Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, maar Arriva Duitsland is verkocht, waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.
Dat is wat Peterselieman zegt toch? Waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?
O ja, ik las het verkeerd.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:39 schreef jappas het volgende:
[..]
Dat is wat Peterselieman zegt toch? Waardoor PEG dus nu niet eigendom is van DB.
Arriva Duitsland, waar PEG onder valt, is in februari dit jaar al verkocht aan het consortium van de Italiaanse staatsspoorwegmaatschappij Ferrovie dello Stato en het Luxemburgse Cube Infrastructure. De nieuwe naam zal Netinera zijn.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar van de mededingingsautoriteiten moet DB het Duitse deel van Arriva weer verkopen en mag zich ook tot dat moment niet ermee bemoeien, toch?
Verder is het ook irrelevant, want Enschede - Coesfeld is Verbundtarief, dus dan maakt het niks uit of daar nou een trein van DB of Arriva rijdt. Of überhaupt of er een trein rijdt of in plaats daarvan een bus.
Rukt mij het. Ik wil gewoon korting als ik in Duitsland met de trein reis. Wat is daar moeilijk aan?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva Duitsland, waar PEG onder valt, is in februari dit jaar al verkocht aan het consortium van de Italiaanse staatsspoorwegmaatschappij Ferrovie dello Stato en het Luxemburgse Cube Infrastructure. De nieuwe naam zal Netinera zijn.
In Nederland met de OV-chipkaart wordt gemopperd dat je voor elke maatschappij apart moet in- en uitchecken en dubbele opstaptarieven enzo; in Duitsland integreren ze trein, bus, tram en metro in één tarief, met als gevolg dat niet elke vervoerder eigen kortingen kan aanbieden, en dan is het ook weer niet goed.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rukt mij het. Ik wil gewoon korting als ik in Duitsland met de trein reis. Wat is daar moeilijk aan?![]()
Gestrande Grensland-Expressjes afslepenquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef greavy het volgende:
De Bentheimer Eisenbahn heeft de 1618 overgekocht. Wat die daarmee moeten?
De Coevordenshuttle?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef greavy het volgende:
Locon heeft nog 3 stuks 1800 Locomotieven gekocht. En dan nog de 6700'den, waarvan 2 geplukt worden om 2 rijvaardig te maken.
Zij hebben er zin in zeker.
De Bentheimer Eisenbahn heeft de 1618 overgekocht. Wat die daarmee moeten?
Op zich wel leuk gedaan die video.quote:Op zondag 23 oktober 2011 00:53 schreef James1988 het volgende:
Luchtige (hoge kwaliteits) video van SNCF over 'day to day operations': machinist, conducteur, verkeersleiding, onderhoud.
http://www.cotefenetrecotecouloir-sncf.com/?lang=en
De gunstige invloed van problemen met nieuw materieel!quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een bejaarde locomotieven in België, prachtig
Ik las ook ergens dat er woensdag testritten Bentheim-Oldenzaal zijn voor de ATB van de V200 van de BE.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef greavy het volgende:
De Bentheimer Eisenbahn heeft de 1618 overgekocht. Wat die daarmee moeten?
De Euroterminal ligt pal naast Coevorden he, en het eigen baanvak is maar geschikt voor 50 km/h dacht ik. En dat over een afstand van 55km, dus dat kost meer dan een uur. Tegen die tijd kun je via Coevorden al voorbij Zwolle zijn.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt me stug dat het via Coevorden - Zwolle sneller is. Dat is een heidens eind om gewoon
Zeker. En ze rijden als een trein. Tenminste, normaal. Vanochtend liet een loc reeks 27 het afweten ter hoogte van Landen. Hebben daar 1u45 stil gestaan tot er hulptroepen aanwezig om ons naar station Landen te slepen, en daar moest maar gewacht worden op de volgende trein. Hoewel de IC van een uur later (die achter ons stond) extra op Landen zou stoppen, scheurde die met 80 km/h door Landen... De IR (of L-trein?) met 3 bakjes Break zat daardoor zo vol, dat de reizigers, die uit een I11-rijtuigenstam ala 12 bakjes kwamen, nog niet veel opschoten. Ja, die zich in die trein konden wurmen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat een bejaarde locomotieven in België, prachtig
Omgeleid via..quote:Op zondag 23 oktober 2011 16:21 schreef greavy het volgende:
Werkzaamheden Utrecht - Amersfoort lopen uit
De Intercity's tussen Amersfoort en Utrecht worden omgeleid, ..
Dat wordt toch wat lastig, kopmaken zonder te stoppen... Als het goed is staan ze gewoon langs het perron, want toen wij gisteren met de IC Berlijn met +8 Amersfoort binnenkwamen werd omgeroepen dat reizigers voor Utrecht/Den Haag/Rotterdam moesten blijven zitten om in Hilversum over te stappen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 17:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Hilversum verwacht ik. Zonder stop daar.
Zal vast iets mis gegaan zijn bij de werkzaamheden..quote:Amersfoort
Zondag 23 Oktober 19:09
Oorzaak
Rond Amersfoort rijden geen treinen door een wisselstoring.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:30 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Apeldoorn/Zwolle reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Amsterdam C en Zwolle reizen via Arnhem.
Hoe lang zou het duren voor ze 20:30 veranderen in "Het is nog onbekend hoe lang dit gaat duren"?quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:20 schreef greavy het volgende:
Amersfoort ligt er volledig uit.
[..]
Zal vast iets mis gegaan zijn bij de werkzaamheden..
1 minuut van spoor 1/2 naar 3quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:35 schreef Ireyon het volgende:
Gewaagde overstap.. Of je blijft gewoon een half uurtje op Schiphol chillen natuurlijk.
Als je van Rotterdam moet, kan je wel zitten blijven naar Grunn. Alleen wordt de trein omgeleid via Hilversum.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ik pak morgen vroeg lekker de fyra (als hij rijdt...![]()
![]()
![]()
) naar schiphol en vanaf daar de IC naar groningen. Heb ik geen gezeik in rotterdam, utrecht of hilversum met overstappen en een zitplaats vinden.
Met de Fyra gokken op 1 minuut speling?quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
1 minuut van spoor 1/2 naar 3![]()
preciees ontbijtje scoren.
Ik heb er geen vertrouwen in dat er uberhaupt een directe trein vanuit rotterdam gaat.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je van Rotterdam moet, kan je wel zitten blijven naar Grunn. Alleen wordt de trein omgeleid via Hilversum.
Omreizen uit gemakzucht is iets wat we hier toch juist horen aan te moedigenquote:Op zondag 23 oktober 2011 19:37 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je van Rotterdam moet, kan je wel zitten blijven naar Grunn. Alleen wordt de trein omgeleid via Hilversum.
Hangt er vanaf welke trein je gaat. De treinen die NIET koppelen in Utrecht rijden niet verder dan Utrecht. Die koppelen in Utrecht is nog niet zeker. Of er word gekoppeld en via Hilversum, Of niet koppelen & overstappen in Utrecht. Sowieso moet je voor Grunn naar een ander treindeel in Zwolle.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik heb er geen vertrouwen in dat er uberhaupt een directe trein vanuit rotterdam gaat.
toen wij ons FOK!tripje maakten kon het wel, zag ik toen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:37 schreef Peter het volgende:
[..]
Met de Fyra gokken op 1 minuut speling?
normaal pak ik dan altijd de overstap in gouda.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Hangt er vanaf welke trein je gaat. De treinen die NIET koppelen in Utrecht rijden niet verder dan Utrecht. Die koppelen in Utrecht is nog niet zeker. Of er word gekoppeld en via Hilversum, Of niet koppelen & overstappen in Utrecht. Sowieso moet je voor Grunn naar een ander treindeel in Zwolle.
Nee. Kan nergens bij NS. Maar dat is nu een geldig omreisadvies.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:44 schreef Peter het volgende:
Kan uit - en inchecken binnen 1 minuut op schiphol?
Papieren kaartjesquote:Op zondag 23 oktober 2011 19:44 schreef Peter het volgende:
Kan uit - en inchecken binnen 1 minuut op schiphol?
Wie checkt er nou in dan.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:44 schreef Peter het volgende:
Kan uit - en inchecken binnen 1 minuut op schiphol?
Gequote voor epische sneuheid.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:42 schreef Ireyon het volgende:
Een half uurtje overstaptijd op Schiphol is geen straf hoor.. Fatsoenlijk en gratis kunnen pissen, Starbucks-choco halen zonder wachtrij (die helemaal achterin, niet die tegenover de Burger King), stewardesses spotten..
Niet kijken wanneer er een jonge blonde stewardesse in strak pakje voorbij looptquote:
Nee, gewoon de tijd voorbij dat zoiets een key-activity is. Zou niet in me opkomen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet kijken wanneer er een jonge blonde stewardesse in strak pakje voorbij loopt.. Ben je homo ofzo?
Hier staat wel wat info:quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:06 schreef LWD-Godius het volgende:
Hoe vergevorderd zijn de ontwikkelingen van de nieuwe stations aan de hanzelijn? Heeft iemand daar info over of een website?
Nee, er zijn alleen treinen geschrapt om ruimte te maken voor omgeleide IC's Ut - Amf.quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:02 schreef greavy het volgende:
Almere-Utrecht zijn ook al uitgelopen werkzaamheden ....
Zwerfkeien. Niet zo raar lijkt me. Enig idee hoe ze aan de naam "Keistad" komen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:18 schreef Duvel het volgende:
Er zouden in Amersfoort onverwachts "rotsen" zijn aangetroffen??
Dat is inderdaad niet zo raar, maar op teletekst stond "ondergrondse rotsen", en ik vind een zwerfkei wel wat anders dan een "ondergrondse rots".quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zwerfkeien. Niet zo raar lijkt me. Enig idee hoe ze aan de naam "Keistad" komen?
Voor je schepje en je graafmachientje is het hetzelfdequote:Op maandag 24 oktober 2011 08:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet zo raar, maar op teletekst stond "ondergrondse rotsen", en ik vind een zwerfkei wel wat anders dan een "ondergrondse rots".
Mja, ok...quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor je schepje en je graafmachientje is het hetzelfdeMaar als er op Teletekst staat "er zijn losse stenen onder de grond aangetroffen" krijg je HELEMAAL geen begrip van het publiek natuurlijk
Nou dat zal niet zomaar gebeuren, tenzij er een prorailer aan gaat sjorren natuurlijkquote:Op maandag 24 oktober 2011 08:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Zwerfkeien kunnen ook onder de gronden zwerven
Normaal doen ze wel grondonderzoek, maar ik weet niet of ze daarmee ook vanaf de zijkant onder de sporen kunnen kijken...?quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat zal niet zomaar gebeuren, tenzij er een prorailer aan gaat sjorren natuurlijk![]()
Maar het lijkt er een beetje op alsof het hier gegaan is van "Ja maar even verderop lagen ook geen stenen, dus hier zal het ook wel goed gaan"
Uurtje dusquote:Op maandag 24 oktober 2011 09:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ze zijn bij amersfoort nu de sporen terug aan het leggen...er mist nog een meter of 40..
Mwah, als het spoor er ligt, moet er nog bovenleiding boven, dan moeten er nog testen gedaan worden (beveiliging o.a.), dus...quote:
Fuck you, denk je dat de mensen die daar werken hier blij mee zijn?quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:44 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ze hebben geen haast, de koffie werd net geserveerd op de bouwplaats.
Dank je.quote:Op zondag 23 oktober 2011 23:50 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Hier staat wel wat info:
www.hanzelijn-hattem.nl
aanleg-hanzelijn.nl
hanzelijn.nl
Nu niet meer, maar vroegah!quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat zal niet zomaar gebeuren, tenzij er een prorailer aan gaat sjorren natuurlijk![]()
als er echt een deadline zou zijn wordt er geen koffie gedronken hoor. Ze gaan dus lekker de hele dag door.quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Fuck you, denk je dat de mensen die daar werken hier blij mee zijn?
Zeg, dat soort dingen hebben we liever niet aan ONS spoorwegnet. Maar voor China kan dat primaquote:Op maandag 24 oktober 2011 10:17 schreef James1988 het volgende:
Er zijn vast genoeg Polen te vinden die niet te beroerd zijn om de handjes te laten wapperen.
quote:Weinig animo voor de gratis NS-kaart
Utrecht - Slechts een kwart van alle pas afgestudeerden maakt gebruik van het aanbod een gratis voordeelurenkaart te ontvangen. Dat blijkt uit navraag van DUB bij de NS en DUO.
Camiel Eurlings introduceerde als minister van Infrastructuur en Milieu in september 2008 ‘Uitgestudeerd': een actie waarbij hbo- en wo-afgestudeerden gratis een voordeelurenkaart en twee dagkaarten kunnen krijgen. Met deze ‘Camielkaart' hoopte hij oud-studenten over te halen ook na hun OV-kaart met het Openbaar Vervoer te blijven reizen.
Jaarlijks zeggen zo'n 150.000 tot 200.000 studenten hun weekend- of weekabonnement op, zo blijkt uit gegevens van DUO. Het gros hiervan heeft een diploma ontvangen of is gestopt met hun studie en in beide gevallen heeft de student recht op Uitgestudeerd. Volgens gegevens van de NS hebben in 2010 slechts een kleine 30.000 afgestudeerden de voordeelkaart en de twee dagkaarten aangevraagd. Voor komend jaar wordt een stijging met twintig procent verwacht, naar 35.000 tot 36.000 aanvragen. Desalniettemin betekent dit dat maar een kwart van alle afgestudeerden gebruikt maakt van dit ‘cadeautje' van de regering.
Bron
Het lijkt er op dat dat gebeurd is.quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat zal niet zomaar gebeuren, tenzij er een prorailer aan gaat sjorren natuurlijk![]()
Maar het lijkt er een beetje op alsof het hier gegaan is van "Ja maar even verderop lagen ook geen stenen, dus hier zal het ook wel goed gaan"
Dat en de gemiddelde ex-student is blij dat hij/zij eindelijk een auto kan betalen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoe zou dat nu komen? Misschien is het niet bekend genoeg?
Dat denk ik eerder ja. De niet spoorhobbyisten onder de studenten zijn er na een paar jaar wel goed klaar mee. Zeker als ze er ineens voor moeten gaan BETALENquote:Op maandag 24 oktober 2011 11:22 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat en de gemiddelde ex-student is blij dat hij/zij eindelijk een auto kan betalen.
Ergens snap ik het niet, die mensen hebben dan geen probleem met files elke dag.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat denk ik eerder ja. De niet spoorhobbyisten onder de studenten zijn er na een paar jaar wel goed klaar mee. Zeker als ze er ineens voor moeten gaan BETALEN
Dat zien ze dan wel weer. Die mensen hebben al zeker 5 jaar "excuses voor het ongemak" erin gepeperd gekregen. Vind je t gek dat ze het proberen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ergens snap ik het niet, die mensen hebben dan geen probleem met files elke dag.
in de regel ben je als je niet met het ov gaat een stuk sneller en flexibeler. als je gestudeerd heb heb je toch wel de centjes.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ergens snap ik het niet, die mensen hebben dan geen probleem met files elke dag.
Mijn werk laat het toe dat ik zelf mn werktijden bepaal. Dat komt steeds vaker voor (net als bv thuiswerken). Dan kan je bijv ook voor de spits uitrijden en van 7 tot 15 werken. Dan heb je geen last van files hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ergens snap ik het niet, die mensen hebben dan geen probleem met files elke dag.
quote:Op maandag 24 oktober 2011 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
bui-ten-de-rand-stad
Trouwens buiten de randstad heb je alleen maar tractoren om je heen dus dat komt ook wel goed
Nah, laat maarquote:Op maandag 24 oktober 2011 13:21 schreef Yreal het volgende:
Ik woon in zoetermeer
Wie wil mij aanraken?
Nu alquote:Op maandag 24 oktober 2011 13:39 schreef Yreal het volgende:
Hater
trouwens net omgeroepen dat Utrecht -> Amersfoort tot einde dienstregeling plat gaat.
Mag je die kosten dan nog declareren naast je leasewagen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:22 schreef James1988 het volgende:
Voor mijn werk is het eigenlijk de bedoeling dat ik met de auto naar de klant ga. Ik heb ook een leaseauto. Maar ik woon in Breda, iedere dag met de auto naar Amsterdam op en neer gaan is niet haalbaar, en een hotel is voor mij ook geen optie.
Dus ga ik nu lekker iedere dag met de Fyra in net iets meer dan een uur van station tot station, ik zit nu op loopafstand van Amsterdam Zuid. Kan geen auto tegenop. En de baas vindt het prima
Scheelt dus een hoop omroepen als t niet klopt?quote:NSHispeed NS Hispeed
Omgekeerde rijtuigvolgorde wordt vanaf nu niet meer gemeld op site & via @NSHispeed_info. Volgorde is wel te zien op de borden op perron.
Ja, want bij veel omroepen denken de mensen dat er iets mis is. En dat is er natuurlijk ook, maar je kunt ze beter niet informerenquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:42 schreef Crientj het volgende:
[..]
Scheelt dus een hoop omroepen als t niet klopt?
Nu 1ste klas zowel helemaal voor- als achterin is geplaatst, maakt een omgekeerde volgorde niet veel meer uit natuurlijk..quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:42 schreef Crientj het volgende:
[..]
Scheelt dus een hoop omroepen als t niet klopt?
En dat de bestickering van de rijtuigen naar z'n grootje is.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:04 schreef greavy het volgende:
Alleen de Fyra heeft dat probleem nog. Alleen de BNL heeft 1e klas voor- en achter.
Reden van niet bij Fyra: Je zit met het 'reserveringsysteem' aldus NSHiSpeed
Vaak zijn de reiskosten met de trein lager dan de parkeerkosten, en die mag je ook gewoon declarerenquote:Op maandag 24 oktober 2011 14:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mag je die kosten dan nog declareren naast je leasewagen?
quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:04 schreef greavy het volgende:
Reden van niet bij Fyra: Je zit met het 'reserveringsysteem' aldus NSHiSpeed
Ja, maar dat kan dus niet dan he. Als rijtuig 21 volgens de borden buiten ineens rijtuig 28 is dan heb je in elke trein tientallen plaatsen waar mensen met een boeking voor rijtuig 28 stoel x en rijtuig 21 stoel x ruzie gaan staan maken. Dat kan elk kind verzinnen. En dan ook nogeens niets gaan omroepen: Extra verwarring. Er weet weer iemand de slechtste zet van het bord te vinden hoorquote:Op maandag 24 oktober 2011 15:17 schreef James1988 het volgende:
En dat de bestickering van de rijtuigen naar z'n grootje is.
In/op ieder rijtuig zitten meerdere stickers met het rijtuignummer.quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan dus niet dan he. Als rijtuig 21 volgens de borden buiten ineens rijtuig 28 is dan heb je in elke trein tientallen plaatsen waar mensen met een boeking voor rijtuig 28 stoel x en rijtuig 21 stoel x ruzie gaan staan maken. Dat kan elk kind verzinnen. En dan ook nogeens niets gaan omroepen: Extra verwarring. Er weet weer iemand de slechtste zet van het bord te vinden hoor
KIJKUIT!!quote:Op maandag 24 oktober 2011 16:11 schreef Monopoly het volgende:
Erg leuke foto's in dit topic. Top
Zondagochtend de 1e trein van Antwerpen Centraal naar Roosendaal gepakt.
Oud materiaal en het was een stoptrein. Erg leuke ervaring om half beschonken al die kleine stationnetjes te zien, plekken waarvan je niet eens wist dat ze bestonden
Haha, daar hebben we zo hard om gelachenquote:
Dat is het toch allang.. Die bestickering was ontworpen voor 6 rijtuigen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dat de bestickering van de rijtuigen naar z'n grootje is.
Nee hoor, jij bent niet gek.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar dan is "Het reserveringssysteem" toch ook al lang nergens meer een argument voor? Of ben ik nou gek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |