oa jaquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:02 schreef Mr.117 het volgende:
De Qbuzz bussen in Groningen. Ik dacht dat het gewoon een grappige naam was maar is dus kubus.
quote:Qbuzz kan zowel op de Nederlandse manier Kubus, als op de Engelse manier Kjuu - buzz uitgesproken worden. De Q is een verwijzing naar Quality, Engels voor kwaliteit. Buzz staat voor bus. De dubbele Z op het eind zou de naam een eigentijds karakter moeten geven, dat met name jonge reizigers aan zou moeten spreken.
Sjonge wie heeft dat bedacht? vast zo'n hippe jonge marketing figuurtje die hiermee even zo'n 20k heeft opgestreken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:15 schreef kvd het volgende:
Qbuzz kan zowel op de Nederlandse manier Kubus, als op de Engelse manier Kjuu - buzz uitgesproken worden. De Q is een verwijzing naar Quality, Engels voor kwaliteit. Buzz staat voor bus. De dubbele Z op het eind zou de naam een eigentijds karakter moeten geven, dat met name jonge reizigers aan zou moeten spreken.
Juist niet, waarschijnlijk een wereld vreemde 40+er die ook overal ipv een i een ! plaatst en denkt dat dat van deze tijd is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:31 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Sjonge wie heeft dat bedacht? vast zo'n hippe jonge marketing figuurtje die hiermee even zo'n 20k heeft opgestreken.
Ik ga mee met deze verklaringquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:55 schreef Mr.117 het volgende:
Juist niet, waarschijnlijk een wereld vreemde 40+er die ook overal ipv een i een ! plaatst en denkt dat dat van deze tijd is.
Van Holten was toen 50+. Maar geen woord over wie nu Qbuzz heeft voorgesteld en hoe oud die persoon isquote:De naam Qbuzz was een tweede keus. Directeur Rob van Holten had in eerste instantie Antiloop in gedachten als naam voor het nieuwe busbedrijf. Dit was marketingtechnisch echter ongeschikt.
Is ook nieuw voor mij.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:43 schreef Zombiehoofd het volgende:
Ray ban zonnebrillen. Het tegenhouden van stralen, zo letterlijk...
Ik was laatst in een Fries bejaardentehuis. En daar hadden die ouderen het steeds over kwiebusquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:02 schreef Mr.117 het volgende:
De Qbuzz bussen in Groningen. Ik dacht dat het gewoon een grappige naam was maar is dus kubus.
Dat bestaat ook gewoon, die kan je inhuren.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:57 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ik was laatst in een Fries bejaardentehuis. En daar hadden die ouderen het steeds over kwiebus
Alsof ze zingen, Hocus pocus dikke tokusquote:Op maandag 8 augustus 2011 20:48 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik vind "Hokus pokus dikke dokus" van K3 trouwens ook vrij dubieus.
haha jij hebt de musical nooit gehoord! De enige musical die de moeite waard is trouwens. (van ver voor de animatie serie)quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:49 schreef KrentebolHooft het volgende:
Vandaag keek ik een aflevering van Alfred Jodokus Kwak.
Pas nu snap ik dat 'sonderwaterland' eigenlijk 'Zonder water land' is. Een symbolisch afrikaans land met droogte waar Alfred geld voor inzamelt om kanalen te graven.
Dat laatste is nieuw hoor. Interviews worden idd gehouden tussen 2 haaks geplaatste houten borden met reclamequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:35 schreef hilliebillie het volgende:
Ik dacht dat die interviews na een voetbalwedstrijd gehouden werden voor een houten/kartonnen plaat met daarop reclame, maar nu zag ik net die reclame verspringen, dus is het toch een digitaal iets.. Nooit eerder opgevallen..
Schaam je niet. Dat dacht ik ook.quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:09 schreef Armenian het volgende:
Weet niet of iemand het liedje 'White Flag' van Dido kent, maar ze zingt daarin ´I won´t go down with this ship´.
Ik dacht tot 2 weken terug dat ze ´I won´t go down with this shit´ zong
quote:
Toen ik nog bij Albert Heijn werkte had iemand ze in de koeling geflikkerd en waren ze blauwig geworden.quote:
Hoe kan het pigment zo veranderen dat ze blauw worden?quote:
Maar het blauw worden van een banaan heeft toch niets met rijpen te maken?quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:06 schreef Dastan het volgende:
Een banaan rijpt juist minder snel in de koelkast, dus dat lijkt me sowieso al niet correct.
Doe hem eens in de Magnetron, kun je lachenquote:Op maandag 22 augustus 2011 23:11 schreef whY... het volgende:
Een banaan is het best boven een temperatuur van 15 graden Celsius te bewaren. Een bananen cel zal ongeveer 18 graden Celsius warm zijn.
Thank you, Sherlockquote:Op maandag 22 augustus 2011 23:23 schreef whY... het volgende:
Hahaha nee liever niet XD Alhoewel een magnetron niks met temperatuur doet, dit werkt allemaal op golflengtes en de effecten op de watermoleculen (die maken je eten, drinken etc. warm).
Waar ik jaaaaren later pas achter kwam (om even ot te gaan) is dat bananen niet naar het licht groeien. Dat is dus ook niet de reden waarom ze krom zijn. Oh zul je dan zeggen, waarom dan wel?
Bananen zijn vruchten die aan een stammetje van de palm (welke een plant is en geen boom) groeien. Deze vrucht groeit tegen de zwaartekracht in, dus omhoog. Naarmate de banaan groter wordt zakt hij door zijn gewicht geleidelijk iets naar beneden terwijl de banaan als geheel omhoog blijft groeien. Er ontstaat dus een kromming. De kromming zal bij het vruchtbeginsel ook steiler zijn dan aan de voet, welke dus hoger in de palm zit dan het beginsel.
Idd, en dat wit blijven komt door een proces genaamd etoilering. De plant zal snel in lengte toenemen om naar het licht toe te groeien. Dan pas kan er fotosynthese plaatsvinden en zal de plant bladgroenkorrels aanmaken. Hiervoor zal hij zijn cellen flink uitstrekken waardoor je een heel sappige plant krijgt. Iets wat je met asperges wilt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:06 schreef FrankRicard het volgende:
Naast het hierboven genoemde witlof en bloemkool worden ook asperges groen als ze in het licht groeien.
Die er door het knijpen in die schil eigenlijk al los opligt zodat je 'm zo weg kan gooien.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:49 schreef FrankRicard het volgende:
Dan zit er een vies zwart puntje aan de bovenkant van je banaan.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dat er een scherp puntje in de dop van een tube zit. En Dat je die dus kan gebruiken om het stukje aluminium van de tube door te prikken. Heb jaren met vorken, scharen en dergelijke lopen klooien...
Klopt. Nadeel is wel dat dat puntje vies kan worden (van die chef-kaas bijvoorbeeld) en dat kan dan weer schimmelen enzo.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dat er een scherp puntje in de dop van een tube zit. En Dat je die dus kan gebruiken om het stukje aluminium van de tube door te prikken. Heb jaren met vorken, scharen en dergelijke lopen klooien...
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Mijn vader zei in dat verband altijd uitvieren. En dat betekent iets laten uitlopen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:15 schreef Miss_paraplu het volgende:
Dat het wanneer je op de fiets zit en je rijdt een heuvel af zo, dat, dat uitrollen heet. Ik dacht altijd uitveren. Dat zei mn moeder vroeger altijd..dus neem je dat over.. Maar toen ik dat aan mijn vriend vertelde, dat ik dat op dat moment deed begon hij te lachen. Hij zei dat heet uitrollen' hoor. okee
Dat had ik enkele jaren geleden zelf uitgevogeld, was wel een hele schok dat ik ruim 20 jaar mijn veters verkeerd had gestrikt.quote:
Nasi is dan ook kort voor nasi goreng, wat Indonesisch is voor gebakken rijstquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:00 schreef vencodark het volgende:
Ik geloof dat ik er 4 jaar geleden pas achter kwam dat nasi, gewoon witte rijst met bepaalde kruiden en sausje is. Ik dacht serieus dat nasi en witte rijst iets heel anders was.
Inderdaad, daar kwam ik ook niet heel lang geleden achter.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:12 schreef debeterebob het volgende:
Dat je als je gaat pinnen je dat ook bij een andere bank dan je eigen kan doen. Om er een hele tijd later achter te komen dat dat maar 1x per dag kan. Was wel een momentjes toen
Anders lees je deze pagina gewoon even.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:22 schreef Nijmegen78 het volgende:
Dat het handiger is om een banaan aan de "achterkant" (dus niet waar het steeltje zit) te openen. Leve youtube en aapjes!
quote:
De zogenaamde platte knoop, die heb ik ook geleerd op de kleuterschool samen met de normale.quote:
Ho-Ly-Shitquote:
Blijkbaar heb ik het altijd al "goed" gedaan.quote:
en het is niet alleen om de vliegen uit het flesje te houden maar ook om de ongelovelijke putlucht van de corona te verbloemenquote:Op zondag 17 juli 2011 10:04 schreef gunk77 het volgende:
Dat het citroentje in Corona niet voor de lekkere smaak is, maar van origine bedoeld was om vliegen mee te verjagen in Mexico.....
Geen slecht woord over m'n moederquote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:
haha hebben jullie moeders je niet opgevoed, ik heb altijd geleerd als mijn schoenveter steeds open gaat dan probeer je eerst de platte knoop (die in het filmpje) als dat nog niet genoeg is de dubbele knoop (hetzelfde als een normale maar dan 1 keer de lussen doortrekken en nog een keer doen)
Dat heb ik indd. ook pas een paar jaar geleden ontdekt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:12 schreef debeterebob het volgende:
Dat je als je gaat pinnen je dat ook bij een andere bank dan je eigen kan doen. Om er een hele tijd later achter te komen dat dat maar 1x per dag kan. Was wel een momentjes toen
Ik was een aantal jaar geleden in Brazilie. Daar viel het me op dat ze in rijst altijd rozijnen deden enzo.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:30 schreef whY... het volgende:
Uiteraard de klassieker waar ik een paar jaar geleden achter kwam.
Dat het Chinese eten in Nederland heul geen Chinees is. Het is allemaal Indonesisch met wat Chinese tintjes maar in China zal je het zo echt allemaal niet vinden zoals het hier bij de Chinees te krijgen is.
Dit geldt trouwens voor heeeel veel eten met een 'landsnaam' eraan gekoppeld. Vaak komt het gewoon uit de Nederlandse keuken.
Wie zegt dat nouquote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:31 schreef marcel.nl het volgende:
Ik krijg trouwens jeuk van mensen die zeggen dat zij een "chineesje nemen."
Nee, want dat ben ik ook.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:38 schreef Beavis het volgende:
[..]
Blijkbaar heb ik het altijd al "goed" gedaan.
Zou het eraan kunnen liggen dat ik linkshandig ben?
Hey, ik heb precies hetzelfdequote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:38 schreef Beavis het volgende:
[..]
Blijkbaar heb ik het altijd al "goed" gedaan.
Zou het eraan kunnen liggen dat ik linkshandig ben?
En Wii is zijn spelcomputerquote:
'k snap em niet////quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:57 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Of als er een vrouwtje in het restaurant naar je toe komst: wilt u menu?
Dan zeggen: nee, liever na het eten...
Post je over een paar jaar als je hem wel snapt wel even in dit topic dan?quote:
Ga ik proberen! Ik heb ook van die veters die altijd losgaan, ook met een extra knoop erbovenop.quote:
Same here, en toen ik hem eindelijk een keer door had en hem aan iemand anders vertelde antwoordde die met 'en wie is zijn vrouw?'quote:
Wat is dat? en nee rasfriet ken ik ook niet...quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:14 schreef Miss_paraplu het volgende:
Dat ze raspatat helemaal niet kennen in het zuiden
Lijkt mij onzin.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:17 schreef Mieron het volgende:
Dat het doven van de cabineverlichting in het vliegtuig tijdens het opstijgen is om je ogen te laten wennen aan de nacht.
Dat dus...maar het kan natuurlijk ook standaard zo ingesteld zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:40 schreef Orbis het volgende:
Doven de lichten niet ook gewoon als het dag is? Ik geloof er weinig van.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:06 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Andere reden kan zijn om energie te sparen bij take off.?
Dat wist ik niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:24 schreef TheFrankey het volgende:
De term: Iemand versieren
Een grote speculaaspop wordt een vrijer genoemd. Vroeger versierde een jongen een speculaaspop met bijvoorbeeld glazuur en noten. Deze bracht hij naar een meisje om haar te laten merken dat hij gevoelens had voor haar. Als de pop door het meisje werd aangenomen, waren de gevoelens wederzijds. Hier komt de uitdrukking iemand versieren vandaan.
Dat is mij ook altijd verteld hoor... Of ja, als in: even alle "overbodige" energie uit omdat het vliegtuig veel kracht nodig heeft tijdens het opstijgenquote:
Dat is dan niet altijd het geval want ik heb vorige maand met Emirates gevlogen en samen met 2 andere nederlanders bij de nooduitgang gezeten. Ik heb geen extra instructies gekregen wat betreft een noodprodecure.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:14 schreef marcel.nl het volgende:
Ik ontdekte trouwens ook in 2008 dat de maatschappij wil dat je engels spreekt en de moedertaal van de maatschappij wanneer je bij de nooduitgangen zit.
Wij moesten tijdens stijgen en landing bij de nooduitgang zitten op de plek van oostduitsers die slechter engels spraken en al helemaal geen nederlands. Martinair wilde uit veiligheidsoverweging dat er mensen zaten die dat wel deden.
Dan voelen zij zich kennelijk heel veilig en gaan ervan uit dat er geen nood zal zijnquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:21 schreef glasbak het volgende:
[..]
Dat is dan niet altijd het geval want ik heb vorige maand met Emirates gevlogen en samen met 2 andere nederlanders bij de nooduitgang gezeten. Ik heb geen extra instructies gekregen wat betreft een noodprodecure.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:24 schreef TheFrankey het volgende:
De term: Iemand versieren
Een grote speculaaspop wordt een vrijer genoemd. Vroeger versierde een jongen een speculaaspop met bijvoorbeeld glazuur en noten. Deze bracht hij naar een meisje om haar te laten merken dat hij gevoelens had voor haar. Als de pop door het meisje werd aangenomen, waren de gevoelens wederzijds. Hier komt de uitdrukking iemand versieren vandaan.
Je bedoelt die richel zodat de sappen niet alle kanten op lopen?quote:Op woensdag 7 september 2011 20:11 schreef bulbjes het volgende:
Ik net tegen mn vriend terwijl ik de snijplank afwas 'Hm jij gebruikt altijd de andere kant van de snijplank he? Ik gebruik altijd die andere kant (kant met inkepingen)'.
Hij terug 'Ja die inkepingen zitten erin om hem makkelijk op te pakken, en met die andere kant heb je ook meer snijvlak'.
Ik 'Oh dus DAT (kant zonder inkepingen) is de bovenkant, even posten in dit topic op Fok
'
Dan is het dus wel het snijgedeelte?quote:Op woensdag 7 september 2011 20:33 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Je bedoelt die richel zodat de sappen niet alle kanten op lopen?
Wel voor "natte" producten, groente, fruit en vlees. De andere kant voor stokbrood.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dan is het dus wel het snijgedeelte?
quote:Op woensdag 7 september 2011 20:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Dan is het dus wel het snijgedeelte?
Potdomme ja! Scherp opgemerktquote:Op woensdag 7 september 2011 22:06 schreef ß het volgende:
Dat deze reeks gisteren haar tiende verjaardag vierde.
Daar pak je de broodplank voorquote:Op woensdag 7 september 2011 20:48 schreef Rucky het volgende:
[..]
Wel voor "natte" producten, groente, fruit en vlees. De andere kant voor stokbrood.
Nee, ik denk dat jij zo'n plastic snijplank voor je hebt...die hebben idd een richel volgens mij.quote:Op woensdag 7 september 2011 20:33 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Je bedoelt die richel zodat de sappen niet alle kanten op lopen?
Ik snap het nog steeds niet hoor. Vind het zo nep overkomen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 02:11 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik snapte nooit waarom mensen tegen anderen zeiden 'het spijt me voor je' als er iets ergs was gebeurd, ik vroeg altijd aan mijn ouders waarom ze dat zeiden, aangezien zij niet de personen waren die iets hadden gedaan. Dus snapte ik niet dat ze zich verontschuldigde.
Vond het heel moeilijk om dit te begrijpen xD
Ik zeg dat ook wel eens hoor, als ik degene ben die over dat onderwerp begon.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:48 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik snap het nog steeds niet hoor. Vind het zo nep overkomen.
Ik dacht eigenlijk dat 'tales' op verhalen sloeg.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:01 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Ducktales is een woordspeling op het woord ducktails. Daar kom ik nu 5 minuten geleden achter
quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:01 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Ducktales is een woordspeling op het woord ducktails. Daar kom ik nu 5 minuten geleden achter
Ja dat klopt, maar het woord klinkt als ducktails, eendenstaarten. Dat kan toch geen toeval zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:37 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat 'tales' op verhalen sloeg.
Jawelquote:Op zaterdag 17 september 2011 16:44 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar het woord klinkt als ducktails, eendenstaarten. Dat kan toch geen toeval zijn.
Uranus klinkt als your anus, dat kan ook geen toeval zijn!quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:44 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar het woord klinkt als ducktails, eendenstaarten. Dat kan toch geen toeval zijn.
Niet.quote:Op zaterdag 17 september 2011 16:50 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Wat schieten jullie snel in de ontkenning zeg.
Leuk geprobeerd...quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:09 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
We zijn het er wel over eens dat Ducktales in de OP kan he.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |