quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:41 schreef yavanna het volgende:
Dat een steeksleutel niet 1 maar 2 nummers heeft.![]()
![]()
Waar ik achter kwam toen ik bijna een meningsverschil kreeg met mijn zoon, daar ik vond dat nr 12 goed was voor het schroefachtige ding en mijn zoon bleef volhouden dat het nr 13 moest zijn ( ik gaf hem de steeksleutel en zei 'nr 12', waarop hij het probeerde en zei' neehoor, het moet 13 zijn').
Om vervolgens te zien dat zowel nr. 12 als 13 op de steeksleutel stonden.Wat mijn zoon al bleek te weten.
![]()
Met als topicsluitende reactie daaropquote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:07 schreef Altijd_Lastig het volgende:
Dat limonda van lemon komt en dus nooit oranje kan zijn
Dat Ranja van orange komt en dus altijd oranje is.
Alles wat aangelengd wordt noemde ik ranja (rode ranja en groene ranja) en bij limonade denk ik niet aan citroen
quote:Op zondag 17 juli 2011 09:53 schreef kvd het volgende:
[..]
Ranja is een merknaam, geen product. De productnaam van ranja is eigenlijk limonadesiroop (voor alle aanlengproducten, dus ook bijvoorbeeld een roosvicee, karvan cevitam).
Het verschil tussen limonade en 'ranja' (ofwel limonadesiroop) is dat de siroop de geconcentreerde versie is en limonade al aangelengd in de fles zit. de hoofdingredienten zijn hetzelfde (dus ook citroen in 'ranja')
Dat wist ik ook niet, tot zojuistquote:Op zondag 17 juli 2011 10:04 schreef gunk77 het volgende:
Dat het citroentje in Corona niet voor de lekkere smaak is, maar van origine bedoeld was om vliegen mee te verjagen in Mexico.....
Zal ik je nog iets vertellen waar je jaren later pas achter komt: wat ze in Corona doen is limoen, niet citroen.quote:Op zondag 17 juli 2011 10:04 schreef gunk77 het volgende:
Dat het citroentje in Corona niet voor de lekkere smaak is, maar van origine bedoeld was om vliegen mee te verjagen in Mexico.....
Volgens mij worden steek/steek en ring/ring sleutels vaker gebruikt dan steek/ring sleutels. Dat is ook logisch want het is soms best handig om 2 sleutels met dezelfde maat tegelijk te kunnen gebruiken.quote:Op zondag 17 juli 2011 10:23 schreef Barcaconia het volgende:
Over die steeksleutels: Natuurlijk moet je gewoon de steeksleutel hebben met een millimetermaat die overeenkomt met de kop van de bout. Voor een veelgebruikte M8 bout/moer is dit standaard 13mm. M6 is 10mm etc.
Steeksleutels zijn in veel vormen te krijgen. Waar deze poster het over had is een steek/steek sleutel waarbij je oplopende nummers aan beide kanten hebt. Veel voorkomende steek/steek sleutels zijn 8/9, 10/11, 12/13 etc.
Veel vaker gebruikt zijn echter steek/ring sleutels waarbij de ene kant een steeksleutel is (bijv 13mm) en de andere kant een 12-kant ringsleutel in dezelfde maat.
12mm koppen worden overigens weinig gebruikt aangezien het geen standaard maat is voor veelgebruikte bouten/moeren.
Eigenlijk gebruik ik m'n steeksleutels vrijwel nooit, dat is echt een noodoplossing als je er anders niet bij kan (bij borgmoertjes bijvoorbeeld). De ringsleutel is veel sterker.quote:Op zondag 17 juli 2011 10:36 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Volgens mij worden steek/steek en ring/ring sleutels vaker gebruikt dan steek/ring sleutels. Dat is ook logisch want het is soms best handig om 2 sleutels met dezelfde maat tegelijk te kunnen gebruiken.
quote:Hetty Heyting was de bedenkster van de serie en speelde de artistieke "Tante Til", de onhandige "oma Knots" en het achternichtje "Hansje" dat in de winkel staat;
Marnix Kappers gaf vorm aan "Neef Herbert", "vader Vogel" en "buurvrouw Pronk". Ook deed hij de karakteristieke voice-over;
Jan-Simon Minkema tenslotte, nam de rollen van "opa Knots", "Arend Vogel" en "Onkel X" voor zijn rekening.
quote:Op zondag 17 juli 2011 10:23 schreef Barcaconia het volgende:
Over die steeksleutels: Natuurlijk moet je gewoon de steeksleutel hebben met een millimetermaat die overeenkomt met de kop van de bout. Voor een veelgebruikte M8 bout/moer is dit standaard 13mm. M6 is 10mm etc.
Steeksleutels zijn in veel vormen te krijgen. Waar deze poster het over had is een steek/steek sleutel waarbij je oplopende nummers aan beide kanten hebt. Veel voorkomende steek/steek sleutels zijn 8/9, 10/11, 12/13 etc.
Veel vaker gebruikt zijn echter steek/ring sleutels waarbij de ene kant een steeksleutel is (bijv 13mm) en de andere kant een 12-kant ringsleutel in dezelfde maat.
12mm koppen worden overigens weinig gebruikt aangezien het geen standaard maat is voor veelgebruikte bouten/moeren.
Dan denk je het nog fout, het is een DIJK.quote:Op zondag 17 juli 2011 10:20 schreef ach het volgende:
Ik bedacht me laatst dat die grote groene muur om madurodam heen een dam moest voorstellen, en het dak was golvend water. Ik rij er elke dag langs
Tis inderdaad limoen, en met name om het zand vand hals van de fles af te poetsen aangezien er in Mexico nogal veel zand rond waait.. Dan hoef je niet tandenknarsend te drinkenquote:Op zondag 17 juli 2011 10:04 schreef gunk77 het volgende:
Ringsleutel is ook veel beter voor de moer die je aandraait.quote:Op zondag 17 juli 2011 10:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Eigenlijk gebruik ik m'n steeksleutels vrijwel nooit, dat is echt een noodoplossing als je er anders niet bij kan (bij borgmoertjes bijvoorbeeld). De ringsleutel is veel sterker.
En ik maar denken dat M6 6 mm was, M8 8 mm en zo verder.....quote:Op zondag 17 juli 2011 10:57 schreef dutchtubby het volgende:
helaas helaas voor m8 bouten is de Europese standaard een 13 millimeter kop, in Japan is dat echter de 12 millimeter kop of de 14 millimeter afhankelijk van de toepassing en treksterkte.
in Amerika hanteren ze weer en andere standaard.
[..]
De binnenkant wel ja...quote:Op zondag 17 juli 2011 12:40 schreef fotostarter het volgende:
[..]
En ik maar denken dat M6 6 mm was, M8 8 mm en zo verder.....
Niet geheel correct... Het is de buitenkant van de schroefdraad die 8 mm is bij M8.quote:
Eigenlijk maar hoe je het bekijkt: de binnenkant van een M8 moer is ook 8mm.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niet geheel correct... Het is de buitenkant van de schroefdraad die 8 mm is bij M8.
Dat is niet waar. De buitenkant van een bout M8 is in THEORIE 8 mm, vaak zit dit er een tiende onder.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:46 schreef Beavis het volgende:
[..]
Eigenlijk maar hoe je het bekijkt: de binnenkant van een M8 moer is ook 8mm.
Dus wel correct.
Met een goedpassende steeksleutel maakt dit niets uit.quote:Op zondag 17 juli 2011 11:26 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ringsleutel is ook veel beter voor de moer die je aandraait.
Wellicht. Maar feit blijft dat je met een steeksleutel kracht uitoefent op 4 van de 6 vlakken, ipv op alle 6. En in mijn ervaring slijten moertjes op bijvoorbeeld een fiets dan veel sneller. Al sluit ik natuurlijk niet uit dat ik geen goede kwaliteit sleutels heb.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:59 schreef Skippy_ball het volgende:
[..]
Met een goedpassende steeksleutel maakt dit niets uit.
Jaquote:Op zondag 17 juli 2011 18:22 schreef kvd het volgende:
Gaat het hier nu ineens over de werking van steek- en ringsleutels en wat beter zou zijn?
Nog eentje die je vanaf vandaag zal begrijpen: een steeksleutel oefent kracht uit op 2 van de 6 vlakken, niet op 4 ...quote:Op zondag 17 juli 2011 18:16 schreef padlarf het volgende:
[..]
Wellicht. Maar feit blijft dat je met een steeksleutel kracht uitoefent op 4 van de 6 vlakken, ipv op alle 6. En in mijn ervaring slijten moertjes op bijvoorbeeld een fiets dan veel sneller. Al sluit ik natuurlijk niet uit dat ik geen goede kwaliteit sleutels heb.
Akkoordquote:Op maandag 18 juli 2011 08:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nog eentje die je vanaf vandaag zal begrijpen: een steeksleutel oefent kracht uit op 2 van de 6 vlakken, niet op 4 ...
Januari en december ookquote:Op woensdag 20 juli 2011 01:05 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik dacht altijd dat de ene maand 30 dagen had, de maand erop 31, dan weer 30 enzovoorts. (met uitzondering van februari uiteraard)
Maar juli en augustus (twee opeenvolgende maanden) hebben beiden 31 dagen!
daarom knokkels tellenquote:Op woensdag 20 juli 2011 01:05 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik dacht altijd dat de ene maand 30 dagen had, de maand erop 31, dan weer 30 enzovoorts. (met uitzondering van februari uiteraard)
Maar juli en augustus (twee opeenvolgende maanden) hebben beiden 31 dagen!
quote:
Jeugdsentiment! Ezelsbruggetjes voor dingen die ik ondertussen al jaaaren uit m'n hoofd weetquote:
ik gebruik de techniek nog steedsquote:Op woensdag 20 juli 2011 12:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jeugdsentiment! Ezelsbruggetjes voor dingen die ik ondertussen al jaaaren uit m'n hoofd weet
Ik dacht altijd dat dan de komkommers pas gingen groeien.quote:Op woensdag 20 juli 2011 06:49 schreef hilliebillie het volgende:
Ik had bij komkommertijd niet de zelfde associatie als jij, maar wist ook niet precies wat het dan wel betekende.. Ook maar even opgezocht. Heb eigenlijk geen idee wat ik eerst dacht dat het betekende, nooit bij stil gestaan denk ik..
Ik snap hem nietquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:56 schreef langerik het volgende:
bij shin shan was en aflevering dat z'n moeder rijles kreeg.
toen vroeg de baliemedewerker, wil je handmatig of een automaat.
zei shin geef haar alstjeblieft geen automaat ze is al gevaarlijk genoeg zonder.
k snapte hem nooit maar heb die zinnen wel onthouden.
later zat ik er aan te denken en snapte ik het pas.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:56 schreef langerik het volgende:
bij shin shan was en aflevering dat z'n moeder rijles kreeg.
toen vroeg de baliemedewerker, wil je handmatig of een automaat.
zei shin geef haar alstjeblieft geen automaat ze is al gevaarlijk genoeg zonder.
k snapte hem nooit maar heb die zinnen wel onthouden.
later zat ik er aan te denken en snapte ik het pas.
Ik snapte hem ook niet, thanks.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:22 schreef langerik het volgende:
ze kreeg rijles dus een auto die automatisch of handmatig reed.
maar shin bedoeld een geweer
ik begreep pas veel later dat de band Dire Straights eigenlijk Dire Straits heettequote:Op donderdag 21 juli 2011 23:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Heel stom ik hoorde bij de dire straigths - money for nothing altijd "we got the movies, refridgerators, we got the movies colour tv's" maar ik weet nu dat het "we've got to move these refridgerators, we've got to move these colour tvs" is en dan is de clip met 2 verhuisers ook een stuk logischer
ik doe het nog steeds zo af en toequote:
Oke, weer wat geleerd vandaag!quote:Op zondag 31 juli 2011 21:45 schreef nattermann het volgende:
Achter op vrachtwagens/bussen, staat vaak deze merknaam (?):
[ afbeelding ]
Jaren lang gedacht dat het Vanttool was, totdat mijn vriendin me er een tijd geleden op wees dat er Vanhool stond
Ik dacht dat die elektriciteitspalen allemaal Eiffeltorens warenquote:Op zondag 31 juli 2011 22:28 schreef MarjoBlabla het volgende:
Wat ik een tijd geleden realiseerde is dat elektriciteitspalen geen palen voor een kabelbaan zijn.. We zijn jaren geleden een keer met een kabelbaan de berg op gegaan in Italië (dacht ik) en sindsdien heb ik jaren geloofd dat de elektriciteitspalen eigenlijk palen waren voor een kabelbaan. Ik vroeg me alleen altijd af hoe de 'bakjes' er langs gingen..
Brood voor eekhoorntjesquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:33 schreef Miss_paraplu het volgende:
ik kwam er sinds vanmiddag pas achter bij de supermarkt, dat eekhoorntjesbrood geen brood is..
Ik dacht juist dat al die dingen in de bergen elektriciteitspalen waren (en vroeg me af waarom je er zo veel in onbewoond gebied zag)quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:13 schreef Baszh het volgende:
[..]
Ik dacht dat die elektriciteitspalen allemaal Eiffeltorens waren
Daar mag gewoon een spatie tussen hoorquote:Op zondag 31 juli 2011 21:45 schreef nattermann het volgende:
[ afbeelding ]
Jaren lang gedacht dat het Vanttool was, totdat mijn vriendin me er een tijd geleden op wees dat er Vanhool stond
Er staan in de bergen ook veel houten palen langs de wegen, zodat de sneeuwschuivers zien waar de rand van de weg is, ook als er een meter sneeuw ligt.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:31 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat al die dingen in de bergen elektriciteitspalen waren (en vroeg me af waarom je er zo veel in onbewoond gebied zag)
En ik snapte later, toen ik inmiddels begreep dat ze voor de liftjes waren, maar niet hoe ze die dingen midden in de sneeuw hadden weten te installeren. Tot het tot me doordrong dat er 's zomers geen sneeuw ligt natuurlijk.
Ik kende het überhaupt nietquote:Op maandag 1 augustus 2011 21:33 schreef Miss_paraplu het volgende:
ik kwam er sinds vanmiddag pas achter bij de supermarkt, dat eekhoorntjesbrood geen brood is..
Ook in de categorie water: Ik begreep vroeger nooit waarom alle boten en schepen de hele tijd water loosten. Pas toen ik zelf ging varen begreep ik dat het koelwater was. En dat dat níet uit een tank in de boot kwam, vandaar ook dat het water niet steeds voller werd.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:15 schreef Turbomuis het volgende:
Vroeger had ik nooit door hoe een fontein werkte. Waarom die bak nooit overstroomde enzo, met al dat water dat erbij kwam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:13 schreef tomatenrood het volgende:
Ik dacht altijd dat dit ding:
[ afbeelding ]
een "zeem" heette...Hier precies hetzelfde, blijkbaar gebruiken veel mensen het gewoon verkeerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.censuur :O
quote:Een zeem, zeemlap of zeemvel is een zachte lap van zeemleer, die gebruikt wordt om gladde voorwerpen schoon te maken of droog te maken.
In oorsprong bestaat de zeem uit natuurlijk zeemleer (gemsleer of gemze(n)leer), gemaakt van de huid van een gems. Tegenwoordig worden zemen steeds vaker van synthetische stoffen gemaakt. Een zeem kan veel water opnemen, dat er ook weer gemakkelijk uit gewrongen kan worden. Het wordt dan ook vaak gebruikt bij het glazenwassen.
Een wielrennersbroek heeft een zeemleren stuk, om zachter te zitten en om het zweet af te voeren.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:33 schreef BrandX het volgende:
Een zeem is niet zomaar een doek. Maar een zeemlerenlap, afgekort zeem.
[..]
Popcorn, nog zoiets. Kwam ik ook laat achter.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:05 schreef Enfermera het volgende:
Ik heb de laatste tijd heel veel dingen die ik niet letterlijk genomen heb, wel letterlijk moet nemen om achter de betekenis te komen.
Voorbeeld: dat Pepperspray werkelijk van pepers gemaakt is...![]()
Haha ja dat soort dingen idd XDquote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Popcorn, nog zoiets. Kwam ik ook laat achter.
dude.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Verrekquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:29 schreef Forever152 het volgende:
er schiet me ineens weer een mooie te binnen...
ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht wat het woord 'leeftijd' nu eigenlijk inhield... ja, men gebruikt het woord om duidelijk te maken hoe oud iemand is..
maar waar het woord nu voor stond?
toen ik er op de een of andere manier bewust over na ging denken dacht ik 'oooooohja, dat is natuurlijk de tijd dat je leeft in jaren!'
klinkt heel scheef, maar misschien dat iemand zich er iets bij kan voorstellenik lach mezelf in ieder geval hard uit
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 19:13 schreef tomatenrood het volgende:
Ik dacht altijd dat dit ding:
[ afbeelding ]
een "zeem" heette...Ja, komt omdat je zegt "ga even de ramen zemen" en dan doe je dat vervolgens met dat dingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dacht het dus ook
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Dat heb ik met heel veel woorden, ook Engelse, dat ik er ineens achterkom dat het niet gewoon een woord is maar dat het echt ergens vandaan komtquote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:29 schreef Forever152 het volgende:
er schiet me ineens weer een mooie te binnen...
ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht wat het woord 'leeftijd' nu eigenlijk inhield... ja, men gebruikt het woord om duidelijk te maken hoe oud iemand is..
maar waar het woord nu voor stond?
toen ik er op de een of andere manier bewust over na ging denken dacht ik 'oooooohja, dat is natuurlijk de tijd dat je leeft in jaren!'
klinkt heel scheef, maar misschien dat iemand zich er iets bij kan voorstellenik lach mezelf in ieder geval hard uit
quote:Koek en koekjes zijn zo populair, dat het gebruik is meegenomen naar het Verenigd Koninkrijk en naar de Verenigde Staten. Het Engelse cookie is afgeleid van het Nederlandse Koekje.
Wat natuurlijk weer gewoon uit het Latijn komt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:26 schreef _Loki het volgende:
[..]
Dat heb ik met heel veel woorden, ook Engelse, dat ik er ineens achterkom dat het niet gewoon een woord is maar dat het echt ergens vandaan komt. Net als nonsense. It makes no sense -> nonsense. Heeft me ook jaren gekost.
Dan weet ik ook wat het kan aanrichten....die pijn als ik mijn lenzen in/uit doe nadat ik een pepertje heb gesnedenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:05 schreef Enfermera het volgende:
Voorbeeld: dat Pepperspray werkelijk van pepers gemaakt is...![]()
Haha ja das niet handigquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:25 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dan weet ik ook wat het kan aanrichten....die pijn als ik mijn lenzen in/uit doe nadat ik een pepertje heb gesneden
Da's beter dan naar de wc gaan, niet je handen wassen en je lenzen in/uit gaat doen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:39 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Haha ja das niet handig![]()
![]()
Stel je voor dat je naar de wc gaat zonder je handen te wassen nadat je een pepertje hebt gesneden...........!![]()
Nouja, als je het zelf niet merkt is het ook niet echt een probleem toch?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:55 schreef marcel.nl het volgende:
Dingen die ik pas jaren later begreep ? Iemand wees mij een jaar terug op de bakjes pinda's bij recepties en de schaal pepermuntjes bij de Chinees.
Wat je daarop aan bacterien, meer specifiek urine-bacterien vindt.....
Sindsdien hoef ik geen onverpakt pimpie meer bij de chinees(iedereen pist nog even, rent naar de garderobe en graait bij het verlaten van de zaak nog even in de schaal pimpies).
Aantal urine-bacterien in een ballenbad van een plaatselijke Ikea. Ook zo'n leuk weetje....
Ehm, nou, dat valt te bezienquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:34 schreef exile79 het volgende:
[..]
Da's beter dan naar de wc gaan, niet je handen wassen en je lenzen in/uit gaat doen.
Dat 'mensen' pepermuntjes ook wel als pimpies aanduiden.. Overigens bestaan urinebacterien niet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:55 schreef marcel.nl het volgende:
Dingen die ik pas jaren later begreep ? Iemand wees mij een jaar terug op de bakjes pinda's bij recepties en de schaal pepermuntjes bij de Chinees.
Sindsdien hoef ik geen onverpakt pimpie meer bij de chinees(iedereen pist nog even, rent naar de garderobe en graait bij het verlaten van de zaak nog even in de schaal pimpies).
Aantal urine-bacterien in een ballenbad van een plaatselijke Ikea. Ook zo'n leuk weetje....
Het is dan ook een kansloze post afgezien van deze meukquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:50 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat 'mensen' pepermuntjes ook wel als pimpies aanduiden.. Overigens bestaan urinebacterien niet.
Inderdaad, maar er kunnen wel bacteriën inzitten in geval van ontsteking of ziekte.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:50 schreef padlarf het volgende:
Overigens bestaan urinebacterien niet.
Jouw ouders zijn nudisten?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:09 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ehm, nou, dat valt te bezienPepers hebben namelijk invloed op ALLE slijmvliezen. Vriend van mn ouders had dat een keer gehad en zat toen de hele avond met z'n lul uit z'n broek, zo'n pijn deed het
Krijg je weerstand van denk ik altijd maar.. Ben er nog nooit ziek van geworden iig..quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:19 schreef Dastan het volgende:
Ik las een keer dat er in het bakje van de borrelnootjes in kroegen gemiddeld vijftien verschillende urinesporen zitten. Maar ja, boeiend, 't is dat je het weet inderdaad. Ik eet er niet minder om.
En niet alleen urine ook sperma, maarja dood ga je er niet aan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:19 schreef Dastan het volgende:
Ik las een keer dat er in het bakje van de borrelnootjes in kroegen gemiddeld vijftien verschillende urinesporen zitten. Maar ja, boeiend, 't is dat je het weet inderdaad. Ik eet er niet minder om.
Weet je ook dat je bij de Mac ed beter geen ijs in je drinken kan nemen? Is er ooit een onderzoek geweest door iemand en het bleek dat de ijsblokjes smeriger zijn dan in het wc-water daar.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:55 schreef marcel.nl het volgende:
Van besmet zaad wel. Al doet het buiten een lichaam niet veel meer. Maar het kan!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En niet alleen urine ook sperma, maarja dood ga je er niet aan.
niet alleen in kroegen,maar ook bij feestjes thuis kan dit flink oplopenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:19 schreef Dastan het volgende:
er is 1 keer urinebacterien voorbij gekomen en dat is al snel gecorrigeerd (alleen is dat dus net in de post die het meeste gequote wordt). Het gaat voor het grootste gedeelte over bacterien (in het algemeen) en urinesporen...en helaas bestaan die wel...tenzij jij een mooie naam weet voor de sporen die mensen achterlaten na een toiletbezoek zonder hun handen te wassen (en dan heb ik het dus wel over urine en niet over E-Coli)quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:36 schreef Isabeau het volgende:
Jullie noemen nu steeds het woord 'urine' in combinatie met bacteriën, maar laten we even reëel zijn: urinebacteriën komen idd zelden voor behalve bij ziekte en de bacteriën waar het hier over gaat zijn gewoon afkomstig van feces. Poep dus.
En weer bedanktquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:01 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het is dan ook een kansloze post afgezien van deze meuk
Eigenlijk ben ik daar niet verbaasd over, niemand in een kroeg wast zijn klauwen na het zeiken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:19 schreef Dastan het volgende:
of je wast ze wel, maar de anderen niet, waardoor je met je pas gewassen klauwen lekker de deurgrepen vastpakt waar de urinesporen van de anderen aan zitten...en daanmee krabbel je aan je gezicht als je jeuk hebt, of wrijf je in je oog, of pak je glazen beet rond het gedeelte waar je je mond zetquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:41 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik daar niet verbaasd over, niemand in een kroeg wast zijn klauwen na het zeiken.
Vervolgens lekker met je urine klauwen in een bakje borrelnootjes zitten. Hmmm
En wat is daar dan precies zo erg aan, behalve 'het idee' dat je iemand anders zijn urine op je wang hebt zitten? Je merkt er verder geen kloot van.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:49 schreef kvd het volgende:
[..]
of je wast ze wel, maar de anderen niet, waardoor je met je pas gewassen klauwen lekker de deurgrepen vastpakt waar de urinesporen van de anderen aan zitten...en daanmee krabbel je aan je gezicht als je jeuk hebt, of wrijf je in je oog, of pak je glazen beet rond het gedeelte waar je je mond zet![]()
Je kan alles in de adresbalk tikken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:01 schreef debeterebob het volgende:
dat je in de adresbalk dit in kan tikken: about:robots
Helemaal gemist...
maar dat er dan ook iets komt. Trouwens wel weer iets ontdekt dankzij jou, mijn held van de dag ben je.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:02 schreef Bart het volgende:
[..]
Je kan alles in de adresbalk tikken.
Komt niets bij mij hoor!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:04 schreef debeterebob het volgende:
[..]
maar dat er dan ook iets komt.
Graag gedaanquote:Trouwens wel weer iets ontdekt dankzij jou, mijn held van de dag ben je.
quote:Op zondag 31 juli 2011 21:45 schreef nattermann het volgende:
[ afbeelding ]
als het goed is merk je niks, maar als ik lichaamssappen oid wil uitwisselen, dan vraag ik er wel omquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:59 schreef Bart het volgende:
[..]
En wat is daar dan precies zo erg aan, behalve 'het idee' dat je iemand anders zijn urine op je wang hebt zitten? Je merkt er verder geen kloot van.
Hij is tofquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:01 schreef debeterebob het volgende:
dat je in de adresbalk dit in kan tikken: about:robots
Helemaal gemist...
Ah, daar begin ik niet aan, die wordt gewoon fonetisch (ofzoiets) meegezongenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:23 schreef WokkelKardinaal het volgende:
ik heb net de lyrics van ''the riddle'' opgezocht. bizar wattie nu écht brabbelt
like a virgin wist je welquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:10 schreef Suusje79 het volgende:
Toen ik 10 was zong ik Like a prayer van madonna altijd keihard mee, wist ik veel dat het over orale sex ging... Moest een collega me jaren later vertellen!
ik niet toen ik hem als 8 jarig meisje playbackte tijdens de playbackshow op Center Parcsquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:48 schreef WokkelKardinaal het volgende:
[..]
like a virgin wist je wel?
Nou, dat is dus nieuw voor mij!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:10 schreef Suusje79 het volgende:
Toen ik 10 was zong ik Like a prayer van madonna altijd keihard mee, wist ik veel dat het over orale sex ging... Moest een collega me jaren later vertellen!
De enige aanwijzing is dat ze op haar knieen zit... Maar daarbij dacht ik in eerste instantie aan doggy style en niet aan oraal eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:10 schreef Suusje79 het volgende:
I'm down on my knees, I want to take you therequote:Op zondag 7 augustus 2011 12:25 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
De enige aanwijzing is dat ze op haar knieen zit... Maar daarbij dacht ik in eerste instantie aan doggy style en niet aan oraal eerlijk gezegd.
Waarom gaat het volgens jou over oraal dan? Kan het niet uit de tekst halen verder.
K3's oorspronkelijke leeftijdsgroep was ook veel hoger.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo zitten er in verschillende K3 liedjes ook wat sexuele verwijzingen. En die kids maar vrolijk meezingen.
Deze is leuk voor de papa's in de zaal!quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo zitten er in verschillende K3 liedjes ook wat sexuele verwijzingen. En die kids maar vrolijk meezingen.
quote:Hey Hallo
Hey hallo, hoe gaat het met jou? ( 4x )
Heb je ooit van wonderland gehoord?
Het is mooier dan in je dromen!
Maar je moet wat dichterbij komen
Op m'n oude sofa
En ik fluister zachtjes in je oor
Een magisch woord dat alles doet zweven
Wie weet wat we samen beleven
Op m'n oude sofa
Hey hallo, hoe gaat het met jou?
We vliegen alsmaar hoger en hoger
Tussen duizend regenbogen
We zweven over verre woestijnen
Waar de sterren voor ons schijnen
'k Neem je mee op een eindeloze reis
Naar een plekje waar de tijd stil staat
Je zal zien dat alles vanzelf gaat
Op m'n oude sofa
Klim aan boord en we hijsen het zeil
Met fantasie en met een oud laken
Kunnen we 't gezellig gaan maken
Op m'n oude sofa
Inderdaad, je kan er alles in zien wat je wil. Ik denk dat het over schoonmaakmiddel gaat, waarmee ze op d'r knieën de vloer zit te schrobben.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:40 schreef Godtje het volgende:
[..]
I'm down on my knees, I want to take you there
in the midnight hour, I can feel your power
I hear you call my name and it feels like home
Maar het blijft allemaal specultie en roddel.
Het nummer is uitgebracht als reclame voor pepsi.
Nou oke, dat is misschien (want: Madonna) wat minder realistisch, maar ik blijf erbij dat het ook over doggy style kan gaan. Toch?quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:21 schreef Bart het volgende:
[..]
Inderdaad, je kan er alles in zien wat je wil. Ik denk dat het over schoonmaakmiddel gaat, waarmee ze op d'r knieën de vloer zit te schrobben.
Het kan ja. Maar het blijft allemaal vaag. Ik zie eerder een vent die in een stoel zit en gepijpt wordt door madonna die op d'r knieën voor hem zit, dan doggystyle.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:17 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Nou oke, dat is misschien (want: Madonna) wat minder realistisch, maar ik blijf erbij dat het ook over doggy style kan gaan. Toch?
zoiets...een klein stukje uit de tekst:quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:26 schreef RockNijntje het volgende:
ik voel me oja lele (ofzoiets) van K3 betekende toch ook iets met geil ofzo?
en dan hebben we heya mama nog (maar volgens mij heb ik ooit gelezen dat dit nummer niet voor kinderen was bedoeld maar voor het songfestival ofzo):quote:‘t leven is een feest
Elke dag weer een nieuw avontuur als je bij mij bent
’t leven is een feest
en mijn hart staat in vuur en in vlam als je mij verwent
Edit -->quote:ik wil jou jij wil mij
ik weet een plekje waar ze ons niet vinden
jij mag me verslinden
doe het heel zachtjes
geen kreetjes en geen lachjes
heel zachtjes
het wordt een leuke zomer
lieve mooie dromer
quote:K3 had eerst de intentie om een soort Vlaamse Spice Girls te vormen. De eerste single, Wat ik wil, was echter weinig succesvol. In 1999 nam K3 deel aan de preselecties voor de Belgische inzending naar het Eurovisiesongfestival met het nummer Heyah mama. Het liedje werd weinig positief beoordeeld door Marcel Vanthilt, die de meisjes fijne vleeswaren noemt. Heyah mama werd ondanks alles toch op single uitgebracht en werd de eerste grote hit voor de meidengroep. Het nummer stond 15 weken op nummer 1 in de Vlaamse hitlijst Ultratop 50, en bleef uiteindelijk 34 weken in die hitlijst staan. Het lukte K3 zelfs om 31 weken lang onafgebroken op de eerste plaats te staan, met hun eerste drie singles
quote:Zeg nu toch niet dat ik jou niet verwen.
Je krijgt miljoenen zoenen van mij.
Ik voel me goed als ik dicht bij jou ben.
Maar je wil meer - Dan samen uitgaan.
Je wil meer - Dan hand in hand gaan.
Jij wil meer - Je kijkt me zo lief aan.
Doe maar.
Een klein beetje langzaam.
Ik voel me nog niet klaar.
Om de grote stap te wagen.
Doe maar.
Ik vind het leuk om bij jou te komen.
Als je me vasthoudt voel ik me zo vrij.
Ik spreek je naam in m'n stoutste dromen.
Maar jij wil meer.
Dan naar de film gaan.
Jij wil meer.
Dan aan mijn deur staan.
Jij wil meer.
Je raakt me zo zacht aan.
Doe maar.
Doe maar.
Je wil meer - Dan samen uitgaan.
Je wil meer - Dan hand in hand gaan.
Jij wil meer - Je kijkt me zo lief aan.
Doe maar.
Doe maar.
Heb ik ook gehad. Wauw wat deed het pijn en brandde het hard. Ik stond 3 uur onder de douche in de hoop dat het enig effect erop zou hebbenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:09 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ehm, nou, dat valt te bezienPepers hebben namelijk invloed op ALLE slijmvliezen. Vriend van mn ouders had dat een keer gehad en zat toen de hele avond met z'n lul uit z'n broek, zo'n pijn deed het
Allee manneke, als ge serieus patat wilt, dan zal ik ge effekes ne goede klop geven:quote:Op maandag 8 augustus 2011 16:50 schreef Dastan het volgende:
[..]
Verkeerd begrepen dan, want het is patat.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:27 schreef RockNijntje het volgende:
Nou ja ontopic dus: dat K3 niet voor kinderen bedoeld was.
Niet handig, dat douchen. De stof die het hete effect geeft, is namelijk niet in water oplosbaar, maar alleen in vet. Als je het dus met (veel) water behandelt, verspreidt het zich alleen maar verder (vergelijk een druppel olie op een plas water).quote:Op maandag 8 augustus 2011 05:18 schreef Insane- het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad. Wauw wat deed het pijn en brandde het hard. Ik stond 3 uur onder de douche in de hoop dat het enig effect erop zou hebben
Was trouwens ook van de heetste peper die ik ooit heb gegeten.
Ik vind "Hokus pokus dikke dokus" van K3 trouwens ook vrij dubieus.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:45 schreef kvd het volgende:
[..]
zoiets...een klein stukje uit de tekst:
[..]
en dan hebben we heya mama nog (maar volgens mij heb ik ooit gelezen dat dit nummer niet voor kinderen was bedoeld maar voor het songfestival ofzo):
[..]
Edit -->
[..]
oa jaquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:02 schreef Mr.117 het volgende:
De Qbuzz bussen in Groningen. Ik dacht dat het gewoon een grappige naam was maar is dus kubus.
quote:Qbuzz kan zowel op de Nederlandse manier Kubus, als op de Engelse manier Kjuu - buzz uitgesproken worden. De Q is een verwijzing naar Quality, Engels voor kwaliteit. Buzz staat voor bus. De dubbele Z op het eind zou de naam een eigentijds karakter moeten geven, dat met name jonge reizigers aan zou moeten spreken.
Sjonge wie heeft dat bedacht? vast zo'n hippe jonge marketing figuurtje die hiermee even zo'n 20k heeft opgestreken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:15 schreef kvd het volgende:
Qbuzz kan zowel op de Nederlandse manier Kubus, als op de Engelse manier Kjuu - buzz uitgesproken worden. De Q is een verwijzing naar Quality, Engels voor kwaliteit. Buzz staat voor bus. De dubbele Z op het eind zou de naam een eigentijds karakter moeten geven, dat met name jonge reizigers aan zou moeten spreken.
Juist niet, waarschijnlijk een wereld vreemde 40+er die ook overal ipv een i een ! plaatst en denkt dat dat van deze tijd is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:31 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Sjonge wie heeft dat bedacht? vast zo'n hippe jonge marketing figuurtje die hiermee even zo'n 20k heeft opgestreken.
Ik ga mee met deze verklaringquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:55 schreef Mr.117 het volgende:
Juist niet, waarschijnlijk een wereld vreemde 40+er die ook overal ipv een i een ! plaatst en denkt dat dat van deze tijd is.
Van Holten was toen 50+. Maar geen woord over wie nu Qbuzz heeft voorgesteld en hoe oud die persoon isquote:De naam Qbuzz was een tweede keus. Directeur Rob van Holten had in eerste instantie Antiloop in gedachten als naam voor het nieuwe busbedrijf. Dit was marketingtechnisch echter ongeschikt.
Is ook nieuw voor mij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:43 schreef Zombiehoofd het volgende:
Ray ban zonnebrillen. Het tegenhouden van stralen, zo letterlijk...
Ik was laatst in een Fries bejaardentehuis. En daar hadden die ouderen het steeds over kwiebusquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:02 schreef Mr.117 het volgende:
De Qbuzz bussen in Groningen. Ik dacht dat het gewoon een grappige naam was maar is dus kubus.
Dat bestaat ook gewoon, die kan je inhuren.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:57 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ik was laatst in een Fries bejaardentehuis. En daar hadden die ouderen het steeds over kwiebus
Alsof ze zingen, Hocus pocus dikke tokusquote:Op maandag 8 augustus 2011 20:48 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik vind "Hokus pokus dikke dokus" van K3 trouwens ook vrij dubieus.
haha jij hebt de musical nooit gehoord! De enige musical die de moeite waard is trouwens. (van ver voor de animatie serie)quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:49 schreef KrentebolHooft het volgende:
Vandaag keek ik een aflevering van Alfred Jodokus Kwak.
Pas nu snap ik dat 'sonderwaterland' eigenlijk 'Zonder water land' is. Een symbolisch afrikaans land met droogte waar Alfred geld voor inzamelt om kanalen te graven.
Dat laatste is nieuw hoor. Interviews worden idd gehouden tussen 2 haaks geplaatste houten borden met reclamequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:35 schreef hilliebillie het volgende:
Ik dacht dat die interviews na een voetbalwedstrijd gehouden werden voor een houten/kartonnen plaat met daarop reclame, maar nu zag ik net die reclame verspringen, dus is het toch een digitaal iets.. Nooit eerder opgevallen..
Schaam je niet. Dat dacht ik ook.quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:09 schreef Armenian het volgende:
Weet niet of iemand het liedje 'White Flag' van Dido kent, maar ze zingt daarin ´I won´t go down with this ship´.
Ik dacht tot 2 weken terug dat ze ´I won´t go down with this shit´ zong
quote:
Toen ik nog bij Albert Heijn werkte had iemand ze in de koeling geflikkerd en waren ze blauwig geworden.quote:
Hoe kan het pigment zo veranderen dat ze blauw worden?quote:
Maar het blauw worden van een banaan heeft toch niets met rijpen te maken?quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:06 schreef Dastan het volgende:
Een banaan rijpt juist minder snel in de koelkast, dus dat lijkt me sowieso al niet correct.
Doe hem eens in de Magnetron, kun je lachenquote:Op maandag 22 augustus 2011 23:11 schreef whY... het volgende:
Een banaan is het best boven een temperatuur van 15 graden Celsius te bewaren. Een bananen cel zal ongeveer 18 graden Celsius warm zijn.
Thank you, Sherlockquote:Op maandag 22 augustus 2011 23:23 schreef whY... het volgende:
Hahaha nee liever niet XD Alhoewel een magnetron niks met temperatuur doet, dit werkt allemaal op golflengtes en de effecten op de watermoleculen (die maken je eten, drinken etc. warm).
Waar ik jaaaaren later pas achter kwam (om even ot te gaan) is dat bananen niet naar het licht groeien. Dat is dus ook niet de reden waarom ze krom zijn. Oh zul je dan zeggen, waarom dan wel?
Bananen zijn vruchten die aan een stammetje van de palm (welke een plant is en geen boom) groeien. Deze vrucht groeit tegen de zwaartekracht in, dus omhoog. Naarmate de banaan groter wordt zakt hij door zijn gewicht geleidelijk iets naar beneden terwijl de banaan als geheel omhoog blijft groeien. Er ontstaat dus een kromming. De kromming zal bij het vruchtbeginsel ook steiler zijn dan aan de voet, welke dus hoger in de palm zit dan het beginsel.
Idd, en dat wit blijven komt door een proces genaamd etoilering. De plant zal snel in lengte toenemen om naar het licht toe te groeien. Dan pas kan er fotosynthese plaatsvinden en zal de plant bladgroenkorrels aanmaken. Hiervoor zal hij zijn cellen flink uitstrekken waardoor je een heel sappige plant krijgt. Iets wat je met asperges wilt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:06 schreef FrankRicard het volgende:
Naast het hierboven genoemde witlof en bloemkool worden ook asperges groen als ze in het licht groeien.
Die er door het knijpen in die schil eigenlijk al los opligt zodat je 'm zo weg kan gooien.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:49 schreef FrankRicard het volgende:
Dan zit er een vies zwart puntje aan de bovenkant van je banaan.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dat er een scherp puntje in de dop van een tube zit. En Dat je die dus kan gebruiken om het stukje aluminium van de tube door te prikken. Heb jaren met vorken, scharen en dergelijke lopen klooien...
Klopt. Nadeel is wel dat dat puntje vies kan worden (van die chef-kaas bijvoorbeeld) en dat kan dan weer schimmelen enzo.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dat er een scherp puntje in de dop van een tube zit. En Dat je die dus kan gebruiken om het stukje aluminium van de tube door te prikken. Heb jaren met vorken, scharen en dergelijke lopen klooien...
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Mijn vader zei in dat verband altijd uitvieren. En dat betekent iets laten uitlopen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:15 schreef Miss_paraplu het volgende:
Dat het wanneer je op de fiets zit en je rijdt een heuvel af zo, dat, dat uitrollen heet. Ik dacht altijd uitveren. Dat zei mn moeder vroeger altijd..dus neem je dat over.. Maar toen ik dat aan mijn vriend vertelde, dat ik dat op dat moment deed begon hij te lachen. Hij zei dat heet uitrollen' hoor. okee
Dat had ik enkele jaren geleden zelf uitgevogeld, was wel een hele schok dat ik ruim 20 jaar mijn veters verkeerd had gestrikt.quote:
Nasi is dan ook kort voor nasi goreng, wat Indonesisch is voor gebakken rijstquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:00 schreef vencodark het volgende:
Ik geloof dat ik er 4 jaar geleden pas achter kwam dat nasi, gewoon witte rijst met bepaalde kruiden en sausje is. Ik dacht serieus dat nasi en witte rijst iets heel anders was.
Inderdaad, daar kwam ik ook niet heel lang geleden achter.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:12 schreef debeterebob het volgende:
Dat je als je gaat pinnen je dat ook bij een andere bank dan je eigen kan doen. Om er een hele tijd later achter te komen dat dat maar 1x per dag kan. Was wel een momentjes toen
Anders lees je deze pagina gewoon even.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:22 schreef Nijmegen78 het volgende:
Dat het handiger is om een banaan aan de "achterkant" (dus niet waar het steeltje zit) te openen. Leve youtube en aapjes!
quote:
De zogenaamde platte knoop, die heb ik ook geleerd op de kleuterschool samen met de normale.quote:
Ho-Ly-Shitquote:
Blijkbaar heb ik het altijd al "goed" gedaan.quote:
en het is niet alleen om de vliegen uit het flesje te houden maar ook om de ongelovelijke putlucht van de corona te verbloemenquote:Op zondag 17 juli 2011 10:04 schreef gunk77 het volgende:
Geen slecht woord over m'n moederquote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:
haha hebben jullie moeders je niet opgevoed, ik heb altijd geleerd als mijn schoenveter steeds open gaat dan probeer je eerst de platte knoop (die in het filmpje) als dat nog niet genoeg is de dubbele knoop (hetzelfde als een normale maar dan 1 keer de lussen doortrekken en nog een keer doen)
Dat heb ik indd. ook pas een paar jaar geleden ontdekt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:12 schreef debeterebob het volgende:
Dat je als je gaat pinnen je dat ook bij een andere bank dan je eigen kan doen. Om er een hele tijd later achter te komen dat dat maar 1x per dag kan. Was wel een momentjes toen
Ik was een aantal jaar geleden in Brazilie. Daar viel het me op dat ze in rijst altijd rozijnen deden enzo.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:30 schreef whY... het volgende:
Uiteraard de klassieker waar ik een paar jaar geleden achter kwam.
Dat het Chinese eten in Nederland heul geen Chinees is. Het is allemaal Indonesisch met wat Chinese tintjes maar in China zal je het zo echt allemaal niet vinden zoals het hier bij de Chinees te krijgen is.
Dit geldt trouwens voor heeeel veel eten met een 'landsnaam' eraan gekoppeld. Vaak komt het gewoon uit de Nederlandse keuken.
Wie zegt dat nouquote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:31 schreef marcel.nl het volgende:
Ik krijg trouwens jeuk van mensen die zeggen dat zij een "chineesje nemen."
Nee, want dat ben ik ook.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:38 schreef Beavis het volgende:
[..]
Blijkbaar heb ik het altijd al "goed" gedaan.
Zou het eraan kunnen liggen dat ik linkshandig ben?
Hey, ik heb precies hetzelfdequote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:38 schreef Beavis het volgende:
[..]
Blijkbaar heb ik het altijd al "goed" gedaan.
Zou het eraan kunnen liggen dat ik linkshandig ben?
En Wii is zijn spelcomputerquote:
'k snap em niet////quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:57 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Of als er een vrouwtje in het restaurant naar je toe komst: wilt u menu?
Dan zeggen: nee, liever na het eten...
Post je over een paar jaar als je hem wel snapt wel even in dit topic dan?quote:
Ga ik proberen! Ik heb ook van die veters die altijd losgaan, ook met een extra knoop erbovenop.quote:
Same here, en toen ik hem eindelijk een keer door had en hem aan iemand anders vertelde antwoordde die met 'en wie is zijn vrouw?'quote:
Wat is dat? en nee rasfriet ken ik ook niet...quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:14 schreef Miss_paraplu het volgende:
Dat ze raspatat helemaal niet kennen in het zuiden
Lijkt mij onzin.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:17 schreef Mieron het volgende:
Dat het doven van de cabineverlichting in het vliegtuig tijdens het opstijgen is om je ogen te laten wennen aan de nacht.
Dat dus...maar het kan natuurlijk ook standaard zo ingesteld zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:40 schreef Orbis het volgende:
Doven de lichten niet ook gewoon als het dag is? Ik geloof er weinig van.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:06 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Andere reden kan zijn om energie te sparen bij take off.?
Dat wist ik niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:24 schreef TheFrankey het volgende:
De term: Iemand versieren
Een grote speculaaspop wordt een vrijer genoemd. Vroeger versierde een jongen een speculaaspop met bijvoorbeeld glazuur en noten. Deze bracht hij naar een meisje om haar te laten merken dat hij gevoelens had voor haar. Als de pop door het meisje werd aangenomen, waren de gevoelens wederzijds. Hier komt de uitdrukking iemand versieren vandaan.
Dat is mij ook altijd verteld hoor... Of ja, als in: even alle "overbodige" energie uit omdat het vliegtuig veel kracht nodig heeft tijdens het opstijgenquote:
Dat is dan niet altijd het geval want ik heb vorige maand met Emirates gevlogen en samen met 2 andere nederlanders bij de nooduitgang gezeten. Ik heb geen extra instructies gekregen wat betreft een noodprodecure.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:14 schreef marcel.nl het volgende:
Ik ontdekte trouwens ook in 2008 dat de maatschappij wil dat je engels spreekt en de moedertaal van de maatschappij wanneer je bij de nooduitgangen zit.
Wij moesten tijdens stijgen en landing bij de nooduitgang zitten op de plek van oostduitsers die slechter engels spraken en al helemaal geen nederlands. Martinair wilde uit veiligheidsoverweging dat er mensen zaten die dat wel deden.
Dan voelen zij zich kennelijk heel veilig en gaan ervan uit dat er geen nood zal zijnquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:21 schreef glasbak het volgende:
[..]
Dat is dan niet altijd het geval want ik heb vorige maand met Emirates gevlogen en samen met 2 andere nederlanders bij de nooduitgang gezeten. Ik heb geen extra instructies gekregen wat betreft een noodprodecure.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:24 schreef TheFrankey het volgende:
De term: Iemand versieren
Een grote speculaaspop wordt een vrijer genoemd. Vroeger versierde een jongen een speculaaspop met bijvoorbeeld glazuur en noten. Deze bracht hij naar een meisje om haar te laten merken dat hij gevoelens had voor haar. Als de pop door het meisje werd aangenomen, waren de gevoelens wederzijds. Hier komt de uitdrukking iemand versieren vandaan.
Je bedoelt die richel zodat de sappen niet alle kanten op lopen?quote:Op woensdag 7 september 2011 20:11 schreef bulbjes het volgende:
Ik net tegen mn vriend terwijl ik de snijplank afwas 'Hm jij gebruikt altijd de andere kant van de snijplank he? Ik gebruik altijd die andere kant (kant met inkepingen)'.
Hij terug 'Ja die inkepingen zitten erin om hem makkelijk op te pakken, en met die andere kant heb je ook meer snijvlak'.
Ik 'Oh dus DAT (kant zonder inkepingen) is de bovenkant, even posten in dit topic op Fok
'
Dan is het dus wel het snijgedeelte?quote:Op woensdag 7 september 2011 20:33 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Je bedoelt die richel zodat de sappen niet alle kanten op lopen?
Wel voor "natte" producten, groente, fruit en vlees. De andere kant voor stokbrood.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dan is het dus wel het snijgedeelte?
quote:Op woensdag 7 september 2011 20:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Dan is het dus wel het snijgedeelte?
Potdomme ja! Scherp opgemerktquote:Op woensdag 7 september 2011 22:06 schreef ß het volgende:
Dat deze reeks gisteren haar tiende verjaardag vierde.
Daar pak je de broodplank voorquote:Op woensdag 7 september 2011 20:48 schreef Rucky het volgende:
[..]
Wel voor "natte" producten, groente, fruit en vlees. De andere kant voor stokbrood.
Nee, ik denk dat jij zo'n plastic snijplank voor je hebt...die hebben idd een richel volgens mij.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:33 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Je bedoelt die richel zodat de sappen niet alle kanten op lopen?
Ik snap het nog steeds niet hoor. Vind het zo nep overkomen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 02:11 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik snapte nooit waarom mensen tegen anderen zeiden 'het spijt me voor je' als er iets ergs was gebeurd, ik vroeg altijd aan mijn ouders waarom ze dat zeiden, aangezien zij niet de personen waren die iets hadden gedaan. Dus snapte ik niet dat ze zich verontschuldigde.
Vond het heel moeilijk om dit te begrijpen xD
Ik zeg dat ook wel eens hoor, als ik degene ben die over dat onderwerp begon.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:48 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik snap het nog steeds niet hoor. Vind het zo nep overkomen.
Ik dacht eigenlijk dat 'tales' op verhalen sloeg.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:01 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Ducktales is een woordspeling op het woord ducktails. Daar kom ik nu 5 minuten geleden achter
quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:01 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Ducktales is een woordspeling op het woord ducktails. Daar kom ik nu 5 minuten geleden achter
Ja dat klopt, maar het woord klinkt als ducktails, eendenstaarten. Dat kan toch geen toeval zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:37 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat 'tales' op verhalen sloeg.
Jawelquote:Op zaterdag 17 september 2011 16:44 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar het woord klinkt als ducktails, eendenstaarten. Dat kan toch geen toeval zijn.
Uranus klinkt als your anus, dat kan ook geen toeval zijn!quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:44 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar het woord klinkt als ducktails, eendenstaarten. Dat kan toch geen toeval zijn.
Niet.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:50 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Wat schieten jullie snel in de ontkenning zeg.
Leuk geprobeerd...quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:09 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
We zijn het er wel over eens dat Ducktales in de OP kan he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |