Het 0900 nr van de politie (Geen spoed, wel politie: 0900-8844) is overigens ook weer naar 0900-TUIG om te zetten.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:35 schreef Cee het volgende:
[..]
Door 4TOMTEC in te toetsen op je telefoon krijg je de cijfercombinatie 4866832. Ze hebben dus een telefoonnummer gekozen die correspondeert met hun naam. Een naam valt natuurlijk veel makkelijker te onthouden dan een reeks nummers. De Fok! hulplijn zou bijvoorbeeld 0800-FOKHELP kunnen zijn, oftewel 0800-3654357. Zolang je FOKHELP hebt onthouden toets je vanzelf het goede nummer in.
Eh, is dit een beetje de uitleg op de vraag die je bedoelde?
het fok! nummer bestaat natuurlijk niet
*begrijpt nu pas waar dat 0900-TUIG voor staatquote:Op woensdag 17 december 2008 01:07 schreef Troubled_Soul het volgende:
[..]
Het 0900 nr van de politie (Geen spoed, wel politie: 0900-8844) is overigens ook weer naar 0900-TUIG om te zetten.
Dat onthoudt wel zo makkelijk eigenlijk
Klopt, maar daarom is het ook leuk, omdat die vent Ed heet.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:22 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Of omdat ze het Engelse woord voor redactie gebruiken, en dat afkorten
Hee nooit over nagedacht, maar inderdaad!quote:Op woensdag 17 december 2008 09:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat parasol en paraplu eigenlijk gewoon tegen zon en tegen regen heten.
Wat me laatst opviel toen ik op de lift stond te wachten: Volgens zo'n sticker die je weleens naast een lift ziet hangen, is het nummer van liftenfabrikant Kone 0900-2255566, oftewel 0900-CALLKONE. Vergelijk nu eens het aantal cijfers met het aantal letters... Precies, die E staat daar alleen maar om het woord af te maken, je hoeft 'm eigenlijk helemaal niet in te toetsen!quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:35 schreef Cee het volgende:
[..]
Door 4TOMTEC in te toetsen op je telefoon krijg je de cijfercombinatie 4866832. Ze hebben dus een telefoonnummer gekozen die correspondeert met hun naam. Een naam valt natuurlijk veel makkelijker te onthouden dan een reeks nummers. De Fok! hulplijn zou bijvoorbeeld 0800-FOKHELP kunnen zijn, oftewel 0800-3654357. Zolang je FOKHELP hebt onthouden toets je vanzelf het goede nummer in.
Eh, is dit een beetje de uitleg op de vraag die je bedoelde?
het fok! nummer bestaat natuurlijk niet
Dan was je niet de enige.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:14 schreef Croupouque het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat de film "Die hard" gewoon een Nederlandse titel had en dus betrekking had op Bruce Willis.
[ afbeelding ]
Alles na de 10 is gebakken lucht ja.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:06 schreef Tegan het volgende:
Als je dat laatste cijfer toch intikt, krijg je dan niet een fout? Of negeert een telefoon dat laatste cijfer gewoon? Zeg maar, alles na tien cijfers?
Hoe zit dat dan met naar het buitenland bellen?quote:Op woensdag 17 december 2008 15:19 schreef n8n het volgende:
[..]
Alles na de 10 is gebakken lucht ja.
D'r zijn hele volksstammen die bij hoog en laag beweren dat ze alle voorgaande standjes ook kennenquote:Op woensdag 17 december 2008 15:16 schreef Stopdekonijnen het volgende:
Ik besefte laatst pas waarom standje 69 standje 69 heette, daarvoor dacht ik dat het net zo goed standje 47 had kunnen het oid.
dat is vóor de 10, 9 als je bedenkt dat de landcode (bijv. +31) de 0 vervangt, alles na de 9 overgebleven getallen is weer gebakken.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:25 schreef Tegan het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met naar het buitenland bellen?
Telefoniesystemen zijn zo geprogrammeerd dat ze delen van het telefoonnummer herkennen. Als jij met 020 begint weet het systeem dat er nog maximaal 7 cijfers achteraan komen. Als je bijvoorbeeld +31 typt weet het systeem dat er nog maximaal 8 cijfers achteraan komen. Alles wat er na komt wordt gewoon niet meegerekend.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:25 schreef Tegan het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met naar het buitenland bellen?
Ik wist dus echt niet dat zulke telefoons bestonden, het is me nu een stuk duidelijker.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:34 schreef DuTank het volgende:
[..]
Voor mensen die een telefoon hebben zonder van die letters op de bijbehorende cijfers. Think!
Nu je het zegt.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:16 schreef Stopdekonijnen het volgende:
Ik besefte laatst pas waarom standje 69 standje 69 heette, daarvoor dacht ik dat het net zo goed standje 47 had kunnen het oid.
Heb ik weer wat geleerdquote:Op woensdag 17 december 2008 09:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat parasol en paraplu eigenlijk gewoon tegen zon en tegen regen heten. En portemonee geldtransporteerder
Heeft echt lang geduurd voor die kwartjes vielen.
Mobieltjesquote:Op woensdag 17 december 2008 19:26 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik wist dus echt niet dat zulke telefoons bestonden, het is me nu een stuk duidelijker.
Ook in de tijd van de draaischijf, zeker in Engelstalige landen. Op dit toestel uit 1949 bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 18 december 2008 05:57 schreef dikkekaas het volgende:
[..]
En behalve dat ook bijna elke huistelefoon na de tijd van de draaischijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |