#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:32 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2013 20:33:55 ] | |
b2py | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:34 |
![]() Voor die monguls. | |
Peterselieman | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:34 |
![]() Ze weten toch wel dat ze die lui aan moeten pakken voor het veroorzaken van hinder en gevaar? Doen ze dat niet dan ga je de overlast bij stoomritten nooit inperken | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:36 |
Ja ik denk dat ze dat wel weten. Had in het goederenvervoer een wat oudere mentor die uit een spoorfamilie kwam. Die vertelde ook dat sinds de spoorwegpolitie nu onder KLPD valt ipv een 'losse' organisatie en dat er veel oude rotten weg zijn, de kennis ook weg is. Veiligheid enzo zit wel goed op zich, maar die kleine dingetjes, dat ze gewoon horen te weten is minder aanwezig. Zonde. | |
b2py | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:37 |
Stonden ze in zone B of C? | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:37 |
Wat bedoel je ? ![]() | |
b2py | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:42 |
Veiligheidzones, die ken jij toch ook wel? | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:42 |
Mwoah, die dingen veranderen om de zoveel tijd. Eerst was het Profiel-vrije-ruimte, toen werd het risicogebied, meetgebied etc etc ![]() Als iemand te dichtbij dreigt te komen, typhoneer ik gewoon loeihard. Fuck die shit ![]() | |
b2py | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:43 |
Doe dat dan even in Staphorst om 10 uur 's ochtends op zondag, zijn ze ook direct genezen van die trein. | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:44 |
Geen probleem hoor ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:52 |
"Met de poortjes sluiten we alles af." In Amsterdam zijn ze bij de middentunnel wat vergeten.. ![]() | |
Ireyon | vrijdag 5 juli 2013 @ 20:58 |
In Roosendaal staan ze ook eindelijk. Heeft slechts 3 maanden geduurd. | |
Peterselieman | vrijdag 5 juli 2013 @ 21:04 |
![]() | |
dennistd | vrijdag 5 juli 2013 @ 21:21 |
Op somda lees ik dat er vanmiddag in Bentheim een goederentrein op spoor 3 stond. De Grensland moest daardoor uitwijken naar spoor 1 (de Westfalenbahn stond op 2 en op bezet spoor binnen komen kan/mag niet). Maar daar staan dus geen opstapjes, dus dat was een flinkje klim/sprong. Vooral leuk voor mensen met een fiets ![]() Bij vertrek moest er trouwens eerst nog uitgehaald worden om op spoor 2 te komen, aangezien je vanaf spoor 1 het rechterspoor naar Oldenzaal niet kunt bereiken... | |
b2py | vrijdag 5 juli 2013 @ 21:23 |
Zeker een stagiair op de post.. | |
dennistd | vrijdag 5 juli 2013 @ 21:29 |
Nouja, het gebeurt wel vaker dat er een goederentrein even op 3 gezet wordt, maar die gaat dan vrij snel weer door. Het is ook de enige van de drie sporen buiten de doorgaande sporen met een beetje lengte: 660m. Spoor 4 en 5 zijn maar 584m en 544m. Verder is ook één van de sporen nodig voor de 101 van de Pimpel die via daar moet omlopen (en ook een tijdje wachten). Bentheim heeft liever helemaal geen goederentreinen lang staan: in Oldenzaal liggen drie sporen waarop je prima kunt wachten op een pad verder door Nederland. | |
Peterselieman | vrijdag 5 juli 2013 @ 21:46 |
de laatste stammetjes DD-AR met mDDM gaan dit weekend toch niet allemaal buiten dienst. Gaat net als 1700+DD-AR, dus wanneer stuk, wanneer onderhoud of wanneer revisietermijn verlopen http://somda.nl/forum/7981/p457719/Ontwikkelingen+DD-ARDDZ/ | |
James1988 | vrijdag 5 juli 2013 @ 22:26 |
Ik zat eens even door een oud topic te bladeren, toen kwam ik posts tegen over het nieuwjaarsrondje. Daarin schreef Fles:(Dat ging over de V250) Hij kreeg gelijk ![]() | |
b2py | vrijdag 5 juli 2013 @ 22:30 |
Heeft Fles nog meer vooruitziende blikken gegeven afgelopen maanden? Dan vrees ik het ergste ![]() | |
arkkey | vrijdag 5 juli 2013 @ 22:30 |
Ohja enige voordeel van Apeldorp: de stoomtrein. Jammer dat er nog geen smell-o-rama camera's zijn want dat ding ruikt lekker (of ben ik nu raar?) | |
James1988 | vrijdag 5 juli 2013 @ 22:32 |
Deze post ook: De leverancier kon niet leveren ![]() | |
b2py | vrijdag 5 juli 2013 @ 22:41 |
![]() Pareltjes. | |
greavy | vrijdag 5 juli 2013 @ 22:45 |
Helemaal niet. Heerlijk nostalgisch op pad. Lekker uit het raam hangen (doe wel een stofbril op of iets dergelijks!) | |
dennistd | vrijdag 5 juli 2013 @ 22:47 |
Mooi zicht op station Enschede bij nacht: http://srv03.sittyweb.nl/(...)mFpbA%3D%3D&cid=NTYx | |
James1988 | vrijdag 5 juli 2013 @ 22:48 |
Nog meer voorspellende gaves:
![]() Net als de tekstklopper van nu.nl:
| |
Darkwing_Duck | vrijdag 5 juli 2013 @ 22:53 |
Goed dat je hierover begint. Vanochtend zag ik een Hollandse familie proberen uit te bliepen op station Marne la Vallee - Chessy, dat lukt niet, want ze hadden een metrokaartje van 1.60 gekocht. En dat gaat logischerwijs niet 30 KM mee. Dus toen dat niet lukten probeerden ze hun al reeds gekochte DisneylandBkaartjes erin te proppen ![]() ![]() Nu zijn er 2 dingen mogenlijk 1) Dit was een hele domme actie 2) Of in Nederland is het systeem inmiddels zo dat je bij het Thialf eruit kan met je schaatskaartje, ArenA met je voetbalkaartje, en op Metrostation Rotterdam zuidplein kan je inmiddels ook uitchecken met je kaartje voor Lee Towers in Ahoy...en lopen wij hier dus achter... Wat is de juiste conclusie? ![]() | |
James1988 | vrijdag 5 juli 2013 @ 22:55 |
Voor sommige evenementen worden combitickets (trein+evenement) verkocht ![]() | |
arkkey | vrijdag 5 juli 2013 @ 22:56 |
Zo heel achterlijk vind ik het eigenlijk nog niet, je moet je er ook niet in vergissen dat niet iedereen spoorofiel is en misschien een keer elke 4 jaar in de buurt van een station komt. Zo vergezocht vind ik het nog niet. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 5 juli 2013 @ 22:58 |
Hmm was mij gedachte toch niet zo vreemd, alleen dat er een gratis treinreis bij ieder standaard toegangskaartje zit is wat ver... Bij de prijs van het parkeerterrein waar je voor de spotprijs van slechts 15 Euro per dag kan parkeren zit wel een gedeelte voor de SANEF inclusief | |
James1988 | vrijdag 5 juli 2013 @ 22:58 |
Dat zit in de prijs verrekend hoor We zijn en blijven Nederlanders ![]() | |
dennistd | vrijdag 5 juli 2013 @ 22:59 |
En toen mochten ze langs de boeteautomaat? ![]() | |
Ireyon | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:00 |
Disney mag er voor die entreeprijs van ze ook wel een dagje vrij OV Parijs bij leveren ![]() | |
AverageJoe | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:00 |
Grappig zicht en nog volop DM '90 activiteit. Leuk om voormalig Apeldoorn - Zutphen treinstellen daar te zien rijden. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:02 |
Er stond geen controle, dus geen idee hoe het afgelopen is, maar een webcam daar installeren is zeker geen verkeerd idee hoor. Overigens heb ik ook op een andere plek een boeteautomaat ontdekt en wel bij de ORLYVAL. Opvallend dat de RATP dat dus wel doet op plekken waar toeristen vaak de mist in gaan, en de SNCF stations vaak 1 poortje hebt, meestal ergens achteraf, waar je toch zo uit kan... | |
Darkwing_Duck | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:03 |
Ja, maar ik bedoel, bij Disney niet... | |
Darkwing_Duck | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:09 |
Jij er nooit aan gedacht Fles om een Webcam op je vensterbank te kwakken? | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:20 |
Wauw toen zei ik nogeens zinnige woorden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:20 |
En dan? Dat tankstation hier boeit niemand wat hoor ![]() | |
James1988 | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:21 |
Je zei ook ooit een keer dat je vreesde dat die V250 helemaal niet meer zou gaan rijden... | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:22 |
Dat heb ik ook al vanaf half januari gezegd geloof ik idd ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:26 |
Das eigenlijk best wel eng, dat er hier in dit Topic meerdere personen zijn die al enige keren bewezen te hebben gelijk te krijgen in hun uitspraken, wat een wijsheid hier... ![]() | |
James1988 | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:28 |
Dat @NSHispeed_info-account is ook niet echt nuttig meer, 't is bijna een maand terug sinds de laatste post. ![]() | |
b2py | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:30 |
Is NSH ook niet 'onder curatele' gesteld bij NS ofzo? | |
Anno1982 | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:30 |
Begint aardig leeg te worden, die buffel nog even weg en dan gaat de schaar er in! | |
James1988 | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:35 |
Het Fyra-project en de verbindingen met België zijn weggehaald bij NSH en ondergebracht bij de "Taskforce Fyra" onder leiding van directielid Merel van Vroonhoven. De treinen naar Duitsland, Thalys en de overige treinen (zoals EN/CNL) liggen nog wel bij NS Internationaal. | |
TwanTwan | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:38 |
Wie wil me aanraken? :-) | |
b2py | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:38 |
Hmm ok. | |
James1988 | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:41 |
"NS Hispeed" bestaat niet als bedrijf, het is slechts een merknaam die wordt gehanteerd door NS Internationaal (ICE, IC Berlijn, CNL, EN, enz.) en HSA (Thalys, Fyra, IC Brussel). ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:42 |
Wie ben jij dan? ![]() | |
Straatcommando. | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:43 |
Ennnn weer een overwegstoring hier(velp). Gebeurt echt vreselijk vaak ![]() ![]() ![]() Iemand die weet wat voor remmerij een mddm gebruikt? ik zat laatst in de motorwagen en toen die remde rook ik een hele aparte geur. Zag later diezelfde trein weer voorbij komen en remmen, toen ontstond er links en rechts een soort grijze wolk van stof. Kan niet goed zijn ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Straatcommando. op 06-07-2013 01:58:29 ] | |
Duvel | vrijdag 5 juli 2013 @ 23:50 |
Eerste vermelding:
| |
#ANONIEM | zaterdag 6 juli 2013 @ 03:46 |
Als Fles nu ook eens wat lotto getallen gaat noemen, neem ik de proef op de som en doe ik mee. Dan deel ik in de winst uiteraard. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 6 juli 2013 @ 08:36 |
Er zitten blokkenremmen onder voor het lage snelheidsbereik en snelremmingen maar de rest gaat allemaal op de ED-rem. Die laatste veroorzaakt als het goed is geen stof. | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 6 juli 2013 @ 10:17 |
Leuk dit weekend op station Deventer: - de trein naar Enschede rijdt tot Hengelo - de trein naar Roosendaal tot Oss - de trein naar Schiphol gaat naar Bijlmer ArenA Lekker exotische eindbestemmingen ![]() | |
b2py | zaterdag 6 juli 2013 @ 10:37 |
En na Arena door naar Nijmegen volgens mij :-) | |
DriekOplopers | zaterdag 6 juli 2013 @ 10:40 |
Waarom eigenlijk niet naar Amsterdam Zuid? | |
lyolyrc | zaterdag 6 juli 2013 @ 10:48 |
Tussen Schiphol en Bijlmer zijn blijkbaar werkzaamheden. Ik reis vanuit Eindhoven nu ook om via Breda. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 6 juli 2013 @ 11:00 |
OMFG ![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 6 juli 2013 @ 11:06 |
Maar zijn die werkzaamheden ook tussen Duivendrecht/Bijlmer en Amsterdam Zuid? Ze zijn toch bij de Riekerpolder bezig? Da's westelijk van Asdz. | |
b2py | zaterdag 6 juli 2013 @ 11:09 |
Werkzaamheden. | |
lyolyrc | zaterdag 6 juli 2013 @ 11:13 |
Geen idee. De treinen richting Schiphol vanuit het oosten en zuiden gaan allemaal niet verder dan Bijlmer. Van daar moet je dan verder met bus 300. | |
Duvel | zaterdag 6 juli 2013 @ 11:16 |
Kut, mijn plaatjeshost is niet gratis meer. ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 6 juli 2013 @ 11:17 |
Ja, dan nemen ze ook Duivendrecht-Zuid mee. Daar moet een hele hoop veranderen om ruimte te maken om te bouwen en daarnaast mogen sommige bouwwerkzaamheden niet meer tijdens de treindienst die eerst nog wel mochten. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 6 juli 2013 @ 11:54 |
Welke? | |
Ireyon | zaterdag 6 juli 2013 @ 12:26 |
Imgur beste plaatjeshost aller tijden ![]() /r/trains | |
Peter | zaterdag 6 juli 2013 @ 12:58 |
![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 6 juli 2013 @ 13:33 |
Sinds wanneer lacht Thomas bij zoiets? | |
icloud | zaterdag 6 juli 2013 @ 13:38 |
Schade? | |
greavy | zaterdag 6 juli 2013 @ 16:35 |
Plan U 115 van de Stichting DE-3 is inmiddels bijna helemaal geschilderd, op enkele kleine afwerkingen na:![]() | |
greavy | zaterdag 6 juli 2013 @ 16:54 |
Donderdag even naar diplomauitreiking (STC in de Waalhaven), dus even langs Shunter gereden (laatste keer als "wekelijks" tafereel, moest afgelopen week er iedere dinsdag zijn)![]() Shunter 601 + RTB 189 989 Shunter 601 haalt de fraaie RTB 189 989, een Tweety, op bij Shunter op de Waalhaven om deze vervolgens op een loccenspoortje van Rurtalbahn te plaatsen. De machinist bedient de loc vanuit de cabine met de radiografische besturing. | |
Viezze | zaterdag 6 juli 2013 @ 17:28 |
Ondertussen aan de andere kant van de oceaan; een ontspoorde trein met veel vermiste mensen:http://www.nu.nl/buitenla(...)deert-in-canada.html Foto van CBC News: ![]() En een video: http://www.cbc.ca/news/ca(...)derailment-fire.html [ Bericht 17% gewijzigd door Viezze op 06-07-2013 17:33:43 ] | |
Peterselieman | zaterdag 6 juli 2013 @ 18:24 |
ziet er al meteen een stuk beter uit ![]() | |
greavy | zaterdag 6 juli 2013 @ 18:29 |
Vandaag zijn er kabels kapot getrokken bij de werkzaamheden rondom Maastricht, waardoor er al enige uren geen treinverkeer in alle richtingen is. Prognose is nog steeds niet bekend, terwijl het al rond half 4 gebeurd is. | |
JerryLee | zaterdag 6 juli 2013 @ 18:34 |
Was de plamuur op ? | |
Ireyon | zaterdag 6 juli 2013 @ 18:46 |
Jezus ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 6 juli 2013 @ 18:54 |
Mja, t kind huilde gelukkig, en het station was voor een Hospitaal... | |
dennistd | zaterdag 6 juli 2013 @ 19:05 |
Dan vraag ik me ook af waar je als ouder mee bezig bent... ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 6 juli 2013 @ 19:17 |
Dat wou ik eigenlijk neerpennen, maar ik ben dan bang dat ik Bork op mn hals haal.. Zoewiezo, blij met je kinderwagen op het balkon, of beter nog, onderin, zet m op de rem, en zijwaarts of Vouw m op!. | |
Duvel | zaterdag 6 juli 2013 @ 19:17 |
Picturepush. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 6 juli 2013 @ 19:17 |
Trein ontspoort en explodeert in Canada http://www.nu.nl/buitenla(...)deert-in-canada.html | |
Darkwing_Duck | zaterdag 6 juli 2013 @ 19:21 |
Edit 1 :Hij zegt "Er is een trein onstpoort met vooral Petrolium, ik kan niet dichterbijkomen want (er ontplof iets op dat moment) het is heel ERG HEET op dit moment nu hier, ik kan nu niet dichterbij komen, ik sta nu ter hoogte van de -overstaanbaar kutaccent- - wijk, bizarre Apocalypse" Edit2 :Locatie http://goo.gl/maps/I1HPT Edit 3: Edit 4 : Edit 5: ik kom er nu pas achter dat ik spuit 11 ben ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Darkwing_Duck op 06-07-2013 19:38:53 ] | |
icloud | zaterdag 6 juli 2013 @ 19:45 |
Ach ja kan zo ding alleen beter van worden als de grijze massa gedefragmenteerd word [ Bericht 0% gewijzigd door icloud op 06-07-2013 19:52:55 ] | |
Peterselieman | zaterdag 6 juli 2013 @ 19:59 |
opvouwen is het beste en tweede optie is zijwaarts op de rem. | |
Peterselieman | zaterdag 6 juli 2013 @ 20:00 |
dat gaat lekker ![]() | |
JDude | zaterdag 6 juli 2013 @ 20:51 |
Dat is bij jou iets te vaak gebeurd? | |
icloud | zaterdag 6 juli 2013 @ 20:54 |
Nee ben een keer van de roltrap in de v en d gedonderd en kreeg een saucijzenbroodje kado, ik heb niks met kinderen ook niet met mijn eigen kinderen, het waren moetjes. | |
dennistd | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:37 |
De VSM is bezig om de 2412 blauw te maken: ![]() http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?f=12&t=3810 | |
Panthera. | zaterdag 6 juli 2013 @ 21:39 |
Plaatst misschien meteen jullie kritiek op gemeentes die klagen over gevaarlijk goederenvervoer door hun centrum in perspectief. | |
Duvel | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:07 |
Zo te zien zijn ze redelijk klaar ook. | |
Duvel | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:10 |
Tering idd. | |
Peterselieman | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:17 |
Geinig zo'n parallel einfahrt | |
dennistd | zaterdag 6 juli 2013 @ 22:50 |
Is gepland tegenwoordig ![]() Gelukkig de andere kant op niet, dat gaat zo moeilijk bij Apeldoorn aansluiting ![]() Maar goed, planning en uitvoering is nog een verschil: de stoppers naar Zwolle en Zutphen moeten ook gelijk vertrekken uit Hengelo, dat gebeurt maar zelden echt. Datzelfde geldt voor de stoppers naar Oldenzaal en Enschede, die zijn ook bijna nooit gelijk. | |
b2py | zondag 7 juli 2013 @ 02:01 |
Sodeknetters, wie heeft dat bedacht :p | |
Duvel | zondag 7 juli 2013 @ 02:36 |
NS, begin jaren '50. | |
greavy | zondag 7 juli 2013 @ 07:57 |
Zaterdag 6 juli 2013:![]() HSLL 1832 + lege Palmolietrein 51501 De hoofdzakelijke reden dat ik naar Moordrecht was afgereisd, was voor de lege palmolietrein van Emmerich naar Kijfhoek (en later door naar de Vondelingenweg bij Pernis). Een beetje anders dan oorspronkelijk het plan bij HSL geweest zijn, werd de trein ruim een uur opgehouden te Zevenaar en vervolgens nog eens 40 minuten te Oudewater Wachtspoor. Voor ons fotografen langs de lijn niet zo erg, want dan kwam de zon alleen maar beter te staan. Dat het druk was langs de lijn met fotografen, moet haast wel. De machinist toeterde diverse keren bij bekende fotostekken in de omgeving. ![]() Thalys 4303, Smurfen-Thalys (9340) De Smurfen-Thalys passeerde ons ook te Moordrecht, en is onderweg richting Parijs. ![]() Thalys 4345, Van B naar A (9352) Twee uur na de Smurfen-Thalys kwam de Van B naar A-Thalys langs, opweg richting Parijs. ![]() DBS 6432 + Tbi-shuttle 62053 Vanwege de werkzaamheden bij Den Bosch ook het nodige omgeleid verkeer via Dordrecht, waaronder trein 62053. Deze rijdt nu naar Vught Aansluiting om aldaar terug te steken naar Tilburg Industrie. De trein rijdt om deze reden met 2 locomotieven, achterop ging de 6426 dood mee terug richting Kijfhoek. ![]() NSR 466 + 474 + 947 als IC 1946 Te Dordrecht passeerde IC 1946 naar Den Haag met 3x Plan V, en werd daarom maar op de foto gezet. Of deze stellen al langer deze dag in de dienst zaten, of dat ze een vervangende dienst gereden hebben, durf ik niet te vermelden. ![]() NMBS 2812 + Volvo-trein 43254 Te Dorddrecht passeerde de omgeleide Volvo-trein 43254 met 25 minuten vertraging op zijn weg richting Bad Bentheim en Älmhult. ![]() VR 203-2 + Vuil Ballast Ook kwam nog een treintje met de 203-2 van VolkerRail als tractie voorbij, met aan de haak een sleep Klmos'n met vuil ballast. ![]() HTRS 66012 + Dolimetrein 48640 De omgeleide Dolimetrein komt door Dordrecht met +83, en is opweg naar Onnen en Veendam. ![]() ERS 189 210 + Melzo-shuttle Te Dordrecht passeerd een Melzo-shuttle richting de Waalhaven de fotograaf. Dat de treindienstleider het even moeilijk kreeg verwerkt met de extra omgeleide goederentreinen, bleek wel, want deze hier regulier rijdende Melzo-shuttle kwam in een erg conflicterend "onbestaand" goederenpad langs. | |
lyolyrc | zondag 7 juli 2013 @ 09:22 |
Toen ik gisteren tegen 11.00 u in Breda zat te wachten op vertrek van de Fyra naar Schiphol, kwam er 3x Plan V binnenrijden als IC naar Venlo. | |
Darkwing_Duck | zondag 7 juli 2013 @ 09:27 |
Die smurfen Thalys heb ik per louter toeval en geluk ook geschoten ten noorden van St Denis. Rond een uur of 3. Kan dat kloppen? Zou dat de zelfde zijn? Best een tof ieder eigenlijk dat jij en ik fotos maken van het zelfde object op zo een afstand ![]() | |
Duvel | zondag 7 juli 2013 @ 10:11 |
Die dambordloc zag ik door Gouda komen, maar toen zat ik in de auto helaas... | |
b2py | zondag 7 juli 2013 @ 10:36 |
Hihi, ik lig het Alstom open te kijken. Geen trein gezien so far. | |
Darkwing_Duck | zondag 7 juli 2013 @ 10:38 |
Is dat een tennistoernooi ofzo? Edit: golftournooi! Niet zo heel ver hier vandaan trouwens... ![]() ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door Darkwing_Duck op 07-07-2013 10:46:45 ] | |
Darkwing_Duck | zondag 7 juli 2013 @ 10:48 |
B2py: de rer c stopt daar! Met Alstom treinen ![]() | |
Duvel | zondag 7 juli 2013 @ 10:56 |
| |
Peterselieman | zondag 7 juli 2013 @ 11:34 |
Je lijkt James wel. Hij is de Alstom-fanboy hier ![]() | |
greavy | zondag 7 juli 2013 @ 11:38 |
Gezien de omloop zullen het dezelfde Veetjes geweest zijn, maar dan de omgekeerde volgorde. Ha, toeval idd. Vandaag zit de Unicef-Thalys en Jean Paul Gaultier er sowieso in de Amsterdamse dienst. Maar vandaag geen treinen achteraan jagen, even naar Vlissingen (met ICM) om daar de sluizen te bekijken en wat te fotograferen. | |
Peterselieman | zondag 7 juli 2013 @ 11:39 |
Vandaag ook weer Arriva-GTW'tjes onderweg naar Haarlem | |
greavy | zondag 7 juli 2013 @ 11:41 |
Maar wat deden de BRENG GTW'tjes eigenlijk gister in Utrecht ? ![]() | |
Peterselieman | zondag 7 juli 2013 @ 11:43 |
onderweg naar Amersfoort Bokkeduinen? Daar worden die dingen volgens mij onderhouden | |
b2py | zondag 7 juli 2013 @ 11:45 |
Die zie ik niet op TV. ![]() | |
b2py | zondag 7 juli 2013 @ 11:46 |
Hij heeft ook helemaal gelijk, Alstom is helemaal cool! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 7 juli 2013 @ 11:48 |
Stelltje hommo's jullie ![]() | |
Peterselieman | zondag 7 juli 2013 @ 11:48 |
ze maken toch redelijk wat lelijke hokken ![]() | |
b2py | zondag 7 juli 2013 @ 11:49 |
Stadler is 1000 keer lelijker met die afschuwelijke buffers :/ | |
b2py | zondag 7 juli 2013 @ 11:50 |
Ga jij nou maar weer naar AnsaldoBreda, fanboy ![]() | |
Peterselieman | zondag 7 juli 2013 @ 11:51 |
Welnee joh. Stadler is booming | |
greavy | zondag 7 juli 2013 @ 12:21 |
De Bayerische Oberlandbahn heeft de concessie München-Salzburg, München-Kufstein en Rosenheim-Holzkirchengewonnen, en gaat daar rijden met nieuwe driedelige Flirt's van Stadler. Echter, of zij in December al kunnen gaan rijden met dit materieel enzo? 1) Materieel: Er zijn bij Stadler 35 driedelige Flirt's besteld, maar de toelating voor deze nieuwe Flirt's is nog niet rond. Het materieel is volledig "nieuw", dus moet het het hele toelatingsproces doorlopen. En dat duurt nog minimaal 4 maanden. 2) Personeel: Het personeel van DB had de mogelijkheid mee te gaan naar de BOB, maar dat hebben maar weinig werknemers gedaan. En de BOB heeft nog nauwelijks personeel nu voor deze diensten. 3) Werkplaats: Er zou een nieuwe werkplaats gebouwd worden door de MVG voor het onderhoud van het materieel op deze concessie, echter door bewonersprotesten zal het niet voor 2015 gereed kunnen zijn. 4) Tarieven: Er zijn nog onderhandelingen over de tarieven op de lijnen Bron: Tz Online | |
remcoP | zondag 7 juli 2013 @ 12:27 |
Driedelige FLIRT's? Dat is toch veel te klein voor München - Salzburg? Toen ik er was (vorig jaar) reed men met een dosto-stam en zat het goed vol. Dat past nooit in een FLIRT. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 7 juli 2013 @ 12:29 |
BOB kon zich weleens gaan vertillen aan deze concessies. Dit is een soort verdriedubbeling van wat ze nu hebben. Ben benieuwd, maar het gaat een hele kluif worden voor ze ![]() | |
greavy | zondag 7 juli 2013 @ 12:49 |
Foutje va mij, het worden 28 zesdelige en 7 driedelige Flirts: Dus in de drukke momenten gaan ze met 3x6 bakken = 18 bakken rijden? ![]() | |
remcoP | zondag 7 juli 2013 @ 12:52 |
Ah, dat lijkt me beter ja. Die 18 bakken lijken me dan weer wat overdreven, al weet ik niet hoeveel zitplaatsen een dosto heeft. | |
greavy | zondag 7 juli 2013 @ 13:05 |
Dosto-stam met 6 rijtuigen incl stuurstand zit je rond de 800 zitplaatsen incl 1e klas volgens mij | |
Ireyon | zondag 7 juli 2013 @ 13:48 |
München - Salzburg doe je toch niet in zo'n kutflirt. Gewoon als een eckte baas met de Railjet ![]() | |
Peterselieman | zondag 7 juli 2013 @ 13:58 |
je kunt de Flirt zo luxe maken als je zelf wilt | |
remcoP | zondag 7 juli 2013 @ 14:07 |
Zie de LEO Express, en volgens mij ook de IC-FLIRT in Noorwegen. | |
Ireyon | zondag 7 juli 2013 @ 14:11 |
Ah ja daar heb je me de vorige keer al op gewezen. Ik denk bij Flirt nog altijd aan die gedrochten van DB ![]() | |
greavy | zondag 7 juli 2013 @ 15:13 |
![]() NSR 4027 + 4079 (2632/2663) Vandaag ging ik even naar Vlissingen om de sluizen te bekijken. Volgens de Nautische Centrale zou de beroepssluis de komende uren niet geopend worden, dus na een bezoek aan de pleziervaart-sluis ben ik weer retour gegaan, een uur eerder als eerst gepland. Maar de trein een uur eerder zou ook ICM zijn, dus dat kwam goed uit. Te Vlissingen kwam IC 2632 binnenrijden met zes bakjes ICM, wel te verstaan de stellen 4027 en 4079. Het trapwissel naast de trein zal niet vaak meer gebruikt worden, maar vroegah toen er nog locomotieven omgelopen moesten worden, werd dat wissel veel gebruikt. Zal mij dan ook niet verbazen dat het gesaneerd gaat worden. | |
James1988 | zondag 7 juli 2013 @ 15:33 |
De Alstom Open interesseert me dan weer geen biet ![]() | |
arkkey | zondag 7 juli 2013 @ 15:55 |
4079? Dan zit ik bijjou in de trein. Wifi doet het niet in dit treinstel | |
Peterselieman | zondag 7 juli 2013 @ 16:43 |
Een beeld dat we de komende maanden nog wel vaker zullen gaan zien: Er staan nu 2 GTW 2/6 in Haarlem om beplakt te worden met folie | |
Viezze | zondag 7 juli 2013 @ 16:45 |
Worden ze nog opnieuw geverfd? Die rode kleur wordt ondertussen wel een beetje faal ![]() | |
Peterselieman | zondag 7 juli 2013 @ 16:46 |
nee, overgeplakt met folie, zoals ook met het ICMm gebeurd is | |
arkkey | zondag 7 juli 2013 @ 16:46 |
Overigens wel vreemd dat er alleen "koploper" rijdt in zeeland, die kwam je daar eerst juist helemaal NIET tegen. Hebben ze weer eoa materiaalplanning helemaal op zn kop gezet ofzo? | |
Viezze | zondag 7 juli 2013 @ 16:47 |
Folie zodat graffiti makkelijker te verwijderen is, of folie zodat de trein er weer als nieuw uitziet? (Of allebei) | |
Peterselieman | zondag 7 juli 2013 @ 16:49 |
lijkt me zinnig dat de folie allebei kan | |
Sandrvich | zondag 7 juli 2013 @ 16:55 |
Omdat op de Balkan ieder weldenkend mens met de bus reist. ![]() | |
dennistd | zondag 7 juli 2013 @ 17:32 |
Nouja, de IC van Den Haag Centraal naar Enschede rijdt tot Enschede Drienerlo en keert daar op de IC naar Schiphol. Die gaat dit weekend maar tot Diemen Zuid en buigt daar af naar Amsterdam Bijlmer Arena. Daar keert ie op de IC Schiphol-Nijmegen, die dit weekend pas vanaf Bijlmer vertrekt. In Nijmegen keert deze IC vervolgens op de IC Nijmegen-Den Helder, en zo komt ICM in Den Helder. Maar goed, ik zie dat je het over Vlissingen hebt ![]() Daarvoor geldt dat de IC Meppel/Groningen in Lelystad over gaat op de IC naar Vlissingen, en dat via Haarlem ivm de werkzaamheden bij Schiphol. | |
Frenk3nstein | zondag 7 juli 2013 @ 17:42 |
Nu ik die gtw'tjes hier zie moest ik denken aan dat incident in Nijmegen waar een machinist niet op tijd stopte en door het perron reed. Volgens een regionale krant daar was de schade aan het treinstel 250.000 euro! http://www.gelderlander.n(...)-machinist-1.1566767 | |
James1988 | zondag 7 juli 2013 @ 18:19 |
![]() Hele lange goederentrein ![]() Foto: © Norbert Horváth, Facebook ÖBB | |
greavy | zondag 7 juli 2013 @ 18:21 |
Dan is zo'n zijshot ineens erg fraai! | |
Sandrvich | zondag 7 juli 2013 @ 18:46 |
Dat is een mooie shot inderdaad! Overigens nogmaals dezelfde vraag voor Greavy van enkele weken terug (of ik heb jouw reactie over het hoofd gezien?), wat hebben alle treinspotters toch in hemelsnaam met dat "fraai"? Dat woord kom ik vrijwel nooit tegen, maar iedere schitterende, mooie, imposante of indrukwekkende treinenfoto is opeens "fraai". ![]() | |
arkkey | zondag 7 juli 2013 @ 18:49 |
Overigens kan ik de VIRM haat wel begrijpen. Het gepiep is dan wel weg maar mn laptop schommelt bijna van schoot af als ik niet oppas, en de airco meurt ook als de pest. | |
b2py | zondag 7 juli 2013 @ 18:55 |
Je moet er voor het hele verhaal wel even bijzetten dat je 1,5 uur in Dordrecht hebt gewacht op ICM naar Vlissingen. ![]() ![]() | |
Peter | zondag 7 juli 2013 @ 19:00 |
en dan wordt de sluis niet eens bediend.., | |
greavy | zondag 7 juli 2013 @ 19:01 |
Ik was om 8:45 op Dordrecht, en ben 10:28 naar Rotterdam en Schiedam vertrokken om daar om 11:33 de IC met ICM te nemen. De beroepsvaartsluis niet, nee. De pleziervaartsluis wel. Beroepsvaart had ik ook niet zozeer op gerekend. Handig dat ik er wat over twitterde, want een volgende machinist op Twitter had later even opgezocht wat er met ICM reed in de railpocket ![]() | |
bork | zondag 7 juli 2013 @ 19:07 |
Gezeik, ik zat vrijdag in een schommelende ICM. | |
greavy | zondag 7 juli 2013 @ 19:28 |
![]() Iemand zei dat dit een "Toeristentrein" is van- en naar de kust. Iemand meer informatie ![]() | |
bork | zondag 7 juli 2013 @ 19:36 |
Chef waar zijn we om mee te beginnnen ![]() | |
greavy | zondag 7 juli 2013 @ 19:36 |
Berchem gok ik zo. IC-T is het | |
b2py | zondag 7 juli 2013 @ 19:37 |
Kan toch? NS zet ook extra sprinters in naar het strand met mooi weer.. ![]() | |
bork | zondag 7 juli 2013 @ 19:39 |
http://www.b-rail.be/nat/N/common/minisite/touristictrains/ | |
#ANONIEM | zondag 7 juli 2013 @ 19:41 |
Die rijden toch wel vaker rond in België? Ik zie ze in de zomer geregeld, deze zal wel uit Oostende afkomstig zijn. Ik zag er laatst een met bestemming Tongeren afkomstig van Knokke/Blankenberge. | |
bork | zondag 7 juli 2013 @ 19:42 |
Het heet ICT btw ![]() Meest recente nmbs-link -> http://www.belgianrail.be(...)2013/19_06_2013.aspx | |
greavy | zondag 7 juli 2013 @ 19:44 |
Danku ![]() ![]() | |
b2py | zondag 7 juli 2013 @ 19:49 |
Gaaf. Goed voor elkaar daar! | |
Sandrvich | zondag 7 juli 2013 @ 20:06 |
Ooit was het zo dat die dingen naar de kust enkel reden als er meer als 25 graden voorspeld was. | |
b2py | zondag 7 juli 2013 @ 20:13 |
Ooit werd het standaard in de zomer ook altijd gewoon 25 graden.. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 7 juli 2013 @ 21:00 |
Verklaard ook de VIRM's in Hengelo. Heb gisterochtend in Hengelo een VIRM gehad tot bijlmer en vanaf daar ook weer de bekende VIRM (te Alkmaar mocht zelfs de hele trein inclusief personeel overstappen op een andere VIRM. ![]() Nu op de terugweg hetzelfde helaas, Had in Den Helder een VIRM zoals normaal en rol nu bij Weesp riching Enschede in helaas weer een VIRM en zonder airco (gevoelstemp een graad of 10 boven de buitentemp op Bijlmer) ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2013 21:01:46 ] | |
Peterselieman | zondag 7 juli 2013 @ 21:05 |
een omlooptijd van ongeveer 14 uren ![]() dat dit kan in Nederland ![]() | |
b2py | zondag 7 juli 2013 @ 21:18 |
Ligt het aan de camera van dat eerste filmpje of komen er echt paarse wolken van die trein af? | |
greavy | zondag 7 juli 2013 @ 21:27 |
Ja, maar dat is er enkele weken terug ook al geweest bij werkzaamheden ![]() Toen ben ik nog ff naar Den Helder getuft. | |
b2py | zondag 7 juli 2013 @ 21:31 |
Maat van mij staat in Gouda, komt dit voorrijden..![]() | |
greavy | zondag 7 juli 2013 @ 21:32 |
Ja, las er vandaag al iets over. Zit al de hele dag in de dienst. NS moet zich schamen. | |
Peterselieman | zondag 7 juli 2013 @ 21:33 |
mja, toen was het wat korter, want toen keerden de treinen al in Driebergen-Zeist toch? Nu gingen ze helemaal door naar Nijmegen. is toch een flink stukje langer | |
Xetran | zondag 7 juli 2013 @ 21:33 |
Is er een treinfapfeestje bij Arnhem - zevenaar ofzo? Word al de hele dag opgeschrikt door treinen die typhoneren naar elkaar. | |
Peterselieman | zondag 7 juli 2013 @ 21:34 |
degene die dit heeft gedaan mag wat mij betreft het treinstel met zijn tandenborstel schoonmaken | |
greavy | zondag 7 juli 2013 @ 21:34 |
Er schijnen al heel de dag diverse overwegstoringen te zijn. | |
b2py | zondag 7 juli 2013 @ 21:34 |
Gestoorde overwegen tussen Arnhem en Zevenaar geloof ik, waardoor iedere overweg stapvoets aangereden moet worden en er moet worden getyphoneerd. | |
greavy | zondag 7 juli 2013 @ 21:35 |
En dat is ook al bijna de hele dag zowat ![]() ![]() | |
Xetran | zondag 7 juli 2013 @ 21:35 |
Lol. ja dat is echt al sinds redelijk vroeg in de middag zo. elke zeven minuten die kloteherrie. wat een bende ![]() | |
greavy | zondag 7 juli 2013 @ 21:36 |
En ze weten nog niet wanneer het opgelost is, dus succes | |
arkkey | zondag 7 juli 2013 @ 21:43 |
Altijd knap dat die dingen blijkbaar zo lang zonder supervisie geparkeerd staan; je bent nogal een flinke tijd bezig met zoiets lijkt me (zelfs een trap nodig?) | |
dennistd | zondag 7 juli 2013 @ 21:54 |
De Grensland Expres is ook weer eens kapot: http://www.grenslandexpre(...)en_bad_bentheim.aspx Vanmiddag op station Hengelo een mooie omroep dat er een bus reed en dat die van de voorkant van het station zou vertrekken, maar reizigers hebben daar een flinke tijd gestaan zonder dat er een bus te bekennen was... | |
Litpho | zondag 7 juli 2013 @ 22:40 |
Of tong, ik ben de moeilijkste niet. | |
Duvel | maandag 8 juli 2013 @ 00:25 |
Gewoon een fraai woord om te omschrijven wat je ergens van vindt. | |
b2py | maandag 8 juli 2013 @ 06:54 |
Voor alle toeristen, geen treinen rond Schiphol op last van de brandweer. | |
starla | maandag 8 juli 2013 @ 07:19 |
En traject Utrecht - Den Haag is ook weer een feest! ![]() ![]() | |
_serial_ | maandag 8 juli 2013 @ 07:39 |
ze waren waarschijnlijk _weer_ vergeten te stofzuigen, het is bijna structureel na werkzaamheden dat het brandalarm afgaat. | |
James1988 | maandag 8 juli 2013 @ 09:05 |
In Breda zijn sporen 5+6 weer in dienst genomen. De oude overkapping is weg, er is nu een noodoplossing gemaakt met wat golfplaten, in afwachting van het nieuw te bouwen dak met ingebouwde parkeergarage. Zo zag de bouwplaats er afgelopen donderdag uit: ![]() Bron foto: Breda17 op Skyscrapercity | |
Ireyon | maandag 8 juli 2013 @ 09:24 |
Ze hebben het tempo wel lekker te pakken zo te zien ![]() | |
Duvel | maandag 8 juli 2013 @ 10:21 |
Mooi dat ik vandaag laat naar m'n werk kan! | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 11:06 |
Mocht iemand wat materieel missen, er staat nog wat op reserve in Leeuwarden ![]() Voor het stukje Leeuwarden - Heerenveen hebben ze 12 stellen beschikbaar
| |
James1988 | maandag 8 juli 2013 @ 11:26 |
Mogelijke joint venture tussen Siemens en Stadler Ik ben benieuwd wat hiervan gaat komen... en vooral, wat Stadler eraan heeft. | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 11:31 |
Stadler is nog niet vertegenwoordigd in het segment van 200+ km/h, terwijl Siemens daarin juist erg sterk is. Misschien dat Stadler er de Zwitserse betrouwbaarheid in kan investeren, want de laatste jaren lijken de grote fabrikanten daarin steken te hebben laten vallen, terwijl bijvoorbeeld Stadler daarin juist goed presteert en dat terwijl iedere klant (en dat zijn er nogal wat) zo zijn eigen wensen heeft. | |
Mr_Klaasje | maandag 8 juli 2013 @ 11:32 |
Stadler is ook erg goed in op tijd leveren. | |
James1988 | maandag 8 juli 2013 @ 11:33 |
En in het leveren van kleine series, of maatwerk. De grotere fabrikanten laten zo'n order sneller voorbijgaan omdat het ze te veel moeite kost om bijvoorbeeld 4 treinen te leveren. | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 11:35 |
Stadler is juist door het leveren van die kleine series groot geworden. Zeker met al die kleine concessies is dat een markt die in het afgelopen decennium flink gegroeid is. | |
Bitlord | maandag 8 juli 2013 @ 12:17 |
Stond gisteren een kwartier langs de Rijn te spotten, komt er een 103 langs met een SBB-IC. Dat is een leuke toevalstreffer! | |
Dr_Flash | maandag 8 juli 2013 @ 12:23 |
Leuk! Mogen wij hem ook zien? ![]() | |
Anno1982 | maandag 8 juli 2013 @ 12:26 |
Hij was vast zo onder de indruk dat hij vergat een foto te maken. | |
Bitlord | maandag 8 juli 2013 @ 12:31 |
Filmpje gemaakt. Laat hem zien als ik terugben. Eerst maar eens door de hekken van Ansaldo verroeste V250-en spotten. | |
Anno1982 | maandag 8 juli 2013 @ 12:45 |
Succes, pas je wel op voor eventuele accubranden? | |
James1988 | maandag 8 juli 2013 @ 13:15 |
Voor de liefhebber, hier is de motivering van de rechter van het kort geding van vorige week. | |
Dr_Flash | maandag 8 juli 2013 @ 13:57 |
ow lamaar ![]() [ Bericht 82% gewijzigd door Dr_Flash op 08-07-2013 14:13:43 ] | |
b2py | maandag 8 juli 2013 @ 14:12 |
Zucht.. | |
dennistd | maandag 8 juli 2013 @ 14:14 |
Over de bankgarantie. De rechter vond dat het normaal is dat wanneer Ansaldo een procedure aanspant tegen ING om niet te betalen dat dat dan ook niet gebeurt tot de zaak behandeld is. NMBS dacht daar anders over, en dat deel hebben ze dus verloren. | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 14:29 |
![]() | |
James1988 | maandag 8 juli 2013 @ 14:34 |
Inmiddels heeft ING alsnog betaald, omdat de rechter in Milaan heeft besloten het verbod (dat door diezelfde rechtbank was opgelegd) in te trekken. | |
Ireyon | maandag 8 juli 2013 @ 14:41 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 8 juli 2013 @ 14:44 |
![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 8 juli 2013 @ 14:47 |
Hahahaha ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 8 juli 2013 @ 14:50 |
Quiz! Wat is waar? A. NS SFC B. NS FCS C. NS FSC D. Allemaal! | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 8 juli 2013 @ 14:54 |
FSC, dat is toch zo'n keurmerk voor duurzaam hardhout? ![]() | |
Duvel | maandag 8 juli 2013 @ 14:58 |
Ook. En...![]() | |
Dr_Flash | maandag 8 juli 2013 @ 14:59 |
Duurzaam papier: Zie de envelop van het GtbV-formulier ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 8 juli 2013 @ 15:02 |
Het is voor zowel hout als papier ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 8 juli 2013 @ 15:03 |
Ah kijk, duidelijk, dan snap ik de link tussen NS en FSC ook ja ![]() | |
Dr_Flash | maandag 8 juli 2013 @ 15:13 |
Ook goed ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 8 juli 2013 @ 15:17 |
Oei. Dat lijkt me opzich een puik plan, in ieder geval ééntje voor ik op vakantie ga (Y) Weet nog niet hoe laat want ik ben nog een paar servers in elkaar aan het slaan die ik volgende week voor demo's nodig heb. | |
Dr_Flash | maandag 8 juli 2013 @ 15:21 |
Kijk maar ff. Ik moet nog heel even de deur uit maar ben met n kwartiertje wel weer terug (na nu dus). | |
Dr_Flash | maandag 8 juli 2013 @ 15:31 |
Oh, 10 minuten maar, ook goed ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 8 juli 2013 @ 15:36 |
Het was niet zo druk bij de supermarkt? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 8 juli 2013 @ 15:45 |
Pleszew, Polen, vrijdag 28 juni 2013. Een oud EN57-treinstel vertrekt naar Poznan. | |
Dr_Flash | maandag 8 juli 2013 @ 15:46 |
Naar de supermmarkt loop ik niet in 10 minuten op en neer. Ik moest wat gevoerde enveloppen van de AKO hebben op het station. En ook daar was het idd niet druk ![]() | |
Dr_Flash | maandag 8 juli 2013 @ 15:54 |
Ostrów Wielkopolski, Polen, 28 juni 2013. Een IC vertrekt richting Poznan, getrokken door een loc type EU07. Let op de stroomafnemers waarvan er eentje meteen na de start omlaag gaat. En voor greavy: Ja ja, Bügelfalte ![]() | |
icloud | maandag 8 juli 2013 @ 16:35 |
C komt het dichts in de buurt, de c hoort klein te zijn | |
MPG | maandag 8 juli 2013 @ 16:44 |
Daar hebben ze de Bus voor ![]() Met extragratis Alternatief Product! | |
arkkey | maandag 8 juli 2013 @ 17:28 |
waarom doen ze dat eigenlijk? Zie ik hier ook wel eens bij die 1700 locs | |
#ANONIEM | maandag 8 juli 2013 @ 17:28 |
En de afkorting voor Fortuna Sittardia Combinatie, tegenwoordig Fortuna Sittard 8) | |
Dr_Flash | maandag 8 juli 2013 @ 18:12 |
Dat is geloof ik beter voor de bovenleiding, anders trek je bij het begin van bewegen ineens heel erg veel stroom door dat ene contactpunt heen. Zodra de trein eenmaal rijdt heb je minder stroom nodig en kan er dus eentje omlaag. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 8 juli 2013 @ 18:14 |
En als de trein eenmaal rijdt onttrek je die stroom steeds aan een ander stukje bovenleiding, dus is warmteontwikkeling minder een issue dan bij stilstand. (Dat denk ik dan he ![]() | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 18:20 |
Vanaf 17 juli kun je bij de NS-kaartautomaten geen kaartjes meer kopen met een via-station ingevuld. Zo hoef je als je van Zutphen naar Hengelo wilt niet meer in te vullen dat je via Goor wilt reizen, maar wordt automatisch het goedkoopste tarief gekozen. http://www.arriva.nl/nieu(...)a-station-verdwijnt/ | |
Dr_Flash | maandag 8 juli 2013 @ 18:26 |
Dat zou tijd worden zeg. Oh, tijdelijk. Dus op een gegeven moment wordt het ineens weer duurder of zo? [ Bericht 17% gewijzigd door Dr_Flash op 08-07-2013 18:32:31 ] | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 18:32 |
vroeger was het reizen met een via-kaartje af en toe best aantrekkelijk, maar met de stortvloed van dagkaarten die in omloop zijn is het niet meer zo nodig | |
Dr_Flash | maandag 8 juli 2013 @ 18:34 |
Het is eigenlijk gewoon weer een gedrochtelijk relict als bijproduct van die versnippering. En het is goed dat daar nu, al is het tijdelijk, wat aan gedaan wordt. | |
dennistd | maandag 8 juli 2013 @ 18:58 |
Een kaartje Enschede-Enschede de Eschmarke via Utrecht Centraal levert je niets meer op tegenwoordig nee | |
dennistd | maandag 8 juli 2013 @ 18:59 |
Nog mensen die van plan waren met de Grensland Expres te reizen morgen of overmorgen? Hij rijdt namelijk niet t/m woensdag... (en dat terwijl de stopper naar Zwolle het met een omloop minder af kan vanwege het keren in Drienerlo, maar ja: die stellen zijn van NS dus kan Syntus ze niet gebruiken ![]() | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 19:07 |
och. de verbinding zal toch gaan verdwijnen, dus waarom nog investeren? | |
bork | maandag 8 juli 2013 @ 19:10 |
Ik heb nog op tijd een keertje het ritje een keer gedaan met het vooruitzicht dat de Grensland Expres zou verdwijnen, kaartje kopen bij de conductrice ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 8 juli 2013 @ 19:17 |
Loc's met choppers voor gelijkstroommotoren of met draaistroommotoren trekken juist heel weinig stroom bij het in beweging komen. Wel rijden ze nog traag waardoor de draad sneller kan opwarmen. Ik heb het vermoeden dat het voornamelijk een fossiel is van locomotieven met gelijkstroommotoren achter weestanden. Die verbruikten veel meer energie bij het optrekken, voornamelijk nutteloos. | |
arkkey | maandag 8 juli 2013 @ 19:18 |
Hoe zit het eigenlijk met die via's? Even het voorbeeld van boven: als je een kaartje hebt Hengelo -> Apeldoorn, en je gaat via Zutphen dan krijg je op die Arriva/Syntus stoppertjes gezeik omdat je geen via Goor kaartje hebt. Maar een kaartje via Goor is goedkoper dan zonder via. Dus waarom zou de route over Zutphen dan niet geldig zijn ookal heb je geen via-Goor kaartje? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 8 juli 2013 @ 19:20 |
Zou dit enigszins gedateerde type dergelijke hippigheid aan boord hebben denk je? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 8 juli 2013 @ 19:21 |
Je krijgt pas gezeik als je bij NS in en uitcheckt terwijl je met die andere broeders rijdt. Ja. Hehe tuurlijk krijg je dan gezeik. Dat moet je dan ook niet doen ![]() | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 19:22 |
in- en uitchecken bij Syntus en Arriva en je krijgt geen gezeik. Reis je met een papieren kaartje dan koop je er maar twee als je om wilt reizen | |
arkkey | maandag 8 juli 2013 @ 19:23 |
Ik bedoelde papieren kaartjes, of trajectkaarten voor mijn part. Niet over in/uit check situaties, want dat is me toevallig nou wel helder ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 8 juli 2013 @ 19:26 |
1700? Ja. | |
arkkey | maandag 8 juli 2013 @ 19:37 |
En in de trajectkaartsituatie? Is wel ERG vreemd dat je een kaartje erbij moet kopen dan goedkoper is dan waar je al voor betaalt met je trajectkaart. | |
Dr_Flash | maandag 8 juli 2013 @ 19:53 |
die oostbloktractor uit dat filmpje bedoel ik gekkie ![]() | |
greavy | maandag 8 juli 2013 @ 19:59 |
Iemand die vergeten was wat materieel naar Zwolle te transporteren? Aan drie 3 setjes van 6 bakken ICM heb je daar toch ruim voldoende? | |
greavy | maandag 8 juli 2013 @ 19:59 |
Bedoel je niet ÖBB rijtuigen? | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 20:07 |
ja, maar het was gepland om negen of tien stellen in Leeuwarden het hebben staan. Er staat iets meer omdat vlak voor de werkzaamheden nog een aanrijding tussen Meppel en Steenwijk was. | |
greavy | maandag 8 juli 2013 @ 20:12 |
Hoeveel omlopen zijn het dan? Ik zou zeggen dat het met 2 omlopen net haalbaar is ... | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 20:13 |
klopt, meer is ook niet nodig. | |
greavy | maandag 8 juli 2013 @ 20:15 |
Ja, en als je 6 stellen in Leeuwarden hebt incl de rijdende stellen zit je ruim voldoende ... Kan je altijd met dubbele stellen rijden. Maar oké, dan is duidelijk waar er wat verdwaald meuk staat. | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 20:23 |
nog een weekje en dan is alles weer aan de rol | |
b2py | maandag 8 juli 2013 @ 20:28 |
Ik vermoed dat elders in het land niet genoeg opstelcapaciteit is in de nacht om die stellen kwijt te kunnen. | |
b2py | maandag 8 juli 2013 @ 20:29 |
Treinverkeer Amsterdam - Berlijn mogelijk tot einde van 2013 aangepast maandag 8 juli 2013 Treinverkeer Amsterdam - Berlijn mogelijk tot einde van 2013 aangepast De spoorbrug over de Elbe bij het Duitse Hämerten blijft als gevolg van schade door overstromingen vorige maand tot december onbruikbaar. Dat meldt maandag de Duitse krant Die Welt. De brug, 90 kilometer ten westen van Berlijn, wordt onder andere gebruikt door de trein Amsterdam - Berlijn. Normaal zou de trein Amsterdam - Berlijn vijf keer per dag rijden. Door de dijkdoorbraak vorige maand, rijdt die trein nu meestal slechts tot Hannover. In Hannover moet er overgestapt moet worden op een omgeleide ICE naar Berlijn. Extra reistijd: ongeveer 60 minuten. Vanuit Amsterdam rijdt er één dagtrein nu naar Berlijn. In de tegengestelde richting rijdt er alleen op zondag een rechtstreekse dagtrein naar Nederland. De huidige beperkingen duren minimaal tot en met 19 juli. Volgens de Die Welt is het daarna dus nog niet gedaan met de beperkingen. De beperkingen zijn niet alleen vervelend voor Nederlandse reizigers naar Berlijn, maar vooral ook voor Duitse binnenlandse reizigers. Ook veel van hen zullen een uur langer onderweg zijn naar Berlijn. De nachttrein Amsterdam - Praag / Warschau rijdt via Berlijn en rijdt wel. Bron | |
Mr_Klaasje | maandag 8 juli 2013 @ 20:37 |
Maar je kan ICM toch verplaatsen met Wadlopers? | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 20:37 |
Dat is oude koeien uit de sloot halen ![]() | |
b2py | maandag 8 juli 2013 @ 20:38 |
Je kan ze ook een aanloopje laten nemen. | |
KomtTijd... | maandag 8 juli 2013 @ 20:52 |
Kunnen ze niet van die deense treinboten inzetten? | |
Duvel | maandag 8 juli 2013 @ 21:09 |
Hij schijnt te zijn afgeleid van BR Class 83, en die waren wel relatief modern. In hun tijd. | |
Peter | maandag 8 juli 2013 @ 21:12 |
DM'90 ook wel toch? En ik las net dat er een stel over is ivm het inkorten van zwolle-enschede ![]() | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 21:13 |
die rijden niet echt, dus dat lijkt me geen optie ![]() | |
dennistd | maandag 8 juli 2013 @ 21:14 |
Omdat Syntus dan geen cent krijgt van NS van de kaartjesopbrengst... | |
dennistd | maandag 8 juli 2013 @ 21:15 |
Er is vrijdagavond een aanrijding met een persoon geweest daar, dus mogelijk is het daardoor niet gelukt alles weg te krijgen voor de buitendienststelling. | |
greavy | maandag 8 juli 2013 @ 21:33 |
Tijdens de Jubileumdagen bij de ZLSM zou de SSN 01 1075 ook gaan rijden, maar na groot onderhoud de afgelopen weken is er vandaag een proefopstook geweest. Daarbij zijn nog enkele mankementen gevonden, die niet voor vrijdag hersteld kunnen worden, waarop na wikken en wegen is besloten niet met een stoomlocomotief naar de ZLSM te gaan. De SSN 65 018 staat momenteel ook in de werkplaats voor een ketelrevisie en dergelijke. | |
Duvel | maandag 8 juli 2013 @ 21:35 |
Hè wat zonde. | |
greavy | maandag 8 juli 2013 @ 21:41 |
Inderdaad. Er is de afgelopen weken dagenlang achtereen door vrijwilligers gewerkt om enkele meters stoomleiding te vervangen die tot vervanging toe waren, en nog een aantal zaken, bleken er nog een paar verborgen gebreken te zijn. De kans op problemen tijdens de ritten is te groot, dus wordt het risico niet genomen | |
Mr_Klaasje | maandag 8 juli 2013 @ 21:50 |
Ja maar DM'90 trekt geen koeien aan.. | |
b2py | maandag 8 juli 2013 @ 22:00 |
Ironie: http://www.brabantsdagbla(...)lege-trein-1.3905150
| |
Darkwing_Duck | maandag 8 juli 2013 @ 22:06 |
Dames en Heren....... Het volgende station is.. Goor!
| |
Darkwing_Duck | maandag 8 juli 2013 @ 22:07 |
Heb ik wat gemist? ![]() | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 22:12 |
zou kunnen
| |
Darkwing_Duck | maandag 8 juli 2013 @ 22:15 |
t is wel nummerkesgesjor hoor ![]() | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 22:17 |
mja, nu weet je wel wat er gebeurd is. Nog een plaatje van die site: ![]() De ene bak van de 3209 staat op de voormalige containeroverslagplaats in Leeuwarden. Waar de 3110 op de foto staat ligt ongeveer de werkplaats van Voith waar nu de Arriva GTW's onderhouden worden. | |
Darkwing_Duck | maandag 8 juli 2013 @ 22:18 |
Ja, ik heb het gezien ja, toch jammer dat het niet meer in dienst is... ![]() | |
Fiorano | maandag 8 juli 2013 @ 22:22 |
Morgen etentje afgesproken in Maastricht. Even vergeten dat dat niet zo lekker gaat... | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 22:34 |
op een dag als deze ben ik er niet rouwig om | |
Darkwing_Duck | maandag 8 juli 2013 @ 22:35 |
Op een dag als deze, doet geen enkele trein het goed qua klimaatbeheersing... | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 8 juli 2013 @ 22:40 |
Bij jullie niet? Wat sneu ![]() De koploper waar ik nu in zit heeft het prima voor elkaar hoor ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 8 juli 2013 @ 22:40 |
Zowel op de heen als terugweg dikke prima. | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 22:51 |
In de GTW'tjes waar ik vandaag in zat was de temperatuur prima | |
MPG | maandag 8 juli 2013 @ 23:00 |
Idem voor VIRM en ICRm. | |
b2py | maandag 8 juli 2013 @ 23:01 |
Mijn fiets had ook prima arko! | |
dennistd | maandag 8 juli 2013 @ 23:30 |
Even een gifje gemaakt met van elke twee uur een screenshot van de webcam in Enschede:![]() Klikken voor grote versie (30MB!) | |
James1988 | maandag 8 juli 2013 @ 23:49 |
Vanochtend een Fyra, VIRM en SLT gehad: allemaal prima. Op de terugreis ICRm gehad en ook dat ding prima, qua temperatuur. Ook in de bus van HTMbuzz en de HTM-tram was het goed toeven ![]() En de geld-terug-bij-foute-check-uit-procedure van HTM is prima: binnen 30 seconden geregeld ![]() | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2013 @ 23:57 |
dat is pech, station is weg ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 8 juli 2013 @ 23:59 |
Het enige waar het gegarandeerd goed toeven is is de MI 09 en Z 50000 , ![]() Als je geluk hebt soms ook in de MI 2N af en toe... Maar verder is het in de B 82500,BB 17000,BB 25500,BB 27300,BB 63500,BB 67400,BB 7600,BB 8500, Z 20500,Z 20900,Z 2N, , Z 5300,Z 5600,Z 6100,Z 6300,Z 6400,Z 8100 en Z 8800 treinen niet uit te houden... ![]() | |
James1988 | dinsdag 9 juli 2013 @ 00:00 |
Dat hebben wij met Plan V en DD-AR ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2013 @ 00:03 |
Ja WTH is daar gebeurd joh ![]() | |
James1988 | dinsdag 9 juli 2013 @ 00:03 |
Volledige herbouw van het emplacement ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 9 juli 2013 @ 00:03 |
Ja maar dat is oude tiveritusmeuk. Ik vergiste me trouwens, in de nieuwe Z 50000 werkt de airco goed maar niet in de machinistencabine, met warm weer rijden die altijd met de deur open... ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 9 juli 2013 @ 00:05 |
Arme jij ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 9 juli 2013 @ 00:06 |
en ze nemen gelijk ook even alle perrons mee, omdat alles er geheel anders uit komt te zien | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2013 @ 00:13 |
Ben benieuwd, eind deze maand ga ik er weer heen. Ken je vast ineens niets meer terug ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 9 juli 2013 @ 00:14 |
Het stationsgebouw blijft overeind staan, dus dat is iig nog iets ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2013 @ 00:16 |
Dat had als eerste platgegooid moeten worden ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 9 juli 2013 @ 00:21 |
mogen ze Deventer gelijk meenemen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 juli 2013 @ 00:31 |
Zijn ze al mee bezig ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 9 juli 2013 @ 00:52 |
niet genoeg, want er moet geen ruimte overblijven voor de starsucks | |
b2py | dinsdag 9 juli 2013 @ 06:56 |
Het verschilt nog per coupe in VIRM of ICM. Regelmatig het advies gehad om een coupe op te schuiven. | |
arkkey | dinsdag 9 juli 2013 @ 07:31 |
Nou hoera voor de aanbesteding dan maar, toen NS apeldoorn-zutphen reed had je dat gezeik iig niet ![]() | |
dennistd | dinsdag 9 juli 2013 @ 09:34 |
De bodem wordt ook meteen gesaneerd, daarvoor moesten de perrons ook weg. Tot en met 18 augustus moet je nog met de bus vanaf Drienerlo he ![]() | |
Dos37 | dinsdag 9 juli 2013 @ 09:39 |
Zo dat schiet wel op. ![]() | |
Bitlord | dinsdag 9 juli 2013 @ 09:42 |
Even teruggekeken, je hebt gelijk. | |
Peterselieman | dinsdag 9 juli 2013 @ 09:52 |
Moeten we voor jou op passen? ![]() | |
Basekid_NZ | dinsdag 9 juli 2013 @ 09:52 |
Leuk filmpje over hoe het eruit ziet als je in een maglev zit die 250mph gaat. | |
dennistd | dinsdag 9 juli 2013 @ 09:56 |
Als je lijn 1 neemt vanaf Drienerlo wel ja, maar als je in de treinvervangende bus zit hoef je je geen zorgen te maken | |
Peterselieman | dinsdag 9 juli 2013 @ 09:58 |
mja, dan kun je last hebben van een wegpiraat ![]() | |
dennistd | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:04 |
Dat zal wel meevallen denk ik ![]() | |
dennistd | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:04 |
trouwens: | |
dennistd | dinsdag 9 juli 2013 @ 10:04 |
dit topic is vol |