abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 december 2009 @ 07:59:24 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_76003385
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:57 schreef donthate het volgende:
Gotje gotje gotje ik doe hierop een: Slotje
Doe eens ff niet zo allejezus interessant, kutnewbie
En open gewoon een nieuw deeltje als je zo nodig de oude dicht moet gooien

En dan nu de OP:

Dingen die je pas jaaaaaren later begrepen hebt is een reeks die al een tijdje loopt in het Subform General Chat.

Hieronder volgt de openingspost:

Vorige delen:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41

Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:

Congo / Zaïre

Beijing / Peking

Mumbai / Bombay

Kolkata / Calcutta

Madras / Chennai

Birma / Myanmar

Gorkum / Gorinchem

's-Hertogenbosch / Den Bosch

TV programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar! )

- Wicky de Viking is een jongetje Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.

Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

Diversen

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Deze OP is hier te vinden: http://wiki.fok.nl/index.(...)_later_begrepen_hebt

[ Bericht 42% gewijzigd door Bart op 24-12-2009 08:40:33 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_76003406
Doe jij dan een normale OP als je zo nodig de nieuwe wil openen om een ander af te zeiken (overigens terecht)?
  donderdag 24 december 2009 @ 08:06:48 #3
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_76003424
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:03 schreef Godtje het volgende:
Doe jij dan een normale OP als je zo nodig de nieuwe wil openen om een ander af te zeiken (overigens terecht)?
Die staat er toch?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_76003515
quote:
Op donderdag 24 december 2009 07:59 schreef Bart het volgende:

[..]- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café
Dat wist ik niet

Vroeger noemde ik Toys "R" us altijd Toys-Rus, want zo stond het geschreven
pi_76003520
Zeg het ze, Bart!

wat een kansloze tvp idd
  † In Memoriam † donderdag 24 december 2009 @ 08:23:18 #6
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_76003559
Z'n beetje alles en niks tegelijk.
Goede trip gehad vannacht, en alles pas echt begrepen wat ik eigenlijk al wist. Symbolen begrijpen.
2C-x - Vragen & Antwoorden deel 4

Vond het ook wel van toepassing op dit topic. .
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_76003630
quote:
Op donderdag 24 december 2009 07:59 schreef Bart het volgende:

[..]

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait
Esso is een internationale merknaam van Exxon Mobil Corporation. De merknaam wordt uitgesproken als de letters S-O, en is afgeleid van de naam van de Standard Oil Company, de oliemaatschappij die in 1911 door de Amerikaanse regering werd opgebroken als resultaat van een antitrust proces. Exxon Mobil is een van de maatschappijen die uit het opbreken van Standard Oil is voortgekomen
pi_76003690
Tja, staat al in de OP he
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nothing has changed. Everything has changed.
  donderdag 24 december 2009 @ 11:07:55 #9
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_76006728
En volgen
  donderdag 24 december 2009 @ 11:26:48 #10
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_76007367
tvp
Hoi
pi_76008120
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:33 schreef MrNiles het volgende:

[..]

Esso is een internationale merknaam van Exxon Mobil Corporation. De merknaam wordt uitgesproken als de letters S-O, en is afgeleid van de naam van de Standard Oil Company, de oliemaatschappij die in 1911 door de Amerikaanse regering werd opgebroken als resultaat van een antitrust proces. Exxon Mobil is een van de maatschappijen die uit het opbreken van Standard Oil is voortgekomen
Blijft een mooie idd!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  donderdag 24 december 2009 @ 11:49:38 #12
180396 Hitmewithmusic_
'cause when it hits...
pi_76008179

Dat hier Fila staat en niet Fils.
pi_76008511
Hoe fucked up de verlatingsangst van mijn vriendin eigenlijk echt is.

Jammer dat na 2,5 jaar en net samenwonen te moeten constateren.
grenzen zijn denkbeeldige lijnen bedacht door kleine geesten
pi_76008541
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:58 schreef DaZeggiK het volgende:

† In Memoriam † donderdag 24 december 2009 @ 12:18:12 #15
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_76009231
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:58 schreef DaZeggiK het volgende:

Constant herinneren aan hoe lang je al samen bent en geen plannen hebt om dat te stoppen. Hoe vaker je zoiets zegt hoe eerder zij er naar jaren achterkomt dat je zoveel druk maken nergens voor nodig is. Het gebeurd of helemaal niet of wel, maar dan heeft van te voren er druk over maken nog geen nut IMO.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_76009961
tvp
ฝัน
pi_76015243
Ik ben er achtergekomen dat dit mijn favoriete topic is
pi_76017671
Ik snapte nooit waarom een telefoon een qwerty werd genoemd, totdat ik er eindelijk achterkwam dat de eerste 6 letters van je toetsenbord qwerty spellen. En het dus telefoons zijn met een toetsenbord zoals een computer
ฝัน
pi_76021040
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:05 schreef Lano het volgende:

[..]

4de van rechts in het rijtje van de quote en editknop
de 5e ik heb het ontdekt (en tvp)
Op maandag 27 juli 2009 13:48 schreef Boeman het volgende:
:')
Potentieel goed topic powerlite
pi_76021097
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:51 schreef powerlite het volgende:

[..]

de 5e ik heb het ontdekt (en tvp)
quote, edit, msnpoppetje, fobo. Hoe kom jij op 5?
ฝัน
pi_76021448
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:52 schreef Lano het volgende:

[..]

quote, edit, msnpoppetje, fobo. Hoe kom jij op 5?
quickquote, quote, edit, msnpoppetje, fobo.
pi_76022126
Zit quickquote alleen bij een abbo dan zeker, want die heb ik niet hoor? Niet in dat rijtje iig
ฝัน
pi_76022165
Andere layout denk ik
pi_76022517
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:14 schreef Lano het volgende:
Zit quickquote alleen bij een abbo dan zeker, want die heb ik niet hoor? Niet in dat rijtje iig
Als je de baggerlayout gebruikt: opties -> (Quick)Reply. Ik heb dat hele rijtje op JA staan.
pi_76022532
Ah dat kan ook:P

dan nog even een vraagje wat ik al tijden niet snap... Hoe kan het dat als ik bv dubbele punt P intyp ik niet de smiley krijg? Terwijl ik het precies zo typ
ฝัน
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')