Dan mag je van mij echt gewoon ergens gaan liggen en het hoekje om gaan.quote:Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
Maar die begonnen toch zeker wel groen?quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:30 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Aan onze paprikaplant groeiden alleen rode
you are kidding right?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:17 schreef Larry-Laffer het volgende:
Iemand die ik ken geloofde tot ver nadat ze volwassen was dat de Milka-koeien echt paars waren.
Dat hoorde ik vroeger ook ja. Het klinkt wel leuker.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:39 schreef SilkTie het volgende:
In "What a wonderful world" dacht ik altijd dat Louis Armstrong zong:
"The green blessed day, the dogs say goodnight".
Totdat ik laatst de songtekst las en zag staan:
"The green blessed day, the dark sacred night."
Kijk, dat is toch een stuk logischer.
Wat voor een mongool was dat dan?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:17 schreef Larry-Laffer het volgende:
Iemand die ik ken geloofde tot ver nadat ze volwassen was dat de Milka-koeien echt paars waren.
quote:Op woensdag 24 september 2008 17:08 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik zat ongeveer een jaartje geleden bij een vriend en zijn scharreltje in de auto terwijl het regende. Dat meisje (toen net 28) vroeg zich bij het vierde viaduct af waarom het af en toe een paar seconden niet regent. Pas na uitleg (omdat we toch in de file stonden onder het vijfde viaduct) begreep ze dat het helemaal niet droog hoefde te zijn om niet nat te worden...
(En ze was niet eens blond)
Hoe dom ben je dan?quote:Op woensdag 24 september 2008 17:08 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik zat ongeveer een jaartje geleden bij een vriend en zijn scharreltje in de auto terwijl het regende. Dat meisje (toen net 28) vroeg zich bij het vierde viaduct af waarom het af en toe een paar seconden niet regent. Pas na uitleg (omdat we toch in de file stonden onder het vijfde viaduct) begreep ze dat het helemaal niet droog hoefde te zijn om niet nat te worden...
(En ze was niet eens blond)
Jaquote:Op woensdag 24 september 2008 11:28 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Maar die begonnen toch zeker wel groen?
Nee, precies, je hebt rode en gele en oranje en dat zijn allemaal verschillende soorten.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:51 schreef alledagenheeldruk het volgende:
[..]
Ja
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het nog steeds een vaag verhaal vind. Want in het verhaaltje (niet de Wikipedia) vond ik het net lijken of een paprikaplant alle kleuren paprika's kan krijgen. Dus dat je zowel rode, gele, als groene tegelijktijd aan dezelfde plant kunt hebben. Die groene is logisch ja
maar die vind ik niet tellen omdat die officiëel nog niet rijp is (en omdat ik de groene vies vind).
Maar even voor de duidelijkheid: je kunt dus níet zowel een rode als een gele paprika aan je plant hebben. Toch?
/dom hier
Bij de AH hier zijn de rode ook duurderquote:Op woensdag 24 september 2008 20:17 schreef Tegan het volgende:
Toch is het dan onlogisch dat ze groene paprika's verkopen als gelijke aan de rode/oranje/gele paprika. Want het is gewoon een onrijpe, die je dan eigenlijk nog thuis eerst zou moeten laten rijpen voor hem te eten...
Het was een vrouw, dat zegt genoeg lijkt me.quote:Op woensdag 24 september 2008 17:11 schreef SarahD. het volgende:
[..]
Wat voor een mongool was dat dan?
Ik kwam er pas later achter dat een Bahco een passchroefsleutel is. Ik stond ergens een mobiele bar af te breken, komt er iemand naar me toequote:Op woensdag 24 september 2008 17:02 schreef Smart_ass het volgende:
Ben er laatst achter gekomen dat baco voor bacardi cola staat.
heten die dingen zo? had ik ook nooit gewetenquote:Op donderdag 25 september 2008 12:51 schreef Rocho het volgende:
[..]
Ik kwam er pas later achter dat een Bahco een passchroefsleutel is. Ik stond ergens een mobiele bar af te breken, komt er iemand naar me toe
- "Heb je een bahco voor me?"
* "Nee, sorry, de bar is al gesloten."
- "Uhm, ik bedoel zo'n passchroefsleutel"
Toen voelde ik me een beetje dom.
Jokken is niet toegestaanquote:Op donderdag 25 september 2008 10:14 schreef Larry-Laffer het volgende:
[..]
Het was een vrouw, dat zegt genoeg lijkt me.
Zo heet de buurman van mn tante Wok. Duurde ook even voordat ik doorhad dat die niet echt Wok heetquote:Op donderdag 25 september 2008 12:29 schreef wolferl het volgende:
Vroeger mocht ik een keer mee met een klasgenootje naar diens oma.
Hij noemde zijn oma, Oma Bloemkool.
Zijn andere oma noemde hij, Oma Nasi.
Ik begreep het lange tijd niet, maar het zit dus zo.
Zijn vader is Indonesisch, de oma van die kant noemde ze Oma Nasi.
Zijn moeder is Nederlands, de oma van die kant noemde ze Oma Bloemkool.
En ik kon dat nooit begrijpen![]()
Nog 1.
Ik vroeg aan me moeder, als melk van zwart witte koeien komt, dan moet chocolademelk van bruine koeien komen.
Verstelbare moersleutel kan ook nog, of engelse sleutelquote:Op donderdag 25 september 2008 15:27 schreef GrupoBalanca het volgende:
[..]
heten die dingen zo? had ik ook nooit geweten
't Zou ook niet de naam zijn die ik direct zou gebruiken, maar dat was de naam die opkwam toen ik Bahco op wikipedia invoerde.... Bahco zelf is nl. een merk, maar zoals wel vaker gebeurd, worden namen van nieuwe spullen nog wel eens gegeven aan de eerste (of grootste) producent van zo'n ding. Bv. Luxaflex, Maggie, etc..quote:Op donderdag 25 september 2008 15:27 schreef GrupoBalanca het volgende:
[..]
heten die dingen zo? had ik ook nooit geweten
Melba toastquote:Op maandag 29 september 2008 23:19 schreef Rocho het volgende:
[..]
't Zou ook niet de naam zijn die ik direct zou gebruiken, maar dat was de naam die opkwam toen ik Bahco op wikipedia invoerde.... Bahco zelf is nl. een merk, maar zoals wel vaker gebeurd, worden namen van nieuwe spullen nog wel eens gegeven aan de eerste (of grootste) producent van zo'n ding. Bv. Luxaflex, Maggie, etc..
Godver!quote:Op maandag 29 september 2008 19:00 schreef PiRANiA het volgende:
Marina, marina, marina..
marina marina de mix
marinademix![]()
Ja ik zeg elke keer als ik een toastje neem: "hee ik heb trek in een Melba Toast'quote:
Chocomel, veel mensen bedoelen dan Chocolademelk.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:47 schreef Daverz het volgende:
[..]
Ja ik zeg elke keer als ik een toastje neem: "hee ik heb trek in een Melba Toast'![]()
Meer namen zoals genoemd en bijvoorbeeld ook: asperine, en grappig om te horen dat ook TomTom een beetje die status krijgt. 'Heb jij TomTom' is vaker bedoeld als 'heb je navigatie' dan dat mensen daadwerkelijk informeren of ze een navigatiesysteem van het merk Tom Tom hebben. Maar dit is offtopic dus tevens tvp
Vond, en vindquote:Op vrijdag 26 september 2008 14:21 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]
Hierboven zie je tamme kastanjes.
[ afbeelding ]
En dit hierboven is een wilde kastanje.
Ik heb ze tot voor kort altijd verward. Ik vond de bovenste altijd een ruiger uiterlijk hebben, met die bos warrige stekels, dus dat moest dan wel de 'wilde' kastanje zijn.
Wat dan? Het is natuurlijk figuurlijk, maar daar komt het wel van toch?quote:Op maandag 29 september 2008 18:52 schreef QTPi het volgende:
Ik bedacht me pas dat de uitdrukking 'vlak jezelf niet uit' heeft te maken met een vlakgom aka een gummetje....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |