Bedoel je niet de KoningsVirm ?quote:Op zondag 21 april 2013 19:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is de omloop van de KoningsThalys ergens terug te vinden?
Frankrijk is echt een banenenrepubliek.quote:Op zondag 21 april 2013 18:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ook weer zoiets.
Anti homohuwelijkdemonstratie in parijs. Kan gebeuren. Er word 1 station afgesloten ivm met de toeloop. Kan ook gebeuren. Trein slaat station over. Logisch. Maar het station daarna zetten we een controleclub + ME neer, en naaien we iedereen die een kaartje tot het gesloten station had. Dan had je maar een station eerder moeten uitstappen.
Oh, ben jij de programmeur van Eva van NS?quote:
Vraag het op Somda zou ik zeggenquote:Op zondag 21 april 2013 19:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is de omloop van de KoningsThalys ergens terug te vinden?
Je hebt ze allebei.quote:
quote:Op zondag 21 april 2013 19:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh, ben jij de programmeur van Eva van NS?
Oh die memo heb ik even gemistquote:
quote:EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Goedenavond mevrouw.
EVA zegt:Ik weet hier helaas niets over. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
U zegt:Weet u wanneer de KoningsThalys rijdt?
EVA zegt:Begrijp ik het goed dat u een reis wilt plannen?
U zegt:Nee, wanneer wordt de KoningsThalys ingezet?
EVA zegt:Ok, dat was niet wat u bedoelde. Ik begrijp het nog niet helemaal. Ik zou graag nog een keer van u willen horen waarmee ik u van dienst kan zijn.
quote:EVA zegt:Bedankt. Tot ziens en nog een fijne dag!
U zegt:Dank u.
EVA zegt:Tot uw dienst. Kan ik u verder nog ergens mee van dienst zijn?
U zegt:Nee, dank u.
EVA zegt:Ok, dan zijn we volgens mij klaar nu.
U zegt:Ik denk het ook.
EVA zegt:Hier weet ik helaas niets over. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
Ze weet echt niksquote:EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Rijdt mijn trein dinsdagochtend?
U zegt:kuthoer
EVA zegt:Ehm... Ik weet niet of ik hier vrolijk van word. Ik begrijp het niet helemaal. Begrijp ik het goed dat u een reis wilt plannen?
Valt best mee. Meestal als er mensen informatie zouden willen vragen aan Eva, is het zo druk dat heel ns.nl er uit ligt.quote:Op zondag 21 april 2013 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Die onzin daar moeten ze mee stoppen. Leuk projectje van een bijbeunstudent of zo, maar schadelijk voor het imago van NS.
IK ga dinsdag ff kijkenquote:Op zondag 21 april 2013 20:39 schreef Frenk3nstein het volgende:
Straks over de nieuwe fly-over bij Den Bosch geweest, is lekker hoog wel, en mooi
Het perron wordt aan beide kanten verlengd, in totaal iets van 300m ofzo!
Leidschendam?quote:Op zondag 21 april 2013 21:46 schreef _serial_ het volgende:
Kent iemand deze locatie ?
[ afbeelding ]
Ik weet het ook niet vandaarquote:
Hmm zou best nog wel eens kunnenquote:
Bij 'ons' aan de Duitse kant is het hartstikke mooi, met kuuroorden tot vlak voor de grens, zoals Bad Schandau (grensstation voor de EC-treinen). Aan de Tsjechische kant doet het eerder denken aan Charleroi ofzo. Maar ik wil best geloven dat dat alleen voor de Ustecky Kraj geldt. Maar laat dat nou de enige provincie zijn waar je vanaf hier goedkoop heen kan met het Elbe-Labe-Ticket.quote:Op zondag 21 april 2013 21:31 schreef eti het volgende:
Ik ben in die buurt wel ooit in Kytlice geweest, meen ik. Dat was een zeer aangename omgeving. Er tsjoekelden ook leuke railbusjes over de spoorlijntjes.
Decin is volgens mij niet het meest florissante stuk Tsjechië, nee. Dat soort grensstadjes zijn vaker niet heel gezellig.
Scheveningen. Lijn 11 t.h.v. de kompasstraat.quote:Op zondag 21 april 2013 21:46 schreef _serial_ het volgende:
Kent iemand deze locatie ?
[ afbeelding ]
Ding is wel heel domquote:Op zondag 21 april 2013 19:21 schreef Duvel het volgende:
EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Goedenavond mevrouw.
EVA zegt:Ik weet hier helaas niets over. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
U zegt:Weet u wanneer de KoningsThalys rijdt?
U zegt:Nee, wanneer wordt de KoningsThalys ingezet?
EVA zegt:Ok, dat was niet wat u bedoelde. Ik begrijp het nog niet helemaal. Ik zou graag nog een keer van u willen horen waarmee ik u van dienst kan zijn.
| 1 2 3 | EVA zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn? U zegt:station dieren EVA zegt:Wilt u informatie over het meenemen van uw huisdier in de trein? |
Oh okee. Wanneer rijdt de KoningsKuthoer?quote:Op zondag 21 april 2013 20:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Leren we hiervan:
Op het woord thalys is geen reactie.
En kuthoer is wel herkend
vraag het Evaquote:Op maandag 22 april 2013 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee. Wanneer rijdt de KoningsKuthoer?
Ik ben met die brooddozen naar Dobris gereden vanuit Praag. Da's echt alsof je door Mozambique aan het kachelen bent, mijn Hemelquote:Op zondag 21 april 2013 21:21 schreef Igen het volgende:
Een fotootje:
[ afbeelding ]
Naast StadsOlifanten hebben ze nu ook RegioPanters in Tsjechië. Met wifi als het goed is, dus mijn idee was om deze foto te maken en dan als "groetjes uit Tsjechië" meteen hier te posten. Maar de wifi deed het helaas niet goed.
Ik kan trouwens niemand aanraden om naar dit deel van Tsjechië te gaan, tot nu toe ben ik in Decin en Usti geweest en wat een trieste zooi is het zeg. Is geloof ik ook het armste deel van het land. Maar er was wel een Albert (van Albert Heijn) supermarkt dus mijn missie was geslaagd.
Dank voor deze uitgebreide reactie !quote:Op zondag 21 april 2013 23:28 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Scheveningen. Lijn 11 t.h.v. de kompasstraat.
https://maps.google.nl/?l(...)bp=12,346.45,,0,-0.7
Misschien verklaart dit wat:quote:Op maandag 22 april 2013 08:40 schreef Fiorano het volgende:
Ah op utrecht ook geen treinen richting Schiphol. Handig allemaal
Maaruh, succes dus!quote:
Tussen Utrecht en Schiphol was wisselstoring.quote:Op maandag 22 april 2013 09:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Misschien verklaart dit wat:
[..]
Maaruh, succes dus!
Die konden best eens verdwenen zijn inmiddels: sinds anderhalf jaar staan in de treinen kaartautomaten, en die op Glanerbrug en De Eschmarke werden nog wel eens vernield.quote:Op zondag 21 april 2013 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
staan bij beide stations wel kaartautomaten van de DB?
Wie doet er even een inspectierondjequote:Op maandag 22 april 2013 09:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die konden best eens verdwenen zijn inmiddels: sinds anderhalf jaar staan in de treinen kaartautomaten, en die op Glanerbrug en De Eschmarke werden nog wel eens vernield.
Het gaat vooral om de plaatsen langs de doorgaande route. Er wippen nogal wat mensen de Tsjechische (of Poolse) grens over voor goedkope drank en sigaretten en allerlei vormen van illegale handel in bootleg-artikelen. Of voor een schaars geklede dame. Al dat volk trekt dus vanuit heel Polen of Tsjechië naar de grensplaatsjes om z'n handeltje te drijven.quote:Op zondag 21 april 2013 22:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij 'ons' aan de Duitse kant is het hartstikke mooi, met kuuroorden tot vlak voor de grens, zoals Bad Schandau (grensstation voor de EC-treinen). Aan de Tsjechische kant doet het eerder denken aan Charleroi ofzo. Maar ik wil best geloven dat dat alleen voor de Ustecky Kraj geldt. Maar laat dat nou de enige provincie zijn waar je vanaf hier goedkoop heen kan met het Elbe-Labe-Ticket.
Edit: O wacht,Kytlice hoort daar ook bij. Nou, dan moet ik daar ook nog maar eens heen.
Ik ben gisteren nog wel langs station Glanerbrug gekomen, maar niet op gelet toen. Woensdag kom ik wel in Glanerbrug, maar niet op het station, dus je zult nog even moeten wachtenquote:Op maandag 22 april 2013 09:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wie doet er even een inspectierondje
Waar kan je anders op letten als je op Glanerbrug komt, meer dan dat is er toch nietquote:Op maandag 22 april 2013 10:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ben gisteren nog wel langs station Glanerbrug gekomen, maar niet op gelet toen. Woensdag kom ik wel in Glanerbrug, maar niet op het station, dus je zult nog even moeten wachten
Ze gaan een storing melden zodra het treinnummer ingesteld wordt op iets dat langs Schiphol komt denk ikquote:Op maandag 22 april 2013 06:59 schreef b2py het volgende:
Doen ze al een tijdje![]()
Misschien ook omdat de trein langs schiphol gaat.
Ofdat? Nee.quote:Op maandag 22 april 2013 10:36 schreef Gutz het volgende:
Weet iemand hier ofdat er al een Belgisch ticket automaat op Roosendaal staat, of zijn de NMBS tickets alleen via de balie te koop?
Gelukkig, dan raakt m'n vodafone 3G niet overbelastquote:Op maandag 22 april 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
NS en T-mobile hebben hun contract voor internet in de trein verlengd, dus ook het komend jaar gratis wifi in de trein én op steeds meer stations
http://www.telegraaf.nl/d(...)net_in_trein___.html
Waar zit je precies? In Bad Schandau kan je nog met een tram (Kirnitzschtalbahn) een Überlandstraßenbahn mee. Als je wat meer richting het oosten zit kan je een Euro-Neisse ticket kopen. Kan je het volgende 3-hoekje doen, met tandrad.quote:Op zondag 21 april 2013 22:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij 'ons' aan de Duitse kant is het hartstikke mooi, met kuuroorden tot vlak voor de grens, zoals Bad Schandau (grensstation voor de EC-treinen). Aan de Tsjechische kant doet het eerder denken aan Charleroi ofzo. Maar ik wil best geloven dat dat alleen voor de Ustecky Kraj geldt. Maar laat dat nou de enige provincie zijn waar je vanaf hier goedkoop heen kan met het Elbe-Labe-Ticket.
Edit: O wacht,Kytlice hoort daar ook bij. Nou, dan moet ik daar ook nog maar eens heen.
Glanerbrug heeft alleen een NS-kaartautomaat en geen OV-Chipkaart-incheckpalen. Ben er 3 weken geleden geweest, ff Enschede-Glanerbrug-Enschede om de tijd te doden.quote:Op maandag 22 april 2013 09:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Wie doet er even een inspectierondje
Nee, geen Belgische automaten. Bij het loket is het voorlopig alleen te verkrijgen, maar "op termijn" zijn die kaartjes ook op Roosendaal en Maastricht bij de NS-Kaartautomaat verkrijgbaar.quote:Op maandag 22 april 2013 10:36 schreef Gutz het volgende:
Weet iemand hier ofdat er al een Belgisch ticket automaat op Roosendaal staat, of zijn de NMBS tickets alleen via de balie te koop?
Huh, dus van iets, naar een gevaarlijk niets en weer terug naar iets.quote:Op maandag 22 april 2013 15:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Glanerbrug heeft alleen een NS-kaartautomaat en geen OV-Chipkaart-incheckpalen. Ben er 3 weken geleden geweest, ff Enschede-Glanerbrug-Enschede om de tijd te doden.
Klopt, maar ook op treinen die in de buurt komen of overstappen geven. Mijn ic's vanuit Alkmaar naar Amsterdam tonen ook storingen bij schiphol.quote:Op maandag 22 april 2013 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze gaan een storing melden zodra het treinnummer ingesteld wordt op iets dat langs Schiphol komt denk ik
Ik neem aan dat er tot die tijd treinen rijdne met een overstap in Figueres?quote:Op maandag 22 april 2013 16:41 schreef greavy het volgende:
Vanwege ERTMS-problemen in de TGV's die dienst moeten doen tussen Parijs en Barcelona is de eerstvolgende verwachte datum van start treindienst Parijs - Barcelona vv op zijn vroegst 26 mei.
Heeft NSHiSpeed al een belletje gedaan hoe ze dat daar oplossen?quote:Op maandag 22 april 2013 16:41 schreef greavy het volgende:
Vanwege ERTMS-problemen in de TGV's die dienst moeten doen tussen Parijs en Barcelona is de eerstvolgende verwachte datum van start treindienst Parijs - Barcelona vv op zijn vroegst 26 mei.
Het schijnt dat een niet nader beschreven firma uit Italië de problemen "binnen een paar dagen" op gaat lossen.quote:Op maandag 22 april 2013 17:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft NSHiSpeed al een belletje gedaan hoe ze dat daar oplossen?
De treinen waren nog niet eens te boeken, dus de "huidige" verbindingen zijn de verbindingen die nog overblijven, ja.quote:Op maandag 22 april 2013 17:00 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er tot die tijd treinen rijdne met een overstap in Figueres?
Ik heb mezelf nooit in de OP willen zien omdat ik niks erbij wist te zetten, maar deze titel bevalt me welquote:Op maandag 22 april 2013 11:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ofdat? Nee.
Ireyon is de Baas van Roosendaal, die weet het wel
Je staat erinquote:Op maandag 22 april 2013 17:14 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik heb mezelf nooit in de OP willen zien omdat ik niks erbij wist te zetten, maar deze titel bevalt me wel
CliniClown..quote:Op maandag 22 april 2013 17:06 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het schijnt dat een niet nader beschreven firma uit Italië de problemen "binnen een paar dagen" op gaat lossen.
Mooi, want een verbinding met zoveel packetloss ga ik ook echt niet voor betalen.quote:Op maandag 22 april 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
NS en T-mobile hebben hun contract voor internet in de trein verlengd, dus ook het komend jaar gratis wifi in de trein én op steeds meer stations
http://www.telegraaf.nl/d(...)net_in_trein___.html
Die mensen gaan eerder bijv. naar Hrensko, een klein gehucht pal aan de grens waar je al dat soort spul kan kopen. Dat is op zich wel grappig. Het laatste station in Duitsland is Schöna, daar rijdt elk half uur een trein naartoe. Bij dat station is alleen een veerboot naar de overkant van de rivier, naar Tsjechië, naar Hrensko. Aan de Duitse kant is verder nul komma niks rond het station.quote:Op maandag 22 april 2013 10:02 schreef eti het volgende:
[..]
Het gaat vooral om de plaatsen langs de doorgaande route. Er wippen nogal wat mensen de Tsjechische (of Poolse) grens over voor goedkope drank en sigaretten en allerlei vormen van illegale handel in bootleg-artikelen. Of voor een schaars geklede dame. Al dat volk trekt dus vanuit heel Polen of Tsjechië naar de grensplaatsjes om z'n handeltje te drijven.
Ik weet niet in hoeverre dit nog speelt, maar ik vermoed toch van wel. In kleine dorpjes in de bergen heb je daar natuurlijk geen last van, maar langs de snelweg of bij het station van Decin misschien wel.
O ja, de Kirnitzschtalbahn lijkt me nog wel geing ja. En een stoomtreinrit, o.a. vanaf Radebeul en Freital rijden dagelijks smalspoor-stoomtreintjes. Ben ik ook nog niet aan toe gekomen. Dat Oder-Neisse-Ticket klinkt ook leuk. Maar de Lausitz ken ik nog helemaal niet dus om dan meteen naar Polen of Tsjechië door te reizen is dan weer een beetje zonde. Zo veel te zien en zo weinig tijd!quote:Op maandag 22 april 2013 13:25 schreef bork het volgende:
[..]
Waar zit je precies? In Bad Schandau kan je nog met een tram (Kirnitzschtalbahn) een Überlandstraßenbahn mee. Als je wat meer richting het oosten zit kan je een Euro-Neisse ticket kopen. Kan je het volgende 3-hoekje doen, met tandrad.
quote:Op maandag 22 april 2013 17:06 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het schijnt dat een niet nader beschreven firma uit Italië de problemen "binnen een paar dagen" op gaat lossen.
ze hebben ook een kunstwerk van Italiaanse makelij afgeleverd, dus dat komt wel goedquote:
Jeetje wat een daadkracht.quote:Op maandag 22 april 2013 19:44 schreef b2py het volgende:
Ministersverklaring Unified Railway en wellicht wat interessanter
Reactie Duitse vervoersautoriteit over spoorlijn Heerlen - Aken ( - Eindhoven)
Bergen aan Zee? Toeristen genoeg toch? Of Bergen in Noorwegen? Eh denk denk... oh wacht. Bels zeker. Mons? Daar ben ik nog nooit geweest en da's vast geen toeval...quote:Op maandag 22 april 2013 18:25 schreef Igen het volgende:
[..]
In Decin en Usti komt volgens mij nooit een toerist, net zo min als ik pakweg Bergen of Charleroi.
Het stuk Woerden - Harmelen mag ook wel eens recht worden gelegd...quote:Op maandag 22 april 2013 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Was vanochtend duidelijk te merken dat er gewerkt was op het traject Leeuwarden - Groningen, want de trein reed onderweg als op rails
oh wacht, daar rijdt ie al op
Dat is toch vrij recent bij de ombouw helemaal waterpas gelegd toch? Of is de grond er bijna net zo erg als Woerden - alphen?quote:Op maandag 22 april 2013 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het stuk Woerden - Harmelen mag ook wel eens recht worden gelegd...
Die ombouw is op dat stuk toch al vijf jaar achter de rug? Achter Harmelen ging het jarenlang van vier naar twee sporen terug. Best kans dat dat stuk ook nog dik water is trouwens.quote:Op maandag 22 april 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is toch vrij recent bij de ombouw helemaal waterpas gelegd toch? Of is de grond er bijna net zo erg als Woerden - alphen?
Dat valt wel mee, het is best een leuke stad. De echte rotzooi die jij vermoedt tref je aan in La Louvière en Charleroi.quote:Op maandag 22 april 2013 22:04 schreef eti het volgende:
[..]
Bergen aan Zee? Toeristen genoeg toch? Of Bergen in Noorwegen? Eh denk denk... oh wacht. Bels zeker. Mons? Daar ben ik nog nooit geweest en da's vast geen toeval...
quote:Op maandag 22 april 2013 22:27 schreef eti het volgende:
Dan moet ik er eens gaan kijken.
Ik ben wel ooit in Ath geweest. (Aat, voor de Vlamingen)
Wat een ontzettend grote bodemdaling trouwens, over hoeveel jaar is dat?
quote:De verwachte daling en stijging van het oppervlak van Nederland voor het jaar 2050 ten opzichte van de huidige situatie (bron: Rijkswaterstaat, NAM)
Gaat het nou onder de elipsos vlag rijden of niet?quote:Op maandag 22 april 2013 16:41 schreef greavy het volgende:
Die zie ik niet, wel zie ik Gouda dat volgens dit kaartje niet zakt. De huizen niet misschien, maar de rest wel. Iedereen een verdieping extra.quote:Op maandag 22 april 2013 22:23 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Valt wel onder de flinke bodemdaling. Wel geinig dat je direct de A12 en de N11 kan herkennen in het kaartje
neger wat?quote:Op maandag 22 april 2013 22:23 schreef b2py het volgende:
Wel geinig dat je direct de A12 en de N11 kan herkennen in het kaartje
Er speelt nog een ander probleem: de energievoorziening voor de HSL is niet toereikend. Als er meer dan één HST tegelijkertijd op de LGV Figueras - Barcelona rijdt is er een kans op een blackout in de provincie. Dat wordt volgend jaar pas opgelost.quote:Op maandag 22 april 2013 16:41 schreef greavy het volgende:
Dit is een grapje..quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er speelt nog een ander probleem: de energievoorziening voor de HSL is niet toereikend. Als er meer dan één HST tegelijkertijd op de LGV Figueras - Barcelona rijdt is er een kans op een blackout in de provincie. Dat wordt volgend jaar pas opgelost.
Lijkt het wel op.quote:Op maandag 22 april 2013 22:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gaat het nou onder de elipsos vlag rijden of niet?
Ik hoop dat het een grapje is.quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er speelt nog een ander probleem: de energievoorziening voor de HSL is niet toereikend. Als er meer dan één HST tegelijkertijd op de LGV Figueras - Barcelona rijdt is er een kans op een blackout in de provincie. Dat wordt volgend jaar pas opgelost.
Een HST gebruikt in een uur tijd meer energie dan een gemiddeld Nederlands huishouden in een jaar. Het zou er op neer komen dat er in die regio erg weinig reservecapaciteit is en dat bij overbelasting de boel meteen op zwart gaat. Dat lijkt mij 's avonds meer een probleem dan overdag. Overdag is de energiebehoefte van mensen over het algemeen minder maar is er meer energie van zonnepanelen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dit is een grapje..![]()
Ja Toch?![]()
JA TOCH?
quote:Op dinsdag 23 april 2013 01:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dit is een grapje..![]()
Ja Toch?![]()
JA TOCH?
quote:
quote:Op dinsdag 23 april 2013 08:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een HST gebruikt in een uur tijd meer energie dan een gemiddeld Nederlands huishouden in een jaar. Het zou er op neer komen dat er in die regio erg weinig reservecapaciteit is en dat bij overbelasting de boel meteen op zwart gaat. Dat lijkt mij 's avonds meer een probleem dan overdag. Overdag is de energiebehoefte van mensen over het algemeen minder maar is er meer energie van zonnepanelen.
In de provincie Girona zijn er wel vaker problemen met de energievoorziening. Een hoogspanningskabel die nodig is om het gebied (en de HSL) van voldoende energie te voorzien is nog niet operationeel (verwachting: 2014). Pas als die kabel is opgeleverd zal er voldoende energie zijn om blackouts te voorkomen en meer HSTs tegelijkertijd te laten rijden. bronquote:Op dinsdag 23 april 2013 08:24 schreef Duvel het volgende:
Ja, dag, dat kun je toch oplossen door de instellingen in de onderstations?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |