Omdat ze een Ansaldootje doen bedoel je?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:02 schreef b2py het volgende:
Heeft Eurostar het vertrouwen al opgezegd in Siemens?
Verbaasd me niks, wordt alleen maar erger. De capaciteit in Krefeld is op dit moment ontoereikend, ze zitten al jaren om gekwalificeerd personeel te springen. Fijn dat Bombardier in Aken door kan gaan maar die hadden ze goed kunnen gebruiken bij Siemensquote:Op dinsdag 23 april 2013 08:47 schreef James1988 het volgende:
Duitse degelijkheid? Dat valt wel tegen. De 10 Velaro's die Eurostar had besteld, zullen later worden geleverd dan gepland. Hoeveel later durft Siemens niet te zeggen: "we hebben het onderschat"
Nicequote:Op dinsdag 23 april 2013 09:09 schreef dennistd het volgende:
Op de Watergraafsmeer is weer een kraan geplaatst voor de afvoer van Plan V. Schijnbaar gaat dit dus ook weer van start.
Zoiets jaquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:15 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Omdat ze een Ansaldootje doen bedoel je?
Opleiding machinisten voor Almelo-Mariënberg?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:22 schreef Peterselieman het volgende:
Er staan vier Lintjes in Groningen geparkeerd. Geen idee waarom
dan heb je aan eentje genoeg toch? Terwijl de andere stellen een voor een in revisie gaan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Opleiding machinisten voor Almelo-Mariënberg?
Dan nog kun je het onderstation selectief maken, zodat het OS eerder afschakelt dan dat het licht uitgaat.quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
In de provincie Girona zijn er wel vaker problemen met de energievoorziening. Een hoogspanningskabel die nodig is om het gebied (en de HSL) van voldoende energie te voorzien is nog niet operationeel (verwachting: 2014). Pas als die kabel is opgeleverd zal er voldoende energie zijn om blackouts te voorkomen en meer HSTs tegelijkertijd te laten rijden. bron
Met een kristallen bol, kop of munt en tarot.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:32 schreef toblorone het volgende:
Heeft iemand toevallig een idee hoe de prijs van een internationaal treinticket tot stand komt?
prijzen van vliegtickets worden vastgesteld door statistische data (zoeken naar hotels? dus jij gaat een ticket kopen! (prijs+50 euro))) die ingekocht is bij Google, neem aan dat het bij internationale treinreizen ook wel zo zal gaan?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met een kristallen bol, kop of munt en tarot.
nog onbekend of er morgen niet meer gestaakt wordt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
staking bij DB Schenker: http://nos.nl/artikel/498740-staking-bij-railtransporteur.html
Niet meer naar Van Simmeren dus in Groningen?quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
De V'tjes die afgevoerd worden hoeven geen lange weg af te leggen, want ze gaan vanaf de Meer naar HKS in Westhaven. Ritje van een half uur.
Volgens Op de Rails niet nee.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet meer naar Van Simmeren dus in Groningen?
hebben NS en ProRail wel een reden minder om de vertragingen op af te kunnen schuivenquote:
ook DAAR kan best een neut op genomen wordenquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hebben NS en ProRail wel een reden minder om de vertragingen op af te kunnen schuiven
weet niet of ze er in HGB IV en de Inktpot blij mee zijnquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ook DAAR kan best een neut op genomen worden
Dat soort dingen interesseert mij in de regel niet ontzettend veelquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
weet niet of ze er in HGB IV en de Inktpot blij mee zijn
Als machinist? Succes!quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:39 schreef Facepalm het volgende:
Sollicitatiebrief naar EETC is de deur uit, nu afwachten!![]()
dat weten we, want vrijwel altijd op tijd rijden is anno 2013 nog steeds lastigquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat soort dingen interesseert mij in de regel niet ontzettend veel
Maar ja, da's overmacht hequote:Op dinsdag 23 april 2013 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat weten we, want vrijwel altijd op tijd rijden is anno 2013 nog steeds lastig
Kan zoiets zomaar? Dat we bespioneerd worden is hedendaags normaal, maar dit klinkt als pure oplichterij...quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:55 schreef toblorone het volgende:
[..]
prijzen van vliegtickets worden vastgesteld door statistische data (zoeken naar hotels? dus jij gaat een ticket kopen! (prijs+50 euro))) die ingekocht is bij Google, neem aan dat het bij internationale treinreizen ook wel zo zal gaan?
Tsja, maak het maar eens hard....quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:39 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Kan zoiets zomaar? Dat we bespioneerd worden is hedendaags normaal, maar dit klinkt als pure oplichterij...
met wat beter beleid waren we een heel eind verder geweestquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar ja, da's overmacht he
Want verwijtbare storingen komen sinds 1962 niet meer voor
Maar zodra de staking voorbij is, gaan er wel extra treinen rijdenquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hebben NS en ProRail wel een reden minder om de vertragingen op af te kunnen schuiven
zetten we er een te slopen Plan V voor. Kunnen ze niet rijdenquote:Op dinsdag 23 april 2013 16:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar zodra de staking voorbij is, gaan er wel extra treinen rijden![]()
Ik denk niet dat NS vrijwillig meer centen aan ProRail gaat afstaan. En als dat via de overheid moet lopen, dan veel verlies je dat geld alleen al aan bureaucratie.quote:
Van organisaties die ProRail niet genoeg voor het blok zettenquote:
Hoe kom je dan aan dat extra wisseltje man?quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van organisaties die ProRail niet genoeg voor het blok zetten
dat kan in goed overleg aangeschaft en geplaatst worden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Hoe kom je dan aan dat extra wisseltje man?
valt mee, want met enkele wissels meer kun je de stations altijd nog in één richting bedienen, waarbij mensen die daar willen zijn via het volgende station terug kunnen reizen. Is nog altijd beter dan alles maar plat te leggenquote:Op dinsdag 23 april 2013 17:58 schreef b2py het volgende:
Dat heeft meer te maken met het ontbreken van perrons aan de buitensporen dan aan de wissels die aanwezig zijn.
Dan heeft het meer met normen dan met wissels te maken.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
je zegt het goed: de huidige normen. Met enkele relatief kleine aanpassingen kost het ook wel capaciteit, maar veel minder dan je denkt.
quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:13 schreef greavy het volgende:
Communicatie [..] is erg moeilijk: [..]
Railtime.be heb het wel bij het rechte pad.
beidequote:Op dinsdag 23 april 2013 18:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan heeft het meer met normen dan met wissels te maken.
Ze hebben het wel diverse keren op Twitter gegooid geloof ik.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:13 schreef greavy het volgende:
Communicatie tussen Infrabel/NMBS en NS is erg moeilijk: Door werkzaamheden bij Kapellen (B) voor de derde week op rij rijden de stoptreinen uit Roosendaal naar Antwerpen 12 minuten eerder. Maar NS weet van niks. Zaterdagochtend zal de welbekende "rode regel" wel weer verschijnen, voor de derde week op rij ... Railtime.be heeft het wel bij het rechte pad.
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-04-2013 om 19:36:50@KnightSolaireNL Ja, dat klopt. Je ROS staat dan standaard op 1ste klas en dan moet je dus elke keer een klassewissel aanvragen. ^KJ reageer retweet
Klopt. Hoewel, ik heb het ooit voorelkaar gespeeld met de NS Klantenservice dat mijn ROS naar 2e klas standaard gezet werdquote:Op dinsdag 23 april 2013 19:38 schreef KnightSolaire het volgende:
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-04-2013 om 19:36:50@KnightSolaireNL Ja, dat klopt. Je ROS staat dan standaard op 1ste klas en dan moet je dus elke keer een klassewissel aanvragen. ^KJ reageer retweet
Kankerquote:Op dinsdag 23 april 2013 19:38 schreef KnightSolaire het volgende:
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 23-04-2013 om 19:36:50@KnightSolaireNL Ja, dat klopt. Je ROS staat dan standaard op 1ste klas en dan moet je dus elke keer een klassewissel aanvragen. ^KJ reageer retweet
quote:Met het Dal Voordeel abonnement reist u met 40% korting in de daluren doordeweeks én in het hele weekend. Nu tot 1 mei 2013 van ¤ 50 voor maar ¤ 29 voor het eerste jaar.
U heeft nog 7 dagen om van dit unieke voordeel te profiteren!
De voordelen van Dal Voordeel
• 40% korting op uw reis tijdens alle daluren (tussen 9:00 en 16:00 uur en tussen 18:30 en 6:30 uur) én in het hele weekend
• 40% korting voor maximaal 3 medereizigers (na 9:00 uur ’s ochtends en in het hele weekend
• Het abonnement geldt ook bij andere treinvervoerders
Deze actie is geldig t/m 30 april 2013.
Na het 1e jaar is het abonnement maandelijks opzegbaar.
Dal Voordeel nu ¤ 29
Gebruik in onze webshop de actiecode 1327
ik zag ze vanmiddag iid ook staan, de logo's waren eraf gehaald, ze stonden helemaal achterin op het emplacementquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:22 schreef Peterselieman het volgende:
Er staan vier Lintjes in Groningen geparkeerd. Geen idee waarom
quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:22 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Trein komt van links, en moet de straat in waar de fotograaf staat. Dat gaat nooit lukken. Dus leggen we de kruising ff stil, en moet je even 2 keer gaan steken.
Althans, dat steken moet haast wel want anders moet je kilometers tegen het verkeer in rijden. Heb de situatie ff met mijn mentor bekeken vandaag, die zegt steken.
ik zou haar doenquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:28 schreef b2py het volgende:
Ze staat er wel lekker lomp bij als je beetje inzoomt
Oké, interessant! Moet je dan in het weekend wel een klassewissel laden om 1e klas te reizen?quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt. Hoewel, ik heb het ooit voorelkaar gespeeld met de NS Klantenservice dat mijn ROS naar 2e klas standaard gezet werdHeb wat moeite gekost, maar is technisch gewoon mogelijk
kunnen ze niet beter gewoon geduwd worden over de trambaan? spoorbreedte is toch gelijk?quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:22 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Trein komt van links, en moet de straat in waar de fotograaf staat. Dat gaat nooit lukken. Dus leggen we de kruising ff stil, en moet je even 2 keer gaan steken.
Althans, dat steken moet haast wel want anders moet je kilometers tegen het verkeer in rijden. Heb de situatie ff met mijn mentor bekeken vandaag, die zegt steken.
kan om diverse redenen niet. Boogstraal is een vanquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:34 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
kunnen ze niet beter gewoon geduwd worden over de trambaan? spoorbreedte is toch gelijk?
ohja, een trein heeft toch een langere boogstraal nodig om door een bocht te kunnen?quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan om diverse redenen niet. Boogstraal is een van
Nee. Het product voor Reizen op Saldo 1e klas is verwijderd van de kaart en Reisen op Saldo 2e klas terug. En het product Weekend Vrij 1e klas staat er ook gewoon opquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Oké, interessant! Moet je dan in het weekend wel een klassewissel laden om 1e klas te reizen?
Die van een SLT is weer kleiner doordat de assen dichter op elkaar staan.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
het hele ontwerp zorgt ervoor dat een trein een veel grotere boogstraal heeft dan een tram.
Heel soms wordt de boogstraal van een trein aangepast. Dat is in het verleden met enkele V'tjes gebeurd toen deze op het eerste deel van de Zuidtak tussen Amsterdam-Zuid en Schiphol moesten rijden. De stellen werden via de toen nog bestaande Haarlemmermeerspoorlijnen aangevoerd. Daarvoor was bij het Jollenpad een speciaal spoorboogje aangelegd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Weesp_-_Leiden
Dank voor de toelichting. Is het niet gewoon mogelijk een permanente klassewissel op de kaart te laden (via Mijn NS of https://www.ns.nl/reizenopsaldo/klassewissel)? Het product Weekend Vrij 1e klas zou dan immers gewoon erop moeten blijven staan, maar ROS zou dan 2e klas moeten worden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee. Het product voor Reizen op Saldo 1e klas is verwijderd van de kaart en Reisen op Saldo 2e klas terug. En het product Weekend Vrij 1e klas staat er ook gewoon op![]()
Totdat NS met de producten ging fucken, en ik een nieuwe OVC nodig had. En NS weigert nu alle medewerking voor deze wijziging. Maar het kan nog steeds wél. Alleen nog de juiste persoon treffen die het ff wil wijzigen
Weet je wat ik nou zo frustrerend vind? Dat wel een idee heb waar jullie het over hebben, maar dat ik er, mede doordat ik 2 ov chipkaartjes voor oud vuil thuis heb liggen niet nooit kan gebruiken, er geen moer van begrijp..quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:48 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dank voor de toelichting. Is het niet gewoon mogelijk een permanente klassewissel op de kaart te laden (via Mijn NS of https://www.ns.nl/reizenopsaldo/klassewissel)? Het product Weekend Vrij 1e klas zou dan immers gewoon erop moeten blijven staan, maar ROS zou dan 2e klas moeten worden.
Zal wel niet zo simpel kunnen maar wilde het toch even gezegd hebben, just in case..
Dus er kan ergens een lijstje zijn met producten en hun prioriteit? kan je ook bepaalde produkten niet gelijktijdig op je kaart hebben?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:04 schreef James1988 het volgende:
ROS = Reizen op Saldo, dat wordt aangesproken wanneer je geen ander 'product' (zoals Weekend Vrij) hebt dat je een reisrecht geeft. Als je op dinsdagmiddag incheckt heb je geen recht op vrij reizen (want het is geen weekend), maar wel recht op korting (want je reist in de daluren). Het product 'Reizen op Saldo' (ROS) wordt dan aangesproken, en je betaalt dus.
Daarnaast werken trambanen voor zover ik weet ook niet met wissels, dus het is maar afwachten waar je uitkomtquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan om diverse redenen niet. Boogstraal is een van
De vervoerders hebben zo'n lijst wel, maar die is niet openbaar. Het komt min of meer neer op het volgende (aflopend gesorteerd op prioriteit):quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus er kan ergens een lijstje zijn met producten en hun prioriteit? kan je ook bepaalde produkten niet gelijktijdig op je kaart hebben?
quote:Tevens bedankt James, ik zat de denken aan R(geen idee) OV Studentenkaart
Whoop-tee-fucking-doo.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
Mansveld toont haar daadkracht
Ze heeft de NS gevraagd om de Excuus-Benelux niet acht maar 10x per dag te laten rijden. Zal alleen wel na de zomer worden voordat dit mogelijk gebeurt
http://www.rtl.nl/compone(...)iet_vaker_rijden.xml
Misschien niet het Juiste topic maar, hoe lang blijft in tijdspanne of meters een wissel staan voor een tram?quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:07 schreef Viezze het volgende:
[..]
Daarnaast werken trambanen voor zover ik weet ook niet met wissels, dus het is maar afwachten waar je uitkomt
Edit: ik bedoel natuurlijk dat wissels vanuit de tram worden aangestuurd, dus dan moet je een plan V laten trekken door een tram![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |