Ik hoor mezelf er al een aanwijzing voor afgeven...quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:11 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hehehehe, maak je d'r een mooi gifje van als je het in huis hebt ?
Het nadeel is dat ik altijd vrij rap langs dat soort plekken rijd. Lastig om camera tevoorschijn te toveren. Je moet zomers maar een keertje mee op de bok, dan kan je het met eigen ogen zien
Weet je wat nou het garppige is? Vroeger waren er ook spoedwerkzaamheden. Maar dat hoorde je toen niet als publiek. Ze hadden ook minder impact op de treindienst.quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Eigenlijk zou je als VBOV gewoon die spoedwerkzaamhedenkermis moeten kunnen vetoën. Want ga me niet vertellen dat Prorail of een onderaannemer WEL weten waar ze mee bezig zijn als er echt wekelijks dit soort gekneus boven water komt. Nee niks spoed, gewoon oprotten, repareren doe je maar in je eigen tijd. Klaar. En geen gemaar.
laten we dat maar niet doenquote:Op donderdag 13 maart 2014 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Eigenlijk zou je als VBOV gewoon die spoedwerkzaamhedenkermis moeten kunnen vetoën.
En juist daarom zijn zowel Rover, VBOV als allerlei andere clubs er inmiddles wel helemaal klaar mee. Het loopt de spuigaten uit, ook al zegt men dat de hoeveelheid onverwachte werkzaamheden niet is toegenomen. Zo ervaart een reiziger dat echt nietquote:Op donderdag 13 maart 2014 08:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vroeger waren er ook spoedwerkzaamheden. (...) Ze hadden ook minder impact op de treindienst.
Drie keer raden waar Augusta een zusterbedrijf van is.quote:Hoofdpijndossier
Er waren al eerder moeilijkheden met het toestel. Het project liep flinke vertraging op, er waren technische gebreken en flinke financiële tegenvallers. Defensie heeft er twintig besteld waarvan er inmiddels elf zijn geleverd. Hennis noemde het project vorig jaar een hoofdpijndossier.
Zijn er al bodemplaten onderuit gevallen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:27 schreef bork het volgende:
Van alles mis met de militaire helikopter NH-90
[..]
Drie keer raden waar Augusta een zusterbedrijf van is.
Ze roesten overmatig, ze maken teveel herrie en ze zijn te zwaarquote:Op donderdag 13 maart 2014 09:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zijn er al bodemplaten onderuit gevallen?
Staat nergens dat het niet mag. Heb ooit eens studenten een complete bank met krat bier mee zien nemen in de treinquote:
Wat een bazenquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Staat nergens dat het niet mag. Heb ooit eens studenten een complete bank met krat bier mee zien nemen in de treinDie zaten op het balkon rustig te zuipen
in Delft hebben studenten eens een voordeur in de trein gezetquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:07 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Staat nergens dat het niet mag. Heb ooit eens studenten een complete bank met krat bier mee zien nemen in de treinDie zaten op het balkon rustig te zuipen
Groningen, Groningenquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar ga je heen? (En waar kom je vandaan?)
Sindsdien zit die deur wel iets beter vast gelukkigquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in Delft hebben studenten eens een voordeur in de trein gezet
Goed bezigquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:17 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Groningen, Groningen
Samenwonen en gelukkig groter wonen. Geen studentenkamer meer delen met een dwaas
onderweg opeens een verstoring moet je met de bus meequote:Op donderdag 13 maart 2014 12:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet niet of dat zo praktisch is
Ach ja, sommige mensen slepen ook bouwpakketten van de Ikea mee de bus in, of iemand met twee contrabassenquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
onderweg opeens een verstoring moet je met de bus mee
Uiteindelijk wel denk ik. Ze stonden eerder op de Dijksgracht, daar zijn ze weggehaald voor de V250's, en zijn ze naar een ongebruikte terminal in de Houtrakpolder gebracht. Inmiddels is er blijkbaar weer zoveel ruimte in Nijmegen dat ze daar neergezet kunnen worden, wat mogelijk goedkoper is dan in Amsterdam.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef AverageJoe het volgende:
Ik hoorde dat er een behoorlijke sleep 1800 locs naar Nijmegen verplaatst zijn. Weet iemand waarom? Worden deze gesloopt?
Er staat nu nog genoeg V250 op de Meer waar niet aangekomen mag worden, omdat ze eigendom zijn van Ansaldo. Voor iedere verplaatsing moeten de Italianen toestemming geven. Dat maakt het lastig om capaciteit vrij te maken op de Meer, terwijl de NS en ProRail daar meer opstelsporen willen benutten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:05 schreef James1988 het volgende:
Het zou me niet verbazen als de V250's uiteindelijk naar de Houtrakpolder wordt gebracht zodat de Watergraafsmeer en Dijksgracht gebruikt kunnen worden voor wel rijdende treinen.
Ik ga eerdaags ff kijken. Daar stond voorheen ook redelijk wat ICK spul, toch?quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef AverageJoe het volgende:
Ik hoorde dat er een behoorlijke sleep 1800 locs naar Nijmegen verplaatst zijn. Weet iemand waarom? Worden deze gesloopt?
twitter:NS_online twitterde op donderdag 13-03-2014 om 13:12:03Rotterdam-Gouda: vertraging en uitval van treinen door een beschadigd viaduct. http://t.co/axyyfHsO3W #RtdGd reageer retweet
klopt, maar dat is grotendeels verdwenen. Wel staat er nog het DDM-1quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ga eerdaags ff kijken. Daar stond voorheen ook redelijk wat ICK spul, toch?
Ja 't is al een tijdje weg, verkocht dacht ik. Dat DDM spul staat er al een behoorlijke tijd, ik had er altijd uitzicht op als ik aankwam met de sprintert.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar dat is grotendeels verdwenen. Wel staat er nog het DDM-1
Bron: Rijksoverheidquote:Rotterdam Centraal officieel geopend
Nieuwsbericht | 13-03-2014
Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander heeft donderdagmiddag 13 maart officieel het nieuwe station Rotterdam Centraal geopend. Rotterdam Centraal is de eerste in een reeks van nieuwe en grotere stations in Nederland, die deel uitmaken van de grootste spoor- en stationsvernieuwing sinds het ontstaan van het Nederlandse spoor, 175 jaar geleden.
Zijne Majesteit de Koning opende het station tijdens de openingshow met creatieve bijdragen van het Rotterdams Philharmonisch Orkest, Conny Janssen Danst, Codarts en Mothership.
Ruimer
Het nieuwe station is ruimer van opzet, wat wordt versterkt door een groot glazen venster met direct uitzicht op de stad. Ook het dak boven de sporen is van glas. Het station heeft een loopbrug die de 16 sporen verbindt en een nieuwe reizigerspassage van bijna 50 meter breed. Dagelijks passeren 110.000 mensen het stationsgebied, dat 47.000m2 beslaat. Ook is het station toegankelijker geworden met onder meer extra roltrappen, 27 in totaal.
Samenwerking
Rotterdam Centraal is het eerste station van een reeks grote treinstations die binnenkort in Nederland wordt opgeleverd waaronder Amsterdam, Den Haag, Delft, Utrecht, Breda en Arnhem. Het station is gerealiseerd door samenwerking tussen het ministerie van Infrastructuur en Milieu, de gemeente Rotterdam, Stadsregio Rotterdam, ProRail en NS. De bouw van het station is gestart in 2005.
Reacties
De partijen zijn blij met de Rotterdamse stationsvernieuwing en de positieve reacties van reizigers. Tijdens de opening is ondermeer het volgende gezegd door de samenwerkende partijen:
Staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu:
“Elke dag maken meer dan een miljoen Nederlanders gebruik van één van de 400 stations in ons land. Ruim 100.000 ervan doen dat op Rotterdam Centraal. En dat worden er alleen maar meer. Met dit nieuwe station kan het OV in Rotterdam de toekomst aan. Het biedt meer ruimte en meer comfort: op Rotterdam Centraal staat de reiziger centraal.”
Burgemeester Rotterdam, Ahmed Aboutaleb:
"Natuurlijk is het nieuwe station is een cruciaal knooppunt van vervoer, een wereldhaven waardig. Maar bovenal is het nieuwe Rotterdam Centraal de rode loper naar deze geweldige stad. Reizigers en Rotterdammers hebben het nieuwe Rotterdam Centraal nu al in hun hart gesloten. Een groter compliment is er niet."
President-directeur ProRail, Marion Gout-van Sinderen:
"Ik ben trots op het resultaat dat we als ProRail hebben neergezet in Rotterdam. De reizigers krijgen met het nieuwe station veel meer comfort en ruimte. En zo gaan we komende tijd nog veel meer nieuwe stations uitbreiden en vernieuwen om treinreizen nog aantrekkelijker te maken."
President-directeur NS, Timo Huges:
Dit station representeert de reis van deur-tot-deur zoals vervoerders dat aan de reiziger willen aanbieden. Bus, tram, metro, taxi, trein, fiets én auto komen hier samen. Verbinding is hier het sleutelwoord, verbinding van vervoerders maar meer nog een verbinding van mensen met mensen.
Nou nee, want de trein is nog steeds een stukje sneller dan RR. RR is vooral relevant voor mensen die naar Rotterdam komen uit plaatsen als Pijnacker en Berkel en Rodenrijs.quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:05 schreef Panthera. het volgende:
Ik snap ook vooral de reden niet, dankzij de RR-rail wordt het juist aantrekkelijker om niet in Rotterdam Centraal uit te stappen maar van centrum direct naar Den Haag te reizen.
Gisteren (?) Amersfoort <> Utrecht ook al. Je zou verwachten dat die truckers de hoogte van hun truck wel weten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:14 schreef boriq het volgende:
twitter:NS_online twitterde op donderdag 13-03-2014 om 13:12:03Rotterdam-Gouda: vertraging en uitval van treinen door een beschadigd viaduct. http://t.co/axyyfHsO3W #RtdGd reageer retweet
Leuk, hoe doe je dat? Of waar kan ik info over vinden?quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:31 schreef dennistd het volgende:
Het zou natuurlijk alsnog kunnen: aftakken in Berkel en Rodenrijs en dan langs de HSL naar Zoetermeer Javalaan. Vanaf daar tot de aansluiting bij Seghwaert ombouwen op RET-perrons en dan doorrijden tot Voorweg Laag met hoge en lage perrons. Dan hoeft de HTM ook de losse tak naar Javalaan niet meer te bedienen en kan gewoon alles links- of rechtsom door de lus heen.
Zoiets dus: https://mapsengine.google(...)OznHPzY.k3kQKg-4WicQ
zal wel weer een sauna worden in de zomer met al dat glasquote:
Klopt, als je bij de Aldi staat (ligt tussen de splitsing richting Dukenburg / Heyendaal) kan je er als niet-personeel zijnde nog een aardige blik van opvangen. Staan nog een aantal ICK rijtuigen, wat sikjes en nog wat ander lang spul dat allang vergaan isquote:Op donderdag 13 maart 2014 13:32 schreef dennistd het volgende:
Achter het DDM staat nog ICK dacht ik
twitter:RET_controle twitterde op donderdag 13-03-2014 om 12:56:57Onderweg naar #CS ivm #OpeningStation door de Koning wordt Pedro Peters in metro gecontroleerd, natuurlijk was hij netjes ingecheckt . ^jvs reageer retweet
thx, ik heb dat even laten liggen maar zal wel moeten omdat google die oude maps (die ik persoonlijk fijner vind) uitgefaseerd wordt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:18 schreef dennistd het volgende:
Hoe ik die kaartjes teken? Met de Google MapsEngine: https://mapsengine.google.com/map/
Het plan van die metro bedenk ik net zelf adhv de post van James
Beetje dat ZoRo plan maar dan met metro toch? Die extra halte bij dat outletcentre wat er niet gaat komen etc?quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:31 schreef dennistd het volgende:
Het zou natuurlijk alsnog kunnen: aftakken in Berkel en Rodenrijs en dan langs de HSL naar Zoetermeer Javalaan. Vanaf daar tot de aansluiting bij Seghwaert ombouwen op RET-perrons en dan doorrijden tot Voorweg Laag met hoge en lage perrons. Dan hoeft de HTM ook de losse tak naar Javalaan niet meer te bedienen en kan gewoon alles links- of rechtsom door de lus heen.
Zoiets dus: https://mapsengine.google(...)OznHPzY.k3kQKg-4WicQ
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |