quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Ik wou net melden dat de eerste Thalys weer over de HSL scheurt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:34 schreef James1988 het volgende:
Oja, mijn Fyra rijdt klassiek, maar werd net ingehaald door een Thalys op de HSL. Kennelijk is de zwaan weggefladderd?
Antwerpen had ik op zich nog wel verwacht, ligt net over de grens en veel internationale treinen komen er langs.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, kan gewoon. En in Parijs, en in Londen, en in Zürich, en in München. In Berlin Hbf hebben ze zelfs uitcheckpalen van ELKE vervoerder aan deze kant van de dampkring staan![]()
![]()
Nee natuurlijk niet
Parijs, Frankfurt, Berlijn enzo niet dan?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Antwerpen had ik op zich nog wel verwacht, ligt net over de grens en veel internationale treinen komen er langs.
Dat is wat verder wegquote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Parijs, Frankfurt, Berlijn enzo niet dan?
Draaistellen, tractie, bovenleidingspanning, behoorlijk wat. Het was ook bedoeld als demonstratie van het kunnen van Alstom en de technische mogelijkheden van hun later onthulde AGV.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat was geen normaal stel he, daar was van alles aan gemodificeerd. Grotere wielen bijvoorbeeld, en er ontbraken ook nogal wat rijtuigen
Ze weten gewoon dat hun eigen spul niet deugt en er een veel te lange levertijd op zitquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Grappig dat het in Italië gaat rijden. Toch maar geen protectionisme daar?
Ja precies, dat bedoel ik dus. Het is net alsof wij dag in dag uit macaroni eten terwijl ze daar in Italië zelf aan de Boeuf Bourguignon zittenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze weten gewoon dat hun eigen spul niet deugt en er een veel te lange levertijd op zit
Blij dat ik daar niet meer hoef te wezenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:28 schreef bork het volgende:
Hoppa
Welke treinen wil de NMBS schrappen?
Nu de bordjes van de voormalige stations in België nog, Flesquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Blij dat ik daar niet meer hoef te wezen![]()
Daar heb ik er al een heleboel van trouwensquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nu de bordjes van de voormalige stations in België nog, Fles
Abellio (voorheen NedRailways) voert al Northern Rail uit en MerseyRail (icm Serco) en daar halen ze de hoogste klanttevredenheid van alle Train Operating Companies.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag het ja. Nou NS, laat maar eens aan de wereld zien dat je WEL wat kunt
Kwam deze foto tegen op Twitter, ineens heel actueelquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:24 schreef MTL het volgende:
http://www.dft.gov.uk/news/press-releases/dft-press-20111020
Abellio / NS heeft aanbesteding voor het vervoer van de Spelen 2012 gewonnen.
Haha prachtig!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kwam deze foto tegen op Twitter, ineens heel actueel
[ afbeelding ]
Dan lijkt me dat NS die buffels gratis ter beschikking gaat stellenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:32 schreef Peterselieman het volgende:
Syntus heeft ook wel pech zeg. Er is vanochtend in Zutphen een VIRM aan de rol gegaan en op 2 geparkeerde Linten gebotst. Schade is aanzienlijk. De Linten kunnen zeker een jaar niet ingezet worden, dus dat worden voorlopig kortere treinen in het oosten van het land. Verder zal Syntus nog eens twee Buffels van de NS moeten leasen.
Oorzaak is dat een VIRM niet op de parkeerrem stond.
Zijn de remmen en shit dan kapot van die twee linten? ... een jaarquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:32 schreef Peterselieman het volgende:
Syntus heeft ook wel pech zeg. Er is vanochtend in Zutphen een VIRM aan de rol gegaan en op 2 geparkeerde Linten gebotst. Schade is aanzienlijk. De Linten kunnen zeker een jaar niet ingezet worden, dus dat worden voorlopig kortere treinen in het oosten van het land. Verder zal Syntus nog eens twee Buffels van de NS moeten leasen.
Oorzaak is dat een VIRM niet op de parkeerrem stond.
Als de boel verzet is dan ben je een treinstel wel even kwijt jaquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zijn de remmen en shit dan kapot van die twee linten? ... een jaar
Loont reparatie überhaupt dan? Syntus kan ze dan tot december 2012 gebruiken, ik neem tenminste aan dat Arriva met GTW gaat rijden zodra ze de concessie overnemen?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:32 schreef Peterselieman het volgende:De Linten kunnen zeker een jaar niet ingezet worden..
en dan komt er zeker een snelheidslimiet van 160 km/h?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:04 schreef SpeedyRich het volgende:
Nou moet NS nog eens gouw wat AGV's aanschaffen voor de HSL-Zuid en men is dan weer op het goede spoor bezig...
Tuurlijk loont het. Een jaar is een eerste grove schatting en de verzekering van de NS zal wel betalenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:48 schreef jappas het volgende:
[..]
Loont reparatie überhaupt dan? Syntus kan ze dan tot december 2012 gebruiken, ik neem tenminste aan dat Arriva met GTW gaat rijden zodra ze de concessie overnemen?
In De Gelderlander staat dat Syntus de treinen dit jaar niet meer kan gebruiken. Dat is nog ruim 2 maanden, geen 12.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tuurlijk loont het. Een jaar is een eerste grove schatting en de verzekering van de NS zal wel betalen
Methodologisch is er nogal wat op aan te merken; Amersfoort-Apeldoorn is rechtuit zonder stops, Amsterdam-Rotterdam gaat via een volbelaste Schipholtunnel.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Hilarisch: Fyra staat voor schut, en niet zo'n klein beetje ook! http://sargasso.nl/archie(...)esnelheidstrein-uit/
Ja zo kun je alles wel rechtpraten. Waarom bijvoorbeeld geen toeslag voor Amersfoort-Zwolle omdat dat veel sneller is dan via Deventer?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:24 schreef MREn het volgende:
[..]
Methodologisch is er nogal wat op aan te merken; Amersfoort-Apeldoorn is rechtuit zonder stops, Amsterdam-Rotterdam gaat via een volbelaste Schipholtunnel.
De de Fyra is ondanks de gebreken nog altijd een stuk sneller dan de IC via Leiden.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Hilarisch: Fyra staat voor schut, en niet zo'n klein beetje ook! http://sargasso.nl/archie(...)esnelheidstrein-uit/
Zo snel is 'ie gewoon niet. Hij gaat een heel stuk met een slakkegang door Amsterdam en dan met 160 over de HSL. In Duitsland rijden zelfs genoeg RE-treinen (gewone sneltreinen) met 160 zonder dat je daar enige toeslag voor moet betalen.quote:
Elders stond een jaar genoemdquote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
In De Gelderlander staat dat Syntus de treinen dit jaar niet meer kan gebruiken. Dat is nog ruim 2 maanden, geen 12.
Inderdaad... op Schiphol - Rotterdam bedraagt de gemiddelde snelheid toch 119 km/h, waarmee Fyra met stip op nummer 1 komt in de lijstjes genoemd in de eerste twee infographics op die pagina.quote:
Zo Driek en deze informatie is nieuw? En wat nu? Beter je van te voren inlezen aub en niet gelijk zo hard roepenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Hilarisch: Fyra staat voor schut, en niet zo'n klein beetje ook! http://sargasso.nl/archie(...)esnelheidstrein-uit/
Hell daar rijden ICs 200km/h zonder toeslag.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo snel is 'ie gewoon niet. Hij gaat een heel stuk met een slakkegang door Amsterdam en dan met 160 over de HSL. In Duitsland rijden zelfs genoeg RE-treinen (gewone sneltreinen) met 160 zonder dat je daar enige toeslag voor moet betalen.
En in België rijden genoeg binnenlandse, toeslagvrije IC-treinen op de nieuw aangelegde hogesnelheidslijnen. Een goed voorbeeld, vind ik.
en nog wel meer hell daar kun je ook ver van te voren goedkoop een kaartje kopen maar dat is mij de afgelopen week wel opgevallen, het gras is niet alleen groener bij de buren; veel zwei Stunden Takt en dat is hier wel een stuk beter.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:28 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Hell daar rijden ICs 200km/h zonder toeslag.
Nee dat weet ik wel, maar dit is een typisch gevalletje van dingen bij elkaar zoeken op een dusdanige manier dat eruit komt wat je eruit wilt hebbenquote:
coolquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanmiddag maar eens een rondje makenDeventer - Bad Bentheim met de Pimpel, Grensland Express terug tot Hengelo, dan naar Enschede, slagje Coesfeld voor armsein-inspectie en bordje op seinhuis, terug naar Enschede, op tijd voor borrel van werk, en rond 23:15 thuis
Hopelijk blijft het een beetje dit weer, kan ik leukleuk wat foto's maken
Uiteraard bij de mooiste spoormaatschapij ter wereldquote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:25 schreef James1988 het volgende:
Google Street View op de trein
Google is al geruime tijd bezig om per auto of fiets foto's te maken van de wegen van de wereld, maar nu gaat het bedrijf ook per trein afbeeldingen maken van het landschap in de Zwitserse Alpen.
In een video die is uitgegeven Google laat het bedrijf zien hoe de speciale camera's zijn gemonteerd op een trein die rijdt tussen het Zwitserse Thusis en Tirano in Italië.
De beelden zelf zijn nog niet vrijgegeven in Google Maps.
Waarom?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:00 schreef James1988 het volgende:
Ten westen van Amersfoort gaat er een dive-under komen.
Spritz Elfquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat zijn ze eigenlijk aan het doen bij Amersfoort? Daar waar nu en dit weekend die werkzaamheden zijn?
Godquote:
Nee, jij zei dat ze bij de boog in Utrecht aan t werk waren?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:13 schreef DenS het volgende:
Had ook al verteld wat ze doen in amf. Maar mij gelooft ze niet
Vanaf 1 november dus als student in en uitchecken bij ns? Boete staat op 50 euro hoorde ik :|
Volgens mij hoeft dat nog niet. NS heeft nog geen exacte datum bekendgemaakt. Er moeten nog wat problemen worden opgelost voordat alle studenten ook moeten in- en uitchecken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:13 schreef DenS het volgende:
Had ook al verteld wat ze doen in amf. Maar mij gelooft ze niet
Vanaf 1 november dus als student in en uitchecken bij ns? Boete staat op 50 euro hoorde ik :|
Hoezo problemen? Het werkt al heur. Vanaf maandag maar vast beginnen, kan ik eraan wennen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft dat nog niet. NS heeft nog geen exacte datum bekendgemaakt. Er moeten nog wat problemen worden opgelost voordat alle studenten ook moeten in- en uitchecken.
Een absurd idee als je het mij vraagt..
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:13 schreef DenS het volgende:
Had ook al verteld wat ze doen in amf. Maar mij gelooft ze niet
Vanaf 1 november dus als student in en uitchecken bij ns? Boete staat op 50 euro hoorde ik :|
simpel: controle door het systeem of je wel of niet legaal gratis reist..quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso moet inchecken met een aantoonbare vrijvervoerkaart niet nodig zijn. Pure datamining, privacyschending, alles. Maar geen enkele legitieme reden voor
Dat is wel een beetje overdreven. Er zijn ook veel voordelen aan het inchecken. Op het moment dat iedereen zou inchecken krijg je een perfect beeld van de reizigerspatronen en kan je daar veel beter op inspelen. Dit is veel nauwkeuriger dan een enquete of iets anders.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso moet inchecken met een aantoonbare vrijvervoerkaart niet nodig zijn. Pure datamining, privacyschending, alles. Maar geen enkele legitieme reden voor
Dat kan een conducteur ter plaatse prima constateren: hij kan immers opvragen welke abonnementen er zoal op je kaart staan. Net als vroeger.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:58 schreef mschol het volgende:
[..]
simpel: controle door het systeem of je wel of niet legaal gratis reist..
Datamining stelt NS in staat om gegevens te verzamelen over de reizigers. Bijvoorbeeld over de meestgebruikte trajecten (woon/werkverkeer) om zodanig reizigers te attenderen op werkzaamheden. Of om te kijken hoe druk het gemiddeld is op een traject, om aan de hand van die informatie de materieelinzet nader te bekijken.quote:datamining is niks mis mee
Internet is een keuze. Dataregistratie en -mining bij gebruik van de OV-chipkaart is dat niet. Je kunt er niks over zeggen.quote:en privacyschending, ach.. als je je druk maakt over het feit dat ze alleen weten waar je in en uit stapt.. tja.. sorry hoor... paranoide noem ik dat..
dan had je ook niet op internet moeten gaan zitten
Ja, dat snap ik. Reizigersbelangen had ik het overquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:16 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje overdreven. Er zijn ook veel voordelen aan het inchecken. Op het moment dat iedereen zou inchecken krijg je een perfect beeld van de reizigerspatronen en kan je daar veel beter op inspelen. Dit is veel nauwkeuriger dan een enquete of iets anders.
de conducteur hoeft dit niet meer ter plaatse te constateren, dus daar kan het systeem dus op aangepast worden (of dit wel of niet gebeurd is een 2de hequote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan een conducteur ter plaatse prima constateren: hij kan immers opvragen welke abonnementen er zoal op je kaart staan. Net als vroeger.
niks mis mee dusquote:[..]
Datamining stelt NS in staat om gegevens te verzamelen over de reizigers. Bijvoorbeeld over de meestgebruikte trajecten (woon/werkverkeer) om zodanig reizigers te attenderen op werkzaamheden. Of om te kijken hoe druk het gemiddeld is op een traject, om aan de hand van die informatie de materieelinzet nader te bekijken.
dat valt onder spam en dat mag niet van de wet...quote:Of om je gepersonaliseerde reclame toe te sturen.
gebruik van de ov-chipkaart is (nu nog) een keuzequote:[..]
Internet is een keuze. Dataregistratie en -mining bij gebruik van de OV-chipkaart is dat niet. Je kunt er niks over zeggen.
jij vind je reisbewegingen niet intressant, en zo losstaand, zijn ze ook niet intressant..quote:Ik vind het ook achterlijk dat ik met m'n Altijd Vrij móet inchecken. Maar ik doe het wel, omdat ik weet dat het verplicht is en ik geen zin heb in een boete van ¤ 35 die ik niet kan aanvechten, omdat 'in de voorwaarden staat dat inchecken verplicht is'. Ik heb ook geen zin in een juridisch gevecht, zo interessant zijn mijn reisbewegingen verder niet.
Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:43 schreef mschol het volgende:
[..]
de conducteur hoeft dit niet meer ter plaatse te constateren, dus daar kan het systeem dus op aangepast worden (of dit wel of niet gebeurd is een 2de he)
Het lijkt mij juist een voordeel voor de reiziger.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.
Nou ja, met een SOV misschien vrijdagavond tussen 7 en 8 uur een keer een uurtje, daarna reist iedereen met weekend vrij, daarvoor reist iedereen met week vrij. Je weet niet of iemand toevallig net voor die tijdgrens ingestapt is. En als je daar meer zekerheid over wilt dan controleer je zelfs tot vrijdagavond 9 uur of zo.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.
Tijdens de herfstvakantie zult gij niet met NS reizen!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:04 schreef RubenK het volgende:
Ronduit belachelijk dat er vandaag, doordeweeks dus, werkzaamheden zijn op mijn woon-werk traject
Vakantie? ik moet gewoon lekker elke werkdag van het jaar werken hoorquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:14 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Tijdens de herfstvakantie zult gij niet met NS reizen!
Ironie!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:03 schreef RubenK het volgende:
[..]
Vakantie? ik moet gewoon lekker elke werkdag van het jaar werken hoor
En?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:27 schreef MREn het volgende:
NS reisplanner
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die fly-over aan de oostkant is alleen voor treinen uit de richting Apeldoorn. Richting Apeldoorn wil je geen kruising meer na het station hebben, omdat je anders mogelijk de knooppunten in Zwolle of Apeldoorn niet haalt. Je zit met een opvolgtijd die gaat gelden als er gekruist wordt. Door die dive-under is dat probleem helemaal opgelost en kun je behoorlijk conflictvrij treintjes rijdenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja Utrecht - Zwolle en Schiphol - Deventer ja. Maar goed, die moeten toch altijd op elkaar wachten.
Kan je veel beter en goedkoper zoeen dynamisch perron toewijzings systeem als op Schiphol toepassen. Aan de oostkant ligt al een flyover, dus kruisen kan altijd wel. En dan vertrekken de treinen het ene halfuur van andersomme sporen dan het andere halfuur. Nou en![]()
Kijk eens naar de tijden:quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | NS DB 1:13 1:13 5:43 6:13 6:43 7:13 7:13 7:43 8:13 8:13 8:43 8:43 |
komt door werkzaamheden aan de westzijde in Amersfooort. Het traject naar Utrecht is afgesloten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:27 schreef daanski82 het volgende:
Wie weet waarom de treinen in Amersfoort vandaag vanaf andere perrons rijden ? naar Enschede was spoor 1 nu spoor 5 en de trein naar barneveld was 4 gaat nu over spoor 1.
Beter dan geen intercityquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:01 schreef RubenK het volgende:
Zit nu in de intercity naar Venlo en het is een MAT '64
Nog steeds een testrit of nu passagiersdienst?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:24 schreef greavy het volgende:
Alvast een aantal foto's van me 'vakantie'tripje, foto's van gisteren:
[ afbeelding ]
NMBS 1818+DD-rijtuigen
Volgens mij al sinds juli. Eerst nog met een 1300 die als reserveloc meeging, maar omdat problemen uitbleven kan de 1300-loc oudere meuk gaan vervangen op bijvoorbeeld Cargo's.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Al een lange tijd of pas in dienst?
Met lange tijd bedoel ik augustus of eerder...
Klinkt als een hele hoop voor door de dag, dat zie je zelfs in NL niet (Uitgezonderd 800, maar dat is ook overkill buiten de spits)quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:33 schreef greavy het volgende:
@olyfes Dat durf ik niet te zeggen.
@b2py Zijn maar 8 rijtuigen. Gewoon continu. De hele dag.
Op deeltrajecten in de Noord-Oost heb je ook buiten de spitsuren veel composities van meer dan 10 bakken rijden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Klinkt als een hele hoop voor door de dag, dat zie je zelfs in NL niet (Uitgezonderd 800, maar dat is ook overkill buiten de spits)
Hoofdzakelijk cargo.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij al sinds juli. Eerst nog met een 1300 die als reserveloc meeging, maar omdat problemen uitbleven kan de 1300-loc oudere meuk gaan vervangen op bijvoorbeeld Cargo's.
10 bakken icm is geen 10 bakken virmquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op deeltrajecten in de Noord-Oost heb je ook buiten de spitsuren veel composities van meer dan 10 bakken rijden.
Tenzij de locs trekkracht te over hebben vind ik het inderdaad vreemd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:40 schreef greavy het volgende:
Zij zijn echt vreemd die Belgen. Daar rijden veel van zulke lange stammen. Zij hebben dan ook nog versterkingsrijtuigen, die er aangeplakt kunnen worden, aan een zijde.
Deze bestaan uit 3 treinstellen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op deeltrajecten in de Noord-Oost heb je ook buiten de spitsuren veel composities van meer dan 10 bakken rijden.
die hebben we in Nederland nauwelijks. Alleen wat ICRm en de CNLquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Deze bestaan uit 3 treinstellen.
Wat greavy bedoelde was locomotieven die 10 bakken trekken...
9quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:55 schreef Ireyon het volgende:
De Pimpel rijdt/reed toch ook met een bak of 12?
pics!quote:
Morgen. Straks als ik thuis kom eerst slapenquote:
Kampen, van een kant die nooit iemand zietquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:46 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Raad maar welk station dit is.
Nu je het zegt...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:47 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom maken ze bij Amersfoort niet gewoon de oostkant volledig ongelijkvloers. Dan hoef je veel minder te wijzigen aan het spoor. Zoals ik het nu op sporenplan zie hebben ze sowieso die hele fly over daar verkeerd geplaatst. Had je beide sporen in het midden uit laten komen met een tak van de buitenste sporen naar deze sporen, dan had je niet veel meer kosten gehad, maar wel alle mogelijkheden.
Maar dan is het al helemaal overbodig, want dan hoef je alleen maar te zorgen dat Schiphol-Apeldoorn ongelijkvloers kan. En dat kan het ook met 1 fly over extra aan de oostkant, die je parallel aan de huidige fly-over laat lopen, zodat het geen extra overlast veroorzaakt.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Nu je het zegt...
Vanwege de layout aan de oostkant moet de trein naar Enschede van spoor 1 vertrekken en de trein naar Groningen van spoor 2. Maar dat betekent dat de trein Schiphol-Groningen dus niet door de dive-under kan en nog steeds het pad Amersfoort -> Utrecht moet kruisen.
Of wacht eens... straks gaat Schiphol-Groningen toch via de Hanzelijn!
Grenstarief? Die 10,90 voor Enschede-Coesfeld is gewoon binnenlands Duits tarief (ZVM) hoor.quote:
En dan mag je hier nog met de IC... Maar daarom zijn die Ländertickets ook zo populair in .dequote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat kost dat trouwens een schandalige hoop geld zeg. Enschede - Coesfeld is misschien 48 km, betaal je ¤ 10,90 voor een enkeltjeGewoon 2e klas, en wapperen met je BahnCard is zinloos. 22,71 cent per km
![]()
In NL betaal je 2e klas vol tarief 8 euro voor zo'n afstand (Ut - Ht is ook 48 km)
Maakt niet uit. Voor dat verkehrsverbund telt Enschede als Duitsland. Vanaf Gronau is het nog steeds 8,50 bijvoorbeeld.quote:
Ja, maar wel raar dat de BahnCard blijkbaar niet geldig is daarquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En dan mag je hier nog met de IC... Maar daarom zijn die Ländertickets ook zo populair in .de
Is toch meer regel dan uitzondering dat de BahnCard niet voor Verbundtarif geldt?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar wel raar dat de BahnCard blijkbaar niet geldig is daar![]()
Die is op de Grensland-Express bijvoorbeeld wel geldig gewoon
Dat dacht ik dus ook, maar Arriva Duitsland is verkocht, waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:29 schreef Zug-Chef het volgende:
PEG = Arriva en Arriva is tegenwoordig ingelijfd door de DB
Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, maar Arriva Duitsland is verkocht, waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.
Dat is wat Peterselieman zegt toch? Waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?
O ja, ik las het verkeerd.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:39 schreef jappas het volgende:
[..]
Dat is wat Peterselieman zegt toch? Waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.
Arriva Duitsland, waar PEG onder valt, is in februari dit jaar al verkocht aan het consortium van de Italiaanse staatsspoorwegmaatschappij Ferrovie dello Stato en het Luxemburgse Cube Infrastructure. De nieuwe naam zal Netinera zijn.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?
Verder is het ook irrelevant, want Enschede - Coesfeld is Verbundtarief, dus dan maakt het niks uit of daar nou een trein van DB of Arriva rijdt. Of überhaupt of er een trein rijdt of in plaats daarvan een bus.
Rukt mij het. Ik wil gewoon korting als ik in Duitsland met de trein reis. Wat is daar moeilijk aan?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva Duitsland, waar PEG onder valt, is in februari dit jaar al verkocht aan het consortium van de Italiaanse staatsspoorwegmaatschappij Ferrovie dello Stato en het Luxemburgse Cube Infrastructure. De nieuwe naam zal Netinera zijn.
In Nederland met de OV-chipkaart wordt gemopperd dat je voor elke maatschappij apart moet in- en uitchecken en dubbele opstaptarieven enzo; in Duitsland integreren ze trein, bus, tram en metro in één tarief, met als gevolg dat niet elke vervoerder eigen kortingen kan aanbieden, en dan is het ook weer niet goed.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rukt mij het. Ik wil gewoon korting als ik in Duitsland met de trein reis. Wat is daar moeilijk aan?![]()
Gestrande Grensland-Expressjes afslepenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef greavy het volgende:
De Bentheimer Eisenbahn heeft de 1618 overgekocht. Wat die daarmee moeten?
De Coevordenshuttle?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef greavy het volgende:
Locon heeft nog 3 stuks 1800 Locomotieven gekocht. En dan nog de 6700'den, waarvan 2 geplukt worden om 2 rijvaardig te maken.
Zij hebben er zin in zeker.
De Bentheimer Eisenbahn heeft de 1618 overgekocht. Wat die daarmee moeten?
Op zich wel leuk gedaan die video.quote:Op zondag 23 oktober 2011 00:53 schreef James1988 het volgende:
Luchtige (hoge kwaliteits) video van SNCF over 'day to day operations': machinist, conducteur, verkeersleiding, onderhoud.
http://www.cotefenetrecotecouloir-sncf.com/?lang=en
De gunstige invloed van problemen met nieuw materieel!quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een bejaarde locomotieven in België, prachtig
Ik las ook ergens dat er woensdag testritten Bentheim-Oldenzaal zijn voor de ATB van de V200 van de BE.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef greavy het volgende:
De Bentheimer Eisenbahn heeft de 1618 overgekocht. Wat die daarmee moeten?
De Euroterminal ligt pal naast Coevorden he, en het eigen baanvak is maar geschikt voor 50 km/h dacht ik. En dat over een afstand van 55km, dus dat kost meer dan een uur. Tegen die tijd kun je via Coevorden al voorbij Zwolle zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt me stug dat het via Coevorden - Zwolle sneller is. Dat is een heidens eind om gewoon
Zeker. En ze rijden als een trein. Tenminste, normaal. Vanochtend liet een loc reeks 27 het afweten ter hoogte van Landen. Hebben daar 1u45 stil gestaan tot er hulptroepen aanwezig om ons naar station Landen te slepen, en daar moest maar gewacht worden op de volgende trein. Hoewel de IC van een uur later (die achter ons stond) extra op Landen zou stoppen, scheurde die met 80 km/h door Landen... De IR (of L-trein?) met 3 bakjes Break zat daardoor zo vol, dat de reizigers, die uit een I11-rijtuigenstam ala 12 bakjes kwamen, nog niet veel opschoten. Ja, die zich in die trein konden wurmen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een bejaarde locomotieven in België, prachtig
Omgeleid via..quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:21 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden Utrecht - Amersfoort lopen uit
De Intercity's tussen Amersfoort en Utrecht worden omgeleid, ..
Dat wordt toch wat lastig, kopmaken zonder te stoppen... Als het goed is staan ze gewoon langs het perron, want toen wij gisteren met de IC Berlijn met +8 Amersfoort binnenkwamen werd omgeroepen dat reizigers voor Utrecht/Den Haag/Rotterdam moesten blijven zitten om in Hilversum over te stappen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Hilversum verwacht ik. Zonder stop daar.
Zal vast iets mis gegaan zijn bij de werkzaamheden..quote:Amersfoort
Zondag 23 Oktober 19:09
Oorzaak
Rond Amersfoort rijden geen treinen door een wisselstoring.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:30 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Apeldoorn/Zwolle reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Amsterdam C en Zwolle reizen via Arnhem.
Hoe lang zou het duren voor ze 20:30 veranderen in "Het is nog onbekend hoe lang dit gaat duren"?quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:20 schreef greavy het volgende:
Amersfoort ligt er volledig uit.
[..]
Zal vast iets mis gegaan zijn bij de werkzaamheden..
1 minuut van spoor 1/2 naar 3quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:35 schreef Ireyon het volgende:
Gewaagde overstap.. Of je blijft gewoon een half uurtje op Schiphol chillen natuurlijk.
Als je van Rotterdam moet, kan je wel zitten blijven naar Grunn. Alleen wordt de trein omgeleid via Hilversum.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ik pak morgen vroeg lekker de fyra (als hij rijdt...![]()
![]()
![]()
) naar schiphol en vanaf daar de IC naar groningen. Heb ik geen gezeik in rotterdam, utrecht of hilversum met overstappen en een zitplaats vinden.
Met de Fyra gokken op 1 minuut speling?quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
1 minuut van spoor 1/2 naar 3![]()
preciees ontbijtje scoren.
Ik heb er geen vertrouwen in dat er uberhaupt een directe trein vanuit rotterdam gaat.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je van Rotterdam moet, kan je wel zitten blijven naar Grunn. Alleen wordt de trein omgeleid via Hilversum.
Omreizen uit gemakzucht is iets wat we hier toch juist horen aan te moedigenquote:Op zondag 23 oktober 2011 19:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je van Rotterdam moet, kan je wel zitten blijven naar Grunn. Alleen wordt de trein omgeleid via Hilversum.
Hangt er vanaf welke trein je gaat. De treinen die NIET koppelen in Utrecht rijden niet verder dan Utrecht. Die koppelen in Utrecht is nog niet zeker. Of er word gekoppeld en via Hilversum, Of niet koppelen & overstappen in Utrecht. Sowieso moet je voor Grunn naar een ander treindeel in Zwolle.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik heb er geen vertrouwen in dat er uberhaupt een directe trein vanuit rotterdam gaat.
toen wij ons FOK!tripje maakten kon het wel, zag ik toen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:37 schreef Peter het volgende:
[..]
Met de Fyra gokken op 1 minuut speling?
normaal pak ik dan altijd de overstap in gouda.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Hangt er vanaf welke trein je gaat. De treinen die NIET koppelen in Utrecht rijden niet verder dan Utrecht. Die koppelen in Utrecht is nog niet zeker. Of er word gekoppeld en via Hilversum, Of niet koppelen & overstappen in Utrecht. Sowieso moet je voor Grunn naar een ander treindeel in Zwolle.
Nee. Kan nergens bij NS. Maar dat is nu een geldig omreisadvies.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:44 schreef Peter het volgende:
Kan uit - en inchecken binnen 1 minuut op schiphol?
Papieren kaartjesquote:Op zondag 23 oktober 2011 19:44 schreef Peter het volgende:
Kan uit - en inchecken binnen 1 minuut op schiphol?
Wie checkt er nou in dan.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:44 schreef Peter het volgende:
Kan uit - en inchecken binnen 1 minuut op schiphol?
Gequote voor epische sneuheid.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:42 schreef Ireyon het volgende:
Een half uurtje overstaptijd op Schiphol is geen straf hoor.. Fatsoenlijk en gratis kunnen pissen, Starbucks-choco halen zonder wachtrij (die helemaal achterin, niet die tegenover de Burger King), stewardesses spotten..
Niet kijken wanneer er een jonge blonde stewardesse in strak pakje voorbij looptquote:
Nee, gewoon de tijd voorbij dat zoiets een key-activity is. Zou niet in me opkomen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet kijken wanneer er een jonge blonde stewardesse in strak pakje voorbij loopt.. Ben je homo ofzo?
Hier staat wel wat info:quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:06 schreef LWD-Godius het volgende:
Hoe vergevorderd zijn de ontwikkelingen van de nieuwe stations aan de hanzelijn? Heeft iemand daar info over of een website?
Nee, er zijn alleen treinen geschrapt om ruimte te maken voor omgeleide IC's Ut - Amf.quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:02 schreef greavy het volgende:
Almere-Utrecht zijn ook al uitgelopen werkzaamheden ....
Zwerfkeien. Niet zo raar lijkt me. Enig idee hoe ze aan de naam "Keistad" komen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:18 schreef Duvel het volgende:
Er zouden in Amersfoort onverwachts "rotsen" zijn aangetroffen??
Dat is inderdaad niet zo raar, maar op teletekst stond "ondergrondse rotsen", en ik vind een zwerfkei wel wat anders dan een "ondergrondse rots".quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zwerfkeien. Niet zo raar lijkt me. Enig idee hoe ze aan de naam "Keistad" komen?
Voor je schepje en je graafmachientje is het hetzelfdequote:Op maandag 24 oktober 2011 08:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet zo raar, maar op teletekst stond "ondergrondse rotsen", en ik vind een zwerfkei wel wat anders dan een "ondergrondse rots".
Mja, ok...quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor je schepje en je graafmachientje is het hetzelfdeMaar als er op Teletekst staat "er zijn losse stenen onder de grond aangetroffen" krijg je HELEMAAL geen begrip van het publiek natuurlijk
Nou dat zal niet zomaar gebeuren, tenzij er een prorailer aan gaat sjorren natuurlijkquote:Op maandag 24 oktober 2011 08:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Zwerfkeien kunnen ook onder de gronden zwerven
Normaal doen ze wel grondonderzoek, maar ik weet niet of ze daarmee ook vanaf de zijkant onder de sporen kunnen kijken...?quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat zal niet zomaar gebeuren, tenzij er een prorailer aan gaat sjorren natuurlijk![]()
Maar het lijkt er een beetje op alsof het hier gegaan is van "Ja maar even verderop lagen ook geen stenen, dus hier zal het ook wel goed gaan"
Uurtje dusquote:Op maandag 24 oktober 2011 09:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ze zijn bij amersfoort nu de sporen terug aan het leggen...er mist nog een meter of 40..
Mwah, als het spoor er ligt, moet er nog bovenleiding boven, dan moeten er nog testen gedaan worden (beveiliging o.a.), dus...quote:
Fuck you, denk je dat de mensen die daar werken hier blij mee zijn?quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ze hebben geen haast, de koffie werd net geserveerd op de bouwplaats.
Dank je.quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:50 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Hier staat wel wat info:
www.hanzelijn-hattem.nl
aanleg-hanzelijn.nl
hanzelijn.nl
Nu niet meer, maar vroegah!quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat zal niet zomaar gebeuren, tenzij er een prorailer aan gaat sjorren natuurlijk![]()
als er echt een deadline zou zijn wordt er geen koffie gedronken hoor. Ze gaan dus lekker de hele dag door.quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Fuck you, denk je dat de mensen die daar werken hier blij mee zijn?
Zeg, dat soort dingen hebben we liever niet aan ONS spoorwegnet. Maar voor China kan dat primaquote:Op maandag 24 oktober 2011 10:17 schreef James1988 het volgende:
Er zijn vast genoeg Polen te vinden die niet te beroerd zijn om de handjes te laten wapperen.
quote:Weinig animo voor de gratis NS-kaart
Utrecht - Slechts een kwart van alle pas afgestudeerden maakt gebruik van het aanbod een gratis voordeelurenkaart te ontvangen. Dat blijkt uit navraag van DUB bij de NS en DUO.
Camiel Eurlings introduceerde als minister van Infrastructuur en Milieu in september 2008 ‘Uitgestudeerd': een actie waarbij hbo- en wo-afgestudeerden gratis een voordeelurenkaart en twee dagkaarten kunnen krijgen. Met deze ‘Camielkaart' hoopte hij oud-studenten over te halen ook na hun OV-kaart met het Openbaar Vervoer te blijven reizen.
Jaarlijks zeggen zo'n 150.000 tot 200.000 studenten hun weekend- of weekabonnement op, zo blijkt uit gegevens van DUO. Het gros hiervan heeft een diploma ontvangen of is gestopt met hun studie en in beide gevallen heeft de student recht op Uitgestudeerd. Volgens gegevens van de NS hebben in 2010 slechts een kleine 30.000 afgestudeerden de voordeelkaart en de twee dagkaarten aangevraagd. Voor komend jaar wordt een stijging met twintig procent verwacht, naar 35.000 tot 36.000 aanvragen. Desalniettemin betekent dit dat maar een kwart van alle afgestudeerden gebruikt maakt van dit ‘cadeautje' van de regering.
Bron
Het lijkt er op dat dat gebeurd is.quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat zal niet zomaar gebeuren, tenzij er een prorailer aan gaat sjorren natuurlijk![]()
Maar het lijkt er een beetje op alsof het hier gegaan is van "Ja maar even verderop lagen ook geen stenen, dus hier zal het ook wel goed gaan"
Dat en de gemiddelde ex-student is blij dat hij/zij eindelijk een auto kan betalen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoe zou dat nu komen? Misschien is het niet bekend genoeg?
Dat denk ik eerder ja. De niet spoorhobbyisten onder de studenten zijn er na een paar jaar wel goed klaar mee. Zeker als ze er ineens voor moeten gaan BETALENquote:Op maandag 24 oktober 2011 11:22 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat en de gemiddelde ex-student is blij dat hij/zij eindelijk een auto kan betalen.
Ergens snap ik het niet, die mensen hebben dan geen probleem met files elke dag.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat denk ik eerder ja. De niet spoorhobbyisten onder de studenten zijn er na een paar jaar wel goed klaar mee. Zeker als ze er ineens voor moeten gaan BETALEN
Dat zien ze dan wel weer. Die mensen hebben al zeker 5 jaar "excuses voor het ongemak" erin gepeperd gekregen. Vind je t gek dat ze het proberen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ergens snap ik het niet, die mensen hebben dan geen probleem met files elke dag.
in de regel ben je als je niet met het ov gaat een stuk sneller en flexibeler. als je gestudeerd heb heb je toch wel de centjes.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ergens snap ik het niet, die mensen hebben dan geen probleem met files elke dag.
Mijn werk laat het toe dat ik zelf mn werktijden bepaal. Dat komt steeds vaker voor (net als bv thuiswerken). Dan kan je bijv ook voor de spits uitrijden en van 7 tot 15 werken. Dan heb je geen last van files hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ergens snap ik het niet, die mensen hebben dan geen probleem met files elke dag.
quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
bui-ten-de-rand-stad
Trouwens buiten de randstad heb je alleen maar tractoren om je heen dus dat komt ook wel goed
Nah, laat maarquote:Op maandag 24 oktober 2011 13:21 schreef Yreal het volgende:
Ik woon in zoetermeer
Wie wil mij aanraken?
Nu alquote:Op maandag 24 oktober 2011 13:39 schreef Yreal het volgende:
Hater
trouwens net omgeroepen dat Utrecht -> Amersfoort tot einde dienstregeling plat gaat.
Mag je die kosten dan nog declareren naast je leasewagen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:22 schreef James1988 het volgende:
Voor mijn werk is het eigenlijk de bedoeling dat ik met de auto naar de klant ga. Ik heb ook een leaseauto. Maar ik woon in Breda, iedere dag met de auto naar Amsterdam op en neer gaan is niet haalbaar, en een hotel is voor mij ook geen optie.
Dus ga ik nu lekker iedere dag met de Fyra in net iets meer dan een uur van station tot station, ik zit nu op loopafstand van Amsterdam Zuid. Kan geen auto tegenop. En de baas vindt het prima
Scheelt dus een hoop omroepen als t niet klopt?quote:NSHispeed NS Hispeed
Omgekeerde rijtuigvolgorde wordt vanaf nu niet meer gemeld op site & via @NSHispeed_info. Volgorde is wel te zien op de borden op perron.
Ja, want bij veel omroepen denken de mensen dat er iets mis is. En dat is er natuurlijk ook, maar je kunt ze beter niet informerenquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:42 schreef Crientj het volgende:
[..]
Scheelt dus een hoop omroepen als t niet klopt?
Nu 1ste klas zowel helemaal voor- als achterin is geplaatst, maakt een omgekeerde volgorde niet veel meer uit natuurlijk..quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:42 schreef Crientj het volgende:
[..]
Scheelt dus een hoop omroepen als t niet klopt?
En dat de bestickering van de rijtuigen naar z'n grootje is.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:04 schreef greavy het volgende:
Alleen de Fyra heeft dat probleem nog. Alleen de BNL heeft 1e klas voor- en achter.
Reden van niet bij Fyra: Je zit met het 'reserveringsysteem' aldus NSHiSpeed
Vaak zijn de reiskosten met de trein lager dan de parkeerkosten, en die mag je ook gewoon declarerenquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mag je die kosten dan nog declareren naast je leasewagen?
quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:04 schreef greavy het volgende:
Reden van niet bij Fyra: Je zit met het 'reserveringsysteem' aldus NSHiSpeed
Ja, maar dat kan dus niet dan he. Als rijtuig 21 volgens de borden buiten ineens rijtuig 28 is dan heb je in elke trein tientallen plaatsen waar mensen met een boeking voor rijtuig 28 stoel x en rijtuig 21 stoel x ruzie gaan staan maken. Dat kan elk kind verzinnen. En dan ook nogeens niets gaan omroepen: Extra verwarring. Er weet weer iemand de slechtste zet van het bord te vinden hoorquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:17 schreef James1988 het volgende:
En dat de bestickering van de rijtuigen naar z'n grootje is.
In/op ieder rijtuig zitten meerdere stickers met het rijtuignummer.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan dus niet dan he. Als rijtuig 21 volgens de borden buiten ineens rijtuig 28 is dan heb je in elke trein tientallen plaatsen waar mensen met een boeking voor rijtuig 28 stoel x en rijtuig 21 stoel x ruzie gaan staan maken. Dat kan elk kind verzinnen. En dan ook nogeens niets gaan omroepen: Extra verwarring. Er weet weer iemand de slechtste zet van het bord te vinden hoor
KIJKUIT!!quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:11 schreef Monopoly het volgende:
Erg leuke foto's in dit topic. Top
Zondagochtend de 1e trein van Antwerpen Centraal naar Roosendaal gepakt.
Oud materiaal en het was een stoptrein. Erg leuke ervaring om half beschonken al die kleine stationnetjes te zien, plekken waarvan je niet eens wist dat ze bestonden
Haha, daar hebben we zo hard om gelachenquote:
Dat is het toch allang.. Die bestickering was ontworpen voor 6 rijtuigen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dat de bestickering van de rijtuigen naar z'n grootje is.
Nee hoor, jij bent niet gek.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar dan is "Het reserveringssysteem" toch ook al lang nergens meer een argument voor? Of ben ik nou gek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |