Abellio (voorheen NedRailways) voert al Northern Rail uit en MerseyRail (icm Serco) en daar halen ze de hoogste klanttevredenheid van alle Train Operating Companies.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag het ja. Nou NS, laat maar eens aan de wereld zien dat je WEL wat kunt
Kwam deze foto tegen op Twitter, ineens heel actueelquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:24 schreef MTL het volgende:
http://www.dft.gov.uk/news/press-releases/dft-press-20111020
Abellio / NS heeft aanbesteding voor het vervoer van de Spelen 2012 gewonnen.
Haha prachtig!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kwam deze foto tegen op Twitter, ineens heel actueel
[ afbeelding ]
Dan lijkt me dat NS die buffels gratis ter beschikking gaat stellenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:32 schreef Peterselieman het volgende:
Syntus heeft ook wel pech zeg. Er is vanochtend in Zutphen een VIRM aan de rol gegaan en op 2 geparkeerde Linten gebotst. Schade is aanzienlijk. De Linten kunnen zeker een jaar niet ingezet worden, dus dat worden voorlopig kortere treinen in het oosten van het land. Verder zal Syntus nog eens twee Buffels van de NS moeten leasen.
Oorzaak is dat een VIRM niet op de parkeerrem stond.
Zijn de remmen en shit dan kapot van die twee linten? ... een jaarquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:32 schreef Peterselieman het volgende:
Syntus heeft ook wel pech zeg. Er is vanochtend in Zutphen een VIRM aan de rol gegaan en op 2 geparkeerde Linten gebotst. Schade is aanzienlijk. De Linten kunnen zeker een jaar niet ingezet worden, dus dat worden voorlopig kortere treinen in het oosten van het land. Verder zal Syntus nog eens twee Buffels van de NS moeten leasen.
Oorzaak is dat een VIRM niet op de parkeerrem stond.
Als de boel verzet is dan ben je een treinstel wel even kwijt jaquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zijn de remmen en shit dan kapot van die twee linten? ... een jaar
Loont reparatie überhaupt dan? Syntus kan ze dan tot december 2012 gebruiken, ik neem tenminste aan dat Arriva met GTW gaat rijden zodra ze de concessie overnemen?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:32 schreef Peterselieman het volgende:De Linten kunnen zeker een jaar niet ingezet worden..
en dan komt er zeker een snelheidslimiet van 160 km/h?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:04 schreef SpeedyRich het volgende:
Nou moet NS nog eens gouw wat AGV's aanschaffen voor de HSL-Zuid en men is dan weer op het goede spoor bezig...
Tuurlijk loont het. Een jaar is een eerste grove schatting en de verzekering van de NS zal wel betalenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:48 schreef jappas het volgende:
[..]
Loont reparatie überhaupt dan? Syntus kan ze dan tot december 2012 gebruiken, ik neem tenminste aan dat Arriva met GTW gaat rijden zodra ze de concessie overnemen?
In De Gelderlander staat dat Syntus de treinen dit jaar niet meer kan gebruiken. Dat is nog ruim 2 maanden, geen 12.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tuurlijk loont het. Een jaar is een eerste grove schatting en de verzekering van de NS zal wel betalen
Methodologisch is er nogal wat op aan te merken; Amersfoort-Apeldoorn is rechtuit zonder stops, Amsterdam-Rotterdam gaat via een volbelaste Schipholtunnel.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Hilarisch: Fyra staat voor schut, en niet zo'n klein beetje ook! http://sargasso.nl/archie(...)esnelheidstrein-uit/
Ja zo kun je alles wel rechtpraten. Waarom bijvoorbeeld geen toeslag voor Amersfoort-Zwolle omdat dat veel sneller is dan via Deventer?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:24 schreef MREn het volgende:
[..]
Methodologisch is er nogal wat op aan te merken; Amersfoort-Apeldoorn is rechtuit zonder stops, Amsterdam-Rotterdam gaat via een volbelaste Schipholtunnel.
De de Fyra is ondanks de gebreken nog altijd een stuk sneller dan de IC via Leiden.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Hilarisch: Fyra staat voor schut, en niet zo'n klein beetje ook! http://sargasso.nl/archie(...)esnelheidstrein-uit/
Zo snel is 'ie gewoon niet. Hij gaat een heel stuk met een slakkegang door Amsterdam en dan met 160 over de HSL. In Duitsland rijden zelfs genoeg RE-treinen (gewone sneltreinen) met 160 zonder dat je daar enige toeslag voor moet betalen.quote:
Elders stond een jaar genoemdquote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
In De Gelderlander staat dat Syntus de treinen dit jaar niet meer kan gebruiken. Dat is nog ruim 2 maanden, geen 12.
Inderdaad... op Schiphol - Rotterdam bedraagt de gemiddelde snelheid toch 119 km/h, waarmee Fyra met stip op nummer 1 komt in de lijstjes genoemd in de eerste twee infographics op die pagina.quote:
Zo Driek en deze informatie is nieuw? En wat nu? Beter je van te voren inlezen aub en niet gelijk zo hard roepenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Hilarisch: Fyra staat voor schut, en niet zo'n klein beetje ook! http://sargasso.nl/archie(...)esnelheidstrein-uit/
Hell daar rijden ICs 200km/h zonder toeslag.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo snel is 'ie gewoon niet. Hij gaat een heel stuk met een slakkegang door Amsterdam en dan met 160 over de HSL. In Duitsland rijden zelfs genoeg RE-treinen (gewone sneltreinen) met 160 zonder dat je daar enige toeslag voor moet betalen.
En in België rijden genoeg binnenlandse, toeslagvrije IC-treinen op de nieuw aangelegde hogesnelheidslijnen. Een goed voorbeeld, vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |