Mr_Klaasje | zaterdag 27 april 2013 @ 21:49 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
b2py | zaterdag 27 april 2013 @ 21:53 |
Beetje jammer van die winglet. ![]() | |
KomtTijd... | zaterdag 27 april 2013 @ 22:18 |
beetje perspectief in de foto he ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 27 april 2013 @ 22:32 |
Afgelopen werkweek zat ik voor mn werk in de Hoeksche Waard inclusief hotel in Ridderkerk, waardoor ik na het werk wat makkelijker nog wat plaatjes kon maken in de omgeving van Dordrecht-Rotterdam. Geluk bij een ongeluk was het ook nog best aardig weer. De hoogtepunten:![]() Onder wazige lichtomstandigheden passeert op maandag 22 april 2013 de Locon 9905 met 10 GE Sfhimmns staalwagens als trein 45707 vanuit Bad Bentheim naar Kijfhoek het parkeerdek van Woonmall Alexandrium nabij Rotterdam Alexander. ![]() Sinds 1 april 2013 heeft de Rurtalbahn de containershuttles tussen de ECT terminal op de Maasvlakte en de TCT terminal in Blerick bij Venlo overgenomen van Husa Transportation. RTB rijdt de treinen vanaf de Maasvlakte tot aan het stationsemplacement van Blerick planmatig met een lok van de serie 189 en heeft daarvoor de 189 989 en 189 991 gehuurd. Op de zonnige 24 april 2013 was het de immer nog kanariegele 189 989 die netjes op tijd met trein 51404 weldra het station van Dordrecht Zuid zal passeren. ![]() Terug van weggeweest, alsof ie nooit weggeweest was. Alleen het treinnummer en de herkomst/bestemming in Nederland verklappen dat het toch echt de gereanimeerde Beneluxdienst anno 2013 betreft. NMBS 2835 is met 6 Prio-rijtuigen en 1 NSR ICRm rijtuig onderweg als IC 1242 van Bruxelles-Midi/Brussel Zuid naar Den Haag HS en passeert hier het station van Zwijndrecht(NL). ![]() Omdat ik de hele week werkte in Heinenoord was ik donderdag 25 april 2013 toch in de buurt van Dordrecht en pakte ik alvast een klik mee van de inmiddels al door velen gefotografeerde Koningstrein. De al jaren in Olympisch oranje gestoken 9520 is opnieuw onder handen genomen, nu ten behoeve van de Kroning van Willem Alexander tot Koning der Nederlanden aanstaande dinsdag 30 april. Hier vertrekt het fraaie treinstel op de eerste inzetdag met een gele soortgenoot als IC 2252 uit Dordrecht naar Amsterdam Centraal. ![]() Net als op woensdag passeerde ook donderdag 25 april keurig op tijd de 189 989 van RTB met de vol beladen 51404 naar Blerick de Zuidendijk bij Dordrecht Zuid. Door het wisselvallige en vaak koude weer van de afgelopen maanden komt de natuur deze lente pas laat op gang en zijn eind april pas de eerste frisse groene lentetinten te zien. ![]() Terwijl de zon langzaam in de opkomende sluierbewolking zakt, passeert de 2836 met IC 1249 uit Den Haag HS naar Brussel Zuid weldra het station van Dordrecht Zuid. | |
Peterselieman | zaterdag 27 april 2013 @ 22:36 |
weer fraaie platen, Zug | |
#ANONIEM | zaterdag 27 april 2013 @ 22:54 |
Mooie platen weer Zug ![]() | |
GlenSpey | zondag 28 april 2013 @ 00:11 |
Spijtig dat ze dat beige stuk ellende voorin er niet gelijk even uitgeplukt hebben toen ie in de werkplaats stond. Blijft vervelend als je daar gedurende lange tijd tegenaan zit te kijken op de bijrijdersstoel ![]() Verder natuurlijk prachtplaten weer ![]() | |
b2py | zondag 28 april 2013 @ 01:01 |
Mooie foto's | |
Zug-Chef | zondag 28 april 2013 @ 09:27 |
Bedankt allen! | |
_serial_ | zondag 28 april 2013 @ 10:56 |
Mooie plaaten Zug ! | |
Zug-Chef | zondag 28 april 2013 @ 13:21 |
![]() Op 14 februari 2013 werd bekend dat de 103 235 van de DB RegioNetz Verkehrs GmbH TEE Rheingold planmatig zou worden ingezet voor onder andere de IC-treinen 119 en 118 tussen Münster en Stuttgart op diverse dagen in de week. Het duurde vervolgens ruim twee maanden voor de lok daadwerkelijk langs de Rijn onderweg was. Op donderdag 25 april was de trein met een Ersatz-IC onderweg nadat de Oostenrijkse rijtuigen teveel vertraging opgelopen hebben. Een dag later en dus voor het eerst reed de IC 118 wel volgens planning met de 103 235 en de ÖBB rijtuigen tot aan Münster(Westf) Hbf. Onder behoorlijk druilerige weersomstandigheden werd met een kwartiertje vertraging Erpel am Rhein gepasseerd. Ruim 24 uur later bleek de lok (deels) kapot en is deze meteen uit de dienst gehaald. | |
Peterselieman | zondag 28 april 2013 @ 15:21 |
link om verder te lezen: http://www.rtvnh.nl/nieuws/104061/70-jarige+vrouw+uit+trein+gezet is wel ernstig om dan laat op de avond iemand uit de trein te zetten en niet een mogelijkheid te geven om alsnog verder te reizen. Nu staat in het verhaal de zienswijze van de conducteur er niet bij, maar echt fraai is het iig niet | |
Peterselieman | zondag 28 april 2013 @ 15:29 |
@ Darkwing: heb je op RER C al eens in het Versailles-treinstel gezeten? http://www.dailymail.co.u(...)lace-Versailles.html | |
Darkwing_Duck | zondag 28 april 2013 @ 17:37 |
Ja ![]() Te druk om fotos te maken helaas ![]() | |
Peterselieman | zondag 28 april 2013 @ 17:46 |
jammer is dat, maar wat vond je van het stel? | |
greavy | zondag 28 april 2013 @ 18:17 |
Om vertraging te voorkomen op de Havenspoorlijn was de TRDL daar wel erg creatief: Vanaf de Botlek werd DB Schenker ingelegd met een silowagentrein richting de Kijfhoek en Emmerich, maar door een ERTMS-storing bij de Botlek liep DBS daar wat vertraging op. Om de beladen ertstrein van vele tonnen niet voor het rode te hoeven laten staan, werd die bij de Europoort al naar het linker spoor geleid, en mocht een lang eind links gaan rijden. Toen kwam er toch zeker een uur of anderhalf niks meer langs ... Tsja, niet zo vreemd. Zo'n ertstrein krijg je niet zomaar in beweging ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 28 april 2013 @ 18:26 |
Ik zou het eigenlijk toen hier nog melden en meer info zoeken. Ik ben geen fan van Versailles en de style ervan, maar over smaak valt niet te twisten. Idee is leuk, de uitvoering goed. Trein moet wel Buiten rjden, dan komt het zel over,in het donker of tunnel is wel verschrikkelijk | |
Litpho | zondag 28 april 2013 @ 20:08 |
"NS maakt nieuwe fan OV-chipkaart" ![]() | |
Salatrel | zondag 28 april 2013 @ 20:10 |
die poortjes bij de ingang van het station zijn ook zo makkelijk te missen ![]() | |
Peterselieman | zondag 28 april 2013 @ 20:13 |
mja, bij de centrale tunnel zou het wel kunnen dat je ze niet ziet | |
b2py | zondag 28 april 2013 @ 20:22 |
Onmogelijk, ook daar stonden vrijdagavond poortjes. Waren vers geďnstalleerd ![]() | |
Peterselieman | zondag 28 april 2013 @ 20:23 |
ah, maar werkten ze ook? ![]() | |
b2py | zondag 28 april 2013 @ 20:28 |
Ze waren er nog mee bezig. En de paaltjes die daaromheen zwerven zijn er ook minimaal tien. | |
Litpho | zondag 28 april 2013 @ 20:29 |
Irrelevant. Je wacht maar met reizen tot de incidentele storing verholpen is. Iets anders suggereren zou een grandiose misvatting van de machtspositie tussen Vervoerder en reiziger zijn. | |
Adrie072 | zondag 28 april 2013 @ 20:44 |
Euhm, zeg dat 30 april tegen de +/- 800.000 op centraal station A`dam, wanneer de poortjes niet functioneren. | |
b2py | zondag 28 april 2013 @ 20:45 |
Poortjes staan voorlopig allemaal open. | |
Adrie072 | zondag 28 april 2013 @ 20:47 |
Daar sta je dan..... | |
Peterselieman | zondag 28 april 2013 @ 20:47 |
ach ja, te korte treinen zijn immers ook alleen maar de schuld van de reiziger | |
b2py | zondag 28 april 2013 @ 20:50 |
Treinen gedoseerd naar hoofdstad AMSTERDAM - Als Amsterdam dinsdag volloopt met bezoekers en de stations de stroom niet kunnen verwerken, worden treinen vanaf de stations in de regio gedoseerd. Daarmee wil NS voorkomen dat er een file van treinen voor stations ontstaat waardoor mensen aan de noodrem trekken en op het spoor gaan lopen, zoals eerder tijdens een drukke Koninginnedag gebeurde. Er rijden meer en langere treinen, er zijn meer conducteurs, machinisten en beveiligers actief dan ooit, meldt NS regiodirecteur Heike Luiten. De treinen rijden in de Oranjedienstregeling in vier kwadranten naar de stad waar ze stoppen op kopstations en niet doorgaand door Amsterdam. De trein komt binnen en gaat weer terug vanaf hetzelfde spoor. De stations Centraal en Zuid hebben een hoofdrol voor de bezoekersstromen. Per uur kan Amsterdam CS tot 37.000 passagiers verwerken en Station Zuid tot 24.000. Met matrixborden worden vanaf de stations de looproutes aangegeven. Het Museumplein bereik je het snelste als je reist via station Amsterdam Zuid. Amsterdam Centraal is de gehele dag aan de IJzijde gesloten om kruisende verkeersstromen te voorkomen. Na het feest rijden de hele nacht tot vier uur treinen vanaf Amsterdam Centraal. In treinen en op de stations geldt een alcoholverbod. Wie met de auto wil komen, moet meestal aan de rand van de stad parkeren (zie P op de kaart hiernaast). Lukt het je op tijd in de stad te komen dan kun je 30 april op straat gratis parkeren. Bij Amsterdam Arena (niet op de kaart) waar je op de metro kan stappen, is de meeste parkeerruimte (10.150). Op Amsterdam Centraal stoppen geen trams en bussen. De streekbussen eindigen en keren vanaf vannacht op de kop van de Prins Hendrikkade ter hoogte van de Oosterdokskade. Er rijdt een speciale pendelbus in Amsterdam Noord langs de ponten. De gewone ponten varen vanwege de Koningsvaart niet van 17.30 tot 22.00. Dan vaart er wel een extra pontje van de Westerdoksdijk (naast paleis van Justitie) naar de NDSM-werf en de Distelweg. De NDSM pont naar Centraal wordt vanaf 13.00 uur uit de vaart genomen. Vanuit de Houthavens vaart de pont de hele dag en avond naar het NDSM-terrein. Bron | |
DriekOplopers | zondag 28 april 2013 @ 21:11 |
Oma en het mysterie van het onzichtbare chippaaltje: http://www.voorbeterov.nl/130426.php | |
b2py | zondag 28 april 2013 @ 21:13 |
Niet mee eens. Er staan meer dan voldoende paaltjes op Centraal Station als je er vanaf het centrum in komt. Je kan er niet omheen. | |
Duvel | zondag 28 april 2013 @ 21:15 |
Tuurlijk wel, ik check nooit in en kom toch bij de perrons. | |
b2py | zondag 28 april 2013 @ 21:22 |
Ik bedoelde figuurlijk dat je niet om de paaltjes/poortjes heen kan ![]() | |
Duvel | zondag 28 april 2013 @ 21:22 |
Oh, ok. | |
Litpho | zondag 28 april 2013 @ 21:31 |
Verkeerd instappen terwijl de NS de locatie waar de trein stopt en de treinlengte nog steeds beschouwt als "bedrijfsgeheim". Je moet het lef maar hebben ![]() | |
Litpho | zondag 28 april 2013 @ 21:32 |
Dan nog draagt de controleur hier niet direkt bij aan zijn baas in een positief daglicht stellen. | |
greavy | zondag 28 april 2013 @ 21:34 |
Voor een andere hobby van mij, grote schepen bekijken, kwam vandaag de Norwegian Breakaway in beeld. Ik ben in de ochtend eerst ff naar de Rotterdamse havens geweest.![]() DBS 6451 vertrekt bij Shunter Vandaag kwam ik langs Shunter Waalhaven, en daar werd net de geel/grijze 6451 met wegsleepdienst-outfit opgehaald. ![]() TXL 189 283 + 189 281 + beladen kolentrein (47719) TX Logistics kwam met een vertraging van zo'n 80 minuten langs de Waalhaven opweg naar Duisburg met een kolentrein. ![]() Locon 189 984 + schuifwandwagens Totaal onverwachts kwam enkele minuten later LOCON langs met een trein bestaande uit een bonte samenstelling van schuifwandwagens. Het betroffen onder andere Habiins en Hiirs, en is onderweg in de richting van Barendrecht Vork. Iemand een idee van de bestemming? ![]() DBS 189 029 + Silowagentrein (46669) Een fraaie trein die uit de Botlek langs kwam was een trein bestaande uit Silowagens van het type Uacns beladen met Aluminiumoxide naar Ziar Nad Hronom in Slowakije. En voor de liefhebbers, ff een klikje naar mijn andere Flickr-stream voor de Norwegian Breakaway(klik) vanaf de Kop van Charlois. | |
DriekOplopers | zondag 28 april 2013 @ 21:35 |
Je hebt PM. ![]() | |
Okuliarnik | zondag 28 april 2013 @ 22:15 |
Jongejonge...Wees dan ook zo mans genoeg om dat publiekelijk te doen. | |
Darkwing_Duck | zondag 28 april 2013 @ 23:06 |
Mooie platen Zug (zie ze nu pas goed!) En die vrouw had gewoon een boete moeten krijgen... | |
Ireyon | zondag 28 april 2013 @ 23:29 |
Ook bij de centrale tunnel zijn de OV Chippaaltjes prima vindbaar voor iedereen met minstens 1 werkend oog. Dit is gewoon gemakszucht, "Oh ik zie niks staan, ga ook niet zoeken en stap gewoon in" met de achterliggende gedachte van "ik ben oud en mag doen wat ik wil". Hetzelfde soort 70-jarige dat zich direct bij het openen van de deuren de trein in wurmt en daarbij alle uitstappers vuil aankijkt met een blik van "waar haal je het gore lef vandaan om uit te stappen terwijl ik naar binnen wil". | |
James1988 | zondag 28 april 2013 @ 23:30 |
We weten niet wat er verder speelde. Misschien was ze wel agressief of kon ze zich niet legitimeren. | |
Brembo | zondag 28 april 2013 @ 23:31 |
Waarschijnlijk werd haar de mogelijkheid aangeboden om een kaartje te kopen waarna de vrouw uitstapte en de trein verder ging zonder haar mee te nemen. De vrouw ziet het als belachelijk dat de spoorwegen verder rijden en niet op haar wachten ![]() | |
Ireyon | zondag 28 april 2013 @ 23:36 |
Hoe die zoon zich als een snotneus ook druk gaat lopen maken op Twitter laat al voldoende zien hoe bevoorrecht deze mensen zich voelen. Hoe durven die plebse regels voor ons te gelden. | |
Darkwing_Duck | maandag 29 april 2013 @ 00:08 |
Voor dat laatste kan een BOA ook een boete geven toch? En dat eerste is ook niet nieuw voor een BOA... | |
James1988 | maandag 29 april 2013 @ 00:14 |
Een reiziger wordt niet zomaar van de trein gezet. In eerste instantie zal de conducteur een uitstel van betaling schrijven, als de reiziger zich niet kan legitimeren (of dit weigert) wordt er geëscaleerd (dwz service en veiligheid, of politie). Om daadwerkelijk uit een trein verwijderd te worden moet je aardig wat doen. | |
Darkwing_Duck | maandag 29 april 2013 @ 00:31 |
wellicht ter overvloede maar: met mijn vorige post wou ik niet zeggen dat ik agressie goedkeur ofzo | |
James1988 | maandag 29 april 2013 @ 00:37 |
Dat dacht ik ook niet hoor ![]() | |
Dr_Flash | maandag 29 april 2013 @ 01:03 |
Al 1 nieuw bordje gescoord hier ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 29 april 2013 @ 07:30 |
Met een lekker portie knäckerbrŘd zeker? Smakelijk! ![]() | |
arkkey | maandag 29 april 2013 @ 09:30 |
Nou, heb al meegemaakt dat er amerikanen ofzoiets in de trein zaten die natuurlijk geen bon opgestuurd konden krijgen. Conducteur vraagt via portofoon of machinist wil stoppen en die lui worden er bij het eerstvolgende stoptrein station uitgezet. Dus zoveel hoef je er niet voor te doen. Ik zat er recht achter dus ik heb echt niks verkeerd begrepen ![]() Edit: het was uiteraard een intercity. | |
Duvel | maandag 29 april 2013 @ 09:33 |
Voor de neus van de machinist het spoor oversteken om je trein te halen is ook een recept om op het volgende station een verplichte plaspauze te houden. | |
Peterselieman | maandag 29 april 2013 @ 09:35 |
en terecht. zo iemand moet weten dat zoiets niet kan | |
Peterselieman | maandag 29 april 2013 @ 09:36 |
met cash een kaartje kopen was niet mogelijk? en verder zou het betalen met creditcard mogelijk gemaakt moeten worden, zodat er minder problemen zijn. Nu kan dat volgens mij alleen op Schiphol en Amsterdam CS | |
KnightSolaire | maandag 29 april 2013 @ 09:40 |
Ik heb ze zelf nog niet ontvangen, die spoordeelwekenkaartjes, maar kun je met zo'n meereiskaart ook iemand gratis mee laten reizen in de 1e klas als je een 1e klasabonnement hebt? | |
Dos37 | maandag 29 april 2013 @ 09:43 |
Lijkt me wel, kaartje ligt hier toevallig voor me. "1 persoon 1 dag gratis mee met iemand die een geldig vervoersbewijs heeft en 12 jaar of ouder is." | |
Duvel | maandag 29 april 2013 @ 09:43 |
Dat weet iedereen toch? Hij zal wel verbaasd zijn geweest dat ie via de omroep gemaand werd uit te stappen, en dat we net zo lang zouden wachten tot ie was uitgestapt. En dat anders de politie wel even langs zou komen om hem te helpen met uitstappen. | |
KnightSolaire | maandag 29 april 2013 @ 09:44 |
Dank! In de voorwaarden stond ook niets over de reisklasse, dus zal inderdaad wel gewoon mogen. | |
Dos37 | maandag 29 april 2013 @ 09:45 |
Hier ook nog voorwaarden van een eerdere meereis-actie. http://gratis.startpagina(...)30,10197290,10228744 | |
KnightSolaire | maandag 29 april 2013 @ 09:48 |
Prima! Nu nog even beslissen of ik zelf daadwerkelijk zo'n Weekend Vrij 1e klas-abonnement ga aanschaffen met die actie ![]() Op dit moment zou ik het er qua reiskosten zeker niet uithalen, maar ik denk dat als ik het eenmaal in bezit heb, ik 's-weekends veel vaker ga reizen (bv. naar vrienden/familie of een dagje uit). Daarnaast verwacht ik later dit jaar te verhuizen, waardoor ik sowieso vaker (en langer) zal moeten reizen om bij familie langs te gaan. Heeft iemand ook ervaring met de aanschaf van zo'n abonnement als je de kosten van tevoren er eigenlijk nog niet uit zou halen? :p | |
dennistd | maandag 29 april 2013 @ 11:22 |
De Grensland Express ligt er ook weer eens uit: het stel moest een onderhoudsbeurtje krijgen en dat liep een dag uit... Heel handig gepland ook om dat dit weekend te doen, terwijl hij over twee weken toch al niet kan rijden door werkzaamheden: http://www.syntus.nl/gepl(...)en_bad_bentheim.aspx Verder: de NMBS hangt een juridisch onderzoek boven het hoofd vanwege het onvoldoende veilig opslaan van persoonsgegevens: https://tweakers.net/nieu(...)spoorvervoerder.html | |
Hr-Flip | maandag 29 april 2013 @ 12:17 |
De 3436 had vorige week al last van extreem vlakke plaatsen, misschien daarom vervroegd onderhoud... | |
Peterselieman | maandag 29 april 2013 @ 14:11 |
SGMm-III wordt na al die jaren eindelijk voorzien van magneetremmen op de loopdraaistellen ![]() De tweetjes kunnen deze niet krijgen en daarom moeten ze in de herfst zoveel mogelijk met drietjes samen rijden http://somda.nl/forum/7577/p447623/Ontwikkelingen+SGM/ | |
b2py | maandag 29 april 2013 @ 14:33 |
Zal wel weer een aantal te kleine treinen opleveren.. | |
ReisT | maandag 29 april 2013 @ 16:41 |
Dat staat ook weer zo leuk op de NS-site: Ik snap overigens steeds niet waarom Syntus geen 'leen-trein' kan krijgen als hun vaste stel onderhoud nodig heeft? Zeker met zo'n enorm overschot aan DM'90 bij NS. | |
Viezze | maandag 29 april 2013 @ 18:04 |
Een DM'90 rijdende houden kost de NS ook geld, wat Syntus dus op zal moeten brengen. Voor Syntus is dit blijkbaar te duur. | |
Hr-Flip | maandag 29 april 2013 @ 21:29 |
Voor 1 stel, 1 stel reservestel achter de hand houden is ook duur, een contractje met NSr nemen, over het lenen van een reservestel van hun is veel efficienter. Eigenlijk zou NedTrain een leenstel moeten hebben, net zoals bij een autogarage. Leuk een DM'90 in de groene kleuren van NedTrain. | |
Peter | maandag 29 april 2013 @ 22:48 |
Of een deal met een museumlijn dat die een stel uitlenen.. lijkt me goedkoper en ludiek! | |
Darkwing_Duck | maandag 29 april 2013 @ 22:50 |
Dit! | |
dennistd | maandag 29 april 2013 @ 23:25 |
Volgens mij heeft Syntus wel goede banden met de HSA, dus een DE-2 zou tot de mogelijkheden moeten behoren. Hoewel ik niet weet of de EBA daar nou heel blij van wordt ![]() | |
Peterselieman | maandag 29 april 2013 @ 23:45 |
wehehe. Er had beter iets geregeld kunnen worden met zowel de regionale overheid als NedTrain. Dan voorkom je dit soort dingen. Maar goed, voor dat laatste half jaar ga je dat niet meer regelen | |
James1988 | maandag 29 april 2013 @ 23:59 |
Wederom een AnsaldoBredaatje: de exploitant van de tram van Oslo heeft 30 van hun 32 SL95-trams uit dienst moeten nemen vanwege ernstige roestvorming. ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 30 april 2013 @ 00:25 |
Aanloop naar Koninginnedag veelbelovend: http://www.voorbeterov.nl/130426.php | |
Frenk3nstein | dinsdag 30 april 2013 @ 00:29 |
Respect voor de mensen die morgen hun werk doen. Hopelijk worden ze ook een beetje fatsoenlijk behandeld. ![]() | |
greavy | dinsdag 30 april 2013 @ 06:10 |
Je bedoelt een ILenT. Nee, ik verwacht zoiets ook niet snel. Zou wel geniaal zijn. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 30 april 2013 @ 08:48 |
De Thalys gaat vandaag niks verdienen geloof ik. Meer als 2 uur vertraging voor treinen uit belgie richting parijs en andere kant op loopt ook niet lekker. ![]() | |
trainfreak | dinsdag 30 april 2013 @ 09:07 |
Persoon aangereden op het Franse net .. Waarom rijden ze daar niet op aparte HSL-lijnen, zoals in België? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 30 april 2013 @ 09:35 |
Dat rijden ze ook. Alleen de af en aantakkingen niet eh. | |
b2py | dinsdag 30 april 2013 @ 09:39 |
Het rijdt allemaal nog? Jammer. | |
dennistd | dinsdag 30 april 2013 @ 10:00 |
ILenT is misschien nog wel te regelen, de EBA (Duitsland) lijkt me moeilijker.. | |
b2py | dinsdag 30 april 2013 @ 10:02 |
Geen treinen leiden - Den Haag hs/centraal op last van de brandweer. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 30 april 2013 @ 11:34 |
![]() | |
Bitlord | dinsdag 30 april 2013 @ 11:39 |
vrij rustig op Utrecht Centraal. De dubbeldekkers naar Amsterdam Zuid en Centraal rijden maximaal, maar er is ruimte genoeg. | |
Peterselieman | dinsdag 30 april 2013 @ 11:41 |
was mijn verwachting ook wel dat het rustiger zou worden dan andere jaren. Feestdag is namelijk heel anders dan in de afgelopen jaren toen het veel uitbundiger was | |
Bitlord | dinsdag 30 april 2013 @ 11:43 |
Er is enorm veel personeel op het station en perron 5/7. De normale ingang vanuit de stationshal naar deze perrons is exit-only. Naast beide perrontunnels is de enige ingang een door de werkzaamheden leidende tijdelijke weg langs de loketten (de zuidelijke toegang). | |
Cherna | dinsdag 30 april 2013 @ 12:36 |
Straks werken en laat het maar op mij afkomen. Met een afloopdienst zal ik me wel weer kunnen heugen op een onvergetelijke dag. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 april 2013 @ 18:19 |
Zou je dan niet beter gewoon gaan lopen? ![]() | |
Duvel | dinsdag 30 april 2013 @ 18:43 |
Ik geloof dat alle VIRM zo ongeveer naar de hoofdstad rijdt? Ineens mallotig veel DDZ in Gouda, en zelfs DD-AR met loc! (slechts drie weken over tijd) | |
James1988 | dinsdag 30 april 2013 @ 18:46 |
Niemand die het merkt als er een paar VIRMs gesloopt worden, er zijn er toch nog genoeg. ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 30 april 2013 @ 18:47 |
Het is net onkruid... ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 30 april 2013 @ 18:51 |
het moet standaard in alle treinen tussen Dordrecht en Rotterdam rijden | |
Dr_Flash | dinsdag 30 april 2013 @ 18:52 |
Oh ja klopt. Regels zijn Regels ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 30 april 2013 @ 18:53 |
en anders maken wij ze wel ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 30 april 2013 @ 19:05 |
Aan de ene kant goed dat alles goed verloopt op het NS net. Maar ik had eigenlijk ook graag wat gehad om over na te praten ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 april 2013 @ 19:05 |
Alles gaat goed. Praat daarover na ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 30 april 2013 @ 19:08 |
Hoe was het bij de Knäckerbrřdvreters? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 april 2013 @ 19:09 |
Prima hoor ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 30 april 2013 @ 21:23 |
paar verstoringen geweest, maar deze waren vrij snel weer opgelost. Alleen Arnhem - Winterswijk springt er negatief uit. Verder lijkt de geplande materieelinzet voldoende te zijn. Wat moet je er meer over zeggen ![]() | |
Duvel | dinsdag 30 april 2013 @ 22:35 |
Vangst vandaag.![]() Ja, materieelinzet dus. DDZ in Gouda. ![]() Boemel naar Alphen ongewijzigd. ![]() Nog meer DDZ! ![]() Ha, gelukkig! ![]() VIRM! ![]() En hier het bewijs van het verschil tussen theorie en praktijk. | |
Peterselieman | dinsdag 30 april 2013 @ 22:40 |
interessante materieelinzet daar bij jou, Duuf | |
Duvel | dinsdag 30 april 2013 @ 22:40 |
Ja, doe mij morgenochtend ook DDZ, nog nooit in gezeten. | |
Duvel | dinsdag 30 april 2013 @ 22:41 |
Die eerste foto recht tegen de zon in is dankzij RAW-schieten niet eens helemaal mislukt. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 30 april 2013 @ 22:43 |
ach, een beetje soepen moet kunnen | |
Dr_Flash | dinsdag 30 april 2013 @ 22:50 |
Padborg (DK), 29 april 2013. Zes-assige loc 3022 wordt door een diesellocje weggesleept om plaats te maken voor een Duitse E-loc, die EuroNight / CityNightLine 40473 naar Hannover en Emmerich gaat trekken. Één en ander vindt plaats onder het goedkeurend oog van mede-forumgebruiker DeAdLoCk2K of zoiets. Breezerhoer.![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 30-04-2013 23:34:37 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 30 april 2013 @ 22:58 |
Hier staat onze vriend een paar uur eerder voor de rooie. Over de rooie. ![]() | |
Duvel | dinsdag 30 april 2013 @ 23:02 |
Dat worden nachtmerries vannacht. | |
Dr_Flash | dinsdag 30 april 2013 @ 23:04 |
Mijn eerste nacht zonder die lelijkerd in 5 dagen ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 april 2013 @ 23:07 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 30 april 2013 @ 23:13 |
of je moet over een klepperende brievenbus dromen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 april 2013 @ 23:18 |
JE MOEDER ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 30 april 2013 @ 23:41 |
niet te veel zuipen, Fles ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 april 2013 @ 23:45 |
Die was godzijdank niet mee, jij wel ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 30 april 2013 @ 23:46 |
![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 30 april 2013 @ 23:47 |
![]() Wat is dit nou weer voor broddelwerk, met zo een kulargument prijs je je eigen website toch niet aan? Als je vertrouwen heb in je eigen product hoef je helemaal niet te tsjekken of je je overstap haalt, dat _is_ gewoon dan toch een feit?.. ![]() Dat is net zoiets als een steak serveren met een thermometer erbij om te kijken of ie de goede temperatuur heeft, of een fiets met een pomp met druk meter om te kijken of je de eindbestemming nog haalt ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 30 april 2013 @ 23:48 |
gelukkig niet ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 30 april 2013 @ 23:49 |
Als je een keer bij Fles bent geweest dan weet je waar ik het over had ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 30 april 2013 @ 23:49 |
Euh, ik heb iets heel anders gequote dan ik bedoeld had ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 30 april 2013 @ 23:56 |
nog maar eens proberen dan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 mei 2013 @ 00:01 |
Ik heb vannacht al deadlock zijn kostbaarheden kundig verpakt toen hij allang niet meer op zijn benen kon staan. Ga met mij op reis en het komt goed. | |
DriekOplopers | woensdag 1 mei 2013 @ 00:12 |
Complimenten voor spoorsector na prima verlopen koninginnedagvervoer: http://www.voorbeterov.nl/130426.php | |
Dr_Flash | woensdag 1 mei 2013 @ 00:13 |
![]() Het KAN dus WEL. Scherpt ook weer wat verwachtingen aan natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 mei 2013 @ 00:16 |
het lijkt op Arnhem - Winterswijk na zeer goed verlopen te zijn ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 1 mei 2013 @ 00:16 |
Ja, ergens in noordoost-groenland moest ook een Eskimo niezen. verder was er geen vuiltje aan de lucht ![]() | |
James1988 | woensdag 1 mei 2013 @ 02:42 |
Ik heb het al eens eerder gehad over de Great Central Railway, een dubbelsporige museumlijn in Engeland. Afgelopen weekend was daar wederom een evenement (het "Swithland Steam Gala"), waar ik bij was. Zowel als fotograaf als reiziger. ![]() Van de oorspronkelijke dienstregeling bleef weinig over, op zaterdagochtend gebeurde namelijk het volgende nabij het station van Quorn: De treindienst werd enige tijd helemaal stilgelegd, na ongeveer een uur werd de dienstregeling hervat. Tegen 17:00 (Britse tijd) is men begonnen met het hersporen, de treinen die nog reden moesten toen over enkelspoor, wat voor zware vertragingen zorgde. Het hersporen duurde tot diep in de nacht, het was niet mogelijk om dichtbij te komen. De infrastructuur heeft de nodige schade opgelopen: diverse dwarsliggers zijn geknakt en de spoorrails had ook een opdonder gehad. De schade aan de loc schijnt mee te vallen. Op zondagochtend was deze geheel weg, de fraaide rode "Royal Mail"-rijtuigen zijn niet meer verplaatst. [ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 01-05-2013 02:50:48 ] | |
Duvel | woensdag 1 mei 2013 @ 08:06 |
Kůůůůt, je ziet die tongen toch liggen, lullig dit... | |
greavy | woensdag 1 mei 2013 @ 08:20 |
Ja. Ter compensatie is wel de Thalys vrijgegeven voor reizigers met een Thalys-ticket. Je mocht gister op elke Thalys stappen. NS was lekker bezig met de Brusselaar in Rotterdam "Dames en heren, de intercity van 7 uur 55 naar Roosendaal, Antwerpen en Brussel vertrekt van spoor 4 en rijdt niet verder dan Antwerpen Centraal" "Dames en heren, de intercity van 7 uur 55 naar Antwerpen en Brussel rijdt verder naar Brussel." | |
greavy | woensdag 1 mei 2013 @ 08:23 |
Oh, en toen wij Mechelen uitreden konden wij aansluiten in de file voor Brussel. Een "storing in de seininrichting" rond Schaarbeek / Brussel-Noord. Met +34 in Brussel-Zuid aangekomen, gelukkig had de aansluitende trein naar De Panne (wat normaal 32 minuten was) ook +14. Terugreis uit Knokke liep voorspoedig ![]() En wie het niet weet: De kusttram is een leuk traject, zeker over de enkelsporige sluizen bij Zeebrugge. Daar moet niet een vrachtwagen door rood rijden, want dan heb je +12, zoals wij gister ![]() Vanuit De Panne moet je even tegen de richting in met de tram over de sluis. En als de tram oprijdt nadat hij veilig heeft, en een vrachtwagen nog even door het rooie gaat, sta je muurvast. Want daarachter staat dan al een file. En de tram gaat niet achteruit. | |
Darkwing_Duck | woensdag 1 mei 2013 @ 08:37 |
Normaal gesproken, en dat is hier al voorbijgekomen, rijd de Excuus Expresse op Feestdagen maar tot Antwerpen nu weet ik dat 1 mei er onderdeel uitmaakt, maar ik zal zo even in Hafas kijken of 30 april dat daar ook van uitmaakte... En de volledige kusttram dus is al iets wat heel lang op mn wensenlijstje staat eigenlijk ![]() Maar dan wel als onderdeel van een groter plan. Met de TER van Parijs naar Arras, met de TER dan naar Rijsel, even pendelen naar de Panne-plopsaland en dan naar knokke en dan... Ja daar sta je dan, want verder gaat het niet ![]() | |
greavy | woensdag 1 mei 2013 @ 08:40 |
Vanaf Knokke met de trein verder ![]() Of in de zomer met de bus naar Breskens ![]() | |
greavy | woensdag 1 mei 2013 @ 08:40 |
Maar de Excuus-Benelux reed gewoon naar Brussel, wat NS Hispeed ook zei, net als de NMBS. Alleen die faalhazen bij NSR zeiden Antwerpen Centraal. | |
KnightSolaire | woensdag 1 mei 2013 @ 08:53 |
We hadden het hier laatst over het Studenten-VDU, dat niet verlengd zou mogen worden. Iemand had daarover de NS gemaild met een beroep op het recht op een doorlopend abonnement, met verwijzing naar wat bepalingen op de website. Is daar al een antwoord op gekomen? | |
Darkwing_Duck | woensdag 1 mei 2013 @ 08:58 |
ja, verder gepland had ik nog niet ja, maar zoiets, dus Parijs-Arras-Rijsel-De Panne over conventioneel spoor ![]() Dan de Kusttram van 12.24 dan ben ik om 14.52 in Knokke En dan ![]() Ofzo ![]() | |
bork | woensdag 1 mei 2013 @ 08:59 |
Mooie tabelletjes ![]() | |
greavy | woensdag 1 mei 2013 @ 09:03 |
Houdt wel rekening met mogelijke vertragingen bij de Kusttram. De sluis van Zeebrugge is een groot obstakel, maar ook zijn er op 2 stukken werkzaamheden waardoor veel trams tussen de +10 en +15 rijden tussen De Haan en Knokke ivm het enkeslspoor. Er is wel eens wat af te snoepen, maar dan moet alles meezitten. Er staat ook overal in de dienstregeling " * Theoretische dienstregeling ". Soms heb je in 5 minuten 3 trams en dan ineens een halfuur niks ![]() En de trams rijden ook graag te vroeg, ze wachten nergens hun tijd af. | |
Darkwing_Duck | woensdag 1 mei 2013 @ 09:03 |
![]() ![]()
| |
Irritatie100 | woensdag 1 mei 2013 @ 09:05 |
Jeej, ik zit al een uur in een defecte Fyra en word straks geëvacueerd ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 1 mei 2013 @ 09:06 |
Thx voor de tip, maar ik kan in totaal 3 uur vertraging oplopen om nog thuis te komen ![]() Verder, als ik het goed begrijp gezien de dienstregeling van een kwartier en dergelijke , wordt de trein dus eigenlijk geëxploiteerd als de Hoekse lijn, alleen dan een waarmee ze maar wat raak lopen te klooien ![]() | |
greavy | woensdag 1 mei 2013 @ 09:06 |
Gister was ik even meegeweest met de Kusttram in België tussen De Panne en Knokke, met een tussenstop in De Haan. Vanwege werkzaamheden bij De Haan en bij Blankenberge moet er over enkele honderden meters enkelspoor gereden worden, wat nogal voor vertraging zorgt. Hier komt Kusttram 6019 met +13 langs De Haan en vertrekt net weer. Rechts zien we een oud haltegebouw van De Haan aan Zee. Daar zit nu een klein bedrijfje in. Boven de sporen is de watertoren van De Haan te vinden. Rechtsvoor ligt een jukspoortje, die gezien de staat van het spoor af en toe gebruikt wordt. Achter de fotograaf vind je een overloopwissel, die naar het jukspoor achter de fotograaf loopt. Door te steken is hier te komen. Opvallend aan de gehele tramlijn is dat er maar in één richting overloopwissels liggen, maar wel vele over het gehele traject verspreid. Na wat gegeten te hebben in De Haan is de reis vervolgd naar Knokke, maar moest gewacht worden op een vertraagde tram. Doordat onze tram 8 minuten vertraging had volgens de borden maar uiteindelijk meer bleek, kon de tegentram met +7 nog vastgelegd worden. Hier is tram 6044 net vertrokken bij de halte De Haan aan Zee, en is zich naar De Panne aan het spoeden. Na aankomst in Knokke werd eerst even van een terrasje genoten, maar na terugkomst hadden we nog 40 minuten alvorens de trein ging vertrekken. Hier is tram 6015 net uit Knokke vertrokken met een vertraging van 12 minuten, wat te wijten is aan de werkzaamheden op het traject waardoor enkelspoor gereden moet worden, en eigenlijk net niet past in de dienstregeling met een strakke kwartiersdienst. Nog geen 4 minuten later volgt tram 6041, die maar tot Oostende station rijdt. Dit kan echter niet op de koersborden van de tram staan. Het is echter geen spitstoevoeging, maar vanaf half 6 wordt in deze periode van het jaar een halfuursdienst geboden op Knokke - De Panne en een kwartiersdienst tot Oostende. Tussen Oostende en De Panne is de tramdienst in de ochtend en in de avond uitgedund, terwijl het andere deel juist weer een continue kwartiersdienst houdt. | |
greavy | woensdag 1 mei 2013 @ 09:07 |
Euh, ja. Er wordt maar iets gedaan. "We rijden vier keer per uur, maar wanneer wij komen weet niemand, want de dienstregeling is theoretisch." Zo reden wij dus gister tussen De Haan en Blankenberge met 2 trams pal achterelkaar aan ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 1 mei 2013 @ 09:10 |
Ah, een lijn met de karakterstieken van de Hoekse Lijn, met het venijn van de RER A, das dubbele thuiswedstrijd voor mij ![]() | |
bork | woensdag 1 mei 2013 @ 09:14 |
foute topic! Wel leuke platen btw ![]() | |
b2py | woensdag 1 mei 2013 @ 09:22 |
Weet iemand of het nou echt nodig was tot 04:00 door te rijden vannacht? Ik liep om half 2 door de stad en er waren niet heel veel mensen meer, laat staan dat ze nog met de trein moesten. Opvallend dingetje toen ik om 23:00 de stad in fietste: op een DRIP stond de melding dat er geen treinen meer reden vanaf Amsterdam Zuid. Iemand enig idee? | |
Mr_Klaasje | woensdag 1 mei 2013 @ 10:02 |
Zeer waarschijnlijk een gevalletje better safe than sorry. Als het avondprogramma uitloopt of er een verstoring zou zijn geweest waardoor veel reizigers pas later weg zouden kunnen is zo'n nachtdienst erg handig. | |
b2py | woensdag 1 mei 2013 @ 10:32 |
Ik lees net dat er tussen 01:45 en 03:15 geen treinen hebben gereden tussen Alkmaar en Uitgeest door een aanrijding met een persoon. Niemand last van gehad blijkbaar ![]() | |
dennistd | woensdag 1 mei 2013 @ 10:46 |
De burgemeester van Coevorden wil weer personenvervoer over de Bentheimer Eisenbahn naar Nordhorn: http://nos.nl/audio/50201(...)duitse-nordhorn.html | |
icloud | woensdag 1 mei 2013 @ 11:35 |
Dan zou je straks dus van coevorden via nordhorn naar hengelo kunnen rijden, beetje een omweg. | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 1 mei 2013 @ 11:41 |
Ja, want de huidige route met minste overstappen is geen omweg (via Zwolle) ![]() | |
MTL | woensdag 1 mei 2013 @ 12:38 |
Waarom via Zwolle? Minste aantal overstappen is 2, en dat is Coevorden - Mariënberg, Mariënberg - Almelo, Almelo - Hengelo. [ Bericht 49% gewijzigd door MTL op 01-05-2013 14:27:10 ] | |
Woods | woensdag 1 mei 2013 @ 13:31 |
Zijn er restricties om op een HSL als een Thalys te mogen rijden of hoe word je überhaupt ingeroosterd, elke dag op dezelfde trein? | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 1 mei 2013 @ 13:36 |
Minst aantal overstappen is 1: Coevorden - Zwolle, Zwolle - Hengelo. Vandaag sinds precies 1 maand geleden rijdt Zwolle - Enschede namelijk weer. (en je link doet niets) | |
Straatcommando. | woensdag 1 mei 2013 @ 15:06 |
Ik vind t knap dat virms zo stil zijn. Het zijn de stilste treinen die hier voorbij komen. En ik woon (vanaf mijn raam) nog geen 20 meter van het spoor af ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 1 mei 2013 @ 15:19 |
SLT is stiller. | |
b2py | woensdag 1 mei 2013 @ 15:30 |
Wellicht komt er geen SLT langs zijn raam? Zo bot hoeft het nou ook weer niet hoor ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 mei 2013 @ 17:15 |
ja en de burgemeester van Hoogeveen wil dat de IC daar weer stopt. Beide niet haalbaar ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 mei 2013 @ 17:15 |
oeps ![]() | |
b2py | woensdag 1 mei 2013 @ 17:51 |
München airport regional railway funding deal GERMANY: Construction of a 2ˇ3 km east-to-north link between München airport and the München – Regensburg railway is set to begin this year, after an agreement for an equal split of the ¤83m cost was signed by the federal and Bayern governments last month. Bron en meer NJ Transit launches smartphone ticketing pilot NEW JERSEY Transit Corporation (NJ Transit) has launched a three-month smartphone ticketing pilot on the Pascack Valley commuter rail line, which will be used to evaluate the technology before a wider rollout across the NJ Transit rail network. Bron en meer | |
greavy | woensdag 1 mei 2013 @ 20:05 |
Ja, en wanneer komt Bentheim - Nordhorn nou, want dat roepen ze ook al jaren. | |
b2py | woensdag 1 mei 2013 @ 20:22 |
De trein die begin dit jaar bij Abcoude in de brand vloog is sinds een paar dagen weer verkleind in dienst gekomen. Nu een viertje in plaats van een zesje. | |
Peterselieman | woensdag 1 mei 2013 @ 20:23 |
voor de liefhebber: Oude beelden uit Arnhem http://autobussen.blogspot.nl/2013/04/station-arnhem.html | |
b2py | woensdag 1 mei 2013 @ 21:33 |
Ergens in een metro, hoe verwijder ik effectief iemand die de deur openhoudt? http://www.dumpert.nl/med(...)tegen_van_metro.html | |
Duvel | woensdag 1 mei 2013 @ 21:33 |
Gaaf zeg, dat gebouwtje op het busstation! Ik weet niet of ik het huidige station nou een verbetering vindt, aan de ogen. Spoortechnisch wel natuurlijk. Leuk dat er niet alleen treinen in beeld komen, maar ook de omgeving. En opvallend: drie gele stellen Mat'64 zo kort na de start van de vergeling, die zullen dus gloednieuw zijn geweest. Dat rode dieselding zal een DE5 geweest zijn denk ik? Die gingen in 1974 buiten dienst, de DE3 was in 1964 al aan de kant gegaan. | |
Peterselieman | woensdag 1 mei 2013 @ 22:06 |
en terecht ![]() | |
James1988 | woensdag 1 mei 2013 @ 22:07 |
Ziet eruit als Parijs. | |
V2 | woensdag 1 mei 2013 @ 22:08 |
Hier WOB-dingen over de V250. Even kort doorgenomen, maar ik vind het nog niet heel verrassend, er staat volgens mij weinig meer in dan wat we al weten. De echt interessante dingen, zoals de plannen mbt dienstregelingen, zijn niet openbaar gemaakt, omdat dat de commerciële belangen van NS HiSpeed zou schaden. | |
b2py | woensdag 1 mei 2013 @ 22:10 |
Ik vond het vooral een hoop wollige tekst met weinig inhoud. | |
James1988 | woensdag 1 mei 2013 @ 22:11 |
Het interessantste was de brief van Descheemaecker, waarin vrij concreet staat dat het voor NMBS nu te laat is om nog een normale samenwerking met AnsaldoBreda te hebben, en dat voor NMBS stoppen met de V250 een zeer reële optie is. | |
b2py | woensdag 1 mei 2013 @ 22:12 |
Maarja, dat wisten we ook al ![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 mei 2013 @ 22:13 |
Kan ook de Blauwe Engel zijn geweest. Die waren in die tijd volgens mij ook rood. | |
Duvel | woensdag 1 mei 2013 @ 22:13 |
Andere ramen. ![]() | |
Duvel | woensdag 1 mei 2013 @ 22:14 |
Werkelijk hallucinant! | |
Peterselieman | woensdag 1 mei 2013 @ 22:26 |
je hebt gelijk. Ik heb ff wat beeldmateriaal erbij gepakt en aan het aantal ramen kun je idd zien dat het een dieselvijf is. Zie dat er rond 0.30 nog een stelletje mat'46 vertrekt | |
Duvel | woensdag 1 mei 2013 @ 22:34 |
Waren zeldzaam, die vijven. Reden ook op Amsterdam - Enkhuizen tot de elektrificatie (en hun buitendienststelling). Eigenlijk een materieelserie die is ingehaald door de tijd. In 1940 was het vooruitstrevend materieel, gebouwd voor internationale diensten en ik meen dat het zelfs 160 kon halen. Helaas kwam er een oorlog tussendoor, en toen de rookwolken waren opgetrokken, kostte het jaren om de vloot weer in de benen te hebben en was het spoorse landschap zodanig gewijzigd dat ze in de stroptreindiensten terechtkwamen waar ze volkomen ongeschikt voor waren. Er is er ook geen een bewaard gebleven... | |
Dr_Flash | woensdag 1 mei 2013 @ 22:34 |
Kotsbeu! | |
GlenSpey | woensdag 1 mei 2013 @ 23:31 |
Tof, das nog een beetje het station zoals ik het me als klein kind herinner, alleen dan minus die oude, donkerblauwe trolleybussen ![]() | |
Sandrvich | donderdag 2 mei 2013 @ 00:13 |
Vandaag reed dat ding wel effectief van/tot Antwerpen. De dienstregeling van dat ding slaat wel echt totaal nergens op zeg; een vol kwartier stilstaan in Roosendaal in de praktijk (richting Den Haag). ![]() Probeerde daarstraks trouwens Eurostar tickets te regelen via Eurostar.com: Die ontkennen dat er op 14 juli treinen van London naar Brussel rijden. Vervolgens NMBS geprobeert die met achterlijk dure tarieven komt aanzetten en NS Hispeed website die zoals gewoonlijk faalt. Iemand nog tips voor betaalbare bootovertochten van Nederland/België naar Engeland? Vliegtuig is alvast behoorlijk geprijsd. Onder de ¤100,- retour naar London vanuit Nederland of België (Brussel) moet echt wel lukken vind ik... | |
James1988 | donderdag 2 mei 2013 @ 00:14 |
Vanuit Calais naar Dover: www.myferrylink.com ![]() Afgelopen weekend gedaan met de auto, het is easy en hartstikke goedkoop. Vanuit Duinkerken kun je ook naar Dover, daar vaart DFDS Seaways op. | |
Sandrvich | donderdag 2 mei 2013 @ 00:19 |
Kun je daar ook als voetpassagier mee? Of MOET je dan een auto hebben? | |
Dr_Flash | donderdag 2 mei 2013 @ 00:19 |
Stena Line, only move ![]() | |
James1988 | donderdag 2 mei 2013 @ 00:20 |
Bij MyFerryLink moet je een auto bij hebben, via P&O Ferries kun je ook als voetpassagier naar Dover. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 2 mei 2013 @ 00:22 |
Wat Fles zegt: http://www.stenaline.nl/en/ferry/london Hoek van Holland - Harwich inclusief trein Harwich - Londen, ¤45 enkele reis. | |
Sandrvich | donderdag 2 mei 2013 @ 00:23 |
Ik zat er net naar te kijken inderdaad, bedankt voor de tips mensen! ![]() | |
James1988 | donderdag 2 mei 2013 @ 00:24 |
Afhankelijk van waar je heen wilt is de route Zeebrugge - Hull misschien ook nog interessant. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2013 @ 00:31 |
Ik weet niet waar je woont maar vanuit Maastricht ben ik in maart voor 20 euro (enkel) met Ryanair naar Londen Stansted gevlogen, dat zou je ook nog kunnen proberen. Vanuit Weeze vliegen ze ook daarheen. | |
Duvel | donderdag 2 mei 2013 @ 09:02 |
Met DFDS met een auto en een hut van IJmuiden naar Newcastle is iig achterlijk duur. | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 mei 2013 @ 09:04 |
RER B: MI 81 uit de Rehab... | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 mei 2013 @ 09:06 |
http://www.megabus.com/ | |
Duvel | donderdag 2 mei 2013 @ 09:07 |
![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 mei 2013 @ 09:08 |
Nog meer Budget!![]() | |
b2py | donderdag 2 mei 2013 @ 09:17 |
Of via OAD een stedentrip boeken en met KLM op Heathrow vliegen, ook gedaan twee jaar terug ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 mei 2013 @ 09:26 |
Inderdaad, OAD is daar heel makkelijk in, ik kan bijvoorbeeld vanaf hier alleen de bus boeken naar Nederland als ik dat wil voor bijvoorbeeld 25 euro, dan blijft Megabus toch goedkoper maar toch, je kan wellicht even OAD bellen ja want je hoeft niet alles af te nemen, als hun nog plek over hebben mag je mee voor een zacht prijsje.. | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 mei 2013 @ 09:38 |
Je zou toch verwachten dat die knakker die dit filmtdie wisselstand allang gezien had... Trouwens, waarom zit dat ding daar eigenlijk ![]() Tevens, die mensen uiterst links geven geen krimp ![]() | |
b2py | donderdag 2 mei 2013 @ 09:44 |
Je rijdt de hoofdbaan op vanaf een zijspoor. Is tegenwoordig heel normaal, bij Woerden liggen deze dingen ook. In Japan zie je ze ook heeeeel veel. | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 mei 2013 @ 09:45 |
Ik zie het nu er niet van in er er kleeft dus, dat blijkt maar weer, onnodig risico aan, waarom zitten daar uberhaubt beweegbare delen? | |
Duvel | donderdag 2 mei 2013 @ 09:46 |
Alleen zetten wij een juk neer aan het einde van het spoor. Vroeger heette zoiets een windspoortje, om te voorkomen dat goederenwagons die door een stevig windje op drift raken op het hoofdsporen zouden komen. Sinds de STS-manie zie je ze ook verschijnen op punten die nooit goederenwagons zien. | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 mei 2013 @ 09:50 |
Ja, ok, met een iets langere doorloop en een juk erachter zou het al iets anders zijn ja ![]() | |
b2py | donderdag 2 mei 2013 @ 09:51 |
Je had vroeger ontspoortongen, tegenwoordig moeten dat allemaal wissels zijn met kerende constructies. Ik zal gebruiker Klaasje vragen of hij wellicht wat uitleg kan geven. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 mei 2013 @ 09:52 |
Soms bied een stootjuk ook geen soelaas![]() | |
b2py | donderdag 2 mei 2013 @ 09:55 |
Er is toch ook een mDDM in zijn beginjaren dwars door een juk gegaan, de lucht in? Was op Amsterdam c of in Haarlem. Kan ik me nog herinneren van toen ik klein was. | |
Ireyon | donderdag 2 mei 2013 @ 09:58 |
Prima dat conducteurs tegenwoordig de oorzaak van vertraging noemen, maar "we staan stil en kunnen niet verder omdat de trein op het spoor naast ons defect is" biedt nou ook niet echt duidelijkheid.. | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 mei 2013 @ 10:01 |
Zonder stootblok was dit erger afgelopen denk ik ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 mei 2013 @ 10:02 |
Door dit zakspoor stond ooit eens een trein rechtop de lucht in, dat moet wel ongeveer geweest zijn toen jij klein was, zakspoor Amersfoort: | |
Duvel | donderdag 2 mei 2013 @ 10:11 |
Yep, stuurstand 270 7016! Je kunt/kon (geen idee of ie al DDZ is) aan de eerste vijf meter van het rijtuig die in een andere kleur geel gestoken was dan de rest van het vale rijtuig. | |
Mr_Klaasje | donderdag 2 mei 2013 @ 10:14 |
Het valt onder de noemer flankbeveiliging. Het meest ernstige ongeval dat je kunt hebben is een aanrijding van een trein met hoge snelheid in de zijkant van een andere trein. Op punten waar twee lijnen bij elkaar komen als Herfte en Snippeling zit er om die reden 200 meter marge tussen het sein en de wissels. Sinds een paar jaar wordt de flankbeveiliging breder toegepast, bijvoorbeeld op stations. De voorkeursoplossing is een eiswissel samen met een kort kopspoortje, het veiligheidskopje. Het idee is dat als een trein door rood heen rijdt, deze niet in de rijweg van een andere trein op hoge snelheid terecht komt. Wel door rood, geen groot ongeluk dus. Bij stations waar alle treinen stoppen is ATB-vv echter meer effectief dan een doorschietlengte of een veiligheidskopje. Dat is ook daar echter niet de voorkeursoplossing. | |
b2py | donderdag 2 mei 2013 @ 10:14 |
Pics pics pics? ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 2 mei 2013 @ 10:15 |
Ohja, Duvel heeft ook helemaal gelijk met zijn windspoortje! | |
Duvel | donderdag 2 mei 2013 @ 10:18 |
Van die botsing in Amersfoort kan ik geen foto's vinden. Koop een boek over spoorwegongevallen, staat ie vast in. | |
De_Hertog | donderdag 2 mei 2013 @ 10:21 |
Als je naar dat filmpje kijkt met de wetenschap dat er 'iets' gaat gebeuren valt het wel op, maar als je daar staat om de wegrijdende trein te gaan filmen en daar je aandacht op richt kan ik me voorstellen dat het niet direct opgevallen is. | |
Litpho | donderdag 2 mei 2013 @ 10:57 |
NS willen klant op meer punten laten oordelen Ja, als de klant niet tevreden is, moet je vooral de klantvriendelijkheid van ons aller Eva ter discussie stellen ![]() | |
JDude | donderdag 2 mei 2013 @ 11:04 |
Die Eva boeit het anders ook niks ![]()
| |
b2py | donderdag 2 mei 2013 @ 11:19 |
Winstalarm Siemens om vertraging bij treintak MÜNCHEN (AFN/BLOOMBERG) - Het Duitse industrieel conglomeraat Siemens verlaagde donderdag zijn winstverwachting voor 2013 vanwege een last die het concern neemt voor de vertraagde uitlevering van treinen. De nettowinst zal in de buurt komen van de onderkant van de eerder afgegeven prognose van 4,5 tot 5 miljard euro. Bron en meer | |
ReisT | donderdag 2 mei 2013 @ 11:24 |
Natuurlijk maakte 30 april daar geen deel van uit, dat is toch geen Belgische feestdag? | |
Hr-Flip | donderdag 2 mei 2013 @ 12:21 |
![]() ![]() | |
b2py | donderdag 2 mei 2013 @ 12:27 |
Held! ![]() | |
Duvel | donderdag 2 mei 2013 @ 12:41 |
Dat boek ja. ![]() | |
Duvel | donderdag 2 mei 2013 @ 12:42 |
Er zijn ook foto's waar je ziet dat de kop van het rijtuig ook echt krom is. Maar dat kan ook in een oude RailMagazine zijn geweest, en die liggen bij die ICmax-folder. [ Bericht 40% gewijzigd door Duvel op 02-05-2013 12:49:59 ] | |
Hr-Flip | donderdag 2 mei 2013 @ 12:52 |
klopt zie ik nu, staat nog een pagina verder, Deze afbeeldingen zijn trouwens te vinden in het boek Ongevallen op Nederlands spoor van Rob & Marcel van Ee ( ISBN 90-6013-067-7 ) Leuk boek, aanrader! | |
Dr_Flash | donderdag 2 mei 2013 @ 12:53 |
Wordt het niet eens tijd voor een Sequel? Boek is van 1997.. | |
Duvel | donderdag 2 mei 2013 @ 12:57 |
Deze is nieuwer, en ook leuk!![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 mei 2013 @ 13:14 |
ISBN? | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 mei 2013 @ 13:26 |
http://www.museumbussen.nl/recensies/trein/naast_het_spoor.htm | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 mei 2013 @ 13:26 |
Mijn welgemeende verontschuldigingen voor de domeinnaam van voornoemde link. | |
Duvel | donderdag 2 mei 2013 @ 13:29 |
Zal boekenmarkten1 e.d. worden, is niet meer in druk en de uitgeverij is failliet helaas... 1Ik vermoed dat je in augustus wel succes kunt hebben. | |
Dr_Flash | donderdag 2 mei 2013 @ 13:53 |
Gewoon antwoord geven op de vraag bitte schön danke sehr. ISBN 90 5994 086 5 | |
Dr_Flash | donderdag 2 mei 2013 @ 13:55 |
wel schraal, op Abebooks.com kun je normaliter wel oude (als in niet meer leverbare) boeken vinden met het ISBN, maar deze staat er niet tussen ![]() | |
arkkey | donderdag 2 mei 2013 @ 14:11 |
De Slegte heeft m wel als je niet vies bent van 2ehands http://www.deslegte.com/b(...)spoor-9789059940864/ edit: deze ook blijkbaar maar dan nieuw, al zou het kunnen dat dat een bol.com - achtige toestand is (lees: bestellen en betalen waarna de niet-op-voorraad mailtjes binnendruppelen ookal staat het als zijnde op vooraad op de site) http://autoweek.asnbooks.(...)ob-dragt-p-8750.html | |
Peterselieman | donderdag 2 mei 2013 @ 14:40 |
flinke klapper geweest zeg en die zakspoortjes op Amersfoort herinner ik me nog wel uit mijn jonge jaren. Destijds was perron 6/7 nog niet gebouwd | |
James1988 | donderdag 2 mei 2013 @ 14:45 |
Het is ook een behoorlijk lange vaart. Zelfs vanuit IJmuiden is de trein of het vliegtuig vele uren sneller. Niet iedereen die op zo'n gala afkomt is daadwerkelijk spoorkenner, dus ook niet iedereen kan wisselstanden lezen. ![]() Op de Great Central Railway liggen op meer plekken "trap points", zo heb ik er eentje gezien die recht naar een viaduct wees ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | donderdag 2 mei 2013 @ 14:54 |
Het was het antwoord op je vraag en daarnaast is het voor anderen misschien ook interessant om iets meer informatie over dit boek te hebben. | |
Hr-Flip | donderdag 2 mei 2013 @ 15:21 |
Zat zo te bladderen in het boek en kwam voorbij het ongeluk in Hoofddorp in 1992 met ICM 4224. Wat een klapper was dat zeg. En het stel is daarna niet ongevalloos gebleven. | |
Peterselieman | donderdag 2 mei 2013 @ 16:44 |
de maker van dit filmpje heeft niet door dat een treinstel aan het rangeren is ![]() | |
James1988 | donderdag 2 mei 2013 @ 16:51 |
London Underground gaat een proef houden met HESOP, een systeem van Alstom dat zorgt voor energierecuperatie bij remmende metrotreinen. Hiermee hoopt de Underground de energiekosten omlaag te krijgen, alsmede de temperatuur in de krappe tunnels. | |
b2py | donderdag 2 mei 2013 @ 16:52 |
Hoe zorgt dat systeem ervoor dat de temperatuur omlaag gaat? Edit: verhaal gelezen maar ik ben nog niet overtuigd. | |
James1988 | donderdag 2 mei 2013 @ 16:53 |
Uit het persbericht:
| |
Duvel | donderdag 2 mei 2013 @ 16:53 |
Groundbreaking mijn reet. Het zorgt ervoor dat je remenergie terug kunt leveren het hoogspanningsnet in, zodat het niet in remweerstanden verstookt hoeft te worden. | |
James1988 | donderdag 2 mei 2013 @ 16:54 |
De marketing-afdeling moet ook wat te doen hebben hč? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 mei 2013 @ 17:11 |
Bijdehante strontkop dat t is. | |
Duvel | donderdag 2 mei 2013 @ 17:13 |
Ik hou niet zo van dat soort borst-klopperij. | |
b2py | donderdag 2 mei 2013 @ 17:27 |
![]() ![]() | |
b2py | donderdag 2 mei 2013 @ 17:30 |
Ik had vanmiddag de trein uit Almere naar Amsterdam, waarvan bij het achterste treinstel de verlichting uit was. Een twitterconversatie met @NS_Online alsof je met Eva aan het communiceren bent:
| |
Duvel | donderdag 2 mei 2013 @ 17:36 |
Veemarkt!![]() ![]() ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 2 mei 2013 @ 17:37 |
Oeh, zijn dat die twee naar Almere? Die kwam ik vanmiddag tegen toen ze op mijn IC mochten wachten bij Muiderberg Aansluiting. | |
Duvel | donderdag 2 mei 2013 @ 17:38 |
Stopper naar Baarn. | |
Korreltje-zout | donderdag 2 mei 2013 @ 17:42 |
De linker is naar Baarn, de rechter richting Hilversum neem ik aan? Ik sta daar nl elke dag ![]() | |
Duvel | donderdag 2 mei 2013 @ 17:44 |
Rechts Oostvaarders dacht ik, de trein van 15:11. Dus ook langs Hilversum. | |
b2py | donderdag 2 mei 2013 @ 18:41 |
Vandaag het boekje 'Swiss Travel System' binnen gekregen n.a.v. een tip van Darkwing. Mooie plaatjes! | |
Dos37 | donderdag 2 mei 2013 @ 18:44 |
Inderdaad dan heeft ie nog nooit in de intercity van Amersfoort naar Enschede gezeten. Bij Deventer gooien ze er standaard een treinstel af omdat er in Twente geen mens meer woont ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2013 @ 18:50 |
Post Ziggy3 nog wel eens? Zal hem willicht nog wel eens over de gsm-r horen ![]() | |
GekkeHaan | donderdag 2 mei 2013 @ 19:10 |
Je mag gaan stage lopen bij Arriva? Misschien mag je wel een keer bij hem op de post kijken! | |
greavy | donderdag 2 mei 2013 @ 19:14 |
[ Bericht 100% gewijzigd door greavy op 02-05-2013 19:19:26 ] | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2013 @ 19:21 |
Zou wel tof zijn ja. Morgen weer dienst. ![]() | |
GekkeHaan | donderdag 2 mei 2013 @ 19:28 |
Veel plezier bij Arriva! Je gaat het ongetwijfeld naar je zin hebben daar. Prachtige baanvakken om te rijden daar. | |
greavy | donderdag 2 mei 2013 @ 19:35 |
Dit weekend ook? | |
b2py | donderdag 2 mei 2013 @ 19:39 |
Ik krijg een melding op Facebook: Weekend Vrij Eerste klas voor ¤29 per maand, het eerste jaar. Ook interessant: Let op als je gaat bestellen; in tegenstelling tot wat er in de webwinkel van NS staat, is het wél mogelijk om een Weekend Vrij abonnement op je OV-chipkaart te zetten als er een studentenreisproduct op staat. | |
greavy | donderdag 2 mei 2013 @ 19:41 |
Was hier al voorbijgekomen. De Spoordeelweken-actie ![]() | |
greavy | donderdag 2 mei 2013 @ 19:43 |
Het werkt inderdaad wél, als je een SOV-Week hebt. Dan ma-vr SOV-week, weekend NSR WeekendVrij. Heb ik ook maanden zo gebruikt zonder problemen. Komt omdat het SOV Vrij-product hoger staat als NSWeekendVrij, en het SOV Korting-product lager staat als NSWeekendVrij in de prioriteitenlijst. | |
#ANONIEM | donderdag 2 mei 2013 @ 19:45 |
Vrij weekend ![]() | |
greavy | donderdag 2 mei 2013 @ 19:46 |
Ook wel lekker. Zaterdag en/of zondag zit ik weer in het Groningse land. Ik moet zaterdag werken, maar ik weet nog niet of ik moet werken. Als er bij de melkboer niet gewerkt wordt om containers te laden, mag ik thuisblijven ![]() Anders moet ik wat heen en weer crossen op de terminal met de terminaltrekker. [ Bericht 70% gewijzigd door greavy op 02-05-2013 19:52:52 ] | |
Litpho | donderdag 2 mei 2013 @ 19:59 |
Op sommige plaatsen is daar best ruimte voor, dat is 's winters echt tropisch ![]() | |
Peterselieman | donderdag 2 mei 2013 @ 20:09 |
In Amsterdam zal spoedig het eerste nieuwe metrostel in de dienstregeling opgenomen gaan worden. Volgens het GVB zal deze in eerste instantie op lijn 50 in de spitsuren worden ingezet http://www.gvb.nl/nieuws/Pages/Nieuwe-metro-gaat-rijden.aspx | |
James1988 | donderdag 2 mei 2013 @ 20:09 |
![]() | |
_JdM_ | donderdag 2 mei 2013 @ 20:14 |
Volgende week donderdag tot en met zondag rijden er in Twente bijna geen treinen: -Donderdag rijdt er tussen Almelo-Hengelo alleen de Pimpel, tussen Enschede-Hengelo, Oldenzaal-Zutphen rijden geen treinen. -Vrijdag rijdt ook de Pimpel niet meer; dus geen treinen Almelo-Enschede en Zutphen-Oldenzaal. -Zaterdag en zondag rijden er geen treinen Rijssen-Enschede*, Zutphen-Oldenzaal en Marienberg-Almelo. *Geen Intercity's Deventer-Enschede, alleen de sprinter rijdt door naar Rijssen. [ Bericht 11% gewijzigd door _JdM_ op 02-05-2013 20:19:40 ] | |
Peterselieman | donderdag 2 mei 2013 @ 20:49 |
Het in onbruik geraakte stamlijntje in Den Bosch wordt gesloopt. Een deel van het materiaal gaat naar de SGB, terwijl ook Kamp Vught een deel van de rails krijgt http://www.bd.nl/regio/de(...)naar-musea-1.3799072 | |
Duvel | donderdag 2 mei 2013 @ 21:11 |
Ze deden op Schiphol vrij moeilijk over m'n auto bij het inchecken. | |
James1988 | donderdag 2 mei 2013 @ 21:17 |
Stond je niet bij de gate van KLM Cargo dan? ![]() | |
b2py | donderdag 2 mei 2013 @ 21:44 |
Ik dacht dat dat de 2e klasse was? | |
greavy | donderdag 2 mei 2013 @ 21:48 |
Ja, maar daar kon je ook voor ¤39 de eerste-klas variant bestellen ![]() Edit: Bij jou text gaat het om ¤29 voor eersteklas, apart! | |
b2py | donderdag 2 mei 2013 @ 21:54 |
Dat was ook wat mij opviel. ![]() Ik ga hem niet bestellen, ik wil hem wel activeren voor iemand anders? | |
Peterselieman | donderdag 2 mei 2013 @ 23:16 |
Leuk om te lezen dat ProRail zo betrokken is bij de aanleg van de Haak om Leeuwarden: http://blog.prorail.nl/prorail-legt-naast-spoor-ook-wegen-aan | |
b2py | donderdag 2 mei 2013 @ 23:22 |
"Wij ProRail met een hoop extra mensen van Rijkswaterstaat leggen de Haak om Leeuwarden aan.." Dat had meer op zijn plaats geweest ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 mei 2013 @ 23:26 |
Tof boekie wel he ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 2 mei 2013 @ 23:27 |
ik bedoel eerder dat ze stug blijven kijken ipv een "WTF" reactie ofzo, ze staan erbij te kijken alsof het de normaalste zaak van de wereld is... | |
Dr_Flash | donderdag 2 mei 2013 @ 23:32 |
kankerlijers. Als je nog geen klant bent lopen ze hard voor je. Ben je eenmaal aan boord kan je lekker verrekken. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 2 mei 2013 @ 23:33 |
Zegt de muis tegen de olifant: "Wat stampen we samen lekker he ![]() | |
b2py | donderdag 2 mei 2013 @ 23:34 |
Beetje jammer dat al mijn vriendelijke vrienden tweede klas abbonementen hebben, anders had ik het in overweging genomen. | |
Peterselieman | donderdag 2 mei 2013 @ 23:40 |
ook de provincie én de gemeente Leeuwarden doen stevig mee in deze. Sterker nog RWS was alleen de aanbesteder van het zuidelijke deel van de aanleg. De provincie is verantwoordelijk voor de aanleg van het noordelijke deel. De gemeente is er voor de westelijke invalsweg. Op alle drie de stukken zijn spoorkruisingen. Verder wordt er rekening gehouden met het toekomstige station Werpsterhoek en enkele lokale wegen. [ Bericht 2% gewijzigd door Peterselieman op 02-05-2013 23:48:04 ] | |
Darkwing_Duck | vrijdag 3 mei 2013 @ 00:04 |
Iemand moet toch legaal het verlengsnoer van de eerste naar de 2e klas kunnen doortrekken? ![]() | |
b2py | vrijdag 3 mei 2013 @ 00:06 |
Koop knappe spullen, scheelt dit soort onzin ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 3 mei 2013 @ 07:37 |
http://www.nu.nl/binnenla(...)od-kortsluiting.html | |
greavy | vrijdag 3 mei 2013 @ 08:10 |
Ik heb een eerste klas abonnement, maar met iedereen waar ik mee op pad ga, heeft tweede klas. Dan reis ik gewoon in de tweede klas. | |
V2 | vrijdag 3 mei 2013 @ 08:31 |
Heeft dit iets met het spoor te maken dan? Het plaatje impliceert van wel, maar in de tekst lees ik nergens dat het koper afkomstig was van een spoorinstallatie. Verder een prima bericht overigens hoor ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 3 mei 2013 @ 08:32 |
Was niet bij het spoor, maar bij een voormalige houthandel. Mierloseweg ligt volgens mij niet eens naast het spoor. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 mei 2013 @ 08:34 |
De enige goeie koperdief is een dooie koperdief ![]() | |
greavy | vrijdag 3 mei 2013 @ 08:34 |
Dat is wel een feit ![]() | |
b2py | vrijdag 3 mei 2013 @ 09:16 |
Zonde van mijn geld dus ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2013 @ 09:32 |
Zo, ook weer onderweg naar het hoge noorden voor een dagje stage ![]() | |
Duvel | vrijdag 3 mei 2013 @ 09:37 |
En de Darwin-award van de eerste helft van de eerste week van mei gaat naar... | |
b2py | vrijdag 3 mei 2013 @ 10:27 |
Ik verbaas me er steeds over hoeveel mensen er nog gebruik maken van de gele vertrekstaten op het perron :/ | |
_serial_ | vrijdag 3 mei 2013 @ 10:43 |
Zijn er nog genoeg zonder smartphone ![]() ![]() Ik ben wel van de voorbereiding, tijdens fietsen even de app checken of alles nog klopt ![]() | |
Mr_Klaasje | vrijdag 3 mei 2013 @ 10:44 |
En dan ook nog bij een verstoring. Dan zijn ze nog minder waard dan de omroep en tbp's. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 mei 2013 @ 10:45 |
Afschaffen dus maar! Kost alleen maar geld! ![]() | |
KomtTijd... | vrijdag 3 mei 2013 @ 10:47 |
Bovendien zullen mensen die niet dagelijks met de trein reizen die app ook niet geinstalleerd hebben (en ook niet uit hun hoofd weten welk perron ze moeten hebben). | |
DriekOplopers | vrijdag 3 mei 2013 @ 15:03 |
"Meer macht naar de regio's, informatie verplicht delen en baanvaksnelheid op belangrijke corridors fors omhoog" http://www.voorbeterov.nl/130428.php | |
b2py | vrijdag 3 mei 2013 @ 15:17 |
Er wordt gesproken over ingenieursbureaus, vervoerders etc, maar ik tel er telkens maar 1. Lijkt mij niet helemaal terecht om alles over 1 kam te scheren. Verder prima en voorstander ![]() | |
b2py | vrijdag 3 mei 2013 @ 15:22 |
Rijdende Fyra gespot. HALP. | |
Hr-Flip | vrijdag 3 mei 2013 @ 15:24 |
Joh 1 April is al geweest..... of Wat voor Lok zit ervoor | |
b2py | vrijdag 3 mei 2013 @ 15:26 |
Hij staat op 8b te Amsterdam c. | |
ReisT | vrijdag 3 mei 2013 @ 15:32 |
Het kost niet meer alleen maar geld sinds ze er dienstblaadjes van maken. ![]() (Zou die nou ook een beetje makkelijk in zo'n tas gemaakt van DDAR-banken passen?) Nu mis ik alleen nog een thermosfles gemaakt van gerecyclede treinstellen om erop te zetten. | |
Tellorian | vrijdag 3 mei 2013 @ 15:39 |
De 4802... En jij zit zeker ook in de trein naar Schagen. ![]() | |
b2py | vrijdag 3 mei 2013 @ 15:52 |
Helemaal goed. | |
Dr_Flash | vrijdag 3 mei 2013 @ 15:54 |
Ik heb nog wel dat lunchtrommeltje met de spoorkaart ![]() | |
Tellorian | vrijdag 3 mei 2013 @ 15:55 |
Had het barrel nog ff op de foto gezet, maar ik geloof niet dat er liefhebbers zijn.![]() |