Dat alle IC's naar Haarlem nu van spoor 4 of 5 vertrekken (in plaats van spoor 2) is wel bijzonder.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zie alleen dat de trein naar Zandvoort uitvalt, verder nog niets bijzonders gezien
uiteraard, want het had makkelijk stukken sneller gekundquote:Op dinsdag 19 november 2013 14:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Mag ik zeggen.. "Dan pas..?"
Nu dik zes jaar na de oplevering van de viersporigheid en de ingebruikname van de elektronische beveiliging.
Nu heeft het een en ander wel veel te maken met de aards-conservativiteit van de spoorsector. Veranderingen zijn per definitie eng, gevaarlijk en onveilig.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uiteraard, want het had makkelijk stukken sneller gekund
Uhm wat? Enige uitleg nodig voor de spoornoob aub.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf 15 november kan er in dual signalling gereden worden op Amsterdam - Utrecht. Goed nieuws voor het testtraject aldaar, waar zowel ERTMS level 2 als ATB-EG ligt
http://somda.nl/forum/12122/p476181/Invoering+ERTMS+in+Nederland/
Hoezo 'vanaf'quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf 15 november kan er in dual signalling gereden worden op Amsterdam - Utrecht. Goed nieuws voor het testtraject aldaar, waar zowel ERTMS level 2 als ATB-EG ligt
http://somda.nl/forum/12122/p476181/Invoering+ERTMS+in+Nederland/
had ook sinds kunnen staanquote:Op dinsdag 19 november 2013 15:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoezo 'vanaf'Bedoelen ze 15 november volgend jaar?
Treinen met ERTMS aan boord mogen nu in theorie indien toegelaten ook 160 rijden. En de proef met die SLT treinen verloopt waarschijnlijk dus goedquote:Op dinsdag 19 november 2013 15:05 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Uhm wat? Enige uitleg nodig voor de spoornoob aub.
gaat over beveiligingssystemen van het spoor. ERTMS is de nieuwe standaard die langzamerhand overal uitgerold zal moeten gaan worden. ATB-EG is hetgeen dat nu op he grootste deel van het Nederlandse spoornet ligt, terwijl op de diesellijnen met ATB-NG gewerkt wordt.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:05 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Uhm wat? Enige uitleg nodig voor de spoornoob aub.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:24 schreef greavy het volgende:
NSR is wakker geworden: Het ICRm in de 1900 IC Den Haag - Venlo blijft voorlopig daar rijden (maximaal 5 stammen rijdend en één reserve). Het DDZ dat hier een massale optocht zou doen, wordt uitgesteld. Er is te weinig DDZ beschikbaar, en weghalen uit andere series gaat ook niet werken. Het DDAR3 is nog niet beschikbaar, en zal dat ook niet voor februari 2014 zijn heb ik begrepen.
Aldus een interne bron binnen NSR.
Lekker geregeld weerquote:Op dinsdag 19 november 2013 15:24 schreef greavy het volgende:
NSR is wakker geworden: Het ICRm in de 1900 IC Den Haag - Venlo blijft voorlopig daar rijden (maximaal 5 stammen rijdend en één reserve). Het DDZ dat hier een massale optocht zou doen, wordt uitgesteld. Er is te weinig DDZ beschikbaar, en weghalen uit andere series gaat ook niet werken. Het DDAR3 is nog niet beschikbaar, en zal dat ook niet voor februari 2014 zijn heb ik begrepen.
Aldus een interne bron binnen NSR.
ELK jaar gaat het fout. ELK jaar opnieuw. Het wijzigingsblad van Februari voorziet in nogal wat materiële verschuiving. In DRGL2014 gaat er genoeg via Dagplan gewijzigd worden, omdat het Wijzigingsblad weer veel "fouten" bevat.quote:
werkverschaffing heet datquote:Op dinsdag 19 november 2013 15:49 schreef greavy het volgende:
[..]
ELK jaar gaat het fout. ELK jaar opnieuw. Het wijzigingsblad van Februari voorziet in nogal wat materiële verschuiving. In DRGL2014 gaat er genoeg via Dagplan gewijzigd worden, omdat het Wijzigingsblad weer veel "fouten" bevat.
Alleen worden die verschuivingen in december dus al ingevoerd.quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Het wijzigingsblad van Februari voorziet in nogal wat materiële verschuiving.
2.3.0d ligt daar volgens mij.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:26 schreef J.B. het volgende:
Is er al duidelijk wat voor een type ERTMS er aangelegd gaat worden? Dat 2+ systeem van Arcadis of een ander? Mogen treinen op het stuk tussen Amsterdam en Utrecht nu ook 200?
Oh ja, ook zoiets waar ik me nog STEEDS een keer hier over moet opwinden. De opstelling van de Cico-paaltjes op spoor 1 in Zutphen. De Arriva-paal staat pal naast de NS-paal. Logisch.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:22 schreef Litpho het volgende:
Door de briljante inrichting van poortjes op Lelystad
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt ERTMS level 2 van Bombardier.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:26 schreef J.B. het volgende:
Is er al duidelijk wat voor een type ERTMS er aangelegd gaat worden? Dat 2+ systeem van Arcadis of een ander?
Rijdt wel snoeihard aan de 'verkeerde kant'quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt ERTMS level 2 van Bombardier.
EBI? Dat ken ik als een zwaarbewaakte gevangenisquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Rijdt wel snoeihard aan de 'verkeerde kant'
Overigens, yuck EBI.
Vught. Was daar op spoorgebied ook niet iets te doen?quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EBI? Dat ken ik als een zwaarbewaakte gevangenis
Dit meen je toch niet..quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:24 schreef greavy het volgende:
NSR is wakker geworden: Het ICRm in de 1900 IC Den Haag - Venlo blijft voorlopig daar rijden (maximaal 5 stammen rijdend en één reserve). Het DDZ dat hier een massale optocht zou doen, wordt uitgesteld. Er is te weinig DDZ beschikbaar, en weghalen uit andere series gaat ook niet werken. Het DDAR3 is nog niet beschikbaar, en zal dat ook niet voor februari 2014 zijn heb ik begrepen.
Aldus een interne bron binnen NSR.
Bepaald type wisselsteller.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EBI? Dat ken ik als een zwaarbewaakte gevangenis
Een EisenBahnknotenpunkthinundherschIeber?quote:
Het is een wisselsteller, geen balisequote:Op dinsdag 19 november 2013 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou denken aan iets als EuroBalise Interlocking
VIRM is correct, de rest mag je lekker zelf verzinnen inderdaadquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:21 schreef greavy het volgende:
Een VIRM die opweg is naar Kijkduin, om tijdens Vlaggetjesdag te water gelaten te worden?
klopt, dus nog even verder nadenken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is een wisselsteller, geen balise
de klasseaanduidingen op de ramen?quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:21 schreef greavy het volgende:
Een VIRM die opweg is naar Kijkduin, om tijdens Vlaggetjesdag te water gelaten te worden?
Ik denk die naar Amsterdam.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:19 schreef Toto69 het volgende:
Rara welke trein is dit?
[ afbeelding ]
geen bovenleiding, geen bakovergangen, etcquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
de klasseaanduidingen op de ramen?Stroomafnemertje heb je ook niet nodig natuurlijk. Zo zonder bovenleiding
Alles stellers zijn computer basedquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, dus nog even verder nadenken.
E.... computer-Based Interlocking.
Of zoiets. Iets beters krijg ik niet bedacht
Oh wacht, rechts bovenin staat wel BVL, misschien heeft dat er wat mee te makenquote:
de naam EBI omvat meer dan dat bij Bombardier en het beestje moet een naam hebbenquote:
Hopelijk geen regen onderweg.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen bovenleiding, geen bakovergangen, etc
snel rijdt ie wel, want het gaat heuvelaf
Applaus voor de Kamer, en nu doorpakken graagquote:De NS moet gaan onderzoeken of het mogelijk is intercity's aan te schaffen die harder kunnen rijden dan 200 kilometer per uur.
Bovendien moeten die treinen al vanaf 2018 worden ingezet. Dat besloot de Tweede Kamer dinsdag.
Volgens VVD-Kamerlid Betty de Boer gaan intercity's tot wel dertig jaar mee en is het daarom van groot belang om toekomstbestendig materieel in te kopen.
Ze wil dat treinen in de toekomst daar waar mogelijk harder dan 200 kilometer per uur kunnen gaan rijden. Dat kan bijvoorbeeld op het HSL-spoor. Maar snelle treinen zijn ook van belang voor bijvoorbeeld de Hanzelijn, waar nu al 200 kilometer per uur mag worden gereden.
Zo snel mogelijk
De Kamer wil verder dat de nieuwe treinen zo snel mogelijk kunnen worden ingezet. De NS heeft daar zeven jaar voor nodig, stelde staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) eerder. Maar volgens De Boer moet het echt sneller kunnen.
De NS begint binnenkort met een studiefase naar de aanbesteding van de nieuwe intercity's. Daarin moet nu dus de maximumsnelheid en de tijdsperiode tot de treinen inzetbaar zijn worden meegenomen.
http://www.rijksoverheid.(...)poorbeveiliging.htmlquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:41 schreef DriekOplopers het volgende:
SP-talentje Farshad Bashir had vorige week een lulverhaal in De Telegraaf over verzwegen veiligheidsissues rond ATBVV. Bleek weer eens uit z'n nek te lullen. De Kamer was maar liefst twee keer per brief geïnformeerd. Vandaag verscheen een brief van Mansveld aan de Tweede kamer.
Reactie MVBOV hier: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Ik zag de Kamerbrief van vandaag nog niet op internet, maar ik heb hem wel. Wie een pdf'je wil, stuurt even een PM met mailadres.
Thanks.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:08 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)poorbeveiliging.html
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat NS nu alweer een kans krijgt, ze hebben er al zoveel gehad...quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Applaus voor de Kamer, en nu doorpakken graag
Wat?quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
De NS moet gaan onderzoeken of het mogelijk is intercity's aan te schaffen die harder kunnen rijden dan 200 kilometer per uur.
Tuurlijk moet het kunnen, maar of het slim is, is een tweede. Het levert misschien weinig op als je op een traject wanneer je net 200km/h aantikt meteen vol de ankers in moet om de volgende stop te halen. Maar ik denk dat het zeker een goede optie is voor Hoorn - A'dam Sloterdijk, Lelystad - Groningen, dat soort trajecten.quote:
NS laten bepalen of iets slim isquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tuurlijk moet het kunnen, maar of het slim is, is een tweede.
Een kleine vloot (zoals 20 HSL-treinen) betekent dat onderhoud relatief duur en complex zal zijn en dat de impact van een materieelstoring (bijvoorbeeld 2 defecte stellen) groot zal zijn. Je ziet het nu al dagelijks op de HSL waar Fyra-treinen niet rijden door defect materieel, ook al zijn er honderden ICRm-bakken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Door gericht te aankopen en juiste materieelplanning (waar het soms aan schort bij NS) kan je prima op bepaalde trajecten met treinen rijden die 200km/h kunnen als het iets oplevert qua tijd. Dan koop je bijvoorbeeld precies zoveel treinen die je nodig hebt om een dienstregeling te rijden plus twee als reserve of dergelijke.
Alleen HSL - Zuid is geschikt voor snelheden voor boven 200. Uniforme vloot kan, met verschillende treinen. Van FLIRT'S zijn verschillende uitvoeringen en datzelfde geldt voor een TWINDEXX.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:02 schreef James1988 het volgende:
Een megavloot (denk aan de grootte van de ICM-vloot) met materieel dat geschikt is voor > 200 km/h is geldverspilling: afgezien van de Hanzelijn en de HSL zijn er op dit moment geen spoorlijnen geschikt voor snelheden van 200 km/h of hoger, er zijn geen plannen om dat te veranderen en er zijn ook geen plannen voor herelektrificatie.
Alleen voor de HSL zijn snelheden > 200 km/h nuttig, maar NS wil niet opnieuw aan een kleine HSL-vloot beginnen.
Klopt, maar daarmee heb je wel weer een logistieke uitdaging te pakken. Als je weet hoe moeilijk het voor NS soms is om viertjes en zesjes uit elkaar te houden...quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Alleen HSL - Zuid is geschikt voor snelheden voor boven 200. Uniforme vloot kan, met verschillende treinen. Van FLIRT'S zijn verschillende uitvoeringen en datzelfde geldt voor een TWINDEXX.
De meeste reizigers maakt het ook niet uit welk stickertje er op hun trein zit, zolang ze maar van A naar B komen in een redelijke tijd tegen een redelijke prijs.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap dat het duurder is omdat je er misschien andere specifieke kennis voor nodig hebt, maar dat gaat niet altijd in bij de reizigers. Die boeit het waarschijnlijk niet of de onderhoud paar duizend duurder is. Wat zij willen is sneller van A naar B kunnen.
Helaas, en het is bijna niet voor te stellen, moeten we ook vast stellen dat ze nog altijd een keus hebben: WEL met NS in zee gaan voor de HSL.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:09 schreef James1988 het volgende:
Dat betekent echter niet dat de kamer ermee akkoord hoeft te gaan, ze hebben nog altijd een keus: niet met NS in zee gaan voor de HSL.
Dat probleem is goedkoper aan te pakken dat een divers materieelpark.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt, maar daarmee heb je wel weer een logistieke uitdaging te pakken. Als je weet hoe moeilijk het voor NS soms is om viertjes en zesjes uit elkaar te houden...
(En ja, dat is een probleem dat NS moet aanpakken!)
En dat is een keuze die ze lijken te prefereren. Ik denk niet dat een 'nee' van NS veel zal uitmaken voor de keuze om wel of niet met NS in zee te gaan...quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Helaas, en het is bijna niet voor te stellen, moeten we ook vast stellen dat ze nog altijd een keus hebben: WEL met NS in zee gaan voor de HSL.
Het is een probleem dat sowieso aangepakt moet worden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat probleem is goedkoper aan te pakken dat een divers materieelpark.
Simpel zat. Zolang het HRN niet open gegooid wordt is de enige mogelijke keuze op de HSL: NS.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:
En dat is een keuze die ze lijken te prefereren. Ik denk niet dat een 'nee' van NS veel zal uitmaken voor de keuze om wel of niet met NS in zee te gaan...
Zolang de planning een VIRM zesje wil verlengen met een ICM viertje, en de betrokkenen die dat op het perron moeten combineren dus stomverbaasd uit hun ogen staan te kijken, zie ik het somber in.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
Klopt, maar daarmee heb je wel weer een logistieke uitdaging te pakken. Als je weet hoe moeilijk het voor NS soms is om viertjes en zesjes uit elkaar te houden...
Waarom kan dat niet? SchaKu is SchaKu. Neuken met die hapquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zolang de planning een VIRM zesje wil verlengen met een ICM viertje, en de betrokkenen die dat op het perron moeten combineren dus stomverbaasd uit hun ogen staan te kijken, zie ik het somber in.
quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zolang de planning een VIRM zesje wil verlengen met een ICM viertje, en de betrokkenen die dat op het perron moeten combineren dus stomverbaasd uit hun ogen staan te kijken, zie ik het somber in.
Alsof dat dagelijkse kost is.. -.-'quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zolang de planning een VIRM zesje wil verlengen met een ICM viertje, en de betrokkenen die dat op het perron moeten combineren dus stomverbaasd uit hun ogen staan te kijken, zie ik het somber in.
het gebeurt wel. Vroeger ook regelmatig in Zwolle met de gecombineerde IC uit het noordenquote:
Het zou ook niks raars moeten hoeven zijn. Maar AL die NS-ers, en niet alleen die machinisten uit de ILT-rapporten, hebben een "verwachtingspatroon". Sterker nog, zonder verwachtingspatroon gaan ze dood. Hoe anders verklaar je dat ze überhaupt hebben durven eisen tot 2017 gegarandeerd te zijn van hun baan? En het nog gekregen hebben ook?quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gebeurt wel. Vroeger ook regelmatig in Zwolle met de gecombineerde IC uit het noorden
Dan stel je wel de tweede helft als onafwendbare randconditie en de eerste als noodzakelijk gevolg. Draai dat voor de gein eens om.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:41 schreef James1988 het volgende:
Het zou natuurlijk niet moeten voorkomen, NS-materieel is onderling niet koppelbaas...
pneumatisch wel, alleen daar heb je voor de normale uitvoering van de dienst niets aanquote:Op dinsdag 19 november 2013 20:41 schreef James1988 het volgende:
Het zou natuurlijk niet moeten voorkomen, NS-materieel is onderling niet koppelbaar...
Je zou met een VIRM gewoon een ICM met reizigers kunnen slepen van A naar B. Het is alleen dat de regeltjes voorschrijven dat het niet mag..quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:41 schreef James1988 het volgende:
Het zou natuurlijk niet moeten voorkomen, NS-materieel is onderling niet koppelbaar...
In het buitenland is het heel gewoon dat materieel koppelbaar is, en ook in Nederland is het lang het geval geweest. Als je als spoorwegbedrijf besluit om daarvan af te wijken moet je je proces zo inrichten dat het ook niet per ongeluk zo gepland kan worden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan stel je wel de tweede helft als onafwendbare randconditie en de eerste als noodzakelijk gevolg. Draai dat voor de gein eens om.
Waarom niet? Ik heb het ook eens als sleepkonvooi gezien. Het kan gewoon. Elk stel heeft zijn eigen stroomvoorziening, als je in elk stel een conducteur zet wil ik weleens weten wat er nog meer "in de weg staat". Behalve regeltjesgeneuk.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
pneumatisch wel, alleen daar heb je voor de normale uitvoering van de dienst niets aan
Een DM'90 kan ook een VIRM voortslepen, betekent niet dat je dat ook wilt. Het moet wel nuttig blijven.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou met een VIRM gewoon een ICM met reizigers kunnen slepen van A naar B. Het is alleen dat de regeltjes voorschrijven dat het niet mag..
laatste materieel waarbij het wel kon en mocht waren de wadlopers en de buffelsquote:Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou met een VIRM gewoon een ICM met reizigers kunnen slepen van A naar B. Het is alleen dat de regeltjes voorschrijven dat het niet mag..
Welke reden kan er überhaupt bestaan om daar van af te willen wijken?quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
In het buitenland is het heel gewoon dat materieel koppelbaar is, en ook in Nederland is het lang het geval geweest. Als je als spoorwegbedrijf besluit om daarvan af te wijken
Nee okee, ik dacht even dat ik wat miste.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou met een VIRM gewoon een ICM met reizigers kunnen slepen van A naar B. Het is alleen dat de regeltjes voorschrijven dat het niet mag..
Dat dus.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee okee, ik dacht even dat ik wat miste.
En dat je met een DM90 geen VIRM gaat slepen lijkt me ook simpel. Je gaan ook geen defecte NewAGG300 afslepen met een Kever.
Bijvoorbeeld door nieuwe technieken toe te passen (zoals andere manier van aansturing)? Sinds er veel meer elektronica in treinen zit wordt het wat lastiger om de boel backward en forward compatible te houden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welke reden kan er überhaupt bestaan om daar van af te willen wijken?![]()
Maar dat is blijkbaar in alle WELdenkende landen geen argument, dus dat kan van tafelquote:Op dinsdag 19 november 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door nieuwe technieken toe te passen (zoals andere manier van aansturing)? Sinds er veel meer elektronica in treinen zit wordt het wat lastiger om de boel backward en forward compatible te houden.
zie op 1.37 toch een bijzonder treintje voorbij komen, namelijk een Arriva E-GTW voor de MerwedeLingelijnquote:Op dinsdag 19 november 2013 20:49 schreef b2py het volgende:
Heeft er al iemand gelachen vandaag? Zo nee, metropool en cruciale factor in de Nederlandse infrastructuur Vught heeft een filmpje voor u:
Wat een gejank. Onvolken heel dat klotevught. Ik heb niet gevraagd dat die lui er gaan wonen. En wat is het nou? Geen geluidsschermen dan hebben ze last van de auto's en de treinen, wel geluidsschermen dan hebben ze last van de geluidsschermen?quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:49 schreef b2py het volgende:
Heeft er al iemand gelachen vandaag? Zo nee, metropool en cruciale factor in de Nederlandse infrastructuur Vught heeft een filmpje voor u:
quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
laatste materieel waarbij het wel kon en mocht waren de wadlopers en de buffels
Andersom gebeurde het vroeger regelmatig, een DM90 achter een VIRMquote:Op dinsdag 19 november 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee okee, ik dacht even dat ik wat miste.
En dat je met een DM90 geen VIRM gaat slepen lijkt me ook simpel. Je gaan ook geen defecte NewAGG300 afslepen met een Kever.
Da's onzin he. Dat is veel later ook nog voorgekomen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En dat was ook opeens afgelopen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |