Je hebt gelijk, laten we de Canadezen erop afsturenquote:Op donderdag 24 september 2009 22:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Die zeehond pedofileert Wicky :/
Heel herkenbaarquote:- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
Ik vind het sowieso nogal een niet-voor-tere-kinderzieltjes-scenequote:Op donderdag 24 september 2009 22:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Die zeehond pedofileert Wicky :/
quote:Op donderdag 24 september 2009 22:58 schreef PiRANiA het volgende:
Het wil me niet lukken hier een onverkapte tvp neer te zetten, waarvoor mijn oprechte excuses
Total loss wil toch zeggen dat de reparatie duurder is dan dat de auto waard is? Dus dan kan een deuk in de motorkap best totalloss zijn...quote:Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef twiFight het volgende:
met risico van herpost, give multi topic search!
Ikzelf weet het toevallig wel, maar de media en mensen gebruiken het woord compleet fout:
totalloss is niet een nederlands woord, het is gewoon engels voor een auto die niet meer te repareren valt.
Hoevaak ze op SBShet wel niet over totalloss hebben bij een ongeluk terwijl er alleen maar een deuk in de moterkap zit
subklacht: waarom zeggen ze dat een auto totalloss raakt. Een auto is een total loss.
Totalloss is inderdaad geen woord. Total loss mag wel, en in het Nederlands betekent dat gewoon 'onherstelbaar beschadigd'. Dus dan is/raakt een auto wel total loss.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef twiFight het volgende:
Ikzelf weet het toevallig wel, maar de media en mensen gebruiken het woord compleet fout:
totalloss is niet een nederlands woord, het is gewoon engels voor een auto die niet meer te repareren valt.
Hoevaak ze op SBShet wel niet over totalloss hebben bij een ongeluk terwijl er alleen maar een deuk in de moterkap zit
subklacht: waarom zeggen ze dat een auto totalloss raakt. Een auto is een total loss.
Je hebt twee soorten van total loss, economisch en technisch. Technisch is als de auto niet meer te repareren valt en economisch als de reparatie kosten hoger dan de dagwaarde zijn.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef twiFight het volgende:
Nog zoiets: aquaplanningquote:Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef twiFight het volgende:
Het aanleggen van kunstmatige meren, kanalen en stuwmeren bijvoorbeeld heet toch Aquaplanning?quote:Op donderdag 24 september 2009 23:24 schreef Crutch het volgende:
[..]
Nog zoiets: aquaplanningHallo! Alsof er ergens een plas water bewust wordt neergekwakt, onder het motto: "Zo, plannen we hier nog effe een zooitje gevaarlijk water"
Het is aquaplaning. 'Planing' is een ander woord voor zeilen.
Dit was mijn verkapte tvp.
Pippi Langkous werd ingesproken door een oudere vrouwquote:Op vrijdag 25 september 2009 10:34 schreef Niara het volgende:
Na het zien van het beruchte Wicky filmpje: zijn stem wordt ingesproken door het meisje (toch?) dat ook Pippi Langkous inspreekt.
??quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:19 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Waarom er aan de gevels van sommige kroegen een regenboogvlag hangt
Deze heb ik een kleine week geleden gepost >.<quote:Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef twiFight het volgende:
quote:
Stilletjes had ik gehoopt dat iemand gewoon bij zo'n bar naar binnen zou lopen om het uit te vindenquote:
Kan best lachen zijn hoor.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:46 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
Stilletjes had ik gehoopt dat iemand gewoon bij zo'n bar naar binnen zou lopen om het uit te vinden
ja, stel je voor. allemaal enge mannen, straks heb jij het ookquote:Op vrijdag 25 september 2009 18:46 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
Stilletjes had ik gehoopt dat iemand gewoon bij zo'n bar naar binnen zou lopen om het uit te vinden
Nog eentje: YMCA staat voor Young Men's Christian Association en heeft dus niks met homo's te makenquote:Op vrijdag 25 september 2009 18:34 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk dat je het nu snapt??
Groetjes YMCA!
Het was mij zelfs nooit opgevallen, totdat ik uit de kast kwamquote:Op vrijdag 25 september 2009 17:19 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Waarom er aan de gevels van sommige kroegen een regenboogvlag hangt
Ah, ok. Ik had het ook maar ergens gehoordquote:Op vrijdag 25 september 2009 10:34 schreef Niara het volgende:
Na het zien van het beruchte Wicky filmpje: zijn stem wordt ingesproken door het meisje (toch?) dat ook Pippi Langkous inspreekt.
Verder is het Disney logo niet de handtekening van Walt Disney
[ afbeelding ]
Was wel leuk geweest![]()
edit: met een beetje fantasie toch wel een beetje, gewoon minderk rullen![]()
Die is net zo nieuw voor me als Q8 wasquote:Op zaterdag 26 september 2009 19:15 schreef Leso_Varen het volgende:
Dat 'esso' gewoon de uitspraak is van S-O, wat weer staat voor Standard Oil...
Oh, en ik heb lang gedacht dat BP voor BenzinePomp stond.
Hmmm ja, dat soort uitspraakfouten hou je altijd als je jonger bentquote:Op zaterdag 26 september 2009 19:44 schreef -.- het volgende:
Dat Oom Dagobert niet in klondieke goud ging zoeken maar in de klondaik
Occasions zijn toch gewoon 2e hands auto's?quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:04 schreef Maraca het volgende:
Ik kom er net achter dat een occasion geen automerk isAlleen snap ik nog niet helemaal wat het nu wel precies is
* Maraca auton00b is![]()
Oh en de bonusvraag: wat is een plv in een organisatie?
Dank uquote:Op zaterdag 26 september 2009 21:05 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Occasions zijn toch gewoon 2e hands auto's?
plv = plaatsvervangend.
Dat lijkt me toch niet zo moeilijk? Familienamen evolueren over een paar honderd jaar nog wel eens, die zullen oorspronkelijk zijn ingevoerd voor administratieve doeleinden, en voor het gemak meestal door het beroep of iets dergelijks van de persoon als achternaam in te voeren. ''Piet Timmermans'', wat voor beroep had zijn voorouder denk je?quote:Op zondag 27 september 2009 21:02 schreef Cumshooter het volgende:
de meeste dingen begrijp ik pas jaren later
maar ik snap nog steeds niet waar je familie namen van daan komen:S
Lees deze maar eens door....quote:Op zondag 27 september 2009 21:02 schreef Cumshooter het volgende:
Achternamen zijn nog niet zo heel oud, enkele honderden jaren.. Door Napoleon ingevoerd.. Is bedacht om mensen uit elkaar te houden, vroeger mocht je gewoon je eigen naam bedenken, mensen gebruikten dan hun beroep of plaatsnaam etc.quote:Op zondag 27 september 2009 21:02 schreef Cumshooter het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |