abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64068259
Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 32

Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad...

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar! )
- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )
- Dat Benelux staat voor België, Nederland en Luxemburg en horeca een samenstelling is van hotel, restaurant en café

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);
- Dat Gorkum en Gorinchem niet 2 verschillende plaatsen zijn, en 's-Hertogenbosch en Den Bosch ook niet;
- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...
- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';
- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;
- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )
- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Voor alle duidelijkheid: bovengenoemde dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.
Dat u dat maar ff weet.

Zo, dan hebben we dat vast gehad.
* Mompelt iets van oude koeien. Sloot enzo.

Hier weer verder

Met dank aan Scootmobiel voor de OP.
pi_64068374
Damn, deze was net een seconde eerder dan mijne; Dingen die je pas jaaaaren later begrepen hebt #33 .
pi_64068404
Dat de zon een ster is.
Zo iets?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_64068428
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:41 schreef Tegan het volgende:
Damn, deze was net een seconde eerder dan mijne; Dingen die je pas jaaaaren later begrepen hebt #33 .
Iets wat ik nog steeds niet begrijp, waarom mensen zo graag het volgende deel willen openen
pi_64068511
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:42 schreef DuTank het volgende:

[..]

Iets wat ik nog steeds niet begrijp, waarom mensen zo graag het volgende deel willen openen
Daar gaat het niet om. Het is, vind ik, juist vervelend dat er niet meteen een nieuw deel wordt geopend, en helemaal vervelend als er twee topics tegelijk worden aangemaakt. Eigenlijk moet degene die hem sluit gewoon meteen een nieuwe openen...
pi_64068532
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:42 schreef DuTank het volgende:

[..]

Mwoa, hoeft van mij niet per se, maar ik zat 't vorige bij te lezen, zag dat ie vol zat en wilde toen naar de nieuwe... En omdat er al ruim een uur voorbij was, dacht ik, dan doe ik dat zelf een keer.
pi_64068614
Toch begrijp ik het nog steeds niet.
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:50:00 #8
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_64068688
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:47 schreef DuTank het volgende:
Toch begrijp ik het nog steeds niet.
Kom dan over een paar jaar terug in deel 67 van deze reeks, dan ben je gelijk on topique.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_64068713
dit vraag om nadere uitleg? tevens tvptje
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:54:30 #10
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_64068837
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:35 schreef leipelullo het volgende:
Dat God niet bestaat.
Ik had juist het omgekeerde
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_64068873
Dat Chilli Con Carne zo heet omdat er Chillipeper in gaat. Dat Cayennepeper gewoon gemalen gedroogde Spaanse peper is. Dat er ook Rode peperkorrels (net als Zwarte peper(korrels)) zijn maar dat dus geen Rode peper wordt genoemd want dat is al Cayennepeper. En dat paprika ook een peper is (een heel milde dan).

Ja, gisteravond had ik me even verdiept in pepers omdat ik Chilli Con Carne ging maken .
pi_64069324
Dat Super Mario Brothers 2 voor de NES het slechtste Mario spel is en dat het in de eerste instantie niet als Mario game werd ontwikkeld.
In Chinese, the symbol for crisis is the same as opportunity. I haven’t looked that up, but I heard it from a man so it’s probably true because us men have something called integrity.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:14:15 #13
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_64069455
Ik wist vroeger niet dat je met het bovenste stuk van zo'n kurkentrekker ook kroonkurken kon openen:

Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_64069676
Tiberian Sun, het beste spel ooit zou blijken te zijn ....
I'm not the man you think I am!
pi_64069825
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:38 schreef Rocho het volgende:
- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);
Hoe recent. !
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_64070084
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:50 schreef Marble het volgende:

[..]

Kom dan over een paar jaar terug in deel 67 van deze reeks, dan ben je gelijk on topique.
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen altijd van die woorden anders schrijven, zoals topique en feauteau
pi_64072132
Als je op start drukt in windows komt er vaak een veld te staan ("onlangs geinstalleerde programma`s" of iets dergelijks) wat precies voor de uitschakel knop zit. Recent kwam ik erachter dat je hier gewoon doorheen kunt klikken, daarvoor drukte ik altijd tot 3 keer toe op start zodat eindelijk het veld verdween.

Wat ik nu niet snap is veel telefoonnummers van bedrijven. Ik zie hier bijvoorbeeld het nummer 0800-4TOMTEC met daarchter in het klein tussen haakjes het echte volledige nummer. Waarom doen bedrijven dit?
Tok.
pi_64072650
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:20 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Als je op start drukt in windows komt er vaak een veld te staan ("onlangs geinstalleerde programma`s" of iets dergelijks) wat precies voor de uitschakel knop zit. Recent kwam ik erachter dat je hier gewoon doorheen kunt klikken, daarvoor drukte ik altijd tot 3 keer toe op start zodat eindelijk het veld verdween.

Wat ik nu niet snap is veel telefoonnummers van bedrijven. Ik zie hier bijvoorbeeld het nummer 0800-4TOMTEC met daarchter in het klein tussen haakjes het echte volledige nummer. Waarom doen bedrijven dit?
Voor mensen die een telefoon hebben zonder van die letters op de bijbehorende cijfers. Think!
  ESF Reporter dinsdag 16 december 2008 @ 22:35:05 #19
87554 Cee
Welluk?
pi_64072696
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:20 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Door 4TOMTEC in te toetsen op je telefoon krijg je de cijfercombinatie 4866832. Ze hebben dus een telefoonnummer gekozen die correspondeert met hun naam. Een naam valt natuurlijk veel makkelijker te onthouden dan een reeks nummers. De Fok! hulplijn zou bijvoorbeeld 0800-FOKHELP kunnen zijn, oftewel 0800-3654357. Zolang je FOKHELP hebt onthouden toets je vanzelf het goede nummer in.

Eh, is dit een beetje de uitleg op de vraag die je bedoelde?

het fok! nummer bestaat natuurlijk niet
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:37:02 #20
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_64072777
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 22:35 schreef Cee het volgende:

De Fok! hulplijn zou bijvoorbeeld 0800-FOKHELP kunnen zijn, oftewel 0800-3654357.
Nee die is al 0900-1450
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_64073922
quote:
- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )
Wat bedoelen ze precies met hint hint ?
gr gr
pi_64073930
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:55 schreef Tegan het volgende:
Dat Cayennepeper gewoon gemalen gedroogde Spaanse peper is. Dat er ook Rode peperkorrels (net als Zwarte peper(korrels)) zijn maar dat dus geen Rode peper wordt genoemd want dat is al Cayennepeper.
Hee, dat wist ik nog niet! (Ben ook niet zo'n keukenprinses, maar goed... )
Weer wat geleerd, bedankt!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:19:41 #23
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_64074397
Ik dacht altijd dat Janmaat "Jan Maat" heette.
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:25:05 #24
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64074614
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:20 schreef l3laster het volgende:
Tiberian Sun, het beste spel ooit zou blijken te zijn ....
Dat was wel een beauty inderdaad. Och, die oude Westwood gamerooms. Wat een feest. Ook ten tijde van Red Alert over 56k lijntjes. Woooeeei!!!

Ontopic:

Pas jaaaaren later begreep ik dat de leggurds bij hockey eigenlijk leg-guards waren. Gewoon beenbeschermers dus.
Ook de hattrick openbaarde zich pas laat aan mij. Een truc uit de hoge hoed waar de tegenstander geen antwoord op heeft.
En toen ik nog erg jong was verwarde ik dienstplicht en oorlog met elkaar. Ik zag het helemaal niet zitten dat ik met 18 jaar ook de oorlog in moest. Maar gelukkig bleek dat mee te vallen.
Life is what you make it.
pi_64076177
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:25 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat was wel een beauty inderdaad. Och, die oude Westwood gamerooms. Wat een feest. Ook ten tijde van Red Alert over 56k lijntjes. Woooeeei!!!

Ontopic:

Pas jaaaaren later begreep ik dat de leggurds bij hockey eigenlijk leg-guards waren. Gewoon beenbeschermers dus.
Ook de hattrick openbaarde zich pas laat aan mij. Een truc uit de hoge hoed waar de tegenstander geen antwoord op heeft.
En toen ik nog erg jong was verwarde ik dienstplicht en oorlog met elkaar. Ik zag het helemaal niet zitten dat ik met 18 jaar ook de oorlog in moest. Maar gelukkig bleek dat mee te vallen.
. Dat zou ik idd ook niet zo leuk vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')