Klagen ze hier wel eens over slecht spoorquote:Op donderdag 4 april 2013 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
De schommelende stoomloc gaat rustig heen en weer over dit prachtig aangelegd spoortje:
http://player.vimeo.com/video/2578284
Zaanstraat? Aan de achterzijde eruit, kopmaken en dan richting Centraal. Probleem opgelostquote:Op donderdag 4 april 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
@Peterselie, het is een beetje lastig als 961A/B in storing ligt
twitter:Timbiels twitterde op donderdag 04-04-2013 om 17:28:27Zwolle-Meppel: vanaf 21:40 uur geen treinen maar bussen door herstelwerkzaamheden. #NS reageer retweet
Kijk dit is nou ongeveer hoe een machinist in een 1100 zich voelde!quote:Op donderdag 4 april 2013 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
De schommelende stoomloc gaat rustig heen en weer over dit prachtig aangelegd spoortje:
http://player.vimeo.com/video/2578284
Op station Zwijndrecht inchecken wanneer de klok in het poortje naar 18:25 springt, de trap op rennen en net op tijd in de trein zijn. Scheelt toch weer een kwartierquote:Op donderdag 4 april 2013 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nice.
Deed het zelf altijd in Leeuwarden met een trein die om 8.59 uur vertrok.
Mooi al dat ouwe spul, heerlijk om naar te kijken!quote:Op donderdag 4 april 2013 18:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Heul heul vroeger. Ergens op 9:00 zie je een trein naar Emmen met een verwarmingswagenHier heeft nog BR215/218 gereden tijdelijk:
Nee, niet defect.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Defect en geen tijd om 'm er tussenuit te rangeren?
Ik snap hem niet, u bedoelt de sporen 1 t/m 3?quote:Op donderdag 4 april 2013 20:01 schreef b2py het volgende:
Tunnel onder Utrecht door en dan van die belachelijke keervoorziening af te Utrecht naar Amersfoort.
Moah, meer 8 t/m 12.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:11 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ik snap hem niet, u bedoelt de sporen 1 t/m 3?
dat blijven keersporen, ook in de nieuwe plannen. Ook voor de sneltrein naar Leidenquote:
Mijn mening over een spoorlijn Breda - Utrecht valt of staat gelijk aan de aftakking vanuit Breda. Voor zover ik heb begrepen zou die aan de westkant komen wat volledig nutteloos is en Breda ook daadwerkelijk als eindpunt forceert (doorrijden naar Tilburg is doelloos aangezien dat geen tijdwinst zal bieden). Als de aansluiting in het oosten komt, kun je eens een fatsoenlijke, snelle intercity Roosendaal - Zwolle (of Vlissingen - Groningen als we wat groter mogen denken) inleggen.quote:Op donderdag 4 april 2013 19:57 schreef Peterselieman het volgende:
goed plan. Die spoorlijn is de ontbrekende schakel tussen Noord en Zuid op het Nederlandse net.
vanuit het oosten is ook de beste optie, met misschien een enkelsporig boogje richting westen als mogelijke omleidingsroute voor enkele treinen als Utrecht - Den Bosch gestremd is.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mijn mening over een spoorlijn Breda - Utrecht valt of staat gelijk aan de aftakking vanuit Breda. Voor zover ik heb begrepen zou die aan de westkant komen wat volledig nutteloos is en Breda ook daadwerkelijk als eindpunt forceert (doorrijden naar Tilburg is doelloos aangezien dat geen tijdwinst zal bieden). Als de aansluiting in het oosten komt, kun je eens een fatsoenlijke, snelle intercity Roosendaal - Zwolle (of Vlissingen - Groningen als we wat groter mogen denken) inleggen.
Met de huidige financiële situatie verwacht ik echt een halfbakken spoorlijn die je eigenlijk net zo goed niet had hoeven aanleggen..quote:Op donderdag 4 april 2013 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vanuit het oosten is ook de beste optie, met misschien een enkelsporig boogje richting westen als mogelijke omleidingsroute voor enkele treinen als Utrecht - Den Bosch gestremd is.
Doen alle spoorbouwers hoor? VolkerRail met Van Hattum en Blankevoort en VolkerInfra. Bam Rail met Bam Infra en Strukton met Oranjewoud.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:21 schreef lyolyrc het volgende:
Volgens mij is BAM Rail vooral actief aan het hengelen naar grote opdrachten en schuwt men koppelverkoop niet. Je maakt mij niet wijs dat er zo'n gigantische besparing wordt gehaald als aanleg van de spoorlijn Breda-Utrecht wordt gecombineerd met verbreding van de A27.
Uiteindelijk praten zij natuurlijk ook vooral voor hun eigen zaak/portemonnee. Dat is niet erg, want alle lobbyisten doen dat, maar het gaat hier natuurlijk wel meteen om een enorme bak met geld, terwijl de noodzaak ervan enigszins twijfelachtig is.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Doen alle spoorbouwers hoor? VolkerRail met Van Hattum en Blankevoort en VolkerInfra. Bam Rail met Bam Infra en Strukton met Oranjewoud.
Die spoorlijn gaat er toch niet komen, tenzij die lobbyisten echt eindbazen zijn.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:33 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Uiteindelijk praten zij natuurlijk ook vooral voor hun eigen zaak/portemonnee. Dat is niet erg, want alle lobbyisten doen dat, maar het gaat hier natuurlijk wel meteen om een enorme bak met geld, terwijl de noodzaak ervan enigszins twijfelachtig is.
De A27 kan ook wel met een paar rijstroken minder. 2x7 is je reinste onzin.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Die spoorlijn gaat er toch niet komen, tenzij die lobbyisten echt eindbazen zijn.
2x5 of 2x6 moet ook wel genoeg zijn om de drukte op dat punt af te wikkelen.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
De A27 kan ook wel met een paar rijstroken minder. 2x7 is je reinste onzin.
Ik vind het een uitzonderlijk geval. Het punt wat ze gaan verbreden staat al geen maanden meer in de File top 50. Mogelijk verwachten ze enorme toename aan verkeer richting de Uithof of iets dergelijks maar ik wil dat tracébesluit nog wel even zien.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
2x5 of 2x6 moet ook wel genoeg zijn om de drukte op dat punt af te wikkelen.
daarom zeg ik ook dat 2x7 gewoon onzin is en geldverspilling. Het is dan ook de asfaltlobby die bij het ministerie de dienst uit maakt, terwijl nog eens goed kijken of het noodzakelijk is best wel handig kan zijn.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind het een uitzonderlijk geval. Het punt wat ze gaan verbreden staat al geen maanden meer in de File top 50. Mogelijk verwachten ze enorme toename aan verkeer richting de Uithof of iets dergelijks maar ik wil dat tracébesluit nog wel even zien.
Omdat op termijn al het spoor geasfalteerd moet/gaat* wordenquote:Op donderdag 4 april 2013 23:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waarom gaat het hier trouwens ineens over asfalt?![]()
Offtopic geneuzel!
omdat je er in de toekomst mooi treinen en trams overheen kunt laten rijdenquote:Op donderdag 4 april 2013 23:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Waarom gaat het hier trouwens ineens over asfalt?![]()
Offtopic geneuzel!
Reële?quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Wat denken jullie dat nu reële scenario's zijn? -> doorzetten V250, op zoek naar alternatieve trein, opschorten contract etc.
Die heeft nog meer op zijn bordje liggenquote:Op vrijdag 5 april 2013 09:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Woedende reactie van De Scheemaecker
http://www.deredactie.be/(...)spoor_infractructuur
Ben er ook bang voor. Ben zelf geen voorstander van overhaaste conclusies trekken, maar dat station is wel gepasseerd. Wil nu wel eens duidelijkheid zien. Vrees dat het er voorlopig nog niet van komt though.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:17 schreef bork het volgende:
[..]
Reële?
Doormodderen, Tweede Kamer sussen, en in 2016 ontdekken dat het niet gaat lukken, dan weer een tender en dan nieuwe treinen bestellen en dan in 2025 de eerste trein
Alle plannen van die lijn gaat uit van bundeling met de A27, oostkant Breda dus. De trein uit Utrecht zou dan ook op het nieuwe station Breda Oost kunnen stoppen.quote:Op donderdag 4 april 2013 20:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Mijn mening over een spoorlijn Breda - Utrecht valt of staat gelijk aan de aftakking vanuit Breda. Voor zover ik heb begrepen zou die aan de westkant komen wat volledig nutteloos is en Breda ook daadwerkelijk als eindpunt forceert (doorrijden naar Tilburg is doelloos aangezien dat geen tijdwinst zal bieden). Als de aansluiting in het oosten komt, kun je eens een fatsoenlijke, snelle intercity Roosendaal - Zwolle (of Vlissingen - Groningen als we wat groter mogen denken) inleggen.
Bronquote:NS naar NMA vanwege alternatieve trein
De Fyra tussen Amsterdam en Brussel rijdt sinds januari niet meer vanwege technische problemen. Sinds eind vorige maand rijdt wel een alternatieve trein tussen Den Haag en Brussel. De NS is bang dat die dienst te veel binnenlandse klanten van haar inpikt en heeft daarom aangeklopt bij de NMA, meldt het Financieele Dagblad vandaag.
De NS wil van de NMa duidelijkheid of het internationale karakter van de treindienst wel is gewaarborgd, zo verklaarde een NS-woordvoerder gisteren.
is een tactische zet. Wat ze willen is de dienst die Den Haag naar Brussel op wil zetten in de wielen rijden.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Bron
You've got to be kidding me, right?!
mja, ik denk even verder. Als er een uitspraak over de eigen lijn ligt, dan kun je die ook op de LageLandenLijn projecteren. Denk echt dat het ze daar om te doen is.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:03 schreef b2py het volgende:
Volgens het NRC gaat het duidelijk om de eigen Fyra vervanger Brussel - Den Haag en niet zozeer om de LageLandenLijn. Ik denk een foutje van de redactie.
Moeilijk interessante opleiding, gekeken voor de minor daar maar helaas viel die in het verkeerde semester..quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:06 schreef bork het volgende:
Rail Academy zet Utrecht op de kaart als Railhart van Nederland.
Gisteren ontvingen de eerste zestien hbo-studenten hun certificaat voor de minor Railtechniek. De railsector heeft de komende jaren dringend behoefte aan nieuwe hbo-technici die goed zijn toegerust voor de uitdagingen van het spoor. Afgelopen september ging daarom de nieuwe minor Railtechniek van Hogeschool Utrecht (HU) van start.
Ik had er nog nooit van gehoord
Dan schiet je jezelf in je been. Want dan moeten al die stops op Nederlandse bodem er ook uitgefilterd gaan worden van hun eigen Fyra vervanger.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik denk even verder. Als er een uitspraak over de eigen lijn ligt, dan kun je die ook op de LageLandenLijn projecteren. Denk echt dat het ze daar om te doen is.
nee, dat hoeft niet. Je moet dan zorgen dat de trein niet voor binnenlandse dienst gebruikt wordtquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan schiet je jezelf in je been. Want dan moeten al die stops op Nederlandse bodem er ook uitgefilterd gaan worden van hun eigen Fyra vervanger.
Dat klopt. Richting België alleen instappen en richting Den Haag alleen uitstappen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:13 schreef b2py het volgende:
Ja, maar dan is de directe conclusie dat je eigen fyra vervangtrein dat dus ook niet mag.
En alleen internationale tickets toestaan als geldig vervoersbewijs.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat klopt. Richting België alleen instappen en richting Den Haag alleen uitstappen.
Zoals de SNCF dat doet, met Tickets stempelen op de stations...quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:27 schreef b2py het volgende:
De vraag is hoe je zo'n beleid moet gaan controleren. Lijkt mij althans erg lastig..
'eigen'? Die vervangtrein is van NS Hispeed, en nu klaagt NS Reizigers blijkbaar dat die trein reizigers inpikt.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:13 schreef b2py het volgende:
Ja, maar dan is de directe conclusie dat je eigen fyra vervangtrein dat dus ook niet mag.
zoiets jaquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:28 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En alleen internationale tickets toestaan als geldig vervoersbewijs.
In Spanje staan er 70 werkloze AVE's. Normaalspoor, 3 kV, 25 kV, als het goed is voorzien van ETCS. Volgens mij als NS Hispeed ècht wil, is er best wat mogelijk met die AVE's.quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:17 schreef bork het volgende:
[..]
Reële?
Doormodderen, Tweede Kamer sussen, en in 2016 ontdekken dat het niet gaat lukken, dan weer een tender en dan nieuwe treinen bestellen en dan in 2025 de eerste trein
Dit soort uitspraken graag met bronvermeldingquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:55 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
In Spanje staan er 70 werkloze AVE's. Normaalspoor, 3 kV, 25 kV, als het goed is voorzien van ETCS. Volgens mij als NS Hispeed ècht wil, is er best wat mogelijk met die AVE's.
Klaarblijkelijkquote:Op vrijdag 5 april 2013 12:28 schreef Sandrvich het volgende:
Die bron heb ik enkele dagen terug al vermeld, maar iedereen heeft er kennelijk overheen gelezen.![]()
Waar staat dat dan? ik zie de bewuste post over het hoofd denk ik...quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:30 schreef bork het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk
Gelezen maar is weer van even geleden en er wordt nergens gelezen over welk materiaal het gaat, maar inderdaad goed gezien!
http://www.preferente.com(...)hangares-230577.htmlquote:Op vrijdag 5 april 2013 12:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Waar staat dat dan? ik zie de bewuste post over het hoofd denk ik...
Niettemin blijft het een gotspe dat de NS naar de ACM (voorheen NMa) stapt... Wanneer je eigen treindienst niet functioneert, heb je geen recht van spreken.quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik denk even verder. Als er een uitspraak over de eigen lijn ligt, dan kun je die ook op de LageLandenLijn projecteren. Denk echt dat het ze daar om te doen is.
Volgens bericht op treinreiziger.nl gaat het dan weer alleen over de Lagelandenlijn:quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:03 schreef b2py het volgende:
Volgens het NRC gaat het duidelijk om de eigen Fyra vervanger Brussel - Den Haag en niet zozeer om de LageLandenLijn. Ik denk een foutje van de redactie.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)delijkheid-fyra.htmlquote:Inmiddels rijdt acht keer per dag een vervangende intercity tussen Den Haag en Brussel. Die moet op termijn 16 keer per dag gaan rijden, vindt staatssecretaris Wilma Mansveld van Spoor. Wanneer dat mogelijk wordt, is vooralsnog onbekend.
Klopt, is ook een nieuw initiatief. Ik heb gisteren als één van de zestien dat certificaat mogen ontvangenquote:Op vrijdag 5 april 2013 11:06 schreef bork het volgende:
Rail Academy zet Utrecht op de kaart als Railhart van Nederland.
Gisteren ontvingen de eerste zestien hbo-studenten hun certificaat voor de minor Railtechniek. De railsector heeft de komende jaren dringend behoefte aan nieuwe hbo-technici die goed zijn toegerust voor de uitdagingen van het spoor. Afgelopen september ging daarom de nieuwe minor Railtechniek van Hogeschool Utrecht (HU) van start.
Ik had er nog nooit van gehoord
Als ze nu net als bij de A27 ambitie hadden gehad zouden ze op z'n minst iets doen om voorbereid te zijn op PHS tegen de tijd dat het handig/nodig is. Dit is echt een vlees noch vis-verhaal omdat ERTMS helemaal niet zoveel extra capaciteit oplevert en daarmee problemen oplevert met de combinatie van het snel inplannen van een IC, hoge frequenties en sprinters. Daarbij past bijvoorbeeld een inhaalspoor bij Weesp.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
Mansveld heeft een brief over OV SAAL Middellange termijn de deur uitgedaan. Ze zet in op 4 IC's naar Amsterdam, 4 IC's naar Schiphol en 4 sprinters naar Amsterdam/Schiphol, eventueel aangevuld met andere treinen.
Ze zet in op kortere opvolgtijden, maar dan niet meer onder ATB, maar met ERTMS. Ombouw voor het stuk Hoofddorp - Lelydorp en Amsterdam - Hilversum wordt geschat op 225 miljoen euro.
Voor juli komt er meer nieuws over dit onderwerp
http://www.rijksoverheid.(...)dellange-termijn.pdf
ik hoop dat de kamerleden doortastender zijn, want dit geeft weinig hoop op een oplossing die in het belang van de reiziger isquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:28 schreef arkkey het volgende:
Het schoolreisje is alweer voorbij zo te lezen
http://www.volkskrant.nl/(...)enen-over-Fyra.dhtml
Vriend Bert verwacht voor Juni niks te weten. Gelukkig voor hem slikt Wilma toch alles van de NS dus die genoemde 3 maanden waarna duidelijkheid moest komen worden er zo 6.
zolang er geen ERTMS 2+ is zul je weinig echte verbeteringen gaan zien.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als ze nu net als bij de A27 ambitie hadden gehad zouden ze op z'n minst iets doen om voorbereid te zijn op PHS tegen de tijd dat het handig/nodig is. Dit is echt een vlees noch vis-verhaal omdat ERTMS helemaal niet zoveel extra capaciteit oplevert en daarmee problemen oplevert met de combinatie van het snel inplannen van een IC, hoge frequenties en sprinters. Daarbij past bijvoorbeeld een inhaalspoor bij Weesp.
Wel goed is dat de mogelijkheid opengehouden wordt om nog een stuk viersporigheid te bouwen in Almere.
is beter dan niets, maar dat doet niets af aan het gefaal dat maar eens afgelopen moet zijnquote:Op vrijdag 5 april 2013 15:25 schreef James1988 het volgende:
NS wil Fyra met Traxx-locomotieven ook richting België inzetten
Het enige verschil is dat je voor dezelfde prestaties onder level 2 wat meer spulletjes in de baan moet stoppen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zolang er geen ERTMS 2+ is zul je weinig echte verbeteringen gaan zien.
VIRM-4. Die met de blauwe stoelen dus.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waar willen ze die dubbeldekkers vandaan halen dan? DDM1? woohoo, 140 over de HSL. Feestje.
Ik meen dat juist VIRM-4 niet meer voorbereid was op 25kV.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
VIRM-4. Die met de blauwe stoelen dus.
dat is niet echt handig, want dan kan er meer stuk gaan ...quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat je voor dezelfde prestaties onder level 2 wat meer spulletjes in de baan moet stoppen.
Lijkt me sterk dat de Belgen daar nu ineens anders over denken, dat betekent dus dat NS nu op eigen houtje de grens over wil gaan?quote:Enkele jaren geleden wilde NS ook al de Traxx locomotieven inzetten in de Fyra dienst naar België. De Belgische spoorwegen (NMBS) voelde daar destijds niets voor,
Los van het feit dat die daar nu niet meer rijden, wat wil de schrijver van dit artikel hiermee bewijzen?quote:In België rijden er al dubbeldekstreinen tussen Antwerpen en Noorderkempen op de hogesnelheidslijn.
Niet mogelijk, die Belgische dubbeldekkers kunnen/mogen niet in Nederland rijden.quote:Mogelijk wordt de proef met dit type dubbeldeksrijtuigen uitgevoerd, maar dat is niet bekend gemaakt.
Ze mogen niet naar Roosendaal maar volgens mij passen ze in Rotterdam en Amsterdam wel langs de perrons.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:41 schreef ReisT het volgende:
Niet mogelijk, die Belgische dubbeldekkers kunnen/mogen niet in Nederland rijden.
Er is altijd een mogelijkheid. Ze zijn minder breed dan VIRM, dus dat valt binnen ons spoorprofiel. Alle andere aanpassingen zoals toelating zijn relatief simpel.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:41 schreef ReisT het volgende:
[..]
Niet mogelijk, die Belgische dubbeldekkers kunnen/mogen niet in Nederland rijden.
twitter:Rutger_zelf twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 12:07:36Zojuist hardhandig naar buiten gewerkt door de NS vanwege negatieve berichtgeving over Fyra. reageer retweet
twitter:Rutger_zelf twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 12:10:38Even los van de persbreidel, hoe hadden we dan eigenlijk positief moeten zijn over die Fyra? reageer retweet
twitter:Rutger_zelf twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 12:15:30Politie erbij gehaald en verwijderd van het NS terrein. Helaas, maar ook wij houden ons aan de wet. De NS staat er iig weer lekker op. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |