Darkwing_Duck | dinsdag 17 april 2012 @ 19:23 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
| |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2012 @ 19:24 |
Ding doet me nog het meest denken aan een voor het spoor omgebouwde verreiker. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 17 april 2012 @ 19:24 |
en het ging hierom![]() We hebben het hier trouwens over een UCA-TRACK RB16 ![]() | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 19:27 |
Railtractor is het ![]() http://www.rentaloc.be/UCA_TRAC.htm | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2012 @ 19:30 |
We noemen het "Kaaswielenschatje" ![]() | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 19:36 |
Goed, was je nog beetje zonder kleerscheuren terugkomen uit Utrecht Flash? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2012 @ 19:39 |
De terugweg ging goed ja ![]() De tweede vlekkeloze rit in 8 pogingen ![]() | |
Duvel | dinsdag 17 april 2012 @ 19:39 |
Ze waren trouwens voor de loodsen op de Daalsedijk een beetje met de ProRail Unimog aan het crossen. | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 19:41 |
Gaat de goede kant op, 25% is best acceptabel ![]() | |
CrazyDaisy85 | dinsdag 17 april 2012 @ 19:44 |
Geen idee of dit het juiste topic is, zo niet hoor ik het wel. Heeft iemand ervaring met het volgende. Ik heb 2 OV Chip kaarten, eentje privé en een NS Businesscard voor m'n werk. Vandaag moest ik op reis voor m'n werk. Op de terugweg wilde ik in Utrecht (daar woon ik) uitchecken met m'n businesscard, alleen haalde ik per ongeluk mijn privé kaart langs de paal en ben ik daar op ingecheckt. ![]() Ik lees nu echter thuis dat ik 3 minuten had moeten wachten. Omdat het inmiddels 1,5 uur geleden is dat dit gebeurde, wordt er nu het instaptarief van 20 euro van m'n kaart geschreven. Ik zal morgen (of overmorgen, hangt er vanaf wanneer het bedrag wordt afgeschreven) sws wel even met NS Klantenservice bellen, maar heeft iemand enig idee of ik kans maak om m'n geld terug te krijgen. Op de NS site staat dat je in het geval van een calamiteit je geld terug krijgt, zullen ze dit hieronder scharen? Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben die zoiets overkomt. (M'n businesscard heb ik overigens daarna ook wel uitgechecked, dus daar is alles ok mee.) | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 19:49 |
Gemiste uitcheck kan je 1 keer laten terugstorten. http://www.ov-chipkaart.n(...)enantwoorden/?n=1131 | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 19:51 |
Ik heb trouwens de spoordeelweken folder ook alweer in de bus ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2012 @ 19:51 |
hmm, ook maar eens invullen. Heb nog een chipkaart waarop ik in de min sta ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2012 @ 19:58 |
http://somda.nl/forum/5791/p386370/DH-stellen+%28vervolg%29/![]() | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 20:05 |
Lol! Helemaal uit hun dak daar. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2012 @ 20:05 |
Die vd leek is echt niet helemaal goed lekker bij zijn hoofd geloof ik he ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2012 @ 20:08 |
mja, er lopen daar ook wel heel wat autisten en betweters rond he. De toon van de discussies is daar regelmatig om van te huilen vind ik. Actief meeposten doe ik er al lang niet meer, alleen maar meelezen. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2012 @ 20:11 |
Alleen wel grappig dat hij zich juist zelf gedraagt als de figuur van regel 4 in het filmpje wat hij zelf post ![]() | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 20:17 |
Is hier af en toe niet anders hoor ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2012 @ 20:18 |
True ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2012 @ 20:20 |
mja, hier herstelt het zich weer snel zonder al het geschreeuw en gedoe, daar is dat een stuk minder | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 20:20 |
Sommigen vind ik wel interessant om te volgen. Dienstregelingen bijvoorbeeld volg ik nauwgezet, maar materieel verbouwingen niet zo.. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2012 @ 20:21 |
Moet je voor de gein eens VRAGEN om een dienstregeling. Kajjelachejonge ![]() | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 20:21 |
We zijn hier met ongeveer 15-20 gezellige lui? Daar met 50+ betweters? | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 20:22 |
Dat gaat dan om een bepaalde dienstregeling van een trein. Dat interesseert me dan weer niet, maar wel weer de dienstregeling opbouw. ![]() En verder ken ik de regels daar inmiddels wel. Aantal keer dit onder mijn berichten gehad: "Het laatste bericht behoef je niet te quoten." Alsof meneer Prof. Drs is ofzo.. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2012 @ 20:23 |
betweters? ![]() Sociaal gehandicapten ja. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2012 @ 20:23 |
rolandrail is nog erger trouwerns ![]() | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 20:24 |
Ik hou me niet zo bezig met cargo's, ben er dus nog nooit geweest. Vertel eens een verhaal over Roland Rail? Tis maar hoe je het omschrijft ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2012 @ 20:25 |
Als je daar het gore lef in je bliksem hebt om abusievelijk een goederenwagen type Fallns uit te schelden voor Falls dan zul je er van lusten. | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 20:26 |
You gotta be kiddin' me ![]() Zal met Fccpps helemaal lastig zijn ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2012 @ 20:27 |
Nou, betweters KUNNEN ook normaal doen. Ik heb vaak genoeg een hekel aan posts van bijvoorbeeld jou of greavy of zo nog wel wat mensen. Maar jullie KUNNEN best normaal doen ![]() Die personen waar ik het over heb als ik "sociaal gehandicapten" noem, die kunnen gewoon niet normaal doen, al zouden ze het proberen. Dan wordt het al snel een heel moeizaam verhaal, op een discussieforum. Maar uit quotes zoals van PSM net, blijkt dan dat "de Leiding" van zo'n site gewoon geen haar beter is ![]() Dan weet je gewoon "Okee wegwezen hier ![]() | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 20:30 |
Ik zal het maar positief opvatten ![]() Maar ik snap je punt wel, kan best frustrerend over komen. | |
bork | dinsdag 17 april 2012 @ 20:32 |
Volgens mij is het puntstuk weer terecht, er kwam goed hard een VIRM richting Amersfoort en een ICM richting Utrecht ook hard over mij heen boven mij langs toen ik fietste op de Darwindreef (viaduct Blauwkapel) om 5 uur vanmiddag.. | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2012 @ 20:33 |
volgens mij heeft greavy er al een ban gehad, omdat hij tot twee keer toe iets postte dat niet helemaal klopte. | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 20:42 |
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/426827 Kamervragen over controle Utrecht CS UTRECHT - De PvdA in de Tweede Kamer wil opheldering van minister Opstelten van Veiligheid en Justitie over politiecontroles op station Utrecht Centraal. De Spoorwegpolitie houdt daar tot 26 april enkele oefeningen om plegers van aanslagen te herkennen. Tijdens de oefeningen letten agenten op verdachte personen. Mensen die afwijkend gedrag vertonen, worden uit de massa gevist en aangesproken. De Utrechtse gemeenteraad vroeg burgemeester Wolfsen al naar nut en noodzaak van de controles. Nu volgt de landelijke PvdA het voorbeeld van de lokale fracties. Tsja, ik weet me nou niet echt een standpunt aan te meten.. | |
Doc__Zenith | dinsdag 17 april 2012 @ 21:26 |
Vanochtend ook al geen probleem. Vanmiddag ook niet, maar toen stond de omroep op z'n hardst in de cabine van een treinstel waar geen personeel op zat... | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2012 @ 21:29 |
Wacht maar tot jij eruit gevist wordt als "verdacht uitziend persoon" ![]() Dan vind je er vast WEL iets over ![]() | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 21:39 |
Ik kom er gelukkig pas weer over 1,5 week ;P | |
Mr_Klaasje | dinsdag 17 april 2012 @ 22:02 |
Oohja, daar had ik ook een off-topic post geplaatst. Daar reageerde weer iemand op. Toen heb ik maar niet meer gereageerd omdat ik zag dat het off-topic was. Wel jammer dat v.d. Leek zo laat zien dat hij zelf geen haar beter is dan de rest. | |
Duvel | dinsdag 17 april 2012 @ 22:05 |
Hé, is dat dezelfde gast als Beneluxspoor?! | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2012 @ 22:08 |
meer dan waarschijnlijk ![]() | |
Duvel | dinsdag 17 april 2012 @ 22:08 |
Die dus net na een rel zijn bestuursfunctie heeft neergelegd... | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2012 @ 22:08 |
Hij is daar ook mede-eigenaar van. Vroeger zat OHIH ook in het pakket, maar die zijn enkele jaren geleden na een meningsverschil apart verder gegaan. Dat laatste heeft de oprichting van OVinNL ingeleid. Die site staat uiteraard weer los van de rest. | |
Duvel | dinsdag 17 april 2012 @ 22:09 |
Kan geen eigenaar zijn, Beneluxspoor is een stichting. | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2012 @ 22:10 |
oh ja. Maar de sites zijn iig aan elkaar verwant. | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 22:11 |
Zijn alle spoorforum's niet op 1 of andere manier aan elkaar gelinkt? Je komt iig op de meeste wel dezelfde tegen. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2012 @ 22:12 |
Bijna. Behalve OVNL want daar is het WEL leuk. | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2012 @ 22:12 |
qua vaak beheerders niet, qua gebruikers wel ![]() | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 22:13 |
Ben ik met je eens ![]() Ik vermaak me overigens hier ook wel hoor, gezellige boel met af en toe wat gezellig gekibbel erbij. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2012 @ 22:14 |
Oh ja maar dit is EEN reeks binnen EEN subforum. Fok is ZO veel groter ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 17 april 2012 @ 22:14 |
Hahaha, ik heb het weleens over "zo'n rood goederenrijtuig met 8 van die wielen en zo'n geel ding aan de zijkant waar je aan kan draaien". Dat mag vast niet... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2012 @ 22:17 |
ZOVEEL onkunde wordt gewoon verwijderd zonder commentaar ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 17 april 2012 @ 22:18 |
Met uiteraard een perm-IP-ban. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2012 @ 22:21 |
Ach. Laten we daar boven staan. Elk woord dat we aan dat soort sites spenderen is er eentje te veel. | |
DriekOplopers | dinsdag 17 april 2012 @ 22:30 |
M'n handen jeuken. "Waarom heeft een personenwagon maar een stootblok in het midden, terwijl die goederenrijtuigen er twee aan de zijkanten hebben?" "Waarom heeft zo'n diesellocomotief niet zo'n antenne op het dak die tegen die kabel boven het spoor komt?" "Die stoplichten langs de rails zijn verkeerd hoor. Het rode licht zit aan de onderkant en het groene juist bovenaan. Dat is fout." Heerlijk. Of deze natuurlijk (tweede plaatje en onderschrift): http://www.voorbeterov.nl/120125.php Ik zal het gortdroge antwoord van de klantenservice nog wel eens publiceren. ![]() | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 22:30 |
Hier hebben we flash, altijd zo lekker ongenuanceerd. Ik citeer: "waarom werkt dat klote wissel niet!?!?" Kan ik altijd wel waarderen ![]() | |
Mr_Klaasje | dinsdag 17 april 2012 @ 22:32 |
Je moet bij Flash alleen niet vergeten dat het er misschien rot uitkomt maar dat hij het eigenlijk poeslief bedoelt ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2012 @ 22:32 |
Mijn eerste reactie hierop zou zijn: heb je gezopen? ![]() | |
James1988 | dinsdag 17 april 2012 @ 22:34 |
Of op z'n minst nieuwsgierig. | |
DriekOplopers | dinsdag 17 april 2012 @ 22:34 |
Ja. Koffie. ![]() | |
b2py | dinsdag 17 april 2012 @ 22:35 |
haha briljant. Nu ben ik stiekem wel benieuwd, waar zijn ze wel voor dan? Baanvaksnelheid? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 17 april 2012 @ 22:37 |
Plaatselijke snelheid. (Achter het bord, niet ervoor.) | |
Darkwing_Duck | dinsdag 17 april 2012 @ 22:38 |
Ja en daar maak ik me ook af en toe schuldig aan, waarvoor excuus. Toch heb ik hier nog nooit (vanaf topic 52 dan, het topic waar het balletje voor rondje ODG opgegooid werd) nog nooooit moderatoringrijpen gezien... | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2012 @ 22:40 |
klopt. Het is de snelheid die je vanaf dat punt veilig maximaal mag rijden. Uiteraard geldt wel dat je pas kunt versnellen als de laatste bak van de trein dat bord gepasseerd is. Verder hangt het de Vmax die je zelf mag rijden, de stand van de seinen en wissels, het treinpad en eventuele verstoringen af of je die snelheid ook kunt rijden. | |
James1988 | dinsdag 17 april 2012 @ 22:41 |
En dat bord wordt voorafgegaan door een driehoekig bord dat het aankondigt. Pijl omhoog = versnellen, pijl omlaag = afremmen met die trein. | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2012 @ 22:43 |
niet altijd, zie bijvoorbeeld Stavoren. Daar was dat snelheidsbord juist weggehaald omdat het keperbaak dezelfde functie had. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 17 april 2012 @ 22:44 |
Pijl omhoog is juist "baanvaksnelheid" en wordt niet toegepast voor "versnellen". Nieuw worden alleen maar vierkante en die met een gele pijl naar beneden geplaatst. | |
Duvel | dinsdag 17 april 2012 @ 22:45 |
Borden baanvaksnelheid worden in nieuwe situaties toch niet meer toegepast? Alleen nog plaatselijke snelheid? | |
Mr_Klaasje | dinsdag 17 april 2012 @ 23:01 |
Klopt. Waarom weet ik overigens niet. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 17 april 2012 @ 23:07 |
Waarom er verschil is tussen die twee, heb ik overigens nooit gesnapt. Het is allebei de maximum snelheid. | |
DriekOplopers | woensdag 18 april 2012 @ 00:02 |
"Inspectie L en T moet ingrijpen na derde treinbotsing Leiden" http://www.voorbeterov.nl/120418.php | |
dennistd | woensdag 18 april 2012 @ 03:52 |
Is het niet zo dat baanvaksnelheid toegepast wordt als de komende seinen p-seinen zijn? Dat zou kunnen verklaren waarom er vanaf Hengelo richting Enschede, Oldenzaal en Almelo groene driehoekige baanvaksnelheidsborden staan, en richting Delden (1 blok) een plaatselijk snelheidsbord. En aangezien er op nieuwe stukken geen P-seinen toegepast worden zou dat het wel verklaren. | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2012 @ 06:48 |
Jaaaa flash is ook iemand met een gebruiksaanwijzing ![]() Anyway, ik ben de ijssel alweer over en er is NOG STEEDS NIKS MISGEGAAN VANDAAG ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 18 april 2012 @ 06:54 |
thanks! @flash, you go girl! | |
greavy | woensdag 18 april 2012 @ 09:21 |
Die heb ik op Rolandrail. Had 3x een typfout gemaakt, nu permanent verbannen ![]() Somda: Ban OHIH: Ban ![]() Ik weet niet of ik er nog één vergeten ben. Treingerelateerde fora waar ik actief ben: * Fok! TreinenTopic * Spoorforum.com * Spoortechniek.nl * OVinNederland.nl * HGBTF * Beneluxspoor [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 18-04-2012 09:41:46 ] | |
Duvel | woensdag 18 april 2012 @ 09:30 |
Je vergeet Beneluxspoor.net. En al die bans: waar liggen die nou aan? | |
Sandrvich | woensdag 18 april 2012 @ 09:41 |
HGBTF zie ik je soms nog wel eens langsflitsen. ![]() | |
greavy | woensdag 18 april 2012 @ 09:42 |
Beneluxspoor idd ook- Rolandrail: Verkeerde wagenbenaming - OHIH: In discussie gaan met een NS-medewerker ![]() - Somda: Weet ik ff niet meer | |
greavy | woensdag 18 april 2012 @ 09:42 |
Ja, klopt. Ff vergeten ![]() | |
Duvel | woensdag 18 april 2012 @ 09:44 |
Ligt gewoon allemaal aan jezelf dus. ![]() | |
greavy | woensdag 18 april 2012 @ 09:45 |
Oja, nog een leuke: Op LeidenCS hebben ze op spoor 1 en 2 een paar weken geleden de stootjukken 4,8 meter naar voren geplaatst. Dit is gedaan voor het geval een trein doorglijd.. Maar nu passen er géén 8 bakken VIRM meer op spoor 1. NS wil met ProRail kijken wat een oplossing is voor dit probleem, en tot die tijd met max. 7 bakken ICM of 6 bakken VIRM gaan rijden | |
Fiorano | woensdag 18 april 2012 @ 09:47 |
Ghe Ghe Briljant over nagedacht ook. Zouden ze daar gewoon op een ochtend achter gekomen zijn? | |
Duvel | woensdag 18 april 2012 @ 09:48 |
Wat dus ook meteen de maximale lengte voor de IC's Den Haag - Utrecht v.v. beperkt. Handig! | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 18 april 2012 @ 09:56 |
Uhm.. misschien zie ik wat over het hoofd hoor... Maar, wat heeft de perronlengte op Leiden te maken met de maximale lengte voor de IC Den Haag - Utrecht? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2012 @ 10:23 |
series zijn aan elkaar gekoppeld. tsja, de nieuwe veiligheidseisen omdat er in het verleden nog wel eens treinen door het stootjuk zijn gegaan en zo voor veel schade hebben gezorgd. | |
Mr_Klaasje | woensdag 18 april 2012 @ 11:53 |
Spoor 1 en 2 zijn toevallig de spoortjes die bekend zijn van niet minder dan 3 klappers met SGMm in de afgelopen 3 jaar. | |
greavy | woensdag 18 april 2012 @ 12:45 |
3 jaar? 2 Klappers in nog geen jaar. Volgens mij 3 klappers in anderhalf jaar... | |
Duvel | woensdag 18 april 2012 @ 12:45 |
Ha, de test is geslaagd! | |
greavy | woensdag 18 april 2012 @ 13:27 |
Oja, leuke regelgeving verschillen: Nederland: Moet een Machinist in Nederland gereanimeerd worden of andere eerste hulp, mag de HC de bediende cabine altijd betreden Belgie: De Treinbegeleider moet eerst een formulier invullen waarin hij aangeeft waarom hij de bediende cabine in gaat, om welke tijd en dergelijke. Doet hij dat niet, is hij in overtreding. Dat formulier niet vooraf ingevuld geeft serieuze problemen. | |
MaxMark | woensdag 18 april 2012 @ 13:30 |
Ook in geval van nood, zoals reanimatie? | |
greavy | woensdag 18 april 2012 @ 13:33 |
Ja. Er zijn TBGL's daardoor gestraft, omdat het formulier niet ingevuld was ![]() ![]() Oftewel: Vul dat formulier in, en dan zie je maar of je nog kan helpen ... | |
DriekOplopers | woensdag 18 april 2012 @ 13:42 |
De Inspectie LenT heeft meteen gehoor gegeven aan ons verzoek tot veiligheidsmaatregel Leiden na reeks treinbotsingen: http://www.voorbeterov.nl/120418.php Sinds vanmorgen koppelverbod te Leiden. ![]() | |
greavy | woensdag 18 april 2012 @ 13:59 |
Arriva heeft hetzelfde probleem in Dordrecht. Wanneer er gekoppeld moet worden, MOET de trein eerst stil gaan staan. Daarna langzaam doorrollen. Dan gebeurt er in princiepe niets. Is een maatregel voor de potentieel gladde sporen op dat kopspoortje. | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2012 @ 14:01 |
De Arriva-treinen in Noord-Nederland doen het ook op die manier. Eerst stoppen en er dan langzaam naar toe rijden. | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2012 @ 14:03 |
belachelijk trouwens. je kunt ook doorschieten met regels ... Formulier invullen ok, maar dan wel pas na de hulp. | |
Fiorano | woensdag 18 april 2012 @ 14:12 |
Is station Stadion Rotterdam bij elke wedstrijd in de Kuip geopend ? | |
b2py | woensdag 18 april 2012 @ 14:52 |
het zijn toch ook de voorschriften dat je eerst stilstaat en dan pas optrekt voor koppelen? Zo gaat het iig bij mijn treinen al 2 jaar.. | |
greavy | woensdag 18 april 2012 @ 15:01 |
Normaal gesproken wel. Alleen te gebruiken als je ook toegangsbewijs voor De Kuip hebt. Treinen staan die dagen gewoon in de NS Reisplanner, dus je kan het allemaal plannen ![]() | |
greavy | woensdag 18 april 2012 @ 15:02 |
Langzaam rijdend mag volgens mij ook hoor. Hoewel er machinisten zijn die voor het zekere maar eventjes stilstaan. | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 18 april 2012 @ 15:13 |
In Deventer wordt er nooit gestopt voordat ze koppelen. En dat gebeurt daar toch gemiddeld genomen zo'n 2x per uur. Dat is dan wel niet met SGMm, maar met ICMm. | |
Duvel | woensdag 18 april 2012 @ 15:29 |
Utrecht idem. | |
greavy | woensdag 18 april 2012 @ 15:34 |
Ik zit 27/28/29 april in Brussel. Nu had ik het idee om de zondag naar Lille te vertrekken, daar een nacht te vertoeven, en op koninginnedag weer naar huis. Maar wat is het lastig om een goedkope slaapplaats die dag te fixen ![]() Edit: Heb er inmiddels 1 gevonden, vlakbij Lille-Flandres. Ga ik die boeken, even weer in Frankrijk kijken ![]() Zondagochtend met de trein naar Lille toe dus. Ff kijken wat dan het makkelijkste is met een GoPass. Iemand suggesties? Ik denk: GoPass op Brussel-Kortrijk, en vanaf Kortrijk een enkeltje kopen? [ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 18-04-2012 15:40:05 ] | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2012 @ 16:24 |
Zo, morgen 1e stage dag bij een goederenvervoerder op de Waalhaven ![]() ![]() ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 18 april 2012 @ 16:27 |
Leuk hoor! Succes daar ![]() | |
ReisT | woensdag 18 april 2012 @ 16:28 |
Je denkt in de juiste richting maar vervang Kortrijk dan door Moeskroen da's dichter bij de grens. | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2012 @ 16:28 |
Thanks ![]() Vrijdag Amsterdam Westhavengebied - Emmerich (overnachting hotel), en weer terug. Ertstrein dus hopelijk met de Class'66 ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2012 @ 16:40 |
nice zeg ![]() | |
MPG | woensdag 18 april 2012 @ 16:43 |
Nice, Mono. Succes! | |
greavy | woensdag 18 april 2012 @ 16:43 |
Tractie van de Ertstrein weet ik niet. De autotrein uit de Sloehaven is normaal met G2000. Jammer dat die autotrein niet langs Zwijndrecht komt ![]() | |
b2py | woensdag 18 april 2012 @ 16:54 |
Gratz Mono! | |
b2py | woensdag 18 april 2012 @ 16:59 |
Een score van 100% Afgelopen zaterdag 14 april hebben we een record gehaald: Er is die hele dag maar één trein opgeheven. Eén van de 7342 treinactiviteiten op deze dag. Het cijfer komt daarmee op 99,9864% en afgerond is dat 100%. Het is voor het eerst sinds het NSR Kenniscentrum dit contractitem bijhoudt dat we een score halen van 100%. Het vorige record, 99,9%, is meerdere keren behaald. De beste score tot nu toe was zes opgeheven treinactiviteiten. Bron: NSR Kenniscentrum, 17 april 2012 Bron: http://somda.nl/forum/11788/p387690/Opvallende+dingen+14+april/ Waar het hele topic overigens gelijk erna volledig ontspoord is ![]() | |
dennistd | woensdag 18 april 2012 @ 17:05 |
En ja hoor, daar is ie weer: de koninklijke reisplanner van NS. Trein 28401 (Dagplan extra treinen voor vorstelijke personen), IC Amsterdam-Blerick Amsterdam vertrek 8.41u Horst-Sevenum aankomst 10.37u Horst-Sevenum vertrek 10.43u Blerick aankomst 10.52u [ Bericht 8% gewijzigd door dennistd op 18-04-2012 17:15:47 ] | |
Hr-Flip | woensdag 18 april 2012 @ 17:10 |
ach jee een gele jas.... snel insmeren met buffervet uit, zo loop je erbij als een groentje. ter vergelijking, mijn Jas was door al het smeer van die treinen, zodanig donker geworden, dat mijn leidinggevende zei, zeg Hr-flip, je moet wel een gele jas aanhebben he, en geen zwarte. | |
b2py | woensdag 18 april 2012 @ 17:12 |
Prutsers.. | |
dennistd | woensdag 18 april 2012 @ 17:13 |
Zeg dat wel ja... op somda mag blijkbaar de NS-reisplanner niet gebruikt worden, daar is mijn post verwijderd ![]() | |
b2py | woensdag 18 april 2012 @ 17:14 |
Het is een 'verboden' dienstregeling.. Zal hier tzt ook weggemodereerd worden verwacht ik ![]() Doet verder niet af aan de blunder van de NS overigens ![]() | |
dennistd | woensdag 18 april 2012 @ 17:17 |
Hij staat trouwens zes minuten stil op Horst-Sevenum... ik heb zo het idee dat Bea en de rest daar dan al uitstappen... Ik ga er toch vanuit dat men er hier niet zo moeilijk over doet. Als ik het nu uit een of ander intern systeem zou hebben was het wat anders, maar sla de reisplanner er zelf maar op na | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2012 @ 17:18 |
Morgen die trein maar eens nemen. Moet toch die kant op ![]() | |
dennistd | woensdag 18 april 2012 @ 17:20 |
Hij is weer weg van somda... ook niet even een mailtje over hoe en wat he... ![]() | |
b2py | woensdag 18 april 2012 @ 17:23 |
Ik zie het staan ja ![]() | |
MPG | woensdag 18 april 2012 @ 17:24 |
Als ze met Gül naar de Floriade gaat, grote kans ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2012 @ 17:25 |
nogmaals plaatsen dan ![]() | |
Surveillance-Fiets | woensdag 18 april 2012 @ 17:27 |
Waarom doen ze daar zo schaapachtig ![]() | |
Hr-Flip | woensdag 18 april 2012 @ 17:29 |
Somda is denk ik bang dat ze de complete veiligheidsdienst op hun nek krijgen, whaahahahahaha. | |
dennistd | woensdag 18 april 2012 @ 17:31 |
Nouja, mijn muis begint nu wel ineens te haperen... Zouden ze hier al in de voortuin liggen met hun stoorzenders? of zouden toch gewoon de batterijen bijna op zijn? ![]() | |
Hr-Flip | woensdag 18 april 2012 @ 17:33 |
NS.nl is nu ook wakker, de dienstregeling is nu verdwenen. | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2012 @ 17:33 |
ik krijg die trein zo niet tevoorschijn in de reisplanner | |
dennistd | woensdag 18 april 2012 @ 17:37 |
Ze zijn inderdaad wakker geschud lijkt het... | |
ziggyziggyziggy | woensdag 18 april 2012 @ 17:40 |
Tof! Veel plezier. Waar is je BvT, of staat die gewoon niet op de foto? | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2012 @ 17:42 |
In mijn portomonee. Bedrijfspas/cabinekaart ![]() | |
b2py | woensdag 18 april 2012 @ 17:49 |
Driek, je mag wat mij betreft ook nog een bericht richting NS sturen over de melding bij reizen die je voor een dag na de hudige pland. "Dit reisadvies houdt geen rekening met wijzigingen in de treindienst op de dag zelf. Plan voor een actueel reisadvies uw reis vlak voor vertrek." | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2012 @ 18:04 |
Wat klopt daar niet aan eigenlijk? ![]() | |
b2py | woensdag 18 april 2012 @ 18:05 |
Het is toch belachelijk dat de NS dat erbij moet melden? Alsof ze zichzelf niet meer vertouwen. In ieder geval de afdeling reizigerscommunicatie tov de planning.. | |
greavy | woensdag 18 april 2012 @ 18:10 |
Amersfoort-Utrecht defecte bovenleiding. Moet Fles er nog langs? | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2012 @ 18:19 |
Precies, zo is het ook ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2012 @ 18:19 |
Nope, zit lekker in het zonnetje in Dv ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 18 april 2012 @ 18:40 |
Er is schijnbaar wel treinverkeer mogelijk bij Den Dolder. De serie Rotterdam C - Amersfoort v.v. lijkt wel te rijden. | |
daanski82 | woensdag 18 april 2012 @ 19:58 |
Even een technies vraagje over de "nieuwe" koplopers. Als de trein stil gestaan heeft voor b.v. Een sein en hij mag weer verder rijden lijkt het als of ik de motor tegen de wielen aan hoor "rollen" en dan komen we in beweging. Wie kan mij uitleggen wat er op dat momend gebeurt? | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2012 @ 20:01 |
de remmen worden gelost? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2012 @ 20:02 |
Dit. | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2012 @ 20:35 |
Hoorde zondagavond van een MCN dat er eene hoop conducteurs gezocht worden omgeving Amsterdam-Lelystad. Zal binnnkort wel weer een paar vacatures vrij komen. | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2012 @ 20:36 |
Niet de beste baan, ook niet de beste werkgever, maar goed... Voor iemand die het graag wilt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2012 @ 20:37 |
Je kunt je ook afvragen waarom iedereen daar zo gfraag weg wil? ![]() | |
b2py | woensdag 18 april 2012 @ 20:40 |
Lelystad, moet je langs Almere, tuig wat er woont.. | |
James1988 | woensdag 18 april 2012 @ 20:48 |
FOK! is niet zo van het modereren, tenzij het tegen de wet of het beleid ingaat. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2012 @ 20:59 |
Hahaha. Dat is zeker waar. Veel gedoe daar. Ving tijdje geleden nog wel wat op toen ik nog bij de treincatering werkte. Aardig wat scheldwoorden gehoord in de personeelskantine van NS ![]() Maar goed, als schoolverlater/drop-out is het op zich een mooie kans. Toch wel oké verdienen, gratis reizen en eventueel BOA halen. Niets mis mee als je nog wat jonger bent. | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2012 @ 21:00 |
Nee, niets mis mee. Drop-outs die BOA worden. Echt een bijzonder wenselijke situatie. | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2012 @ 21:01 |
Het zijn niet allemaal lapzwansen. Sommige weten gewoon niet wat ze willen. | |
Mr_Klaasje | woensdag 18 april 2012 @ 21:26 |
En toch vraag ik me af: Is het echt zo erg.. Als ik in de trein zit zie ik eigenlijk nooit wat raars. En dat ligt niet aan mijn indrukwekkende gestalte ofzoiets(eerder het tegendeel..). Overigens zullen de treinen op de Flevolijn door de Hanzelijn wel langer worden. Langer=meer conducteurs. | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2012 @ 21:28 |
Ik denk dat het over het algemeen ook wel aardig mee valt qua geweld. Meer wat intimidatie etc. Ook fout natuurlijk. En ook op welk traject. Zelf op de Flevolijn veel gependeld, en daar was het vooral in de avond vaak raak. | |
Mr_Klaasje | woensdag 18 april 2012 @ 21:33 |
Ook 's avonds zie ik nooit iets bijzonders.. Tot en met trein 4395 aan toe. Maar dat zal wel aan mij liggen dan.. | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2012 @ 21:34 |
Ik rijdt ook al een tijd niet meer op de Flevolijn omdat ik in Rotterdam woon nu. Dus het zou maar zo kunnen dat het minder is geworden allemaal ![]() | |
Mr_Klaasje | woensdag 18 april 2012 @ 21:35 |
Aan de andere kant kan je je ook afvragen wat je kan doen als er met een bomvolle SLT IV wordt gereden op vrijdagavond... | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2012 @ 21:35 |
Helmond - Deurne ACP ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2012 @ 21:39 |
Bah. Altijd naar om zoiets te horen. | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2012 @ 21:40 |
oh die duim is je standaard PI ![]() | |
greavy | woensdag 18 april 2012 @ 21:40 |
Ja ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2012 @ 21:40 |
Ja ik ben een echte MCN, lui ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2012 @ 21:55 |
cityliner regioliner interliner lifeliner? Een bus? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2012 @ 21:56 |
helikopter | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2012 @ 21:56 |
Tijdje geleden kwamen er een paar conducteurs en machinisten langs van het programma: Luisteris. Best interessant, en ze lieten een filmpje zien over het gevaar bij spoorwegovergangen. Best mooi gemaakt, en we werden er allemaal wel even stil van... http://www.zee.nu/voor_ns_knalrood.html Voor degene die hem nog niet gezien hebben. Film heet: Knalrood. | |
b2py | woensdag 18 april 2012 @ 22:09 |
Heel mooi filmpje | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2012 @ 22:09 |
Inderdaad. Vond het ook heel mooi gefilmd toen je die reactie zag van die MCN net na die aanrijding. Die angistge/dode blik in zijn ogen. Heel mooi.. Kreeg er echt kippenvel van. | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2012 @ 22:10 |
Ja, toch wel stil van ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 18 april 2012 @ 22:14 |
Overigens erg mooi initiatief van Luisteris. Ze gaan meestal langs bij groep 8 van basisscholen. Ook brugklassen. Op die leeftijd hebben ze niet echt een idee over de gevaren van een spoorwegovergang en wat het doet met spoorwegpersoneel. Die lui vertelde ook dat scholen ze ook bedankten naderhand omdat het aantal "bijna aanrijdingen" bij overwegen door hun schoolgaande leerlingen aanzienlijk was gedaald, dus het heeft nog goed effect ook ![]() | |
Kapitein_Schavuit | woensdag 18 april 2012 @ 22:34 |
Luisteris was altijd gaaf en erg interessant, ook 10 jaar geleden al. ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 18 april 2012 @ 23:20 |
ACP? | |
ziggyziggyziggy | woensdag 18 april 2012 @ 23:21 |
Ja, heb ik gezien tijdens mijn SOS-training. (Samenwerken Onder Stress) | |
Dr_Flash | donderdag 19 april 2012 @ 07:02 |
Aanrijding contra persoon. In mijn wereldje dan ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 19 april 2012 @ 07:25 |
Ah. Ik hoor die afko voor het eerst. | |
Dr_Flash | donderdag 19 april 2012 @ 07:49 |
Dat kan kloppen ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 19 april 2012 @ 07:55 |
Want die hebben jullie zelf bedacht? Op het werk hebben we het meestal over aanrijding met persoon. Of gewoon springer. | |
Duvel | donderdag 19 april 2012 @ 08:35 |
Volgens mij is TCP correcter dan ACP. | |
James1988 | donderdag 19 april 2012 @ 08:43 |
Zondag weer eens kilometerknallen, o.a. stukje Neubaustrecke meepakken op Keulen - Frankfurt ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 april 2012 @ 08:46 |
Jullie? Ik ![]() "mijn wereldje" ![]() Ik ben maar een rare af en toe ![]() | |
James1988 | donderdag 19 april 2012 @ 08:46 |
Dat wisten we al langer ![]() | |
Hr-Flip | donderdag 19 april 2012 @ 08:58 |
Als je een rare bent, dan moet je op somda zitten joh. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 19 april 2012 @ 09:16 |
Koninklijk meervoud. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 april 2012 @ 09:57 |
Daar ben ik niet raar genoeg voor ![]() | |
greavy | donderdag 19 april 2012 @ 12:51 |
Ik liep vanmiddag rond 12:10 bij Lombardijen, zag ik op puntje perron spoor 2 (kant Barendrecht) een SLT-VI stil staan. Vlak daanra komen er 3 politiebusjes met sirene aan, en lopen in een snel tempo naar die SLT... De reizigers zaten er nog steeds in. Circa 10 minuten later zag ik dat de agenten iemand geboeid meenamen, en toen kwam de volgende sprinter al aan. Daar zat een extra HC op en nog 4 andere NS-medewerkers, die daar de trein verlieten en de HC nam de trein op spoor 2 over. De HC die er oorspronkelijk op zat werd door collega's opgevangen. Ik gok weer een gevalletje van zwartrijden, gepakt worden, en dan agressief worden ... | |
greavy | donderdag 19 april 2012 @ 12:56 |
Niet helemaal trein-gerelateerd, maar uit een onderzoek door het Baselse trambedrijf is gebleken dat reizigers liever houten banken in de tram zien dan de stoffen banken.... Hun liever dan ik. | |
GlenSpey | donderdag 19 april 2012 @ 13:01 |
Is er toevallig iemand hier die weet of de opleiding treinmachinist aan het ROC er ook in BBL-vorm (1 dag school en de rest werken) is? Voor zover ik heb kunnen vinden wordt die opleiding op 3 plaatsen in het land gegeven en geen enkele plaats is echt gunstig voor mij (iets met lange reistijden en veel onkosten) en dus zou ik liever BBL doen dan fulltime school. In Rotterdam en Den Bosch lijkt alleen de fulltime-mogelijkheid een optie en in Amsterdam lijkt het allebei te kunnen, echter diverse websites geven nogal tegenstrijdige info... | |
greavy | donderdag 19 april 2012 @ 13:03 |
Opleiding in Rotterdam en Amsterdam zijn BOL. Heeft Den Bosch ook de opleiding 'Machinist Railvervoer'? Die ken ik nog niet.. | |
GlenSpey | donderdag 19 april 2012 @ 13:14 |
Volgens diverse websites wel, maar als ik naar de website van de school in kwestie ga kan ik er ook niks over vinden. Dus waarschijnlijk toch niet ![]() Jammer dat het verder enkel BOL is, weet niet of ik het wat vindt om weer fulltime in de klas te zitten, en dan ook nog eens zo ver weg... | |
Dr_Flash | donderdag 19 april 2012 @ 13:19 |
Dan wil je niet graag genoeg ![]() | |
greavy | donderdag 19 april 2012 @ 14:05 |
Koninklijke trein had vandaag wel erg veel belangstelling. De trein werd continu gevolgd door een helikopter en er reed een schouwtrein voor. En natuurlijk overal tot op de minuut nauwkeurig op tijd. | |
Peterselieman | donderdag 19 april 2012 @ 14:15 |
jammer dat ze niet even een wisselstoring ingelegd hebben ![]() | |
greavy | donderdag 19 april 2012 @ 14:25 |
Jammer dattie niet langs Rotterdam kwam. Plan was eerst dat ie precies in de pauze langs Lombardijen kwam. Dus had daar dan ff heen gelopen. ![]() | |
greavy | donderdag 19 april 2012 @ 14:36 |
Had ik deze hier al gepost?![]() Laatste Colonia Britannia Toen was Hoek van Holland nog écht interessant met internationale treinen ![]() | |
V2 | donderdag 19 april 2012 @ 14:41 |
Als je alleen die kop en de foto ziet zou je bijna denken dat er toen nog planmatig met stoomtractie werd gereden ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 april 2012 @ 14:54 |
En dat zouden meer mensen moeten doen! ![]() | |
greavy | donderdag 19 april 2012 @ 14:55 |
Ik was zondag mijn SOV verloren in Den Haag ![]() Toen werd gezegd dat het minimaal 7 werkdagen duurt voor de vervangende SOV er was, maar die is er nog niet. Het kan nog. Maar om even te "testen" heb ik geïnformeerd bij TLS of ik het SRP van een andere kaart kan laten halen. Dat kan. Omdat ik al een andere P-OVC heb, heb ik daar mijn SRP op laten zetten ("Koppelen"), wat ook 3 werkdagen duurt ![]() Op deze P-OVC staat ook een NS WeekendVrij. Volgens NS kan dit niet samen met een StudentenOV. Volgens TLS wel. Wie heeft er gelijk... De medewerker van TLS zei dat "ik het maar uit moest proberen" ![]() ![]() Inchecken met StudentenOV verloopt in ieder geval goed ![]() We shall see, zaterdag ![]() | |
greavy | donderdag 19 april 2012 @ 16:22 |
Net de TGV van Lille Europe naar Brussel Zuid geboekt. Vanaf daar met IC-Brussel verder. Vertrek 30 april om 18:07. In Brussel Zuid om 18:42, dan overstappen op de IC. Ga géén 62 euro betalen voor de reis Brussel-Rotterdam met Thalys ![]() | |
Toekito | donderdag 19 april 2012 @ 16:35 |
hoe zag de opgepakte persoon eruit? Ken veel mensen daar waarvan ik weet dat ze af en toe geen kaartje hebben. | |
greavy | donderdag 19 april 2012 @ 16:39 |
Ik stond op een afstandje, kon het niet goed zien. Was een Marokkaan of Turk oid. Maar ik had het vermoeden dat ie er niet bij Lombardijen uit wilde ![]() [ Bericht 50% gewijzigd door greavy op 19-04-2012 16:56:52 ] | |
Toekito | donderdag 19 april 2012 @ 16:41 |
oh ken ik niet. Ken wel Jezus-look-a-likes. | |
greavy | donderdag 19 april 2012 @ 17:13 |
Darkwing! Jij weet vast wel wat van leuke reizigersmeuk er bij Lille Flandres / Lille Europe komt? Ik dacht ook wat dieselmeuk, of tegenwoordig niet meer? | |
sl44 | donderdag 19 april 2012 @ 17:37 |
Was er vandaag weer een storing tussen gvc en bd? De trein van gvc via ehv naar vl reed een paar uur niet, alles moest via utrecht. | |
b2py | donderdag 19 april 2012 @ 17:39 |
Si, sein- en wisselstoring | |
James1988 | donderdag 19 april 2012 @ 17:52 |
Bij Lille Flanders in ieder geval TGV en regionaal Coradia-spul. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 19 april 2012 @ 17:55 |
ja een hoop regionaal spul zelfs. Allemaal lijntjes naar Dunkerque over Hazebrouck en zo. En Calais. En als je gare pauperzooi wil zien is een rondje Douai - Arras - Lens wel een aanrader ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 19 april 2012 @ 20:30 |
Zo daar zijn we eindelijk weer. Al ruim een maand geleden verhuisd maar provider liep lekker lang te kutten waardoor het internet vandaag pas werkt... Wat jullie gemist hebben van mij zijn wat foto's, dus bij deze even een inhaalslagje.. ![]() Sinds begin 2012 verzorgt Husa Transportation de tractie voor de Dolime-treinen tussen Hermalle (B) en Veendam. Werd er eerst nog over het gehele traject met de zwarte diesellok 653-05 gereden, sinds enkele weken wordt er bewust voor gekozen om tussen Sittard en Onnen v.v. een van de verder schaars gebruikte 1600'en in te zetten. Op de zonnige vrijdag 23 maart 2012 passeren de HTRS 1621 en 653-05 met 14 lege Tapps'en als trein 49667 in de boog bij Staphorst. ![]() De zes overgebleven 1600 bij DB Schenker worden in de herfst van hun leven in de rode DB kleuren getooid. Was het jaren geleden de 1637 die als enige voor een bepaalde periode rood werd, anno 2012 zijn het inmiddels de 1612 en 1615 die deze fraaie outfit aangemeten gekregen hebben. Met aan de haak een bijzonder bonte Unit Cargo 61802 uit Geleen Lutterade is de DBS 1612 onderweg naar de Kijfhoek. Aan de haak oa zeven Fcs'n en vier Eanos'n die door Captrain in het kolenvervoer van/naar Born gebruikt zijn en naar verluid zijn afgekeurd. Op de heerlijk lenteachtige 23 maart 2012 passeert het geheel hier ter hoogte van Heukelom. ![]() De afdeling Zuid-Limburg van de Rabobank reisde op vrijdag 30 maart 2012 af naar Leeuwarden om een weekend op Terschelling door te brengen. Met vijf rijtuigen van Herik Rail was het de nog gele 1611 die de grote groep naar het hoge noorden mag brengen. Na een korte stop te Amersfoort vertrekt de trein hier in het goederenpad richting Zwolle. ![]() Medewerkers van de Rabobank Zuid Limburg werden op vrijdag 30 maart 2012 getrakteerd op een rit naar Leeuwarden. Hiervoor werd Herikrail uit Amersfoort gecharterd. Na aankomst in Leeuwarden werden de reizigers verder per bus naar Harlingen gebracht, om uiteindelijk een weekend op Terschelling door te brengen. De DBS 1611 is ondertussen omgelopen en staat met vijf rijtuigen vertrekgereed richting Amersfoort. NSR was er blijkbaar niet op voorbereid, want spoor 5 in Leeuwarden, de enige waar een lok kan omlopen, was tot 21:05 en vanaf 21:14 planmatig al bezet door ICM-mat. Terwijl het sein al enkele minuten veilig toonde, werd er toch met ruim 5 minuten vertraging vertrokken, vlak na het nemen van deze foto. ![]() Op donderdag 12 april 2012 wordt ICE 127 naar Frankfurt(M) Hbf als gevolg van een wisselstoring tussen Driebergen Zeist en Ede Wageningen omgeleid via 's Hertogenbosch. NS Hispeed stel 4654 is zojuist gearriveerd op spoor 1 en zal na kopmaken de reis via Arnhem voortzetten. ![]() Aan het begin van de middag is een bezoek gebracht aan staalproducent Thyssen Krupp in Duisburg. Op het terrein van deze staalgigant wordt de tractie van alle treinen geleverd door Eisenbahn & Häfen, kortweg E&H. Vlak voor het wisselen van de ploegendienst, verlaat lok 523, type G1205, met een trein beladen met staalplaten en staalrollen het terrein en zet koers naar het overgave-emplacement. ![]() President Gül van Turkije bracht de afgelopen dagen een bezoek aan Nederland. Op donderdag 19 april 2012 werd, samen met Hare Majesteit Koningin Beatrix de Floriade in Venlo en Maastricht bezocht. De Turkse president en zijn gevolg brachten de nacht door in het Paleis op de Dam in Amsterdam en stapen midden in de ochtendspits in de speciaal gereedstaande trein die hun naar Horst-Sevenum zal brengen. Het laatste deel naar de Floriade wordt per auto volbracht. De NSR 1747 had de taak het gezelschap naar Limburg te rijden. Achter de lok bevindt zich ingeklemd tussen twee ICR A (1e klas) rijtuigen het Koninklijk rijtuig SR10. Achterop loopt de 1744 mee. Onder treinnummer 28401 passeert het geheel hier onder de opkomende stapelwolken Utrecht Lunetten. | |
James1988 | donderdag 19 april 2012 @ 20:45 |
Herinnering: over 15 minuten Megafactories op National Geographic. Vandaag 'Speed Rail', een kijkje in de keuken bij Alstom. | |
V2 | donderdag 19 april 2012 @ 21:00 |
O cool, dank voor de tip ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 19 april 2012 @ 21:04 |
nice, Zug ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 19 april 2012 @ 21:16 |
Zo, de eerste stage dag zit er inmiddels op. Mooie leerzame dag geweest met een hoop bijzonderheden, ik viel met mijn neus in de boter.![]() Ik was er klaar voor :-) Ik werd om half 11 opgehaald door mijn mentor machinist van vandaag: Ton. We reden samen vanuit Rotterdam met de auto naar Roosendaal. Onze werkzaamheden vandaag: Vanuit Roosendaal een volle autotrein van maar liefst 675 meter naar Sloe brengen (Vlakbij Vlissingen). Vanaf dat bedrijf, weer terug met 675 meter lege autowagons naar Roosendaal. ![]() Onze loc voor vandaag: De V204 G-2000 De lading die wij vervoerden waren een hoop Ford Focus auto's. Allemaal met het stuur (helaas) aan de rechterkant, voor de Engelse markt dus. Na wat rangeerwerk zaten we al vrij snel op de vrije baan, en praatte mijn mentor machinist voluit over zijn ervaringen en hoe je het best treinen kan rijden. Ik heb natuurlijk veel uit de boeken kunnen leren, en hij rijdt al 27 jaar, dus die bekijkt het vanuit ervaring en de praktijk. Een betere manier om het te leren vind je niet... ![]() Vanuit hier gaat de magie van start. Mooie stuurtafel, lekker overzichtelijk. Toen we aankwamen bij het rangeerterrein moesten we afkoppelen en met de losse loc naar het bedrijf (zal geen namen noemen). Vanaf daar moesten we eerst een lege trein meenemen, en dan terug naar het rangeerterrein, om zo de auto's af te leveren. Toen we de lege trein hadden aangekoppeld moesten we 675 meter lopen naar de achterkant, en weer 675 meter via de andere kant terug naar voren voor controle. Bij de eerste wagon was het gelijk raak: Een lekke aspot. Dus Ton mocht lekker kruipen en de boel schoonvegen. Tripleklep uitgeschakeld zodat die wagon niet mee kon remmen. We hadden alsnog een rempercentage van 96% (waar 69% het minimum is) dus dat maakte niet veel uit. Dit gaf overigens aan dat controle van groot belang is. ![]() Toen we die trein hadden terug gerangeerd en de volle trein hadden afgeleverd mochten we weer terug naar Roosendaal vanaf Sloe. En ik kon mijn geluk niet op: Ik mocht zelf rijden!! Ik tractie gaf naar het sein toe, en moesten we nog een half uur wachten tot ons "pad" was ingesteld. Ik zat nog rustig alle informatie tot mij te nemen en opeens werd er op de cabinedeur geklopt. Controle van de ILT. Alle informatie gegeven en alles klopte. Gelijk de eerste dag de controle mee gemaakt, fantastisch natuurlijk. Lekker aan het rijden gegaan daarna, en voorbij Bergen Op Zoom ineens een herrie, ik schrok me een ongeluk. Ik dacht dat ik mijn voet van de dodeman moest halen (en dat moest ook), maar de herrie bleef maar gaan. Wat bleek? Alarm oproep!! De TRDL gaf een alarmoproep vanwege een gestoorde overweg voor Bergen Op Zoom. Misschien dankzij ons, wie weet :-) Veilig aangekomen in Roosendaal en heb zelf aardig wat meters mogen maken. Geweldige stagedag, een hoop bijzonderheden mee gemaakt. Toppertje dus! Bedankt Ton. En zijn tip van de dag (voor de dames) : Trouw nooit met een machinist, vanwege de rare tijden. Mocht je het geen probleem vinden: Jullie mogen me mailen, ik ben nog vrijgezel :-) ![]() | |
Peter | donderdag 19 april 2012 @ 21:35 |
Leuk verslag! ![]() | |
b2py | donderdag 19 april 2012 @ 22:01 |
Leuke foto's beiden! Mooi verhaal ook ! ![]() | |
GlenSpey | donderdag 19 april 2012 @ 23:08 |
Leuk om te lezen ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 19 april 2012 @ 23:16 |
mooi stukje | |
#ANONIEM | donderdag 19 april 2012 @ 23:24 |
Op een "normale" schooldag veel theorie wel. Maar dat is ook wel belangrijk. Je begint met de basis over bijv spoorwegbeveiliging, practicum door middel van elektra onderdelen (relais etc). Ook wat groepsopdrachten (rangeeropdrachten maken etc), interactieve software met seinen enzo. Kom naar de open dag zou ik zeggen: Woensdag 25 april. Ik ben er dan ook ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 19 april 2012 @ 23:54 |
De interne opleiding is meestal 3 maanden theorie, en dan gelijk al examen. Bij ons op de opleiding is het 2 jaar. Wel wat langer, maar zo kan je op het gemak de complexiteit leren kennen. | |
James1988 | vrijdag 20 april 2012 @ 00:35 |
Een blik in de fabriek van Ornans, de vestiging van Alstom waar tractiemotoren worden gemaakt die o.a. in de AGV terechtkomen. Filmpje | |
greavy | vrijdag 20 april 2012 @ 01:59 |
Shit, ik zou het op "opnemen" zetten, maar vergeten ![]() | |
greavy | vrijdag 20 april 2012 @ 02:01 |
Dat dus. Jullie waren rond 12:55 op Roosendaal volgens een kennis :p | |
#ANONIEM | vrijdag 20 april 2012 @ 02:02 |
12.30 aangekomen, vertrek rond 13.00 | |
#ANONIEM | vrijdag 20 april 2012 @ 02:04 |
We zijn gefotografeerd door Nico Spilt. Zag hem staan op Rilland-Bath ![]() | |
greavy | vrijdag 20 april 2012 @ 02:04 |
Oeps, las de SMS ff verkeerd ![]() Ook bij Bergen op Zoom door een kennis van mij ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 20 april 2012 @ 02:05 |
Wel leuk dat je getipt was ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 20 april 2012 @ 02:08 |
Die autotrein is altijd beroemd ![]() En dan de DBS Fordtrein met een 1600 ook | |
#ANONIEM | vrijdag 20 april 2012 @ 02:09 |
Ja die DBshenker trein zat ons goed in de weg. Moesten een half uur wachten omdat ze het gebied niet hadden vrijgegeven op Sloe. Jammer wel ![]() | |
greavy | vrijdag 20 april 2012 @ 02:12 |
Ach, als goederenmachinist kan het jou toch geen zak boeien? Goederentreintjes worden net zo makkelijk 3 uur ergens stil gezet omdat ze 6 minuten vertraging hadden ![]() * Een goederentrein verliest het recht op zijn pad als hij meer dan 5 minuten vertraging heeft, en komt in het eerstvolgende beschikbare goederenpad. En ja, dat kan best eens 3 uurtjes duren ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 20 april 2012 @ 02:14 |
Klopt hahaha ![]() Maar het is ook wel fijn om de voetjes onder de tafel te hebben met een bord boerenkool ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 20 april 2012 @ 02:15 |
Trouwens greavy, weet jij waar die foto's van Nico terecht komen die hij maakt ? Heb op zijn site en zijn Flickr bezocht, maar zag geen foto's van vandaag. Laatste post van hem was van 15 april een filmpje. | |
greavy | vrijdag 20 april 2012 @ 02:18 |
Ik weet het niet wanneer hij uberhaupt iets upload. Is soms erg wisselend bij hem. Maare, ik ga nu echt plat. Net 6 uurtjes hard bikkelen er op zitten. | |
#ANONIEM | vrijdag 20 april 2012 @ 02:21 |
Ik hou zijn site wel even in de gaten! Slaapze, ik blijf nog even wakker, morgen van 17.30 tot 3.30 Amsterdam Westhaven erts laden, door naar Emmerich! ![]() | |
greavy | vrijdag 20 april 2012 @ 02:22 |
Nja, ik moet om 10:25 weer te Lombardijen zijn ![]() Suc6 morgen met je treintje ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 20 april 2012 @ 02:27 |
Thanks ![]() | |
b2py | vrijdag 20 april 2012 @ 06:52 |
Brandmelding schipholtunnel. 06:21:35 20-04-1212BRANPRIO 1 LUCHTHAVEN SCHIPHOL (SCHIPHOL) SPOORTUNNEL #A0533# AANKOMSTPASSAGE 18 LUCHTHAVEN SCHIPHOL (SCHIPHOL) BRAND SPOOR [ 351 597 341 BRW1AFO 340 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 20 april 2012 @ 08:19 |
nee niet weer schiphol ![]() | |
James1988 | vrijdag 20 april 2012 @ 08:22 |
De sporen zijn inmiddels weer vrijgegeven. | |
V2 | vrijdag 20 april 2012 @ 08:37 |
Fok!ken in de trein werkt ondertussen weer prima, zoals deze post laat zien ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 20 april 2012 @ 10:06 |
Herhaling is nu bezig. | |
greavy | vrijdag 20 april 2012 @ 10:10 |
Ik kom net mijn nest uit roggelen. Mijn ma had het opgenomen blijkt ![]() | |
b2py | vrijdag 20 april 2012 @ 10:13 |
Lieve moeder! | |
Duvel | vrijdag 20 april 2012 @ 10:31 |
Geen tv op het werk. ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 20 april 2012 @ 10:50 |
Ik had 'm ook gemist gisteravond, maar om 23:00 was die ook al in de herhaling ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 20 april 2012 @ 11:53 |
Ik wel. ![]() | |
James1988 | vrijdag 20 april 2012 @ 12:30 |
Dat klopt. Want Alstom is al het beste. ![]() ![]() Sorry, die moest even | |
Fiorano | vrijdag 20 april 2012 @ 14:58 |
Leuke documentaire, en een 10x zo mooie trein als waar wij Hollanders mee opgescheept zitten.... | |
Duvel | vrijdag 20 april 2012 @ 16:13 |
Oh! Ik dacht dat jullie altijd sudoku's deden op de post! ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 20 april 2012 @ 17:29 |
Ook. En Japanse puzzels en Spider Patience en Mahjongg... | |
sl44 | vrijdag 20 april 2012 @ 17:29 |
pff wat een dag limburg twee keer afgesneden van de buitenwereld, en hondsbrutale arrogante personeel van de ns. | |
Duvel | vrijdag 20 april 2012 @ 17:37 |
Want? | |
Dr_Flash | vrijdag 20 april 2012 @ 17:49 |
Ik rij bijna het land uit met ICE 129 ![]() Weekendje bordjes rellen achter Dortmund ![]() | |
sl44 | vrijdag 20 april 2012 @ 17:50 |
*Een aanrijding en geen treinverkeer naar roermond.* Een omroep die meld dat de sprinter naar roermond weer rijd, vervolgens word een ns man om bevestiging gevraagd, die gaat naar enig aandringen bellen en krijgt een positief antwoord. Dus iedereen stormt naar perron 1 komt daar twee keer plan v binnen zetten, dus iedereen stormt op de conducteur af en die bleef heel autistisch volhouden dat hij alleen naar susteren ging, zelfs na protest dat zijncollega had gebeld en dat de trein naar roermond gaat bleef hij volhouden dat hij alleen naar susteren zou gaan. *Hij werkt met informatie die al minimaal 30 minuten oud is, terwijl zijn collega op het perron dus recentere informatie had. *hij weigert om het verhaal van de reiziger serieus te nemen en op onderzoek te gaan *Hij weigert om zijn collega op te piepen en te vragen wat hij te horen heeft gekregen. *hij weigerde te bellen naar kantoor en te vragen of er al nieuwe informatie was en of hij moest doorrijden naar roermond. *Hij wilde het alleen bij sjaak de machinist gaan vragen maar die wist ook niks, want die had jawel in maastricht de laatste informatie gekregen. Nee meneertje had in maastricht gehoord dat hij susteren ging en dat was het daar kon niks aan veranderd worden, hij had met een belletje zoveel reizigers gelukkig kunnen maken, want die sprinter is waarschijnlijk gewoon doorgereden naar roermond | |
Peterselieman | vrijdag 20 april 2012 @ 17:52 |
Dan moet je toch gewoon instappen? | |
sl44 | vrijdag 20 april 2012 @ 17:54 |
Had ik kunnen doen, maar het risico dat hij echt alleen naar susteren ging was me iets te groot, maar hij had het gewoon kunnen controleren met een simpel belletje. | |
Peterselieman | vrijdag 20 april 2012 @ 17:56 |
dan moet je degene op het perron en de omroep geloven. Het kan best zijn dat de conducteur na vertrek in de trein wel omgeroepen heeft dat er gewoon doorgereden zal worden. | |
sl44 | vrijdag 20 april 2012 @ 18:01 |
Nee dat kon volgens hem niet, er was geen mogelijkheid dat ze zouden doorrijden absoluut onmogelijk bevel is bevel. En dat zijn collega op het perron en de omroeper anders beweerde dat intresseerde hem niet. Maar stel ik dan zo domme vraag als ik vraag: Als zoveel mensen het telefoongesprek hebben gehoord en jouw dat vertellen, dan ga je toch twijfelen en bel je even naar kantoor met de vraag wat de bedoelding is? is dat nu zo rare gedachten? Je kunt bij een verstoring toch niet vast blijven houden aan informatie van een half uur geleden. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 april 2012 @ 18:05 |
Sl44 ik moet wel een beetje om je lachen hoor ![]() Je loopt moord en brand te schreeuwen dat hij het niet aan zijn zus vroeg EN niet aan zijn moeder EN niet aan de slager op de hoek Em niet aan de Heilige Geest. En je doet (iig van die HC uit gezien) alsof De Reiziger wel even zal bepalen waar de trein heen gaat. Eigenlijk probeerde je hem gewoon te kapen en dan hier oorlog komen trappen als het niet lukt ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 20 april 2012 @ 18:07 |
mja, sommigen doen het toch en ik kan me voorstellen dat de HC er aan vast houdt, omdat hij de dienstregeling moet volgen en zelf nog geen nieuwe informatie heeft gehoord omdat het nog te vers is. Bij twijfel kun je altijd ff op m.ns.nl kijken. | |
Dr_Flash | vrijdag 20 april 2012 @ 18:12 |
Ja. Maar je kunt ook een hoefijzer over je schouder gooien ![]() | |
sl44 | vrijdag 20 april 2012 @ 18:12 |
Ik loop niks te kapen of moord en brand te schreeuwen, en ik bepaal niet waar iets naar toe gaat. Feit is dat er op het perron een ns meneer is, die 5 minuten geleden gebeld heeft, feit is dat de hc van de trein zijn laatste informatie in maastricht heeft gekregen(zei hij zelf) dan is het toch logisch dat je als hc zijnde even gaat bellen als je hoort dat je collega recentere informatie heeft gekregen? Als je als hc hoort via de reiziger dat je collega nieuwere informatie hebben, dan ga je dat toch zeker controleren en niet nors negeren? Van een telefoontje naar kantoor gaat onze hc vriend echt niet dood hoor, hij kan er alleen maar mensen mee gelukkig maken. | |
Peterselieman | vrijdag 20 april 2012 @ 18:15 |
Ik vind die site mobiel prima werken en is behoorlijk accuraat. Heb het goed kunnen testen toen ik in een vertraagde 4900 (Utrecht - Almere) zat en ik een overstap mis dreigde te lopen bij een treinrondje. Vertraging klopte tot op de minuut en liep net als in werkelijkheid steeds iets op. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 20 april 2012 @ 18:20 |
Er is met InfoPlus dan ook eindelijk een directe link gekomen tussen wat de trdl doet en wat aan reisinfo wordt gegeven via de diverse middelen. Dat scheelt wel wat. | |
bork | vrijdag 20 april 2012 @ 18:24 |
viel spass! | |
Dr_Flash | vrijdag 20 april 2012 @ 21:51 |
Het plan is te ambitieus, ik moet ook een beetje kunnen uitslapen. | |
Peterselieman | vrijdag 20 april 2012 @ 21:51 |
Wahahaha ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 20 april 2012 @ 21:58 |
Ik sta de hele week al om 6 uur op jah. En volgende week ook weer. En de week daarna. | |
Tha_T | vrijdag 20 april 2012 @ 22:04 |
Als jij op dezelfde toon naar de HC bent gelopen als je hier post had ik ook helemaal niets voor je gedaan. Opgefokte mensen kun je geen goed nieuws geven, zo is het gewoon. Moord en brand schreeuwen schiet dan al helemaal niet op. Dat soort dingen leer je nog wel ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 20 april 2012 @ 22:07 |
och, een dagje extra kan dan ook wel erbij ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 20 april 2012 @ 22:58 |
Hahaha, voorpagina Parool gehaald. "Schiphol alleen nog maar per vliegtuig bereikbaar"... http://www.facebook.com/p(...)08493&type=1&theater | |
Darkwing_Duck | vrijdag 20 april 2012 @ 23:16 |
Ik ben wat laat ,maar ht meste is al gezegd hierover, ik woon in een andere wijk van Frankrijk ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 21 april 2012 @ 00:02 |
Enkele maanden terug maakte Finmeccanica bekend dat het een aantal dochters als "niet-essentieel" ziet en wil gaan afstoten. Het betreft AnsaldoBreda, Ansaldo STS en AnsaldoEnergia. Eerder al werd bekend gemaakt dat Alstom, Bombardier en General Electric interesse hadden in de verlieslijdende fabrikant van ons aller geliefde railhummer, nu blijkt dat ook het Japanse Hitachi Rail interesse heeft in AnsaldoBreda. Ook het Chinese CSR wordt genoemd als mogelijke overnamekandidaat, al is die kans redelijk klein. Daarnaast hebben Siemens en Mitsubishi interesse in (delen van) beide bedrijven. | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 21 april 2012 @ 09:39 |
109 Teletekst za 21 apr *************************************** NS'ers klagen over schuddende trein *************************************** ` NS-conducteurs klagen over wiebelende treinen waardoor knieklachten ontstaan en valpartijen gebeuren.FNV Spoor heeft in een week tijd 50 klachten ontvangen op het 'meldpunt spoorligging'. Volgens NS-personeel ligt de oorzaak van het probleem in de kwaliteit van het spoor.Baanvakken zouden steeds schever worden.Sommige trajecten zouden zo slecht zijn dat conducteurs liever blijven zitten dan dat ze de kaartjes controleren.De NS'ers zeggen dat het onderhoud tekortschiet. Dubbeldekstreinen lijken het meest te schudden.Machinisten rijden soms al langzamer om het schudden te vermijden. | |
Duvel | zaterdag 21 april 2012 @ 14:26 |
Ze worden niet voor niets schommelboten genoemd natuurlijk! | |
ReisT | zaterdag 21 april 2012 @ 14:32 |
Maar waarom ze nu ineens massaal gaan klagen over treinen die hier al bijna 20 jaar rondrijden? ![]() | |
MaxMark | zaterdag 21 april 2012 @ 14:34 |
Volgens mij gaat het niet zo zeer om de treinen, maar om de verslechtering van de staat van het spoor waar deze op rijden. | |
Hr-Flip | zaterdag 21 april 2012 @ 15:04 |
Wat een jankerds, neem een voorbeeld hieraan, daar moet vast personeel opzitten met betonnen ruggen en knieen. | |
b2py | zaterdag 21 april 2012 @ 16:12 |
Ik heb eindelijk die Alstom Megafactories aflevering gedownload en gekeken, wat een bazentrein. Wel beetje overdreven vond ik eenmaal: "Een briljante ingeving, het verplaatsen van de motors van de wagens naar de draaistellen.". Doen ze dat niet al jaren bij de ICE3? ![]() Verder wel apart dat ze daar een ruit van 74KG gewoon met 2 man even dat frame in tillen.. ![]() ![]() Maar dat allemaal terzijde, ik heb genoten! | |
ReisT | zaterdag 21 april 2012 @ 17:14 |
Het gaat om de combinatie schommelboot + wiebelspoor. Maar dat spoor is ook niet nu ineens veel slechter geworden dan het vorige week was. Toen er nog niet geklaagd werd. Dus waarom is het nu ineens een enorm probleem? | |
groggy | zaterdag 21 april 2012 @ 17:15 |
ik wil een voordeelurenabo aanschaffen.. Ik heb een NS account en een ov-chipkaart, ik heb nu ergens op ns.nl gevonden waar ik een voordeelurenabo kan bestellen, echter alleen met ingangsdatum over 2 weken?? ik wil er morgen gebruik van kunnen maken. hoezo kan dit niet??! we leven toch in een digitale wereld? | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 21 april 2012 @ 17:16 |
Hé! Nu zijn we straks natuurlijk ook van Meisje Schultz van Asphalt af! | |
Duvel | zaterdag 21 april 2012 @ 17:16 |
Ja, daarom kan het niet. Vroeger liep je naar het loket met een pasfoto, kocht je een VUK en kreeg je een stamkaart. Nu ben je zuur. Jammer, moet je je maar beter inlezen. | |
Peter | zaterdag 21 april 2012 @ 17:18 |
Als je hem aanvraagt moet je wachten op een nieuwe kaart. Overzetten kost dan weer ¤2,50.. | |
groggy | zaterdag 21 april 2012 @ 17:21 |
Ik had mij natuurlijk beter moeten inlezen, eens. Maar wat vind ik dit wéér een faal van de NS. Door de ovchipkaart zou het nu toch gewoon mogelijk moeten zijn om alle soorten abo's via internet te bestellen en te betalen / bij de automaat te kopen waarbij de ingangsdatum naar keuze is (maar direct is mogelijk).. Zo moeilijk hoeft dit toch niet te zijn.... | |
Peter | zaterdag 21 april 2012 @ 17:29 |
Wacht maar.. je moet je kaart nog koppelen aan je MIJN-NS account ( anders dan de MIJN-OV-chikaart.nl-account) met een kaartactivatiecode.. En dan reizen op saldo aanvragen en dan als je nieuwe pas binnen is met alles naar het loket en dan voor 2,50 het voordeelurenabbo laten overzetten naar je huidige geactiveerde en gekoppelde kaart ![]() (Ben vandaag bij het loket geweest om van mijn oude OV-chipkaart en de nieuwe voordeelurenkaart 1 kaart te laten maken en kwam zo achter deze onzin... Ben er helaas nog wel enige dagen mee bezig.) | |
HetBrabandertje | zaterdag 21 april 2012 @ 17:29 |
Wordt wel interessant natuurlijk wie de opvolger gaat worden. | |
Dr_Flash | zaterdag 21 april 2012 @ 17:37 |
liefst iets zonder tieten erop, daar hebben we de laatste 35 jaar wel genoeg ellende van gehad. | |
b2py | zaterdag 21 april 2012 @ 18:37 |
2 treinen gebotst bij Amsterdam CS ter hoogte van Houtmankade.. Rampen organisatie opgeroepen 18:38:54 21-04-12 13 BRAN PLOEG 2 OPKOMEN HV 1 ONGEVAL SPOORVERVOER (+Inc.net: 2+) (TIS: 3.3) (GRIP: 2) , HOUTMANKADE/WESTERPARK AMSTERDAM (ASD) 0102998 BRW Amsterdam-Amstelland ( Monitorcode ) 0101304 BRW Amsterdam-Amstelland/RVhv ( Coördinator Rampenorganisatie ) 0101301 BRW Amsterdam-Amstelland/RVhv ( Ondersteunings Peloton B ) | |
b2py | zaterdag 21 april 2012 @ 18:45 |
Betreft een SLT en een VIRM | |
#ANONIEM | zaterdag 21 april 2012 @ 18:46 |
http://www.ns.nl/storingen/index.form Oorzaak Tussen Amsterdam C en Haarlem rijden geen treinen door een aanrijding. Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting 22 april rond 2:00 uur verholpen. Oorzaak Tussen Amsterdam C en Schiphol rijden geen treinen door een aanrijding. Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting 22 april rond 2:00 uur verholpen. Oorzaak Tussen Amsterdam C en Zaandam rijden geen treinen door een aanrijding. Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting 22 april rond 2:00 uur verholpen. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2012 18:46:53 ] | |
b2py | zaterdag 21 april 2012 @ 19:05 |
http://m.lockerz.com/s/203078915 Ik zit nu mobiel dus korte berichtjes, excuus daarvoor | |
#ANONIEM | zaterdag 21 april 2012 @ 19:07 |
![]() | |
MPG | zaterdag 21 april 2012 @ 19:09 |
Gewonden bij treinbotsing Amsterdam | |
Peterselieman | zaterdag 21 april 2012 @ 19:10 |
Die zitten behoorlijk in de kreukels ... | |
Bitlord | zaterdag 21 april 2012 @ 19:11 |
Is daar geen ATB-VV , of hoe heet die versie die ook werkt onder de 40 km/h op gevaarlijke punten? | |
Dr_Flash | zaterdag 21 april 2012 @ 19:15 |
Godverju die schommelboten kunnen echt NERGENS tegen ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 21 april 2012 @ 19:20 |
advies aan de mcn is dan ook bij dreiging van botsing wegvluchten | |
Duvel | zaterdag 21 april 2012 @ 19:32 |
Verderop in de VIRM ook kreukels, die kun je weggooien. | |
Aether | zaterdag 21 april 2012 @ 19:44 |
ProRail wil garanties van spooraannemers over kwaliteit. Is dit iets van de laatste jaren of speelt dit al langer? | |
Peterselieman | zaterdag 21 april 2012 @ 19:47 |
uhuh. Lijkt me trouwens eentje uit de nieuwste serie ... | |
Duvel | zaterdag 21 april 2012 @ 19:49 |
De 8711 is ex. | |
Duvel | zaterdag 21 april 2012 @ 19:50 |
Geleverd: bijna 10 jaar geleden. | |
Viezze | zaterdag 21 april 2012 @ 19:50 |
Er zouden 12 slachtoffers zijn:http://www.treinreiziger.(...)na_aanrijding-144306 Best wel heftig ongeluk zo te zien, maar het kan natuurlijk ook een goede kreukelzone zijn, hebben trein die ook (vast wel).. | |
Peterselieman | zaterdag 21 april 2012 @ 19:52 |
hmm, ja, idd. Voor de nieuwste serie hadden er baknummers op moeten staan. | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 21 april 2012 @ 19:52 |
AT5 was net live, machinist achterse trein zit schijnbaar nog beklemd. | |
Duvel | zaterdag 21 april 2012 @ 19:54 |
Damn. ![]() | |
MTL | zaterdag 21 april 2012 @ 19:57 |
Volgens nu.nl inmiddels 48 gewonden... http://www.nu.nl/binnenla(...)ng-in-amsterdam.html | |
MTL | zaterdag 21 april 2012 @ 19:57 |
Dicht dan maar? |