abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61871696
Deel 31!
Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31

Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad...

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar! )
- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )
- Dat Benelux staat voor België, Nederland en Luxemburg en horeca een samenstelling is van hotel, restaurant en café

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);
- Dat Gorkum en Gorinchem niet 2 verschillende plaatsen zijn, en 's-Hertogenbosch en Den Bosch ook niet;
- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...
- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';
- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;
- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )
- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Voor alle duidelijkheid: bovengenoemde dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.
Dat u dat maar ff weet.

Zo, dan hebben we dat vast gehad.
* Mompelt iets van oude koeien. Sloot enzo.

Hier weer verder

Met dank aan Scootmobiel voor de OP.

[ Bericht 1% gewijzigd door GrupoBalanca op 24-09-2008 11:01:01 ]
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
pi_61871889
fipo
pi_61871905
Mijn moeder dacht altijd dat de paarden die in westerns op tv dood niervielen tijdens een vuurgevecht ook echt doodgingen.
Arme dieren zei ze dan...
  woensdag 24 september 2008 @ 11:18:49 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61872606
quote:
Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
Dan mag je van mij echt gewoon ergens gaan liggen en het hoekje om gaan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_61872681
Horeca llllooooolllll
Please, make yourself uncomfortable.
pi_61872883
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 16:30 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Aan onze paprikaplant groeiden alleen rode
Maar die begonnen toch zeker wel groen?
Ja, die met de ballen in de bek.
  Moderator / Redactie FP woensdag 24 september 2008 @ 12:49:38 #7
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_61874978
Die van horeca ja
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  woensdag 24 september 2008 @ 12:54:52 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61875081
De keten 'Iceland' in de UK heet zo omdat ze alleen diepvriesproducten verkopen.
Ligt voor de hand, maar ik had er nooit bij nagedacht
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_61875632
Iemand die ik ken geloofde tot ver nadat ze volwassen was dat de Milka-koeien echt paars waren.
pi_61876905
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_61877178
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:17 schreef Larry-Laffer het volgende:
Iemand die ik ken geloofde tot ver nadat ze volwassen was dat de Milka-koeien echt paars waren.
you are kidding right?
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
  woensdag 24 september 2008 @ 14:39:15 #12
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61877442
In "What a wonderful world" dacht ik altijd dat Louis Armstrong zong:
"The green blessed day, the dogs say goodnight".
Totdat ik laatst de songtekst las en zag staan:
"The green blessed day, the dark sacred night."

Kijk, dat is toch een stuk logischer .
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_61878421
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:27 schreef GrupoBalanca het volgende:

[..]

you are kidding right?
Was het maar zo. Ze is sowieso niet al te slim, maar dit sloeg natuurlijk wel alles.
pi_61880860
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:39 schreef SilkTie het volgende:
In "What a wonderful world" dacht ik altijd dat Louis Armstrong zong:
"The green blessed day, the dogs say goodnight".
Totdat ik laatst de songtekst las en zag staan:
"The green blessed day, the dark sacred night."

Kijk, dat is toch een stuk logischer .
Dat hoorde ik vroeger ook ja. Het klinkt wel leuker.
pi_61880908
Ben er laatst achter gekomen dat baco voor bacardi cola staat.
pi_61881068
Ik zat ongeveer een jaartje geleden bij een vriend en zijn scharreltje in de auto terwijl het regende. Dat meisje (toen net 28) vroeg zich bij het vierde viaduct af waarom het af en toe een paar seconden niet regent. Pas na uitleg (omdat we toch in de file stonden onder het vijfde viaduct) begreep ze dat het helemaal niet droog hoefde te zijn om niet nat te worden...

(En ze was niet eens blond)
pi_61881139
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:17 schreef Larry-Laffer het volgende:
Wat voor een mongool was dat dan?
Toegang is geen open deur.
  woensdag 24 september 2008 @ 17:53:04 #18
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_61882104
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:08 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik zat ongeveer een jaartje geleden bij een vriend en zijn scharreltje in de auto terwijl het regende. Dat meisje (toen net 28) vroeg zich bij het vierde viaduct af waarom het af en toe een paar seconden niet regent. Pas na uitleg (omdat we toch in de file stonden onder het vijfde viaduct) begreep ze dat het helemaal niet droog hoefde te zijn om niet nat te worden...

Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
  woensdag 24 september 2008 @ 18:18:18 #19
228922 BreathMe
Adem in, Adem uit.
pi_61882662
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:08 schreef SummerBreeze het volgende:

Hoe dom ben je dan?

Ik wist eerst niet dat je met de muis over de spoilers heen moest
pi_61883462
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:28 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Maar die begonnen toch zeker wel groen?
Ja
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het nog steeds een vaag verhaal vind. Want in het verhaaltje (niet de Wikipedia ) vond ik het net lijken of een paprikaplant alle kleuren paprika's kan krijgen. Dus dat je zowel rode, gele, als groene tegelijktijd aan dezelfde plant kunt hebben. Die groene is logisch ja maar die vind ik niet tellen omdat die officiëel nog niet rijp is (en omdat ik de groene vies vind).
Maar even voor de duidelijkheid: je kunt dus níet zowel een rode als een gele paprika aan je plant hebben. Toch?

/dom hier
pi_61884375
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:51 schreef alledagenheeldruk het volgende:

[..]

Ja
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het nog steeds een vaag verhaal vind. Want in het verhaaltje (niet de Wikipedia ) vond ik het net lijken of een paprikaplant alle kleuren paprika's kan krijgen. Dus dat je zowel rode, gele, als groene tegelijktijd aan dezelfde plant kunt hebben. Die groene is logisch ja maar die vind ik niet tellen omdat die officiëel nog niet rijp is (en omdat ik de groene vies vind).
Maar even voor de duidelijkheid: je kunt dus níet zowel een rode als een gele paprika aan je plant hebben. Toch?

/dom hier
Nee, precies, je hebt rode en gele en oranje en dat zijn allemaal verschillende soorten.
Ze beginnen alleen allemaal groen!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_61885792
Toch is het dan onlogisch dat ze groene paprika's verkopen als gelijke aan de rode/oranje/gele paprika. Want het is gewoon een onrijpe, die je dan eigenlijk nog thuis eerst zou moeten laten rijpen voor hem te eten...
  woensdag 24 september 2008 @ 21:34:56 #23
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_61888370
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:17 schreef Tegan het volgende:
Toch is het dan onlogisch dat ze groene paprika's verkopen als gelijke aan de rode/oranje/gele paprika. Want het is gewoon een onrijpe, die je dan eigenlijk nog thuis eerst zou moeten laten rijpen voor hem te eten...
Bij de AH hier zijn de rode ook duurder
pi_61898176
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:11 schreef SarahD. het volgende:

[..]

Wat voor een mongool was dat dan?
Het was een vrouw, dat zegt genoeg lijkt me.
pi_61898803
Toen ik jong was had ik nogal slechte ogen maar dat wist ik niet. Toen ik een bril kreeg begreep ik pas het nut van die blauwe borden langs de weg...dat er dus daadwerkelijk iets opstaat en dat je daardoor weet wanneer je moet afslaan.

Een vriendje/collega, net zo kippig als ik, kwam er na een bril pas achter dat gras uit sprietjes bestond.
Eerst wordt het zuur. Dan wordt het zuurder. En dan is er geen geld meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')