abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juni 2026 @ 20:59:15 #101
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_220988535
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 20:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dat Led Zeppelin een band is en geen solo artiest :X

Dat er in Oh oh Den haag gezongen wordt:
''In het zuiderpark te lange zij de warme worst
Supporters om je heen.

Dacht altijd dat ze zongen: een warme war supporters om je heen.
Waarbij ik dacht dat het woord 'war' haags was voor groep/kudde oid.

Oftewel een warme groep supporters om je heen :')
Gooi het in de war!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 10 juni 2026 @ 10:48:12 #102
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_220999653
Ik dacht vroeger altijd dat zodra een baby was geboren, er eerst een knoop in de navelstreng gelegd moest worden...
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
  Moderator / Redactie FP woensdag 10 juni 2026 @ 10:52:05 #103
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_220999690
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 20:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dat Led Zeppelin een band is en geen solo artiest :X

Dat er in Oh oh Den haag gezongen wordt:
''In het zuiderpark te lange zij de warme worst
Supporters om je heen.

Dacht altijd dat ze zongen: een warme war supporters om je heen.
Waarbij ik dacht dat het woord 'war' haags was voor groep/kudde oid.

Oftewel een warme groep supporters om je heen :')
_O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_220999769
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 10:48 schreef Forumtijger het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat zodra een baby was geboren, er eerst een knoop in de navelstreng gelegd moest worden...
Dat er dan een lus wordt gemaakt van de navelstreng, en dat de baby daar even doorheen moet. Of de moeder natuurlijk.
pi_221027630
Zat vorige week lekker in een Griekse vakantievilla met privézwembad. 's avonds gaat de zwembadverlichting aan en ineens besefte ik me dat die verlichting bij zwembaden er niet is om het zwembad er chique uit te zien 's avonds, maar om te voorkomen dat iemand erin pleurt. Een zwembad in het donker kun je natuurlijk voor geen meter zien :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_221032982
Dat 1987, maar publiekelijk eigenlijk 1988 een revolutionair jaar was in de electronische popmuziek en het daarmee een soort mini-decennium is geweest waarin de "sound" in de breedte wat veranderde. De reden waren bepaalde nieuwe samplers die voorheen complexer werk zwaar vergemakkelijkten.

New Order bracht Substance uit, KLF had een hitje met een op Dr. Who gebasseerde track onder de noemer The Timelords, maar je had ook Salt n Pepa, S-Expreds, Inner Cirlce en vele anderen.

Ik heb wel een idee waarom het aansloeg. Het gaf een optie tot een breder stereobeeld en een wat lossere 'shuffle' sound. Dat, doordat het wat minder strak was, wellicht iets menselijker en minder machinaal klonk dan muziek in de jaren ervoor.



[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 13-06-2026 23:16:01 ]
pi_221037722
Bekijk deze YouTube-video

Harder,
better
Faster,
stronger

Uit 1980.

Ik begrijp dat Daft Punk zo'n 10+ jaren geleden Moroder uitgenodigd heeft als inspiratiebron / ode aan.

Aan dit album werkte de band Blondie trouwens ook mee. Het thema van 'Call me' lijkt er compleet in verweven. Mogelijk ook uit de hoed van Moroder zelf.
  zondag 14 juni 2026 @ 16:04:00 #108
20720 brother52
Dus..........
pi_221039184
quote:
3s.gif Op zondag 14 juni 2026 13:32 schreef Beathoven het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Harder,
better
Faster,
stronger

Uit 1980.

Ik begrijp dat Daft Punk zo'n 10+ jaren geleden Moroder uitgenodigd heeft als inspiratiebron / ode aan.
Dat heb je dan verkeerd begrepen. Moroder heeft niks met die track van Daft Punk te maken. Het is gebaseerd op een sample van een liedje van Edwin Birdsong
quote:
Aan dit album werkte de band Blondie trouwens ook mee. Het thema van 'Call me' lijkt er compleet in verweven. Mogelijk ook uit de hoed van Moroder zelf.
De originele track (man machine) is door Moroder voor de film geschreven dus vrij logisch dat het thema erin verweven lijkt maar het is juist andersom. De soundtrack voor de film was er al voordat Blondie erbij gehaald werd (nadat eerst Stevie Nicks gevraagd was).
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_221042101
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:04 schreef brother52 het volgende:

[..]
Dat heb je dan verkeerd begrepen. Moroder heeft niks met die track van Daft Punk te maken. Het is gebaseerd op een sample van een liedje van Edwin Birdsong
[..]
De originele track (man machine) is door Moroder voor de film geschreven dus vrij logisch dat het thema erin verweven lijkt maar het is juist andersom. De soundtrack voor de film was er al voordat Blondie erbij gehaald werd (nadat eerst Stevie Nicks gevraagd was).
1979 ook, jaartje voor Moroder.

Waardevolle update. Thanks :)
pi_221106509
Ik kom er net pas achter dat Radio Song met het deel "damn!'that Radio Song" een ode kan zijn aan Sympathy for the Devil van The Stones. Op google (via duck duck go) kon ik het niet zo snel vinden. Je komt er met de albumversie nauwelijks achter vanwege de aankleding. Maar je hoort het ontzettend goed op de BBC live versie.

Het gitaarrifje waar het 'Whoo-hoo, whoo-hoo)' overheen zit bij de stones en het 'Hey, hey, hey' bij REM zijn bij de live versie bijna gelijk.

Bekijk deze YouTube-video

Mooie tribute als het hier uit de peer review zou komen :)

Ze deden het al eens met 'the lion sleeps tonight' in 'the sidewinder sleeps tonite', maar die heeft op zijn beurt ook een hele draai gehad.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 21-06-2026 11:21:19 ]
  zondag 21 juni 2026 @ 21:21:08 #111
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_221112165
Het zijn niet de meest gangbare feitjes die hier voorbij komen hè :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_221124980
"Voetbalbond Pruisen"







[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 23-06-2026 11:04:47 ]
  dinsdag 23 juni 2026 @ 11:02:07 #113
20720 brother52
Dus..........
pi_221125238
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 10:29 schreef Beathoven het volgende:
Voetbalbond Pruisen

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het logo van de Duitse voetbalbond is gebaseerd op de Noorse valknut, de adelaar is slechts het shirtlogo.
En de oorsprong van de reichsadler gaat veel verder terug dan het heilige roomse rijk, die komt uit uit de Romijnse tijd.
In de tijd van het heilige roomse rijk had de adelaar 2 koppen, die terug is gebracht naar 1 kop na de hereniging van het keizerrijk. Het kaartje klopt dus ook niet bij de vlag.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_221125271
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 11:02 schreef brother52 het volgende:

[..]
Het logo van de Duitse voetbalbond is gebaseerd op de Noorse valknut, de adelaar is slechts het shirtlogo.
En de oorsprong van de reichsadler gaat veel verder terug dan het heilige roomse rijk, die komt uit uit de Romijnse tijd.
In de tijd van het heilige roomse rijk had de adelaar 2 koppen, die terug is gebracht naar 1 kop na de hereniging van het keizerrijk. Het kaartje klopt dus ook niet bij de vlag.
Dank. Gaat met name over waarom Duitsland in het wit-zwart speelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')