abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73086410
Vorige delen:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39

Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:

Congo / Zaïre

Beijing / Peking

Mumbai / Bombay

Kolkata / Calcutta

Madras / Chennai

Birma / Myanmar

Gorkum / Gorinchem

's-Hertogenbosch / Den Bosch

TV programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar! )

- Wicky de Viking is een jongetje Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.

Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

Diversen

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Deze OP is hier te vinden: http://wiki.fok.nl/index.(...)_later_begrepen_hebt
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_73086471
de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet
pi_73086545
Ooh joh, dat van Disney heb ik altijd angstvallig stil gehouden. Dacht altijd dat ik de enige was die dat niet begreep
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_73086572
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:34 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Die zeehond pedofileert Wicky :/
Je hebt gelijk, laten we de Canadezen erop afsturen

edit: ik heb, vanaf dat ik kon lezen, altijd geweten dat er disney in het logo staat
pi_73086641
- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

Dat dus...
pi_73086749
quote:
- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
Heel herkenbaar
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_73086811
Hele openbaring in de OP voor mij
...
  donderdag 24 september 2009 @ 22:57:39 #8
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_73086872
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:34 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Die zeehond pedofileert Wicky :/
Ik vind het sowieso nogal een niet-voor-tere-kinderzieltjes-scene
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  donderdag 24 september 2009 @ 22:58:43 #9
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_73086908
Het wil me niet lukken hier een onverkapte tvp neer te zetten, waarvoor mijn oprechte excuses
pi_73087195
quote:
Op donderdag 24 september 2009 22:58 schreef PiRANiA het volgende:
Het wil me niet lukken hier een onverkapte tvp neer te zetten, waarvoor mijn oprechte excuses
  donderdag 24 september 2009 @ 23:06:22 #11
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_73087196
met risico van herpost, give multi topic search!

Ikzelf weet het toevallig wel, maar de media en mensen gebruiken het woord compleet fout:

totalloss is niet een nederlands woord, het is gewoon engels voor een auto die niet meer te repareren valt.

Hoevaak ze op SBS het wel niet over totalloss hebben bij een ongeluk terwijl er alleen maar een deuk in de moterkap zit

subklacht: waarom zeggen ze dat een auto totalloss raakt. Een auto is een total loss.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 24 september 2009 @ 23:09:41 #12
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_73087314
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef twiFight het volgende:

Ikzelf weet het toevallig wel, maar de media en mensen gebruiken het woord compleet fout:

totalloss is niet een nederlands woord, het is gewoon engels voor een auto die niet meer te repareren valt.

Hoevaak ze op SBS het wel niet over totalloss hebben bij een ongeluk terwijl er alleen maar een deuk in de moterkap zit

subklacht: waarom zeggen ze dat een auto totalloss raakt. Een auto is een total loss.
Total loss wil toch zeggen dat de reparatie duurder is dan dat de auto waard is? Dus dan kan een deuk in de motorkap best totalloss zijn...
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_73087418
De verzekeringsmaatschappij mag zelf een definitie bepalen wanneer een auto als "totaal verloren" dient te worden beschouwd. Doorgaans is een auto total loss wanneer de dagwaarde ná de schade vermeerderd met de reparatiekosten hoger is dan de dagwaarde vóór de schade.
Dat wil dus niet zeggen dat de auto niet meer te repareren is.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_73087420
quote:

Totalloss is inderdaad geen woord. Total loss mag wel, en in het Nederlands betekent dat gewoon 'onherstelbaar beschadigd'. Dus dan is/raakt een auto wel total loss.
pi_73087654
quote:

Je hebt twee soorten van total loss, economisch en technisch. Technisch is als de auto niet meer te repareren valt en economisch als de reparatie kosten hoger dan de dagwaarde zijn.

Het is dus tevens ook 'total loss' en 'motor' ipv 'moter'

En dit is ook even een tvp
  donderdag 24 september 2009 @ 23:24:06 #16
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73087813
quote:

Nog zoiets: aquaplanning Hallo! Alsof er ergens een plas water bewust wordt neergekwakt, onder het motto: "Zo, plannen we hier nog effe een zooitje gevaarlijk water"
Het is aquaplaning. 'Planing' is een ander woord voor zeilen.

Dit was mijn verkapte tvp.
Je moeder is een hamster
pi_73088678
Dat het gewoon Sovjet-Unie was, en niet Sovjet-Unië. Ik liep als klein kind helemaal lauw te doen met mijn moeilijke uitspraak.
  vrijdag 25 september 2009 @ 01:00:08 #18
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_73089829
Ik ben er vorige week achter gekomen dat de term "winst boeken" te maken heeft met het administratieve inboeken van de cijfertjes. Nooit bij stil gestaan.
  Moderator vrijdag 25 september 2009 @ 06:50:15 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_73090761
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:24 schreef Crutch het volgende:

[..]

Nog zoiets: aquaplanning Hallo! Alsof er ergens een plas water bewust wordt neergekwakt, onder het motto: "Zo, plannen we hier nog effe een zooitje gevaarlijk water"
Het is aquaplaning. 'Planing' is een ander woord voor zeilen.

Dit was mijn verkapte tvp.
Het aanleggen van kunstmatige meren, kanalen en stuwmeren bijvoorbeeld heet toch Aquaplanning?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_73090917
Ik heb helaas niets nuttigs toe te voegen. Wel vind ik het altijd zo enorm grappig dat ik gewoon even mee wil lezen in dit topic!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_73091584

wel apart dat zelf autoweek over aquaplanning spreekt
pi_73091793
Het schijnt trouwens dat het Disney logo de handtekening van Walt Disney was Heb ik ooit eens ergens gelezen, kan er helaas geen bron meer van vinden.

Hij heeft het in ieder geval zelf geschreven.
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:08:10 #23
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73091826
Dat je de Eiffeltoren niet kunt zien vanuit Luxemburg. We waren toen ik 8 was of zo op vakantie in Luxemburg en m'n ouders vertelden me dat achter die bergen Frankrijk lag. Toen zag ik een grote zendmast achter die bergen, dus dat moest dan wel de Eiffeltoren zijn, die lag immers in Frankrijk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73093771
Na het zien van het beruchte Wicky filmpje: zijn stem wordt ingesproken door het meisje (toch? ) dat ook Pippi Langkous inspreekt.
Verder is het Disney logo niet de handtekening van Walt Disney

Was wel leuk geweest

edit: met een beetje fantasie toch wel een beetje, gewoon minderk rullen
pi_73093988
Ik dacht vroeger altijd (althans, dat werd mij wijs gemaakt) dat je van koffie drinken neusharen kreeg
Tot een zekere leeftijd ben ik dit altijd blijven geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')