Wat is dat? en nee rasfriet ken ik ook niet...quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:14 schreef Miss_paraplu het volgende:
Dat ze raspatat helemaal niet kennen in het zuiden
Lijkt mij onzin.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:17 schreef Mieron het volgende:
Dat het doven van de cabineverlichting in het vliegtuig tijdens het opstijgen is om je ogen te laten wennen aan de nacht.
Dat dus...maar het kan natuurlijk ook standaard zo ingesteld zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:40 schreef Orbis het volgende:
Doven de lichten niet ook gewoon als het dag is? Ik geloof er weinig van.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:06 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Andere reden kan zijn om energie te sparen bij take off.?
Dat wist ik niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:24 schreef TheFrankey het volgende:
De term: Iemand versieren
Een grote speculaaspop wordt een vrijer genoemd. Vroeger versierde een jongen een speculaaspop met bijvoorbeeld glazuur en noten. Deze bracht hij naar een meisje om haar te laten merken dat hij gevoelens had voor haar. Als de pop door het meisje werd aangenomen, waren de gevoelens wederzijds. Hier komt de uitdrukking iemand versieren vandaan.
Dat is mij ook altijd verteld hoor... Of ja, als in: even alle "overbodige" energie uit omdat het vliegtuig veel kracht nodig heeft tijdens het opstijgenquote:
Dat is dan niet altijd het geval want ik heb vorige maand met Emirates gevlogen en samen met 2 andere nederlanders bij de nooduitgang gezeten. Ik heb geen extra instructies gekregen wat betreft een noodprodecure.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:14 schreef marcel.nl het volgende:
Ik ontdekte trouwens ook in 2008 dat de maatschappij wil dat je engels spreekt en de moedertaal van de maatschappij wanneer je bij de nooduitgangen zit.
Wij moesten tijdens stijgen en landing bij de nooduitgang zitten op de plek van oostduitsers die slechter engels spraken en al helemaal geen nederlands. Martinair wilde uit veiligheidsoverweging dat er mensen zaten die dat wel deden.
Dan voelen zij zich kennelijk heel veilig en gaan ervan uit dat er geen nood zal zijnquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:21 schreef glasbak het volgende:
[..]
Dat is dan niet altijd het geval want ik heb vorige maand met Emirates gevlogen en samen met 2 andere nederlanders bij de nooduitgang gezeten. Ik heb geen extra instructies gekregen wat betreft een noodprodecure.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:24 schreef TheFrankey het volgende:
De term: Iemand versieren
Een grote speculaaspop wordt een vrijer genoemd. Vroeger versierde een jongen een speculaaspop met bijvoorbeeld glazuur en noten. Deze bracht hij naar een meisje om haar te laten merken dat hij gevoelens had voor haar. Als de pop door het meisje werd aangenomen, waren de gevoelens wederzijds. Hier komt de uitdrukking iemand versieren vandaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |