Ik had zo een dubbel mapje, met aan de ene kant een stamkaart, en aan de andere kant 2 kaartjes. 1 voor de trein, de 2e voor een sterabbonement aan beide kanten van het treintrjacet als ik me goed herrinerquote:Op woensdag 12 maart 2014 22:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met een papieren ding, of met een chipkaart waar het op geprint stond. Niet met een Traject Vrij-reisproduct
Ik heb een half jaar terug aan een proef meegedaan voor Traject Vrij en dat werkte prima.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze maand voor het laatst ja. En dan komt er een opvolger, die heet TrajectMaandVrij, en daar schrikt iedereen van, want wat dat dan in werkelijkheid inhoudt daar heeft nog niemand aan gedacht. Dat zien we wel.
Oude, verlopen producten worden automatisch verwijderd wanneer nodig.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat wou ik net zeggen, als prepaykaart werd het uitstekend, maargoed, dat deed de chipknip ook, maar er komen steeds meer produktjes...Als ik nu mijn inhoud van mn kaart bekijk heb ik acht (!)niet meer geldige seimenreiskorting-voor-een-dag eropstaandat ding moet toch eens vol zijn?
Drie knaken? Gewoon meteen kiezen voor 'nieuwe OV-chipkaart' wanneer je Traject Vrij bestelt, dan krijg je 'm gratis.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga toch maar een tweede kaart kopen hoor. Zelfs al zou het theoretisch foutloos samen kunnen gaan op 1 kaart, ben je in de praktijk ook nog afhankelijk van conducteurs die dat inderdaad inzien en erkennen.
Ik schok die drie knaken wel tegen al die ellende
Wanneer is het nodig? Het word onoverzichtelijk zo...quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb een half jaar terug aan een proef meegedaan voor Traject Vrij en dat werkte prima.
Achteraf zag ik wel dat er een paar transacties misten (de overzichten van NS en TLS waren het niet altijd met elkaar eens!) maar dat was in 2 van de 200 reizen het geval. Daar is het een proef voor, zullen we maar zeggen.
[..]
Oude, verlopen producten worden automatisch verwijderd wanneer nodig.
Wanneer je er een nieuw product op wilt zettenquote:Op woensdag 12 maart 2014 22:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wanneer is het nodig? Het word onoverzichtelijk zo...![]()
Geen idee.quote:En waarom kan ik bij de NS automaat er steeds maar samenreiskorting voor slechts een Dag opzetten, en bij de chippaal automaat op busstation Oosterhout er voor 12 maanden aan 1 stuk als ik zou willen?
Het is echt zo, je drukt op samenreiskorting en kan er dan bij zo een paal + en - drukken per maand en dag...quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wanneer je er een nieuw product op wilt zetten
[..]
Geen idee.
Klotedingen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het is echt zo, je drukt op samenreiskorting en kan er dan bij zo een paal + en - drukken per maand en dag...
Edit: Zo een
[ afbeelding ]
Ik vind die knopjes rond het display kut. Ze zien eruit alsof je heel hard moet drukken maar eigenlijk hoeft dat niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik vond het best ok eigenlijk![]()
Hoerendingen.quote:
Dat klinkt als te mooi om waar te zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Drie knaken? Gewoon meteen kiezen voor 'nieuwe OV-chipkaart' wanneer je Traject Vrij bestelt, dan krijg je 'm gratis.
Zo was het in ieder geval wel toen ik mijn VDU aanschafte, 4 jaar terug. En bij de abonnementen die NS nu verkoopt staat er nog steeds dat je de benodigde OVC gratis krijgt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klinkt als te mooi om waar te zijn.
Dat is ook het precies het probleem waar ik tegenaanloop...Als de NS om op mn bestaande ov chipkaart dalvoordeel plaats had ik heel die mailwisseling niet..quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klinkt als te mooi om waar te zijn.
Dat zijn toch die trage dingen in veolia bussen? Daar moet ik mijn kaart altijd 5 seconde voorhouden voordat ik ben in-/uitgecheckt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind die knopjes rond het display kut. Ze zien eruit alsof je heel hard moet drukken maar eigenlijk hoeft dat niet.
[..]
Hoerendingen.
Meestal zie ik die dingen met als tekst "SNMP update", "logs downloaden", "tijdelijk niet beschikbaar" of "SAM fout".
Nee dan bedoel je dezequote:Op woensdag 12 maart 2014 23:08 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dat zijn toch die trage dingen in veolia bussen? Daar moet ik mijn kaart altijd 5 seconde voorhouden voordat ik ben in-/uitgecheckt.
Ik ga het proberen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo was het in ieder geval wel toen ik mijn VDU aanschafte, 4 jaar terug. En bij de abonnementen die NS nu verkoopt staat er nog steeds dat je de benodigde OVC gratis krijgt.
Voor een jaarabonnement moet je chipkaart nog een jaar geldig zijn. Lijkt me niet zo'n heel gekke voorwaarde.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat is ook het precies het probleem waar ik tegenaanloop...Als de NS om op mn bestaande ov chipkaart dalvoordeel plaats had ik heel die mailwisseling niet..
quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee dan bedoel je deze![]()
[ afbeelding ]
Welke kkdebiel die dingen ooit heeft kunnen aanschaffen mag ook wel een nekschotje hebben. Mede mogelijk gemaakt door Fok PTA.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
A, ja. Kutdingen dat t zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar de opvolgers daarvan lijken dan weer erg op het blauwe ophaalapparaat hierboven. In Twente hebben we in de eerste deel van de Citea's dit soort chipkaartlezers, maar in het tweede deel van de levering het nieuwe soort. En daarin willen mensen dus regelmatig bij het ophaalding uitchecken (die zit ook bij de achterdeur in de buurt). Deze is het:quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nou, bij Veolia brabant dus nietquote:Op woensdag 12 maart 2014 23:11 schreef James1988 het volgende:
Voor een jaarabonnement moet je chipkaart nog een jaar geldig zijn. Lijkt me niet zo'n heel gekke voorwaarde.
Mij wel. Er is geen enkele reden denkbaar waarom de geldigheid van "de kaart zelf" beperkt zou zijn. Er staan alleen tijdelijke producten op. Prima.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:11 schreef James1988 het volgende:
Voor een jaarabonnement moet je chipkaart nog een jaar geldig zijn. Lijkt me niet zo'n heel gekke voorwaarde.
Nee hoor, da's niet het geval. Één van de eerste vragen in het aankoopproces is de volgende:quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga het proberen.
Maar het zou me niet verbazen als er ergens iets langskomt van "op deze naam, adres, postcode, DNA-profiel, anything, we weten toch wel alles van je, krijg lekker de klere, is al een OV-Chipkaart geregistreerd. Wilt u koppelen??" Nee natuurlijk wil ik niet koppelen maar het maakt bitter weinig uit wat ik wil
quote:Welke OV-chipkaart wilt u gebruiken?
o Ik heb al een OV-chipkaart die ik wil gebruiken (let op: als u een VDU heeft wordt deze automatisch beëindigd)
o Ik wil een nieuwe OV-chipkaart kopen (gratis, ingangsdatum moet minimaal 14 dagen in de toekomst liggen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |