| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:31 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> NS Dienstregeling 2011 Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japen - Deel 1 - Igen Treinen in Japan - Deel 2 - Igen Berlijn - Zug-Chef Praag - Zug-Chef Wenen - Zug-Chef Budapest - Zug-Chef Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
| |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:33 |
| http://www.nu.nl/binnenla(...)c-loze-sprinter.html En weet je hoe het verder gaat? Geen hond gaat daar natuurlijk gebruik van maken | |
| Duvel | vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:33 |
| Tjemig, kun je niet ff een pakkende TT verzinnen? | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:34 |
Ik dacht aan iets met "geen gezeik" erin | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:36 |
Ik kon niks bedenken. Needs moar coffee Jammergenoeg vrees ik dat je nog gelijk gaat krijgen ook Edit: ook Rotterdam Centraal gaat niet aan de TPB's ontkomen: op spoor 12 hangen ze inmiddels al. [ Bericht 42% gewijzigd door James1988 op 07-10-2011 08:59:49 ] | |
| mschol | vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:19 |
dat zal (lijkt mij) niet gaan, want overheid heeft toch al beslist dat er toiletten in moeten? | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:25 |
| Tegen 2025 moeten inderdaad alle treinen op het HRN zijn voorzien van een toilet. Nieuwe treinen die vanaf januari 2015 besteld worden moeten al meteen een toilet aan boord krijgen. | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:43 |
Vergeet je even niet dat tegen 2025 HRN staat voor de concessie Heino-Raalte-Nijverdal? | |
| Surveillance-Fiets | vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:44 |
| Dan ben je toch dom in je kop als je besluit om de wc's uit de treinen te halen.... Net als de beslissing om stoffen bekleding te nemen voor de ICMm Wie bedenkt die ongein. | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:44 |
Ok, dan zeg ik wel: "alle spoorlijnen die door de centrale overheid worden aanbesteed" | |
| mschol | vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:48 |
wat is er mis met stoffen bekleding? | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:53 |
Het wordt snel vies en is moeilijker schoon te krijgen dan skai. | |
| ZwartmetSuiker | vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:53 |
| ziggy nog bedankt voor je interessante stukje. | |
| ziggyziggyziggy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 09:59 |
Yo. Leuk dat het gewaardeerd wordt, dan ga ik er gewoon mee door. | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:02 |
| Mee eens, zeker interessant om te weten hoe dat nou allemaal werkt | |
| V2 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:02 |
Dat wordt het zeker | |
| Surveillance-Fiets | vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:03 |
| |
| #ANONIEM | vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:03 |
| weer gladde spoortjes richting hoek van holland | |
| Surveillance-Fiets | vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:03 |
zeker | |
| mschol | vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:05 |
oke. kunstleer oogt naar mijn idee wel erg "we hebben bespaard op de zittingen" | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:20 |
| Vervloekte schijt OV chipkaart Wil ik mijn adres wijzigen, klik ik op bevestigen, wat denk je? Er is ineens een probleem met mijn voorletters Welk probleem dan? "U kunt maximaal 12 reisproducten bestellen" Sterf met een bobbel in je kont, vies faalsysteem | |
| Darkwing_Duck | vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:32 |
| 75% van de TGV's rijd niet. 80 van de TER's rijd niet. Translilien normaal. RER B 20 % rijd niet hier. Dit land kennende gaat het zaterdag ook nog wel door...zucht... Maar nu ga ik nog even mijn laatste 235km er doorheen jassen | |
| mschol | vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:36 |
TER = RER? | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:37 |
| Nee. | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:37 |
Nope. TER = regionaal vervoer (denk stoptreinen ofwel RegionalBahn). RER = voorstedelijk vervoer (denk S-Bahn). | |
| #ANONIEM | vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:54 |
Toch gek, dat het in ICMm zo'n probleem is en in SGMm of VIRM niet. Zijn de mensen in Noord-Nederland soms zulke viespeuken ofzo? | |
| Darkwing_Duck | vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:03 |
| En transilien is tussen rer en ter in | |
| Darkwing_Duck | vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:04 |
| Er zijn dus ter's die zijn dus gedeeltelijk transiliens en er zijn rer die dus ook gede... Ach laat ook maar.. Ze snappen het hier zelf nog geneens... | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:05 |
Fransen hebben iig wel hippe logo's [ Bericht 11% gewijzigd door James1988 op 07-10-2011 11:08:54 (plaatje verkleind) ] | |
| Darkwing_Duck | vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:06 |
| Er rijd hier (nog) wel een vareteit van materieel hoor op die transilien... Potverdikkie wat mooi soms | |
| Duvel | vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:08 |
![]() | |
| greavy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:39 |
| |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:46 |
| NS heeft kennelijk zodanig maling aan de wensen van reizigers, de politiek, vakbonden en belangenverenigingen als ROVER, de bond voor ouderen, enzovoorts, en zet die wensen zelfs letterlijk in de zeik door een plaszak te suggereren. Ik ben van mening dat NS hiermee het recht op onderhandse gunning van het Hoofdrailnet heeft verspeeld. Laat het hele HRN maar openbaar aanbesteed worden, de kans dat de winnaar van die aanbesteding ook zo'n actie uitvoert lijkt me uitgesloten. | |
| ZwartmetSuiker | vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:54 |
| Tja het is een keuze geweest van de NS en die pakt nu compleet verkeerd uit. Stom van ze om deze SLT's te nemen. | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:56 |
Mee eens, dat is iets wat ze nog recht kunnen zetten door toiletten in te laten bouwen. Maar met de plaszak graven ze alleen maar een diepere kuil voor zichzelf. | |
| MREn | vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:56 |
Waarom? Als de aanbestedende partij gewoon geen toiletten eist, gaat zo'n bedrijf dat waarschijnlijk ook niet uit zichzelf aanbieden op stoptreintrajecten. | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:57 |
| Toiletten in iedere trein zijn al een eis voor de HRN-concessie na 2015. Bestaande treinen krijgen tot 2025 de tijd om een toilet ingebouwd te krijgen. | |
| ZwartmetSuiker | vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:58 |
| Ik snap de keuze van NS wel enigszins, het is natuurlijk enorm duur om achteraf alles om te bouwen. Maar de huidige keuze is absoluut absurd, er zullen vast betere alternatieven zijn. | |
| greavy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:59 |
| De huidige optie is dan ook meer een nood-oplossing dan een definitieve oplossing. Het is natuurlijk handig dat je toch kan pissen als je trein gestrand is. Je moet bij de HC vragen naar zo'n plaszak. Die verstrekt het dan ook alleen als daar echt aanleiding toe is. | |
| greavy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:02 |
| Kreeg een e-mail. Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatie bij Shakies in Eindhoven | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:02 |
Tsja, pech. De wensen en eisen van reizigers en overheid zijn glashelder: toiletten in die treinen, zo snel mogelijk. Uiterlijk 1 januari 2025 (nog veel te lang, maargoed). Ik zou alleen niet weten welke. Toiletten op de stations zijn geen realistische optie, omdat de stoptijden dat niet toelaten. Bij een haltering van 2 minuten kun je niet even op een station als Zaltbommel naar de WC. Doe je dat wel, dan ben je meteen 30 minuten extra onderweg. Daarnaast is het de vraag in hoeverre het wél de moeite loont om Zaltbommel van een toilet te voorzien, want ook dat moet schoongemaakt en onderhouden worden. En ook dat kost geld. Zie je het al voor je? "Meneer de conducteur, mag ik een plaszak?" - "Nee, want je ziet er niet uit alsof je nodig moet" "Maar ik moet echt!" - "Het is niet aan je te zien, dus hou het maar op" Van den zotte! | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:10 |
Jemig Achtergrondinfo: Ingrid Thijssen is de directeur van NS Reizigers. | |
| Duvel | vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:16 |
Ik stel voor Ingrid Thijssen na een potje kruidenthee een dagje op te sluiten in een SLT. | |
| Doc__Zenith | vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:53 |
| Met die plaszak mag je pissen in de achterste cabine ofzo? Daar mag een omaatje ofzo dan een beetje balanceren met die zak. "Let op ouwe, wissels!" | |
| Yreal | vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:54 |
Top, maar waarom eindhoven? | |
| ZwartmetSuiker | vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:05 |
| Over bagatelliseren gesproken | |
| Watertornado | vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:16 |
| Voor de echte treinliefhebber is het natuurlijk wel de uitgelezen kans om alleen op de machinistenstoel te zitten. | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:17 |
| Dat doe ik toch liever in andere omstandigheden | |
| Surveillance-Fiets | vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:23 |
Nee, het volk dat in de randstad instapt | |
| De_Dakgoot | vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:31 |
| Is het toegestaan om in de 1e klas te staan als de trein helemaal vol is en er ook geen ruimte meer is om te staan in de 2e klas? | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:34 |
| Strikt juridisch gezien niet. In de praktijk is de kans klein dat een conducteur er wat van zegt. | |
| Surveillance-Fiets | vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:35 |
als het zo druk is kan er toch geen conducteur langs om je kaartje te controleren. | |
| De_Dakgoot | vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:36 |
De conducteur kon geneens door de deur bij de 2e klas | |
| Yreal | vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:37 |
ik vind het altijd zo sneu als mensen gaan staan in een lege 1e class coupe Ga dan gewoon zitten, stelletje burgerlullen, de conducteur chilt hem toch in de kabine | |
| De_Dakgoot | vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:38 |
maar al die Zakenmensen kijken je zo eng aan als je als student 1e klas zit of staat. | |
| Yreal | vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:40 |
| Als ik op tijden dat het druk is in de trein zit koop ik meestal nog wel gewoon die toeslag. Is goedkoper dan met de motor Ik weet niet op welk traject je reist, maar meestal praten we echt over een euro om 1e klass te mogen reizen. | |
| MREn | vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:47 |
| http://www.speld.nl/2011/(...)-buikgriep-tegemoet/ Enkele quotes: Of ook de vaak gesuggereerde masturbatiecoupé voor hoge nood wordt ingericht wil de NS bevestigen noch ontkennen. Sommige van onze reizigers gaan graag naar verre landen als India en België, of eten een lichtbruine haring bij Vis van de Vries. | |
| Bitlord | vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:15 |
| Ik moet morgen met de Thalys naar Parijs. Die rijdt toch gewoon? | |
| De_Dakgoot | vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:33 |
Alphen aan den rijn-Leiden centraal. Maar ik rijs met zon Traject abonnement aangezien dat veel goed koper is dan met de OVkaart | |
| Surveillance-Fiets | vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:35 |
als de wereld niet vergaat vanavond en als er geen blaadjes op de rails liggen wel ja. Fles, kijk jij ff in je glazenbol voor deze beste man | |
| Bitlord | vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:47 |
| Nee fiets, ik ben niet helemaal achterlijk. 1/3 van de TGV's valt momenteel uit in Frankrijk door stakingen. | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:50 |
Daarom dus | |
| Surveillance-Fiets | vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:51 |
| owlol | |
| Bitlord | vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:56 |
| Op mijn vraag op Twitter geeft NSHispeed aan dat de Thalys gewoon rijdt. Ook op 11 oktober, wanneer er landelijk gestaakt gaat worden in Frankrijk. | |
| Ascendancy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:06 |
Een euro? Dat zijn wel erg korte stukjes die je reist dan. | |
| greavy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:26 |
Lekker optijd dan.
| |
| greavy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:28 |
De conducteurs van de Fransen staken alleen maar. De Thalys rijdt dus ook gewoon. De treindienstleiding niet dacht ik (11 oktober ook niet) | |
| Bitlord | vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:34 |
| Wel kut, door werkzaamheden rijdt de IC Ut-Rtd om via de Binckhorstboog in Den Haag. Als alternatief geeft de NS-reisplanner aan dat je naar Amsterdam Zuid kan en daar de Fyra kan pakken, die door andere werkzaamheden toeslagvrij is. Dus ik denk, ik pak de IC naar Schiphol vanuit Utrecht en spring daar direct in de Thalys naar parijs. Scheelt een overstap. Volgens de eerste klantenservice vrouw van Hispeed stopt de Thalys in Schiphol morgen en is het geen probleem, ondanks dat ik geen Thalys-ticket heb van Schiphol tot Rotterdam. Belt even later een vrouw van NS Hispeed mij op dat de Thalys niet stopt in Schiphol. Terwijl dit wel staat op de NS Reisplanner en bij de werkzaamheden. Raar... | |
| greavy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:35 |
Voor Rotterdam-Leeuwarden overgangsbewijs is maximaal ¤9,80(met 40% korting) dacht ik. | |
| Peterselieman | vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:39 |
Thalys stopt morgen wel op Schiphol, tenzij je een nachttrein hebt Thalys komt namelijk vanaf de Watergraafsmeer en heeft net als de Failra Duivendrecht als begin- en eindpunt | |
| greavy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:43 |
Ik weet niet welke Thalys je hebt, maar er schijnt één of twee thalyssen vanaf Rotterdam te starten. | |
| Bitlord | vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:47 |
| Neem de Thalys 08:58 vertrek Rotterdam. Maar die is ook in Reisplanner te vinden vanaf Schiphol: 08:31 Schiphol 11:35 Paris-Nord | |
| greavy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:52 |
Die zou als het goed is wel in Schiphol stoppen moeten.Je kan dus ook in Duivendrecht opstappen. Staat hierin niet vermeld, maar de allereerste Thalys van de dag gaat op zondag vanaf Rotterdam vertrekken | |
| Yreal | vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:53 |
uhu Alphen -> Leiden is de 1e klas toeslag trouwens 1,30 . In de ochtendspits is dat zeker de moeite | |
| MREn | vrijdag 7 oktober 2011 @ 16:09 |
Als het niet druk is, zie je ze ook zelden. Gisteren Enschede-Amersfoort-Enschede, beide treinen bestonden uit 2 stellen, niet overdreven druk, geen enkele HC gezien. | |
| Ascendancy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 16:18 |
Ah. Op mijn trajecten is het duurder. Gelukkig reis ik meestal met een interliner die zachtere stoelen heeft dan welke 2e klas van de ns ook | |
| Surveillance-Fiets | vrijdag 7 oktober 2011 @ 16:20 |
het lukt me regelmatig om van rotterdam naar groningen niet gecontroleerd te worden. | |
| TeringHenkie | vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:12 |
| Vorige week een getrokken IC tussen Utrecht en Amsterdam Dat geluid van de draaistellen als je op het balkon zit De strakke spoorligging Alleen nu een drukknop ipv. een handgreep om de buitendeur te openen | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:21 |
| Laatste gerenoveerde koploper (ICMm) rijdt werkplaats uit Vandaag heeft NS Reizigers-directeur Ingrid Thijssen de laatste gemoderniseerde intercity van het type ICM in ontvangst genomen. In 4 jaar tijd zijn 137 treinstellen (461 rijtuigen), die bekend zijn geworden onder de naam Koploper, geheel vernieuwd. De treinstellen - die 17 tot 28 jaar oud zijn - kunnen nu weer door als gloednieuwe treinen. Tijdens de renovatie hebben de treinen niet alleen een moderner interieur gekregen, maar ook zijn de treinen uitgerust met internet, airco en actuele reisinformatie. Bovendien zijn de laatste reeks treinstellen ook voorzien van een toilet met bioreactor. Delen die niet meer gebruikt werden, zoals de doorloopkop en de keuken zijn verwijderd. Daardoor biedt de trein ruimte aan meer reizigers. De treinstellen zijn voorzien van een speciale folie, zodat graffiti nu binnen 8 uur in plaats van 40 uur verwijderd kan worden. | |
| Bitlord | vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:35 |
| Als men niet alleen bij de viertjes maar ook de drietjs de prullenbak aan de zijkant plaatst, ben ik van mening dat de revisie bijzonder goed geslaagd is. Erg prettig materieel om te verblijven. Met internet erbij vliegt de reistijd voorbij! | |
| mschol | vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:40 |
iets van 110 rijtuigen per jaar? pff.. de eerste vernieuwde zijn alweer verouderd inmiddels.. dat moet sneller kunnen | |
| Duvel | vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:40 |
Ga je gang. Je zult er niks van bakken. | |
| Brembo | vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:42 |
Eerste jaar gaat langzaam omdat alles aangepast moet worden, daarna gaat het tempo omhoog. Denk eigenlijk bijna in kleine drie jaar is gebeurd. | |
| Bitlord | vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:45 |
| Het gaat nog wel eventjes duren, maar ik verwacht dat na DDZ de oudste dubbeldekkers aan de beurt zijn voor een revisie? De oudste stellen daarvan zijn even oud als de nieuwste koplopers (1994). | |
| mschol | vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:49 |
nog meer reden om te zeuren over prijsverhogingen en wat nog wel niet meer als ze dan al iets doen doen ze het ook nog eens op hun gemak.. pfff.. | |
| Peterselieman | vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:55 |
Als ze niet ook het DDM-1 gaan reviseren dan zal idd het IRM-1 en 2 aan de beurt zijn. Er worden bij mijn weten al plannen voor gemaakt. | |
| Bitlord | vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:15 |
| Zouden de liften er uit gehaald worden, of zouden die onderdeel van de constructie zijn van de bakken? In dat geval zal het waarschijnlijk wat te kostbaar zijn om dat te doen. Lijkt me wel dat de stoelen van de nieuwste series er in komen. Die zitten overigens best fijn. Dit trof ik trouwens gisteren nog op Utrecht Centraal, best grappig twee naast elkaar. ![]() En wie goed kijkt kan de al enige tijd overleden Overnight Express nog ontwaren, net zoals het vroegere kopspoor 6: ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Bitlord op 07-10-2011 18:23:05 ] | |
| Crientj | vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:23 |
| Kut. Ik wist dat ik iets vergat. @Post hierboven, doe es je foto's verkleinen. | |
| Bitlord | vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:24 |
Neem een goede browser, die verkleint ze automatisch. En als je nog op een inbelverbinding zit heb je pech. | |
| Crientj | vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:26 |
Niets mis met mn browser, wel met mn 3g en datalimiet. >< | |
| TeringHenkie | vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:29 |
Goedkope oplossing:![]() + | |
| Bitlord | vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:44 |
Oja, merk het nu ook nu ik in de bus zit met mn telefoon. Nou ja nu geen tijd meer.. | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:21 |
Wat heb ik ermee te maken? | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:22 |
Maar hij moet ze wel eerst volledig binnenhalen. ZO onnodig | |
| Peterselieman | vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:29 |
De constructie van de liften kan er denk ik niet uitgehaald worden omdat dit onderdeel uitmaakt van de constructie van de bakken. Bij het VIRM-4 is dat gedeelte van de trein opnieuw ontworpen, waardoor de trappen uiteindelijk breder konden worden. | |
| greavy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:37 |
| Bij revisie schijnen de liften er wel uit te gaan, heb ik mij laten vertellen door de hoofd van de afdeling Materieelrevisie (of hoe ze dat ook exact noemen) van NedTrain in Haarlem | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:39 |
| De electronica en liftspullen eruit, denk ik dan. De constructie wijzigen zie ik nog niet zo snel gebeuren. | |
| Peterselieman | vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:43 |
precies. Geen idee wat ze met die loze ruimte willen doen | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:45 |
| In VIRM 8733 heeft enige tijd een gescheiden prullenbaksysteem in de liftkokers gezeten, maar dat is er weer uit. | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:46 |
Plaszakjes-afwerkhok van maken natuurlijk Ik hoor elders dat machinisten het helemaal niet zo leuk vinden om de terugrit te moeten rijden in het pishok van de heenweg. Da's best raar toch? | |
| greavy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:49 |
Hun hadden het erover dat de trappen vergroot kunnen worden. De trein wordt toch helemaal kaal gemaakt bij de revisie. ICMm ziet er 'kaal' zo uit: | |
| greavy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:07 |
| Het spoorvervoer heeft onder meerdere dingen te lijden, zoals deze lege Blerick-shuttle 50071 laat zien: En de DBS 189 032 als Losse Loc naar Venlo.. Een erg korte Stein-shuttle 63804... En toen kwam de Afvoer Moerdijk 62003 met 17 ketelwagons: Toen ik weer weg wou gaan, kwam de Melzo-shuttle 40100 nog langs gedenderd. Deze was vrijwel vol-beladen. Maar ook de lokale bedieningen hebben er onder te lijden: DBS 6430 met 2 beladen ketelwagons voor Standic in Dordrecht. Retourtrein zou bestaan uit 7 ketelwagons waarvan 2 beladen... | |
| Darkwing_Duck | vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:20 |
| Ik sta op gare du nord nu en er is niks aan de hand met de Thalys... | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:31 |
En dat heb je goed begrepen. Van de vakbond voor machinisten en conducteurs, VVMC, komt dit: En reizigersbelangenvereniging Maatschappij voor Beter OV is ook niet echt blij:
| |
| greavy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:44 |
| Het heeft het imago van de NS niet verbeterd, door met dit nieuws te komen. Goed bezig, NS. | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:45 |
Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag | |
| Duvel | vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:46 |
Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten. | |
| greavy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:46 |
Klopt.. Maar het was er nog wel.. | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47 |
Wisten die dat zakkengezeik al? | |
| Duvel | vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47 |
| Nee, die hadden glijspoor. | |
| greavy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47 |
En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld. NS zit ook al te kijken voor extra Sandite-slagen. Maar of dat gaat helpen? | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:49 |
Ik begrijp dat er in het Ruhrgebiet tussen half september en begin mei ook geen treinen rijden? Trouwens hoezo zouden "industrie deeltjes" seizoengebonden zijn? | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:52 |
In ieder geval is er wel een pareltje in aantocht voor de verzamelaars van curieuze vertragings-smoezen
| |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:58 |
| Met het plaszakplan (en hun reacties op o.a. Twitter) heeft NS wat mij betreft aangetoond dat ze de reizigers en hun eigen personeel niet serieus nemen. Tel daar het HSL-drama (AnfaaldoBreda, meer betalen of langer reizen), de twee rampzalige winters, de eerdere problemen met de nieuwe sprinters en de nog steeds regelmatig problematische reisinformatie bij op en ik kan maar tot één conclusie komen: besteed het Hoofdrailnet openbaar aan. | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:59 |
| Wat lost dat op dan, eigenlijk? | |
| Duvel | vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:03 |
Gewoon, dan kun je vijf partijen de schuld geven als je van Groningen naar Vlissingen reist. | |
| Yreal | vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:04 |
precies, je kan wel zeiken, maar probeer het maar eens beter te doen | |
| Duvel | vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:04 |
Er is nou eenmaal veel industriële neerslag daar. Tezamen met het vocht dat momenteel naar beneden komt, levert dat een gladde smurrie op. Is ieder jaar zo, alleen dit jaar iets eerder dan verwacht geloof ik. | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:08 |
Dat NS eens beseft dat ze het niet allemaal in de schoot geworpen krijgen, en dat ze echt beter hun best moeten doen om te voldoen aan de behoeftes van de reiziger. Nee, SNCF en DB doen het niet per sé beter. Maar ik weet wél zeker dat die bedrijven niet zulke domme uitspraken zullen doen als Mw. Thijssen of NS_online eerder vandaag hebben gedaan. | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:08 |
Industriële neerslag is constant over het jaar, en neerslag valt het meeste in de zomer. Altijd al zo geweest. Waarom begint dit in oktober een probleem te worden? De redenering klopt gewoon niet. | |
| Peterselieman | vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:09 |
Ja maar die bussen hebben vaak ook geen toilet aan boord, mag dat wel dan? | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:10 |
Jawel, gewoon een estafette gaan rijden met etappes van maximaal 20 km van busstation naar busstation | |
| Duvel | vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:12 |
Hm daar zit wat in. Dan moet er toch de herfstspecifieke factor bladval bij zitten of zo. Ook in het VK hebben ze trouwens herfstperikelen. | |
| Fixers | vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:14 |
En einde van de GTbV... Want ze kunnen dan alle vijf zeggen dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de vertraging maar die andere vervoerder. | |
| greavy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:44 |
| Ik kwam een toffe foto tegen uit Italië. Trein rijdt gewoon tussen het verkeer, door de straten .. http://img839.imageshack.us/img839/7333/img3262w.jpg (copy/paste deze link) Foto: Nomansland op Treinpunt.nl //Edit, foto kan ik hier niet laten zien. Vanwege Imageshack TOS. | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:46 |
| Zwitserland lijkt me eerder EN mirroren en linken kan natuurlijk best. Stelletje straathonden bij imageshack ![]() | |
| Peterselieman | vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:47 |
Precies. St. Moritz is Zwitserland en ik ken idd Zwitserse lijntjes waar ze nog over straat rijden. | |
| greavy | vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:48 |
Ja.. Fok! zet deze link automatisch zo om. Omdat teveel bezoekers hier die Imageshack uploads bekijken ofzo. Word de TOS overschreden | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:49 |
Imageshack kan de pest krijgen | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:54 |
| www.imgur.com <3 | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:56 |
| Hee dat is tof | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:13 |
Nou kom maar. Wiens sorrypraatje begint hiermee? | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:14 |
| Schultz, duidelijk | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:15 |
| Dit jaar hebben we al tussen 4 en 7 oktober allemaal sorrypraatjes dat het best wel weer mis kan gaan deze winter Vorig jaar wisten ze op 10 oktober nog te doen alsof ze voorbereid waren DIt jaar is het heleMAAL één grote broekenschijtersshow. Maar ja, is je plaszak op zoveel diarree voorbereid? Of is er toch wel sprake van een "praktische oplossing" voor een "uitzonderlijk geval"? NS wat falen jullie hard zeg, niet te geloven | |
| Peter | vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:21 |
| "Maar het is in orde, want we hebben van tevoren gewaarschuwd" | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:22 |
Oh ja, was aangekondigd, landelijke uitstraling, overmacht, dus jah, geen GtbV Veldbedden? Koffie? Ga weg man, thuisblijven moet je Hoezo "dan word ik ontslagen"? Jouw probleem | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:23 |
| "En als je dan toch onverhoopt 4 uur met een SLT stilstaat in een weiland waar niemand je kan bereiken, kun je niet klagen over een ontbrekend toilet, want we hebben plaszakjes" | |
| Dr_Flash | vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:25 |
Altijd handig voor als de verwarming uitvalt | |
| James1988 | vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:26 |
Ewwww | |
| Zug-Chef | vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:35 |
![]() In nog vroeg ochtendlicht is Syntus treinstel 50 als trein 31131 zojuist vertrokken uit het station van Opheusden en zet koers richting Arnhem. Het treinstel hoort gezien z'n bestickering eigenlijk thuis op de lijn Arnhem-Doetinchem. ![]() Twee uur later was het fraaie ochtendlicht verdwenen en scheen de zon volop. Treinstel 50 van Syntus maakt zijn derde rit naar Arnhem en passeert hier tussen Valburg en Elst als trein 31139. ![]() Op zondag 2 oktober 2011 was naast de bestickerde Syntus 50 ook een onbestickerde DM90 onderweg tussen Arnhem en Tiel. Na in dienst geweest te zijn bij NS, Noordned/Arriva en Veolia(?) trekt stel 3447 nu bij Syntus haar baantjes op de dieselspoorlijntjes rond Arnhem. Als trein 31152 maakt dit naakte stel een tussenstop op station Zetten-Andelst. Nog ruim een jaar zal Syntus op de Oostelijke Betuwelijn te zien zijn. Na een openbare aanbesteding neemt Arriva het spoorvervoer vanaf december 2012 over. ![]() Op de zonnige 2 oktober 2011 is de onlangs in huisstijl gestoken V156 van de Rurtalbahn onderweg met een sleep ketelwagens van Kijfhoek naar Emmerich. De 24 ketelwagens waren beladen met biodiesel en zijn eerder deze week bij Vopak te Vlaardingen geleegd. Ondanks dat de V156 op de Betuweroute is toegelaten, koos RTB er toch voor om via het gemengde net te rijden. Zodoende kon het geheel als trein 51430 ter hoogte van Groessen worden vastgelegd. ![]() Nadat de trein een snelremming kreeg, kon de RTB V156 voor de tweede maal binnen 100 meter worden vastgelegd, nu met het plaatsnaambordje van Zevenaar als motief. ![]() Nadat RRF aan het begin van de middag een CRS graantrein naar Emmerich heeft gereden, namen de RRD 22 en 17 een beladen BLG-autotrein mee terug richting Rotterdamse haven. Nadat de trein bij Zevenaar linksaf slaat, wordt via de Betuweroute koers gezet richting de Botlek. De Betuweroute is voor het grootste deel aangelegd naast de A15, waardoor een trein zonder al te veel moeite is in te halen. Als trein 51215 raast de trein hier voorbij Kesteren. ![]() Nadat de BLG-autotrein ruim 150 kilometer over Betuweroute heeft afgelegd en ik m aldaar drie keer gefotografeerd heb, duikt de trein de Sophiaspoortunnel in. Aan het eind van de tunnel ligt het rangeerterrein Kijfhoek, de schakel tussen de Rotterdamse haven en het spoorwegnet dat de haven met het achterland verbindt. Veel treinen wisselen hier van lok, maar RRF mocht op zondagmiddag doorrijden naar eindpunt Botlek. De V100'en 22 en 17 passeren hier het Rail Service Centre (RSC) Waalhaven. ![]() Toch moesten beide lokken afremmen omdat dat de brug over de Oude Maas nog openstond. Aangezien een Volkswagen toch sneller optrekt dan een hele sliert Hyundai's, kon trein 51215 bij het verlaten van de Botlekbrug op de chip vastgelegd worden. ![]() Bij aankomst op het emplacement Botlek werden de RRF-lokken 22 en 17 van de trein gerangeerd. Het duurde vervolgens even voor er weer activiteit waar te nemen was en ondertussen zakte de zon steeds verder aan de horizon. Gelukkig werd rond 18:00 lok 23 opgestart en tegen de trein gezet. Na een check en dubbelcheck mocht de rangeerder voorop de trein plaatsnemen en werd de met Hyundai beladen BLG-autotrein naar de firma Broekman geduwd. | |
| Peterselieman | vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:42 |
| Mooie foto's Zug De 3447 is inderdaad bij Veolia in dienst geweest, net als de 3446 trouwens | |
| bork | vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:50 |
| Nice Zug, goed getimed met het heerlijke zonnetje | |
| mschol | vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:55 |
zowiezo: de NS had toch het magische goedje tegen gladde wielen gevonden? waarom glijden de treinen dan nog steeds uit? | |
| Ou-Tannu | vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:03 |
zeker nog in Alfatestfase?:+ | |
| Peterselieman | vrijdag 7 oktober 2011 @ 23:50 |
| Als dit waar is dan heeft Arriva op het traject Groningen - Leeuwarden de klant hoog in het vaandel staan: http://somda.nl/forum/11020/p358942/Opvallende+dingen+7+oktober/ | |
| brandsrus | zaterdag 8 oktober 2011 @ 00:00 |
| + ze gaan wat doen met de perronindeling met de nieuwe dienstregeling Stoptrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 8 Sneltrein naar Groningen in Leeuwarden spoor 5b Stoptrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 6 Sneltrein naar Leeuwarden in Groningen spoor 4a Precies omgedraaid dus... | |
| Peterselieman | zaterdag 8 oktober 2011 @ 00:04 |
Dat klinkt alsof ze in de (ochtend)spits de sneltrein naar 7 bakken willen hebben | |
| greavy | zaterdag 8 oktober 2011 @ 06:17 |
| |
| Fixers | zaterdag 8 oktober 2011 @ 08:30 |
| Je zou toch zeggen dat 'de mens' een leercurve heeft die een eenvoudige causale oorzaak-gevolgrelatie kan leren begrijpen en manipuleren? Ik bedoel dat men snapt dat je pas op het deuren open knopje moet drukken als het groene lampje brand. Omdat als je te vroeg drukt de deur niet open gaat. Die SLT is prima onderszoeksmateriaal voor evolutiepsychologen. | |
| greavy | zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:05 |
| Plan V(2 stellen 4xx reeks) gezien in stoptrein Utrecht Tiel van 8:56 | |
| dennistd | zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:55 |
Dat zou vrij onhandig zijn in geval van een bovenleidingsbreuk... | |
| Dr_Flash | zaterdag 8 oktober 2011 @ 11:45 |
Oh okee, en dat heet een "praktische oplossing"? Wel merkwaardig dat men er niet eens in slaagt om over zoiets simpels duidelijk te communiceren. Ze kunnen echt helemaal niets daar. Je zou bijna denken: Ze doen het erom. | |
| Dr_Flash | zaterdag 8 oktober 2011 @ 11:47 |
De discussie dwaalt gewoon af Dennis. Een toilet in een trein is een basisvoorziening, bedoeld voor gebruik onder normaal functionerende omstandigheden. Nu wordt er iets gepresenteerd wat nergens op lijkt, en dan wordt het verhaal afgezwakt met "ja maar het is ook eigenlijk alleen maar voor als de trein strandt". Dan is het oorspronkelijke probleem dus nog in het geheel niet aangepakt | |
| #ANONIEM | zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:06 |
| wisselstoring bij meppel, gaat de trein terug naar leeuwarden..ffuuu | |
| Yreal | zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:40 |
| dag noord nederland. Ik weet dat je in groningen een snelbus naar emmen hebt.. | |
| Ou-Tannu | zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:41 |
ja.. .. tijd om Emmen - Veendam er in te klappen | |
| Yreal | zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:42 |
| Anders in steenwijk bus 70 naar zwartsluis en daar heb je een aansluiting op bus 71 naar zwolle. Vertrektijd in steenwijk is .30, doe je er een uur over naar zwolle | |
| Zug-Chef | zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:43 |
| Je zou toch denken dat er ondertussen wel NS-bussen geregeld zijn... Die storing was er vanmorgen om 8:00 ook al. Maar goed dat ik me verslapen heb, want het plan was om naar Houten te gaan vandaag... | |
| Yreal | zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:44 |
| Als je strand in heerveen kan je om .37 met de interliner 315 naar emmeloord en daar bus 141 naar zwolle | |
| #ANONIEM | zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:51 |
klopt, dit is de 2e storing van vandaag. Zit inmiddels al in de ns bus. Die stonden er al gelijk. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2011 12:59:43 ] | |
| Dr_Flash | zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:02 |
Over Leer - Rheine is de rest van Nederland ook bereikbaar, misschien niet eens zo'n heel slechte optie voor sommige bestemmingen En anders hebben we altijd de Afsluitdijkliner nog | |
| Zug-Chef | zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:09 |
Dat valt ook wel mee. Als het busvervoer een beetje geregeld is, kost het je hooguit +30. | |
| Ou-Tannu | zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:19 |
als je richting noordholland moet kan je beter doorkachelen naar lelystad maar goed.. de Qliner 315 houd straks ook op te bestaan als de Hanzelijn 1 maal rijd | |
| kebabkever | zaterdag 8 oktober 2011 @ 15:20 |
jou smiley geeft aan dat je er niet blij mee bent? Heeft het geen voordeel dan? Ten opzichte van de bus... | |
| Yreal | zaterdag 8 oktober 2011 @ 15:36 |
zullen vast wel wat dorpen worden overgeslagen. | |
| ziggyziggyziggy | zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:00 |
| Meppel zou weer klaar zijn. | |
| #ANONIEM | zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:01 |
Ik heb er 4 uur over gedaan om van Leeuwarden in Almelo te komen | |
| James1988 | zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:07 |
| De minister van I&M heeft de 29e voortgangsrapportage HSL-Zuid aangeboden Enkele opvallende dingen: Bij het aanbieden van de 28e voortgangsrapportage werd nog geschreven dat de typetoelating van V250 half mei 2011 te verwachten viel. In de 29e voortgangsrapportage wordt geen termijn meer genoemd, alleen dat alle betrokken partijen nauw samenwerken. De 29e VGR meldt dat minister Vervotte voor de 2e keer de NMBS de opdracht heeft gegeven om het 20e treinstel te bestellen, maar dat NMBS dit nog steeds niet heeft gedaan. Dit baart zorgen: de productielijn bij AnsaldoBreda wordt al afgebouwd. Ook goed nieuws over de verbinding Breda - Antwerpen: HSA is bereid om die verbinding uit te voeren zolang Den Haag - Brussel nog niet mogelijk is, mits NMBS daar geen problemen mee heeft. | |
| Darkwing_Duck | zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:46 |
Ja, die heb ik 1 keer genomen, die reed zo de slagboom van de brug aan godbonken | |
| Dr_Flash | zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:57 |
Wait, whut? Past wel helemaal in het beeld ook gewoon | |
| James1988 | zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:08 |
| Naar het schijnt staat Pistoia inmiddels vol met V250's, de serieproductie van het V250 raakt op z'n einde. En dat houdt in dat er dan weer capaciteit vrij wordt gemaakt voor andere orders (IC4+IC2 voor DSB, hogesnelheidstreinen voor Trenitalia i.s.m. Bombardier, stoptreinen voor Noord-Italië i.s.m. Stadler). Dus als de NMBS te lang wacht kost het 20e treinstel 4x zoveel als de rest, omdat er een nieuwe productielijn moet worden opgezet voor één treinstel | |
| mschol | zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:10 |
waarom zouden ze ook echt alles in 1x bestellen.. ze gooien liever geld over de balk? :p | |
| Surveillance-Fiets | zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:10 |
| James1988 | zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:13 |
Euh, omdat het oorspronkelijk ook de bedoeling was om in één keer een Fyra-'netwerk' weg te zetten, bestaande uit Amsterdam - Brussel, Den Haag - Breda - Brussel, Amsterdam - Breda en Amsterdam - Rotterdam? Juist door dan alles in één keer te bestellen, ben je voordeliger uit dan steeds kleine orders voor 4 treinstellen te plaatsen. | |
| Frozen-assassin | zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:38 |
| Het blijven Belgen... | |
| Dr_Flash | zaterdag 8 oktober 2011 @ 18:21 |
| En ALWEER een sein-en-wisselstoring tussen Zwolle en het noorden... Da's nou de derde vandaag | |
| ziggyziggyziggy | zaterdag 8 oktober 2011 @ 18:40 |
De tweede was een defecte stroomvoorziening van het relaishuis in Meppel. Geen idee of het dat nu weer is. | |
| greavy | zaterdag 8 oktober 2011 @ 19:36 |
Volgens de NS Reisinformant (op kantoor) was het nog steeds de tweede storing: het baanvak was nog niet vrijgegeven. Bussen tot einde dienst, vannacht word er doorgewerkt Maakt het voor de Railcateraar niet makkelijk; gratis koffie en thee in Zwolle, terwijl RC Niet uitdeelt | |
| Viezze | zaterdag 8 oktober 2011 @ 19:48 |
| Zojuist op Rtl nieuws; bij de griekse spoorwegen zijn er machinisten die wel ¤100000 per jaar verdienen (NL; 40000). De oud minister van financiën had uitgerekend dat het goedkoper was om de hele spoorwegen op te doeken en iedereen per taxi te vervoeren | |
| Dr_Flash | zaterdag 8 oktober 2011 @ 19:49 |
EN maar schreeuwen als je niet genoeg verkoopt Laat ze lekker de gifgloeiende vlekkentering krijgen met wratten met haren erop daar | |
| greavy | zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:06 |
Dat dus | |
| Brembo | zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:42 |
Was al een half jaar geleden bekend, dat de Griekse spoorwegen belachelijk slecht management hebben. Eigenlijk zouden Veolia etc daar het vervoer moeten gaan doen. Het is nu goedkoper om iedereen persoonlijk in taxi te doen dan met het OV te laten reizen | |
| Jacob1 | zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:57 |
| Niet ¤100.000 maar ¤90.000, en dan ook als je 70 dagen lang achter elkaar werkt met veel overuren en nachtwerk. http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4593599 (Google Translate is handig) | |
| Dr_Flash | zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:05 |
| hihi grappig, ik kan het nog steeds net zo makkelijk lezen als 20 jaar geleden | |
| Duvel | zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:46 |
Grieks op de middelbare school? Ik dreun dat alfabet nog steeds moeiteloos op. | |
| Dr_Flash | zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:51 |
| |
| Dr_Flash | zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:54 |
| En om weer ontopic te gaan, mijn 2 aller aller aller oudste bordjesfoto's zijn uit Griekenland De ALLER aller oudste heb ik niet zelf gemaakt maar telt omdat ik er zelf op sta ![]() Een paar uur later maakte ik deze zelf ![]() 25 april 1991 beide | |
| ZwartmetSuiker | zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:55 |
| Ook echt op de rand van het perron zitten wachten | |
| Duvel | zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:57 |
Op de rug gezien? | |
| greavy | zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:57 |
| Gatver. Zit in de 8628 tussen Utrecht en Rotterdam Vanochtend ook al van Rotterdam naar Utrecht een VIRM. Waarom geen ICMm tussen Rotterdam en Utrecht Morgen reis maar opsplitsen. Gouda overstappen. | |
| Duvel | zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:58 |
Omdat omleiding via Den Haag? | |
| Dr_Flash | zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:58 |
die kromme ja | |
| Surveillance-Fiets | zaterdag 8 oktober 2011 @ 21:59 |
En dat gezeik bij meppel werkt ook niet echt mee natuurlijk. | |
| Duvel | zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:01 |
Houzo oezo? | |
| greavy | zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:01 |
Dat wel. Maar zet gewoon ICMm in. Kon vorige keer ook ... | |
| Dr_Flash | zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:03 |
Onderweg tijdens wat misschien wel nog steeds mijn langste treinrit ooit geweest is: Salzburg - Athene | |
| greavy | zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:04 |
dat heb weinig met elkaar te maken. Had wel ic van 20:16 uit Zwolle naar Utrecht met 15(!!!!) bakken ICMm. De achterste 2 drietjes waren leeg volgens de HC, op Misschien een enkele verstekeling na. En de andere 3 waren ook slecht bezet | |
| greavy | zaterdag 8 oktober 2011 @ 23:38 |
| Er was vandaag weer geen treinverkeer Venlo-Kaldenkirchen: De Mcn's die vanochtend beschikbaar waren mochten Nederland niet in, onder andere vanwege beheersing van de Nederlandse taal. | |
| Dr_Flash | zaterdag 8 oktober 2011 @ 23:39 |
Dat geouwehoer moet ook maar eens afgelopen wezen trouwens | |
| greavy | zaterdag 8 oktober 2011 @ 23:44 |
| Gebeurd ook regelmatig bij de Belgen tussen Maastricht en Luik... Verder iets wat niet in de verstoringen stond: 1 of 2 defecte wissels te Utrecht Centraal aan de zijde van Utrecht Overvecht. Hierdoor had ik +15 bij aankomst. Maar nee hoor, er is geen verstoring Informatie die de UnitMedewerker opvroeg bij de NS bleek te gaan om een defect wissel. Om op spoor 4 te komen was een leuke slingerpartij. Gingen een eind naar rechts en toen weer naar links De wissel zou pas vannacht gerepareerd worden. | |
| James1988 | zaterdag 8 oktober 2011 @ 23:48 |
Ja, die machinisten moeten gewoon Nederlands spreken. Net als omgekeerd wordt verwacht dat er Duits of Frans gesproken wordt. | |
| Dr_Flash | zaterdag 8 oktober 2011 @ 23:51 |
En anders regel maar wat. Dat kan gewoon geen reden zijn dat er urenlang "geen treinverkeer mogelijk" is of wat | |
| James1988 | zaterdag 8 oktober 2011 @ 23:57 |
Hoe dan ook vind ik het een goede zaak dat er actief op wordt gecontroleerd, in het kader van onze veiligheid | |
| DutchErrorist | zondag 9 oktober 2011 @ 01:14 |
| Hehe ik heb zo een geel treintijden bord van Arnhem Centraal naar Leiden Centraal | |
| Darkwing_Duck | zondag 9 oktober 2011 @ 08:50 |
En je hebt het op leiden centraal weer opgehangen? | |
| greavy | zondag 9 oktober 2011 @ 08:58 |
| Griekse Spoorlijn nog nooit gebruikt (filmpje) Een miljoenen kostende spoorlijn aanleggen, maar nooit gebruiken Zelfs over het spoor asfalt leggen [ Bericht 28% gewijzigd door greavy op 09-10-2011 09:14:37 ] | |
| greavy | zondag 9 oktober 2011 @ 09:14 |
Zou mij wel geniaal lijken, gewoon ruigweg een aantal borden verwisselen. Kijken hoe snel NS er achter komt | |
| Darkwing_Duck | zondag 9 oktober 2011 @ 10:32 |
| Je kan ze in het swm kopen | |
| Mr.Jorn. | zondag 9 oktober 2011 @ 10:48 |
Wel gtw's | |
| Peterselieman | zondag 9 oktober 2011 @ 11:03 |
maar die zien er niet uit helaas. | |
| Peterselieman | zondag 9 oktober 2011 @ 12:27 |
| Handig trouwens. De NS wilde een bak DDZ naar minden sturen voor testen, maar het ding kwam de grens niet over, omdat het baknummer aan de buitenzijde niet overeenkwam met het daadwerkelijke baknummer en omdat er een remwagen ontbrak | |
| Duvel | zondag 9 oktober 2011 @ 12:30 |
| Kneuzen. | |
| DutchErrorist | zondag 9 oktober 2011 @ 13:34 |
Nee hij hangt thuis | |
| bork | zondag 9 oktober 2011 @ 13:44 |
| Wat te doen met buiten gebruik geraakt spoor? http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-15208873 | |
| DutchErrorist | zondag 9 oktober 2011 @ 13:48 |
![]() | |
| greavy | zondag 9 oktober 2011 @ 20:34 |
| Knullige omroep in de IC Utrecht -> Enschede van 17:51 :: "Dames en heren, vanwege een onbekende vertraging van 10 minuten zijn wij 10 minuten te laat in Amersfoort. Reizigers voor Zwolle kunnen gebruik maken van de Stoptrein aan de overzijde van het perron. Reizigers voor Zwolle en Groningen kunnen gebruik maken van de InterCity naar Groningen van 19 uur 38 aan de overzijde van het perron. Reizigers naar Leeuwarden kunnen de trein van 19 uur 33 nemen op spoor 3." Reden van deze ruime overstap: Onze deuren gingen open en de andere trein reed weg. Waarschijnlijk had Treinpersoneel dit al te horen gekregen... | |
| greavy | zondag 9 oktober 2011 @ 20:57 |
| NS is geniaal: Door de werkzaamheden tussen Amersfoort en Hilversum enzo reed er een pendeltrein in de vorm van een ICMm-III tussen Amersfoort en Amersfoort Schothorst elk halfuur | |
| Peterselieman | zondag 9 oktober 2011 @ 21:00 |
tikkie nutteloos als je het mij vraagt | |
| greavy | zondag 9 oktober 2011 @ 21:03 |
| Klopt.. Volgens een HC die ik sprak zaten er per trein amper 10 man in Ennuh. Ik ben 'm eerder bij de Railcatering gepeerd. De UM van vanmiddag/avond was een beetje pissig op mij steeds. Toen heb ik mijn spullen neergekwakt na de eerste run en mijn geld ingeleverd. Laat 'm dan ook maar de kaktyfus krijgen. Oorzaak: De eerste run had ik te weinig geld binnen gehaald ALSOF ik mijn best zou doen op de laatste dienst(en). Heb dit weekend wel gelopen, maar steeds weinig omzet gehaald Ging niet echt mijn best erop doen Kon 2 van de 4x op de Wall of Shame. De andere 2 keren had ik een aardige score. [ Bericht 18% gewijzigd door greavy op 09-10-2011 21:10:04 ] | |
| James1988 | zondag 9 oktober 2011 @ 21:50 |
| Er zijn veel foto's van het interieur van DDZ op Flickr gezet: Ziet er mooi uit, vind ik. Ben benieuwd | |
| mschol | zondag 9 oktober 2011 @ 21:54 |
zowiezo is het moeten behalen van een target op zo'n baan echt van de zotte bij normale bedrijven.. je kan lastig iedereen een kopje thee of koffie onder hun mik schuiven en gaan dreigen met je thee of koffiekraantje als ze niet betalen.. | |
| remcoP | zondag 9 oktober 2011 @ 21:56 |
| Een 1e klas klapstoel. Welke idioot heeft dat bedacht? | |
| KapiteinT | zondag 9 oktober 2011 @ 22:10 |
Dat ziet er een stuk beter uit dan de binnenkant! Weet iemand al wanneer we ze op het spoor kunnen verwachten? | |
| James1988 | zondag 9 oktober 2011 @ 22:12 |
| Proefritten zijn nu bezig, inzet in reguliere dienst volgens mij vanaf 2012. | |
| greavy | zondag 9 oktober 2011 @ 22:16 |
Dat dus. En hun het maar vreemd vinden waarom er 80-90% van de nieuwe mensen de proefperiode niet door komt Daarom dat er continu een vacature open staat | |
| mschol | zondag 9 oktober 2011 @ 22:38 |
de persoon die opdracht kreeg zoveel mogelijk zitplekken te creeeren... dat je dan klapstoeltjes krijgt verbaasd mij niets.. de toiletten zitten er nog wel in? | |
| bork | zondag 9 oktober 2011 @ 22:53 |
Maar met een beetje passen en meten kun je daar best met z'n 2-en zitten | |
| Sandrvich | zondag 9 oktober 2011 @ 22:59 |
| Een loungebank in 1e klasse lijkt me nu ook niet echt heel logisch... | |
| GlenSpey | zondag 9 oktober 2011 @ 23:06 |
Wall of shame? Is dat serieus? Ik had mooi ontslag genomen | |
| remcoP | zondag 9 oktober 2011 @ 23:06 |
toiletten zitten er in, ze zijn vrij ruim, en hebben een schuifdeur, die met een drukknop opengaat. Die dan weer kapot gaat, waardoor niemand het toilet in kan, en we dus allemaal aan de plaszak gaan. | |
| Ireyon | zondag 9 oktober 2011 @ 23:14 |
Alleen bij calamiteiten hè. DDZ zal immers worden ingezet op korte trajecten waar is gebleken dat reizigers geen behoefte hebben aan wc's. Rotterdam - Leeuwarden, Amsterdam - Maastricht, Roosendaal - Zwolle, dat soort ritjes. | |
| Surveillance-Fiets | zondag 9 oktober 2011 @ 23:17 |
mn koffie van morgen vroeg, nu al over mn beeldscherm | |
| Darkwing_Duck | zondag 9 oktober 2011 @ 23:34 |
| Ik heb trouwens vorige week opgesloten gezeten op een wc in een trein | |
| Peter | zondag 9 oktober 2011 @ 23:59 |
Samen met iemand of...? | |
| greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 07:37 |
Je hebt ook een "Wall of Fame"(Top 6 beste omzetten per dienst Eindhoven of Zwolle). Om daarop te komen moet je echt wonderlijke scores halen (op een dienst rond de 280-300 euro De Wall of Shame is de "Top3 slechtste omzetten [een dienst Eindhoven of Zwolle]" over die periode. En er word verder niet streng naar dat bord gekeken, alleen maar om statistieken te laten zien... [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 10-10-2011 07:58:56 ] | |
| Guppy | maandag 10 oktober 2011 @ 07:51 |
| Ik denk dat GlenSpey bedoelt dat het een beetje een lullige manier is van medewerkers te kakken zetten. Terwijl jij er ook niks aan kan doen dat die trein leeg is | |
| Duvel | maandag 10 oktober 2011 @ 08:15 |
Dat. En een waardeloze manier om je personeel te motiveren. | |
| Surveillance-Fiets | maandag 10 oktober 2011 @ 08:20 |
| Daarom moet je die klote baantjes ook niet nemen. Schoonmakers krijgen al meer respect dan dat. | |
| James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 08:24 |
| NS betreurt ophef over plaszak Compleet van de wereld daar | |
| Guppy | maandag 10 oktober 2011 @ 08:29 |
Ach, in de fabriek waar ik heb gewerkt hadden we ook een wall of fame. De beste productielijn van de maand kwam daarop. Best geinig. En op mn huidige werk hebben we ook zoiets, taart voor de vestiging met de beste maandcijfers. Kan toch best motiveren. Maar een wall of shame, nee, dat vind ik onzin. | |
| James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 08:30 |
| Een wall of fame kennen wij niet echt, maar er zijn wel ieder kwartaal awards voor uitzonderlijke prestaties van projectteams, zoals het leveren van topprestaties onder hoge tijdsdruk enzo. Wall of shame doen we niet aan. Je gaat medewerkers die eens wat minder presteren in vergelijking met de rest toch niet in hun hemd zetten?! | |
| Duvel | maandag 10 oktober 2011 @ 08:30 |
Volgens mij zegt de psychologie toch ook dat waardering veel beter werkt? | |
| James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 08:32 |
| Zaken positief brengen werkt altijd veel beter, ook als het over iets negatiefs gaat. Wat is er goed / wat kan er beter? | |
| Duvel | maandag 10 oktober 2011 @ 08:35 |
| Ik heb niet het idee dat Stervex management zodanig is opgeleid dat ze het verschil snappen. | |
| Crientj | maandag 10 oktober 2011 @ 08:36 |
| Welke idioot denkt dat 4 bakken genoeg is voor de intercity enschede - schiphol? | |
| greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 08:38 |
De media heeft het dan ook aardig aangedikt. De plaszak komt alleen wanneer een SLT gestrand is, en er een NSR-calamiteitenteam heen moet. Aldus een intern NSR-bericht | |
| Crientj | maandag 10 oktober 2011 @ 08:39 |
Misschien alleen bij de. railcatering, bij ons hebben we dat soort meuk gelukkig niet. | |
| James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 08:42 |
Dan moeten ze zo'n opleiding maar eens gaan volgen. Het negatieve benadrukken is niet bruikbaar. Klopt, het is behoorlijk uit de hand gelopen. Maar het is ook een onderwerp waarover je niet moet communiceren, en zeker niet op een "kijk eens hoe goed wij voor de reizigers zijn"-manier. Er is al genoeg gedoe geweest over toiletten in SLT, zulke berichten wakkeren het alleen maar aan. Had SLT wél een toilet gehad, en was dit een extra noodmaatregel geweest (voor bij verstopte toiletten bijvoorbeeld), dan had je niemand horen klagen. | |
| Surveillance-Fiets | maandag 10 oktober 2011 @ 08:48 |
| Wij hebben er weinig aan als de ns intern een mailtje rond doet. | |
| greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 08:59 |
| Dat weet ik, maar het laat maar zien hoe de media het weer aandikt. | |
| Duvel | maandag 10 oktober 2011 @ 09:22 |
Ja doeg, het is wel erg makkelijk om te zeggen dat "de media" het aandikt. De chronologie is als volgt: - NS bestelt willens en wetens en onder protest van Locov treinen zonder plee; - Iedereen zeikt op NS; - NS komt met ridicuul plaszakplan en communiceert dit op lompe wijze; - NS wordt uitgelachen; - NS doet huilie want wij zijn zo goed etc. Ja, dag. | |
| Fixers | maandag 10 oktober 2011 @ 09:29 |
| Ondertussen is de hele toilettendiscussie op twitter ook weer lekker aangewakkerd. Dat webcare team vind dat er op het traject Houten-Breda (doe ik zo eens in de maand) prima intercity alternatieven zijn voor de 5 kwartier SLT. Ja een half uur langer met fyra toeslag via Rotterdam. | |
| James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 09:31 |
En er zijn problemen met de Kanaaltunnel:
| |
| greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 09:34 |
Zo. Gaat niet lekker bij de Eurotunnel:
| |
| James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 09:38 |
Kijk eens boven je | |
| ZwartmetSuiker | maandag 10 oktober 2011 @ 09:38 |
Exact. Eigen schuld. | |
| greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 09:40 |
Hmm. Was mij nog niet opgevallen... | |
| Duvel | maandag 10 oktober 2011 @ 09:42 |
Wat denk je van Gouda - Amsterdam: rechtstreeks met Sprinter, of met overstap in Utrecht. Als je niet makkelijk loopt (je bent bijvoorbeeld oud en lam) dan ga je niet voor je lol overstappen in Utrecht. Alleen heb je dan geen plee... Tja... | |
| #ANONIEM | maandag 10 oktober 2011 @ 09:50 |
| lol, er staat een virm bak op het emplacement van hengelo. Weet iemand waarom? | |
| greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 09:51 |
| Omdat er standaard VIRM rijdt tussen Rotterdam/Den Haag/Schiphol en Hengelo/Enschede? | |
| Duvel | maandag 10 oktober 2011 @ 09:52 |
Een losse bak? | |
| greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 09:52 |
| Oh. Als je een losse bak bedoelt, dat is een DDZ-bak. Mocht niet de grens over vanwege foute baknummering. Zou voor testen naar Duitsland gaan. (Minden) | |
| #ANONIEM | maandag 10 oktober 2011 @ 09:54 |
jep. | |
| #ANONIEM | maandag 10 oktober 2011 @ 09:55 |
ah oke | |
| DutchErrorist | maandag 10 oktober 2011 @ 10:02 |
| Jongens ik ben vanmorgen mijn studenten OV-chipkaart vergeten en ik moet terug met de trein. Kan ik er mee weg komen als ik dom speel en doe alsof ik het niet gemerkt heb en dat hun het dan uitzoeken, of werkt dat niet zo makkelijk | |
| James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 10:04 |
| Je mag geloof ik 1x per jaar je abonnement vergeten. Dat geldt dacht ik ook voor de OV-studentenkaart. | |
| Ireyon | maandag 10 oktober 2011 @ 10:05 |
| Het werkt heel makkelijk. Jij betaalt bij controle de prijs van het treinkaartje + 35 euro boete en die kun je later terugkrijgen wanneer je contact opneemt met de NS en dan je verhaal uitlegt. | |
| greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 10:05 |
Niet bij je = boete. Kaartje kopen en je geld terugvragen bij NS, kan 1x/jaar.
| |
| DutchErrorist | maandag 10 oktober 2011 @ 10:09 |
Aight! | |
| mschol | maandag 10 oktober 2011 @ 11:16 |
1x per jaar maar? wat een naaiers.. | |
| Duvel | maandag 10 oktober 2011 @ 11:19 |
Waarom? | |
| ziggyziggyziggy | maandag 10 oktober 2011 @ 11:30 |
Je moet gewoon je kaart bij je hebben en anders een kaartje kopen. Ik vind die 1 x per jaar aardig coulant, hoor. | |
| mschol | maandag 10 oktober 2011 @ 11:32 |
je hebt een abbonement (waar je gewoon netjes voor betaald hebt), wat je aan kan tonen (door later langs te gaan met je abbo) het is menselijk dat je wel eens wat vergeet, de een wat meer als de ander.. daarom dus, 1x is imho echt geldklopperij.. normaal gesproken heb je em bij je ja.. maar jij vergeet kennelijk nooit wat mee te nemen ofzo | |
| Peterselieman | maandag 10 oktober 2011 @ 11:34 |
| 1x per jaar is coulant. Je stopt het ding gewoon in je portemonnee en die heb je in principe altijd bij je. | |
| ziggyziggyziggy | maandag 10 oktober 2011 @ 11:36 |
Er zijn zoveel dingen "menselijk". Iemand willen omleggen als hij iets vreselijks heeft gedaan is ook menselijk. Maar dat betekent niet dat je dat ieder jaar een keer mag doen. En ja, dat is een hyperbool. | |
| greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 11:39 |
| Iemand nog een Sik nodig? Bart in Haarlem heeft de Sik 232 te koop gezet op Marktplaats voor 8.000 euro. Dit 21-tons pakketje kan verzonden worden Sik 232 staat naast de manege in Haarlem(niet de Sik die bij de DE-II 180 staat) http://hobby.marktplaats.(...)-goede-conditie.html | |
| mschol | maandag 10 oktober 2011 @ 11:41 |
een vergelijking die slaat als een lul op een drumstel | |
| ziggyziggyziggy | maandag 10 oktober 2011 @ 11:41 |
"Niet bij de buren bezorgen" | |
| ziggyziggyziggy | maandag 10 oktober 2011 @ 11:42 |
Dat is een eigenschap van een hyperbool. | |
| James1988 | maandag 10 oktober 2011 @ 11:47 |
Ik reis inmiddels 2,5 jaar met de OV-chipkaart waarvan 2 jaar ook bij NS, heb sindsdien amper nog papieren kaartjes gekocht (< 1 per kwartaal). Nog nooit vergeten om uit te checken. Dus ja, niet vergeten om dingen mee te nemen is mogelijk | |
| Duvel | maandag 10 oktober 2011 @ 11:50 |
Studenten betalen bijna niks voor een bijna-vrijreizenkaart en mogen 'm eens per jaar vergeten. Echte klanten betalen dik geld voor een trajectkaart en mogen 'm drie keer per jaar vergeten. Gewoon alles naar z'n waarde. | |
| mschol | maandag 10 oktober 2011 @ 11:52 |
hyperbool | |
| Duvel | maandag 10 oktober 2011 @ 11:55 |
Helaas. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperbool_(stijlfiguur) | |
| ziggyziggyziggy | maandag 10 oktober 2011 @ 11:55 |
Heel goed. Het woord heeft meerdere betekenissen. Maar goed, ik overdreef inderdaad wat. Wat ik bedoel is: alleen omdat iets menselijk is, hoeft het niet direct door de vingers te worden gezien. | |
| Darkwing_Duck | maandag 10 oktober 2011 @ 12:05 |
Nee, alleen. | |
| Ascendancy | maandag 10 oktober 2011 @ 14:42 |
Ja, totdat dat kreng breekt. Dat is met die studenten-ov kaarten zo gebeurt. Zeker omdat verwacht wordt dat het 5 jaar meegaat. En dan ben je als student wel echt de lul want duo heeft daar gerust 2 weken de tijd voor nodig En vergoeding, ho maar. Terwijl die oude kaart nooit kapot kon gaan. | |
| greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 14:45 |
| Nu hoef je niet meer lang te wachten. Haal zelf een nieuwe persoonlijke OVC, en ga naar studentenreisproduct.nl Product opladen, en je kan reizen. DUO geeft niet meer de oude kaarten uit die je kon onderscheiden ... Het kost dan alleen nog maar de tijd van de aanschaf nieuwe OVC. Oja, doe dit niet bij NS, die doen er eerg lang over. | |
| Ascendancy | maandag 10 oktober 2011 @ 14:47 |
Waarom zie je 1ejaars daar dan overal mee lopen? Maar is dit serieus, want dat is dan weer best goed. Hoewel ze dan zeker weer moeten verifieren of ie echt kapot is enzo. En die OVC moet neem ik aan wel persoonlijk zijn? En NS vermijden lijkt me sowieso een goed plan. Daar kan je ook geen producten van andere bedrijven op plaatsen | |
| greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 14:51 |
| Wanneer je SOV (de 'oude') stuk is, koop je zelf bijvoorbeeld bij ov-chipkaart.nl een nieuwe PERSOONLIJKE ov-chipkaart. Dan ga je het product zelf opladen op je kaart via studentenreisproduct.nl , even naar de automaat en je kan er dezelfde dag mee reizen. Hoeft niet meer via DUO nu dus. http://www.studentenreisp(...)roduct/koppelen.aspx | |
| Ascendancy | maandag 10 oktober 2011 @ 14:56 |
Dankje. Want mijn foto begint weg te slijten, dus ik moet hier aan gaan geloven. | |
| greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 14:58 |
| Je moet maar kijken hoe het daar exact werkt. Zelf nog geen gebruik van gemaakt. Dit is gedaan voor kostenbesparing, en de OVC word bijna overal volledig gebruikt. Onderscheid hoeft er niet meer te zijn in uiterlijk. Het product moet er gewoon opstaan. | |
| greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 15:00 |
Ik zie op ovinnederland.nl dit staan:Dat binnen 6 dagen is na begin van de studieperiode veel sneller. Verwacht nu rond de 2 werkdagen. | |
| greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 15:43 |
| EETC gaat waarschijnlijk grotendeels uit de Watergraafsmeer verdwijnen: Rotterdam Noord Goederen (nee, niet bij de SSN op het terrein) zal een nieuwe plaats worden voor opstel en dergelijke. | |
| #ANONIEM | maandag 10 oktober 2011 @ 15:55 |
![]() De losse DDZ bak te Hengelo | |
| ZwartmetSuiker | maandag 10 oktober 2011 @ 16:04 |
| Zo lijkt 'ie wel mooier. | |
| Duvel | maandag 10 oktober 2011 @ 16:05 |
Apart, dat betekent 1200'en met nachttreinen van Amsterdam naar Rotterdam iedere dag? Cool! | |
| Darkwing_Duck | maandag 10 oktober 2011 @ 16:09 |
| Ongeloofelijk, en weer dreigt het franse Treinnetwerk ineen te storten. Een grote algemene staking is er niet maar lijntje voor lijntje krijg ik door dat het stilvalt van zowel de ratp als sncf... | |
| greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 16:19 |
Leuke plaat. Zeker niet vanaf perron te platen of dergelijke? [ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 10-10-2011 16:27:35 ] | |
| dennistd | maandag 10 oktober 2011 @ 16:31 |
Nope, als je Hengelo kent: aan de Enschedese kant ligt een bundeltje van 3 sporen, waarvan de voorste van Syntus is. Op het tweede spoor staat ie. | |
| greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 16:32 |
Ah. Dan weet ik waar hij staat ja. | |
| greavy | maandag 10 oktober 2011 @ 16:32 |
| En vol |