Oh ja, ook zoiets waar ik me nog STEEDS een keer hier over moet opwinden. De opstelling van de Cico-paaltjes op spoor 1 in Zutphen. De Arriva-paal staat pal naast de NS-paal. Logisch.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:22 schreef Litpho het volgende:
Door de briljante inrichting van poortjes op Lelystad
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt ERTMS level 2 van Bombardier.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:26 schreef J.B. het volgende:
Is er al duidelijk wat voor een type ERTMS er aangelegd gaat worden? Dat 2+ systeem van Arcadis of een ander?
Rijdt wel snoeihard aan de 'verkeerde kant'quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt ERTMS level 2 van Bombardier.
EBI? Dat ken ik als een zwaarbewaakte gevangenisquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Rijdt wel snoeihard aan de 'verkeerde kant'
Overigens, yuck EBI.
Vught. Was daar op spoorgebied ook niet iets te doen?quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EBI? Dat ken ik als een zwaarbewaakte gevangenis
Dit meen je toch niet..quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:24 schreef greavy het volgende:
NSR is wakker geworden: Het ICRm in de 1900 IC Den Haag - Venlo blijft voorlopig daar rijden (maximaal 5 stammen rijdend en één reserve). Het DDZ dat hier een massale optocht zou doen, wordt uitgesteld. Er is te weinig DDZ beschikbaar, en weghalen uit andere series gaat ook niet werken. Het DDAR3 is nog niet beschikbaar, en zal dat ook niet voor februari 2014 zijn heb ik begrepen.
Aldus een interne bron binnen NSR.
Bepaald type wisselsteller.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EBI? Dat ken ik als een zwaarbewaakte gevangenis
Een EisenBahnknotenpunkthinundherschIeber?quote:
Het is een wisselsteller, geen balisequote:Op dinsdag 19 november 2013 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou denken aan iets als EuroBalise Interlocking
VIRM is correct, de rest mag je lekker zelf verzinnen inderdaadquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:21 schreef greavy het volgende:
Een VIRM die opweg is naar Kijkduin, om tijdens Vlaggetjesdag te water gelaten te worden?
klopt, dus nog even verder nadenken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is een wisselsteller, geen balise
de klasseaanduidingen op de ramen?quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:21 schreef greavy het volgende:
Een VIRM die opweg is naar Kijkduin, om tijdens Vlaggetjesdag te water gelaten te worden?
Ik denk die naar Amsterdam.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:19 schreef Toto69 het volgende:
Rara welke trein is dit?
[ afbeelding ]
geen bovenleiding, geen bakovergangen, etcquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
de klasseaanduidingen op de ramen?Stroomafnemertje heb je ook niet nodig natuurlijk. Zo zonder bovenleiding
Alles stellers zijn computer basedquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, dus nog even verder nadenken.
E.... computer-Based Interlocking.
Of zoiets. Iets beters krijg ik niet bedacht
Oh wacht, rechts bovenin staat wel BVL, misschien heeft dat er wat mee te makenquote:
de naam EBI omvat meer dan dat bij Bombardier en het beestje moet een naam hebbenquote:
Hopelijk geen regen onderweg.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen bovenleiding, geen bakovergangen, etc
snel rijdt ie wel, want het gaat heuvelaf
Applaus voor de Kamer, en nu doorpakken graagquote:De NS moet gaan onderzoeken of het mogelijk is intercity's aan te schaffen die harder kunnen rijden dan 200 kilometer per uur.
Bovendien moeten die treinen al vanaf 2018 worden ingezet. Dat besloot de Tweede Kamer dinsdag.
Volgens VVD-Kamerlid Betty de Boer gaan intercity's tot wel dertig jaar mee en is het daarom van groot belang om toekomstbestendig materieel in te kopen.
Ze wil dat treinen in de toekomst daar waar mogelijk harder dan 200 kilometer per uur kunnen gaan rijden. Dat kan bijvoorbeeld op het HSL-spoor. Maar snelle treinen zijn ook van belang voor bijvoorbeeld de Hanzelijn, waar nu al 200 kilometer per uur mag worden gereden.
Zo snel mogelijk
De Kamer wil verder dat de nieuwe treinen zo snel mogelijk kunnen worden ingezet. De NS heeft daar zeven jaar voor nodig, stelde staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) eerder. Maar volgens De Boer moet het echt sneller kunnen.
De NS begint binnenkort met een studiefase naar de aanbesteding van de nieuwe intercity's. Daarin moet nu dus de maximumsnelheid en de tijdsperiode tot de treinen inzetbaar zijn worden meegenomen.
http://www.rijksoverheid.(...)poorbeveiliging.htmlquote:Op dinsdag 19 november 2013 17:41 schreef DriekOplopers het volgende:
SP-talentje Farshad Bashir had vorige week een lulverhaal in De Telegraaf over verzwegen veiligheidsissues rond ATBVV. Bleek weer eens uit z'n nek te lullen. De Kamer was maar liefst twee keer per brief geīnformeerd. Vandaag verscheen een brief van Mansveld aan de Tweede kamer.
Reactie MVBOV hier: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Ik zag de Kamerbrief van vandaag nog niet op internet, maar ik heb hem wel. Wie een pdf'je wil, stuurt even een PM met mailadres.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |