Het zou ook niks raars moeten hoeven zijn. Maar AL die NS-ers, en niet alleen die machinisten uit de ILT-rapporten, hebben een "verwachtingspatroon". Sterker nog, zonder verwachtingspatroon gaan ze dood. Hoe anders verklaar je dat ze überhaupt hebben durven eisen tot 2017 gegarandeerd te zijn van hun baan? En het nog gekregen hebben ook?quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gebeurt wel. Vroeger ook regelmatig in Zwolle met de gecombineerde IC uit het noorden
Dan stel je wel de tweede helft als onafwendbare randconditie en de eerste als noodzakelijk gevolg. Draai dat voor de gein eens om.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:41 schreef James1988 het volgende:
Het zou natuurlijk niet moeten voorkomen, NS-materieel is onderling niet koppelbaas...
pneumatisch wel, alleen daar heb je voor de normale uitvoering van de dienst niets aanquote:Op dinsdag 19 november 2013 20:41 schreef James1988 het volgende:
Het zou natuurlijk niet moeten voorkomen, NS-materieel is onderling niet koppelbaar...
Je zou met een VIRM gewoon een ICM met reizigers kunnen slepen van A naar B. Het is alleen dat de regeltjes voorschrijven dat het niet mag..quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:41 schreef James1988 het volgende:
Het zou natuurlijk niet moeten voorkomen, NS-materieel is onderling niet koppelbaar...
In het buitenland is het heel gewoon dat materieel koppelbaar is, en ook in Nederland is het lang het geval geweest. Als je als spoorwegbedrijf besluit om daarvan af te wijken moet je je proces zo inrichten dat het ook niet per ongeluk zo gepland kan worden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan stel je wel de tweede helft als onafwendbare randconditie en de eerste als noodzakelijk gevolg. Draai dat voor de gein eens om.
Waarom niet? Ik heb het ook eens als sleepkonvooi gezien. Het kan gewoon. Elk stel heeft zijn eigen stroomvoorziening, als je in elk stel een conducteur zet wil ik weleens weten wat er nog meer "in de weg staat". Behalve regeltjesgeneuk.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
pneumatisch wel, alleen daar heb je voor de normale uitvoering van de dienst niets aan
Een DM'90 kan ook een VIRM voortslepen, betekent niet dat je dat ook wilt. Het moet wel nuttig blijven.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou met een VIRM gewoon een ICM met reizigers kunnen slepen van A naar B. Het is alleen dat de regeltjes voorschrijven dat het niet mag..
laatste materieel waarbij het wel kon en mocht waren de wadlopers en de buffelsquote:Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou met een VIRM gewoon een ICM met reizigers kunnen slepen van A naar B. Het is alleen dat de regeltjes voorschrijven dat het niet mag..
Welke reden kan er überhaupt bestaan om daar van af te willen wijken?quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
In het buitenland is het heel gewoon dat materieel koppelbaar is, en ook in Nederland is het lang het geval geweest. Als je als spoorwegbedrijf besluit om daarvan af te wijken
Nee okee, ik dacht even dat ik wat miste.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Je zou met een VIRM gewoon een ICM met reizigers kunnen slepen van A naar B. Het is alleen dat de regeltjes voorschrijven dat het niet mag..
Dat dus.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee okee, ik dacht even dat ik wat miste.
En dat je met een DM90 geen VIRM gaat slepen lijkt me ook simpel. Je gaan ook geen defecte NewAGG300 afslepen met een Kever.
Bijvoorbeeld door nieuwe technieken toe te passen (zoals andere manier van aansturing)? Sinds er veel meer elektronica in treinen zit wordt het wat lastiger om de boel backward en forward compatible te houden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welke reden kan er überhaupt bestaan om daar van af te willen wijken?![]()
Maar dat is blijkbaar in alle WELdenkende landen geen argument, dus dat kan van tafelquote:Op dinsdag 19 november 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door nieuwe technieken toe te passen (zoals andere manier van aansturing)? Sinds er veel meer elektronica in treinen zit wordt het wat lastiger om de boel backward en forward compatible te houden.
zie op 1.37 toch een bijzonder treintje voorbij komen, namelijk een Arriva E-GTW voor de MerwedeLingelijnquote:Op dinsdag 19 november 2013 20:49 schreef b2py het volgende:
Heeft er al iemand gelachen vandaag? Zo nee, metropool en cruciale factor in de Nederlandse infrastructuur Vught heeft een filmpje voor u:
Wat een gejank. Onvolken heel dat klotevught. Ik heb niet gevraagd dat die lui er gaan wonen. En wat is het nou? Geen geluidsschermen dan hebben ze last van de auto's en de treinen, wel geluidsschermen dan hebben ze last van de geluidsschermen?quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:49 schreef b2py het volgende:
Heeft er al iemand gelachen vandaag? Zo nee, metropool en cruciale factor in de Nederlandse infrastructuur Vught heeft een filmpje voor u:
quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
laatste materieel waarbij het wel kon en mocht waren de wadlopers en de buffels
Andersom gebeurde het vroeger regelmatig, een DM90 achter een VIRMquote:Op dinsdag 19 november 2013 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee okee, ik dacht even dat ik wat miste.
En dat je met een DM90 geen VIRM gaat slepen lijkt me ook simpel. Je gaan ook geen defecte NewAGG300 afslepen met een Kever.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |