abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:16:13 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103367250
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:58 schreef mschol het volgende:

[..]

simpel: controle door het systeem of je wel of niet legaal gratis reist..
Dat kan een conducteur ter plaatse prima constateren: hij kan immers opvragen welke abonnementen er zoal op je kaart staan. Net als vroeger.
quote:
datamining is niks mis mee
Datamining stelt NS in staat om gegevens te verzamelen over de reizigers. Bijvoorbeeld over de meestgebruikte trajecten (woon/werkverkeer) om zodanig reizigers te attenderen op werkzaamheden. Of om te kijken hoe druk het gemiddeld is op een traject, om aan de hand van die informatie de materieelinzet nader te bekijken.

Of om je gepersonaliseerde reclame toe te sturen.
quote:
en privacyschending, ach.. als je je druk maakt over het feit dat ze alleen weten waar je in en uit stapt.. tja.. sorry hoor... paranoide noem ik dat..
dan had je ook niet op internet moeten gaan zitten
Internet is een keuze. Dataregistratie en -mining bij gebruik van de OV-chipkaart is dat niet. Je kunt er niks over zeggen.

Ik vind het ook achterlijk dat ik met m'n Altijd Vrij móet inchecken. Maar ik doe het wel, omdat ik weet dat het verplicht is en ik geen zin heb in een boete van ¤ 35 die ik niet kan aanvechten, omdat 'in de voorwaarden staat dat inchecken verplicht is'. Ik heb ook geen zin in een juridisch gevecht, zo interessant zijn mijn reisbewegingen verder niet.
pi_103367721
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:16 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje overdreven. Er zijn ook veel voordelen aan het inchecken. Op het moment dat iedereen zou inchecken krijg je een perfect beeld van de reizigerspatronen en kan je daar veel beter op inspelen. Dit is veel nauwkeuriger dan een enquete of iets anders.
Ja, dat snap ik. Reizigersbelangen had ik het over ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_103368174
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat kan een conducteur ter plaatse prima constateren: hij kan immers opvragen welke abonnementen er zoal op je kaart staan. Net als vroeger.
de conducteur hoeft dit niet meer ter plaatse te constateren, dus daar kan het systeem dus op aangepast worden (of dit wel of niet gebeurd is een 2de he :P)

quote:
[..]

Datamining stelt NS in staat om gegevens te verzamelen over de reizigers. Bijvoorbeeld over de meestgebruikte trajecten (woon/werkverkeer) om zodanig reizigers te attenderen op werkzaamheden. Of om te kijken hoe druk het gemiddeld is op een traject, om aan de hand van die informatie de materieelinzet nader te bekijken.
niks mis mee dus

quote:
Of om je gepersonaliseerde reclame toe te sturen.
dat valt onder spam en dat mag niet van de wet...
quote:
[..]

Internet is een keuze. Dataregistratie en -mining bij gebruik van de OV-chipkaart is dat niet. Je kunt er niks over zeggen.
gebruik van de ov-chipkaart is (nu nog) een keuze :)

quote:
Ik vind het ook achterlijk dat ik met m'n Altijd Vrij móet inchecken. Maar ik doe het wel, omdat ik weet dat het verplicht is en ik geen zin heb in een boete van ¤ 35 die ik niet kan aanvechten, omdat 'in de voorwaarden staat dat inchecken verplicht is'. Ik heb ook geen zin in een juridisch gevecht, zo interessant zijn mijn reisbewegingen verder niet.
jij vind je reisbewegingen niet intressant, en zo losstaand, zijn ze ook niet intressant..
het wordt intressant zodra je 100.000 x die gegevens hebt, want dan komt het punt waar jij eerder op wees weer naar boven: er kan beter ingespeeld worden qua matrieel e.d. op de reisdrukte..


en overigens: als het allemaal zo evil was dan was er allang een of andere slimme dodo geweest die de boel had laten verbieden door de rechter, dit is niet gebeurd dus het zal iig wel ergens goed inelkaar steken..
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:24:05 #79
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_103369980
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:43 schreef mschol het volgende:

[..]

de conducteur hoeft dit niet meer ter plaatse te constateren, dus daar kan het systeem dus op aangepast worden (of dit wel of niet gebeurd is een 2de he :P)
Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.
pi_103371687
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:24 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.
Het lijkt mij juist een voordeel voor de reiziger.

Ik vond het in Japan i.i.g. heerlijk dat de kaartjes bij de ingang gecontroleerd worden en je tijdens de rit dus gewoon lekker kan pitten of wegdromen bij je favoriete muziek, zonder dat knagende gevoel dat elk moment de conducteur je kan komen lastig vallen.
pi_103371838
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:24 schreef ReisT het volgende:

[..]

Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.
Nou ja, met een SOV misschien vrijdagavond tussen 7 en 8 uur een keer een uurtje, daarna reist iedereen met weekend vrij, daarvoor reist iedereen met week vrij. Je weet niet of iemand toevallig net voor die tijdgrens ingestapt is. En als je daar meer zekerheid over wilt dan controleer je zelfs tot vrijdagavond 9 uur of zo.

Aan de andere kans kan je als NS ook eens je eigen tekortkomingen onder ogen zien en eens wat doen aan de trefkans, zodat je die marge helemaal niet "nodig" hebt }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:20:30 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_103372396
Overigens, gisteren is Roger Tallon overleden op 82-jarige leeftijd.

Voor degenen die niet weten over wie ik het heb, hier een paar van zijn creaties:








Een groot ontwerper is ons ontvallen ;(
pi_103374243
Ronduit belachelijk dat er vandaag, doordeweeks dus, werkzaamheden zijn op mijn woon-werk traject :(
pi_103374277
Is dat die bandenmetro?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_103374670
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:04 schreef RubenK het volgende:
Ronduit belachelijk dat er vandaag, doordeweeks dus, werkzaamheden zijn op mijn woon-werk traject :(
Tijdens de herfstvakantie zult gij niet met NS reizen! o|O
pi_103376660
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:14 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Tijdens de herfstvakantie zult gij niet met NS reizen! o|O
Vakantie? ik moet gewoon lekker elke werkdag van het jaar werken hoor
pi_103376877
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:03 schreef RubenK het volgende:

[..]

Vakantie? ik moet gewoon lekker elke werkdag van het jaar werken hoor
Ironie! ;)
De herfstvakantie is de reden dat men nu ook tijdens kantooruren aan het spoor werkt.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:27:31 #88
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_103377750
NS reisplanner }:|



"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_103378412
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:27 schreef MREn het volgende:
NS reisplanner }:|

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:45:01 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103378533
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja Utrecht - Zwolle en Schiphol - Deventer ja. Maar goed, die moeten toch altijd op elkaar wachten.

Kan je veel beter en goedkoper zoeen dynamisch perron toewijzings systeem als op Schiphol toepassen. Aan de oostkant ligt al een flyover, dus kruisen kan altijd wel. En dan vertrekken de treinen het ene halfuur van andersomme sporen dan het andere halfuur. Nou en *O*
Die fly-over aan de oostkant is alleen voor treinen uit de richting Apeldoorn. Richting Apeldoorn wil je geen kruising meer na het station hebben, omdat je anders mogelijk de knooppunten in Zwolle of Apeldoorn niet haalt. Je zit met een opvolgtijd die gaat gelden als er gekruist wordt. Door die dive-under is dat probleem helemaal opgelost en kun je behoorlijk conflictvrij treintjes rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:45:52 #91
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_103378561
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 16:42 schreef Brembo het volgende:

[..]

En?
Kijk eens naar de tijden:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 NS   DB
1:13 1:13
5:43
     6:13
     6:43
7:13 7:13
     7:43
8:13 8:13
8:43 8:43
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_103380538
Wie weet waarom de treinen in Amersfoort vandaag vanaf andere perrons rijden ? naar Enschede was spoor 1 nu spoor 5 en de trein naar barneveld was 4 gaat nu over spoor 1.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:28:26 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103380602
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 17:27 schreef daanski82 het volgende:
Wie weet waarom de treinen in Amersfoort vandaag vanaf andere perrons rijden ? naar Enschede was spoor 1 nu spoor 5 en de trein naar barneveld was 4 gaat nu over spoor 1.
komt door werkzaamheden aan de westzijde in Amersfooort. Het traject naar Utrecht is afgesloten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103384307
Nu er werkzaamheden zijn tussen Wierden en Nijverdal keert de stoptrein (Enschede-Nijverdal) in Rijssen op spoor 1 :)
pi_103386451
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Is dat die bandenmetro?
Die een na laatste ja.
pi_103386904
Zit nu in de intercity naar Venlo en het is een MAT '64 :O
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:15:09 #97
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_103387565
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 20:01 schreef RubenK het volgende:
Zit nu in de intercity naar Venlo en het is een MAT '64 :O
Beter dan geen intercity :P
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:10:47 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103391206
Mat '64 *O* O+ :@
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:24:18 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_103392090
Alvast een aantal foto's van me 'vakantie'tripje, foto's van gisteren:
NMBS 1818+DD-rijtuigen

Klassiekertje 243 O+

B-Cargo 7777+7776 in DT met de trein uit Budel

Duikbril 903

B-Cargo 7729+7809 met containertrein

Ook Strukton komt in België. B-Cargo 7787+7868 slepen de Strukton 'Gemma'. Opmerkelijk is dat beide locs in Dubbeltractie rijden, met die aanhang 8)7

CityRail 962 als P-trein naar Essen

NMBS 2303 met P-trein

B-Cargo 2804 met een goed beladen keteltrein naar de Antwerpse Havens

B-Cargo 2310+2320 met UnitCargo opweg naar de havens, met rechts het boemeltje naar Essen

B-Cargo 2623+2624 met containertrein naar de havens

B-Cargo 1312+1339 met UnitCargo naar de havens
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:30:08 #100
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_103392454
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 21:24 schreef greavy het volgende:
Alvast een aantal foto's van me 'vakantie'tripje, foto's van gisteren:
[ afbeelding ]
NMBS 1818+DD-rijtuigen
Nog steeds een testrit of nu passagiersdienst?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')