abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:35:06 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103289976

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japen - Deel 1 - Igen
Treinen in Japan - Deel 2 - Igen
Berlijn - Zug-Chef
Praag - Zug-Chef
Wenen - Zug-Chef
Budapest - Zug-Chef

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:35:25 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103289990
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:34 schreef James1988 het volgende:
Oja, mijn Fyra rijdt klassiek, maar werd net ingehaald door een Thalys op de HSL. Kennelijk is de zwaan weggefladderd? :')
Ik wou net melden dat de eerste Thalys weer over de HSL scheurt.
pi_103290009
quote:
10s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, kan gewoon. En in Parijs, en in Londen, en in Zürich, en in München. In Berlin Hbf hebben ze zelfs uitcheckpalen van ELKE vervoerder aan deze kant van de dampkring staan _O_ :')

Nee natuurlijk niet 8)7
Antwerpen had ik op zich nog wel verwacht, ligt net over de grens en veel internationale treinen komen er langs.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:36:18 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103290031
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:35 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Antwerpen had ik op zich nog wel verwacht, ligt net over de grens en veel internationale treinen komen er langs.
Parijs, Frankfurt, Berlijn enzo niet dan?
pi_103290117
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:36 schreef greavy het volgende:

[..]

Parijs, Frankfurt, Berlijn enzo niet dan?
Dat is wat verder weg :P
Het is ook wel logisch dat het er niet staat, ik had het zelf alleen wel verwacht :P
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:38:51 #6
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103290164
Topictitel ter ere van de maximumsnelheid van dit mooie ding:


De AGV van Alstom, 360 km/h O+

De eerste komt spoedig in dienst bij het Italiaanse NTV. :)
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:41:03 #7
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103290256
Ziet er wel aardig uit.

Toen ik in Parijs was deze zomer, zag ik de Thalys met het snelheidsrecord nog. Althans, die zal het geweest zijn, gezien de bestickering.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:48:27 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103290893
Dat was geen normaal stel he, daar was van alles aan gemodificeerd. Grotere wielen bijvoorbeeld, en er ontbraken ook nogal wat rijtuigen ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103291139
Mooi ding die AGV, jammer dat 't in Italië gaat rijden.. ongetwijfeld dat er absurde toeslagen voor gevraagd gaan worden.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:14:49 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103291752
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat was geen normaal stel he, daar was van alles aan gemodificeerd. Grotere wielen bijvoorbeeld, en er ontbraken ook nogal wat rijtuigen ;)
Draaistellen, tractie, bovenleidingspanning, behoorlijk wat. Het was ook bedoeld als demonstratie van het kunnen van Alstom en de technische mogelijkheden van hun later onthulde AGV.

De AGV in Italië gaat niet door Trenitalia geëxploiteerd worden, maar door NTV in open access. Op www.ntvspa.it staat alle informatie over routes, alleen is het al een tijdje stil :(
pi_103291769
Grappig dat het in Italië gaat rijden. Toch maar geen protectionisme daar? O-)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:18:03 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103291939
Nou...

Klein maar niet onbelangrijk detail: SNCF heeft een aandeel van 20% in NTV.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 oktober 2011 @ 19:18:17 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103291955
quote:
3s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Grappig dat het in Italië gaat rijden. Toch maar geen protectionisme daar? O-)
Ze weten gewoon dat hun eigen spul niet deugt en er een veel te lange levertijd op zit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103292128
quote:
12s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze weten gewoon dat hun eigen spul niet deugt en er een veel te lange levertijd op zit
Ja precies, dat bedoel ik dus. Het is net alsof wij dag in dag uit macaroni eten terwijl ze daar in Italië zelf aan de Boeuf Bourguignon zitten :') En maar roemen over hun eigen keuken :')

En wij er maar in trappen ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:26:28 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103292320
Volgens Der Standard zou .Italo (de merknaam voor de trein) eind 2011 gaan rijden, dat is een paar maanden later dan gepland (september 2011). Fyra rijdt dan nog niet, terwijl de V250 4 jaar eerder besteld is :')
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:28:30 #17
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103292404
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_103292739
quote:
Blij dat ik daar niet meer hoef te wezen :D ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 oktober 2011 @ 19:38:07 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103292826
quote:
10s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Blij dat ik daar niet meer hoef te wezen :D ^O^
Nu de bordjes van de voormalige stations in België nog, Fles :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103292928
quote:
10s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nu de bordjes van de voormalige stations in België nog, Fles :P
Daar heb ik er al een heleboel van trouwens :Y

Maar wat dat betreft is er in Nederland nog heel veel werk te doen. (Haarlemmermeerlijnen, Woldjerspoorweg, Dockumer Lokaeltsje, OLDO-spul hier ERG dicht in de buurt... :P )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:27:08 #21
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_103309527
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 20 oktober 2011 @ 06:16:50 #22
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103313277
Een apart verschijnsel als je het mij vraagt.. grote locomotief en kleine rijtuigen

IC 19732 in Frankrijk. © Johnny Brauns

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 20-10-2011 06:43:23 ]
  donderdag 20 oktober 2011 @ 08:22:37 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103313739
Zo, nu onderweg naar Brussel in de OBB-rijtuigen. Heerlijk. Beter als de PRIO's.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 08:53:32 #24
164283 Luco
Buongiorno!
pi_103314059
*O*! Heb zojuist mijn tickets voor the Ghan geboekt :D. 9-10 November ga ik van Darwin naar Alice Springs, en 17-18 November vanuit Alice Springs naar Adelaide. Rijtuig R, geodkoopste stoel die ze hadden uiteraard. Zal wel een trein met zo'n 30 wagons worden. Nu al zin in :D!

Vond de Sunlander al tof (Al heb ik daar alleen 's nachts ingezeten). Dat waren een goede 24 rijtuigen achter 2 grote diesellocs. Heeft zoveel meer charme dan de standaard treinstellen die nu in Nederland rond rijden.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_103316008
http://www.dft.gov.uk/news/press-releases/dft-press-20111020

Abellio / NS heeft aanbesteding voor het vervoer van de Spelen 2012 gewonnen.
pi_103316177
Ik zag het ja. Nou NS, laat maar eens aan de wereld zien dat je WEL wat kunt *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:06:02 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103317214
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag het ja. Nou NS, laat maar eens aan de wereld zien dat je WEL wat kunt *O*
Abellio (voorheen NedRailways) voert al Northern Rail uit en MerseyRail (icm Serco) en daar halen ze de hoogste klanttevredenheid van alle Train Operating Companies. :)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:41:21 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103318442
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:24 schreef MTL het volgende:
http://www.dft.gov.uk/news/press-releases/dft-press-20111020

Abellio / NS heeft aanbesteding voor het vervoer van de Spelen 2012 gewonnen.
Kwam deze foto tegen op Twitter, ineens heel actueel *D

pi_103318583
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Kwam deze foto tegen op Twitter, ineens heel actueel *D

[ afbeelding ]
Haha prachtig!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103326905
Zo, inmidddels 8 Kruidvatjes te pakken *O* Het winterseizoen is weer gedekt zo'n beetje :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 oktober 2011 @ 16:32:51 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103330701
Syntus heeft ook wel pech zeg. Er is vanochtend in Zutphen een VIRM aan de rol gegaan en op 2 geparkeerde Linten gebotst. Schade is aanzienlijk. De Linten kunnen zeker een jaar niet ingezet worden, dus dat worden voorlopig kortere treinen in het oosten van het land. Verder zal Syntus nog eens twee Buffels van de NS moeten leasen.

Oorzaak is dat een VIRM niet op de parkeerrem stond.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103330930
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:32 schreef Peterselieman het volgende:
Syntus heeft ook wel pech zeg. Er is vanochtend in Zutphen een VIRM aan de rol gegaan en op 2 geparkeerde Linten gebotst. Schade is aanzienlijk. De Linten kunnen zeker een jaar niet ingezet worden, dus dat worden voorlopig kortere treinen in het oosten van het land. Verder zal Syntus nog eens twee Buffels van de NS moeten leasen.

Oorzaak is dat een VIRM niet op de parkeerrem stond.

Dan lijkt me dat NS die buffels gratis ter beschikking gaat stellen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles donderdag 20 oktober 2011 @ 16:54:32 #33
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_103331597
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:32 schreef Peterselieman het volgende:
Syntus heeft ook wel pech zeg. Er is vanochtend in Zutphen een VIRM aan de rol gegaan en op 2 geparkeerde Linten gebotst. Schade is aanzienlijk. De Linten kunnen zeker een jaar niet ingezet worden, dus dat worden voorlopig kortere treinen in het oosten van het land. Verder zal Syntus nog eens twee Buffels van de NS moeten leasen.

Oorzaak is dat een VIRM niet op de parkeerrem stond.
Zijn de remmen en shit dan kapot van die twee linten? ... een jaar :{
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 oktober 2011 @ 16:55:10 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103331633
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Zijn de remmen en shit dan kapot van die twee linten? ... een jaar :{
Als de boel verzet is dan ben je een treinstel wel even kwijt ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 oktober 2011 @ 17:51:30 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103333919
Ongelukje is trouwens tijdens het rangeren gebeurd.

Vanochtend knetterde het trouwens lekker met trein 12526 (vertrek 7:45 uur uit Leeuwarden) bij de Brug over het Van Harinxmakanaal :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:25:01 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103341733
Google Street View op de trein

Google is al geruime tijd bezig om per auto of fiets foto's te maken van de wegen van de wereld, maar nu gaat het bedrijf ook per trein afbeeldingen maken van het landschap in de Zwitserse Alpen.

In een video die is uitgegeven Google laat het bedrijf zien hoe de speciale camera's zijn gemonteerd op een trein die rijdt tussen het Zwitserse Thusis en Tirano in Italië.

De beelden zelf zijn nog niet vrijgegeven in Google Maps.

pi_103347762
Nou moet NS nog eens gouw wat AGV's aanschaffen voor de HSL-Zuid en men is dan weer op het goede spoor bezig...
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_103350679
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:32 schreef Peterselieman het volgende:De Linten kunnen zeker een jaar niet ingezet worden..
Loont reparatie überhaupt dan? Syntus kan ze dan tot december 2012 gebruiken, ik neem tenminste aan dat Arriva met GTW gaat rijden zodra ze de concessie overnemen?
pi_103350767
quote:
6s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:04 schreef SpeedyRich het volgende:
Nou moet NS nog eens gouw wat AGV's aanschaffen voor de HSL-Zuid en men is dan weer op het goede spoor bezig...
en dan komt er zeker een snelheidslimiet van 160 km/h? :+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 oktober 2011 @ 22:55:10 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103351085
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:48 schreef jappas het volgende:

[..]

Loont reparatie überhaupt dan? Syntus kan ze dan tot december 2012 gebruiken, ik neem tenminste aan dat Arriva met GTW gaat rijden zodra ze de concessie overnemen?
Tuurlijk loont het. Een jaar is een eerste grove schatting en de verzekering van de NS zal wel betalen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103351159
Hilarisch: Fyra staat voor schut, en niet zo'n klein beetje ook! http://sargasso.nl/archie(...)esnelheidstrein-uit/
  donderdag 20 oktober 2011 @ 23:01:47 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103351460
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tuurlijk loont het. Een jaar is een eerste grove schatting en de verzekering van de NS zal wel betalen :P
In De Gelderlander staat dat Syntus de treinen dit jaar niet meer kan gebruiken. Dat is nog ruim 2 maanden, geen 12. :s)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 23:24:07 #43
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_103352559
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Hilarisch: Fyra staat voor schut, en niet zo'n klein beetje ook! http://sargasso.nl/archie(...)esnelheidstrein-uit/
Methodologisch is er nogal wat op aan te merken; Amersfoort-Apeldoorn is rechtuit zonder stops, Amsterdam-Rotterdam gaat via een volbelaste Schipholtunnel.

De de Fyra is ondanks de gebreken nog altijd een stuk sneller dan de IC via Leiden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_103353103
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:24 schreef MREn het volgende:

[..]

Methodologisch is er nogal wat op aan te merken; Amersfoort-Apeldoorn is rechtuit zonder stops, Amsterdam-Rotterdam gaat via een volbelaste Schipholtunnel.

De de Fyra is ondanks de gebreken nog altijd een stuk sneller dan de IC via Leiden.
Ja zo kun je alles wel rechtpraten. Waarom bijvoorbeeld geen toeslag voor Amersfoort-Zwolle omdat dat veel sneller is dan via Deventer? :P
pi_103353144
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Hilarisch: Fyra staat voor schut, en niet zo'n klein beetje ook! http://sargasso.nl/archie(...)esnelheidstrein-uit/
:O How to lie with numbers :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103353364
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:O How to lie with numbers :')
Zo snel is 'ie gewoon niet. Hij gaat een heel stuk met een slakkegang door Amsterdam en dan met 160 over de HSL. In Duitsland rijden zelfs genoeg RE-treinen (gewone sneltreinen) met 160 zonder dat je daar enige toeslag voor moet betalen.

En in België rijden genoeg binnenlandse, toeslagvrije IC-treinen op de nieuw aangelegde hogesnelheidslijnen. Een goed voorbeeld, vind ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2011 23:47:27 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 oktober 2011 @ 23:47:23 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103353547
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

In De Gelderlander staat dat Syntus de treinen dit jaar niet meer kan gebruiken. Dat is nog ruim 2 maanden, geen 12. :s)
Elders stond een jaar genoemd :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 20 oktober 2011 @ 23:56:24 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103353922
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:O How to lie with numbers :')
Inderdaad... op Schiphol - Rotterdam bedraagt de gemiddelde snelheid toch 119 km/h, waarmee Fyra met stip op nummer 1 komt in de lijstjes genoemd in de eerste twee infographics op die pagina.

Het is vooral het stuk Schiphol - Amsterdam Centraal dat de snelheid eruittrekt.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:24:52 #49
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103355169
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 22:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Hilarisch: Fyra staat voor schut, en niet zo'n klein beetje ook! http://sargasso.nl/archie(...)esnelheidstrein-uit/
Zo Driek en deze informatie is nieuw? En wat nu? Beter je van te voren inlezen aub en niet gelijk zo hard roepen :N, dat is zo gemakkelijk, misschien wel makkelijker dan wat windowdressing die de NS gebruikt, echte kenners weten best wel hoe de vork in de steel zit, volgens mij wordt hier ook het hardste geroepen tegen al die HSL-hosanna
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_103355338
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo snel is 'ie gewoon niet. Hij gaat een heel stuk met een slakkegang door Amsterdam en dan met 160 over de HSL. In Duitsland rijden zelfs genoeg RE-treinen (gewone sneltreinen) met 160 zonder dat je daar enige toeslag voor moet betalen.

En in België rijden genoeg binnenlandse, toeslagvrije IC-treinen op de nieuw aangelegde hogesnelheidslijnen. Een goed voorbeeld, vind ik.
Hell daar rijden ICs 200km/h zonder toeslag.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:36:12 #51
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103355655
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 00:28 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Hell daar rijden ICs 200km/h zonder toeslag.
en nog wel meer hell daar kun je ook ver van te voren goedkoop een kaartje kopen maar dat is mij de afgelopen week wel opgevallen, het gras is niet alleen groener bij de buren; veel zwei Stunden Takt en dat is hier wel een stuk beter.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_103361059
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo snel is 'ie gewoon niet.
Nee dat weet ik wel, maar dit is een typisch gevalletje van dingen bij elkaar zoeken op een dusdanige manier dat eruit komt wat je eruit wilt hebben ;) Ja, zo kan ik het ook :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103361145
Vanmiddag maar eens een rondje maken :s) Deventer - Bad Bentheim met de Pimpel, Grensland Express terug tot Hengelo, dan naar Enschede, slagje Coesfeld voor armsein-inspectie en bordje op seinhuis, terug naar Enschede, op tijd voor borrel van werk, en rond 23:15 thuis *O* Hopelijk blijft het een beetje dit weer, kan ik leukleuk wat foto's maken :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103361150
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanmiddag maar eens een rondje maken :s) Deventer - Bad Bentheim met de Pimpel, Grensland Express terug tot Hengelo, dan naar Enschede, slagje Coesfeld voor armsein-inspectie en bordje op seinhuis, terug naar Enschede, op tijd voor borrel van werk, en rond 23:15 thuis *O* Hopelijk blijft het een beetje dit weer, kan ik leukleuk wat foto's maken :s)
cool :)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:41:43 #55
257721 Lord_Brett_Sinclair
You can call me Brett
pi_103361198
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:25 schreef James1988 het volgende:
Google Street View op de trein

Google is al geruime tijd bezig om per auto of fiets foto's te maken van de wegen van de wereld, maar nu gaat het bedrijf ook per trein afbeeldingen maken van het landschap in de Zwitserse Alpen.

In een video die is uitgegeven Google laat het bedrijf zien hoe de speciale camera's zijn gemonteerd op een trein die rijdt tussen het Zwitserse Thusis en Tirano in Italië.

De beelden zelf zijn nog niet vrijgegeven in Google Maps.

Uiteraard bij de mooiste spoormaatschapij ter wereld :D

Dit was wel verrekte handig om een paar jaar eerder te hebben toen we nog vol met de ontwikkeling van de MSTS Bernina route bezig waren!
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
pi_103361398
Waar zijn ze bezig aan t spoor tussen ut - amf?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:00:04 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103361421
Ten westen van Amersfoort gaat er een dive-under komen.
pi_103361628
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:00 schreef James1988 het volgende:
Ten westen van Amersfoort gaat er een dive-under komen.
Waarom?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:14:38 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103361654
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom?
Daarom! :Y
pi_103361675
Daar kruisten treinen elkaar toch al nooit 8)7 Moest er gauw nog wat geld op of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103361698
Oh ja Utrecht - Zwolle en Schiphol - Deventer ja. Maar goed, die moeten toch altijd op elkaar wachten.

Kan je veel beter en goedkoper zoeen dynamisch perron toewijzings systeem als op Schiphol toepassen. Aan de oostkant ligt al een flyover, dus kruisen kan altijd wel. En dan vertrekken de treinen het ene halfuur van andersomme sporen dan het andere halfuur. Nou en *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:32:28 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_103361969
Wat zijn ze eigenlijk aan het doen bij Amersfoort? Daar waar nu en dit weekend die werkzaamheden zijn?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103361975
@Fles: En bij een klein beetje vertraging Amersfoort-Utrecht en Schiphol/Amsterdam-Amersfoort. De dive-under zal dus de betrouwbaarheid vergroten en ook de flexibiliteit bij het maken van de dienstregeling.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2011 09:33:52 ]
pi_103362008
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat zijn ze eigenlijk aan het doen bij Amersfoort? Daar waar nu en dit weekend die werkzaamheden zijn?
Spritz Elf :P

Hoi Gupps :*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:38:13 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_103362054
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Spritz Elf :P

Hoi Gupps :*
God :') goeiemorgen :*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_103362975
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:38 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

God :')
Jij mag ook Fles zeggen hoor ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103363165
:')_!
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:13:17 #68
178444 DenS
Crientj <3
pi_103364803
Had ook al verteld wat ze doen in amf. Maar mij gelooft ze niet :(

Vanaf 1 november dus als student in en uitchecken bij ns? Boete staat op 50 euro hoorde ik :|
pi_103365560
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:13 schreef DenS het volgende:
Had ook al verteld wat ze doen in amf. Maar mij gelooft ze niet :(

Vanaf 1 november dus als student in en uitchecken bij ns? Boete staat op 50 euro hoorde ik :|
Nee, jij zei dat ze bij de boog in Utrecht aan t werk waren?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:33:11 #70
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_103365642
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:13 schreef DenS het volgende:
Had ook al verteld wat ze doen in amf. Maar mij gelooft ze niet :(

Vanaf 1 november dus als student in en uitchecken bij ns? Boete staat op 50 euro hoorde ik :|
Volgens mij hoeft dat nog niet. NS heeft nog geen exacte datum bekendgemaakt. Er moeten nog wat problemen worden opgelost voordat alle studenten ook moeten in- en uitchecken.

Een absurd idee als je het mij vraagt..
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:35:47 #71
178444 DenS
Crientj <3
pi_103365750
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:33 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Volgens mij hoeft dat nog niet. NS heeft nog geen exacte datum bekendgemaakt. Er moeten nog wat problemen worden opgelost voordat alle studenten ook moeten in- en uitchecken.

Een absurd idee als je het mij vraagt..
Hoezo problemen? Het werkt al heur. Vanaf maandag maar vast beginnen, kan ik eraan wennen.
pi_103366251
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:13 schreef DenS het volgende:
Had ook al verteld wat ze doen in amf. Maar mij gelooft ze niet :(

Vanaf 1 november dus als student in en uitchecken bij ns? Boete staat op 50 euro hoorde ik :|
:')

Waarom komen al die spookverhalen toch vandaan? Ze gaan de boete voor het niet inchecken met een geldig vervoersbewijs ook echt hoger maken dan de boete voor het überhaupt niet hebben van een vervoersbewijs :') .
pi_103366551
Sowieso moet inchecken met een aantoonbare vrijvervoerkaart niet nodig zijn. Pure datamining, privacyschending, alles. Maar geen enkele legitieme reden voor :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103366685
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso moet inchecken met een aantoonbare vrijvervoerkaart niet nodig zijn. Pure datamining, privacyschending, alles. Maar geen enkele legitieme reden voor :N
simpel: controle door het systeem of je wel of niet legaal gratis reist..
datamining is niks mis mee en privacyschending, ach.. als je je druk maakt over het feit dat ze alleen weten waar je in en uit stapt.. tja.. sorry hoor... paranoide noem ik dat..
dan had je ook niet op internet moeten gaan zitten
pi_103367249
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso moet inchecken met een aantoonbare vrijvervoerkaart niet nodig zijn. Pure datamining, privacyschending, alles. Maar geen enkele legitieme reden voor :N
Dat is wel een beetje overdreven. Er zijn ook veel voordelen aan het inchecken. Op het moment dat iedereen zou inchecken krijg je een perfect beeld van de reizigerspatronen en kan je daar veel beter op inspelen. Dit is veel nauwkeuriger dan een enquete of iets anders.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:16:13 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103367250
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:58 schreef mschol het volgende:

[..]

simpel: controle door het systeem of je wel of niet legaal gratis reist..
Dat kan een conducteur ter plaatse prima constateren: hij kan immers opvragen welke abonnementen er zoal op je kaart staan. Net als vroeger.
quote:
datamining is niks mis mee
Datamining stelt NS in staat om gegevens te verzamelen over de reizigers. Bijvoorbeeld over de meestgebruikte trajecten (woon/werkverkeer) om zodanig reizigers te attenderen op werkzaamheden. Of om te kijken hoe druk het gemiddeld is op een traject, om aan de hand van die informatie de materieelinzet nader te bekijken.

Of om je gepersonaliseerde reclame toe te sturen.
quote:
en privacyschending, ach.. als je je druk maakt over het feit dat ze alleen weten waar je in en uit stapt.. tja.. sorry hoor... paranoide noem ik dat..
dan had je ook niet op internet moeten gaan zitten
Internet is een keuze. Dataregistratie en -mining bij gebruik van de OV-chipkaart is dat niet. Je kunt er niks over zeggen.

Ik vind het ook achterlijk dat ik met m'n Altijd Vrij móet inchecken. Maar ik doe het wel, omdat ik weet dat het verplicht is en ik geen zin heb in een boete van ¤ 35 die ik niet kan aanvechten, omdat 'in de voorwaarden staat dat inchecken verplicht is'. Ik heb ook geen zin in een juridisch gevecht, zo interessant zijn mijn reisbewegingen verder niet.
pi_103367721
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:16 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje overdreven. Er zijn ook veel voordelen aan het inchecken. Op het moment dat iedereen zou inchecken krijg je een perfect beeld van de reizigerspatronen en kan je daar veel beter op inspelen. Dit is veel nauwkeuriger dan een enquete of iets anders.
Ja, dat snap ik. Reizigersbelangen had ik het over ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103368174
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat kan een conducteur ter plaatse prima constateren: hij kan immers opvragen welke abonnementen er zoal op je kaart staan. Net als vroeger.
de conducteur hoeft dit niet meer ter plaatse te constateren, dus daar kan het systeem dus op aangepast worden (of dit wel of niet gebeurd is een 2de he :P)

quote:
[..]

Datamining stelt NS in staat om gegevens te verzamelen over de reizigers. Bijvoorbeeld over de meestgebruikte trajecten (woon/werkverkeer) om zodanig reizigers te attenderen op werkzaamheden. Of om te kijken hoe druk het gemiddeld is op een traject, om aan de hand van die informatie de materieelinzet nader te bekijken.
niks mis mee dus

quote:
Of om je gepersonaliseerde reclame toe te sturen.
dat valt onder spam en dat mag niet van de wet...
quote:
[..]

Internet is een keuze. Dataregistratie en -mining bij gebruik van de OV-chipkaart is dat niet. Je kunt er niks over zeggen.
gebruik van de ov-chipkaart is (nu nog) een keuze :)

quote:
Ik vind het ook achterlijk dat ik met m'n Altijd Vrij móet inchecken. Maar ik doe het wel, omdat ik weet dat het verplicht is en ik geen zin heb in een boete van ¤ 35 die ik niet kan aanvechten, omdat 'in de voorwaarden staat dat inchecken verplicht is'. Ik heb ook geen zin in een juridisch gevecht, zo interessant zijn mijn reisbewegingen verder niet.
jij vind je reisbewegingen niet intressant, en zo losstaand, zijn ze ook niet intressant..
het wordt intressant zodra je 100.000 x die gegevens hebt, want dan komt het punt waar jij eerder op wees weer naar boven: er kan beter ingespeeld worden qua matrieel e.d. op de reisdrukte..


en overigens: als het allemaal zo evil was dan was er allang een of andere slimme dodo geweest die de boel had laten verbieden door de rechter, dit is niet gebeurd dus het zal iig wel ergens goed inelkaar steken..
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:24:05 #79
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_103369980
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:43 schreef mschol het volgende:

[..]

de conducteur hoeft dit niet meer ter plaatse te constateren, dus daar kan het systeem dus op aangepast worden (of dit wel of niet gebeurd is een 2de he :P)
Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.
pi_103371687
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:24 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.
Het lijkt mij juist een voordeel voor de reiziger.

Ik vond het in Japan i.i.g. heerlijk dat de kaartjes bij de ingang gecontroleerd worden en je tijdens de rit dus gewoon lekker kan pitten of wegdromen bij je favoriete muziek, zonder dat knagende gevoel dat elk moment de conducteur je kan komen lastig vallen.
pi_103371838
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:24 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.
Nou ja, met een SOV misschien vrijdagavond tussen 7 en 8 uur een keer een uurtje, daarna reist iedereen met weekend vrij, daarvoor reist iedereen met week vrij. Je weet niet of iemand toevallig net voor die tijdgrens ingestapt is. En als je daar meer zekerheid over wilt dan controleer je zelfs tot vrijdagavond 9 uur of zo.

Aan de andere kans kan je als NS ook eens je eigen tekortkomingen onder ogen zien en eens wat doen aan de trefkans, zodat je die marge helemaal niet "nodig" hebt }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:20:30 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103372396
Overigens, gisteren is Roger Tallon overleden op 82-jarige leeftijd.

Voor degenen die niet weten over wie ik het heb, hier een paar van zijn creaties:








Een groot ontwerper is ons ontvallen ;(
pi_103374243
Ronduit belachelijk dat er vandaag, doordeweeks dus, werkzaamheden zijn op mijn woon-werk traject :(
pi_103374277
Is dat die bandenmetro?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103374670
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:04 schreef RubenK het volgende:
Ronduit belachelijk dat er vandaag, doordeweeks dus, werkzaamheden zijn op mijn woon-werk traject :(
Tijdens de herfstvakantie zult gij niet met NS reizen! o|O
pi_103376660
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:14 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Tijdens de herfstvakantie zult gij niet met NS reizen! o|O
Vakantie? ik moet gewoon lekker elke werkdag van het jaar werken hoor
pi_103376877
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:03 schreef RubenK het volgende:

[..]

Vakantie? ik moet gewoon lekker elke werkdag van het jaar werken hoor
Ironie! ;)
De herfstvakantie is de reden dat men nu ook tijdens kantooruren aan het spoor werkt.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:27:31 #88
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_103377750
NS reisplanner }:|



"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_103378412
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:27 schreef MREn het volgende:
NS reisplanner }:|

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:45:01 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103378533
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja Utrecht - Zwolle en Schiphol - Deventer ja. Maar goed, die moeten toch altijd op elkaar wachten.

Kan je veel beter en goedkoper zoeen dynamisch perron toewijzings systeem als op Schiphol toepassen. Aan de oostkant ligt al een flyover, dus kruisen kan altijd wel. En dan vertrekken de treinen het ene halfuur van andersomme sporen dan het andere halfuur. Nou en *O*
Die fly-over aan de oostkant is alleen voor treinen uit de richting Apeldoorn. Richting Apeldoorn wil je geen kruising meer na het station hebben, omdat je anders mogelijk de knooppunten in Zwolle of Apeldoorn niet haalt. Je zit met een opvolgtijd die gaat gelden als er gekruist wordt. Door die dive-under is dat probleem helemaal opgelost en kun je behoorlijk conflictvrij treintjes rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:45:52 #91
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_103378561
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:42 schreef Brembo het volgende:

[..]

En?
Kijk eens naar de tijden:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 NS   DB
1:13 1:13
5:43
     6:13
     6:43
7:13 7:13
     7:43
8:13 8:13
8:43 8:43
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_103380538
Wie weet waarom de treinen in Amersfoort vandaag vanaf andere perrons rijden ? naar Enschede was spoor 1 nu spoor 5 en de trein naar barneveld was 4 gaat nu over spoor 1.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:28:26 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103380602
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:27 schreef daanski82 het volgende:
Wie weet waarom de treinen in Amersfoort vandaag vanaf andere perrons rijden ? naar Enschede was spoor 1 nu spoor 5 en de trein naar barneveld was 4 gaat nu over spoor 1.
komt door werkzaamheden aan de westzijde in Amersfooort. Het traject naar Utrecht is afgesloten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103384307
Nu er werkzaamheden zijn tussen Wierden en Nijverdal keert de stoptrein (Enschede-Nijverdal) in Rijssen op spoor 1 :)
pi_103386451
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Is dat die bandenmetro?
Die een na laatste ja.
pi_103386904
Zit nu in de intercity naar Venlo en het is een MAT '64 :O
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:15:09 #97
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_103387565
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:01 schreef RubenK het volgende:
Zit nu in de intercity naar Venlo en het is een MAT '64 :O
Beter dan geen intercity :P
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:10:47 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103391206
Mat '64 *O* O+ :@
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:24:18 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103392090
Alvast een aantal foto's van me 'vakantie'tripje, foto's van gisteren:
NMBS 1818+DD-rijtuigen

Klassiekertje 243 O+

B-Cargo 7777+7776 in DT met de trein uit Budel

Duikbril 903

B-Cargo 7729+7809 met containertrein

Ook Strukton komt in België. B-Cargo 7787+7868 slepen de Strukton 'Gemma'. Opmerkelijk is dat beide locs in Dubbeltractie rijden, met die aanhang 8)7

CityRail 962 als P-trein naar Essen

NMBS 2303 met P-trein

B-Cargo 2804 met een goed beladen keteltrein naar de Antwerpse Havens

B-Cargo 2310+2320 met UnitCargo opweg naar de havens, met rechts het boemeltje naar Essen

B-Cargo 2623+2624 met containertrein naar de havens

B-Cargo 1312+1339 met UnitCargo naar de havens
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:30:08 #100
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_103392454
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:24 schreef greavy het volgende:
Alvast een aantal foto's van me 'vakantie'tripje, foto's van gisteren:
[ afbeelding ]
NMBS 1818+DD-rijtuigen
Nog steeds een testrit of nu passagiersdienst?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:30:29 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103392470
Rijden al in reizigersdienst.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:32:44 #102
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_103392607
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:30 schreef greavy het volgende:
Rijden al in reizigersdienst.
Al een lange tijd of pas in dienst?

Met lange tijd bedoel ik augustus of eerder...
pi_103392649
Die NMBS1818 met dd rijtuigen, want een lange sleep, in de spits hoop ik maar?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:33:15 #104
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103392650
@olyfes Dat durf ik niet te zeggen.

@b2py Zijn maar 8 rijtuigen. Gewoon continu. De hele dag.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:37:33 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103392940
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:32 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Al een lange tijd of pas in dienst?

Met lange tijd bedoel ik augustus of eerder...
Volgens mij al sinds juli. Eerst nog met een 1300 die als reserveloc meeging, maar omdat problemen uitbleven kan de 1300-loc oudere meuk gaan vervangen op bijvoorbeeld Cargo's.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103393012
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:33 schreef greavy het volgende:
@olyfes Dat durf ik niet te zeggen.

@b2py Zijn maar 8 rijtuigen. Gewoon continu. De hele dag.
Klinkt als een hele hoop voor door de dag, dat zie je zelfs in NL niet (Uitgezonderd 800, maar dat is ook overkill buiten de spits)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:40:12 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103393110
Zij zijn echt vreemd die Belgen. Daar rijden veel van zulke lange stammen. Zij hebben dan ook nog versterkingsrijtuigen, die er aangeplakt kunnen worden, aan een zijde.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:40:45 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103393152
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:38 schreef b2py het volgende:

[..]

Klinkt als een hele hoop voor door de dag, dat zie je zelfs in NL niet (Uitgezonderd 800, maar dat is ook overkill buiten de spits)
Op deeltrajecten in de Noord-Oost heb je ook buiten de spitsuren veel composities van meer dan 10 bakken rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:41:29 #109
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_103393201
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij al sinds juli. Eerst nog met een 1300 die als reserveloc meeging, maar omdat problemen uitbleven kan de 1300-loc oudere meuk gaan vervangen op bijvoorbeeld Cargo's.
Hoofdzakelijk cargo.

Tenzij de HLE21's, HLE27's en HLE28's buitendienst gaan, vind ik dit een kapitale blunder...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:43:06 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103393284
iig gaat HLE20 er ui
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103393295
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Op deeltrajecten in de Noord-Oost heb je ook buiten de spitsuren veel composities van meer dan 10 bakken rijden.
10 bakken icm is geen 10 bakken virm ;)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:44:45 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103393406
De 20'jes, 23'jes, 26'jes gaan er sowieso uit. Heel gesprek gehad met een Belgische spotter vandaag.
pi_103393528


Raad maar welk station dit is. :P
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:46:35 #114
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_103393530
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:40 schreef greavy het volgende:
Zij zijn echt vreemd die Belgen. Daar rijden veel van zulke lange stammen. Zij hebben dan ook nog versterkingsrijtuigen, die er aangeplakt kunnen worden, aan een zijde.
Tenzij de locs trekkracht te over hebben vind ik het inderdaad vreemd.

Van de week heb ik TerZake gevolgd, waarin onze beste vriend Marc Descheemaecker zijn bezuinigingsplannen kon verdedigen tegen een vakbondsleider. 'Constructief'...

150 treinen schrappen vind ik op zich oké, maar ik had liever een nieuw dienstregelingsconcept gezien.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:47:53 #115
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_103393628
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Op deeltrajecten in de Noord-Oost heb je ook buiten de spitsuren veel composities van meer dan 10 bakken rijden.
Deze bestaan uit 3 treinstellen.

Wat greavy bedoelde was locomotieven die 10 bakken trekken...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:50:12 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103393807
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:47 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Deze bestaan uit 3 treinstellen.

Wat greavy bedoelde was locomotieven die 10 bakken trekken...
die hebben we in Nederland nauwelijks. Alleen wat ICRm en de CNL
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103394165
De Pimpel rijdt/reed toch ook met een bak of 12?
pi_103396251
ook die is enkeldenks, itt tot die belgische trein die dubbeldeks was..
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:29:38 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103397013
Zo. Met kunst en vliegwerk de laatste IC naar huis gehaald na borrel van werk. Dit was echt het maximum wat erin zat vandaag :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:44:37 #120
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_103398110
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:55 schreef Ireyon het volgende:
De Pimpel rijdt/reed toch ook met een bak of 12?
9
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:44:41 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103398117
276 km en 1 nieuw bordje *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:46:32 #122
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103398251
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
276 km en 1 nieuw bordje *O*
pics!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:55:55 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_103398852
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:46 schreef bork het volgende:

[..]

pics!
Morgen. Straks als ik thuis kom eerst slapen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103409609

Over ruim een jaar zal het treinverkeer op het Kamperlijntje voorgoed verdwijnen. Vanaf december 2012 beginnen de werkzaamheden die van de spoorlijn een tramtracé moeten maken. De buffeltjes zullen dan sowieso verleden tijd zijn, maar het is best mogelijk dat NS Regio de vervoerder blijft. Dit komt omdat de aanbesteding van de tramlijn losgekoppeld is van het busvervoer in de concessie IJsselmond. Op de zonnige ochtend van 20 oktober 2011 is alles nog koek en ei als stel 3403 het station van Kampen, dat eigenlijk in IJsselmuiden ligt, achter zich laat en als trein 8538 koers zet naar het 13 kilometer verderop gelegen Zwolle. Op de achtergrond is de uit de 17e eeuw stammende Nieuwe Toren van Kampen te zien, waarvan de restauratie de afgelopen zomer afgerond is.


Tussen het dorp 's Heerenbroek en de Zwolse wijk Stadshagen heb je een fraai overzicht over het landschap vanaf het talud van de rondweg van Zwolle. Hier passeert stel 3403 als trein 8542 onderweg naar Zwolle.


Ook van beneden is het aardig toeven bij de overweg aan de Scholtensteeg. Zeker als familie Schaap massaal aan de voederbak plaatsneemt. Nog net voor de zon weer achter een aanstormend wolkenfront schuil gaat, passeert stel 3403 als trein 8544 naar Zwolle.


Naast de 3403 is ook de 3410 voorzien van "Zwolle-Kampen"-bestickering. Momenteel is dit stel daarentegen niet beschikbaar, waardoor er een ander regulier NS-stel op dit korte diesellijntje rijdt. De 3403 is samen met de 3409 aan het eind van de lijn als ze als trein 8557 het voormalige laadperron bij station Kampen passeren. Na een middag vol regen, gelukkig zat uw fotograaf droog binnen te werken, klaarde het in de avondspits weer wat op. Hierdoor was het licht uiterst fraai te noemen.


Na Tiel (week of 2 geleden) en Kampen lijkt het DM90-materieel mij te achtervolgen. Of ik achtervolg hun natuurlijk. Afijn. Door werkzaamheden tussen Wierden en Nijverdal kan de stoptreinserie 7900 uit Enschede niet verder rijden dan Wierden. Omdat er daar geen keermogelijkheden zijn, rijdt de trein leeg door naar Rijssen. Onder heerlijke herfstachtige en zonnige omstandigheden zijn de stellen 3413 en 3406 als trein 7940 onderweg ter hoogte van Notter.


Sinds december 2010 exploiteren Syntus en de Bentheimer Eisenbahn de treindienst tussen Bad Bentheim, Oldenzaal en Hengelo. Deze treindienst gaat door het leven onder de naam Grensland-Express. Speciaal hiervoor heeft DM90-stel 3436 blauwe stickers gekregen, waarmee het een opvallend uiterlijk heeft en daarmee afwijkt van alle andere 'buffeltjes'. Op de zonnige vrijdag 21 oktober 2011 is het stel als trein 20124 onderweg terug richting Hengelo en zal het weldra de buitenwijken van Hengelo-Oost passeren.


De van origine alleen met schuifwagens en containers gevulde Volvo-onderdelentreinen tussen Älmhult en Gent hebben de laatste jaren ook plaats voor wissellaadbakken en/of containers van ander vervoer. Het begon met de blauwe Kinnarps-containers, waarin kantoorartikelen vervoerd werden. Later kwam ook Green Cargo om de hoek kijken, in Zweden een begrip in de transportwereld. Nieuwste trend zijn de gele DHL-wissellaadbakken, die sinds een week of 3 meeliften in de verder vrij saaie bloktreinen tussen Zweden en België v.v. Met de NMBS 2821 aan kop passeert de kleurrijke trein de eveneens kleurrijke herfstomgeving van Deurningen.
pi_103410690
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:46 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]

Raad maar welk station dit is. :P
Kampen, van een kant die nooit iemand ziet :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:41:05 #126
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103410733
Mooie plaatjes weer Zug!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_103410875
Waarom maken ze bij Amersfoort niet gewoon de oostkant volledig ongelijkvloers. Dan hoef je veel minder te wijzigen aan het spoor. Zoals ik het nu op sporenplan zie hebben ze sowieso die hele fly over daar verkeerd geplaatst. Had je beide sporen in het midden uit laten komen met een tak van de buitenste sporen naar deze sporen, dan had je niet veel meer kosten gehad, maar wel alle mogelijkheden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_103410961
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 22:46 schreef bork het volgende:

[..]

pics!
Het kan nog steeds *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103411699
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:47 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom maken ze bij Amersfoort niet gewoon de oostkant volledig ongelijkvloers. Dan hoef je veel minder te wijzigen aan het spoor. Zoals ik het nu op sporenplan zie hebben ze sowieso die hele fly over daar verkeerd geplaatst. Had je beide sporen in het midden uit laten komen met een tak van de buitenste sporen naar deze sporen, dan had je niet veel meer kosten gehad, maar wel alle mogelijkheden.
Nu je het zegt...

Vanwege de layout aan de oostkant moet de trein naar Enschede van spoor 1 vertrekken en de trein naar Groningen van spoor 2. Maar dat betekent dat de trein Schiphol-Groningen dus niet door de dive-under kan en nog steeds het pad Amersfoort -> Utrecht moet kruisen.

Of wacht eens... straks gaat Schiphol-Groningen toch via de Hanzelijn!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2011 12:25:15 ]
pi_103412076
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Nu je het zegt...

Vanwege de layout aan de oostkant moet de trein naar Enschede van spoor 1 vertrekken en de trein naar Groningen van spoor 2. Maar dat betekent dat de trein Schiphol-Groningen dus niet door de dive-under kan en nog steeds het pad Amersfoort -> Utrecht moet kruisen.

Of wacht eens... straks gaat Schiphol-Groningen toch via de Hanzelijn!
Maar dan is het al helemaal overbodig, want dan hoef je alleen maar te zorgen dat Schiphol-Apeldoorn ongelijkvloers kan. En dat kan het ook met 1 fly over extra aan de oostkant, die je parallel aan de huidige fly-over laat lopen, zodat het geen extra overlast veroorzaakt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:46:20 #131
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_103412276
Ok, vorige week zaterdag 's avonds naar Dresden afgereisd om al weer om 10 uur zondagochtend in de onderstaande Class642 van ODEG af te zakken naar Zittau.


Op het station in Gorlitz stond op het andere perron een Baureih 650 klaar naar Hoyerswerda



In Zittau ben ik dinsdag nog een keer geweest daarover later meer, nu ging ik gelijk door naar Liberec met de onderstaande Class 642 ditmaal in de kleuren van de Vogtlandbahn (Traject Zittau-Liberec)



Er stond ook nog een Baureihe 612 naar Dresden op Zittau klaar voor vertrek



Van Liberec met de tram naar Jablonec nad Nisou. Breed en smalspoor in Liberec.



Daar met Motorovvz843 en DClass943 naar Korenov, het laatste stuk is normaalspoor voorzien van een tandrad (het enige in Europa nog in gebruik in een normale dienstregeling) en logischerwijze ook het steilste stuk spoor in Tsjechie. (Traject Liberec-Korenov)



In Korenov was het de bedoeling dat er een trein naar Harrachov en Szklarska Poręba ging, dat lijntje is in Augustus 2010 gereactiveerd, helaas was deze die dag stuk en moet ik nog een keer terug :( .Vanuit Szklarska Poręba weer verder met Pesa SA135 naar Jelenia Gora. (traject Korenov/Szklarska Poręba - Jelenia Gora) de Zackenbahn



[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 22-10-2011 13:04:03 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_103412421
Go go borkie *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103413275
Leuk! Ik dacht dat bij Tisovec in Slowakije ook nog een normaalsporige tandradbaan was die in normale dienstregeling bereden wordt, maar dat blijkt dus niet met tandradmaterieel te zijn. Weer wat geleerd dus. :)

Edit: Ik lees net dat daar in Tsjechië in het normale bedrijf ook geen tandradmaterieel meer gebruikt wordt. En dat er in Zwitserland nog wel spoorlijnen zijn met normaalspoor-tandradtreinen in dagelijks gebruik.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2011 13:34:46 ]
pi_103413447
Wat kost dat trouwens een schandalige hoop geld zeg. Enschede - Coesfeld is misschien 48 km, betaal je ¤ 10,90 voor een enkeltje 8)7 Gewoon 2e klas, en wapperen met je BahnCard is zinloos. 22,71 cent per km -O-

In NL betaal je 2e klas vol tarief 8 euro voor zo'n afstand (Ut - Ht is ook 48 km)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103413714
Volgens Jizdenka kost een internationaal kaartje Enschede-Coesfeld ¤9,40 zonder en ¤ 7,10 met RailPlus. Dan is die ¤ 10,90 wel echt belachelijk ja.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:02:41 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103416140
Fijn he, dat grenstarief :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:45:45 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103417715
Mooie platen weer ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103418045
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:02 schreef James1988 het volgende:
Fijn he, dat grenstarief :')
Grenstarief? Die 10,90 voor Enschede-Coesfeld is gewoon binnenlands Duits tarief (ZVM) hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2011 15:54:50 ]
pi_103418191
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat kost dat trouwens een schandalige hoop geld zeg. Enschede - Coesfeld is misschien 48 km, betaal je ¤ 10,90 voor een enkeltje 8)7 Gewoon 2e klas, en wapperen met je BahnCard is zinloos. 22,71 cent per km -O-

In NL betaal je 2e klas vol tarief 8 euro voor zo'n afstand (Ut - Ht is ook 48 km)
En dan mag je hier nog met de IC... Maar daarom zijn die Ländertickets ook zo populair in .de
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:13:28 #140
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_103420724
Zijn er ergens de oudere NS jaarverslagen te downloaden ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_103424056
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:02 schreef James1988 het volgende:
Fijn he, dat grenstarief :')
Maakt niet uit. Voor dat verkehrsverbund telt Enschede als Duitsland. Vanaf Gronau is het nog steeds 8,50 bijvoorbeeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103424273
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:58 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

En dan mag je hier nog met de IC... Maar daarom zijn die Ländertickets ook zo populair in .de
Ja, maar wel raar dat de BahnCard blijkbaar niet geldig is daar -O-

Die is op de Grensland-Express bijvoorbeeld wel geldig gewoon 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:16:38 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103424516
Grote goden. Wat is de Werkplaats Salzinnes een groot complex! Haarlem + Onnen + Maastricht + eindhoven bijelkaar zijn er niks bij...
Foto's komen nog.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:20:13 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103424666
Toffe foto's Bork!
pi_103424805
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar wel raar dat de BahnCard blijkbaar niet geldig is daar -O-

Die is op de Grensland-Express bijvoorbeeld wel geldig gewoon 8)7
Is toch meer regel dan uitzondering dat de BahnCard niet voor Verbundtarif geldt?

Daarom heb ik er ook geen, meestal ga ik in Duitsland naar het Ruhrgebied en dan heb je er dus toch helemaal niks aan.
pi_103424887
Bahncard is idd alleen handig bij IC/EC/ICE geloof ik. Oftewel langeafstandstreinen. Tenzij je de Bahncard 100 hebt geloof ik, dan mag je overal onbeperkt mee (toch?).
pi_103424943
Ik had er in een RE Köln - Siegen ook korting mee voor het gebied dat hij buiten NRW reed. Maar dat was wel DB. En naar Coesfeld rijdt alleen de PEG natuurlijk. Over PECH gesproken :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103425011
PEG = Arriva en Arriva is tegenwoordig ingelijfd door de DB :)
pi_103425053
Nja en ik heb mn kaartje ook uit een DB automaat gehaald en DB Regio rijdt gewoon ook tussen Enschede en Gronau. Maar nog steeds werd me nooit gevraagd of ik een BahnCard had :N Nou, het zal wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:31:08 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103425071
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:29 schreef Zug-Chef het volgende:
PEG = Arriva en Arriva is tegenwoordig ingelijfd door de DB :)
Dat dacht ik dus ook, maar Arriva Duitsland is verkocht, waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103425128
Ik heb ook geen Bahncard. Totdat ik ooit misschien wel in Duitsland ga werken en dus wonen. Dan fix ik wel even een Bahncard 100. Maar zolang dat niet gebeurd, hou ik de Duitsland tripjes op het met de auto op pad gaan, of de diverse aanbiedingen zoals Europa-Special of de Ländertickets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')