abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:30:23 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133418198
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Applaus voor de Kamer, en nu doorpakken graag
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat NS nu alweer een kans krijgt, ze hebben er al zoveel gehad...

Maar goed, ik zal wel dom wezen ofzo.
pi_133418230
Wel een gemiste kans dat ze in de één na laatste alinea niet schrijft dat een monitoringsysteem nu wordt geïntroduceerd op basis van publieke druk, en dat het zou effectiever en kostenefficiënter zijn om meer installaties uit te rollen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:54:09 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133418831
Geen directe TGV's tussen Parijs en Barcelona per 15-12 als ik deze website moet geloven.
pi_133418900
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
De NS moet gaan onderzoeken of het mogelijk is intercity's aan te schaffen die harder kunnen rijden dan 200 kilometer per uur.
Wat?

JA.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:00:38 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133419017
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat?

JA.
Wat denk jij nou, het is NS. Natuurlijk is dat niet mogelijk.
pi_133419018
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2013 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat?

JA.
Tuurlijk moet het kunnen, maar of het slim is, is een tweede. Het levert misschien weinig op als je op een traject wanneer je net 200km/h aantikt meteen vol de ankers in moet om de volgende stop te halen. Maar ik denk dat het zeker een goede optie is voor Hoorn - A'dam Sloterdijk, Lelystad - Groningen, dat soort trajecten.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:02:21 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133419075
Een megavloot (denk aan de grootte van de ICM-vloot) met materieel dat geschikt is voor > 200 km/h is geldverspilling: afgezien van de Hanzelijn en de HSL zijn er op dit moment geen spoorlijnen geschikt voor snelheden van 200 km/h of hoger, er zijn geen plannen om dat te veranderen en er zijn ook geen plannen voor herelektrificatie.

Alleen voor de HSL zijn snelheden > 200 km/h nuttig, maar NS wil niet opnieuw aan een kleine HSL-vloot beginnen.
pi_133419161
Door gericht te aankopen en juiste materieelplanning (waar het soms aan schort bij NS) kan je prima op bepaalde trajecten met treinen rijden die 200km/h kunnen als het iets oplevert qua tijd. Dan koop je bijvoorbeeld precies zoveel treinen die je nodig hebt om een dienstregeling te rijden plus twee als reserve of dergelijke.
pi_133419235
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Tuurlijk moet het kunnen, maar of het slim is, is een tweede.
NS laten bepalen of iets slim is :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:09:23 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133419342
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Door gericht te aankopen en juiste materieelplanning (waar het soms aan schort bij NS) kan je prima op bepaalde trajecten met treinen rijden die 200km/h kunnen als het iets oplevert qua tijd. Dan koop je bijvoorbeeld precies zoveel treinen die je nodig hebt om een dienstregeling te rijden plus twee als reserve of dergelijke.
Een kleine vloot (zoals 20 HSL-treinen) betekent dat onderhoud relatief duur en complex zal zijn en dat de impact van een materieelstoring (bijvoorbeeld 2 defecte stellen) groot zal zijn. Je ziet het nu al dagelijks op de HSL waar Fyra-treinen niet rijden door defect materieel, ook al zijn er honderden ICRm-bakken.

Daarom begrijp ik prima waarom NS het liefste een grotere, uniforme vloot heeft. Dat zie je bij alle spoorwegmaatschappijen: 305 Desiro's en 120 locs voor de Belgen, tot 1000 Coradia-treinstellen voor de Fransen, honderden regionale treinen voor de Duitsers.

Dat betekent echter niet dat de kamer ermee akkoord hoeft te gaan, ze hebben nog altijd een keus: niet met NS in zee gaan voor de HSL.
pi_133419697
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:02 schreef James1988 het volgende:
Een megavloot (denk aan de grootte van de ICM-vloot) met materieel dat geschikt is voor > 200 km/h is geldverspilling: afgezien van de Hanzelijn en de HSL zijn er op dit moment geen spoorlijnen geschikt voor snelheden van 200 km/h of hoger, er zijn geen plannen om dat te veranderen en er zijn ook geen plannen voor herelektrificatie.

Alleen voor de HSL zijn snelheden > 200 km/h nuttig, maar NS wil niet opnieuw aan een kleine HSL-vloot beginnen.
Alleen HSL - Zuid is geschikt voor snelheden voor boven 200. Uniforme vloot kan, met verschillende treinen. Van FLIRT'S zijn verschillende uitvoeringen en datzelfde geldt voor een TWINDEXX.
pi_133419703
Ik snap dat het duurder is omdat je er misschien andere specifieke kennis voor nodig hebt, maar dat gaat niet altijd in bij de reizigers. Die boeit het waarschijnlijk niet of de onderhoud paar duizend duurder is. Wat zij willen is sneller van A naar B kunnen.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:20:22 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133419795
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Alleen HSL - Zuid is geschikt voor snelheden voor boven 200. Uniforme vloot kan, met verschillende treinen. Van FLIRT'S zijn verschillende uitvoeringen en datzelfde geldt voor een TWINDEXX.
Klopt, maar daarmee heb je wel weer een logistieke uitdaging te pakken. Als je weet hoe moeilijk het voor NS soms is om viertjes en zesjes uit elkaar te houden...

(En ja, dat is een probleem dat NS moet aanpakken!)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap dat het duurder is omdat je er misschien andere specifieke kennis voor nodig hebt, maar dat gaat niet altijd in bij de reizigers. Die boeit het waarschijnlijk niet of de onderhoud paar duizend duurder is. Wat zij willen is sneller van A naar B kunnen.
De meeste reizigers maakt het ook niet uit welk stickertje er op hun trein zit, zolang ze maar van A naar B komen in een redelijke tijd tegen een redelijke prijs.

En nee, de OV-chipkaart is geen reden om per sé bij NS te moeten blijven.
pi_133419909
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:09 schreef James1988 het volgende:
Dat betekent echter niet dat de kamer ermee akkoord hoeft te gaan, ze hebben nog altijd een keus: niet met NS in zee gaan voor de HSL.
Helaas, en het is bijna niet voor te stellen, moeten we ook vast stellen dat ze nog altijd een keus hebben: WEL met NS in zee gaan voor de HSL. 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133419911
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Klopt, maar daarmee heb je wel weer een logistieke uitdaging te pakken. Als je weet hoe moeilijk het voor NS soms is om viertjes en zesjes uit elkaar te houden...

(En ja, dat is een probleem dat NS moet aanpakken!)

Dat probleem is goedkoper aan te pakken dat een divers materieelpark.
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:25:35 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133419954
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Helaas, en het is bijna niet voor te stellen, moeten we ook vast stellen dat ze nog altijd een keus hebben: WEL met NS in zee gaan voor de HSL. 8)7
En dat is een keuze die ze lijken te prefereren. Ik denk niet dat een 'nee' van NS veel zal uitmaken voor de keuze om wel of niet met NS in zee te gaan...

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:24 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat probleem is goedkoper aan te pakken dat een divers materieelpark.
Het is een probleem dat sowieso aangepakt moet worden.
pi_133420047
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:
En dat is een keuze die ze lijken te prefereren. Ik denk niet dat een 'nee' van NS veel zal uitmaken voor de keuze om wel of niet met NS in zee te gaan...
Simpel zat. Zolang het HRN niet open gegooid wordt is de enige mogelijke keuze op de HSL: NS.

NS heeft als monopolist en Koning Doe-Maar-Wat alle ruimte om de risico's en de verliezen van de HSL te compenseren. Ieder ander heeft dat niet en krijgt het niet ook.

Eigenlijk zou je willen dat Richard Branson nog 1000 keer zo veel geld had als hij nu heeft, en dan met Virgin zou inschrijven op die HSL. En gewoon een GOEIE dienst zou uitvoeren met GOED materieel en GOED comfort en GOEDE reistijden. De verliezen voor lief nemend, want hey toch geld zat. Omdat het KAN *O*

Dat is de enige optie. Okee, ook niet erg waarschijnlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 november 2013 @ 19:30:24 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133420097
Branson's mannen hebben een uitgebreide presentatie gegeven aan de Plesmanweg maar werden naderhand niet eens teruggebeld. Dat zegt genoeg.
pi_133420123
Ja, die zijn ronduit een bedreiging voor NS.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133421289
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:

Klopt, maar daarmee heb je wel weer een logistieke uitdaging te pakken. Als je weet hoe moeilijk het voor NS soms is om viertjes en zesjes uit elkaar te houden...

Zolang de planning een VIRM zesje wil verlengen met een ICM viertje, en de betrokkenen die dat op het perron moeten combineren dus stomverbaasd uit hun ogen staan te kijken, zie ik het somber in.
pi_133421637
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:58 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zolang de planning een VIRM zesje wil verlengen met een ICM viertje, en de betrokkenen die dat op het perron moeten combineren dus stomverbaasd uit hun ogen staan te kijken, zie ik het somber in.
Waarom kan dat niet? SchaKu is SchaKu. Neuken met die hap :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:11:23 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133421874
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:58 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zolang de planning een VIRM zesje wil verlengen met een ICM viertje, en de betrokkenen die dat op het perron moeten combineren dus stomverbaasd uit hun ogen staan te kijken, zie ik het somber in.
_O- _O_
pi_133423070
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:58 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zolang de planning een VIRM zesje wil verlengen met een ICM viertje, en de betrokkenen die dat op het perron moeten combineren dus stomverbaasd uit hun ogen staan te kijken, zie ik het somber in.
Alsof dat dagelijkse kost is.. -.-'
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 20:38:58 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133423207
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Alsof dat dagelijkse kost is.. -.-'
het gebeurt wel. Vroeger ook regelmatig in Zwolle met de gecombineerde IC uit het noorden _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:41:10 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133423317
Het zou natuurlijk niet moeten voorkomen, NS-materieel is onderling niet koppelbaar...
pi_133423394
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het gebeurt wel. Vroeger ook regelmatig in Zwolle met de gecombineerde IC uit het noorden _O-
Het zou ook niks raars moeten hoeven zijn. Maar AL die NS-ers, en niet alleen die machinisten uit de ILT-rapporten, hebben een "verwachtingspatroon". Sterker nog, zonder verwachtingspatroon gaan ze dood. Hoe anders verklaar je dat ze überhaupt hebben durven eisen tot 2017 gegarandeerd te zijn van hun baan? En het nog gekregen hebben ook? 8)7

Je zou het ze van harte gunnen om gewoon de rest van hun leven rondjes om de kerk te rijden. Dat is tenminste vertrouwd ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133423440
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:41 schreef James1988 het volgende:
Het zou natuurlijk niet moeten voorkomen, NS-materieel is onderling niet koppelbaas...
Dan stel je wel de tweede helft als onafwendbare randconditie en de eerste als noodzakelijk gevolg. Draai dat voor de gein eens om.

"het zou gewoon moeten kunnen natuurlijk. NS-materieel had onderling koppelbaas (koppelbaaS :D ) moeten zijn. "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 20:44:27 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133423508
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:41 schreef James1988 het volgende:
Het zou natuurlijk niet moeten voorkomen, NS-materieel is onderling niet koppelbaar...
pneumatisch wel, alleen daar heb je voor de normale uitvoering van de dienst niets aan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133423634
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:41 schreef James1988 het volgende:
Het zou natuurlijk niet moeten voorkomen, NS-materieel is onderling niet koppelbaar...
Je zou met een VIRM gewoon een ICM met reizigers kunnen slepen van A naar B. Het is alleen dat de regeltjes voorschrijven dat het niet mag..
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:46:45 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133423651
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan stel je wel de tweede helft als onafwendbare randconditie en de eerste als noodzakelijk gevolg. Draai dat voor de gein eens om.
In het buitenland is het heel gewoon dat materieel koppelbaar is, en ook in Nederland is het lang het geval geweest. Als je als spoorwegbedrijf besluit om daarvan af te wijken moet je je proces zo inrichten dat het ook niet per ongeluk zo gepland kan worden.

Lijkt mij een simpele N:N-relatie die je in een database (die je toch al hebt om de planning in op te slaan) kunt bijhouden.
pi_133423710
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

pneumatisch wel, alleen daar heb je voor de normale uitvoering van de dienst niets aan
Waarom niet? Ik heb het ook eens als sleepkonvooi gezien. Het kan gewoon. Elk stel heeft zijn eigen stroomvoorziening, als je in elk stel een conducteur zet wil ik weleens weten wat er nog meer "in de weg staat". Behalve regeltjesgeneuk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:48:04 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133423728
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Je zou met een VIRM gewoon een ICM met reizigers kunnen slepen van A naar B. Het is alleen dat de regeltjes voorschrijven dat het niet mag..
Een DM'90 kan ook een VIRM voortslepen, betekent niet dat je dat ook wilt. Het moet wel nuttig blijven. ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 20:48:32 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133423756
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Je zou met een VIRM gewoon een ICM met reizigers kunnen slepen van A naar B. Het is alleen dat de regeltjes voorschrijven dat het niet mag..
laatste materieel waarbij het wel kon en mocht waren de wadlopers en de buffels
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133423780
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

In het buitenland is het heel gewoon dat materieel koppelbaar is, en ook in Nederland is het lang het geval geweest. Als je als spoorwegbedrijf besluit om daarvan af te wijken
Welke reden kan er überhaupt bestaan om daar van af te willen wijken? :?

Dat is een beetje hetzelfde als afwijken van de standaard dat wielen onder een auto rond moeten zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 20:49:31 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133423813
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133423821
Heeft er al iemand gelachen vandaag? Zo nee, metropool en cruciale factor in de Nederlandse infrastructuur Vught heeft een filmpje voor u:
pi_133423851
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Je zou met een VIRM gewoon een ICM met reizigers kunnen slepen van A naar B. Het is alleen dat de regeltjes voorschrijven dat het niet mag..
Nee okee, ik dacht even dat ik wat miste.

En dat je met een DM90 geen VIRM gaat slepen lijkt me ook simpel. Je gaan ook geen defecte NewAGG300 afslepen met een Kever.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133423891
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee okee, ik dacht even dat ik wat miste.

En dat je met een DM90 geen VIRM gaat slepen lijkt me ook simpel. Je gaan ook geen defecte NewAGG300 afslepen met een Kever.
Dat dus.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:52:18 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133423968
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welke reden kan er überhaupt bestaan om daar van af te willen wijken? :?
Bijvoorbeeld door nieuwe technieken toe te passen (zoals andere manier van aansturing)? Sinds er veel meer elektronica in treinen zit wordt het wat lastiger om de boel backward en forward compatible te houden.
pi_133424057
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld door nieuwe technieken toe te passen (zoals andere manier van aansturing)? Sinds er veel meer elektronica in treinen zit wordt het wat lastiger om de boel backward en forward compatible te houden.
Maar dat is blijkbaar in alle WELdenkende landen geen argument, dus dat kan van tafel :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 20:55:44 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133424141
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:49 schreef b2py het volgende:
Heeft er al iemand gelachen vandaag? Zo nee, metropool en cruciale factor in de Nederlandse infrastructuur Vught heeft een filmpje voor u:
zie op 1.37 toch een bijzonder treintje voorbij komen, namelijk een Arriva E-GTW voor de MerwedeLingelijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133424218
Die explosies van goederentreinen waren nog niet bijzonder genoeg? :') _O-
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 21:00:04 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133424371
oh ja, die kruisingen met de N65 en de uitlaatgassen van het autoverkeer zijn geen probleem?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133424694
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:49 schreef b2py het volgende:
Heeft er al iemand gelachen vandaag? Zo nee, metropool en cruciale factor in de Nederlandse infrastructuur Vught heeft een filmpje voor u:
Wat een gejank. Onvolken heel dat klotevught. Ik heb niet gevraagd dat die lui er gaan wonen. En wat is het nou? Geen geluidsschermen dan hebben ze last van de auto's en de treinen, wel geluidsschermen dan hebben ze last van de geluidsschermen? 8)7 weg met die lui. Zulke mensen zijn niet geschikt om in een dichtbevolkt land te wonen. Donder lekker op naar oost-Siberië, heb je alle ruimte voor jezelf. Goed voor Nederland, Goed voor Brabant, Goed voor Vught.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:07:32 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133424779
Het enkelspoor in Vught ligt er in ieder geval prima bij :Y



Gelukkig weet ik nu ook waar de 4 uit VIRM-4 voor staat: vier kopbakken :Y

pi_133424811
Die laatste vond ik ook al zo mooi _O-
pi_133424888
Lekker James ^O^ Haknonnie eens gezien :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:12:55 #99
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133425119
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

laatste materieel waarbij het wel kon en mocht waren de wadlopers en de buffels
:Y

En dat was ook opeens afgelopen...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133425128
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee okee, ik dacht even dat ik wat miste.

En dat je met een DM90 geen VIRM gaat slepen lijkt me ook simpel. Je gaan ook geen defecte NewAGG300 afslepen met een Kever.
Andersom gebeurde het vroeger regelmatig, een DM90 achter een VIRM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')