend jaar hoeft het pas af te zijn ... | |
remcoP | woensdag 12 maart 2014 @ 15:06 |
St. Sebastiaansbrug wordt komende zomer aangepakt. Verder liggen bijna overal al tramsporen. | |
NikkelCobalt | woensdag 12 maart 2014 @ 15:13 |
Mechanisch beveiligd? Elektronisch? | |
DriekOplopers | woensdag 12 maart 2014 @ 15:30 |
Meer onduidelijkheid over vanavond: http://www.voorbeterov.nl/130219.php | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 15:31 |
![]() | |
Frozen-assassin | woensdag 12 maart 2014 @ 16:06 |
De ene treurigheid na de ander.. Het houdt niet op | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 maart 2014 @ 16:19 |
Driek die komma achter geadviseerd hoort daar niet en die daarna mag ook weg. | |
DriekOplopers | woensdag 12 maart 2014 @ 16:28 |
Fixed. Thanks. | |
Basekid_NZ | woensdag 12 maart 2014 @ 16:32 |
Volgende week met een directe verbinding van Maastricht naar Heerhugowaard. Beetje jammer alleen dat na Amsterdam CS dat ding op ongeveer elk station stopt. Maarja, boekje en muziek erbij, en laat dat landschap maar voorbij flitsen. Hopelijk werkt het wifi ook een beetje goed en het is wel te overleven ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 12 maart 2014 @ 16:35 |
"Plan uw reis pas als u al onderweg bent"? | |
DriekOplopers | woensdag 12 maart 2014 @ 16:44 |
Nee, plan uw reis na afloop. ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 12 maart 2014 @ 16:46 |
Is het u gelukt uw bestemming te bereiken heeft u erg veel mazzel gehad. Was wel vreemd hoe het item in RTL Late Night gisteren echt aan het eind gepropt werd. Ik had eigenlijk verwacht dat het eerder zou zijn omdat het meer bleef hangen dan. | |
b2py | woensdag 12 maart 2014 @ 16:47 |
ICD is nooit meer toeslagvrij bij storingen of werkzaamheden, nieuw beleid. Edit: mosterd na de maaltijd. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 17:06 |
Mosterd na de maaltijd en niet geheel correct. ![]() | |
b2py | woensdag 12 maart 2014 @ 17:14 |
Geheel correct. Dat het alleen nog niet bij iedereen is doorgedrongen is iets anders ![]() | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 17:17 |
Bij verstoringen wordt de ICd soms toeslagvrij gemaakt. Niet altijd, en ook niet altijd bij gelijke omstandigheden. Het is een beetje een loterij ![]() | |
b2py | woensdag 12 maart 2014 @ 17:20 |
Zoals ik zeg, het is gecommuniceerd maar nog niet bij iedereen doorgekomen. Die mensen kunnen fouten maken maar het proces schrijft voor ICD niet meer toeslagvrij te maken. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 17:33 |
Of het is wel doorgedrongen maar de mensen die erover gaan (bijsturing) denken "Fuck this shit, wij willen reizigers vervoeren" ![]() | |
b2py | woensdag 12 maart 2014 @ 17:37 |
Nee, want de reden dat het niet meer wordt toegestaan is dat er teveel reizigers inzitten en dat mag niet . | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 17:44 |
Dat weet ik, maar dat zegt nog steeds niks. ![]() | |
b2py | woensdag 12 maart 2014 @ 17:47 |
A6 krijgt twee keer drie rijstroken (Cobouw) De capaciteit van de A6 tussen Almere en Lelystad wordt vergroot. Het traject wordt verbreed naar een snelweg met twee keer drie rijstroken. Dat maakt minister Schultz van Haeagen (infra) bekend. Aanpassing van de weg is noodzakelijk om de luchthaven Lelystad beter bereikbaar te maken. Het vliegveld krijgt daarom een nieuwe aansluiting op de A6. Deze komt ten zuiden van de huidige aansluiting. De kosten van het project zijn 70 miljoen euro. Het geld wordt betaald door de rijksoverheid en de regio. Om de luchthaven verder te kunnen ontwikkelen is een goede bereikbaarheid onontbeerlijk, vindt de bewindsvrouw. Verder komt er een openbaarvervoerverbinding tussen station Lelystad centrum en de luchthaven. “Dit zorgt voor meer bedrijvigheid, een betere doorstroming op de weg en is een belangrijke economische impuls voor Flevoland”, zegt de verantwoordelijke gedeputeerde Jaap Lodders. Hij verwacht dat zowel Flevoland, de Randstad als Noord-Nederland van de ontwikkeling zullen profiteren. Onderzoek heeft uitgewezen dat het niet nodig is dat er een nieuwe sprinter gaat rijden tussen station Lelystad Zuid en de luchthaven. De verbreding van de A6 moet in 2022 een feit zijn, aldus de bewindsvrouw. Het voornemen is onderdeel van het project Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA); dit behelst de uitbreiding van het wegennet A9-AA10-A1-A6 tussen Schiphol, Amsterdam en Almere. Bron: Cobouw. Eerste zin laatste alinea is enige wat nog enigszins in dit topic hoort, maar wellicht wel interessant voor vervoersstromen van/naar Lelystad. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 17:49 |
Er is toch al een OV-verbinding tussen Lelystad en Schiphol (via Amsterdam)? | |
b2py | woensdag 12 maart 2014 @ 17:49 |
Gaat om Lelystad Airport . | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 17:53 |
Oh. Ik zie in de tekst wel een paar keer 'Schiphol' voorkomen, maar zie niet echt duidelijk staan dat het om de luchthaven van Lelystad gaat. Pas nu ik het een derde keer lees zie ik ergens weggemoffeld "luchthaven Lelystad" staan. ![]() | |
b2py | woensdag 12 maart 2014 @ 17:53 |
Tsja, had het artikel uit zichzelf wel wat duidelijker in mogen zijn ja. | |
DriekOplopers | woensdag 12 maart 2014 @ 17:53 |
IC Defect welnietwelnietwelniet toeslagvrij. Briefje aan Timo Huges! http://www.voorbeterov.nl/130219.php | |
DriekOplopers | woensdag 12 maart 2014 @ 18:04 |
Hahaha, NS aan de telefoon. "Wel toeslagvrij". Prachtbedrijf. Echt... | |
DeaDLocK2K | woensdag 12 maart 2014 @ 18:09 |
KPN is ook heel goed in dit soort dingen. Als KPN negatief bij Kassa of Radar was geweest werden hun helpdeskmedewerkers in Amersfoort geïnstrueerd om antwoord te geven op iedere vraag zonder bijkomende kosten ook al was de vraag 'waar ligt mijn moeder begraven'. Het kan wel, met een beetje druk. | |
greavy | woensdag 12 maart 2014 @ 18:19 |
Hmmm, misschien wel leuker ja. Ga zo eens goed bestuderen... Meh, dan zal ik gruwelijk verkeerd gekeken hebben, my bad. Wordt toch via Oostenrijk ditmaal. | |
bork | woensdag 12 maart 2014 @ 18:29 |
(Mogelijke) nieuwe NS-planner kun je proberen op: http://www.ns.nl/freetext-reisplanner/Meer info: http://www.utwente.nl/nie(...)n-ut-spin-off-q-able | |
b2py | woensdag 12 maart 2014 @ 18:38 |
FTFY | |
dennistd | woensdag 12 maart 2014 @ 18:42 |
Tot nu toe vind ik dat ding ongeveer van hetzelfde niveau als Eva, dus noemen we hem maar Adam ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 18:49 |
Ja hoi, we inspecteren ons te pletter, we werkzaamheden ons helemaal kleurenblind, en elke week gaat er "zomaar" weer iets stuk waar we nog nooit naar gekeken hebben. Echt hoor! Welke treinen er rijden, of er treinen rijden, geen idee. Dat kun je het beste aan de treinen zelf vragen he. Want hey als iemand het weet zijn zij het ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 maart 2014 @ 18:51 |
Uit een kruising van beiden zal vast niet veel goeds voortkomen ![]() | |
dennistd | woensdag 12 maart 2014 @ 18:54 |
Tja een oneven getal bij een oneven getal levert natuurlijk wel een even getal op, dus je weet maar nooit ![]() | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 18:57 |
![]() | |
LtnGeorge | woensdag 12 maart 2014 @ 19:14 |
Wat stond er vanochtend (rond 08:30) trouwens voor aparte geel/zwarte trein voor de prorail post in Groningen? Kon zo snel geen foto maken maar het leek geen GTW (of de zon vertekende wel heel erg) | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 19:16 |
Geel/zwart klinkt als een DM'90 (Buffel), een dieseltreinstel. Zoiets: ![]() (Foto Wikipedia) | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 19:17 |
Maja de Bij trein ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 maart 2014 @ 19:35 |
of het was bijvoorbeeld de UST-96 bron: Nico Spilt | |
DriekOplopers | woensdag 12 maart 2014 @ 19:42 |
Storingenpagina ns.nl = stuk... http://www.voorbeterov.nl/130219.php | |
Straatcommando. | woensdag 12 maart 2014 @ 19:45 |
DM90 ![]() Jammer dat 't spul hier niet meer rijdt. | |
b2py | woensdag 12 maart 2014 @ 19:46 |
Dingen gebeuren wel eens ja.. | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 19:47 |
Was ook alweer zo lang geleden natuurlijk. Misschien wel een week! | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 19:55 |
Iemand enig idee wat er nou weer catastrophically gefailed heeft bij Schiedam trouwens? Dan kunnen we een poging tot inschatting doen van hoever de werkzaamheden zullen gaan uitlopen ![]() | |
LtnGeorge | woensdag 12 maart 2014 @ 19:56 |
Was geen buffel, dat profiel is te herkenbaar. Lijkt op een UST 96, was het niet. Maar dankzij die hint ben ik er wel achter dat het deze moet zijn geweest: ![]() Veel buiten en spul op het dak en een apart front silhouette. | |
b2py | woensdag 12 maart 2014 @ 19:57 |
In principe zullen de werkzaamheden niet uitlopen. Er is een bepaalde hoeveelheid tijd nodig om die werkzaamheden uit te voeren die niet binnen een huidige onderhoudskader (Meestal ~4 uur) afgerond kunnen worden. Dan heb je twee keuze's, of in de ochtend geen treinverkeer of laat in de avond. In >95% van de gevallen wordt gekozen voor geen treinverkeer aan het einde van de avond. | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 19:58 |
Ja, en nu de reality slap ![]() | |
b2py | woensdag 12 maart 2014 @ 19:59 |
Meer reality is er niet hoor. | |
b2py | woensdag 12 maart 2014 @ 20:06 |
Overigens lijkt het probleem zich niet te Schiedam te bevinden, ook het nachtnet (dat normaal Rotterdam - Gouda - Den Haag doet) wordt vervangen door 'taxibusjes'. | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 20:07 |
Okee, dus we weten al sinds 10 uur vanochtend dat er "iets dringends" moet gaan gebeuren vanavond, maar niemand weet nog steeds waar, alleen dat het niet gaat uitlopen. Okee ![]() | |
b2py | woensdag 12 maart 2014 @ 20:10 |
Er zullen tientallen mensen weten wat er stuk is, maar dat is niet publieke informatie . | |
remcoP | woensdag 12 maart 2014 @ 20:10 |
Lijkt me grappig als het uitloopt en Rotterdam Centraal morgen wordt geopend terwijl er nauwelijks treinen rijden. | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 20:11 |
Dan is het dus iets om je teringdood voor te schamen. | |
b2py | woensdag 12 maart 2014 @ 20:18 |
Nee hoor. | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 20:24 |
Dat kan je niet beoordelen want je weet het zelf ook niet ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 12 maart 2014 @ 20:25 |
Da's een gescheurd puntstuk in Gouda, wordt vannacht ook vervangen, met alle gevolgen voor de in eerste instantie omgeleide nachttrein... Hulde aan ProRail... | |
DriekOplopers | woensdag 12 maart 2014 @ 20:26 |
Er wordt iets aan die spoorbruggen over de Delftse Schie gefikst. Vet kans dat het uitloopt. | |
DriekOplopers | woensdag 12 maart 2014 @ 20:26 |
Ik hoop het niet, maar de kans is wel aanwezig, ja. | |
Peterselieman | woensdag 12 maart 2014 @ 20:31 |
zat ik toch in de goede richting te denken. Weet dat er op dat betreffende spoortje regelmatig schouwtreinen en dergelijke staan als ze even ergens neergezet moeten worden. Zo staan ze niemand in de weg namelijk. | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 20:32 |
Nee hoor kijk maar:
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 20:44 |
NS Storingenpagina al ruim een uur down inmiddels. Tralala. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 20:48 |
Driek schreef eerder dat er ook iets in Gouda moet worden vervangen, vandaar. | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 20:50 |
ja, de linkerhand moet verbonden worden, omreisroute rechterhand moet alleen geopereerd worden. Linkerhand heeft geen idee natuurlijk ![]() | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 21:02 |
Op m.ns.nl staat inmiddels dit:
| |
DriekOplopers | woensdag 12 maart 2014 @ 21:40 |
fixed. | |
JDude | woensdag 12 maart 2014 @ 21:58 |
Net op Eindhoven spoor 6 in de IC richting randstad gestapt. Op spoor 5 kwam de trein uit Amsterdam binnen om te keren vanwege een storing richting Weert (normaal spoor 3). Maar goed, twee medereizigers in mijn rijtuig hadden dat niet in de gaten, en hebben gewoon blind hun crossplatform overstap gemaakt, in de veronderstelling dat ze naar Venlo (spoor 4) zouden gaan. Het gortdroge commentaar van de conducteur: "toch maar even op de bordjes kijken he". | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 22:00 |
oh de storingenpagina doet het weer. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:00 |
Eindhoven - Weert is volledig gestremd vanwege een gestrande trein. Ofwel, er is een machinist door rood gegaan en nu is het hele circus begonnen om te achterhalen waarom. | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 22:00 |
Wat een apelul zeg. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 22:01 |
en we kunnen VOORAL NIET over het andere spoor nog een beperkte treindienst blijven uitvoeren ![]() | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:02 |
Mag niet, want de systemen (verkeersleiding, relais checken, enz) moeten worden bevroren om uitgelezen te worden. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 22:03 |
Achterlijk bananenland is het ook ![]() | |
JDude | woensdag 12 maart 2014 @ 22:05 |
Volgens mij had de helft van die trein uit Amsterdam ook niet door wat er gaande was, zag veel mensen blijven zitten terwijl de trein vrij vlot zou moeten keren. In de app werd'ie overigens aangekondigd als trein uit Maastricht met +99 ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 22:07 |
Videoschouwtrein. Stond op spoortje 40. Ik kwam vanavond op 6a binnen vanuit Roodeschool om 21.12 Toen was de meester de boel aan het opstarten. Zal wel in de buurt aan het schouwen zijn vanavond. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:09 |
Op zich wel begrijpelijk: je wilt een schuldvraag kunnen vaststellen (heeft de machinist een STS-passage veroorzaakt door een technische fout of door een menselijke fout?) en er is tijd nodig om de situatie ter plekke te onderzoeken. Zolang er bewegende delen zijn (rijdende treinen, relais die gebruikt worden, enz) kun je niet garanderen dat er geen cruciale informatie verloren gaat. Het zou me niet verbazen als het na een STS-passage gaat om een plaats delict, al zal dat vast wel afhankelijk zijn van de plek waar het is gebeurd. Een gemist S-Bord op een rangeerterrein zal een lagere prioriteit hebben dan een reizigerstrein die een STS mist in volle baan. ![]() In Engeland is het wel eens gebeurd dat een monteur een fout had gemaakt waardoor een sein dat rood moest tonen in een zeer specifieke situatie groen toonde. Door de situatie ter plaatse te bevriezen kun je dat ontdekken, niet door de andere treinen te laten rijden.
| |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 22:11 |
Vaak wel ellende. Maar niet altijd. Wij hadden van de week een gestrande trein bij Zuidbroek. Vaste remmen. Probeerde het nog 2 keer maar wilde niet. Uiteindelijk moeten kloten en na dik 20 minuten kon hij weer (als leeg mat) vertrekken. Op dat moment wat hij wel gestrand (rijvoorwaarden moesten worden overbrugd), | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 22:12 |
Doet me denken aan die machinist die de wissel linksleidend moest passeren, maar die rechtsleidend lag ![]() | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:13 |
Ah, telt dat ook als "gestrande trein"? Ik dacht dat zoiets als "defecte trein" wordt gecommuniceerd. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 maart 2014 @ 22:14 |
Ligt er meestal aan volgens mij, weet dit niet zeker. Zal eens na vragen op werk hoe wij dat communiceren en hoe Prorail dat doet ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 22:18 |
Als je gewoon bijdetijdse systemen gedraaid had, dan had je al je systemen hoogstens 10 seconden hoeven bevriezen om een snapshot te maken en daarna vrolijk weer door kunnen rijden. Maar omdat hier zo nodig alles met Windows 95, VMS/Pascoe, relaiskasten, transistorbuizen en andere Fred Flintstone-age onzin draaiende gehouden moet worden, "MOET" nu weer urenlang het treinverkeer platgelegd worden en duizenden reizigers gedupeerd worden. Achterlijke pestkankerituszooi ![]() | |
Anno1982 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:24 |
U bedoelt het ongeluk bij Clapham Junction: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/disastercast/DoT_Hidden001.pdf Bijzonder interessant om te lezen, vooral de gelijkenis van de techniek met de Nederlandse. Het rapport geeft een heel goed inzicht waarom we in Nederland bepaalde werkwijzen hebben tav. het wijzigen in treinbeveiligingsinstallaties. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:29 |
Software is één. De situatie ter plaatse is twee. Als stoorstromen uit één of ander relais ervoor zorgen dat een rood lampje groen wordt moet je dat óók vast kunnen stellen, en dat kan niet als dat specifieke storende relais inmiddels iets anders aan het doen is. ![]() Clapham Junction is wat ik bedoelde ja ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 22:36 |
Lezen die lui van TLS Hun email wel ![]() Antwoord Hier zak je toch van door je hangmat ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 22:37 |
Bom d'r op ![]() | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:38 |
Dit is inderdaad een vrij treurig antwoord, maar je oorspronkelijke mail is veel te lang. Je had het volgende moeten vragen:
| |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 22:38 |
Hey, die had ik niet verwacht van je ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 22:40 |
Maar straks he. Dan kan ik geen MaandTrajectKaart meer kopen. Het KAN gewoon niet waar zijn dat WeekendVrij en TrajectVrijMaand op 1 kaart vanzelf goed gaan. Toch maar een tweede kaart kopen dan? | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 22:40 |
Ik zou zeggen, stuur jij m zo eens op naar die Vanish Oxy Action van Dalen, misschien krijg je wel kusjes terug... ![]() | |
Anno1982 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:42 |
Ach, ze hebben in elk geval hun best gedaan om hun Eva een creatieve naam te geven. Wel een beetje vergezocht, maar ok. | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 22:42 |
Gewoon naar Kassa of Radar of zo. Al loop je dan wel het risico van "Ja jezus over Translink krijgen we per seconde al zandkorrelduizend klachten, verzin eens wat origineels". QED, dan maar. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 22:43 |
Wat zou daar fout gaan dan? IF DAG = Weekend THEN -BEEP- IF DAG = IS NOT weekend THEN -BEEP- END IF | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 22:46 |
| |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 22:48 |
hmm. Ik kan me een situatie voorstellen waarin het goed gaat. IF dag = weekend THEN weekendVrij ELSEIF uitcheckstation = ergens op de route THEN Trajectvrij ELSE reis op saldo Maar mijn vertrouwen dat dit vanzelf goed gaat is echt compleet net zo groot als mijn seksleven. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:48 |
Het zou me niet verbazen als het niet samen op één kaart kan, ook al zijn het beide producten die recht geven op vrij reizen... | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 22:49 |
WeekendVrij zal wel gelijk staan aan Vrij reizen (nultarief) met periodebeperkingen TrajectVrij Maand staat er gewoon niet tussen. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:50 |
Lijkt me ook ![]() Dat product bestond nog niet toen de lijst werd opgesteld. | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 22:52 |
![]() Wat een tomeloos geklungel zeg. Dat ding is echt als een soort alfa-concept de markt op gegooid, en voor elke situatie waar niet aan gedacht is, en overduidelijk is er letterlijk aan geen enkele situatie gedacht, moet een workaround gekunsteld worden. Mijn god wat een gepruts. Ik krijg er huilbuien van ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 22:52 |
Een maandtraject kaart bestaat toch al ff? Of waar heb ik dan al die tijd mee Schiedam Rotterdam-West ( ![]() | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:53 |
Met een papieren ding, of met een chipkaart waar het op geprint stond. Niet met een Traject Vrij-reisproduct ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 22:53 |
Deze maand voor het laatst ja. En dan komt er een opvolger, die heet TrajectMaandVrij, en daar schrikt iedereen van, want wat dat dan in werkelijkheid inhoudt daar heeft nog niemand aan gedacht. Dat zien we wel. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 22:54 |
Dat wou ik net zeggen, als prepaykaart werd het uitstekend, maargoed, dat deed de chipknip ook, maar er komen steeds meer produktjes...Als ik nu mijn inhoud van mn kaart bekijk heb ik acht (!)niet meer geldige seimenreiskorting-voor-een-dag eropstaan ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 22:56 |
Ik had zo een dubbel mapje, met aan de ene kant een stamkaart, en aan de andere kant 2 kaartjes. 1 voor de trein, de 2e voor een sterabbonement aan beide kanten van het treintrjacet als ik me goed herriner ![]() | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:56 |
Ik heb een half jaar terug aan een proef meegedaan voor Traject Vrij en dat werkte prima. Achteraf zag ik wel dat er een paar transacties misten (de overzichten van NS en TLS waren het niet altijd met elkaar eens!) maar dat was in 2 van de 200 reizen het geval. Daar is het een proef voor, zullen we maar zeggen. Oude, verlopen producten worden automatisch verwijderd wanneer nodig. | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 22:56 |
Ik ga toch maar een tweede kaart kopen hoor. Zelfs al zou het theoretisch foutloos samen kunnen gaan op 1 kaart, ben je in de praktijk ook nog afhankelijk van conducteurs die dat inderdaad inzien en erkennen. Ik schok die drie knaken wel tegen al die ellende | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 22:56 |
En die sterabbonementen raakten elkaar ook nog eens, dus ik kon in principe ook nog alles per streekvervoer doen... | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 22:57 |
Drie knaken? Gewoon meteen kiezen voor 'nieuwe OV-chipkaart' wanneer je Traject Vrij bestelt, dan krijg je 'm gratis. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 22:59 |
Wanneer is het nodig? Het word onoverzichtelijk zo... ![]() En waarom kan ik bij de NS automaat er steeds maar samenreiskorting voor slechts een Dag opzetten, en bij de chippaal automaat op busstation Oosterhout er voor 12 maanden aan 1 stuk als ik zou willen? ![]() | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:00 |
Wanneer je er een nieuw product op wilt zetten ![]() Geen idee. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:01 |
Het is echt zo, je drukt op samenreiskorting en kan er dan bij zo een paal + en - drukken per maand en dag... Edit: Zo een | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:03 |
Klotedingen. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:04 |
Ik vond het best ok eigenlijk ![]() Evenals deze (En in het Frans was het nog correct ook*) ) ![]() | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:06 |
Ik vind die knopjes rond het display kut. Ze zien eruit alsof je heel hard moet drukken maar eigenlijk hoeft dat niet. ![]() Hoerendingen. ![]() Meestal zie ik die dingen met als tekst "SNMP update", "logs downloaden", "tijdelijk niet beschikbaar" of "SAM fout". | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:07 |
Dat klinkt als te mooi om waar te zijn. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:08 |
Zo was het in ieder geval wel toen ik mijn VDU aanschafte, 4 jaar terug. En bij de abonnementen die NS nu verkoopt staat er nog steeds dat je de benodigde OVC gratis krijgt. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:08 |
Dat is ook het precies het probleem waar ik tegenaanloop...Als de NS om op mn bestaande ov chipkaart dalvoordeel plaats had ik heel die mailwisseling niet.. ![]() | |
remcoP | woensdag 12 maart 2014 @ 23:08 |
Dat zijn toch die trage dingen in veolia bussen? Daar moet ik mijn kaart altijd 5 seconde voorhouden voordat ik ben in-/uitgecheckt. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:09 |
Nee dan bedoel je deze ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:11 |
Ik ga het proberen. Maar het zou me niet verbazen als er ergens iets langskomt van "op deze naam, adres, postcode, DNA-profiel, anything, we weten toch wel alles van je, krijg lekker de klere, is al een OV-Chipkaart geregistreerd. Wilt u koppelen??" Nee natuurlijk wil ik niet koppelen maar het maakt bitter weinig uit wat ik wil ![]() | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:11 |
Voor een jaarabonnement moet je chipkaart nog een jaar geldig zijn. Lijkt me niet zo'n heel gekke voorwaarde. ![]()
![]() ![]() ![]() Net zo dramatisch als deze satanskinderen: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:12 |
Welke kkdebiel die dingen ooit heeft kunnen aanschaffen mag ook wel een nekschotje hebben. Mede mogelijk gemaakt door Fok PTA. | |
remcoP | woensdag 12 maart 2014 @ 23:12 |
A, ja. Kutdingen dat t zijn. ![]() | |
dennistd | woensdag 12 maart 2014 @ 23:12 |
Maar de opvolgers daarvan lijken dan weer erg op het blauwe ophaalapparaat hierboven. In Twente hebben we in de eerste deel van de Citea's dit soort chipkaartlezers, maar in het tweede deel van de levering het nieuwe soort. En daarin willen mensen dus regelmatig bij het ophaalding uitchecken (die zit ook bij de achterdeur in de buurt). Deze is het: | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:12 |
Wacht WAT? ![]() Kwam ik nou "Seksleven" tegen? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:13 |
Nou, bij Veolia brabant dus niet ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:13 |
Mij wel. Er is geen enkele reden denkbaar waarom de geldigheid van "de kaart zelf" beperkt zou zijn. Er staan alleen tijdelijke producten op. Prima. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:13 |
Nee hoor, da's niet het geval. Één van de eerste vragen in het aankoopproces is de volgende:
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:13 |
Ja. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:14 |
Die reden kan ik wel bedenken, je hebt een maximale omlooptijd van 5 jaar, dus over 5 jaar zijn die kraakbare MILFFARE dingen of weet ik hoe het heet, eruit... | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:14 |
VEERTIEN DAGEN kkhoeren. En dat terwijl het technisch binnen 14 milliseconden te regelen is. Ik mag wel opschieten. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:15 |
Komt ie nu mee ![]() Dus dat hele probleem van 2 kaarten waarover ik e mail wissel is voor Jean-Lul ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:15 |
Hebben we het over hemellichamen of zo? Nee. Dus die termijn is met de natte vinger in de lucht bepaald door eoa uitkeringstrekkende droplul. En dus verwaarloosbaar. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:15 |
Ja, want die chipkaart moet nog gefabriceerd, gepersonaliseerd en verstuurd worden. Nou is dat op zich een klusje dat zo'n inhuurIndiër in een kwartiertje heeft gedaan, maar als de posterijen vervolgens traag zijn heb jij je kaart nog niet terwijl je er al wel voor betaalt enzo. Wil je lachen? Het product "Traject Vrij Maand" is momenteel nog niet te koop. ![]() | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:16 |
Dat had ik toch al eens gezegd? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:16 |
Nee dat niet, maar dat beteken dus wel dat je dus eewig met zo een eerste generatie chipkaart kan doen en dus gratis kan opladen enzo.... | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:16 |
Beter zorgen ze dat het per volgend kwartaal op tijd voor elkaar is of ik sla elke dag een concuteur in elkaar | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:16 |
oh ja? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:17 |
Dinges. Of een loodgieter. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:17 |
| |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:17 |
Je was nog eerder dan ik ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:17 |
of "als ik..." | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:18 |
Een Oystercard is onbeperkt geldig voor zover ik weet. De enige reden die ik me kan indenken voor het invoeren van een vervaldatum voor die kaart is zodat TLS zeker weet dat een onveilige chip binnen 5 jaar verdwenen is. Volgens mij in één van de vorige delen ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:19 |
* Darkwing_Duck gaat zich in een hoekje zitten schamen... | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:21 |
Precies. "Wij weten ook van God noch zure appelen dus we duwen gewoon een knetterkraakbare MiFare kaart de markt op. Maar hey. We dwingen jullie om elke 5 jaar een nieuwe te kopen en dan noemen we dan "onze maatregelen tegen onveilige kaarten"." Dat die mensen zich niet massaal van het leven beroven snap ik niet. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:22 |
Het is zo heerlijk werken als je nergens voor verantwoordelijk bent en je een monopolie hebt. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:23 |
Had ik al verteld dat de nieuwe generatie Navigo ook al in mn bezit door mn strot geduwd is ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:23 |
En je maar gewoon straffeloos een eind raak kan blunderen ![]() ![]() Man man man, Madeliefjes en een glaasje ranja in de zon zouden me geen groter genoegen kunnen schenken. Erasmus had gelijk met zijn Lof der Zotheid. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:24 |
Dat strakke ding ontworpen door Philippe Starck bedoel je? ![]() Mooi hea? | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:26 |
Ik ga een auto kopen echt waar ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:26 |
Ja, met nog meer geheugen, waardoor ze nog meer historiek kunnen zien van reizen die wel Ingecheckt zijn, maar niet uitgetsjekt, of andersom (RER) ![]() | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:26 |
Toe dan. | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:26 |
Nee dat is met een lekker wijf erop. Darkwing is geen lekker wijf ![]() | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:27 |
Awwwwh. Dan moet je maar betalen, klaploper ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:28 |
Voor die dagelijkse wanprestatie zeker, sinds ik verhuist ben neem ik dagelijks de RER 1 station, en zelfs DAT gaat totaly RUK! | |
dennistd | woensdag 12 maart 2014 @ 23:28 |
Ik heb mijn auto nu een jaar en er geen moment spijt van gehad (nou heb ik hem ook nodig voor het werk, maar goed. Ik ging altijd met de bus naar het station, maar sinds ik zelf die bussen bestuur pak ik altijd de auto ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:29 |
Want je weet hoe ze onderhouden worden ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:30 |
Zoiets als wat jij hebt idd Dennis, en dan zou ik er ook nog niet eens heel veel kilometers mee rijden. Wat ben jij er zoal aan kwijt per maand aan verzekering en onderhoud en shit? | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:31 |
En anders is er altijd nog Greenwheels. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 maart 2014 @ 23:32 |
VORT! | |
dennistd | woensdag 12 maart 2014 @ 23:40 |
Aanschaf: 5000 euro (maart 2013, auto is van januari 2009, had 38000km op de teller, met 6 maanden garantie) Wegenbelasting: 58 euro per kwartaal Verzekering: inclusief doorlopende reisverzekering en rechtsbijstandverzekering iets van 50 euro per maand Onderhoud: buiten de garantie alleen een kapotte bobine gehad, 100 euro. Een beurt heeft ie nog niet gehad. Verbruik: 1:19 als je het een beetje rustig aan doet, anders hooguit 1:17 ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 maart 2014 @ 23:42 |
Lekker zuinig, Dennis | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:43 |
Maar hoeveel rij jij ermee? Als je uitgat van bijv 500-1000 km per maand, ben je dan all in voor 100 euro per maand klaar? | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:44 |
Voor 100 euro per maand heb je misschien net de brandstof. | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:47 |
50 verz, 19 bel. 31 euro over voor brandstof. 31 euro is like 20 liter benzine, diesel nog veel meer, dus jah komt wel uit zo'n beetje. Ik zou er toch weinig anders mee doen dan de boodschappen op dagen dat de bus niet voor de deur komt | |
Straatcommando. | woensdag 12 maart 2014 @ 23:48 |
Bijzonder zuinige benzine auto als je daarmee uitkomt ![]() | |
dennistd | woensdag 12 maart 2014 @ 23:48 |
Ik heb er tot nu toe 8000km mee gereden, dus zo'n 650-700km per maand. Dan heb ik 19+50=7969 vaste lasten, en nog een tank brandstof à 35 liter. Ik rij altijd op E10 dat mij ¤1,469 per liter kost, dus dat komt op zo'n 51 euro neer. Voor jou zal dat duurder zijn, aangezien ik in Duitsland tank. Voor mij is het dus 130120 per maand, jij zult een tientje meer kwijt zijn vanwege de benzine bij gelijk aantal kilometers. Hierbij heb ik onderhoud en reparaties nog niet meegerekend, en ook geen afschrijving. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:48 |
Benzine gaat tegenwoordig voor ¤ 1,77 over de toonbank, daar haal je dus 17,5 liter voor. Met een verbruik van 1:19 kun je dan 330 km rijden. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:49 |
en een tientje minder kwa rekenfout ![]() | |
dennistd | woensdag 12 maart 2014 @ 23:49 |
Als je voor ¤1,77 tankt ben je een dief van je eigen portemonnee, zelfs hier in het dorp betaal je maar ¤1,649. In Duitsland is het ¤1,509. | |
dennistd | woensdag 12 maart 2014 @ 23:50 |
Ja, ik kan niet rekenen ![]() Beter gezegd: ik let niet zo goed op | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:50 |
Ik haalde m'n cijfers van het internet, 1,77 is de adviesprijs (ja, bezopen). Lokaal of in het buitenland kun je veel goedkoper tanken ![]() Zelf tank ik altijd diesel, mijn auto gaat waarschijnlijk gek doen van benzine. | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:50 |
Ik kijk hier uit het raam en zie 1,649 bij de TinQ. | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:51 |
Dan haal je er iets meer dan een liter meer uit en kun je misschien 25 km verder komen. Dan zit je nog steeds ver van die 500-1000 km af. ![]() | |
dennistd | woensdag 12 maart 2014 @ 23:52 |
Ik tank alleen van ma-za tussen 12u en 22u, dan is het het goedkoopst. Nu betaal je ¤1,569 voor een liter bij mijn vaste pomp ![]() http://www.q1.eu/tankstel(...)r_pi1[station_id]=64 | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:53 |
Ik blijf wel met treinen reizen. Kan ik tenminste blijven klagen op de vervoerder en alles ![]() | |
dennistd | woensdag 12 maart 2014 @ 23:55 |
Maar dan kun je weer niet klagen over files ![]() Niet dat we die hier hebben, maar goed | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:55 |
Veel leuker dan je opwinden over tuttebellen die 'm zonder nadenken naar links of rechts gooien, over omaatjes die 80 rijden op de linkerbaan of vrachtwagenchauffeurs die elkaar inhalen op een tweebaansweg. ![]() En dan vallen Nederlandse chauffeurs nog ontzettend mee in vergelijking met wat Belgen of Britten flikken. In België mogen de ouders rijles geven en mag je op voor een examen zonder ooit een professionele rijles te hebben gehad ook. En daarna mag je zelfstandig gaan rondrijden met een voorlopig rijbewijs in de hoop dat je het leert ![]() | |
dennistd | woensdag 12 maart 2014 @ 23:57 |
En vervolgens je eigen kinderen weer les geven, terwijl je zelf nooit fatsoenlijk hebt leren rijden... ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 12 maart 2014 @ 23:57 |
Nog even terug naar de puinzooi van vanavond. Dacht je alles gehad te hebben. nee hoor. Ook laatste verbindingen blijken per ongeluk geschrapt... http://www.voorbeterov.nl/130219.php | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:57 |
Als ik in de auto achter het stuur zit heb ik ook altijd ommentaar op alles maar dan ook ALLES wat er om me heen gebeurt ![]() | |
James1988 | woensdag 12 maart 2014 @ 23:57 |
Het is ook niet zo raar dat de hoeveelheid verkeersdoden in België relatief gezien veel hoger ligt dan in Nederland... | |
dennistd | woensdag 12 maart 2014 @ 23:58 |
Dat heb ik ook hoor. In de auto zit ik te schelden, achter het stuur van de bus mag ik graag de luchthoorn overuren laten maken ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2014 @ 23:59 |
Wel toeslagvrij geschrapt toch? ![]() Echt, zowel NS als Prorail weten bij God noch zure appelen waar ze mee bezig zijn. Staan die lui met dat puntstuk voor Gouda al met hun handen in het haar bij Schiedam? Het zou me niets verbazen. | |
#ANONIEM | donderdag 13 maart 2014 @ 00:01 |
Ik typhoneer ook als ik dingen zat ben hoor. - Gevaarlijke situaties - Mensen die onder de bomen door fietsen - Katten die op de spoorstaaf zitten die ik niet dood wil rijden - Kinderen die te dicht bij het spoor lopen - Seksende stelletjes zomers (geloof me, dat kom je vaker tegen dan je denkt ![]() | |
James1988 | donderdag 13 maart 2014 @ 00:02 |
Op of naast het spoor ja? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 maart 2014 @ 00:02 |
Je vergeet de eierzoekers ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 maart 2014 @ 00:03 |
Eigenlijk zou je als VBOV gewoon die spoedwerkzaamhedenkermis moeten kunnen vetoën. Want ga me niet vertellen dat Prorail of een onderaannemer WEL weten waar ze mee bezig zijn als er echt wekelijks dit soort gekneus boven water komt. Nee niks spoed, gewoon oprotten, repareren doe je maar in je eigen tijd. Klaar. En geen gemaar. | |
#ANONIEM | donderdag 13 maart 2014 @ 00:05 |
Op het spoor heb ik nog niet mee gemaakt, maar ik weet dat het voorkomt bij stamlijntjes in het weekend. Daar waar het spoor wat afgelegen ligt en er niet zoveel gereden wordt ![]() Heb trouwens wel bij de vork richting Waalhaven regelmatig een man door een andere man behoorlijk vieze dingen zien doen. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2014 00:05:41 ] | |
James1988 | donderdag 13 maart 2014 @ 00:08 |
Nog eens even teruggezocht In 2012 vielen in Nederland 650 dodelijke slachtoffers in het verkeer (Swov), in België waren er 767 doden te betreuren (Belgische overheid). Op 1-1-2013 had NL 16,8 miljoen inwoners en BE 11,1 miljoen inwoners. In NL overleed in 2012 0,003% van de bevolking in het verkeer, in BE 0,006%. Het dubbele dus. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 13-03-2014 00:14:42 (Oeps.) ] | |
Dr_Flash | donderdag 13 maart 2014 @ 00:10 |
maak ff wat pics deze zomer Mono. We zien uit naar je compilatie ![]() op de modelspoorbaan is het al vrij normaal geworden: http://www.modellbahnwelt(...)on-Blanket-moving-H0 ![]() Ze gaan op en neer op een 14-16 volt motortje en ik heb zojuist het laatste op voorraad zijnde exemplaar besteld. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 13 maart 2014 @ 00:11 |
Hehehehe, maak je d'r een mooi gifje van als je het in huis hebt ? ![]() Het nadeel is dat ik altijd vrij rap langs dat soort plekken rijd. Lastig om camera tevoorschijn te toveren. Je moet zomers maar een keertje mee op de bok, dan kan je het met eigen ogen zien ![]() | |
James1988 | donderdag 13 maart 2014 @ 00:11 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 maart 2014 @ 00:13 |
Tel het nogeens na. 600 op 16 miljoen is 1 op 30.000, dat is 0,003 % Zou een mooie bak wezen als 1 op elke 300 mensen elk jaar zou overlijden in het verkeer. Het is hier fucking Angola niet of zo. Beetje raar om met cijfers te gooien terwijl je er zelf gewoon een factor honderd naast zit. | |
James1988 | donderdag 13 maart 2014 @ 00:14 |
Het is laat, ik ben moe, ik had een rekenfoutje gemaakt. Maar je hebt inderdaad gelijk. | |
dennistd | donderdag 13 maart 2014 @ 00:27 |
Er is zelfs een promofilmpje van ![]() Ze hebben ook nog de 5004: De 5002 zijn twee naakte dames op een wip: https://az95169.vo.msecnd.net/images/viessmann/5002.jpg | |
Dr_Flash | donderdag 13 maart 2014 @ 00:30 |
hij is ech VIESS mann ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 maart 2014 @ 00:31 |
Ik hoef alleen maar dat wippende stelletje op die deken ![]() | |
dennistd | donderdag 13 maart 2014 @ 00:32 |
f 77,65: http://www.modellbahnshop(...)p-0/ein_produkt.html | |
dennistd | donderdag 13 maart 2014 @ 00:33 |
http://marnan.eu/viessmann-5004-h0-sexy-liebespaar-im-bett-bewegt
| |
Dr_Flash | donderdag 13 maart 2014 @ 00:34 |
44,23 euro incl verzendkosten. | |
b2py | donderdag 13 maart 2014 @ 06:38 |
En de werkzaamheden zijn niet uitgelopen ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 13 maart 2014 @ 07:57 |
Klopt. Eerlijk is eerlijk. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 maart 2014 @ 08:03 |
Ik hoor mezelf er al een aanwijzing voor afgeven... ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 13 maart 2014 @ 08:05 |
Weet je wat nou het garppige is? Vroeger waren er ook spoedwerkzaamheden. Maar dat hoorde je toen niet als publiek. Ze hadden ook minder impact op de treindienst. [ Bericht 2% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 13-03-2014 08:57:51 ] | |
Salatrel | donderdag 13 maart 2014 @ 09:02 |
laten we dat maar niet doen ![]() | |
James1988 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:12 |
En juist daarom zijn zowel Rover, VBOV als allerlei andere clubs er inmiddles wel helemaal klaar mee. Het loopt de spuigaten uit, ook al zegt men dat de hoeveelheid onverwachte werkzaamheden niet is toegenomen. Zo ervaart een reiziger dat echt niet ![]() | |
bork | donderdag 13 maart 2014 @ 09:27 |
Van alles mis met de militaire helikopter NH-90Drie keer raden waar Augusta een zusterbedrijf van is. ![]() | |
James1988 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:28 |
Zijn er al bodemplaten onderuit gevallen? | |
bork | donderdag 13 maart 2014 @ 09:28 |
Ze roesten overmatig, ze maken teveel herrie en ze zijn te zwaar ![]() Een marinehelicopter die niet tegen zeezout kan, dat is als een trein die niet in de .. kan rijden, kom op, hoe heet dat spul ook al weer. | |
Bitlord | donderdag 13 maart 2014 @ 09:45 |
Lekker handig: iemand had zn fiets op driebergen zo neergezet, dat een van de overwegbomen niet volledig openkon waardoor de lampen bleven branden. Met veel kracht die fiets losgekregen, maar toen ging de overweg veiligheidshalve helemaal dicht. Na twee minuten was t probleem opgelost. Voor zekerheid SMC gebeld dat ze niet hoeven te komen voor een non-storing. Wordt tijd dat er meer fietsenstallingen komen op Driebergen. | |
spectrumanalyser | donderdag 13 maart 2014 @ 10:25 |
Nee, tijd dat ze wees-fietsen opruimen. ga maar eens na hoeveel fietsen nooit opgehaald worden. | |
#ANONIEM | donderdag 13 maart 2014 @ 12:02 |
Komende maand verhuizen ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 13 maart 2014 @ 12:05 |
Met de trein? | |
#ANONIEM | donderdag 13 maart 2014 @ 12:07 |
Staat nergens dat het niet mag. Heb ooit eens studenten een complete bank met krat bier mee zien nemen in de trein ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 13 maart 2014 @ 12:08 |
Wat een bazen ![]() | |
James1988 | donderdag 13 maart 2014 @ 12:10 |
Waar ga je heen? (En waar kom je vandaan?) | |
Peterselieman | donderdag 13 maart 2014 @ 12:15 |
weet niet of dat zo praktisch is ![]() Gefeliciteerd ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 maart 2014 @ 12:15 |
in Delft hebben studenten eens een voordeur in de trein gezet ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 13 maart 2014 @ 12:17 |
Groningen, Groningen ![]() Samenwonen en gelukkig groter wonen. Geen studentenkamer meer delen met een dwaas ![]() | |
dcm360 | donderdag 13 maart 2014 @ 12:21 |
Sindsdien zit die deur wel iets beter vast gelukkig ![]() | |
James1988 | donderdag 13 maart 2014 @ 12:21 |
Goed bezig ![]() | |
Salatrel | donderdag 13 maart 2014 @ 12:28 |
onderweg opeens een verstoring moet je met de bus mee ![]() | |
dennistd | donderdag 13 maart 2014 @ 12:31 |
Ach ja, sommige mensen slepen ook bouwpakketten van de Ikea mee de bus in, of iemand met twee contrabassen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 maart 2014 @ 12:35 |
moet kunnen | |
AverageJoe | donderdag 13 maart 2014 @ 12:50 |
Ik hoorde dat er een behoorlijke sleep 1800 locs naar Nijmegen verplaatst zijn. Weet iemand waarom? Worden deze gesloopt? | |
dennistd | donderdag 13 maart 2014 @ 13:03 |
Uiteindelijk wel denk ik. Ze stonden eerder op de Dijksgracht, daar zijn ze weggehaald voor de V250's, en zijn ze naar een ongebruikte terminal in de Houtrakpolder gebracht. Inmiddels is er blijkbaar weer zoveel ruimte in Nijmegen dat ze daar neergezet kunnen worden, wat mogelijk goedkoper is dan in Amsterdam. | |
James1988 | donderdag 13 maart 2014 @ 13:05 |
Het zou me niet verbazen als de V250's uiteindelijk naar de Houtrakpolder wordt gebracht zodat de Watergraafsmeer en Dijksgracht gebruikt kunnen worden voor wel rijdende treinen. | |
Peterselieman | donderdag 13 maart 2014 @ 13:08 |
Er staat nu nog genoeg V250 op de Meer waar niet aangekomen mag worden, omdat ze eigendom zijn van Ansaldo. Voor iedere verplaatsing moeten de Italianen toestemming geven. Dat maakt het lastig om capaciteit vrij te maken op de Meer, terwijl de NS en ProRail daar meer opstelsporen willen benutten. | |
Straatcommando. | donderdag 13 maart 2014 @ 13:12 |
Ik ga eerdaags ff kijken. Daar stond voorheen ook redelijk wat ICK spul, toch? | |
boriq | donderdag 13 maart 2014 @ 13:14 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 maart 2014 @ 13:20 |
klopt, maar dat is grotendeels verdwenen. Wel staat er nog het DDM-1 | |
Straatcommando. | donderdag 13 maart 2014 @ 13:26 |
Ja 't is al een tijdje weg, verkocht dacht ik. Dat DDM spul staat er al een behoorlijke tijd, ik had er altijd uitzicht op als ik aankwam met de sprintert. | |
dennistd | donderdag 13 maart 2014 @ 13:32 |
Achter het DDM staat nog ICK dacht ik | |
DeaDLocK2K | donderdag 13 maart 2014 @ 13:34 |
LOL![]() | |
Ajaxfan | donderdag 13 maart 2014 @ 13:47 |
Weekend van 22 en 23 maart gaat een leuke worden om in de gaten qua korte treinen. Veel werkzaamheden wat ik zo zie. | |
dennistd | donderdag 13 maart 2014 @ 13:57 |
Opening van de kapsalon: http://www.rijnmond.nl/ni(...)g-rotterdam-centraal | |
Peterselieman | donderdag 13 maart 2014 @ 14:02 |
![]() | |
James1988 | donderdag 13 maart 2014 @ 14:49 |
Bron: Rijksoverheid ![]() | |
Panthera. | donderdag 13 maart 2014 @ 14:59 |
Mooi station, Rotterdam Centraal. Wel prettig dat er een keer een station af is, alle grote stations waren bouwputten. Ik lees op de site van het station dat Rotterdam Centraal over een dikke 10 jaar (2025) 320,000 reizigers per dag verwacht, terwijl ze er nu 110.000 hebben. Als reden wordt gegeven HSL-Zuid en Randstad-Rail. Is dat niet wat overdreven? Het klinkt een beetje als we doen x3 voor de prognose. | |
dennistd | donderdag 13 maart 2014 @ 15:03 |
320.000 lijkt mij ook wat veel, zelfs 230.000 halen ze niet denk ik | |
Panthera. | donderdag 13 maart 2014 @ 15:05 |
Ik snap ook vooral de reden niet, dankzij de RR-rail wordt het juist aantrekkelijker om niet in Rotterdam Centraal uit te stappen maar van centrum direct naar Den Haag te reizen. | |
James1988 | donderdag 13 maart 2014 @ 15:18 |
Nou nee, want de trein is nog steeds een stukje sneller dan RR. RR is vooral relevant voor mensen die naar Rotterdam komen uit plaatsen als Pijnacker en Berkel en Rodenrijs. Het is jammer dat er geen RR rijdt rechtstreeks naar Zoetermeer, maar dat je daarvoor moet overstappen (en moet uitchecken bij RET op het perron, en inchecken bij HTM in het voertuig. Wat meer samenwerking op dat gebied zou handig zijn geweest. Maar ja, RET wilde metro's en HTM trams... | |
dennistd | donderdag 13 maart 2014 @ 15:31 |
Het zou natuurlijk alsnog kunnen: aftakken in Berkel en Rodenrijs en dan langs de HSL naar Zoetermeer Javalaan. Vanaf daar tot de aansluiting bij Seghwaert ombouwen op RET-perrons en dan doorrijden tot Voorweg Laag met hoge en lage perrons. Dan hoeft de HTM ook de losse tak naar Javalaan niet meer te bedienen en kan gewoon alles links- of rechtsom door de lus heen. Zoiets dus: https://mapsengine.google(...)OznHPzY.k3kQKg-4WicQ [ Bericht 18% gewijzigd door dennistd op 13-03-2014 15:41:08 ] | |
Ajaxfan | donderdag 13 maart 2014 @ 15:38 |
Gisteren (?) Amersfoort <> Utrecht ook al. Je zou verwachten dat die truckers de hoogte van hun truck wel weten. | |
Frozen-assassin | donderdag 13 maart 2014 @ 15:57 |
![]() | |
bork | donderdag 13 maart 2014 @ 16:15 |
Leuk, hoe doe je dat? Of waar kan ik info over vinden? | |
dennistd | donderdag 13 maart 2014 @ 16:18 |
Hoe ik die kaartjes teken? Met de Google MapsEngine: https://mapsengine.google.com/map/ Het plan van die metro bedenk ik net zelf adhv de post van James | |
mschol | donderdag 13 maart 2014 @ 16:33 |
zal wel weer een sauna worden in de zomer met al dat glas ![]() | |
GlenSpey | donderdag 13 maart 2014 @ 16:33 |
Klopt, als je bij de Aldi staat (ligt tussen de splitsing richting Dukenburg / Heyendaal) kan je er als niet-personeel zijnde nog een aardige blik van opvangen. Staan nog een aantal ICK rijtuigen, wat sikjes en nog wat ander lang spul dat allang vergaan is ![]() | |
James1988 | donderdag 13 maart 2014 @ 16:49 |
![]() | |
bork | donderdag 13 maart 2014 @ 16:53 |
thx, ik heb dat even laten liggen maar zal wel moeten omdat google die oude maps (die ik persoonlijk fijner vind) uitgefaseerd wordt. | |
b2py | donderdag 13 maart 2014 @ 17:04 |
Beetje dat ZoRo plan maar dan met metro toch? Die extra halte bij dat outletcentre wat er niet gaat komen etc? | |
dennistd | donderdag 13 maart 2014 @ 17:20 |
vol |