Iets wat ik nog steeds niet begrijp, waarom mensen zo graag het volgende deel willen openenquote:Op dinsdag 16 december 2008 20:41 schreef Tegan het volgende:
Damn, deze was net een seconde eerder dan mijne; Dingen die je pas jaaaaren later begrepen hebt #33 .
Daar gaat het niet om. Het is, vind ik, juist vervelend dat er niet meteen een nieuw deel wordt geopend, en helemaal vervelend als er twee topics tegelijk worden aangemaakt. Eigenlijk moet degene die hem sluit gewoon meteen een nieuwe openen...quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:42 schreef DuTank het volgende:
[..]
Iets wat ik nog steeds niet begrijp, waarom mensen zo graag het volgende deel willen openen
Mwoa, hoeft van mij niet per se, maar ik zat 't vorige bij te lezen, zag dat ie vol zat en wilde toen naar de nieuwe... En omdat er al ruim een uur voorbij was, dacht ik, dan doe ik dat zelf een keer.quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:42 schreef DuTank het volgende:
[..]
Iets wat ik nog steeds niet begrijp, waarom mensen zo graag het volgende deel willen openen
Kom dan over een paar jaar terug in deel 67 van deze reeks, dan ben je gelijk on topique.quote:
Hoe recent. !quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:38 schreef Rocho het volgende:
- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen altijd van die woorden anders schrijven, zoals topique en feauteauquote:Op dinsdag 16 december 2008 20:50 schreef Marble het volgende:
[..]
Kom dan over een paar jaar terug in deel 67 van deze reeks, dan ben je gelijk on topique.
Voor mensen die een telefoon hebben zonder van die letters op de bijbehorende cijfers. Think!quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:20 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Als je op start drukt in windows komt er vaak een veld te staan ("onlangs geinstalleerde programma`s" of iets dergelijks) wat precies voor de uitschakel knop zit. Recent kwam ik erachter dat je hier gewoon doorheen kunt klikken, daarvoor drukte ik altijd tot 3 keer toe op start zodat eindelijk het veld verdween.
Wat ik nu niet snap is veel telefoonnummers van bedrijven. Ik zie hier bijvoorbeeld het nummer 0800-4TOMTEC met daarchter in het klein tussen haakjes het echte volledige nummer. Waarom doen bedrijven dit?
Door 4TOMTEC in te toetsen op je telefoon krijg je de cijfercombinatie 4866832. Ze hebben dus een telefoonnummer gekozen die correspondeert met hun naam. Een naam valt natuurlijk veel makkelijker te onthouden dan een reeks nummers. De Fok! hulplijn zou bijvoorbeeld 0800-FOKHELP kunnen zijn, oftewel 0800-3654357. Zolang je FOKHELP hebt onthouden toets je vanzelf het goede nummer in.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:20 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Wat ik nu niet snap is veel telefoonnummers van bedrijven. Ik zie hier bijvoorbeeld het nummer 0800-4TOMTEC met daarchter in het klein tussen haakjes het echte volledige nummer. Waarom doen bedrijven dit?
Nee die is al 0900-1450quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:35 schreef Cee het volgende:
De Fok! hulplijn zou bijvoorbeeld 0800-FOKHELP kunnen zijn, oftewel 0800-3654357.
Wat bedoelen ze precies met hint hint ?quote:- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )
Hee, dat wist ik nog niet! (Ben ook niet zo'n keukenprinses, maar goed...quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:55 schreef Tegan het volgende:
Dat Cayennepeper gewoon gemalen gedroogde Spaanse peper is. Dat er ook Rode peperkorrels (net als Zwarte peper(korrels)) zijn maar dat dus geen Rode peper wordt genoemd want dat is al Cayennepeper.
Dat was wel een beauty inderdaad. Och, die oude Westwood gamerooms. Wat een feest. Ook ten tijde van Red Alert over 56k lijntjes. Woooeeei!!!quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:20 schreef l3laster het volgende:
Tiberian Sun, het beste spel ooit zou blijken te zijn ....
quote:Op dinsdag 16 december 2008 23:25 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat was wel een beauty inderdaad. Och, die oude Westwood gamerooms. Wat een feest. Ook ten tijde van Red Alert over 56k lijntjes. Woooeeei!!!
Ontopic:
Pas jaaaaren later begreep ik dat de leggurds bij hockey eigenlijk leg-guards waren. Gewoon beenbeschermers dus.
Ook de hattrick openbaarde zich pas laat aan mij. Een truc uit de hoge hoed waar de tegenstander geen antwoord op heeft.
En toen ik nog erg jong was verwarde ik dienstplicht en oorlog met elkaar. Ik zag het helemaal niet zitten dat ik met 18 jaar ook de oorlog in moest. Maar gelukkig bleek dat mee te vallen.
Het 0900 nr van de politie (Geen spoed, wel politie: 0900-8844) is overigens ook weer naar 0900-TUIG om te zetten.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:35 schreef Cee het volgende:
[..]
Door 4TOMTEC in te toetsen op je telefoon krijg je de cijfercombinatie 4866832. Ze hebben dus een telefoonnummer gekozen die correspondeert met hun naam. Een naam valt natuurlijk veel makkelijker te onthouden dan een reeks nummers. De Fok! hulplijn zou bijvoorbeeld 0800-FOKHELP kunnen zijn, oftewel 0800-3654357. Zolang je FOKHELP hebt onthouden toets je vanzelf het goede nummer in.
Eh, is dit een beetje de uitleg op de vraag die je bedoelde?
het fok! nummer bestaat natuurlijk niet
*begrijpt nu pas waar dat 0900-TUIG voor staatquote:Op woensdag 17 december 2008 01:07 schreef Troubled_Soul het volgende:
[..]
Het 0900 nr van de politie (Geen spoed, wel politie: 0900-8844) is overigens ook weer naar 0900-TUIG om te zetten.
Dat onthoudt wel zo makkelijk eigenlijk
Klopt, maar daarom is het ook leuk, omdat die vent Ed heet.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:22 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Of omdat ze het Engelse woord voor redactie gebruiken, en dat afkorten
Hee nooit over nagedacht, maar inderdaad!quote:Op woensdag 17 december 2008 09:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat parasol en paraplu eigenlijk gewoon tegen zon en tegen regen heten.
Wat me laatst opviel toen ik op de lift stond te wachten: Volgens zo'n sticker die je weleens naast een lift ziet hangen, is het nummer van liftenfabrikant Kone 0900-2255566, oftewel 0900-CALLKONE. Vergelijk nu eens het aantal cijfers met het aantal letters... Precies, die E staat daar alleen maar om het woord af te maken, je hoeft 'm eigenlijk helemaal niet in te toetsen!quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:35 schreef Cee het volgende:
[..]
Door 4TOMTEC in te toetsen op je telefoon krijg je de cijfercombinatie 4866832. Ze hebben dus een telefoonnummer gekozen die correspondeert met hun naam. Een naam valt natuurlijk veel makkelijker te onthouden dan een reeks nummers. De Fok! hulplijn zou bijvoorbeeld 0800-FOKHELP kunnen zijn, oftewel 0800-3654357. Zolang je FOKHELP hebt onthouden toets je vanzelf het goede nummer in.
Eh, is dit een beetje de uitleg op de vraag die je bedoelde?
het fok! nummer bestaat natuurlijk niet
Dan was je niet de enige.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:14 schreef Croupouque het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat de film "Die hard" gewoon een Nederlandse titel had en dus betrekking had op Bruce Willis.
[ afbeelding ]
Alles na de 10 is gebakken lucht ja.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:06 schreef Tegan het volgende:
Als je dat laatste cijfer toch intikt, krijg je dan niet een fout? Of negeert een telefoon dat laatste cijfer gewoon? Zeg maar, alles na tien cijfers?
Hoe zit dat dan met naar het buitenland bellen?quote:Op woensdag 17 december 2008 15:19 schreef n8n het volgende:
[..]
Alles na de 10 is gebakken lucht ja.
D'r zijn hele volksstammen die bij hoog en laag beweren dat ze alle voorgaande standjes ook kennenquote:Op woensdag 17 december 2008 15:16 schreef Stopdekonijnen het volgende:
Ik besefte laatst pas waarom standje 69 standje 69 heette, daarvoor dacht ik dat het net zo goed standje 47 had kunnen het oid.
dat is vóor de 10, 9 als je bedenkt dat de landcode (bijv. +31) de 0 vervangt, alles na de 9 overgebleven getallen is weer gebakken.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:25 schreef Tegan het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met naar het buitenland bellen?
Telefoniesystemen zijn zo geprogrammeerd dat ze delen van het telefoonnummer herkennen. Als jij met 020 begint weet het systeem dat er nog maximaal 7 cijfers achteraan komen. Als je bijvoorbeeld +31 typt weet het systeem dat er nog maximaal 8 cijfers achteraan komen. Alles wat er na komt wordt gewoon niet meegerekend.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:25 schreef Tegan het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met naar het buitenland bellen?
Ik wist dus echt niet dat zulke telefoons bestonden, het is me nu een stuk duidelijker.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:34 schreef DuTank het volgende:
[..]
Voor mensen die een telefoon hebben zonder van die letters op de bijbehorende cijfers. Think!
Nu je het zegt.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:16 schreef Stopdekonijnen het volgende:
Ik besefte laatst pas waarom standje 69 standje 69 heette, daarvoor dacht ik dat het net zo goed standje 47 had kunnen het oid.
Heb ik weer wat geleerdquote:Op woensdag 17 december 2008 09:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat parasol en paraplu eigenlijk gewoon tegen zon en tegen regen heten. En portemonee geldtransporteerder
Heeft echt lang geduurd voor die kwartjes vielen.
Mobieltjesquote:Op woensdag 17 december 2008 19:26 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik wist dus echt niet dat zulke telefoons bestonden, het is me nu een stuk duidelijker.
Ook in de tijd van de draaischijf, zeker in Engelstalige landen. Op dit toestel uit 1949 bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 18 december 2008 05:57 schreef dikkekaas het volgende:
[..]
En behalve dat ook bijna elke huistelefoon na de tijd van de draaischijf.
weer wat geleerd vandaagquote:Op woensdag 17 december 2008 09:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat parasol en paraplu eigenlijk gewoon tegen zon en tegen regen heten. En portemonee geldtransporteerder
quote:Op vrijdag 19 december 2008 17:40 schreef Miesjel het volgende:
finimal
einde pijn.. dus... ik ben nooit goed geweest in eh.. Frans?
Een Beiers koekjequote:Op zondag 21 december 2008 00:46 schreef GrupoBalanca het volgende:
dat bastogne ook een plaatsnaam is.. en niet alleen een koekje
quote:Op zondag 21 december 2008 00:57 schreef 2cv het volgende:
Dat vrachtwagens niet zoveel reservewielen hebben maar dat ze gewoon enorm zwaar zijn.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lambo of Rekt
quote:Op zondag 21 december 2008 11:29 schreef EggsTC het volgende:
[..]ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
En waarom denk je dat die film zo heet ?quote:Op donderdag 18 december 2008 13:20 schreef Yozzz het volgende:
Jaws van James Bond, heet niét Jaws omdat hij net zulke tanden heeft als de haai in de gelijknamige film. Hij heet Jaws omdat dat 'kaken' betekent
The Spie who Loved Me?quote:Op maandag 22 december 2008 22:20 schreef maduropa het volgende:
[..]
En waarom denk je dat die film zo heet ?
quote:
quote:
je liefisquote:Op dinsdag 23 december 2008 09:29 schreef Morphs het volgende:
Vroeger was er zo'n anti-alcohol campagne "Drank maakt meer kapot dan je lief is". Maar ik verstond het altijd als "Drank maakt meer kapot dan je liefis" en ik dacht dat je liefis een lichaamsdeel was dat je van binnen kapot maakte ... maar wel langzamer dan alcohol
ja in het nederlands zit er toch een woordspeling inquote:Op dinsdag 23 december 2008 10:20 schreef Schanulleke het volgende:
Ik kwam er trouwens laatst pas achter dat het karakter van Graaf Tel in Sesamstraat in het engels een prachtige woordspeling in de naam heeft. Count von Count.
Hoezo? Hier heet hij gewoon Graaf Tel.quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:22 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja in het nederlands zit er toch een woordspeling in_!
iemand tel heet en je leert tellen kun je toch ook zien als een woorspeling/grapjequote:Op dinsdag 23 december 2008 10:35 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hoezo? Hier heet hij gewoon Graaf Tel.
Ik heb trouwens heel lang gedacht dat Jaws het Engelse woord voor haai was.
LOL INDERDAAD!quote:Op woensdag 31 december 2008 13:49 schreef mjan het volgende:
Ik ben er zojuist achter gekomen dat Grote Smurf eigenlijk rataplan is! Get Smit heeft echt precíes hetzelfde stemmetje voor die twee gebruikt
Wij kregen dat uitgelegd in de les op de basisschool. We hebben de hele serie destijds daar gekeken en er complete werkstukken en spreekbeurten over gehad.quote:Op woensdag 31 december 2008 14:48 schreef ganzenherder het volgende:
Ik kwam er pas jaaren later achter dat Dolf en zijn kraaienpartij van Alfred J Kwak gewoon Hitler moest voorstellen. Maargoed als 8 jarig jochie ga je zo'n dingen er ook niet achter zoeken natuurlijk
Potverdomme, dat wist ik niet! nu je t zo zegt...quote:Op woensdag 17 december 2008 09:26 schreef debuurvrouw het volgende:
quote:
Cool, dat had ik ook nooit bedachtquote:Op woensdag 17 december 2008 09:26 schreef debuurvrouw het volgende:
quote:
quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:34 schreef PeZu het volgende:
[..]
je liefis_! zit zeker naast je lurven
hetzelfde voor parachute "tegen val/smak"quote:Op woensdag 17 december 2008 09:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Dit toestel mist letters zoals de Q is niet gelijk aan de standaard zoals voor een mobieltje.quote:Op donderdag 18 december 2008 07:18 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ook in de tijd van de draaischijf, zeker in Engelstalige landen. Op dit toestel uit 1949 bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Netnummers werden vaak met letters aangeduid. Om bijvoorbeeld iemand in de Londense wijk Holborn te bellen moest je eerst H0L draaien. Dat was natuurlijk gewoon 405, maar H0L was makkelijker te onthouden.
quote:Op zondag 11 januari 2009 11:05 schreef maduropa het volgende:
Dat de naam van de zeeppompjes voor kinderen van het merk kandoo afgeleid is van "I Can do"
De Nederlandse reclame is dan ook een zwakke afgeleide van de Engelse
"Ik kan het zelf met Kandoo"
"I can do it by myself with Kandoo" (oid schat ik in)
Oh,
en nog eentje,
De internetprovider met de naam Chello,
Je vraagt je misschien af wat een chello (muziekinstrument) met Internet te maken heeft,
NIETS, helemaal NIETS.
Ze hadden namelijk iets anders bedoeld, te weten : C Hello (klinkt als Say Hello)
En dat is dus duidelijk mislukt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |