Je hebt gelijk, laten we de Canadezen erop afsturenquote:Op donderdag 24 september 2009 22:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Die zeehond pedofileert Wicky :/
Heel herkenbaarquote:- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
Ik vind het sowieso nogal een niet-voor-tere-kinderzieltjes-scenequote:Op donderdag 24 september 2009 22:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Die zeehond pedofileert Wicky :/
quote:Op donderdag 24 september 2009 22:58 schreef PiRANiA het volgende:
Het wil me niet lukken hier een onverkapte tvp neer te zetten, waarvoor mijn oprechte excuses
Total loss wil toch zeggen dat de reparatie duurder is dan dat de auto waard is? Dus dan kan een deuk in de motorkap best totalloss zijn...quote:Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef twiFight het volgende:
met risico van herpost, give multi topic search!
Ikzelf weet het toevallig wel, maar de media en mensen gebruiken het woord compleet fout:
totalloss is niet een nederlands woord, het is gewoon engels voor een auto die niet meer te repareren valt.
Hoevaak ze op SBShet wel niet over totalloss hebben bij een ongeluk terwijl er alleen maar een deuk in de moterkap zit
subklacht: waarom zeggen ze dat een auto totalloss raakt. Een auto is een total loss.
Totalloss is inderdaad geen woord. Total loss mag wel, en in het Nederlands betekent dat gewoon 'onherstelbaar beschadigd'. Dus dan is/raakt een auto wel total loss.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef twiFight het volgende:
Ikzelf weet het toevallig wel, maar de media en mensen gebruiken het woord compleet fout:
totalloss is niet een nederlands woord, het is gewoon engels voor een auto die niet meer te repareren valt.
Hoevaak ze op SBShet wel niet over totalloss hebben bij een ongeluk terwijl er alleen maar een deuk in de moterkap zit
subklacht: waarom zeggen ze dat een auto totalloss raakt. Een auto is een total loss.
Je hebt twee soorten van total loss, economisch en technisch. Technisch is als de auto niet meer te repareren valt en economisch als de reparatie kosten hoger dan de dagwaarde zijn.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef twiFight het volgende:
Nog zoiets: aquaplanningquote:Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef twiFight het volgende:
Het aanleggen van kunstmatige meren, kanalen en stuwmeren bijvoorbeeld heet toch Aquaplanning?quote:Op donderdag 24 september 2009 23:24 schreef Crutch het volgende:
[..]
Nog zoiets: aquaplanningHallo! Alsof er ergens een plas water bewust wordt neergekwakt, onder het motto: "Zo, plannen we hier nog effe een zooitje gevaarlijk water"
Het is aquaplaning. 'Planing' is een ander woord voor zeilen.
Dit was mijn verkapte tvp.
Pippi Langkous werd ingesproken door een oudere vrouwquote:Op vrijdag 25 september 2009 10:34 schreef Niara het volgende:
Na het zien van het beruchte Wicky filmpje: zijn stem wordt ingesproken door het meisje (toch?) dat ook Pippi Langkous inspreekt.
??quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:19 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Waarom er aan de gevels van sommige kroegen een regenboogvlag hangt
Deze heb ik een kleine week geleden gepost >.<quote:Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef twiFight het volgende:
quote:
Stilletjes had ik gehoopt dat iemand gewoon bij zo'n bar naar binnen zou lopen om het uit te vindenquote:
Kan best lachen zijn hoor.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:46 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
Stilletjes had ik gehoopt dat iemand gewoon bij zo'n bar naar binnen zou lopen om het uit te vinden
ja, stel je voor. allemaal enge mannen, straks heb jij het ookquote:Op vrijdag 25 september 2009 18:46 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
Stilletjes had ik gehoopt dat iemand gewoon bij zo'n bar naar binnen zou lopen om het uit te vinden
Nog eentje: YMCA staat voor Young Men's Christian Association en heeft dus niks met homo's te makenquote:Op vrijdag 25 september 2009 18:34 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk dat je het nu snapt??
Groetjes YMCA!
Het was mij zelfs nooit opgevallen, totdat ik uit de kast kwamquote:Op vrijdag 25 september 2009 17:19 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Waarom er aan de gevels van sommige kroegen een regenboogvlag hangt
Ah, ok. Ik had het ook maar ergens gehoordquote:Op vrijdag 25 september 2009 10:34 schreef Niara het volgende:
Na het zien van het beruchte Wicky filmpje: zijn stem wordt ingesproken door het meisje (toch?) dat ook Pippi Langkous inspreekt.
Verder is het Disney logo niet de handtekening van Walt Disney
[ afbeelding ]
Was wel leuk geweest![]()
edit: met een beetje fantasie toch wel een beetje, gewoon minderk rullen![]()
Die is net zo nieuw voor me als Q8 wasquote:Op zaterdag 26 september 2009 19:15 schreef Leso_Varen het volgende:
Dat 'esso' gewoon de uitspraak is van S-O, wat weer staat voor Standard Oil...
Oh, en ik heb lang gedacht dat BP voor BenzinePomp stond.
Hmmm ja, dat soort uitspraakfouten hou je altijd als je jonger bentquote:Op zaterdag 26 september 2009 19:44 schreef -.- het volgende:
Dat Oom Dagobert niet in klondieke goud ging zoeken maar in de klondaik
Occasions zijn toch gewoon 2e hands auto's?quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:04 schreef Maraca het volgende:
Ik kom er net achter dat een occasion geen automerk isAlleen snap ik nog niet helemaal wat het nu wel precies is
* Maraca auton00b is![]()
Oh en de bonusvraag: wat is een plv in een organisatie?
Dank uquote:Op zaterdag 26 september 2009 21:05 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Occasions zijn toch gewoon 2e hands auto's?
plv = plaatsvervangend.
Dat lijkt me toch niet zo moeilijk? Familienamen evolueren over een paar honderd jaar nog wel eens, die zullen oorspronkelijk zijn ingevoerd voor administratieve doeleinden, en voor het gemak meestal door het beroep of iets dergelijks van de persoon als achternaam in te voeren. ''Piet Timmermans'', wat voor beroep had zijn voorouder denk je?quote:Op zondag 27 september 2009 21:02 schreef Cumshooter het volgende:
de meeste dingen begrijp ik pas jaren later
maar ik snap nog steeds niet waar je familie namen van daan komen:S
Lees deze maar eens door....quote:Op zondag 27 september 2009 21:02 schreef Cumshooter het volgende:
Achternamen zijn nog niet zo heel oud, enkele honderden jaren.. Door Napoleon ingevoerd.. Is bedacht om mensen uit elkaar te houden, vroeger mocht je gewoon je eigen naam bedenken, mensen gebruikten dan hun beroep of plaatsnaam etc.quote:Op zondag 27 september 2009 21:02 schreef Cumshooter het volgende:
Volgens mij is de kast ook de meest onverstaanbare band van NLquote:Op maandag 28 september 2009 22:25 schreef Bellatrix het volgende:
Ik dacht altijd dat in dat liedje van De Kast, Woorden zonder Woorden, dat hij
We hebben woorden zonder woorden
en we lezen elkaars erfenissen
zong, maar het is dus ergernissen. Ik vond het al zo raar, je bent lang bij elkaar dus dan mag je ineens iemands erfenis lezen?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:38 schreef cemeteryslut het volgende:
het is niet persimistisch, maar pessimistisch
werdt net en publique verbeterd.
Dat is nog niet heel lang zo. De Jong: “Op 1 februari vorig jaar zijn we daarmee begonnen. Tot 1 februari 2003 is het plaatsen van deze duplicaatcode optioneel, daarna wordt het wettelijk verplicht. De bedoeling van dit brandmerk is zorgen dat een kwaadwillende geen overtreding kan begaan met de oorspronkelijke kentekenplaten waarvan de eigenaar de dupe wordt. Door de duidelijk zichtbare duplicaatcode – ook te zien bij fotocontroles – kan de rechtmatige eigenaar aantonen dat hij of zij daarvoor zelf niet aansprakelijk is.”quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:57 schreef Han-Pekel het volgende:
Ben er laatst achtergekomen dat het kleine 1'tje op een nummerbord betekend dat het niet het oorspronkelijke nummerbord is maar een duplicaat..
Nu ik dit aan het lezen ben hebben Koen en Sander het erover op 3FM!quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:28 schreef mmascha het volgende:
Dat er ook Tjolk halfvolle melk was!
Maarja, de koe is toch wel het minst leuke plaatje naast de aap(banaan), beer(chocolade) en haas(aarbei).
Het is Coenquote:Op dinsdag 29 september 2009 16:38 schreef Coolfool het volgende:
[..]
Nu ik dit aan het lezen ben hebben Koen en Sander het erover op 3FM!
Ik dacht altijd dat als er een 1 op de plaat staat, dat de andere plaat gestolen was.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:57 schreef Han-Pekel het volgende:
Ben er laatst achtergekomen dat het kleine 1'tje op een nummerbord betekend dat het niet het oorspronkelijke nummerbord is maar een duplicaat..
Dat er een duplicaat van het duplicaat gemaakt isquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:53 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat als er een 1 op de plaat staat, dat de andere plaat gestolen was.![]()
Wat betekend die 2 dan?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:18 schreef M.rak het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat Mein Kampf van Hitler mijn kamp betekende. Later kwam ik er achter dat het mijn strijd was...
Dat Darth Vader zijn stem werd ingesproken door James Earl Jones kwam ik pas 2 maanden geleden achter. Heb nog nooit de link gelegdquote:
Waarom???quote:Op woensdag 30 september 2009 05:53 schreef Koekz het volgende:
[..]
Dat Darth Vader zijn stem werd ingesproken door James Earl Jones kwam ik pas 2 maanden geleden achter. Heb nog nooit de link gelegdIk dacht altijd dat er een blanke man was met zo'n diepe negerstem
quote:
Lead schrijf je met een a.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:39 schreef NekoKoneko het volgende:
Kwam net opeens tot de conclusie dat Led Zeppelin gewoon Loden Zeppelin betekent
Tenzij je een trein in je oog krijgt.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:13 schreef OeJ het volgende:
Ik was vandaag met de hond aan het wandelen, toen keek ik in de verte naar een auto, en bedacht: goh, wat een mini-autootje. Dat is natuurlijk bedrog van je ogen, maar omdat je altijd iets van een afstandje bekijkt -zelfs als het heel dichtbij is - zie je dus eigenlijk nooit iets op ware grootte.
Ook eens kijken wat er gebeurd als King Jaffe Joffer bij het appartement van Semmi aanklopt (1a). En wat er anders is als Semmi dan de 2de keer opendoet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 02:52 schreef Paul.Kersey het volgende:
In de film met Eddie Murphy "Trading Places" uit 1983.
verhaallijn De rijke Randolph (Ralph Bellamy) en Mortimer Duke (Don Ameche) discussiëren over de vraag of de klasse van een mens in hem zit of dat enkel zijn omstandigheden daarvoor zorgen. Bij wijze van weddenschap (voor één dollar) besluiten ze de proef op de som te nemen en de levens van zwerver Billy Ray Valentine (Eddie Murphy) en arrogante yup Louis Winthorpe III (Dan Aykroyd) compleet overhoop te gooien. Wanneer de twee er na een tijd achterkomen hoe de vork in de steel zit, willen ze wraak. Ze willen de Dukes een lesje leren dat mensenlevens geen speelgoed zijn waar ze naar hartenlust mee kunnen sollen.
Uit eindelijk zijn Randolph (Ralph Bellamy) en Mortimer Duke (Don Ameche) failliet.
Wat me op voel in de film "Coming to America" (1988 ook Eddie Murphy). Op een gegevens moment deelt Eddie Murphy (prince Akeem) een zak geld uit aan twee zwervers .... mag je raden wie dat waren .... juist ja
Randolph (Ralph Bellamy) en Mortimer Duke (Don Ameche)...waarvan er een nog zegt .."we are back in business....
Gewoon iets voor de oplettende filmfan.
Maar Paul de Leeuw wil dat we het met z'n allen massaal een voklabalkje gaan noemen (volgende klant)quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:58 schreef AskMe het volgende:
Dat dit (zo'n balkje voor tussen de boodschappen):
[ afbeelding ]
een "Beurtbalkje heet" .
Wat?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:14 schreef MarkyB het volgende:
Na de marathon van afgelopen weekend van Villa Achterwerk ben ik er misschien achter wat de naam betekent
Villa, een opgeleukt voor je bankstel
Villa Achterwerk, je bankstel... Dat ding waar je op zit als je naar het programma op tv kijkt..quote:
als je daar een s in ziet ben je wel een hele grote mongool.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:39 schreef Wootism het volgende:
Ik had vroeger altijd FILS schoenen!
Kwam er echt veel te laat achter dat het FILA was ......
Dom logo...
[ afbeelding ]
Komt meer door de aan-elkaar-schrijf letter die we allemaal op de basisschool hebben geleerd denk ik...quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:39 schreef Wootism het volgende:
Ik had vroeger altijd FILS schoenen!
Kwam er echt veel te laat achter dat het FILA was ......
Dom logo...
[ afbeelding ]
Nooit aan elkaar leren schrijven?quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:41 schreef GhostfaceKillah het volgende:
[..]
als je daar een s in ziet ben je wel een hele grote mongool.
Dat dus.quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:43 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Komt meer door de aan-elkaar-schrijf letter die we allemaal op de basisschool hebben geleerd denk ik...
edit:
zoals deze S, van Naomi's:
[ afbeelding ]
Ja, zover was ik... maar die laatste zin van jou zal je toch even toe moeten lichten....quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:37 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Villa Achterwerk, je bankstel... Dat ding waar je op zit als je naar het programma op tv kijkt..
Was een 'woord' vergetenquote:Op maandag 5 oktober 2009 11:52 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ja, zover was ik... maar die laatste zin van jou zal je toch even toe moeten lichten....
ik snap em nietquote:Ik dacht altijd dat co-schappen lopen was, dat je in de supermarkt als vakkenvuller bepaalde schappen bij moest vullen, de zogenaamde co-schappen
Co-schappen is zeg maar een 'stage' voor geneeskundestudenten. Hij dacht dus dat een term voor vakkenvullers wasquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:21 schreef Lano het volgende:
dit kwam ik tegen in een vorig deel
[..]
ik snap em nietiemand die het mij uit wil leggen of moet ik over een paar jaar terugkomen
Toch klopt wat je zegt wel (volgens wikipedia, althans: )quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:31 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
CrapEn dan heb ik nog wel Engels gestudeerd
Nou ja, foutje bedankt
quote:Vervolgens gaat de groep van 15 oktober tot 20 december 1968 onder de naam Led Zeppelin, genoemd naar Keith Moon's manier om een slecht optreden te beschrijven (Goin' down like a lead zeppelin)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |