abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:41:10 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133423317
Het zou natuurlijk niet moeten voorkomen, NS-materieel is onderling niet koppelbaar...
pi_133423394
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het gebeurt wel. Vroeger ook regelmatig in Zwolle met de gecombineerde IC uit het noorden _O-
Het zou ook niks raars moeten hoeven zijn. Maar AL die NS-ers, en niet alleen die machinisten uit de ILT-rapporten, hebben een "verwachtingspatroon". Sterker nog, zonder verwachtingspatroon gaan ze dood. Hoe anders verklaar je dat ze überhaupt hebben durven eisen tot 2017 gegarandeerd te zijn van hun baan? En het nog gekregen hebben ook? 8)7

Je zou het ze van harte gunnen om gewoon de rest van hun leven rondjes om de kerk te rijden. Dat is tenminste vertrouwd ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133423440
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:41 schreef James1988 het volgende:
Het zou natuurlijk niet moeten voorkomen, NS-materieel is onderling niet koppelbaas...
Dan stel je wel de tweede helft als onafwendbare randconditie en de eerste als noodzakelijk gevolg. Draai dat voor de gein eens om.

"het zou gewoon moeten kunnen natuurlijk. NS-materieel had onderling koppelbaas (koppelbaaS :D ) moeten zijn. "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 20:44:27 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133423508
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:41 schreef James1988 het volgende:
Het zou natuurlijk niet moeten voorkomen, NS-materieel is onderling niet koppelbaar...
pneumatisch wel, alleen daar heb je voor de normale uitvoering van de dienst niets aan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133423634
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:41 schreef James1988 het volgende:
Het zou natuurlijk niet moeten voorkomen, NS-materieel is onderling niet koppelbaar...
Je zou met een VIRM gewoon een ICM met reizigers kunnen slepen van A naar B. Het is alleen dat de regeltjes voorschrijven dat het niet mag..
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:46:45 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133423651
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan stel je wel de tweede helft als onafwendbare randconditie en de eerste als noodzakelijk gevolg. Draai dat voor de gein eens om.
In het buitenland is het heel gewoon dat materieel koppelbaar is, en ook in Nederland is het lang het geval geweest. Als je als spoorwegbedrijf besluit om daarvan af te wijken moet je je proces zo inrichten dat het ook niet per ongeluk zo gepland kan worden.

Lijkt mij een simpele N:N-relatie die je in een database (die je toch al hebt om de planning in op te slaan) kunt bijhouden.
pi_133423710
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

pneumatisch wel, alleen daar heb je voor de normale uitvoering van de dienst niets aan
Waarom niet? Ik heb het ook eens als sleepkonvooi gezien. Het kan gewoon. Elk stel heeft zijn eigen stroomvoorziening, als je in elk stel een conducteur zet wil ik weleens weten wat er nog meer "in de weg staat". Behalve regeltjesgeneuk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:48:04 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133423728
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Je zou met een VIRM gewoon een ICM met reizigers kunnen slepen van A naar B. Het is alleen dat de regeltjes voorschrijven dat het niet mag..
Een DM'90 kan ook een VIRM voortslepen, betekent niet dat je dat ook wilt. Het moet wel nuttig blijven. ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 20:48:32 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133423756
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Je zou met een VIRM gewoon een ICM met reizigers kunnen slepen van A naar B. Het is alleen dat de regeltjes voorschrijven dat het niet mag..
laatste materieel waarbij het wel kon en mocht waren de wadlopers en de buffels
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133423780
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

In het buitenland is het heel gewoon dat materieel koppelbaar is, en ook in Nederland is het lang het geval geweest. Als je als spoorwegbedrijf besluit om daarvan af te wijken
Welke reden kan er überhaupt bestaan om daar van af te willen wijken? :?

Dat is een beetje hetzelfde als afwijken van de standaard dat wielen onder een auto rond moeten zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 20:49:31 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133423813
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133423821
Heeft er al iemand gelachen vandaag? Zo nee, metropool en cruciale factor in de Nederlandse infrastructuur Vught heeft een filmpje voor u:
pi_133423851
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Je zou met een VIRM gewoon een ICM met reizigers kunnen slepen van A naar B. Het is alleen dat de regeltjes voorschrijven dat het niet mag..
Nee okee, ik dacht even dat ik wat miste.

En dat je met een DM90 geen VIRM gaat slepen lijkt me ook simpel. Je gaan ook geen defecte NewAGG300 afslepen met een Kever.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133423891
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee okee, ik dacht even dat ik wat miste.

En dat je met een DM90 geen VIRM gaat slepen lijkt me ook simpel. Je gaan ook geen defecte NewAGG300 afslepen met een Kever.
Dat dus.
  dinsdag 19 november 2013 @ 20:52:18 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133423968
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welke reden kan er überhaupt bestaan om daar van af te willen wijken? :?
Bijvoorbeeld door nieuwe technieken toe te passen (zoals andere manier van aansturing)? Sinds er veel meer elektronica in treinen zit wordt het wat lastiger om de boel backward en forward compatible te houden.
pi_133424057
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld door nieuwe technieken toe te passen (zoals andere manier van aansturing)? Sinds er veel meer elektronica in treinen zit wordt het wat lastiger om de boel backward en forward compatible te houden.
Maar dat is blijkbaar in alle WELdenkende landen geen argument, dus dat kan van tafel :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 20:55:44 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133424141
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:49 schreef b2py het volgende:
Heeft er al iemand gelachen vandaag? Zo nee, metropool en cruciale factor in de Nederlandse infrastructuur Vught heeft een filmpje voor u:
zie op 1.37 toch een bijzonder treintje voorbij komen, namelijk een Arriva E-GTW voor de MerwedeLingelijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133424218
Die explosies van goederentreinen waren nog niet bijzonder genoeg? :') _O-
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 21:00:04 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133424371
oh ja, die kruisingen met de N65 en de uitlaatgassen van het autoverkeer zijn geen probleem?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133424694
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:49 schreef b2py het volgende:
Heeft er al iemand gelachen vandaag? Zo nee, metropool en cruciale factor in de Nederlandse infrastructuur Vught heeft een filmpje voor u:
Wat een gejank. Onvolken heel dat klotevught. Ik heb niet gevraagd dat die lui er gaan wonen. En wat is het nou? Geen geluidsschermen dan hebben ze last van de auto's en de treinen, wel geluidsschermen dan hebben ze last van de geluidsschermen? 8)7 weg met die lui. Zulke mensen zijn niet geschikt om in een dichtbevolkt land te wonen. Donder lekker op naar oost-Siberië, heb je alle ruimte voor jezelf. Goed voor Nederland, Goed voor Brabant, Goed voor Vught.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:07:32 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133424779
Het enkelspoor in Vught ligt er in ieder geval prima bij :Y



Gelukkig weet ik nu ook waar de 4 uit VIRM-4 voor staat: vier kopbakken :Y

pi_133424811
Die laatste vond ik ook al zo mooi _O-
pi_133424888
Lekker James ^O^ Haknonnie eens gezien :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:12:55 #99
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133425119
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

laatste materieel waarbij het wel kon en mocht waren de wadlopers en de buffels
:Y

En dat was ook opeens afgelopen...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133425128
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee okee, ik dacht even dat ik wat miste.

En dat je met een DM90 geen VIRM gaat slepen lijkt me ook simpel. Je gaan ook geen defecte NewAGG300 afslepen met een Kever.
Andersom gebeurde het vroeger regelmatig, een DM90 achter een VIRM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')