quote:Op maandag 14 januari 2013 19:17 schreef Darkestrah het volgende:
Yesss, heb dat album net nog geluisterd.
Nog nooit van gehoord! Bedankt voor de tip.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:14 schreef methodmich het volgende:
Wat een geweldige plaat heeft het Belgische Winther gemaakt. Valt tussen wal en schip in de jaarlijsten, omdat ie in ons land pas randje 2012 verscheen, maar ik draai hem nu al dagen!!
Denk een beetje aan dEUS in de vroegere periode, maar dan met een nog net iets meer 'jazzy' sound en zigeunerinvloeden. Nachtclubmuziek in optima forma, met een fantastische zanger in de persoon van singer / songwriter Wolfram Ghesquière. In zijn band ook leden van Dez Mona en DAAU (violist Buni Lenski).
Op YouTube staat er helaas nog niet heel veel, maar wel dit nummer (dat al prachtig is wat mij betreft, maar er is nog veel meer moois):
http://www.winthermusic.com/
De meningen die ik op internet tegenkom zijn niet erg mals wat betreft Villagers. Ik heb het nog niet geluisterd, maar ik ben niet echt fan van hun vorige album....was een erg geforceerd cultureel verantwoord album en weinig samenhangend.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:24 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord! Bedankt voor de tip.
Eerst nog eens Villagers checken, is dat wat?
Ik had het over die in de tt.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:19 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wild Rose vind ik het beste dEUS-nummer van de afgelopen tien jaar en het is niet eens van dEUS.
Oh, vergeef het me. Kwam door het enthousiasme dat ik dacht dat je Winther bedoelde.quote:
Ik denk dat ik Becoming A Jackal beter vond, maar ik vind dit ook geen verkeerd album tot nu toe hoor. Wat meer binnen de randjes. Je zou dat volwassener kunnen noemen. Hoe dan ook, staan weer een paar erg fijne songs op.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:24 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord! Bedankt voor de tip.
Eerst nog eens Villagers checken, is dat wat?
quote:Op maandag 14 januari 2013 19:31 schreef Norrage het volgende:
TT album ken ik niet! Wat klinkt het als?
Wow, dit nummer klinkt erg goed! Grappig, ik dacht dat ik de Belgische muziekscene op de voet volgde, maar toch niet helemaal dan. Wel obscuur in ieder geval, heb moeite met het album te vindenquote:Op maandag 14 januari 2013 19:14 schreef methodmich het volgende:
Wat een geweldige plaat heeft het Belgische Winther gemaakt. Valt tussen wal en schip in de jaarlijsten, omdat ie in ons land pas randje 2012 verscheen, maar ik draai hem nu al dagen!!
Denk een beetje aan dEUS in de vroegere periode, maar dan met een nog net iets meer 'jazzy' sound en zigeunerinvloeden. Nachtclubmuziek in optima forma, met een fantastische zanger in de persoon van singer / songwriter Wolfram Ghesquière. In zijn band ook leden van Dez Mona en DAAU (violist Buni Lenski).
Op YouTube staat er helaas nog niet heel veel, maar wel dit nummer (dat al prachtig is wat mij betreft, maar er is nog veel meer moois):
http://www.winthermusic.com/
Aanrader welquote:Op maandag 14 januari 2013 19:31 schreef Norrage het volgende:
TT album ken ik niet! Wat klinkt het als?
quote:Confession time: this album review is technically incomplete, since, after three-and-a-half tracks of this apocalypse of blandness, the CD was torn from the player and sent spiralling off the ninth floor of NME Towers. Owl City, you see, are almost malevolent in their inoffensiveness, their loud and empty landfill pubescent indie making Scouting For Girls sound like Cannibal Corpse. Every track sounds made to accompany a rousing montage of 25-yard screamers on Football Focus and is so empty and flavourless it should come stamped with a Ginsters logo. Incidentally, the CD decapitated a passing pigeon on its way down. We hope you’re happy, you evil bastards.
Terecht, maar sja, dan hadden ze de week er op weer zeker The Courteneers op de cover met een verhaal over waarom rock and roll gered is...quote:Op maandag 14 januari 2013 21:42 schreef On het volgende:
Hier is die Owl City recensie waar ik het over had:
[..]
quote:Op maandag 14 januari 2013 21:42 schreef On het volgende:
Hier is die Owl City recensie waar ik het over had:
[..]
Jazeker, als ik meer zou wetenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:11 schreef Tchock het volgende:
Mogen we meer weten over het Peace-album?
quote:
Ik heb het album gehoord. Is best consistent als het gaat om wavy introperspectieve synthesizermuziek, maar wel een geval veel ideeën weinig echte pakkende liedjes.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:19 schreef Norrage het volgende:
wat vinden jullie trouwens van mijn guilty pleasure Pien Feith (ik vind het dusdanig rare muziek, vandaar)? Ik hoor haar naam hier eigenlijk nooit, en toch een behoorlijk naam "in het nederlandse alternatieve circuit"
En met die naam vind ik iedereen leuk
Ze komt in ieder geval binnenkort weer met een nieuw album. Ben benieuwd
Leukquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:46 schreef Reckoner het volgende:
Voor de Peace fans: 8 april in kleine zaal Paradiso! Laatste kans om ze in zo'n kleine zaal te zien wellicht..
Niiice. Ik heb dan nog twee dagen lidmaatschap, komt dat lekker uit.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:46 schreef Reckoner het volgende:
Voor de Peace fans: 8 april in kleine zaal Paradiso! Laatste kans om ze in zo'n kleine zaal te zien wellicht..
Ik kon hem bij mijn vaste platenzaak bestellen en ze hadden hem toen vrij snel binnen. Dus er moet toch zeker in België wel aan te komen zijn, denk ik dan. Op internet is er wel weinig te vinden. YouTube heeft alleen deze clip en een aantal live opgenomen songs.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:45 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Wow, dit nummer klinkt erg goed! Grappig, ik dacht dat ik de Belgische muziekscene op de voet volgde, maar toch niet helemaal dan. Wel obscuur in ieder geval, heb moeite met het album te vinden
Ah, Pien Feith. Haar eerste plaat heb ik nog rechtstreeks bij haar aangeschaft volgens mij. Al was dat meer een EP. Daarna toch enigszins uit het oog verloren. Geloof dat ze toen wat meer 'dance-achtige' liedjes is gaan maken toch? Die EP deed me nog vooral denken aan Cat Power, Bettie Serveert en PJ Harvey.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:19 schreef Norrage het volgende:
wat vinden jullie trouwens van mijn guilty pleasure Pien Feith (ik vind het dusdanig rare muziek, vandaar)? Ik hoor haar naam hier eigenlijk nooit, en toch een behoorlijk naam "in het nederlandse alternatieve circuit"
En met die naam vind ik iedereen leuk
Ze komt in ieder geval binnenkort weer met een nieuw album. Ben benieuwd
Leuke band jaquote:
Zo, dat klinkt best prima!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:02 schreef On het volgende:
Die plaat van Foxygen is nu op Pitchforks streamingservice te beluisteren.
http://pitchfork.com/adva(...)dors-of-peace-and-m/
Kleine referenties ook. Zoals dat ze op die melodie van Elvis' Suspicious Minds gaan hangen en dan ineens een andere weg in slaan.quote:
unsuccesvolle FOK!Meet #36?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:09 schreef Norrage het volgende:
Straks staat die hele zaal vol met FOKkers
Wow. Dit jaar al weer drie jaar geleden.. Goed dat je ze nog eens vermeldt, het was inderdaad een veelbelovende band met goede nummers en bijzonder veel potentieel. Maar tja, over een paar jaar vrees ik dat iedereen ze vergeten is, eeuwig zonde. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het ook al zolang geleden is dat ik ze nog eens geluisterd heb. Tot vandaag danquote:Op woensdag 16 januari 2013 12:08 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoorde gisteren weer eens een paar liedjes van Ou est le Swimmingpool... blijft toch ook uitermate treurig en jammer zoals dat talent in de knop gebroken is door een ongelukkig incident, drank en een wanhoopsdaad
Het nieuws waar ik al maanden op aan het wachten was, in de zaal die ik hooptequote:Op woensdag 16 januari 2013 15:35 schreef Jacobuspower het volgende:
Palma Violets 28 maart in Bitterzoet.
Ik had daar geen last van omdat het niet eens voor een kwart vol was, maar kan me voorstellen dat dat vervelend is ja.quote:Op woensdag 16 januari 2013 16:44 schreef Norrage het volgende:
Ik vind Bitterzoet wel mateloos irritant omdat die palen in de weg staan, zelfde probleem met Rotown trouwens. En de indeling van de zaal is dusdanig dat je het niet overal goed ziet.
Verder is het echt een topzaal trouwensMaar ze moeten het niet overboeken...en dat heb ik nu al een paar keer meegemaakt.
Haha, ik zag je de 'k' er bij zetten, dus dan ga ik je ook wijzen op de 'e' die je er te veel in hebt staanquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:53 schreef Maxerazzi het volgende:
Tsja, Bitterzoet is inderdaad wel erg goed in het overboeken van de zaal. Wij noemen het overigens nooit meer bij naam, maar spreken altijd over de 'Packt Like Sardines In A Crushed Tin Box'.
Verrek, inderdaad.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haha, ik zag je de 'k' er bij zetten, dus dan ga ik je ook wijzen op de 'e' die je er te veel in hebt staan
Spotify heeft het wel vaker mis wat titels betreft. Ik heb het ook in mijn Kid A-album gecontroleerd, hoorquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:13 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Verrek, inderdaad.Om mijzelf deels vrij te pleiten, het staat verkeerd op Spotify.
Amnesiac.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Spotify heeft het wel vaker mis wat titels betreft. Ik heb het ook in mijn Kid A-album gecontroleerd, hoor.
quote:
Eén van de redenen dat ik geen fan ben van Spotify. En natuurlijk dat je geld betaalt voor niets of anders reclame hebt, maar dat terzijdequote:Op woensdag 16 januari 2013 17:16 schreef Norrage het volgende:
Spotify is soms erg irritant (zeker als je naar last.fm gaat kijken) met titels. Ook dat "(album version)" en dat soort dingen erachter die ie dan tagt, en het gezeik met meerdere artiesten waar hij alleen de eerste scrobbelt en zo
Spotify is echt een drama bij jazz. Bij bv. Miles Davis en John Coltrane is het een oerwoud aan onduidelijke albums en titels.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:16 schreef Norrage het volgende:
Spotify is soms erg irritant (zeker als je naar last.fm gaat kijken) met titels. Ook dat "(album version)" en dat soort dingen erachter die ie dan tagt, en het gezeik met meerdere artiesten waar hij alleen de eerste scrobbelt en zo
Dat laatste argument vind ik een beetje een dooddoener altijd. Die mensen moet ook aan hun geld komen. Mensen kunnen gratis alle muziek van de wereld (behalve nog steeds die *%( Beatles, maar dat terzijde) luisteren, dan is het toch wel logisch dat er op een of andere betaald voor moet worden?quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eén van de redenen dat ik geen fan ben van Spotify. En natuurlijk dat je geld betaalt voor niets of anders reclame hebt, maar dat terzijde
Ja, dat is vooral werkelijk waar onbruikbaar. Ik gebruik spotify altijd op mijn werk omdat ik dan mijn muziek niet hoef mee te nemen, en albums die ik vaak luister waarbij er verkeerd getagged wordt neem ik (dmv Dropbox) over in mijn itunes.....echt een luxeprobleemquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:18 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Spotify is echt een drama bij jazz. Bij bv. Miles Davis en John Coltrane is het een oerwoud aan onduidelijke albums en titels.
Ik zeg niet dat ik geld betalen voor muziek slecht vind. Alleen de manier waarop Spotify dat gebruikt wel.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:21 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Dat laatste argument vind ik een beetje een dooddoener altijd. Die mensen moet ook aan hun geld komen. Mensen kunnen gratis alle muziek van de wereld (behalve nog steeds die *%( Beatles, maar dat terzijde) luisteren, dan is het toch wel logisch dat er op een of andere betaald voor moet worden?
Haha, nee oké, het was natuurlijk ook niet alleen op je opmerking gebaseerd. Meer op het gezeur van mensen over reclame bij gratis services. Spotify, maar ook Youtube en andere streamingdiensten. Niks betalen maar toch zeuren, het irriteert me altijd. Spotify is echt een prima service als je betaaldquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik geld betalen voor muziek slecht vind.
Nouja, wat bij Spotify wel zo is is dat de reclame extreem opdringerig is. Veel meer dan bij Youtube en bovendien niet omzeilbaar. Maar niet alleen dat hoor, ook de exteem lage marges die Spotify aan de artiesten uitbetaalt, het feit dat je je eigen accountrommel kwijt bent als je je abo niet meer betaalt, zoals eerder gezegd dat het een puinzooi is wat tags betreft, dat er heel erg veel niet op staat als je ook maar iets obscuurdere muziek gaat luisteren en ga zo maar door.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:24 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Haha, nee oké, het was natuurlijk ook niet alleen op je opmerking gebaseerd. Meer op het gezeur van mensen over reclame bij gratis services. Spotify, maar ook Youtube en andere streamingdiensten. Niks betalen maar toch zeuren, het irriteert me altijd. Spotify is echt een prima service als je betaald
Mee eens, het is wel opdringerig. Gelukkig heb ik geen probleem met het vinden van muziek (het is maar net wat je obscuur noemt denk ik.) Daarnaast is het dan de schuld van de artiest, niet zozeer van Spotify, al maken ze het niet altijd even makkelijk en zullen zeker beginnende artiesten het geld nooit met Spotify alleen terugverdienen. De lage marges zijn jammer, maar het is een beginnend bedrijf dus dat zal nog wel veranderen. Dat is ook weer deels de schuld van de platenmaatschappijen natuurlijk.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, wat bij Spotify wel zo is is dat de reclame extreem opdringerig is. Veel meer dan bij Youtube en bovendien niet omzeilbaar. Maar niet alleen dat hoor, ook de exteem lage marges die Spotify aan de artiesten uitbetaalt, het feit dat je je eigen accountrommel kwijt bent als je je abo niet meer betaalt, zoals eerder gezegd dat het een puinzooi is wat tags betreft, dat er heel erg veel niet op staat als je ook maar iets obscuurdere muziek gaat luisteren en ga zo maar door.
Sowieso vind ik betalen voor enkel digitale muziek eigenlijk altijd zondeMaar daarvan weet ik ook dat het onzin is. Ik koop zo veel muziek als mijn budget toe laat en het liefst zo direct bij de artiest als ik kan. Ik ben echt niet een 'betalen voor muziek
' type, daarvoor houd ik er veel te veel van
Ik denk niet dat Spotify gaat veranderen. Of, nouja, in elk geval niet in positieve richting voor de artiesten en gebruikers. Ze maken nu al bergen verlies.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:34 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Mee eens, het is wel opdringerig. Gelukkig heb ik geen probleem met het vinden van muziek (het is maar net wat je obscuur noemt denk ik.) Daarnaast is het dan de schuld van de artiest, niet zozeer van Spotify, al maken ze het niet altijd even makkelijk en zullen zeker beginnende artiesten het geld nooit met Spotify alleen terugverdienen. De lage marges zijn jammer, maar het is een beginnend bedrijf dus dat zal nog wel veranderen. Dat is ook weer deels de schuld van de platenmaatschappijen natuurlijk.
Dat komt omdat ze nu nog constant moeten investeren in nieuwe opties en er een grote machtsstrijd gaande is op het gebied van streamingsoftware. Als de markt wat gaat liggen zal het wel goed komen denk ikquote:Op woensdag 16 januari 2013 17:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Spotify gaat veranderen. Of, nouja, in elk geval niet in positieve richting voor de artiesten en gebruikers. Ze maken nu al bergen verlies.
quote:
Hi fidelity gekeken?quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:52 schreef Norrage het volgende:
Ik heb vandaag de Beta Band ontdekt. Ik kende wel wat van ze, maar nooit meer van ze geluisterd
Ja, maar zonder te realiseren dat ze daar in zatenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Bij (zeldzame) vragen wel leuk, verder saai en veilig. Volgens mij stond dat in niemands lijstjequote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:37 schreef debeterebob het volgende:
Mag ik jullie mening vragen over deze band?
Zag dat dit helemaal niet voorkwam in de jaarlijstjes
En ik voel me al zo'n noob hierquote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij (zeldzame) vragen wel leuk, verder saai en veilig. Volgens mij stond dat in niemands lijstje
Nouja, het kwam uit in de lente van 2011 volgens mij, dus logisch dat de hype wat over is. Die video voor Sail was wel leuk, maar de rest vind ik echt bagger.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
En ik voel me al zo'n noob hier
Echt constant gevoel dat ik 6 maanden achter loop en domme opmerkingen plaats.
En stiekem zit ik wel beetje de muziek te volgen die hier gepost wordt
Och, trek het je niet aan, ik ontdek de meeste muziek pas 1-2 jaar nadat het uit komt.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
En ik voel me al zo'n noob hier
Echt constant gevoel dat ik 6 maanden achter loop en domme opmerkingen plaats.
En stiekem zit ik wel beetje de muziek te volgen die hier gepost wordt
Van Bert Ostyn bedoel je? Die staat er idd op.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:10 schreef Bol_Wan het volgende:
Dat is waar Envoi vandaan komt toch?
Ik heb kaarten voor eels, wovenhand en mozes and firstborn. En wat Jazz concertenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:15 schreef Jacobuspower het volgende:
Kaarten voor Peace, Foxygen en Palma Violets. 2013 begint muzikaal gezien zeker niet slecht!
Ik heb het natuurlijk wel geluisterdquote:Op zondag 20 januari 2013 21:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Solo projectje van Olly Knight van Turin Brakes. Staat haaks op Incubus
goed gezegd, inderdaad heel erg lieflijk. In losse nummers goed te verteren, maar een heel album gaat vervelenquote:Op zondag 20 januari 2013 16:50 schreef DO2 het volgende:
Vind 'm 'n beetje tegenvallen, eerlijk gezegd. Vind het veel te zoetsappig en gezapig.
Maar met zijn talent liggen er vast nog prachtige albums in het verschiet.
Ik wil Girls terug.
Wauw. Erg mooiquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:18 schreef Norrage het volgende:
Elliott Smith met Brad Mehldau wtf wtf
Divine Fits zit nu toevallig in de stereo hier.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:41 schreef Moody het volgende:
Nog wat fijne "vergeten" nummertjes uit 2012:
Iemand die er al wat van kende?
Is alles met een beetje electronische invloed tegenwoordig "Alt-J"-ig? Geen kritiek op jouw post hoor, meer in het algemeen...Alles wordt ineens met Alt-J vergeleken, ook absolute troep waar wat rare electronische beats in voorkomenquote:Op maandag 21 januari 2013 22:02 schreef Slobeend het volgende:
Everything Everything hier al langs gekomen? Beetje in de categorie Alt-J.
Je hebt gelijk, ik zal het niet meer doen. Misschien komt het omdat het zo recent is.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Is alles met een beetje electronische invloed tegenwoordig "Alt-J"-ig? Geen kritiek op jouw post hoor, meer in het algemeen...Alles wordt ineens met Alt-J vergeleken, ook absolute troep waar wat rare electronische beats in voorkomen
quote:Op maandag 21 januari 2013 22:17 schreef Arn0 het volgende:
Everything Everything, als er ooit een band was waarvoor de term 'artsy-fartsy' uitgevonden was.. Brr.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Alt-J niet trouwens hoor, dat blijf ik goed vinden. Mocht je dat hopen. Maar al dat gehype rondom Alt-J en bandjes die er dan op lijken en zoquote:
Bestaan al veel langerquote:Op maandag 21 januari 2013 22:52 schreef DO2 het volgende:
Arty-farty... Ah, weer zo'n Alt-J bandje, bedoel je?
Ik vind het knap dat jij nog steeds Stevie Wonder tot een niet verouderd muzikaal wonder rekentquote:Op maandag 21 januari 2013 23:03 schreef DO2 het volgende:
Ah, ok.
Ik vind het toch best knap dat je nog steeds - geheel vrijwillig - naar dat Alt-J luistert, Norrage.
Ga jij nou maar vast beginnen met je jaarlijstje voor 2013, anders komt het er niet meer vanquote:
Van mijn tot nu toe geluisterde albums is een lijstje maken nog makkelijk.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:12 schreef Norrage het volgende:
Maar uiteindelijk zijn we allemaal hipsters en houden we van elkaar, toch? Maar we moeten wel onze muzieksmaken kritisch beoordelen vind ik. Anders evolueren we niet tot de ultieme hipsterheid van Jan Douwe Kroeske.
[..]
Ga jij nou maar vast beginnen met je jaarlijstje voor 2013, anders komt het er niet meer van![]()
quote:Op maandag 21 januari 2013 22:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Haha, ja ik luister nu en ik snap precies wat je bedoeltIk had nog niet goed geluisterd, maar ik word er nog niet vrolijk van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 21 januari 2013 23:54 schreef DO2 het volgende:
En Suuns heeft wel potentie, dus daar ben ik wel 'n beetje nieuwsgierig naar.
Ik ben geen fervent hiphop luisteraar maar ben zeker wel van de hiphop hoorquote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:02 schreef DO2 het volgende:
Je bent misschien niet zo van de Hip-Hop, Norrage... Dat kan.
Ik ben vooral heel nieuwsgierig naar wat deze twee dit jaar gaan uitbrengen:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 21 januari 2013 23:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het gaat de goede kant op
Wat is de definitie van gedateerd dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook. Keek er al geruime tijd erg naar uit, en had er grote spijt van dat ik een tijdje terug niet naar zijn pre-album showcase in Parijs was gegaan terwijl ik om de hoek was, maar dat is nu wel een beetje weggeëbd. Het is een conceptalbum, en het 'thema' begint na 5 keer wel aardig op je zenuwen te werken. Liedjes zijn gewoon niet sterk genoeg, en de vreselijk kazige windinstrumenten helpen niet mee. En dan kan ik de showballet-saxofoonsolo's nog wel hebben ook! Het is met vlagen een beetje drakerig en gezapig ('Lysandre'), maar daar had hij bij Girls ook al een handje van ('Saying I Love You').quote:Op zondag 20 januari 2013 16:50 schreef DO2 het volgende:
Vind 'm 'n beetje tegenvallen, eerlijk gezegd. Vind het veel te zoetsappig en gezapig.
Maar met zijn talent liggen er vast nog prachtige albums in het verschiet.
Ik wil Girls terug.
Zelfs in mijn eindejaarslijstjequote:Op maandag 21 januari 2013 19:07 schreef methodmich het volgende:
[..]
Divine Fits zit nu toevallig in de stereo hier.
Die zijn zeker niet van gisteren, 'MY KZ, UR BF' was wel echt een van de alternatieve tracks van de zomer van 2010, maar van de rest van het debuut werd ik altijd alleen maar erg neurotisch. En het lijkt met het nieuwe album precies hetzelfde te zijn: 'Cough Cough' was een veelbelovende track vorig jaar, maar kan niet zeggen dat ik behalve in mindere mate 'Kemosabe' veel gehoord heb wat een goed liedje is. Na een tijdje ben je dat falsetto-trucje van de zanger gewoon zat.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:02 schreef Slobeend het volgende:
Yup die poste ik vandeweek, erg sterk album!quote:Op maandag 21 januari 2013 22:02 schreef Slobeend het volgende:
Net begonnen met het album Zeroes QC, kende ze al van naam, maar klinkt tof! Hoor invloeden van Radiohead.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:39 schreef Norrage het volgende:
EN ik wil nog wat liefde voor Suuns. Zij maken nu misschien wel hét album waar ik naar uitkijk in 2013.
Dat is wel een goede vraag. Het is lastig dit te formuleren denk ik. Maar albums die ik gedateerd vind zijn bijvoorbeeld albums van Kraftwerk ofzo, maar dat is logisch met "verouderde" computer geluiden en dergelijken. Iets dat ik ook verouderd vind is iets als de Beach Boys of the Doors. Die waren toentertijd erg revolutionair met bepaalde muziekstijlen, maar dat zou nu gewoon niet meer revolutionair kunnen zijn. Het was een vernieuwing van bestaande muziekstijlen, en geen nieuwe stijl. De Beatles vind ik (vooral het oudere werk dan) bijvoorbeeld wel heel vernieuwend. Die hebben echt lopen experimenteren met volstrekt nieuwe dingen, in tegenstelling tot bovengenoemde bands.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:16 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wat is de definitie van gedateerd dan?
Vorig jaar op Eurosonic gezien, daarna nog een aantal keer, vond ze vanaf de eerste nummers die ik van ze hoorde echt tof! En ze wisten op Lowlands ook een feestje te bouwen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:32 schreef TheVulture het volgende:
Kennen mensen hier Ewert and the Two Dragons? twee weken geleden op Eurosonic gezien en die hebben echt leuke albums afgeleverd
Je doet 'm weer ernstig tekort, vriend. Hij had/heeft weldegelijk een signature sound.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:26 schreef Norrage het volgende:
En zo vind ik Stevie Wonder ook zwaar gedateerd. Hij heeft niks vernieuwends gebracht, niks waarvan je denkt "daar is of was hij uniek in".
Hetzelfde maar beter... Jaja.quote:Als ik dat nu luister ken ik genoeg nieuwere artiesten die bijvoorbeeld hetzelfde hebben gedaan maar beter.
Kom jij eerst maar eens met een nummer waarmee Stevie vernieuwend was, ik ken ze niet. En de enige albums die ik uberhaupt van hem heb zijn de albums uit de jaren 70. En complexiteiten in die nummers hoor ik niet, behalve dat hij vele nummers erop heeft staan die wat langer duren dan gebruikelijk voor soul/funk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:13 schreef DO2 het volgende:
[..]
Je doet 'm weer ernstig tekort, vriend. Hij had/heeft weldegelijk een signature sound.
En albums als Talking Book, Innervisions en Songs In The Key Of Life zijn belachelijk complex en onwaarschijnlijk goed.
En als ik over Stevie Wonder praat, dan praat ik uiteraard niet over Stevie Wonder van de jaren 80 en verder. Ik heb het over de jaren 70. ( Tot en met Hotter Than July. Daarna houdt het wel op. )
[..]
Hetzelfde maar beter... Jaja.
Nou, kom maar eens op met al die namen.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:48 schreef Norrage het volgende:
Dan moeten ze eerst de users ook albums kunnen laten toevoegen, hun collectie is nogal beperkt natuurlijk. Bovendien houden ze vaak amerikaanse releasedata aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer te begrijpen waarom wij van mening verschillenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:46 schreef DO2 het volgende:
We houden erover op, Norrage.
Nog even en die hele Stevie Wonder komt ook mijn strot uit. Met z'n kut-keyboardje.
We verschillen van mening. Prima.
Ja, precies. Alsof die zo vernieuwend waren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:47 schreef Felagund het volgende:
Ik vind die Beatles ook maar een Beatlesque bandje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
Wellicht is het inderdaad toch wel een principe/menings-kwestie. Ik vind doorgaans alle soul gedateerd klinken. Een uitzondering is Curtis Mayfield, maar daar zit een zeker vorm van psychedelica in...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:49 schreef DO2 het volgende:
Maar ik begrijp uit je betoog dus dat je eigenlijk alle soul en funk uit de jaren 70 gedateerd vindt..?
Ok. Dat kan.
Niet Sam Brown van New Bomb Turks zomaar negeren hoor...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:47 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
[..]
Zelfs in mijn eindejaarslijstje. Voor zij die het niet weten: samenwerking tussen Britt Daniel, de frontman van Spoon en Dan Boeckner van Wolf Parade. 'Flaggin A Ride' is een persoonlijk favoriet:
[..]
Ik zeg nergens dat ik gedateerd klinken echt heel erg vind. Maar ik ben er minder geneigd naar te luisteren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef Bol_Wan het volgende:
Nieuwe Vampire Weekend aangekondigd![]()
PS: Is er iets mis met gedateerd klinken? Ik zeg niet dat het hier gebeurd, maar wordt wel wat vaak negatief gebruikt. Oude Doo-wop groepjes vind ik bijvoorbeeld geweldig, maar dat is absoluut gedateerd
Alsjeblieft zeg. Ik ben serieus als ik zeg dat dat 2e album het allerslechtste album is wat ik ooit heb gehoord (als we een beetje in de alternatieve/indie scene blijven zitten tenminste, al vind ik Frans Bauer beter). Maar stiekem ben ik wel benieuwd of ze weer een leuk album uitbrengen als hun eerst, maar ik vrees het ergste.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef Bol_Wan het volgende:
Nieuwe Vampire Weekend aangekondigd![]()
PS: Is er iets mis met gedateerd klinken? Ik zeg niet dat het hier gebeurd, maar wordt wel wat vaak negatief gebruikt. Oude Doo-wop groepjes vind ik bijvoorbeeld geweldig, maar dat is absoluut gedateerd
zo verschillend is dat tweede niet van het eerste niet, gewoon stukken populairder.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik gedateerd klinken echt heel erg vind. Maar ik ben er minder geneigd naar te luisteren.
[..]
Alsjeblieft zeg. Ik ben serieus als ik zeg dat dat 2e album het allerslechtste album is wat ik ooit heb gehoord (als we een beetje in de alternatieve/indie scene blijven zitten tenminste, al vind ik Frans Bauer beter). Maar stiekem ben ik wel benieuwd of ze weer een leuk album uitbrengen als hun eerst, maar ik vrees het ergste.
Zitten gewoon een paar verschrikkelijke nummers op die ik gewoon niet kan afluisteren. Nu vind ik eerste album ook niet alles, maar daar staan tenminste nog pakkende nummers op.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:12 schreef Beregd het volgende:
[..]
zo verschillend is dat tweede niet van het eerste niet, gewoon stukken populairder.
Ach ja, retecatchy Indieliedjes bevallen mij altijd wel, dan zit je met Vampire Weekend wel goed. Ik hoor niet heel veel verschil tussen het eerste en het tweede album. Maar dat is dan ook weer indie, voor elke persoon die iets tof vindt zijn er er drie die het neerschietenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik gedateerd klinken echt heel erg vind. Maar ik ben er minder geneigd naar te luisteren.
[..]
Alsjeblieft zeg. Ik ben serieus als ik zeg dat dat 2e album het allerslechtste album is wat ik ooit heb gehoord (als we een beetje in de alternatieve/indie scene blijven zitten tenminste, al vind ik Frans Bauer beter). Maar stiekem ben ik wel benieuwd of ze weer een leuk album uitbrengen als hun eerst, maar ik vrees het ergste.
Hmmm...ik kan me herinneren dat tentijde van het tweede album dat ook volledig de grond in werd geboord hier. Kennelijk ben jij net de uitzonderingquote:Op woensdag 23 januari 2013 11:14 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ach ja, retecatchy Indieliedjes bevallen mij altijd wel, dan zit je met Vampire Weekend wel goed. Ik hoor niet heel veel verschil tussen het eerste en het tweede album. Maar dat is dan ook weer indie, voor elke persoon die iets tof vindt zijn er er drie die het neerschieten
Ik ben wel vaker de uitzondering, waarschijnlijk omdat ik net zoveel van pop houd als van (indie)rock. Het maakt me dus niet zoveel uit welke richting ze opgaan, als de liedjes maar leuk blijvenquote:Op woensdag 23 januari 2013 11:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmmm...ik kan me herinneren dat tentijde van het tweede album dat ook volledig de grond in werd geboord hier. Kennelijk ben jij net de uitzondering
Sluit me hier volledig bij aan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:24 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ik ben wel vaker de uitzondering, waarschijnlijk omdat ik net zoveel van pop houd als van (indie)rock. Het maakt me dus niet zoveel uit welke richting ze opgaan, als de liedjes maar leuk blijven
21st century is de nieuwequote:Op donderdag 24 januari 2013 16:33 schreef Felagund het volgende:
Welke is nou de nieuwe? Er staan twee albums van ze op Spotify uit 2012. Maar klinkt op het eerste gehoor goed idd.
Nieuwe Eels nog niet geluisterd trouwens.
Die ben ik aan het luisteren nu, wel jammer van gepapapapa in Shuggie.quote:
Die line up is hartstikke prima!quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:34 schreef Beregd het volgende:
iemand die naar primavera gaat
http://www.primaverasound.es/cartel
hoe krijgen ze het weer voor elkaar
Waar? Luisterpaal?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:38 schreef TWP het volgende:
Dat moment dat je de nieuwe plaat van Local Natives voor het eerst aan kunt zetten.
Naar wat ik gehoord heb zijn zowel Daft Punk als The Rolling Stones op een laat tijdstip afgehaakt..quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:08 schreef Norrage het volgende:
Hoezo is Phoenix headliner? Zijn die zo groot?![]()
Vroeg me precies hetzelfde af.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:08 schreef Norrage het volgende:
Hoezo is Phoenix headliner? Zijn die zo groot?![]()
en in FR hebben ze nauwelijks fans, omdat ze in de verkeerde taal zingen...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:19 schreef DO2 het volgende:
[..]
Vroeg me precies hetzelfde af.
Maar het is inderdaad een indrukwekkende line-up.
quote:Op maandag 21 januari 2013 22:02 schreef Slobeend het volgende:
Vooral het begin van de plaat vind ik erg goed. Daarna wordt het wat minder spannend, maar dat kan ook komen doordat ik hem nog niet zo vaak heb opgezet.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:39 schreef Moody het volgende:
Is Everything Everything al genoemd?
Wat een heerlijk album zeg!! Een beetje ALT-J meets Bombay Bicycle Club.
Ken ik inderdaad nietquote:Op zondag 27 januari 2013 16:50 schreef ranja het volgende:
Mijn raarste (rarest) albums zijn volgens de site:
Ride - Nowhere
Wedding Present - George Best
Chameleons - Script of the Bridge
Heb zelf ook alleen maar aangeklikt wat ik echt heb staan inderdaad.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:45 schreef ranja het volgende:
Ik heb er 24. Wel heb ik een andere van Oasis dan die in de lijst staat, idem voor Velvet Undergorund (hoezo die 3e?) en Smashing Pumpkins en Magazine en Kinks en nog een paar...
Ik heb wel alleen degene aangevinkt die ik ook echt op LP of CD in de kast heb staan. Behalve een, Disintegration heb ik officieel niet maar wel integraal gespeeld op de dvd 'Trilogy' dus wel aangevinkt.
56 echt als CD of LP in huis? Dat is best veel!quote:
Misschien had ik 'm toen al ingevuld? Cocteau Twins heb ik ookquote:Op zondag 27 januari 2013 16:55 schreef methodmich het volgende:
Chameleons en Wedding Present ken ik wel, al heb ik die platen niet.
Ik vond het wel apart dat bij mij Mercury Rev genoemd werd als 'rare'. Had zelf dan nog eerder aan Cocteau Twins gedacht.
Mercury Rev had ik ookquote:Op zondag 27 januari 2013 16:55 schreef methodmich het volgende:
Chameleons en Wedding Present ken ik wel, al heb ik die platen niet.
Ik vond het wel apart dat bij mij Mercury Rev genoemd werd als 'rare'. Had zelf dan nog eerder aan Cocteau Twins gedacht.
Ja, als cd. En zo groot is mijn verzameling niet eens. Ligt blijkbaar in mijn straatje.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:53 schreef methodmich het volgende:
56 echt als CD of LP in huis? Dat is best veel!
Cocteau Twins is denk ik ook wel redelijk bekend. Alleen zag ik bij degene waar ik op Facebook de link van kreeg dat deze bij hem bij de 'rare' albums stond, dus had ik hem bij mij ook wel verwacht.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Misschien had ik 'm toen al ingevuld? Cocteau Twins heb ik ookVolgens mij valt dat ook wel mee met hun bekendheid in de UK, volgens mij heb ik ze ook leren kennen via dit album (meer specifiek de singe Iceblink Luck die nog wat meelifte op de shoegaze hype)
Moet wel dan ja! Weet niet hoeveel CD's je totaal hebt natuurlijk, maar in ieder geval heb je veel invloedrijke dan.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:01 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, als cd. En zo groot is mijn verzameling niet eens. Ligt blijkbaar in mijn straatje.
Alleen nog een track met de naam "Happiness" en de cirkel is compleetquote:Op maandag 28 januari 2013 20:43 schreef Tchock het volgende:
Het album is bevestigd en heet In Love (release 25/03/13)
[ afbeelding ]
Wat een rare lijst. Clap Your Hands Say Yeah influential? Ik heb die weliswaar in de kast staan, maar ik geloof niet dat ik die na 2006 nog ooit heb opgezet...quote:Op zondag 27 januari 2013 16:22 schreef methodmich het volgende:
www.influentialalbums.com
Wel leuk. Lang niet allemaal indie, maar toch. Heb er zelf exact 30 van de 100 in bezit.
Zin in het album! En uiteraard in de Paradiso-show!quote:Op maandag 28 januari 2013 20:43 schreef Tchock het volgende:
Nieuws over Peace! Nieuwe single heet 'Follow Baby' (kwam eerder al uit, maar dit is een nieuwe opname die veel vetter klinkt)
https://soundcloud.com/p-e-a-c-e/follow-baby-1
[ afbeelding ]
En...
Het album is bevestigd en heet In Love (release 25/03/13)
[ afbeelding ]
Klopt. Ik vond hem ook erg fijn. Deed mij een beetje denken aan Real Estatequote:Op woensdag 30 januari 2013 11:59 schreef Slobeend het volgende:
Luisterpaaltip: Nieuwe cd The Flower Lane van Ducktails is leuk. Beetje standaard indie, maar luistert lekker weg.
Niet heel gek, zitten dezelfde mensen achterquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:02 schreef kciR het volgende:
[..]
Klopt. Ik vond hem ook erg fijn. Deed mij een beetje denken aan Real Estate
Klopt, de lijst is wel arbitrair. Maar wel een grappig dingetje. 33 is nog een behoorlijke score volgens mij.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:46 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Wat een rare lijst. Clap Your Hands Say Yeah influential? Ik heb die weliswaar in de kast staan, maar ik geloof niet dat ik die na 2006 nog ooit heb opgezet...
Slechts 33 overigens. Van veel artiesten (blijkbaar) net de verkeerde plaat in huis, want anders zou de score wel wat hoger uitkomen.
Wel die plaat van The Pretty Things in m'n bezit.
Ah, vandaarquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:23 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Niet heel gek, zitten dezelfde mensen achter
quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Iron & Wine komt in april met een nieuw album, Ghost on Ghost, en die eerste single is echt geniaal!![]()
Ook toen vond ik januari een fijne maand hoor. Had in het begin van het jaar toen al een paar fijne platen te pakken. Dat is nu weer het geval, altijd leuk.quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:33 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik vind het een hele sterke januari. Kan me niet herinneren dat er vorig jaar al zoveel lekkere releases waren, deze tijd van het jaar
Klinkt tot nu toe leuk die plaat. Al vind ik dat-ie met het onderstaande nummer gewoon Syd Barrett nadoet. Bij een artiest lenen, dat is oké, maar dit is gewoon bijna letterlijk Syd (ook qua tekst e.d.):quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:06 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ook toen vond ik januari een fijne maand hoor. Had in het begin van het jaar toen al een paar fijne platen te pakken. Dat is nu weer het geval, altijd leuk.
Vandaag Jacco Gardner ontvangen van Excelsior, hetgeen helemaal leuk is.
Eens. Nu al betere platen dan heel 2012 zo ongeveerquote:Op donderdag 31 januari 2013 22:59 schreef Tchock het volgende:
2013 is in elk geval op papier echt vele malen beter dan 2012.Wat sowieso nogal een zwak muziekjaar was maar om die reden heb ik wel veel nieuwe dingen ontdekt
quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:36 schreef Aisumasen het volgende:
Gezien de liefhebbers van Peace ineens overal opduiken heb ik iets voor jullie op YouTube gezet:
De volledige opname van hun show die ik ze 3 maanden geleden in de kleine zaal van Paradiso zag spelen.
Geen idee... Het zou best kunnen dat er een herpersing volgt, maar die is voor de Nederlandse importeurs in ieder geval (nog?) niet te bestellen, wat ook niet alles hoeft te betekenen. Zie dat alle Peace-releases voor aardig wat van de kostprijs gaan op de tweede markt, ja! Zakt wel weer in over een tijdje.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:01 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, Aisumasen, ik wil heel erg graag de Delicious EP op wit vinyl hebben, maar die zijn stijf uitverkocht natuurlijk. Als ik op webshops zoek noemen sommige een releasedate van 19/02/13, weet jij toevallig iets hier van? Is het pure oplichting of wordt 'ie herdrukt? En zo ja, is 'ie dan weer op wit vinyl?
Niet uberhipster genoeg als je de eerste Nederlandse show voor een halfvolle bovenzaal al hebt gemist.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:55 schreef Norrage het volgende:
Wordt Peace ook al zo erg gehyped op andere fora dan hier? Of zijn wij hier gewoon uberhipster?
Die Delicious EP kan ik helemaal niet vinden, maar misschien zoek ik verkeerdquote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:22 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Geen idee... Het zou best kunnen dat er een herpersing volgt, maar die is voor de Nederlandse importeurs in ieder geval (nog?) niet te bestellen, wat ook niet alles hoeft te betekenen. Zie dat alle Peace-releases voor aardig wat van de kostprijs gaan op de tweede markt, ja! Zakt wel weer in over een tijdje.
http://www.ebay.co.uk/itm(...)&hash=item337f7a9994quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die Delicious EP kan ik helemaal niet vinden, maar misschien zoek ik verkeerd
Haha, dan zocht ik inderdaad verkeerd, ik had alleen op ebay.com gekekenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
http://www.ebay.co.uk/itm(...)&hash=item337f7a9994
http://www.ebay.co.uk/itm(...)&hash=item2579f7d545
Sja...
Dat zou wel zo moeten zijn, hoor. Maar dit zijn afgelopen aanbiedingen, het klopt dat er op dit moment helemáál geen item wordt aangeboden.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haha, dan zocht ik inderdaad verkeerd, ik had alleen op ebay.com gekekenDacht dat dat inwisselbaar was tussen de ebay's. Overigens is die ene een CD, dat hoef ik niet
Ik zag een exemplaar van de debuutsingle Follow Baby al voor 200+ weggaanquote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:44 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dat zou wel zo moeten zijn, hoor. Maar dit zijn afgelopen aanbiedingen, het klopt dat er op dit moment helemáál geen item wordt aangeboden.
Nee, maar om aan te duiden hoe geflatteerd de prijzen op het moment van een hype zijn.
Heeft mij ook altijd verbaasd. De manier waarop ik 'festivalshop' is gewoon wachten tot de hoofd-lineup bekend is en dan de leukste uitzoeken. En Slayer en BVMV zijn toch om te jankenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:44 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik ga deze vraag niet in LL-topic stellen, want dan krijg ik te veel discussie, en daar ben ik echt te lui voor, maar...waarom the fuck kopen mensen toch massaal een kaartje voor een festival met een eerste rits namen die echt belabberd is? Gaat toch nergens over, man.
Goede ervaringen uit het verleden. Het is een vaste factor voor een grote groep mensen. Plus de interesse van de bezoekers van Lowlands is sinds de mid-00's merkbaar verschoven, steeds meer mensen gaan voor de sfeer en de 'belevenis', en elke muzikale act die ze zien is een leuke plus. Heb vorig jaar een schrijnend hoog aantal programmaboekjes en krantjes gezien waarop alleen iets als Ed Sheeran en Go Back To The Zoo was aangekruist.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:44 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik ga deze vraag niet in LL-topic stellen, want dan krijg ik te veel discussie, en daar ben ik echt te lui voor, maar...waarom the fuck kopen mensen toch massaal een kaartje voor een festival met een eerste rits namen die echt belabberd is? Gaat toch nergens over, man.
Ik! Althans dat is het plan. Even kijken of het te regelen is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:34 schreef Beregd het volgende:
iemand die naar primavera gaat
http://www.primaverasound.es/cartel
hoe krijgen ze het weer voor elkaar
Geluisterd. Lekker hoor. Maar ze moeten echt Delicious doen...dat is wat ik zo fantastisch vind, de rest...tsja...quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:36 schreef Aisumasen het volgende:
Gezien de liefhebbers van Peace ineens overal opduiken heb ik iets voor jullie op YouTube gezet:
De volledige opname van hun show die ik ze 3 maanden geleden in de kleine zaal van Paradiso zag spelen.
Geweldig.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:34 schreef Gitaarmat het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Jacco-Gardner.html
Jij vindt het weer nietszeggende Nederlandse retropop zeker.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:05 schreef Norrage het volgende:
Oh god de Jacco Gardner hype gaat beginnen! Ben wel benieuwd
Ik denk het welquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:17 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Jij vindt het weer nietszeggende Nederlandse retropop zeker.
Ja, dat kan hè. Ben je toevallig ooit afgewezen door Excelsior Recordings?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:27 schreef Norrage het volgende:
Ik luister 1 nummer en ik vind het al kut.
Tsja, ik ben misschien bevooroordeeld ofzo![]()
Tijdje terug onwetend naar een optreden van hem gegaan, was gaaf en zat 1 geweldig nummer tussen:quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:27 schreef Norrage het volgende:
Ik luister 1 nummer en ik vind het al kut.
Tsja, ik ben misschien bevooroordeeld ofzo![]()
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:36 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ja, dat kan hè. Ben je toevallig ooit afgewezen door Excelsior Recordings?
Is Jacco Gardner Excelsior? Dat maakt het nog ergerquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:36 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ja, dat kan hè. Ben je toevallig ooit afgewezen door Excelsior Recordings?
Nee, niet Excelsior zie ik, maar Jacco zit ook bij Lola Kite. De muziek valt in het Excelsior straatje in ieder geval.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Is Jacco Gardner Excelsior? Dat maakt het nog ergerDat wist ik niet eens...
maar sorry, al deze retropop van de laatste tijd kan ik echt hélemaal niks mee. Het klinkt allemaal exact hetzelfde als bands van vroeger. Daar hoef ik toch geen nieuwe muziek voor te luisteren?Het is heel erg goed hoor, maar ik snap niet dat die retropop zo'n hype is tegenwoordig.
Album is gewoon van Excelsior hoor. Nummer 96323 in de catalogus.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:59 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee, niet Excelsior zie ik, maar Jacco zit ook bij Lola Kite. De muziek valt in het Excelsior straatje in ieder geval.
Luisterpaalquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:53 schreef Felagund het volgende:
Zeker nog alleen via illegale wegen verkrijgbaar? Wanneer is de officiele releasedatum?
Officieel komt ie 8 februari uit volgens mij, maar de leden van de Excelsior Recordings Supportersclub hebben hem afgelopen vrijdag al ontvangen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:53 schreef Felagund het volgende:
Zeker nog alleen via illegale wegen verkrijgbaar? Wanneer is de officiele releasedatum?
Nick Cave officieel 18 februari meen ik.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:22 schreef Felagund het volgende:
Ah, verkeerde topic, ik had het eigenlijk over de Nick cave plaat.Die van Jacco heb ik al wel gevonden op de luisterpaal, maar nog niet geluisterd.
Ik wilde op het laatste moment beslissen. Zojuist las ik je bericht en haastte ik me naar Ticketmaster, maar het is al uitverkocht. Ik heb mijn kans niet gegrepenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:30 schreef Aisumasen het volgende:
Unknown Mortal Orchestra in de Paradiso-bovenzaal as. donderdag staat op het punt van uitverkopen, grijp je kans nu het nog kan.
Op de websites waar ik van het bestaan hoorde van SX vergeleken ze het louter met ACquote:Op woensdag 6 februari 2013 14:05 schreef DO2 het volgende:
Ik hoor er geen AC in terug, hoor. Beach House wel, ja. Een beetje teveel misschien wel.
quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:25 schreef Norrage het volgende:
En MM heb je Ron al geluisterd?Ja, uiteraard. Heb het album zelfs al in huis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
Ik zou graag meer horen van de samenwerking tussen Bon Iver en James Blake, die ene track was echt vetquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:24 schreef Tchock het volgende:
Overigens; écht indie is het niet (meer) maar ik weet niet waar ik het verder kwijt moet dus wil ik even met jullie delen dat de nieuwe track van een van mijn grote helden James Blake vandaag (7/2 20:30 Nederlandse tijd) in première gaat op BBC 1
Jaquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:33 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik zou graag meer horen van de samenwerking tussen Bon Iver en James Blake, die ene track was echt vet
Die ene track was echt vet jaquote:Op donderdag 7 februari 2013 02:33 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik zou graag meer horen van de samenwerking tussen Bon Iver en James Blake, die ene track was echt vet
Wijd uit!quote:Op donderdag 7 februari 2013 08:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
En James Blake..tsja...Populair geworden door volstrekt de verkeerde redenen....
Hij werd gehyped omdat het zo lekker soul-vol klinkt op de radio...het hele electronische en dubstep gehalte dat het heeft (en wat zo origineel en karakteristiek voor hem was) kwam natuurlijk volledig niet tot zijn recht uit een mono-radiospeakertje ofzo, maar omdat 3fm het hypete werd hij populair.quote:
Supertramp is zo godverdomme underratedquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dan zul je toch echt je Supertramp-liefde moeten laten vallen.
Ja, daar ben ik het mee eens met werkelijk waar elk ander genre muziek. Maar James Blake en radio, dat gaat toch gewoon niet samen? En zeker niet met ingekorte stukjes. Kom op. Daar moet je voor gaan zitten, met een goede hifi set.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:01 schreef Arn0 het volgende:
Tja, als een indie-artiest niet gedraaid wordt op de radio is het "schandalig, als je kijkt wat voor troep er wel gedraaid wordt" en als hij wel gedraaid wordt, is het ook niet goedIk vind het wel leuk dat hij wat succes heeft.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hij werd gehyped omdat het zo lekker soul-vol klinkt op de radio...het hele electronische en dubstep gehalte dat het heeft (en wat zo origineel en karakteristiek voor hem was) kwam natuurlijk volledig niet tot zijn recht uit een mono-radiospeakertje ofzo, maar omdat 3fm het hypete werd hij populair.
Ik zeg dat hij inderdaad populair had moeten worden, maar niet om bovenstaande redenen. Achterlijk kut-3FM en klootjesvolk-publiek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |