Uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoptreinmaterieel_%2790.quote:De treinstellen hadden een van de NS-standaard afwijkende maximumbreedte van 3,20 meter. Door een uitgekiend ontwerp van de bakvorm (met geknikte zijwanden) en door de zijdelingse veeruitslag beperkt te houden, werd het mogelijk de bak 30 centimeter breder te maken dan bij de meeste treinen en toch te voldoen aan het standaard omgrenzingsprofiel. Dankzij de brede bak was het mogelijk om 5 zitplaatsen in de breedte te creëren. Er werd een gestroomlijnde kopvorm ontworpen die vanwege de hoge kosten niet werd aangebracht. In plaats daarvan kwam er - tot openlijk ongenoegen van de designers - een strakke kop met een rechthoekige voorruit.
Daar komt na dit tijdstip ook nog hooguit 1 trein langs ofzo...quote:Op zaterdag 20 april 2013 21:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Storing Leeuwarden - Stavoren ook gewoon tot einde dienstregeling
klopt. Geloof dat 22.20 ofzo de laatste naar Stavoren rijdt. Naar Sneek rijdt nog wel een iets laterequote:Op zaterdag 20 april 2013 22:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Daar komt na dit tijdstip ook nog hooguit 1 trein langs ofzo...
Neem jij eerst maar een masterclassje materieelplanning, je denkt nog te reizigergericht.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Of je zet gewoon genoeg materiaal in. In plaats van een enkel viertje naar Groningen
Waarom niet gewoon meer materieel aanschaffen, dan hoef je al helemaal niet er aan te denken hoe je de bagger over het land moet verdelen...quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:22 schreef Litpho het volgende:
[..]
Neem jij eerst maar een masterclassje materieelplanning, je denkt nog te reizigergericht.
True, maar belachelijk dat het zo moet natuurlijk...quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
1e klas overgangsticket altijd +1. Kost geen drol maar levert wel rust op.
zorgt de NS eens dat de mensen dichter bij elkaar gebracht worden, is het weer niet goed ...quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Of je zet gewoon genoeg materiaal in. In plaats van een enkel viertje naar Groningen
quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:13 schreef Pino112 het volgende:
Gasflesje ontploft dus in de Schipholtunnel.
het blijft een interessant idee om de stopper Groningen - Zwolle gedurende een redelijk deel van de dag te koppelen aan de IC over de Veluwe.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:43 schreef Duvel het volgende:
Reizigers tussen Utrecht en Amersfoort zijn net zo de lul, i.p.v. de gecombineerde ic's uit Den Haag en Rtd, nu meestal zes bakken ICMm.
ik zie Hoogeveen als enige nadeel, maar daar is wel overheen te komenquote:Op zondag 21 april 2013 00:30 schreef Duvel het volgende:
Slecht voor de punctualiteit i.v.m. mogelijk verstoringen en landelijke oievlekwerking, bijvoorbeeld doordat de koffie te lang op zich liet wachten in Groningen, dat je dan in Den Haag de stoptrein naar Roosendaal mist.
Gewoon helemaal niet meer stoppen, de Hoogeveeners zijn toch al teleurgesteldquote:Op zondag 21 april 2013 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zie Hoogeveen als enige nadeel, maar daar is wel overheen te komen
Bestaat niet meer helaas.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
1e klas overgangsticket altijd +1. Kost geen drol maar levert wel rust op.
http://www.ns.nl/reiziger(...)aartjes#overgang-2-1quote:Op zondag 21 april 2013 10:55 schreef Sandrvich het volgende:
Toffe foto's! Die V250 kwam ik diezelfde avond in Tilburg nog tegen.
[..]
Bestaat niet meer helaas.
quote:Papieren overgangsbewijzen zijn ook nog verkrijgbaar voor een Enkele reis, Retour, Dagkaart of Keuzedag 60+. Deze zijn te koop bij de NS-kaartautomaat, de NS-servicebalie, Kiosk met NS Tickets & service en alle overige verkooppunten van NS.
Maar is dat dan niet de reden inmiddels dat ie weg is? ze wouden toch zoveel mogenlijk papieren kaartjes wegsaneren?quote:Op zondag 21 april 2013 11:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Thx!
Dat 1e klas overgangsticket bestaat volgens mij nog wel hoor, heb m eind maart nog uit de automaat getrokken.
Had nooit verwacht dat NS Hispeed dit zèlf op hun pagina zou zetten.quote:Reizen vanaf Roosendaal of Maastricht
Als u naar België reist vanaf Roosendaal of Maastricht, dan kan het in een aantal gevallen voordeliger zijn om met een tarief van NMBS Mobility te reizen dan het gangbare internationale tarief dat u op NSHispeed.nl boekt. Het NMBS Mobility Standaardticket, Seniorenticket en Weekendretour zijn verkrijgbaar aan de balie van de Tickets & Service winkels op de stations in Roosendaal en Maastricht. Naar verwachting zijn deze tarieven vanaf medio 2013 ook verkrijgbaar uit een NMBS-automaat op de stations Roosendaal en Maastricht. Kijk voor meer informatie op www.NMBS-europe.be
Ik denk dat ze geen keus hebben, als er nu nog een paar aan de bel gaan treken bij consumentenorganisaties omdat ze als vaste pendelaar genaaid worden, dan kan je al beschadigde de Branding NS Highspeed helemaal wel wegdragen...quote:Op zondag 21 april 2013 11:25 schreef Sandrvich het volgende:
Grote verbazing hier zojuist toen ik op de NS Hispeed pagina keek.
[..]
Had nooit verwacht dat NS Hispeed dit zèlf op hun pagina zou zetten.
Ja, dat bedoelde ik..quote:Op zondag 21 april 2013 11:27 schreef Sandrvich het volgende:
Tot een paar jaar terug kon je met z'n tweeën ook voor een prikkie in 1e klasse bij NS met herfsttour en lentetour.
mja, Roosendaal en Maastricht zijn ook gewoon Belgische tariefpunten, dus ja, dan moet je de reizigers wel hierover informeren.quote:Op zondag 21 april 2013 11:25 schreef Sandrvich het volgende:
Grote verbazing hier zojuist toen ik op de NS Hispeed pagina keek.
[..]
Had nooit verwacht dat NS Hispeed dit zèlf op hun pagina zou zetten.
Dan is de vraag, is een abonnementje Eschmarke- Glanerbrug ook niet goedkoper bij die bradwurstvreters?quote:Op zondag 21 april 2013 11:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, Roosendaal en Maastricht zijn ook gewoon Belgische tariefpunten, dus ja, dan moet je de reizigers wel hierover informeren.
Eschmarke? Zijn daar uberhaupt abonnementen voor beschikbaar?quote:Op zondag 21 april 2013 11:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan is de vraag, is een abonnementje Eschmarke- Glanerbrug ook niet goedkoper bij die bradwurstvreters?
staan bij beide stations wel kaartautomaten van de DB?quote:Op zondag 21 april 2013 11:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan is de vraag, is een abonnementje Eschmarke- Glanerbrug ook niet goedkoper bij die bradwurstvreters?
quote:Op zondag 21 april 2013 11:39 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Eschmarke? Zijn daar uberhaupt abonnementen voor beschikbaar?
Leuk man. CliniClowns on Railsquote:Op zondag 21 april 2013 11:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ook nog niet voorbij gekomen in deze reeks: De ouitfit van de Crew aan boord
[ afbeelding ]
Smurfen!quote:Op zondag 21 april 2013 11:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Voor info, de goedkope Ouigo treinen hebben geen drie maanden delay, maar 5maanden.
Je kan nu al boeken voor september.![]()
Ook nog niet voorbij gekomen in deze reeks: De ouitfit van de Crew aan boord
[ afbeelding ]
Lijken net vrijwilligers voor de Olympische Spelen of een ander groot evenementquote:Op zondag 21 april 2013 11:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Voor info, de goedkope Ouigo treinen hebben geen drie maanden delay, maar 5maanden.
Je kan nu al boeken voor september.![]()
Ook nog niet voorbij gekomen in deze reeks: De ouitfit van de Crew aan boord
[ afbeelding ]
Ik vraag me ook af wat ze in de trein doen, controleren lijkt me niet, want daar is die stop en go penalty voor...quote:Op zondag 21 april 2013 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijken net vrijwilligers voor de Olympische Spelen of een ander groot evenement
Zelfs tussen Leeuwarden/Groningen en Goesquote:Op zondag 21 april 2013 11:51 schreef greavy het volgende:
Comfortinjectie: -100%. Capaciteitsinjectie: +100%. 10 tot 12 bakken VIRM in de IC's tussen Lelystad en Goes (ivm werkzaamheden niet verder dan Goes).
of het is iets vergelijkbaars als met de stewardessen in het vliegtuig die met hun karretjes met prullaria langskomenquote:Op zondag 21 april 2013 11:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat ze in de trein doen, controleren lijkt me niet, want daar is die stop en go penalty voor...
Misschien zijn het knackworstverkopers...
We gaan het zie volgenden maandquote:Op zondag 21 april 2013 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of het is iets vergelijkbaars als met de stewardessen in het vliegtuig die met hun karretjes met prullaria langskomen
Net zo populair als de vliegdiensten van niets naar nergensquote:Op zondag 21 april 2013 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
hoe populair zijn die van niets naar nergenshuizen treinen eigenlijk?
Lastig te zeggen, ik loop 2 keer per dag door het station Marne la Vallee (puur omdat dat van mijn bus naar de personeelsingang de kortste route is) en er staat toch iedere keer een club mensen te wachten voor de stop and go penalty....quote:Op zondag 21 april 2013 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
hoe populair zijn die van niets naar nergenshuizen treinen eigenlijk?
True, maar vind jij dat ze dan maar iedereen tot aan deursluitingtoe moeten laten?quote:Op zondag 21 april 2013 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
beetje het verhaal van de paarse krokodil
66,20 euro per maandquote:Op zondag 21 april 2013 11:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hmm, ik probeer een abbonementje aan te vragen op DB regio, na de aanvraag verschijnt er dat ze voor dat traject je je persoonlijk gaan benaderen (Eschmarke-Glanerbrug)
tot een paar minuten voor deursluiting. De controles zijn immers strikt, dus je hebt enkele minuten nog nodig om je trein te bereiken.quote:Op zondag 21 april 2013 12:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
True, maar vind jij dat ze dan maar iedereen tot aan deursluitingtoe moeten laten?
of 1 zwartrijboete per 200 jaar natuurlijk. Trefkans nadert ernstig naar nul daar, zeker op zo'n stukje.quote:
Monatsticket, ik heb gewoon www.vrr.de gebruiktquote:Op zondag 21 april 2013 12:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus Nederland is in dit geval goedkoper,
Maar betreft dit een Ticket 1000 of 2000?
Valt dat onder VRR ja? Niet onder ZVM Münsterland??quote:Op zondag 21 april 2013 12:26 schreef bork het volgende:
[..]
Monatsticket, ik heb gewoon www.vrr.de gebruikt.
Kon het ritje bij hun gewoon in de planner vindenquote:Op zondag 21 april 2013 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Valt dat onder VRR ja? Niet onder ZVM Münsterland??
Ik heb gezocht tot ik een ons woog daarquote:Op zondag 21 april 2013 12:26 schreef bork het volgende:
[..]
Monatsticket, ik heb gewoon www.vrr.de gebruikt.
Werkt dit?quote:Op zondag 21 april 2013 12:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb gezocht tot ik een ons woog daar
Zover was ik ook, maar ik had nog niet op de prijs geklikt, wat zit dat verstopt zegquote:Op zondag 21 april 2013 12:32 schreef bork het volgende:
[..]
Werkt dit?
http://efa.vrr.de/vrrstd/(...)schede%2C+Glanerbrug
Prototype Regioshuttle?quote:Op zondag 21 april 2013 12:49 schreef bork het volgende:
Ik heb in 2012 een foto gemaakt van dit treintje, net ontdekt wat het is. Weet iemand het?
[ link | afbeelding ]
Volgens mij heb ik die in Leipzig veel zien kachelen.quote:Op zondag 21 april 2013 12:49 schreef bork het volgende:
Ik heb in 2012 een foto gemaakt van dit treintje, net ontdekt wat het is. Weet iemand het?
[ link | afbeelding ]
Want daar gaan toch maar 3 mensen heen op zondagquote:Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de omreisroute of de bussen
tussen Amersfoort en Deventer en verder kunt u omreizen via Zwolle
tussen Apeldoorn, Twello en Deventer kunt u reizen met de bus in plaats van de trein
naar Apeldoorn Osseveld reist u vanaf station Apeldoorn met een taxibusje
Kerkgangers?quote:Op zondag 21 april 2013 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Want daar gaan toch maar 3 mensen heen op zondag![]()
tsja, diegenen die het doen zouden ze eens onder moeten spuiten. Kijken of ze het dan nog zo leuk vindenquote:Op zondag 21 april 2013 13:13 schreef James1988 het volgende:
Het tuig heeft de ICK-rijtuigen bij Lage Zwaluwe weten te vinden... alle 21 rijtuigen die aan de oostkant staan zijn inmiddels voorzien van graffiti. De rijtuigen erachter heb ik niet kunnen zien, maar die zullen ook wel onder handen zijn genomen
geilquote:Op zondag 21 april 2013 13:06 schreef bork het volgende:
Niet goed, een van deze treintjes heeft ooit als spooktrein rondgereden, zonder reizigers en personeel aan boord
Je punt is inmiddels wel gemaakt.quote:Op zondag 21 april 2013 13:35 schreef greavy het volgende:
Zo, nu weer onderweg van Den Helder naar Utrecht. Uiteraard met comfortinjectie +500% (ICM4 4219+4044).
Werd tijd ook, want nu kon ik weer eens met een fatsoenlijke reismogelijkheid naar Den Helder. Anders waren het heul veul bussen.
sukkelquote:Op zondag 21 april 2013 13:35 schreef greavy het volgende:
Zo, nu weer onderweg van Den Helder naar Utrecht. Uiteraard met comfortinjectie +500% (ICM4 4219+4044).
Werd tijd ook, want nu kon ik weer eens met een fatsoenlijke reismogelijkheid naar Den Helder. Anders waren het heul veul bussen.
Hier kun je het verhaal vinden ->quote:Op zondag 21 april 2013 13:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
geil![]()
maar vertel het hele verhaal eens dan?
DWA LVT/Squote:Op zondag 21 april 2013 12:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die in Leipzig veel zien kachelen.
Sommige mensen stoppen ze ook onder het kopje Schienenbus.quote:
Maar je kan ze ook onder de categorie VAL treinen scharen dus...quote:Op zondag 21 april 2013 14:42 schreef bork het volgende:
[..]
Sommige mensen stoppen ze ook onder het kopje Schienenbus.
Oerlelijkquote:Op zondag 21 april 2013 14:04 schreef bork het volgende:
[..]
DWA LVT/S
[ afbeelding ]Butzbach-Licher Eisenbahn (gokje)
[ afbeelding ]Burgenlandbahn
[ afbeelding ]
Städtebahn Sachsen GmbH
Dat is planmatigquote:Op zondag 21 april 2013 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
Treintjes een half uur in een weiland stilzetten bijvoorbeeld
dat hoeft daar dan ook niet, omdat ze het Nederlands er niet machtig zijn, uitzonderingen daargelatenquote:Op zondag 21 april 2013 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt. Maar daar schrijven ze "reiziger" dan ook HELEMAAL niet met een r.
eizigequote:Op zondag 21 april 2013 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt. Maar daar schrijven ze "reiziger" dan ook HELEMAAL niet met een r.
Vriend, als je met deze comfort onzin nou een even kapt wordt het voor iedereen weer een stukje gezelliger.quote:Op zondag 21 april 2013 13:35 schreef greavy het volgende:
Zo, nu weer onderweg van Den Helder naar Utrecht. Uiteraard met comfortinjectie +500% (ICM4 4219+4044).
Werd tijd ook, want nu kon ik weer eens met een fatsoenlijke reismogelijkheid naar Den Helder. Anders waren het heul veul bussen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |