quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Ik wou net melden dat de eerste Thalys weer over de HSL scheurt.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:34 schreef James1988 het volgende:
Oja, mijn Fyra rijdt klassiek, maar werd net ingehaald door een Thalys op de HSL. Kennelijk is de zwaan weggefladderd?
Antwerpen had ik op zich nog wel verwacht, ligt net over de grens en veel internationale treinen komen er langs.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, kan gewoon. En in Parijs, en in Londen, en in Zürich, en in München. In Berlin Hbf hebben ze zelfs uitcheckpalen van ELKE vervoerder aan deze kant van de dampkring staan![]()
![]()
Nee natuurlijk niet
Parijs, Frankfurt, Berlijn enzo niet dan?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Antwerpen had ik op zich nog wel verwacht, ligt net over de grens en veel internationale treinen komen er langs.
Dat is wat verder wegquote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Parijs, Frankfurt, Berlijn enzo niet dan?
Draaistellen, tractie, bovenleidingspanning, behoorlijk wat. Het was ook bedoeld als demonstratie van het kunnen van Alstom en de technische mogelijkheden van hun later onthulde AGV.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat was geen normaal stel he, daar was van alles aan gemodificeerd. Grotere wielen bijvoorbeeld, en er ontbraken ook nogal wat rijtuigen
Ze weten gewoon dat hun eigen spul niet deugt en er een veel te lange levertijd op zitquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Grappig dat het in Italië gaat rijden. Toch maar geen protectionisme daar?
Ja precies, dat bedoel ik dus. Het is net alsof wij dag in dag uit macaroni eten terwijl ze daar in Italië zelf aan de Boeuf Bourguignon zittenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze weten gewoon dat hun eigen spul niet deugt en er een veel te lange levertijd op zit
Blij dat ik daar niet meer hoef te wezenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:28 schreef bork het volgende:
Hoppa
Welke treinen wil de NMBS schrappen?
Nu de bordjes van de voormalige stations in België nog, Flesquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Blij dat ik daar niet meer hoef te wezen![]()
Daar heb ik er al een heleboel van trouwensquote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nu de bordjes van de voormalige stations in België nog, Fles
Abellio (voorheen NedRailways) voert al Northern Rail uit en MerseyRail (icm Serco) en daar halen ze de hoogste klanttevredenheid van alle Train Operating Companies.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag het ja. Nou NS, laat maar eens aan de wereld zien dat je WEL wat kunt
Kwam deze foto tegen op Twitter, ineens heel actueelquote:Op donderdag 20 oktober 2011 10:24 schreef MTL het volgende:
http://www.dft.gov.uk/news/press-releases/dft-press-20111020
Abellio / NS heeft aanbesteding voor het vervoer van de Spelen 2012 gewonnen.
Haha prachtig!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 11:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kwam deze foto tegen op Twitter, ineens heel actueel
[ afbeelding ]
Dan lijkt me dat NS die buffels gratis ter beschikking gaat stellenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:32 schreef Peterselieman het volgende:
Syntus heeft ook wel pech zeg. Er is vanochtend in Zutphen een VIRM aan de rol gegaan en op 2 geparkeerde Linten gebotst. Schade is aanzienlijk. De Linten kunnen zeker een jaar niet ingezet worden, dus dat worden voorlopig kortere treinen in het oosten van het land. Verder zal Syntus nog eens twee Buffels van de NS moeten leasen.
Oorzaak is dat een VIRM niet op de parkeerrem stond.
Zijn de remmen en shit dan kapot van die twee linten? ... een jaarquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:32 schreef Peterselieman het volgende:
Syntus heeft ook wel pech zeg. Er is vanochtend in Zutphen een VIRM aan de rol gegaan en op 2 geparkeerde Linten gebotst. Schade is aanzienlijk. De Linten kunnen zeker een jaar niet ingezet worden, dus dat worden voorlopig kortere treinen in het oosten van het land. Verder zal Syntus nog eens twee Buffels van de NS moeten leasen.
Oorzaak is dat een VIRM niet op de parkeerrem stond.
Als de boel verzet is dan ben je een treinstel wel even kwijt jaquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zijn de remmen en shit dan kapot van die twee linten? ... een jaar
Loont reparatie überhaupt dan? Syntus kan ze dan tot december 2012 gebruiken, ik neem tenminste aan dat Arriva met GTW gaat rijden zodra ze de concessie overnemen?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:32 schreef Peterselieman het volgende:De Linten kunnen zeker een jaar niet ingezet worden..
en dan komt er zeker een snelheidslimiet van 160 km/h?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:04 schreef SpeedyRich het volgende:
Nou moet NS nog eens gouw wat AGV's aanschaffen voor de HSL-Zuid en men is dan weer op het goede spoor bezig...
Tuurlijk loont het. Een jaar is een eerste grove schatting en de verzekering van de NS zal wel betalenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:48 schreef jappas het volgende:
[..]
Loont reparatie überhaupt dan? Syntus kan ze dan tot december 2012 gebruiken, ik neem tenminste aan dat Arriva met GTW gaat rijden zodra ze de concessie overnemen?
In De Gelderlander staat dat Syntus de treinen dit jaar niet meer kan gebruiken. Dat is nog ruim 2 maanden, geen 12.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tuurlijk loont het. Een jaar is een eerste grove schatting en de verzekering van de NS zal wel betalen
Methodologisch is er nogal wat op aan te merken; Amersfoort-Apeldoorn is rechtuit zonder stops, Amsterdam-Rotterdam gaat via een volbelaste Schipholtunnel.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Hilarisch: Fyra staat voor schut, en niet zo'n klein beetje ook! http://sargasso.nl/archie(...)esnelheidstrein-uit/
Ja zo kun je alles wel rechtpraten. Waarom bijvoorbeeld geen toeslag voor Amersfoort-Zwolle omdat dat veel sneller is dan via Deventer?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:24 schreef MREn het volgende:
[..]
Methodologisch is er nogal wat op aan te merken; Amersfoort-Apeldoorn is rechtuit zonder stops, Amsterdam-Rotterdam gaat via een volbelaste Schipholtunnel.
De de Fyra is ondanks de gebreken nog altijd een stuk sneller dan de IC via Leiden.
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Hilarisch: Fyra staat voor schut, en niet zo'n klein beetje ook! http://sargasso.nl/archie(...)esnelheidstrein-uit/
Zo snel is 'ie gewoon niet. Hij gaat een heel stuk met een slakkegang door Amsterdam en dan met 160 over de HSL. In Duitsland rijden zelfs genoeg RE-treinen (gewone sneltreinen) met 160 zonder dat je daar enige toeslag voor moet betalen.quote:
Elders stond een jaar genoemdquote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
In De Gelderlander staat dat Syntus de treinen dit jaar niet meer kan gebruiken. Dat is nog ruim 2 maanden, geen 12.
Inderdaad... op Schiphol - Rotterdam bedraagt de gemiddelde snelheid toch 119 km/h, waarmee Fyra met stip op nummer 1 komt in de lijstjes genoemd in de eerste twee infographics op die pagina.quote:
Zo Driek en deze informatie is nieuw? En wat nu? Beter je van te voren inlezen aub en niet gelijk zo hard roepenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 22:56 schreef DriekOplopers het volgende:
Hilarisch: Fyra staat voor schut, en niet zo'n klein beetje ook! http://sargasso.nl/archie(...)esnelheidstrein-uit/
Hell daar rijden ICs 200km/h zonder toeslag.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 23:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo snel is 'ie gewoon niet. Hij gaat een heel stuk met een slakkegang door Amsterdam en dan met 160 over de HSL. In Duitsland rijden zelfs genoeg RE-treinen (gewone sneltreinen) met 160 zonder dat je daar enige toeslag voor moet betalen.
En in België rijden genoeg binnenlandse, toeslagvrije IC-treinen op de nieuw aangelegde hogesnelheidslijnen. Een goed voorbeeld, vind ik.
en nog wel meer hell daar kun je ook ver van te voren goedkoop een kaartje kopen maar dat is mij de afgelopen week wel opgevallen, het gras is niet alleen groener bij de buren; veel zwei Stunden Takt en dat is hier wel een stuk beter.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:28 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Hell daar rijden ICs 200km/h zonder toeslag.
Nee dat weet ik wel, maar dit is een typisch gevalletje van dingen bij elkaar zoeken op een dusdanige manier dat eruit komt wat je eruit wilt hebbenquote:
coolquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanmiddag maar eens een rondje makenDeventer - Bad Bentheim met de Pimpel, Grensland Express terug tot Hengelo, dan naar Enschede, slagje Coesfeld voor armsein-inspectie en bordje op seinhuis, terug naar Enschede, op tijd voor borrel van werk, en rond 23:15 thuis
Hopelijk blijft het een beetje dit weer, kan ik leukleuk wat foto's maken
Uiteraard bij de mooiste spoormaatschapij ter wereldquote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:25 schreef James1988 het volgende:
Google Street View op de trein
Google is al geruime tijd bezig om per auto of fiets foto's te maken van de wegen van de wereld, maar nu gaat het bedrijf ook per trein afbeeldingen maken van het landschap in de Zwitserse Alpen.
In een video die is uitgegeven Google laat het bedrijf zien hoe de speciale camera's zijn gemonteerd op een trein die rijdt tussen het Zwitserse Thusis en Tirano in Italië.
De beelden zelf zijn nog niet vrijgegeven in Google Maps.
Waarom?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:00 schreef James1988 het volgende:
Ten westen van Amersfoort gaat er een dive-under komen.
Spritz Elfquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat zijn ze eigenlijk aan het doen bij Amersfoort? Daar waar nu en dit weekend die werkzaamheden zijn?
Godquote:
Nee, jij zei dat ze bij de boog in Utrecht aan t werk waren?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:13 schreef DenS het volgende:
Had ook al verteld wat ze doen in amf. Maar mij gelooft ze niet
Vanaf 1 november dus als student in en uitchecken bij ns? Boete staat op 50 euro hoorde ik :|
Volgens mij hoeft dat nog niet. NS heeft nog geen exacte datum bekendgemaakt. Er moeten nog wat problemen worden opgelost voordat alle studenten ook moeten in- en uitchecken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:13 schreef DenS het volgende:
Had ook al verteld wat ze doen in amf. Maar mij gelooft ze niet
Vanaf 1 november dus als student in en uitchecken bij ns? Boete staat op 50 euro hoorde ik :|
Hoezo problemen? Het werkt al heur. Vanaf maandag maar vast beginnen, kan ik eraan wennen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft dat nog niet. NS heeft nog geen exacte datum bekendgemaakt. Er moeten nog wat problemen worden opgelost voordat alle studenten ook moeten in- en uitchecken.
Een absurd idee als je het mij vraagt..
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:13 schreef DenS het volgende:
Had ook al verteld wat ze doen in amf. Maar mij gelooft ze niet
Vanaf 1 november dus als student in en uitchecken bij ns? Boete staat op 50 euro hoorde ik :|
simpel: controle door het systeem of je wel of niet legaal gratis reist..quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso moet inchecken met een aantoonbare vrijvervoerkaart niet nodig zijn. Pure datamining, privacyschending, alles. Maar geen enkele legitieme reden voor
Dat is wel een beetje overdreven. Er zijn ook veel voordelen aan het inchecken. Op het moment dat iedereen zou inchecken krijg je een perfect beeld van de reizigerspatronen en kan je daar veel beter op inspelen. Dit is veel nauwkeuriger dan een enquete of iets anders.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso moet inchecken met een aantoonbare vrijvervoerkaart niet nodig zijn. Pure datamining, privacyschending, alles. Maar geen enkele legitieme reden voor
Dat kan een conducteur ter plaatse prima constateren: hij kan immers opvragen welke abonnementen er zoal op je kaart staan. Net als vroeger.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:58 schreef mschol het volgende:
[..]
simpel: controle door het systeem of je wel of niet legaal gratis reist..
Datamining stelt NS in staat om gegevens te verzamelen over de reizigers. Bijvoorbeeld over de meestgebruikte trajecten (woon/werkverkeer) om zodanig reizigers te attenderen op werkzaamheden. Of om te kijken hoe druk het gemiddeld is op een traject, om aan de hand van die informatie de materieelinzet nader te bekijken.quote:datamining is niks mis mee
Internet is een keuze. Dataregistratie en -mining bij gebruik van de OV-chipkaart is dat niet. Je kunt er niks over zeggen.quote:en privacyschending, ach.. als je je druk maakt over het feit dat ze alleen weten waar je in en uit stapt.. tja.. sorry hoor... paranoide noem ik dat..
dan had je ook niet op internet moeten gaan zitten
Ja, dat snap ik. Reizigersbelangen had ik het overquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:16 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje overdreven. Er zijn ook veel voordelen aan het inchecken. Op het moment dat iedereen zou inchecken krijg je een perfect beeld van de reizigerspatronen en kan je daar veel beter op inspelen. Dit is veel nauwkeuriger dan een enquete of iets anders.
de conducteur hoeft dit niet meer ter plaatse te constateren, dus daar kan het systeem dus op aangepast worden (of dit wel of niet gebeurd is een 2de hequote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat kan een conducteur ter plaatse prima constateren: hij kan immers opvragen welke abonnementen er zoal op je kaart staan. Net als vroeger.
niks mis mee dusquote:[..]
Datamining stelt NS in staat om gegevens te verzamelen over de reizigers. Bijvoorbeeld over de meestgebruikte trajecten (woon/werkverkeer) om zodanig reizigers te attenderen op werkzaamheden. Of om te kijken hoe druk het gemiddeld is op een traject, om aan de hand van die informatie de materieelinzet nader te bekijken.
dat valt onder spam en dat mag niet van de wet...quote:Of om je gepersonaliseerde reclame toe te sturen.
gebruik van de ov-chipkaart is (nu nog) een keuzequote:[..]
Internet is een keuze. Dataregistratie en -mining bij gebruik van de OV-chipkaart is dat niet. Je kunt er niks over zeggen.
jij vind je reisbewegingen niet intressant, en zo losstaand, zijn ze ook niet intressant..quote:Ik vind het ook achterlijk dat ik met m'n Altijd Vrij móet inchecken. Maar ik doe het wel, omdat ik weet dat het verplicht is en ik geen zin heb in een boete van ¤ 35 die ik niet kan aanvechten, omdat 'in de voorwaarden staat dat inchecken verplicht is'. Ik heb ook geen zin in een juridisch gevecht, zo interessant zijn mijn reisbewegingen verder niet.
Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:43 schreef mschol het volgende:
[..]
de conducteur hoeft dit niet meer ter plaatse te constateren, dus daar kan het systeem dus op aangepast worden (of dit wel of niet gebeurd is een 2de he)
Het lijkt mij juist een voordeel voor de reiziger.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.
Nou ja, met een SOV misschien vrijdagavond tussen 7 en 8 uur een keer een uurtje, daarna reist iedereen met weekend vrij, daarvoor reist iedereen met week vrij. Je weet niet of iemand toevallig net voor die tijdgrens ingestapt is. En als je daar meer zekerheid over wilt dan controleer je zelfs tot vrijdagavond 9 uur of zo.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:24 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waarom moet het systeem daar op aangepast worden? Anders dan omdat je het systeem belangrijker vindt dan de reizigers? Als je met een abonnement reist hoeft er helemaal niets geconstateerd te worden.
Tijdens de herfstvakantie zult gij niet met NS reizen!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:04 schreef RubenK het volgende:
Ronduit belachelijk dat er vandaag, doordeweeks dus, werkzaamheden zijn op mijn woon-werk traject
Vakantie? ik moet gewoon lekker elke werkdag van het jaar werken hoorquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:14 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Tijdens de herfstvakantie zult gij niet met NS reizen!
Ironie!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:03 schreef RubenK het volgende:
[..]
Vakantie? ik moet gewoon lekker elke werkdag van het jaar werken hoor
En?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:27 schreef MREn het volgende:
NS reisplanner
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die fly-over aan de oostkant is alleen voor treinen uit de richting Apeldoorn. Richting Apeldoorn wil je geen kruising meer na het station hebben, omdat je anders mogelijk de knooppunten in Zwolle of Apeldoorn niet haalt. Je zit met een opvolgtijd die gaat gelden als er gekruist wordt. Door die dive-under is dat probleem helemaal opgelost en kun je behoorlijk conflictvrij treintjes rijdenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja Utrecht - Zwolle en Schiphol - Deventer ja. Maar goed, die moeten toch altijd op elkaar wachten.
Kan je veel beter en goedkoper zoeen dynamisch perron toewijzings systeem als op Schiphol toepassen. Aan de oostkant ligt al een flyover, dus kruisen kan altijd wel. En dan vertrekken de treinen het ene halfuur van andersomme sporen dan het andere halfuur. Nou en![]()
Kijk eens naar de tijden:quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | NS DB 1:13 1:13 5:43 6:13 6:43 7:13 7:13 7:43 8:13 8:13 8:43 8:43 |
komt door werkzaamheden aan de westzijde in Amersfooort. Het traject naar Utrecht is afgesloten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 17:27 schreef daanski82 het volgende:
Wie weet waarom de treinen in Amersfoort vandaag vanaf andere perrons rijden ? naar Enschede was spoor 1 nu spoor 5 en de trein naar barneveld was 4 gaat nu over spoor 1.
Beter dan geen intercityquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:01 schreef RubenK het volgende:
Zit nu in de intercity naar Venlo en het is een MAT '64
Nog steeds een testrit of nu passagiersdienst?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:24 schreef greavy het volgende:
Alvast een aantal foto's van me 'vakantie'tripje, foto's van gisteren:
[ afbeelding ]
NMBS 1818+DD-rijtuigen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |