Uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoptreinmaterieel_%2790.quote:De treinstellen hadden een van de NS-standaard afwijkende maximumbreedte van 3,20 meter. Door een uitgekiend ontwerp van de bakvorm (met geknikte zijwanden) en door de zijdelingse veeruitslag beperkt te houden, werd het mogelijk de bak 30 centimeter breder te maken dan bij de meeste treinen en toch te voldoen aan het standaard omgrenzingsprofiel. Dankzij de brede bak was het mogelijk om 5 zitplaatsen in de breedte te creëren. Er werd een gestroomlijnde kopvorm ontworpen die vanwege de hoge kosten niet werd aangebracht. In plaats daarvan kwam er - tot openlijk ongenoegen van de designers - een strakke kop met een rechthoekige voorruit.
Daar komt na dit tijdstip ook nog hooguit 1 trein langs ofzo...quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Storing Leeuwarden - Stavoren ook gewoon tot einde dienstregeling
klopt. Geloof dat 22.20 ofzo de laatste naar Stavoren rijdt. Naar Sneek rijdt nog wel een iets laterequote:Op zaterdag 20 april 2013 22:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Daar komt na dit tijdstip ook nog hooguit 1 trein langs ofzo...
Neem jij eerst maar een masterclassje materieelplanning, je denkt nog te reizigergericht.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Of je zet gewoon genoeg materiaal in. In plaats van een enkel viertje naar Groningen
Waarom niet gewoon meer materieel aanschaffen, dan hoef je al helemaal niet er aan te denken hoe je de bagger over het land moet verdelen...quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:22 schreef Litpho het volgende:
[..]
Neem jij eerst maar een masterclassje materieelplanning, je denkt nog te reizigergericht.
True, maar belachelijk dat het zo moet natuurlijk...quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
1e klas overgangsticket altijd +1. Kost geen drol maar levert wel rust op.
zorgt de NS eens dat de mensen dichter bij elkaar gebracht worden, is het weer niet goed ...quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Of je zet gewoon genoeg materiaal in. In plaats van een enkel viertje naar Groningen
quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:13 schreef Pino112 het volgende:
Gasflesje ontploft dus in de Schipholtunnel.
het blijft een interessant idee om de stopper Groningen - Zwolle gedurende een redelijk deel van de dag te koppelen aan de IC over de Veluwe.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:43 schreef Duvel het volgende:
Reizigers tussen Utrecht en Amersfoort zijn net zo de lul, i.p.v. de gecombineerde ic's uit Den Haag en Rtd, nu meestal zes bakken ICMm.
ik zie Hoogeveen als enige nadeel, maar daar is wel overheen te komenquote:Op zondag 21 april 2013 00:30 schreef Duvel het volgende:
Slecht voor de punctualiteit i.v.m. mogelijk verstoringen en landelijke oievlekwerking, bijvoorbeeld doordat de koffie te lang op zich liet wachten in Groningen, dat je dan in Den Haag de stoptrein naar Roosendaal mist.
Gewoon helemaal niet meer stoppen, de Hoogeveeners zijn toch al teleurgesteldquote:Op zondag 21 april 2013 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zie Hoogeveen als enige nadeel, maar daar is wel overheen te komen
Bestaat niet meer helaas.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
1e klas overgangsticket altijd +1. Kost geen drol maar levert wel rust op.
http://www.ns.nl/reiziger(...)aartjes#overgang-2-1quote:Op zondag 21 april 2013 10:55 schreef Sandrvich het volgende:
Toffe foto's! Die V250 kwam ik diezelfde avond in Tilburg nog tegen.
[..]
Bestaat niet meer helaas.
quote:Papieren overgangsbewijzen zijn ook nog verkrijgbaar voor een Enkele reis, Retour, Dagkaart of Keuzedag 60+. Deze zijn te koop bij de NS-kaartautomaat, de NS-servicebalie, Kiosk met NS Tickets & service en alle overige verkooppunten van NS.
Maar is dat dan niet de reden inmiddels dat ie weg is? ze wouden toch zoveel mogenlijk papieren kaartjes wegsaneren?quote:Op zondag 21 april 2013 11:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Thx!
Dat 1e klas overgangsticket bestaat volgens mij nog wel hoor, heb m eind maart nog uit de automaat getrokken.
Had nooit verwacht dat NS Hispeed dit zèlf op hun pagina zou zetten.quote:Reizen vanaf Roosendaal of Maastricht
Als u naar België reist vanaf Roosendaal of Maastricht, dan kan het in een aantal gevallen voordeliger zijn om met een tarief van NMBS Mobility te reizen dan het gangbare internationale tarief dat u op NSHispeed.nl boekt. Het NMBS Mobility Standaardticket, Seniorenticket en Weekendretour zijn verkrijgbaar aan de balie van de Tickets & Service winkels op de stations in Roosendaal en Maastricht. Naar verwachting zijn deze tarieven vanaf medio 2013 ook verkrijgbaar uit een NMBS-automaat op de stations Roosendaal en Maastricht. Kijk voor meer informatie op www.NMBS-europe.be
Ik denk dat ze geen keus hebben, als er nu nog een paar aan de bel gaan treken bij consumentenorganisaties omdat ze als vaste pendelaar genaaid worden, dan kan je al beschadigde de Branding NS Highspeed helemaal wel wegdragen...quote:Op zondag 21 april 2013 11:25 schreef Sandrvich het volgende:
Grote verbazing hier zojuist toen ik op de NS Hispeed pagina keek.
[..]
Had nooit verwacht dat NS Hispeed dit zèlf op hun pagina zou zetten.
Ja, dat bedoelde ik..quote:Op zondag 21 april 2013 11:27 schreef Sandrvich het volgende:
Tot een paar jaar terug kon je met z'n tweeën ook voor een prikkie in 1e klasse bij NS met herfsttour en lentetour.
mja, Roosendaal en Maastricht zijn ook gewoon Belgische tariefpunten, dus ja, dan moet je de reizigers wel hierover informeren.quote:Op zondag 21 april 2013 11:25 schreef Sandrvich het volgende:
Grote verbazing hier zojuist toen ik op de NS Hispeed pagina keek.
[..]
Had nooit verwacht dat NS Hispeed dit zèlf op hun pagina zou zetten.
Dan is de vraag, is een abonnementje Eschmarke- Glanerbrug ook niet goedkoper bij die bradwurstvreters?quote:Op zondag 21 april 2013 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, Roosendaal en Maastricht zijn ook gewoon Belgische tariefpunten, dus ja, dan moet je de reizigers wel hierover informeren.
Eschmarke? Zijn daar uberhaupt abonnementen voor beschikbaar?quote:Op zondag 21 april 2013 11:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan is de vraag, is een abonnementje Eschmarke- Glanerbrug ook niet goedkoper bij die bradwurstvreters?
staan bij beide stations wel kaartautomaten van de DB?quote:Op zondag 21 april 2013 11:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan is de vraag, is een abonnementje Eschmarke- Glanerbrug ook niet goedkoper bij die bradwurstvreters?
quote:Op zondag 21 april 2013 11:39 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Eschmarke? Zijn daar uberhaupt abonnementen voor beschikbaar?
Leuk man. CliniClowns on Railsquote:Op zondag 21 april 2013 11:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ook nog niet voorbij gekomen in deze reeks: De ouitfit van de Crew aan boord
[ afbeelding ]
Smurfen!quote:Op zondag 21 april 2013 11:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Voor info, de goedkope Ouigo treinen hebben geen drie maanden delay, maar 5maanden.
Je kan nu al boeken voor september.![]()
Ook nog niet voorbij gekomen in deze reeks: De ouitfit van de Crew aan boord
[ afbeelding ]
Lijken net vrijwilligers voor de Olympische Spelen of een ander groot evenementquote:Op zondag 21 april 2013 11:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Voor info, de goedkope Ouigo treinen hebben geen drie maanden delay, maar 5maanden.
Je kan nu al boeken voor september.![]()
Ook nog niet voorbij gekomen in deze reeks: De ouitfit van de Crew aan boord
[ afbeelding ]
Ik vraag me ook af wat ze in de trein doen, controleren lijkt me niet, want daar is die stop en go penalty voor...quote:Op zondag 21 april 2013 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijken net vrijwilligers voor de Olympische Spelen of een ander groot evenement
Zelfs tussen Leeuwarden/Groningen en Goesquote:Op zondag 21 april 2013 11:51 schreef greavy het volgende:
Comfortinjectie: -100%. Capaciteitsinjectie: +100%. 10 tot 12 bakken VIRM in de IC's tussen Lelystad en Goes (ivm werkzaamheden niet verder dan Goes).
of het is iets vergelijkbaars als met de stewardessen in het vliegtuig die met hun karretjes met prullaria langskomenquote:Op zondag 21 april 2013 11:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat ze in de trein doen, controleren lijkt me niet, want daar is die stop en go penalty voor...
Misschien zijn het knackworstverkopers...
We gaan het zie volgenden maandquote:Op zondag 21 april 2013 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of het is iets vergelijkbaars als met de stewardessen in het vliegtuig die met hun karretjes met prullaria langskomen
Net zo populair als de vliegdiensten van niets naar nergensquote:Op zondag 21 april 2013 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
hoe populair zijn die van niets naar nergenshuizen treinen eigenlijk?
Lastig te zeggen, ik loop 2 keer per dag door het station Marne la Vallee (puur omdat dat van mijn bus naar de personeelsingang de kortste route is) en er staat toch iedere keer een club mensen te wachten voor de stop and go penalty....quote:Op zondag 21 april 2013 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
hoe populair zijn die van niets naar nergenshuizen treinen eigenlijk?
True, maar vind jij dat ze dan maar iedereen tot aan deursluitingtoe moeten laten?quote:Op zondag 21 april 2013 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
beetje het verhaal van de paarse krokodil
66,20 euro per maandquote:Op zondag 21 april 2013 11:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hmm, ik probeer een abbonementje aan te vragen op DB regio, na de aanvraag verschijnt er dat ze voor dat traject je je persoonlijk gaan benaderen (Eschmarke-Glanerbrug)
tot een paar minuten voor deursluiting. De controles zijn immers strikt, dus je hebt enkele minuten nog nodig om je trein te bereiken.quote:Op zondag 21 april 2013 12:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
True, maar vind jij dat ze dan maar iedereen tot aan deursluitingtoe moeten laten?
of 1 zwartrijboete per 200 jaar natuurlijk. Trefkans nadert ernstig naar nul daar, zeker op zo'n stukje.quote:
Monatsticket, ik heb gewoon www.vrr.de gebruiktquote:Op zondag 21 april 2013 12:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus Nederland is in dit geval goedkoper,
Maar betreft dit een Ticket 1000 of 2000?
Valt dat onder VRR ja? Niet onder ZVM Münsterland??quote:Op zondag 21 april 2013 12:26 schreef bork het volgende:
[..]
Monatsticket, ik heb gewoon www.vrr.de gebruikt.
Kon het ritje bij hun gewoon in de planner vindenquote:Op zondag 21 april 2013 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Valt dat onder VRR ja? Niet onder ZVM Münsterland??
Ik heb gezocht tot ik een ons woog daarquote:Op zondag 21 april 2013 12:26 schreef bork het volgende:
[..]
Monatsticket, ik heb gewoon www.vrr.de gebruikt.
Werkt dit?quote:Op zondag 21 april 2013 12:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb gezocht tot ik een ons woog daar
Zover was ik ook, maar ik had nog niet op de prijs geklikt, wat zit dat verstopt zegquote:Op zondag 21 april 2013 12:32 schreef bork het volgende:
[..]
Werkt dit?
http://efa.vrr.de/vrrstd/(...)schede%2C+Glanerbrug
Prototype Regioshuttle?quote:Op zondag 21 april 2013 12:49 schreef bork het volgende:
Ik heb in 2012 een foto gemaakt van dit treintje, net ontdekt wat het is. Weet iemand het?
[ link | afbeelding ]
Volgens mij heb ik die in Leipzig veel zien kachelen.quote:Op zondag 21 april 2013 12:49 schreef bork het volgende:
Ik heb in 2012 een foto gemaakt van dit treintje, net ontdekt wat het is. Weet iemand het?
[ link | afbeelding ]
Want daar gaan toch maar 3 mensen heen op zondagquote:Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de omreisroute of de bussen
tussen Amersfoort en Deventer en verder kunt u omreizen via Zwolle
tussen Apeldoorn, Twello en Deventer kunt u reizen met de bus in plaats van de trein
naar Apeldoorn Osseveld reist u vanaf station Apeldoorn met een taxibusje
Kerkgangers?quote:Op zondag 21 april 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Want daar gaan toch maar 3 mensen heen op zondag![]()
tsja, diegenen die het doen zouden ze eens onder moeten spuiten. Kijken of ze het dan nog zo leuk vindenquote:Op zondag 21 april 2013 13:13 schreef James1988 het volgende:
Het tuig heeft de ICK-rijtuigen bij Lage Zwaluwe weten te vinden... alle 21 rijtuigen die aan de oostkant staan zijn inmiddels voorzien van graffiti. De rijtuigen erachter heb ik niet kunnen zien, maar die zullen ook wel onder handen zijn genomen
geilquote:Op zondag 21 april 2013 13:06 schreef bork het volgende:
Niet goed, een van deze treintjes heeft ooit als spooktrein rondgereden, zonder reizigers en personeel aan boord
Je punt is inmiddels wel gemaakt.quote:Op zondag 21 april 2013 13:35 schreef greavy het volgende:
Zo, nu weer onderweg van Den Helder naar Utrecht. Uiteraard met comfortinjectie +500% (ICM4 4219+4044).
Werd tijd ook, want nu kon ik weer eens met een fatsoenlijke reismogelijkheid naar Den Helder. Anders waren het heul veul bussen.
sukkelquote:Op zondag 21 april 2013 13:35 schreef greavy het volgende:
Zo, nu weer onderweg van Den Helder naar Utrecht. Uiteraard met comfortinjectie +500% (ICM4 4219+4044).
Werd tijd ook, want nu kon ik weer eens met een fatsoenlijke reismogelijkheid naar Den Helder. Anders waren het heul veul bussen.
Hier kun je het verhaal vinden ->quote:Op zondag 21 april 2013 13:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
geil![]()
maar vertel het hele verhaal eens dan?
DWA LVT/Squote:Op zondag 21 april 2013 12:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die in Leipzig veel zien kachelen.
Sommige mensen stoppen ze ook onder het kopje Schienenbus.quote:
Maar je kan ze ook onder de categorie VAL treinen scharen dus...quote:Op zondag 21 april 2013 14:42 schreef bork het volgende:
[..]
Sommige mensen stoppen ze ook onder het kopje Schienenbus.
Oerlelijkquote:Op zondag 21 april 2013 14:04 schreef bork het volgende:
[..]
DWA LVT/S
[ afbeelding ]Butzbach-Licher Eisenbahn (gokje)
[ afbeelding ]Burgenlandbahn
[ afbeelding ]
Städtebahn Sachsen GmbH
Dat is planmatigquote:Op zondag 21 april 2013 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
Treintjes een half uur in een weiland stilzetten bijvoorbeeld
dat hoeft daar dan ook niet, omdat ze het Nederlands er niet machtig zijn, uitzonderingen daargelatenquote:Op zondag 21 april 2013 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt. Maar daar schrijven ze "reiziger" dan ook HELEMAAL niet met een r.
eizigequote:Op zondag 21 april 2013 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt. Maar daar schrijven ze "reiziger" dan ook HELEMAAL niet met een r.
Vriend, als je met deze comfort onzin nou een even kapt wordt het voor iedereen weer een stukje gezelliger.quote:Op zondag 21 april 2013 13:35 schreef greavy het volgende:
Zo, nu weer onderweg van Den Helder naar Utrecht. Uiteraard met comfortinjectie +500% (ICM4 4219+4044).
Werd tijd ook, want nu kon ik weer eens met een fatsoenlijke reismogelijkheid naar Den Helder. Anders waren het heul veul bussen.
Bedoel je niet de KoningsVirm ?quote:Op zondag 21 april 2013 19:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is de omloop van de KoningsThalys ergens terug te vinden?
Frankrijk is echt een banenenrepubliek.quote:Op zondag 21 april 2013 18:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ook weer zoiets.
Anti homohuwelijkdemonstratie in parijs. Kan gebeuren. Er word 1 station afgesloten ivm met de toeloop. Kan ook gebeuren. Trein slaat station over. Logisch. Maar het station daarna zetten we een controleclub + ME neer, en naaien we iedereen die een kaartje tot het gesloten station had. Dan had je maar een station eerder moeten uitstappen.
Oh, ben jij de programmeur van Eva van NS?quote:
Vraag het op Somda zou ik zeggenquote:Op zondag 21 april 2013 19:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is de omloop van de KoningsThalys ergens terug te vinden?
Je hebt ze allebei.quote:
quote:Op zondag 21 april 2013 19:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh, ben jij de programmeur van Eva van NS?
Oh die memo heb ik even gemistquote:
quote:EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Goedenavond mevrouw.
EVA zegt:Ik weet hier helaas niets over. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
U zegt:Weet u wanneer de KoningsThalys rijdt?
EVA zegt:Begrijp ik het goed dat u een reis wilt plannen?
U zegt:Nee, wanneer wordt de KoningsThalys ingezet?
EVA zegt:Ok, dat was niet wat u bedoelde. Ik begrijp het nog niet helemaal. Ik zou graag nog een keer van u willen horen waarmee ik u van dienst kan zijn.
quote:EVA zegt:Bedankt. Tot ziens en nog een fijne dag!
U zegt:Dank u.
EVA zegt:Tot uw dienst. Kan ik u verder nog ergens mee van dienst zijn?
U zegt:Nee, dank u.
EVA zegt:Ok, dan zijn we volgens mij klaar nu.
U zegt:Ik denk het ook.
EVA zegt:Hier weet ik helaas niets over. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
Ze weet echt niksquote:EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Rijdt mijn trein dinsdagochtend?
EVA zegt:Begrijp ik het goed dat u een reis wilt plannen?
U zegt:kuthoer
EVA zegt:Ehm... Ik weet niet of ik hier vrolijk van word. Ik begrijp het niet helemaal. Begrijp ik het goed dat u een reis wilt plannen?
Valt best mee. Meestal als er mensen informatie zouden willen vragen aan Eva, is het zo druk dat heel ns.nl er uit ligt.quote:Op zondag 21 april 2013 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Die onzin daar moeten ze mee stoppen. Leuk projectje van een bijbeunstudent of zo, maar schadelijk voor het imago van NS.
IK ga dinsdag ff kijkenquote:Op zondag 21 april 2013 20:39 schreef Frenk3nstein het volgende:
Straks over de nieuwe fly-over bij Den Bosch geweest, is lekker hoog wel, en mooi
Het perron wordt aan beide kanten verlengd, in totaal iets van 300m ofzo!
Leidschendam?quote:Op zondag 21 april 2013 21:46 schreef _serial_ het volgende:
Kent iemand deze locatie ?
[ afbeelding ]
Ik weet het ook niet vandaarquote:
Hmm zou best nog wel eens kunnenquote:
Bij 'ons' aan de Duitse kant is het hartstikke mooi, met kuuroorden tot vlak voor de grens, zoals Bad Schandau (grensstation voor de EC-treinen). Aan de Tsjechische kant doet het eerder denken aan Charleroi ofzo. Maar ik wil best geloven dat dat alleen voor de Ustecky Kraj geldt. Maar laat dat nou de enige provincie zijn waar je vanaf hier goedkoop heen kan met het Elbe-Labe-Ticket.quote:Op zondag 21 april 2013 21:31 schreef eti het volgende:
Ik ben in die buurt wel ooit in Kytlice geweest, meen ik. Dat was een zeer aangename omgeving. Er tsjoekelden ook leuke railbusjes over de spoorlijntjes.
Decin is volgens mij niet het meest florissante stuk Tsjechië, nee. Dat soort grensstadjes zijn vaker niet heel gezellig.
Scheveningen. Lijn 11 t.h.v. de kompasstraat.quote:Op zondag 21 april 2013 21:46 schreef _serial_ het volgende:
Kent iemand deze locatie ?
[ afbeelding ]
Ding is wel heel domquote:Op zondag 21 april 2013 19:21 schreef Duvel het volgende:
EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Goedenavond mevrouw.
EVA zegt:Ik weet hier helaas niets over. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
U zegt:Weet u wanneer de KoningsThalys rijdt?
EVA zegt:Begrijp ik het goed dat u een reis wilt plannen?
U zegt:Nee, wanneer wordt de KoningsThalys ingezet?
EVA zegt:Ok, dat was niet wat u bedoelde. Ik begrijp het nog niet helemaal. Ik zou graag nog een keer van u willen horen waarmee ik u van dienst kan zijn.
1 2 3 | EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn? U zegt:station dieren EVA zegt:Wilt u informatie over het meenemen van uw huisdier in de trein? |
Oh okee. Wanneer rijdt de KoningsKuthoer?quote:Op zondag 21 april 2013 20:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Leren we hiervan:
Op het woord thalys is geen reactie.
En kuthoer is wel herkend
vraag het Evaquote:Op maandag 22 april 2013 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee. Wanneer rijdt de KoningsKuthoer?
Ik ben met die brooddozen naar Dobris gereden vanuit Praag. Da's echt alsof je door Mozambique aan het kachelen bent, mijn Hemelquote:Op zondag 21 april 2013 21:21 schreef Igen het volgende:
Een fotootje:
[ afbeelding ]
Naast StadsOlifanten hebben ze nu ook RegioPanters in Tsjechië. Met wifi als het goed is, dus mijn idee was om deze foto te maken en dan als "groetjes uit Tsjechië" meteen hier te posten. Maar de wifi deed het helaas niet goed.
Ik kan trouwens niemand aanraden om naar dit deel van Tsjechië te gaan, tot nu toe ben ik in Decin en Usti geweest en wat een trieste zooi is het zeg. Is geloof ik ook het armste deel van het land. Maar er was wel een Albert (van Albert Heijn) supermarkt dus mijn missie was geslaagd.
Dank voor deze uitgebreide reactie !quote:Op zondag 21 april 2013 23:28 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Scheveningen. Lijn 11 t.h.v. de kompasstraat.
https://maps.google.nl/?l(...)bp=12,346.45,,0,-0.7
Misschien verklaart dit wat:quote:Op maandag 22 april 2013 08:40 schreef Fiorano het volgende:
Ah op utrecht ook geen treinen richting Schiphol. Handig allemaal
Maaruh, succes dus!quote:
Tussen Utrecht en Schiphol was wisselstoring.quote:Op maandag 22 april 2013 09:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Misschien verklaart dit wat:
[..]
Maaruh, succes dus!
Die konden best eens verdwenen zijn inmiddels: sinds anderhalf jaar staan in de treinen kaartautomaten, en die op Glanerbrug en De Eschmarke werden nog wel eens vernield.quote:Op zondag 21 april 2013 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
staan bij beide stations wel kaartautomaten van de DB?
Wie doet er even een inspectierondjequote:Op maandag 22 april 2013 09:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die konden best eens verdwenen zijn inmiddels: sinds anderhalf jaar staan in de treinen kaartautomaten, en die op Glanerbrug en De Eschmarke werden nog wel eens vernield.
Het gaat vooral om de plaatsen langs de doorgaande route. Er wippen nogal wat mensen de Tsjechische (of Poolse) grens over voor goedkope drank en sigaretten en allerlei vormen van illegale handel in bootleg-artikelen. Of voor een schaars geklede dame. Al dat volk trekt dus vanuit heel Polen of Tsjechië naar de grensplaatsjes om z'n handeltje te drijven.quote:Op zondag 21 april 2013 22:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij 'ons' aan de Duitse kant is het hartstikke mooi, met kuuroorden tot vlak voor de grens, zoals Bad Schandau (grensstation voor de EC-treinen). Aan de Tsjechische kant doet het eerder denken aan Charleroi ofzo. Maar ik wil best geloven dat dat alleen voor de Ustecky Kraj geldt. Maar laat dat nou de enige provincie zijn waar je vanaf hier goedkoop heen kan met het Elbe-Labe-Ticket.
Edit: O wacht,Kytlice hoort daar ook bij. Nou, dan moet ik daar ook nog maar eens heen.
Ik ben gisteren nog wel langs station Glanerbrug gekomen, maar niet op gelet toen. Woensdag kom ik wel in Glanerbrug, maar niet op het station, dus je zult nog even moeten wachtenquote:Op maandag 22 april 2013 09:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wie doet er even een inspectierondje
Waar kan je anders op letten als je op Glanerbrug komt, meer dan dat is er toch nietquote:Op maandag 22 april 2013 10:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ben gisteren nog wel langs station Glanerbrug gekomen, maar niet op gelet toen. Woensdag kom ik wel in Glanerbrug, maar niet op het station, dus je zult nog even moeten wachten
Ze gaan een storing melden zodra het treinnummer ingesteld wordt op iets dat langs Schiphol komt denk ikquote:Op maandag 22 april 2013 06:59 schreef b2py het volgende:
Doen ze al een tijdje![]()
Misschien ook omdat de trein langs schiphol gaat.
Ofdat? Nee.quote:Op maandag 22 april 2013 10:36 schreef Gutz het volgende:
Weet iemand hier ofdat er al een Belgisch ticket automaat op Roosendaal staat, of zijn de NMBS tickets alleen via de balie te koop?
Gelukkig, dan raakt m'n vodafone 3G niet overbelastquote:Op maandag 22 april 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
NS en T-mobile hebben hun contract voor internet in de trein verlengd, dus ook het komend jaar gratis wifi in de trein én op steeds meer stations
http://www.telegraaf.nl/d(...)net_in_trein___.html
Waar zit je precies? In Bad Schandau kan je nog met een tram (Kirnitzschtalbahn) een Überlandstraßenbahn mee. Als je wat meer richting het oosten zit kan je een Euro-Neisse ticket kopen. Kan je het volgende 3-hoekje doen, met tandrad.quote:Op zondag 21 april 2013 22:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij 'ons' aan de Duitse kant is het hartstikke mooi, met kuuroorden tot vlak voor de grens, zoals Bad Schandau (grensstation voor de EC-treinen). Aan de Tsjechische kant doet het eerder denken aan Charleroi ofzo. Maar ik wil best geloven dat dat alleen voor de Ustecky Kraj geldt. Maar laat dat nou de enige provincie zijn waar je vanaf hier goedkoop heen kan met het Elbe-Labe-Ticket.
Edit: O wacht,Kytlice hoort daar ook bij. Nou, dan moet ik daar ook nog maar eens heen.
Glanerbrug heeft alleen een NS-kaartautomaat en geen OV-Chipkaart-incheckpalen. Ben er 3 weken geleden geweest, ff Enschede-Glanerbrug-Enschede om de tijd te doden.quote:Op maandag 22 april 2013 09:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wie doet er even een inspectierondje
Nee, geen Belgische automaten. Bij het loket is het voorlopig alleen te verkrijgen, maar "op termijn" zijn die kaartjes ook op Roosendaal en Maastricht bij de NS-Kaartautomaat verkrijgbaar.quote:Op maandag 22 april 2013 10:36 schreef Gutz het volgende:
Weet iemand hier ofdat er al een Belgisch ticket automaat op Roosendaal staat, of zijn de NMBS tickets alleen via de balie te koop?
Huh, dus van iets, naar een gevaarlijk niets en weer terug naar iets.quote:Op maandag 22 april 2013 15:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Glanerbrug heeft alleen een NS-kaartautomaat en geen OV-Chipkaart-incheckpalen. Ben er 3 weken geleden geweest, ff Enschede-Glanerbrug-Enschede om de tijd te doden.
Klopt, maar ook op treinen die in de buurt komen of overstappen geven. Mijn ic's vanuit Alkmaar naar Amsterdam tonen ook storingen bij schiphol.quote:Op maandag 22 april 2013 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze gaan een storing melden zodra het treinnummer ingesteld wordt op iets dat langs Schiphol komt denk ik
Ik neem aan dat er tot die tijd treinen rijdne met een overstap in Figueres?quote:Op maandag 22 april 2013 16:41 schreef greavy het volgende:
Vanwege ERTMS-problemen in de TGV's die dienst moeten doen tussen Parijs en Barcelona is de eerstvolgende verwachte datum van start treindienst Parijs - Barcelona vv op zijn vroegst 26 mei.
Heeft NSHiSpeed al een belletje gedaan hoe ze dat daar oplossen?quote:Op maandag 22 april 2013 16:41 schreef greavy het volgende:
Vanwege ERTMS-problemen in de TGV's die dienst moeten doen tussen Parijs en Barcelona is de eerstvolgende verwachte datum van start treindienst Parijs - Barcelona vv op zijn vroegst 26 mei.
Het schijnt dat een niet nader beschreven firma uit Italië de problemen "binnen een paar dagen" op gaat lossen.quote:Op maandag 22 april 2013 17:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft NSHiSpeed al een belletje gedaan hoe ze dat daar oplossen?
De treinen waren nog niet eens te boeken, dus de "huidige" verbindingen zijn de verbindingen die nog overblijven, ja.quote:Op maandag 22 april 2013 17:00 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er tot die tijd treinen rijdne met een overstap in Figueres?
Ik heb mezelf nooit in de OP willen zien omdat ik niks erbij wist te zetten, maar deze titel bevalt me welquote:Op maandag 22 april 2013 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ofdat? Nee.
Ireyon is de Baas van Roosendaal, die weet het wel
Je staat erinquote:Op maandag 22 april 2013 17:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik heb mezelf nooit in de OP willen zien omdat ik niks erbij wist te zetten, maar deze titel bevalt me wel
CliniClown..quote:Op maandag 22 april 2013 17:06 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het schijnt dat een niet nader beschreven firma uit Italië de problemen "binnen een paar dagen" op gaat lossen.
Mooi, want een verbinding met zoveel packetloss ga ik ook echt niet voor betalen.quote:Op maandag 22 april 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
NS en T-mobile hebben hun contract voor internet in de trein verlengd, dus ook het komend jaar gratis wifi in de trein én op steeds meer stations
http://www.telegraaf.nl/d(...)net_in_trein___.html
Die mensen gaan eerder bijv. naar Hrensko, een klein gehucht pal aan de grens waar je al dat soort spul kan kopen. Dat is op zich wel grappig. Het laatste station in Duitsland is Schöna, daar rijdt elk half uur een trein naartoe. Bij dat station is alleen een veerboot naar de overkant van de rivier, naar Tsjechië, naar Hrensko. Aan de Duitse kant is verder nul komma niks rond het station.quote:Op maandag 22 april 2013 10:02 schreef eti het volgende:
[..]
Het gaat vooral om de plaatsen langs de doorgaande route. Er wippen nogal wat mensen de Tsjechische (of Poolse) grens over voor goedkope drank en sigaretten en allerlei vormen van illegale handel in bootleg-artikelen. Of voor een schaars geklede dame. Al dat volk trekt dus vanuit heel Polen of Tsjechië naar de grensplaatsjes om z'n handeltje te drijven.
Ik weet niet in hoeverre dit nog speelt, maar ik vermoed toch van wel. In kleine dorpjes in de bergen heb je daar natuurlijk geen last van, maar langs de snelweg of bij het station van Decin misschien wel.
O ja, de Kirnitzschtalbahn lijkt me nog wel geing ja. En een stoomtreinrit, o.a. vanaf Radebeul en Freital rijden dagelijks smalspoor-stoomtreintjes. Ben ik ook nog niet aan toe gekomen. Dat Oder-Neisse-Ticket klinkt ook leuk. Maar de Lausitz ken ik nog helemaal niet dus om dan meteen naar Polen of Tsjechië door te reizen is dan weer een beetje zonde. Zo veel te zien en zo weinig tijd!quote:Op maandag 22 april 2013 13:25 schreef bork het volgende:
[..]
Waar zit je precies? In Bad Schandau kan je nog met een tram (Kirnitzschtalbahn) een Überlandstraßenbahn mee. Als je wat meer richting het oosten zit kan je een Euro-Neisse ticket kopen. Kan je het volgende 3-hoekje doen, met tandrad.
quote:Op maandag 22 april 2013 17:06 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het schijnt dat een niet nader beschreven firma uit Italië de problemen "binnen een paar dagen" op gaat lossen.
ze hebben ook een kunstwerk van Italiaanse makelij afgeleverd, dus dat komt wel goedquote:
Jeetje wat een daadkracht.quote:Op maandag 22 april 2013 19:44 schreef b2py het volgende:
Ministersverklaring Unified Railway en wellicht wat interessanter
Reactie Duitse vervoersautoriteit over spoorlijn Heerlen - Aken ( - Eindhoven)
Bergen aan Zee? Toeristen genoeg toch? Of Bergen in Noorwegen? Eh denk denk... oh wacht. Bels zeker. Mons? Daar ben ik nog nooit geweest en da's vast geen toeval...quote:Op maandag 22 april 2013 18:25 schreef Igen het volgende:
[..]
In Decin en Usti komt volgens mij nooit een toerist, net zo min als ik pakweg Bergen of Charleroi.
Het stuk Woerden - Harmelen mag ook wel eens recht worden gelegd...quote:Op maandag 22 april 2013 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Was vanochtend duidelijk te merken dat er gewerkt was op het traject Leeuwarden - Groningen, want de trein reed onderweg als op rails
oh wacht, daar rijdt ie al op
Dat is toch vrij recent bij de ombouw helemaal waterpas gelegd toch? Of is de grond er bijna net zo erg als Woerden - alphen?quote:Op maandag 22 april 2013 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het stuk Woerden - Harmelen mag ook wel eens recht worden gelegd...
Die ombouw is op dat stuk toch al vijf jaar achter de rug? Achter Harmelen ging het jarenlang van vier naar twee sporen terug. Best kans dat dat stuk ook nog dik water is trouwens.quote:Op maandag 22 april 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is toch vrij recent bij de ombouw helemaal waterpas gelegd toch? Of is de grond er bijna net zo erg als Woerden - alphen?
Dat valt wel mee, het is best een leuke stad. De echte rotzooi die jij vermoedt tref je aan in La Louvière en Charleroi.quote:Op maandag 22 april 2013 22:04 schreef eti het volgende:
[..]
Bergen aan Zee? Toeristen genoeg toch? Of Bergen in Noorwegen? Eh denk denk... oh wacht. Bels zeker. Mons? Daar ben ik nog nooit geweest en da's vast geen toeval...
quote:Op maandag 22 april 2013 22:27 schreef eti het volgende:
Dan moet ik er eens gaan kijken.
Ik ben wel ooit in Ath geweest. (Aat, voor de Vlamingen)
Wat een ontzettend grote bodemdaling trouwens, over hoeveel jaar is dat?
quote:De verwachte daling en stijging van het oppervlak van Nederland voor het jaar 2050 ten opzichte van de huidige situatie (bron: Rijkswaterstaat, NAM)
Gaat het nou onder de elipsos vlag rijden of niet?quote:Op maandag 22 april 2013 16:41 schreef greavy het volgende:
Vanwege ERTMS-problemen in de TGV's die dienst moeten doen tussen Parijs en Barcelona is de eerstvolgende verwachte datum van start treindienst Parijs - Barcelona vv op zijn vroegst 26 mei.
Die zie ik niet, wel zie ik Gouda dat volgens dit kaartje niet zakt. De huizen niet misschien, maar de rest wel. Iedereen een verdieping extra.quote:Op maandag 22 april 2013 22:23 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Valt wel onder de flinke bodemdaling. Wel geinig dat je direct de A12 en de N11 kan herkennen in het kaartje
neger wat?quote:Op maandag 22 april 2013 22:23 schreef b2py het volgende:
Wel geinig dat je direct de A12 en de N11 kan herkennen in het kaartje
Er speelt nog een ander probleem: de energievoorziening voor de HSL is niet toereikend. Als er meer dan één HST tegelijkertijd op de LGV Figueras - Barcelona rijdt is er een kans op een blackout in de provincie. Dat wordt volgend jaar pas opgelost.quote:Op maandag 22 april 2013 16:41 schreef greavy het volgende:
Vanwege ERTMS-problemen in de TGV's die dienst moeten doen tussen Parijs en Barcelona is de eerstvolgende verwachte datum van start treindienst Parijs - Barcelona vv op zijn vroegst 26 mei.
Dit is een grapje..quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er speelt nog een ander probleem: de energievoorziening voor de HSL is niet toereikend. Als er meer dan één HST tegelijkertijd op de LGV Figueras - Barcelona rijdt is er een kans op een blackout in de provincie. Dat wordt volgend jaar pas opgelost.
Lijkt het wel op.quote:Op maandag 22 april 2013 22:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gaat het nou onder de elipsos vlag rijden of niet?
Ik hoop dat het een grapje is.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er speelt nog een ander probleem: de energievoorziening voor de HSL is niet toereikend. Als er meer dan één HST tegelijkertijd op de LGV Figueras - Barcelona rijdt is er een kans op een blackout in de provincie. Dat wordt volgend jaar pas opgelost.
Een HST gebruikt in een uur tijd meer energie dan een gemiddeld Nederlands huishouden in een jaar. Het zou er op neer komen dat er in die regio erg weinig reservecapaciteit is en dat bij overbelasting de boel meteen op zwart gaat. Dat lijkt mij 's avonds meer een probleem dan overdag. Overdag is de energiebehoefte van mensen over het algemeen minder maar is er meer energie van zonnepanelen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dit is een grapje..![]()
Ja Toch?![]()
JA TOCH?
quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dit is een grapje..![]()
Ja Toch?![]()
JA TOCH?
quote:
quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een HST gebruikt in een uur tijd meer energie dan een gemiddeld Nederlands huishouden in een jaar. Het zou er op neer komen dat er in die regio erg weinig reservecapaciteit is en dat bij overbelasting de boel meteen op zwart gaat. Dat lijkt mij 's avonds meer een probleem dan overdag. Overdag is de energiebehoefte van mensen over het algemeen minder maar is er meer energie van zonnepanelen.
In de provincie Girona zijn er wel vaker problemen met de energievoorziening. Een hoogspanningskabel die nodig is om het gebied (en de HSL) van voldoende energie te voorzien is nog niet operationeel (verwachting: 2014). Pas als die kabel is opgeleverd zal er voldoende energie zijn om blackouts te voorkomen en meer HSTs tegelijkertijd te laten rijden. bronquote:Op dinsdag 23 april 2013 08:24 schreef Duvel het volgende:
Ja, dag, dat kun je toch oplossen door de instellingen in de onderstations?!
Omdat ze een Ansaldootje doen bedoel je?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:02 schreef b2py het volgende:
Heeft Eurostar het vertrouwen al opgezegd in Siemens?
Verbaasd me niks, wordt alleen maar erger. De capaciteit in Krefeld is op dit moment ontoereikend, ze zitten al jaren om gekwalificeerd personeel te springen. Fijn dat Bombardier in Aken door kan gaan maar die hadden ze goed kunnen gebruiken bij Siemensquote:Op dinsdag 23 april 2013 08:47 schreef James1988 het volgende:
Duitse degelijkheid? Dat valt wel tegen. De 10 Velaro's die Eurostar had besteld, zullen later worden geleverd dan gepland. Hoeveel later durft Siemens niet te zeggen: "we hebben het onderschat"
Nicequote:Op dinsdag 23 april 2013 09:09 schreef dennistd het volgende:
Op de Watergraafsmeer is weer een kraan geplaatst voor de afvoer van Plan V. Schijnbaar gaat dit dus ook weer van start.
Zoiets jaquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Omdat ze een Ansaldootje doen bedoel je?
Opleiding machinisten voor Almelo-Mariënberg?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:22 schreef Peterselieman het volgende:
Er staan vier Lintjes in Groningen geparkeerd. Geen idee waarom
dan heb je aan eentje genoeg toch? Terwijl de andere stellen een voor een in revisie gaan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Opleiding machinisten voor Almelo-Mariënberg?
Dan nog kun je het onderstation selectief maken, zodat het OS eerder afschakelt dan dat het licht uitgaat.quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
In de provincie Girona zijn er wel vaker problemen met de energievoorziening. Een hoogspanningskabel die nodig is om het gebied (en de HSL) van voldoende energie te voorzien is nog niet operationeel (verwachting: 2014). Pas als die kabel is opgeleverd zal er voldoende energie zijn om blackouts te voorkomen en meer HSTs tegelijkertijd te laten rijden. bron
Met een kristallen bol, kop of munt en tarot.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:32 schreef toblorone het volgende:
Heeft iemand toevallig een idee hoe de prijs van een internationaal treinticket tot stand komt?
prijzen van vliegtickets worden vastgesteld door statistische data (zoeken naar hotels? dus jij gaat een ticket kopen! (prijs+50 euro))) die ingekocht is bij Google, neem aan dat het bij internationale treinreizen ook wel zo zal gaan?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met een kristallen bol, kop of munt en tarot.
nog onbekend of er morgen niet meer gestaakt wordt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
staking bij DB Schenker: http://nos.nl/artikel/498740-staking-bij-railtransporteur.html
Niet meer naar Van Simmeren dus in Groningen?quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
De V'tjes die afgevoerd worden hoeven geen lange weg af te leggen, want ze gaan vanaf de Meer naar HKS in Westhaven. Ritje van een half uur.
Volgens Op de Rails niet nee.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet meer naar Van Simmeren dus in Groningen?
hebben NS en ProRail wel een reden minder om de vertragingen op af te kunnen schuivenquote:
ook DAAR kan best een neut op genomen wordenquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hebben NS en ProRail wel een reden minder om de vertragingen op af te kunnen schuiven
weet niet of ze er in HGB IV en de Inktpot blij mee zijnquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ook DAAR kan best een neut op genomen worden
Dat soort dingen interesseert mij in de regel niet ontzettend veelquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
weet niet of ze er in HGB IV en de Inktpot blij mee zijn
Als machinist? Succes!quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:39 schreef Facepalm het volgende:
Sollicitatiebrief naar EETC is de deur uit, nu afwachten!![]()
dat weten we, want vrijwel altijd op tijd rijden is anno 2013 nog steeds lastigquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat soort dingen interesseert mij in de regel niet ontzettend veel
Maar ja, da's overmacht hequote:Op dinsdag 23 april 2013 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat weten we, want vrijwel altijd op tijd rijden is anno 2013 nog steeds lastig
Kan zoiets zomaar? Dat we bespioneerd worden is hedendaags normaal, maar dit klinkt als pure oplichterij...quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:55 schreef toblorone het volgende:
[..]
prijzen van vliegtickets worden vastgesteld door statistische data (zoeken naar hotels? dus jij gaat een ticket kopen! (prijs+50 euro))) die ingekocht is bij Google, neem aan dat het bij internationale treinreizen ook wel zo zal gaan?
Tsja, maak het maar eens hard....quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:39 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Kan zoiets zomaar? Dat we bespioneerd worden is hedendaags normaal, maar dit klinkt als pure oplichterij...
met wat beter beleid waren we een heel eind verder geweestquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar ja, da's overmacht he
Want verwijtbare storingen komen sinds 1962 niet meer voor
Maar zodra de staking voorbij is, gaan er wel extra treinen rijdenquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hebben NS en ProRail wel een reden minder om de vertragingen op af te kunnen schuiven
zetten we er een te slopen Plan V voor. Kunnen ze niet rijdenquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar zodra de staking voorbij is, gaan er wel extra treinen rijden![]()
Ik denk niet dat NS vrijwillig meer centen aan ProRail gaat afstaan. En als dat via de overheid moet lopen, dan veel verlies je dat geld alleen al aan bureaucratie.quote:
Van organisaties die ProRail niet genoeg voor het blok zettenquote:
Hoe kom je dan aan dat extra wisseltje man?quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van organisaties die ProRail niet genoeg voor het blok zetten
dat kan in goed overleg aangeschaft en geplaatst worden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe kom je dan aan dat extra wisseltje man?
valt mee, want met enkele wissels meer kun je de stations altijd nog in één richting bedienen, waarbij mensen die daar willen zijn via het volgende station terug kunnen reizen. Is nog altijd beter dan alles maar plat te leggenquote:Op dinsdag 23 april 2013 17:58 schreef b2py het volgende:
Dat heeft meer te maken met het ontbreken van perrons aan de buitensporen dan aan de wissels die aanwezig zijn.
Dan heeft het meer met normen dan met wissels te maken.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
je zegt het goed: de huidige normen. Met enkele relatief kleine aanpassingen kost het ook wel capaciteit, maar veel minder dan je denkt.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:13 schreef greavy het volgende:
Communicatie [..] is erg moeilijk: [..]
Railtime.be heb het wel bij het rechte pad.
beidequote:Op dinsdag 23 april 2013 18:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan heeft het meer met normen dan met wissels te maken.
Ze hebben het wel diverse keren op Twitter gegooid geloof ik.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:13 schreef greavy het volgende:
Communicatie tussen Infrabel/NMBS en NS is erg moeilijk: Door werkzaamheden bij Kapellen (B) voor de derde week op rij rijden de stoptreinen uit Roosendaal naar Antwerpen 12 minuten eerder. Maar NS weet van niks. Zaterdagochtend zal de welbekende "rode regel" wel weer verschijnen, voor de derde week op rij ... Railtime.be heeft het wel bij het rechte pad.
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-04-2013 om 19:36:50@KnightSolaireNL Ja, dat klopt. Je ROS staat dan standaard op 1ste klas en dan moet je dus elke keer een klassewissel aanvragen. ^KJ reageer retweet
Klopt. Hoewel, ik heb het ooit voorelkaar gespeeld met de NS Klantenservice dat mijn ROS naar 2e klas standaard gezet werdquote:Op dinsdag 23 april 2013 19:38 schreef KnightSolaire het volgende:
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-04-2013 om 19:36:50@KnightSolaireNL Ja, dat klopt. Je ROS staat dan standaard op 1ste klas en dan moet je dus elke keer een klassewissel aanvragen. ^KJ reageer retweet
Kankerquote:Op dinsdag 23 april 2013 19:38 schreef KnightSolaire het volgende:
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-04-2013 om 19:36:50@KnightSolaireNL Ja, dat klopt. Je ROS staat dan standaard op 1ste klas en dan moet je dus elke keer een klassewissel aanvragen. ^KJ reageer retweet
quote:Met het Dal Voordeel abonnement reist u met 40% korting in de daluren doordeweeks én in het hele weekend. Nu tot 1 mei 2013 van ¤ 50 voor maar ¤ 29 voor het eerste jaar.
U heeft nog 7 dagen om van dit unieke voordeel te profiteren!
De voordelen van Dal Voordeel
• 40% korting op uw reis tijdens alle daluren (tussen 9:00 en 16:00 uur en tussen 18:30 en 6:30 uur) én in het hele weekend
• 40% korting voor maximaal 3 medereizigers (na 9:00 uur ’s ochtends en in het hele weekend
• Het abonnement geldt ook bij andere treinvervoerders
Deze actie is geldig t/m 30 april 2013.
Na het 1e jaar is het abonnement maandelijks opzegbaar.
Dal Voordeel nu ¤ 29
Gebruik in onze webshop de actiecode 1327
ik zag ze vanmiddag iid ook staan, de logo's waren eraf gehaald, ze stonden helemaal achterin op het emplacementquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:22 schreef Peterselieman het volgende:
Er staan vier Lintjes in Groningen geparkeerd. Geen idee waarom
quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:22 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Trein komt van links, en moet de straat in waar de fotograaf staat. Dat gaat nooit lukken. Dus leggen we de kruising ff stil, en moet je even 2 keer gaan steken.
Althans, dat steken moet haast wel want anders moet je kilometers tegen het verkeer in rijden. Heb de situatie ff met mijn mentor bekeken vandaag, die zegt steken.
ik zou haar doenquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:28 schreef b2py het volgende:
Ze staat er wel lekker lomp bij als je beetje inzoomt
Oké, interessant! Moet je dan in het weekend wel een klassewissel laden om 1e klas te reizen?quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt. Hoewel, ik heb het ooit voorelkaar gespeeld met de NS Klantenservice dat mijn ROS naar 2e klas standaard gezet werdHeb wat moeite gekost, maar is technisch gewoon mogelijk
kunnen ze niet beter gewoon geduwd worden over de trambaan? spoorbreedte is toch gelijk?quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:22 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Trein komt van links, en moet de straat in waar de fotograaf staat. Dat gaat nooit lukken. Dus leggen we de kruising ff stil, en moet je even 2 keer gaan steken.
Althans, dat steken moet haast wel want anders moet je kilometers tegen het verkeer in rijden. Heb de situatie ff met mijn mentor bekeken vandaag, die zegt steken.
kan om diverse redenen niet. Boogstraal is een vanquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:34 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
kunnen ze niet beter gewoon geduwd worden over de trambaan? spoorbreedte is toch gelijk?
ohja, een trein heeft toch een langere boogstraal nodig om door een bocht te kunnen?quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan om diverse redenen niet. Boogstraal is een van
Nee. Het product voor Reizen op Saldo 1e klas is verwijderd van de kaart en Reisen op Saldo 2e klas terug. En het product Weekend Vrij 1e klas staat er ook gewoon opquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Oké, interessant! Moet je dan in het weekend wel een klassewissel laden om 1e klas te reizen?
Die van een SLT is weer kleiner doordat de assen dichter op elkaar staan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
het hele ontwerp zorgt ervoor dat een trein een veel grotere boogstraal heeft dan een tram.
Heel soms wordt de boogstraal van een trein aangepast. Dat is in het verleden met enkele V'tjes gebeurd toen deze op het eerste deel van de Zuidtak tussen Amsterdam-Zuid en Schiphol moesten rijden. De stellen werden via de toen nog bestaande Haarlemmermeerspoorlijnen aangevoerd. Daarvoor was bij het Jollenpad een speciaal spoorboogje aangelegd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Weesp_-_Leiden
Dank voor de toelichting. Is het niet gewoon mogelijk een permanente klassewissel op de kaart te laden (via Mijn NS of https://www.ns.nl/reizenopsaldo/klassewissel)? Het product Weekend Vrij 1e klas zou dan immers gewoon erop moeten blijven staan, maar ROS zou dan 2e klas moeten worden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee. Het product voor Reizen op Saldo 1e klas is verwijderd van de kaart en Reisen op Saldo 2e klas terug. En het product Weekend Vrij 1e klas staat er ook gewoon op![]()
Totdat NS met de producten ging fucken, en ik een nieuwe OVC nodig had. En NS weigert nu alle medewerking voor deze wijziging. Maar het kan nog steeds wél. Alleen nog de juiste persoon treffen die het ff wil wijzigen
Weet je wat ik nou zo frustrerend vind? Dat wel een idee heb waar jullie het over hebben, maar dat ik er, mede doordat ik 2 ov chipkaartjes voor oud vuil thuis heb liggen niet nooit kan gebruiken, er geen moer van begrijp..quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:48 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dank voor de toelichting. Is het niet gewoon mogelijk een permanente klassewissel op de kaart te laden (via Mijn NS of https://www.ns.nl/reizenopsaldo/klassewissel)? Het product Weekend Vrij 1e klas zou dan immers gewoon erop moeten blijven staan, maar ROS zou dan 2e klas moeten worden.
Zal wel niet zo simpel kunnen maar wilde het toch even gezegd hebben, just in case..
Dus er kan ergens een lijstje zijn met producten en hun prioriteit? kan je ook bepaalde produkten niet gelijktijdig op je kaart hebben?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:04 schreef James1988 het volgende:
ROS = Reizen op Saldo, dat wordt aangesproken wanneer je geen ander 'product' (zoals Weekend Vrij) hebt dat je een reisrecht geeft. Als je op dinsdagmiddag incheckt heb je geen recht op vrij reizen (want het is geen weekend), maar wel recht op korting (want je reist in de daluren). Het product 'Reizen op Saldo' (ROS) wordt dan aangesproken, en je betaalt dus.
Daarnaast werken trambanen voor zover ik weet ook niet met wissels, dus het is maar afwachten waar je uitkomtquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan om diverse redenen niet. Boogstraal is een van
De vervoerders hebben zo'n lijst wel, maar die is niet openbaar. Het komt min of meer neer op het volgende (aflopend gesorteerd op prioriteit):quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus er kan ergens een lijstje zijn met producten en hun prioriteit? kan je ook bepaalde produkten niet gelijktijdig op je kaart hebben?
quote:Tevens bedankt James, ik zat de denken aan R(geen idee) OV Studentenkaart
Whoop-tee-fucking-doo.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
Mansveld toont haar daadkracht
Ze heeft de NS gevraagd om de Excuus-Benelux niet acht maar 10x per dag te laten rijden. Zal alleen wel na de zomer worden voordat dit mogelijk gebeurt
http://www.rtl.nl/compone(...)iet_vaker_rijden.xml
Misschien niet het Juiste topic maar, hoe lang blijft in tijdspanne of meters een wissel staan voor een tram?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:07 schreef Viezze het volgende:
[..]
Daarnaast werken trambanen voor zover ik weet ook niet met wissels, dus het is maar afwachten waar je uitkomt
Edit: ik bedoel natuurlijk dat wissels vanuit de tram worden aangestuurd, dus dan moet je een plan V laten trekken door een tram![]()
Doet de trambestuurder.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Misschien niet het Juiste topic maar, hoe lang blijft in tijdspanne of meters een wissel staan voor een tram?
Of gewoon tot de volgende tram?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |