twitter:NS_online twitterde op woensdag 12-03-2014 om 09:01:56Na 22.00 uur Rotterdam-Schiedam minder treinen door herstelwerkzaamheden. Reisplanner is bijgewerkt. http://t.co/axyyfHsO3W #RtdSdm reageer retweet
quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:25 schreef DriekOplopers het volgende:
Hoera. Vanavond na 10 uur minder treinen tussen Rotterdam en Den Haag. "Dringende herstelwerkzaamheden". Het zal eens niet...
Nee natuurlijk niet, er rijdt toch nog iets? Aan de ICd heb je sowieso niet veel, na 20:00 rijdt die nog maar 1x per uur (uit Amsterdam: 20:55, 21:55, 22:55, uit Breda: 20:27, 20:57, 21:27, 22:27).quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:26 schreef DriekOplopers het volgende:
IC Defect toeslagvrij? Iemand enig idee?
Toeslagvrij zou nog wel kunnen, maar vaker laten rijden kun je vergeten. Daarvoor is personeel nodig dat er niet is.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Aan NS gevraagd, IC-Direct toeslagvrij te maken en vaker te rijden.
http://www.voorbeterov.nl/130219.php
Om 10 uur 's morgens een belrondje, en dan om 10 uur 's avonds wat personeel. Zou moeten (kunnen) lukken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Toeslagvrij zou nog wel kunnen, maar vaker laten rijden kun je vergeten. Daarvoor is personeel nodig dat er niet is.
En dan kunnen ze morgen weer op zoek naar anderen omdat het personeel dat vanavond die treinen rijdt morgenvroeg niet meer mag werken omwille van de rusttijden in de arbowet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:09 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Om 10 uur 's morgens een belrondje, en dan om 10 uur 's avonds wat personeel. Zou moeten (kunnen) lukken.
nog veel DD-AR, volgens mij 1700-locs en DDZ-tussenbakken die nog niet geplaatst mogen worden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat staat er nu nog bij de houtrakpolder. als de 1800's weggehaald zijn, en het ddar in Haarlem,dan begint het leeg te raken. wellicht alleen nog een DDZ-6 stel
gezien de recente storingen tussen rotterdam en schiedam denk ik juist dat het probleem bij die wissels/spoorbrug daar ligt.....quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Nee natuurlijk niet, er rijdt toch nog iets? Aan de ICd heb je sowieso niet veel, na 20:00 rijdt die nog maar 1x per uur (uit Amsterdam: 20:55, 21:55, 22:55, uit Breda: 20:27, 20:57, 21:27, 22:27).
Ik ben eens aan het kijken de reisplanner, het lijkt erop dat alleen de sprinter Rotterdam - Hoek van Holland nog rijdt tussen Rotterdam en Schiedam. De andere treinen keren in Schiedam, de IC Den Haag - Venlo rijdt niet tussen Rotterdam en Den Haag. en er is geen pijl te trekken op wat er nou wel en niet rijdt...
edit: Wat ik niet snap is waarom er maar 2 sprinters per uur rijden tussen Rotterdam en Schiedam, en "that's it". Na Schiedam liggen er een paar wissels waarmee je vanaf de sporen die richting Hoekselijn gaan alsnog uit kunt komen op de lijn naar Delft. Met een kwartierdienst zou het op papier gewoon mogelijk moeten zijn om in ieder geval twee sprinters Den Haag - Rotterdam te laten rijden. Misschien dat dat niet uitkomt met personeelsomlopen e.d.
Gelijk krijg ik niet, gelijk héb ik, op welke manier dan ook.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In de echte wereld gaat het niet om gelijk hebben maar om gelijk krijgen. Dat krijg je niet door schreeuwen.
Je bedoelt dat dan de middelste sporen buiten dienst zouden moeten zijn om dat wissel te maken?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
gezien de recente storingen tussen rotterdam en schiedam denk ik juist dat het probleem bij die wissels/spoorbrug daar ligt.....
ik bedoel er verder helemaal niks mee ik heb namelijk geen idee wat ze precies gaan maken. ik weet wel dat de afgelopen tijd bijna wekelijks een storing was waardoor er minder treinen richting hoek van holland gingen omdat de treinen vanuit richting den haag over het spoor moesten dat naar hoek van holland gaat.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:33 schreef James1988 het volgende:
gezien de recente storingen tussen rotterdam en schiedam denk ik juist dat het probleem bij die wissels/spoorbrug daar ligt.....
Ja, sneu is het. Ik heb ook niet het idee dat ze er echt moeite voor hebben gedaan, alleen de eerste jaren zag het er prima uit.quote:Op woensdag 12 maart 2014 01:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat ziet dat icr er van buiten toch afgeleefd uit zeg
Driek je hebt echt niet goed opgelet want James en ik hebben sinds de invoering van IC Defect al meerdere keren geroepen dat het schandalig is dat deze niet meer toeslagvrij is bij verstoringen waar dat bij Fyra wel standaard zo was. Dat is nieuw en bekend beleid en je had een grote slag kunnen slaan door hier veel eerder op in te springen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Aan NS gevraagd, IC-Direct toeslagvrij te maken en vaker te rijden.
http://www.voorbeterov.nl/130219.php
Inmiddels is het al wel een aantal keer voorgekomen dat de ICd toch toeslagvrij was (soms tot verrassing van het personeel). Dit lijkt vooral te zijn bij incidenten (aanrijding met een persoon bij Leiden, wisselproblemen bij Den Haag, ...), maar niet bij geplande werkzaamheden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Driek je hebt echt niet goed opgelet want James en ik hebben sinds de invoering van IC Defect al meerdere keren geroepen dat het schandalig is dat deze niet meer toeslagvrij is bij verstoringen waar dat bij Fyra wel standaard zo was.
Bericht van de NS nav ons verzoek:quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Inmiddels is het al wel een aantal keer voorgekomen dat de ICd toch toeslagvrij was (soms tot verrassing van het personeel). Dit lijkt vooral te zijn bij incidenten (aanrijding met een persoon bij Leiden, wisselproblemen bij Den Haag, ...), maar niet bij geplande werkzaamheden.
Beter laat dan nooit opgepakt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
je had een grote slag kunnen slaan door hier veel eerder op in te springen.
die in Den Haag iets minder. Die doortrekking van lijn 19 naar de universiteitscampus in Delft is nog steeds verre van af ...quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:55 schreef James1988 het volgende:
Rotterdam The Hague Airport krijgt directe tramverbinding
Ik moet zeggen, de regio Rotterdam is goed bezig
St. Sebastiaansbrug wordt komende zomer aangepakt. Verder liggen bijna overal al tramsporen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die in Den Haag iets minder. Die doortrekking van lijn 19 naar de universiteitscampus in Delft is nog steeds verre van af ...
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1599929&page=7
Al hebben ze nog even de tijd, want de St. Sebastiaansbrug in Delft is het knelpunt. Waarschijnlijk eind volgend jaar hoeft het pas af te zijn ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |