abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 17:16:48 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124882128

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
acc_logo2_opt.gif Darkwing_Duck, beoefent zijn spoorhobby in de regio Parijs.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist met een spoorhobby.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 17:17:35 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124882150
De schommelende stoomloc gaat rustig heen en weer over dit prachtig aangelegd spoortje:
http://player.vimeo.com/video/2578284
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124882233
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
De schommelende stoomloc gaat rustig heen en weer over dit prachtig aangelegd spoortje:
http://player.vimeo.com/video/2578284
Klagen ze hier wel eens over slecht spoor _O-
pi_124882264
@Peterselie, het is een beetje lastig als 961A/B in storing ligt ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 17:30:04 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124882600
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
@Peterselie, het is een beetje lastig als 961A/B in storing ligt ;)
Zaanstraat? Aan de achterzijde eruit, kopmaken en dan richting Centraal. Probleem opgelost :7
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124882607
Timbiels twitterde op donderdag 04-04-2013 om 17:28:27 Zwolle-Meppel: vanaf 21:40 uur geen treinen maar bussen door herstelwerkzaamheden. #NS reageer retweet
pi_124885146
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
De schommelende stoomloc gaat rustig heen en weer over dit prachtig aangelegd spoortje:
http://player.vimeo.com/video/2578284
Kijk dit is nou ongeveer hoe een machinist in een 1100 zich voelde!
Bier.
pi_124885386
Heul heul vroeger. Ergens op 9:00 zie je een trein naar Emmen met een verwarmingswagen :D Hier heeft nog BR215/218 gereden tijdelijk:
Bier.
  donderdag 4 april 2013 @ 18:58:24 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124885824
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nice.

Deed het zelf altijd in Leeuwarden met een trein die om 8.59 uur vertrok.
Op station Zwijndrecht inchecken wanneer de klok in het poortje naar 18:25 springt, de trap op rennen en net op tijd in de trein zijn. Scheelt toch weer een kwartier :D
  donderdag 4 april 2013 @ 19:08:56 #10
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124886251
We hebben een diesel voor de trein, maar we proppen er gewoon nog een diesel tussen en gebruiken vervolgens alleen de diesel die wij al hadden _O- :') _O-


Shunter 503 en 504 doen dienst in Blerick voor Rurtalbahn zijn Blerick-shuttles van- en naar de terminal te brengen, omdat er een BR189 voor hoort te komen. Maar nu zit er een G1206 voor. En omdat het normaal is om het Shunter-loccie te gebruiken, doen we nu het Shunter-loccie niet VOOR de trein, maar gewoon tussen de G1206 en de containeraanhang in zonder dat die opgestart is. Werkverschaffing ^O^
pi_124886427
Defect en geen tijd om 'm er tussenuit te rangeren?
Bier.
pi_124886573
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heul heul vroeger. Ergens op 9:00 zie je een trein naar Emmen met een verwarmingswagen :D Hier heeft nog BR215/218 gereden tijdelijk:
Mooi al dat ouwe spul, heerlijk om naar te kijken!
  donderdag 4 april 2013 @ 19:31:05 #13
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124887193
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Defect en geen tijd om 'm er tussenuit te rangeren?
Nee, niet defect.
pi_124888041
CDA: toelichting BAM Rail over spoorlijn Breda-Utrecht
Gepubliceerd op 04-04-2013 om 19:16

CDA-Kamerlid Sander de Rouwe nodigt BAM Rail uit om het onderzoek dat de spoorbouwer eerder deed naar de spoorverbinding tussen Breda en Utrecht in de Tweede Kamer toe te lichten. SP-Kamerlid Farshad Bashir pleitte er afgelopen dinsdag in de Tweede Kamer voor om “de ontbrekende schakel in het spoornetwerk aan te pakken”. Hij vindt dat de aanleg van de spoorlijn moet worden meegenomen in de Lange Termijn Spooragenda.

Staatssecretaris Wilma Mansveld ziet de aanleg van de spoorlijn niet zitten, omdat uit een eerdere Maatschappelijke Kosten- en Batenanalyse (MKA) zou blijken dat de kosten van de spoorlijn op vier miljard euro uitkomen. En dat is volgens haar te duur.

Kosten


Ben van Schijndel, manager Business Development van BAM Rail: “In die MKA die destijds is gemaakt is gekeken hoeveel het kost als je de spoorlijn compleet opnieuw aanlegt. In ons onderzoek tonen wij aan dat als je de spoorlijn combineert met de verbreding van de A27 dat de kosten een stuk lager uitvallen.”

CDA-Kamerlid Sander de Rouwe is geïnteresseerd in het onderzoek van de spoorbouwer: “Ik nodig BAM Rail uit om dit onderzoek te komen toelichten in de Tweede Kamer.” BAM Rail gaat graag op de uitnodiging van het CDA in.

Lange Termijn Spooragenda

Van Schijndel: “Het is een goed idee van de SP om de spoorlijn op te nemen in de Lange Termijn Spooragenda. Dan staat het in ieder geval geagendeerd. Dan kan er op een later moment nog worden beslist of hierin wordt geïnvesteerd.”

De Lange Termijn Spooragenda moet ervoor zorgen dat de groeiende mobiliteitsbehoefte van de reizigers en goederenvervoerders voor de periode tot 2028 wordt opgevangen.

Motie


PvdA-Kamerlid Attje Kuiken diende in december 2011 al een motie in bij de Tweede Kamer waarin zij ervoor pleitte om bij de aanpak van de A27 rekening te houden met de aanleg van de spoorlijn Breda-Utrecht. Die motie werd toen aangenomen.

De Tweede Kamer praat maandag in het MIRT-overleg over de verbreding van de A27.

Bron
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 19:57:08 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124888191
goed plan. Die spoorlijn is de ontbrekende schakel tussen Noord en Zuid op het Nederlandse net.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124888372
Tunnel onder Utrecht door en dan van die belachelijke keervoorziening af te Utrecht naar Amersfoort.
  donderdag 4 april 2013 @ 20:11:23 #18
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_124888900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:01 schreef b2py het volgende:
Tunnel onder Utrecht door en dan van die belachelijke keervoorziening af te Utrecht naar Amersfoort.
Ik snap hem niet, u bedoelt de sporen 1 t/m 3?
pi_124888940
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:11 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ik snap hem niet, u bedoelt de sporen 1 t/m 3?
Moah, meer 8 t/m 12.
  donderdag 4 april 2013 @ 20:16:57 #20
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124889170
Ik ben zojuist ffetjes op Station Marne la Vallee - Chessy/Parc Disneyland gaan kijken hoe dat nou in zijn werk gaat met het embarquement van de OuiGo, de 30 minuten Penalty enzovoort.

Ze gebruiken grotendeels de afrastering die er aanwezig is voor de Eurostar. Zodat je korter dan de 30 minuten niet meer het perron op kan komen. Dat belemmerde me ook verder een foto te trekken van de TGV in Babyspeelgoed kleurtjes. Het enige verschil is dat men getsjekt en gecontroleerd word bij een "Nooddeur"/extra schuifdeur in de Barriere die bij Eurostartreinen als grens telt, en niet via de Eurostar Termina/ Wachtruimte zelf....

Met als gevolg dat er dus een enorme wachtrij mensen op het station staat waardoor de servicedesk van de DisneyExpress (Bagageafhandeling naar hotels van nabijgelegen vermaaksgigant) totaal onbereikbaar is geworden voor mensen die hun bagage komen ophalen en afhalen, Verbeterpuntje nog voor de SNCF, wan het station of iig de bovenetage is niet gebouwd om een complete TGV inhoud te laten wachten daar.

Verder staat de (tijdelijke?) ingang naar de OuiGo trein uitstekend en overdreven goed aangegeven met babykleurbordjes en word het openen en het sluiten van de "Gate" netjes omgeroepen door Ijzeren annie, met SNCF pingel, dat dan weer wel :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 20:17:07 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124889181
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Moah, meer 8 t/m 12.
dat blijven keersporen, ook in de nieuwe plannen. Ook voor de sneltrein naar Leiden
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 4 april 2013 @ 20:22:49 #22
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_124889439
Ik zie ook niet zo snel een alternatief, anders dan een verbinding Blauwkapel - Vleuten met overstap voor de reizigers naar Utrecht in Bilthoven ofzo.
pi_124890411
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
goed plan. Die spoorlijn is de ontbrekende schakel tussen Noord en Zuid op het Nederlandse net.
Mijn mening over een spoorlijn Breda - Utrecht valt of staat gelijk aan de aftakking vanuit Breda. Voor zover ik heb begrepen zou die aan de westkant komen wat volledig nutteloos is en Breda ook daadwerkelijk als eindpunt forceert (doorrijden naar Tilburg is doelloos aangezien dat geen tijdwinst zal bieden). Als de aansluiting in het oosten komt, kun je eens een fatsoenlijke, snelle intercity Roosendaal - Zwolle (of Vlissingen - Groningen als we wat groter mogen denken) inleggen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 20:43:36 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124890575
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mijn mening over een spoorlijn Breda - Utrecht valt of staat gelijk aan de aftakking vanuit Breda. Voor zover ik heb begrepen zou die aan de westkant komen wat volledig nutteloos is en Breda ook daadwerkelijk als eindpunt forceert (doorrijden naar Tilburg is doelloos aangezien dat geen tijdwinst zal bieden). Als de aansluiting in het oosten komt, kun je eens een fatsoenlijke, snelle intercity Roosendaal - Zwolle (of Vlissingen - Groningen als we wat groter mogen denken) inleggen.
vanuit het oosten is ook de beste optie, met misschien een enkelsporig boogje richting westen als mogelijke omleidingsroute voor enkele treinen als Utrecht - Den Bosch gestremd is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 4 april 2013 @ 20:52:58 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124891080

DBS 6440 + Aanvoer DuPont (62022)
Na het werk ben ik even naar De Staart in Dordrecht gegaan, om bij DuPont de bediening even vast te leggen.
Netjes op tijd arriveert DBS 6440 met de aanvoertrein, en passeert hier de lokale surfvereniging. Enkele meters verderop wordt de trein tot stilstand gebracht, waarna de overweg gesleuteld mag worden.


DBS 6440 + Aanvoer DuPont (62022)
Na stilstand kon de overweg gesleuteld worden. Nadat de trein de overweg gepasseerd is, komt de trein langs de Oostpoort van DuPont. De machinist stapt van de trein af, terwijl de rangeerder al aangebeld heeft om de poort te laten openen. Nadat de loc de fotograaf is gepasseerd, kwam deze tot stilstand, werd het wissel omgelegd, en kon de inmiddels geopende poort betreden worden.


DBS 6440 + Aanvoer DuPont (62022)
Hier wordt de trein het DuPont-terrein opgeduwd, waarna de poort weer zal sluiten. Hierna wordt de trein op zijn plek geduwd, en wordt de papierwinkel in orde gemaakt en daarna de nieuwe trein aangehaakt.
De afvoer van vandaag niet afgewacht, want na een dag werken wilde ik wel huiswaarts.
pi_124895060
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vanuit het oosten is ook de beste optie, met misschien een enkelsporig boogje richting westen als mogelijke omleidingsroute voor enkele treinen als Utrecht - Den Bosch gestremd is.
Met de huidige financiële situatie verwacht ik echt een halfbakken spoorlijn die je eigenlijk net zo goed niet had hoeven aanleggen..
  donderdag 4 april 2013 @ 22:16:33 #27
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124895539
Ik heb ooit eens -in de tijd van Rondje- 67 cabineritten gedownload met een grote van pak-m-beet 5 gieg. Ze hebben allen trainmagazine in de bestandsnaam. De link stond hier ooit in dit topic.

Ik weet nog dat ik een deel toen nog niet gedownload had, want het was een verzameling van-heb-ik-jouw-daar....

Weet iemand waar ik nu nog terecht kan om het een en ander aan te vullen? (en als ik me goed herriner kwam fles destijds met de link)
pi_124895880
Volgens mij is BAM Rail vooral actief aan het hengelen naar grote opdrachten en schuwt men koppelverkoop niet. Je maakt mij niet wijs dat er zo'n gigantische besparing wordt gehaald als aanleg van de spoorlijn Breda-Utrecht wordt gecombineerd met verbreding van de A27.
pi_124895988
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:21 schreef lyolyrc het volgende:
Volgens mij is BAM Rail vooral actief aan het hengelen naar grote opdrachten en schuwt men koppelverkoop niet. Je maakt mij niet wijs dat er zo'n gigantische besparing wordt gehaald als aanleg van de spoorlijn Breda-Utrecht wordt gecombineerd met verbreding van de A27.
Doen alle spoorbouwers hoor? VolkerRail met Van Hattum en Blankevoort en VolkerInfra. Bam Rail met Bam Infra en Strukton met Oranjewoud.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 22:25:12 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124896140
Precies. Misschien dat ze er een leuke projectstudie aan overhouden. brengt weer geld in het laatje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124896715
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Doen alle spoorbouwers hoor? VolkerRail met Van Hattum en Blankevoort en VolkerInfra. Bam Rail met Bam Infra en Strukton met Oranjewoud.
Uiteindelijk praten zij natuurlijk ook vooral voor hun eigen zaak/portemonnee. Dat is niet erg, want alle lobbyisten doen dat, maar het gaat hier natuurlijk wel meteen om een enorme bak met geld, terwijl de noodzaak ervan enigszins twijfelachtig is.
pi_124896770
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:33 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Uiteindelijk praten zij natuurlijk ook vooral voor hun eigen zaak/portemonnee. Dat is niet erg, want alle lobbyisten doen dat, maar het gaat hier natuurlijk wel meteen om een enorme bak met geld, terwijl de noodzaak ervan enigszins twijfelachtig is.
Die spoorlijn gaat er toch niet komen, tenzij die lobbyisten echt eindbazen zijn.
  donderdag 4 april 2013 @ 22:41:00 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124897145
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Die spoorlijn gaat er toch niet komen, tenzij die lobbyisten echt eindbazen zijn.
De A27 kan ook wel met een paar rijstroken minder. 2x7 is je reinste onzin.
pi_124897300
Dat is alleen bij Amelisweerd. En het worden versmalde rijstroken en daarom gaat de maximum snelheid ook naar beneden. ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 22:50:33 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124897626
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

De A27 kan ook wel met een paar rijstroken minder. 2x7 is je reinste onzin.
2x5 of 2x6 moet ook wel genoeg zijn om de drukte op dat punt af te wikkelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124897712
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

2x5 of 2x6 moet ook wel genoeg zijn om de drukte op dat punt af te wikkelen.
Ik vind het een uitzonderlijk geval. Het punt wat ze gaan verbreden staat al geen maanden meer in de File top 50. Mogelijk verwachten ze enorme toename aan verkeer richting de Uithof of iets dergelijks maar ik wil dat tracébesluit nog wel even zien.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 22:58:45 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124898056
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vind het een uitzonderlijk geval. Het punt wat ze gaan verbreden staat al geen maanden meer in de File top 50. Mogelijk verwachten ze enorme toename aan verkeer richting de Uithof of iets dergelijks maar ik wil dat tracébesluit nog wel even zien.
daarom zeg ik ook dat 2x7 gewoon onzin is en geldverspilling. Het is dan ook de asfaltlobby die bij het ministerie de dienst uit maakt, terwijl nog eens goed kijken of het noodzakelijk is best wel handig kan zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124898141
Waarom gaat het hier trouwens ineens over asfalt? :o
Offtopic geneuzel! :P
pi_124898186
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waarom gaat het hier trouwens ineens over asfalt? :o
Offtopic geneuzel! :P
Omdat op termijn al het spoor geasfalteerd moet/gaat* worden :+
* = doorhalen wat niet van toepassing is
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 april 2013 @ 23:03:42 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124898302
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waarom gaat het hier trouwens ineens over asfalt? :o
Offtopic geneuzel! :P
omdat je er in de toekomst mooi treinen en trams overheen kunt laten rijden 8-)

wel op inductie natuurlijk, want waslijn staat niet zo mooi op de foto's
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124905091
Nieuwsticker op Vandaag de Vrijdag: raad van bestuur gaat akkoord met deal ns en htm. En Fyra niet eerder terug dan 2014.
  vrijdag 5 april 2013 @ 08:39:15 #42
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124905187
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 08:31 schreef b2py het volgende:
En Fyra niet eerder terug dan 2014.
Dus voor Marc de Scheemaecker is het:

"Dag vriendjes, dag vriendinnetjes, dat was het dan al weer!"
pi_124905226
_O-
  vrijdag 5 april 2013 @ 08:42:39 #44
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124905230
Filmpje van Novum: http://www.telegraaf.nl/b(...)_volgend_jaar__.html

Edit: Audio van Nos http://nos.nl/audio/49231(...)of-andere-trein.html

[ Bericht 36% gewijzigd door Darkwing_Duck op 05-04-2013 09:00:29 ]
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:14:26 #45
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124905716
Wat denken jullie dat nu reële scenario's zijn? -> doorzetten V250, op zoek naar alternatieve trein, opschorten contract etc.
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:17:50 #46
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_124905776
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Wat denken jullie dat nu reële scenario's zijn? -> doorzetten V250, op zoek naar alternatieve trein, opschorten contract etc.
Reële?
Doormodderen, Tweede Kamer sussen, en in 2016 ontdekken dat het niet gaat lukken, dan weer een tender en dan nieuwe treinen bestellen en dan in 2025 de eerste trein }:|
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_124905815
Hangt denk ik van de Belgen af. Op het moment dat zij niks meer met de V250 willen heeft de NS een probleem. Ze zouden dan voor Nederlands vervoer gebruikt kunnen worden, maar op de HSL richting België kan dan niet meer.

Zou me niks verbazen als DB/Arriva op zo'n moment via de rechter een nieuwe concessie af probeert te dwingen trouwens.
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:30:06 #48
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124905981
Woedende reactie van De Scheemaecker

http://www.deredactie.be/(...)spoor_infractructuur
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:38:24 #49
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_124906155
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Woedende reactie van De Scheemaecker

http://www.deredactie.be/(...)spoor_infractructuur
Die heeft nog meer op zijn bordje liggen

Belgische spoor "onrustwekkend" verouderd
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_124907115
De kamer is vandaag met een cameraploeg van RTL op bezoek bij de Fyra. Vanavond meer nieuws dus.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:48:21 #51
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124907706
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:17 schreef bork het volgende:

[..]

Reële?
Doormodderen, Tweede Kamer sussen, en in 2016 ontdekken dat het niet gaat lukken, dan weer een tender en dan nieuwe treinen bestellen en dan in 2025 de eerste trein }:|
Ben er ook bang voor. Ben zelf geen voorstander van overhaaste conclusies trekken, maar dat station is wel gepasseerd. Wil nu wel eens duidelijkheid zien. Vrees dat het er voorlopig nog niet van komt though.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:54:05 #52
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124907854
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Mijn mening over een spoorlijn Breda - Utrecht valt of staat gelijk aan de aftakking vanuit Breda. Voor zover ik heb begrepen zou die aan de westkant komen wat volledig nutteloos is en Breda ook daadwerkelijk als eindpunt forceert (doorrijden naar Tilburg is doelloos aangezien dat geen tijdwinst zal bieden). Als de aansluiting in het oosten komt, kun je eens een fatsoenlijke, snelle intercity Roosendaal - Zwolle (of Vlissingen - Groningen als we wat groter mogen denken) inleggen.
Alle plannen van die lijn gaat uit van bundeling met de A27, oostkant Breda dus. De trein uit Utrecht zou dan ook op het nieuwe station Breda Oost kunnen stoppen.

De kosten-baten analyse ging uit van een IC Almere-Utrecht-Breda-Roosendaal.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:57:14 #53
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124907938
quote:
NS naar NMA vanwege alternatieve trein

De Fyra tussen Amsterdam en Brussel rijdt sinds januari niet meer vanwege technische problemen. Sinds eind vorige maand rijdt wel een alternatieve trein tussen Den Haag en Brussel. De NS is bang dat die dienst te veel binnenlandse klanten van haar inpikt en heeft daarom aangeklopt bij de NMA, meldt het Financieele Dagblad vandaag.

De NS wil van de NMa duidelijkheid of het internationale karakter van de treindienst wel is gewaarborgd, zo verklaarde een NS-woordvoerder gisteren.
Bron

You've got to be kidding me, right?!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 11:00:36 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124908026
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:57 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Bron

You've got to be kidding me, right?!
is een tactische zet. Wat ze willen is de dienst die Den Haag naar Brussel op wil zetten in de wielen rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124908093
Volgens het NRC gaat het duidelijk om de eigen Fyra vervanger Brussel - Den Haag en niet zozeer om de LageLandenLijn. Ik denk een foutje van de redactie.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 11:05:07 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124908136
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:03 schreef b2py het volgende:
Volgens het NRC gaat het duidelijk om de eigen Fyra vervanger Brussel - Den Haag en niet zozeer om de LageLandenLijn. Ik denk een foutje van de redactie.
mja, ik denk even verder. Als er een uitspraak over de eigen lijn ligt, dan kun je die ook op de LageLandenLijn projecteren. Denk echt dat het ze daar om te doen is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:06:01 #57
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_124908167
Rail Academy zet Utrecht op de kaart als Railhart van Nederland.

Gisteren ontvingen de eerste zestien hbo-studenten hun certificaat voor de minor Railtechniek. De railsector heeft de komende jaren dringend behoefte aan nieuwe hbo-technici die goed zijn toegerust voor de uitdagingen van het spoor. Afgelopen september ging daarom de nieuwe minor Railtechniek van Hogeschool Utrecht (HU) van start.

Ik had er nog nooit van gehoord :X
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_124908189
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:06 schreef bork het volgende:
Rail Academy zet Utrecht op de kaart als Railhart van Nederland.

Gisteren ontvingen de eerste zestien hbo-studenten hun certificaat voor de minor Railtechniek. De railsector heeft de komende jaren dringend behoefte aan nieuwe hbo-technici die goed zijn toegerust voor de uitdagingen van het spoor. Afgelopen september ging daarom de nieuwe minor Railtechniek van Hogeschool Utrecht (HU) van start.

Ik had er nog nooit van gehoord :X
Moeilijk interessante opleiding, gekeken voor de minor daar maar helaas viel die in het verkeerde semester..
pi_124908207
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ik denk even verder. Als er een uitspraak over de eigen lijn ligt, dan kun je die ook op de LageLandenLijn projecteren. Denk echt dat het ze daar om te doen is.
Dan schiet je jezelf in je been. Want dan moeten al die stops op Nederlandse bodem er ook uitgefilterd gaan worden van hun eigen Fyra vervanger.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 11:12:33 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124908361
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan schiet je jezelf in je been. Want dan moeten al die stops op Nederlandse bodem er ook uitgefilterd gaan worden van hun eigen Fyra vervanger.
nee, dat hoeft niet. Je moet dan zorgen dat de trein niet voor binnenlandse dienst gebruikt wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124908387
Ja, maar dan is de directe conclusie dat je eigen fyra vervangtrein dat dus ook niet mag.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 11:21:28 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124908660
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:13 schreef b2py het volgende:
Ja, maar dan is de directe conclusie dat je eigen fyra vervangtrein dat dus ook niet mag.
Dat klopt. Richting België alleen instappen en richting Den Haag alleen uitstappen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124908817
De vraag is hoe je zo'n beleid moet gaan controleren. Lijkt mij althans erg lastig..
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:28:38 #64
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124908854
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat klopt. Richting België alleen instappen en richting Den Haag alleen uitstappen.
En alleen internationale tickets toestaan als geldig vervoersbewijs.
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:33:08 #65
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124909005
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:27 schreef b2py het volgende:
De vraag is hoe je zo'n beleid moet gaan controleren. Lijkt mij althans erg lastig..
Zoals de SNCF dat doet, met Tickets stempelen op de stations...
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:33:30 #66
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124909017
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:13 schreef b2py het volgende:
Ja, maar dan is de directe conclusie dat je eigen fyra vervangtrein dat dus ook niet mag.
'eigen'? Die vervangtrein is van NS Hispeed, en nu klaagt NS Reizigers blijkbaar dat die trein reizigers inpikt.

Ik snap alleen het probleem niet, binnenlandse reizigers betalen hun reis toch gewoon rechtstreeks aan NSR? Wat boeit het dan of ze dan toevallig een stukkie met die HSA-trein meereizen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 11:36:38 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124909123
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:28 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

En alleen internationale tickets toestaan als geldig vervoersbewijs.
zoiets ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:48:27 #68
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124909551
Dat is dus hetzelfde als "Richting België alleen instappen en richting Den Haag alleen uitstappen."
Want hoe wil je dat anders controleren?
pi_124909768
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:17 schreef bork het volgende:

[..]

Reële?
Doormodderen, Tweede Kamer sussen, en in 2016 ontdekken dat het niet gaat lukken, dan weer een tender en dan nieuwe treinen bestellen en dan in 2025 de eerste trein }:|
In Spanje staan er 70 werkloze AVE's. Normaalspoor, 3 kV, 25 kV, als het goed is voorzien van ETCS. Volgens mij als NS Hispeed ècht wil, is er best wat mogelijk met die AVE's. :)
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:12:31 #70
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_124910316
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:55 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

In Spanje staan er 70 werkloze AVE's. Normaalspoor, 3 kV, 25 kV, als het goed is voorzien van ETCS. Volgens mij als NS Hispeed ècht wil, is er best wat mogelijk met die AVE's. :)
Dit soort uitspraken graag met bronvermelding ;)
Hispeed wil niks, durft niks imho. -> http://www.treinreiziger.nl/dossiers/hsl-zuid :'(

[ Bericht 6% gewijzigd door bork op 05-04-2013 12:19:55 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_124910787
Die bron heb ik enkele dagen terug al vermeld, maar iedereen heeft er kennelijk overheen gelezen. ;)
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:30:49 #72
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_124910863
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:28 schreef Sandrvich het volgende:
Die bron heb ik enkele dagen terug al vermeld, maar iedereen heeft er kennelijk overheen gelezen. ;)
Klaarblijkelijk :o

Gelezen maar is weer van even geleden en er wordt nergens geschrleven over welk materiaal het gaat, maar inderdaad goed gezien!

[ Bericht 4% gewijzigd door bork op 05-04-2013 12:37:06 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:37:23 #73
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_124911085
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:30 schreef bork het volgende:

[..]

Klaarblijkelijk :o

Gelezen maar is weer van even geleden en er wordt nergens gelezen over welk materiaal het gaat, maar inderdaad goed gezien!
Waar staat dat dan? ik zie de bewuste post over het hoofd denk ik...
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:46:19 #74
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_124911369
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Waar staat dat dan? ik zie de bewuste post over het hoofd denk ik...
http://www.preferente.com(...)hangares-230577.html
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:46:31 #75
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_124911378
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ik denk even verder. Als er een uitspraak over de eigen lijn ligt, dan kun je die ook op de LageLandenLijn projecteren. Denk echt dat het ze daar om te doen is.
Niettemin blijft het een gotspe dat de NS naar de ACM (voorheen NMa) stapt... Wanneer je eigen treindienst niet functioneert, heb je geen recht van spreken.

Zie trouwens ook: http://www.voorbeterov.nl/121213.php
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:14:27 #76
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124912225
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:03 schreef b2py het volgende:
Volgens het NRC gaat het duidelijk om de eigen Fyra vervanger Brussel - Den Haag en niet zozeer om de LageLandenLijn. Ik denk een foutje van de redactie.
Volgens bericht op treinreiziger.nl gaat het dan weer alleen over de Lagelandenlijn:
NS klaagt bij NMa over Haagse trein naar Brussel

Iemand hier die het FD leest? Daarin zou moeten staan hoe het nou echt zit.
pi_124913219
quote:
Inmiddels rijdt acht keer per dag een vervangende intercity tussen Den Haag en Brussel. Die moet op termijn 16 keer per dag gaan rijden, vindt staatssecretaris Wilma Mansveld van Spoor. Wanneer dat mogelijk wordt, is vooralsnog onbekend.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)delijkheid-fyra.html
Fingers crossed...
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:49:43 #78
201952 lezut
et rezut
pi_124913372
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:06 schreef bork het volgende:
Rail Academy zet Utrecht op de kaart als Railhart van Nederland.

Gisteren ontvingen de eerste zestien hbo-studenten hun certificaat voor de minor Railtechniek. De railsector heeft de komende jaren dringend behoefte aan nieuwe hbo-technici die goed zijn toegerust voor de uitdagingen van het spoor. Afgelopen september ging daarom de nieuwe minor Railtechniek van Hogeschool Utrecht (HU) van start.

Ik had er nog nooit van gehoord :X
Klopt, is ook een nieuw initiatief. Ik heb gisteren als één van de zestien dat certificaat mogen ontvangen ;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 13:52:16 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124913445
gefeliciteerd
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 13:54:38 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124913509
Mansveld heeft een brief over OV SAAL Middellange termijn de deur uitgedaan. Ze zet in op 4 IC's naar Amsterdam, 4 IC's naar Schiphol en 4 sprinters naar Amsterdam/Schiphol, eventueel aangevuld met andere treinen.

Ze zet in op kortere opvolgtijden, maar dan niet meer onder ATB, maar met ERTMS. Ombouw voor het stuk Hoofddorp - Lelydorp en Amsterdam - Hilversum wordt geschat op 225 miljoen euro.

Voor juli komt er meer nieuws over dit onderwerp

http://www.rijksoverheid.(...)dellange-termijn.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:26:09 #81
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124914536
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
Mansveld heeft een brief over OV SAAL Middellange termijn de deur uitgedaan. Ze zet in op 4 IC's naar Amsterdam, 4 IC's naar Schiphol en 4 sprinters naar Amsterdam/Schiphol, eventueel aangevuld met andere treinen.

Ze zet in op kortere opvolgtijden, maar dan niet meer onder ATB, maar met ERTMS. Ombouw voor het stuk Hoofddorp - Lelydorp en Amsterdam - Hilversum wordt geschat op 225 miljoen euro.

Voor juli komt er meer nieuws over dit onderwerp

http://www.rijksoverheid.(...)dellange-termijn.pdf
Als ze nu net als bij de A27 ambitie hadden gehad zouden ze op z'n minst iets doen om voorbereid te zijn op PHS tegen de tijd dat het handig/nodig is. Dit is echt een vlees noch vis-verhaal omdat ERTMS helemaal niet zoveel extra capaciteit oplevert en daarmee problemen oplevert met de combinatie van het snel inplannen van een IC, hoge frequenties en sprinters. Daarbij past bijvoorbeeld een inhaalspoor bij Weesp.

Wel goed is dat de mogelijkheid opengehouden wordt om nog een stuk viersporigheid te bouwen in Almere.
pi_124914596
Het schoolreisje is alweer voorbij zo te lezen

http://www.volkskrant.nl/(...)enen-over-Fyra.dhtml

Vriend Bert verwacht voor Juni niks te weten. Gelukkig voor hem slikt Wilma toch alles van de NS dus die genoemde 3 maanden waarna duidelijkheid moest komen worden er zo 6.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 14:31:08 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124914677
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:28 schreef arkkey het volgende:
Het schoolreisje is alweer voorbij zo te lezen

http://www.volkskrant.nl/(...)enen-over-Fyra.dhtml

Vriend Bert verwacht voor Juni niks te weten. Gelukkig voor hem slikt Wilma toch alles van de NS dus die genoemde 3 maanden waarna duidelijkheid moest komen worden er zo 6.
ik hoop dat de kamerleden doortastender zijn, want dit geeft weinig hoop op een oplossing die in het belang van de reiziger is -O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124914739
Wat mij betreft mogen DB en Arriva het gaan doen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 14:33:29 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124914740
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als ze nu net als bij de A27 ambitie hadden gehad zouden ze op z'n minst iets doen om voorbereid te zijn op PHS tegen de tijd dat het handig/nodig is. Dit is echt een vlees noch vis-verhaal omdat ERTMS helemaal niet zoveel extra capaciteit oplevert en daarmee problemen oplevert met de combinatie van het snel inplannen van een IC, hoge frequenties en sprinters. Daarbij past bijvoorbeeld een inhaalspoor bij Weesp.

Wel goed is dat de mogelijkheid opengehouden wordt om nog een stuk viersporigheid te bouwen in Almere.
zolang er geen ERTMS 2+ is zul je weinig echte verbeteringen gaan zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:02:36 #86
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_124915621
Voor welke aanpak ook gekozen wordt, het zal hoe dan ook lang duren voordat er echte HST's rijden tussen Amsterdam en Brussel (en Amsterdam - Breda) vrees ik...

Op Thalys na dan
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:25:34 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 15:28:12 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124916682
quote:
is beter dan niets, maar dat doet niets af aan het gefaal dat maar eens afgelopen moet zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124916883
Waar willen ze die dubbeldekkers vandaan halen dan? DDM1? woohoo, 140 over de HSL. Feestje.
Bier.
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:33:54 #90
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124916924
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zolang er geen ERTMS 2+ is zul je weinig echte verbeteringen gaan zien.
Het enige verschil is dat je voor dezelfde prestaties onder level 2 wat meer spulletjes in de baan moet stoppen.
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:34:23 #91
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124916939
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waar willen ze die dubbeldekkers vandaan halen dan? DDM1? woohoo, 140 over de HSL. Feestje.
VIRM-4. Die met de blauwe stoelen dus.
  Redactie Sport vrijdag 5 april 2013 @ 15:34:26 #92
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124916941
DDM lijkt me ook nog wel geschikt te maken voor 160 als het nodig is
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 5 april 2013 @ 15:35:09 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124916969
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

VIRM-4. Die met de blauwe stoelen dus.
Ik meen dat juist VIRM-4 niet meer voorbereid was op 25kV.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_124917041
Volgens wikipedia wel maar dat is natuurlijk niet heilig.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 april 2013 @ 15:40:08 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124917167
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het enige verschil is dat je voor dezelfde prestaties onder level 2 wat meer spulletjes in de baan moet stoppen.
dat is niet echt handig, want dan kan er meer stuk gaan ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:41:26 #96
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124917232
quote:
Enkele jaren geleden wilde NS ook al de Traxx locomotieven inzetten in de Fyra dienst naar België. De Belgische spoorwegen (NMBS) voelde daar destijds niets voor,
Lijkt me sterk dat de Belgen daar nu ineens anders over denken, dat betekent dus dat NS nu op eigen houtje de grens over wil gaan?

quote:
In België rijden er al dubbeldekstreinen tussen Antwerpen en Noorderkempen op de hogesnelheidslijn.
Los van het feit dat die daar nu niet meer rijden, wat wil de schrijver van dit artikel hiermee bewijzen?

quote:
Mogelijk wordt de proef met dit type dubbeldeksrijtuigen uitgevoerd, maar dat is niet bekend gemaakt.
Niet mogelijk, die Belgische dubbeldekkers kunnen/mogen niet in Nederland rijden.
pi_124917296
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:41 schreef ReisT het volgende:
Niet mogelijk, die Belgische dubbeldekkers kunnen/mogen niet in Nederland rijden.
Ze mogen niet naar Roosendaal maar volgens mij passen ze in Rotterdam en Amsterdam wel langs de perrons.
Bier.
pi_124917331
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:41 schreef ReisT het volgende:

[..]

Niet mogelijk, die Belgische dubbeldekkers kunnen/mogen niet in Nederland rijden.
Er is altijd een mogelijkheid. Ze zijn minder breed dan VIRM, dus dat valt binnen ons spoorprofiel. Alle andere aanpassingen zoals toelating zijn relatief simpel.
pi_124917363
Rutger_zelf twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 12:07:36 Zojuist hardhandig naar buiten gewerkt door de NS vanwege negatieve berichtgeving over Fyra. reageer retweet
Rutger_zelf twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 12:10:38 Even los van de persbreidel, hoe hadden we dan eigenlijk positief moeten zijn over die Fyra? reageer retweet
Rutger_zelf twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 12:15:30 Politie erbij gehaald en verwijderd van het NS terrein. Helaas, maar ook wij houden ons aan de wet. De NS staat er iig weer lekker op. reageer retweet
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')