Idd, en dat wit blijven komt door een proces genaamd etoilering. De plant zal snel in lengte toenemen om naar het licht toe te groeien. Dan pas kan er fotosynthese plaatsvinden en zal de plant bladgroenkorrels aanmaken. Hiervoor zal hij zijn cellen flink uitstrekken waardoor je een heel sappige plant krijgt. Iets wat je met asperges wilt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:06 schreef FrankRicard het volgende:
Naast het hierboven genoemde witlof en bloemkool worden ook asperges groen als ze in het licht groeien.
Die er door het knijpen in die schil eigenlijk al los opligt zodat je 'm zo weg kan gooien.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:49 schreef FrankRicard het volgende:
Dan zit er een vies zwart puntje aan de bovenkant van je banaan.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dat er een scherp puntje in de dop van een tube zit. En Dat je die dus kan gebruiken om het stukje aluminium van de tube door te prikken. Heb jaren met vorken, scharen en dergelijke lopen klooien...
Klopt. Nadeel is wel dat dat puntje vies kan worden (van die chef-kaas bijvoorbeeld) en dat kan dan weer schimmelen enzo.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dat er een scherp puntje in de dop van een tube zit. En Dat je die dus kan gebruiken om het stukje aluminium van de tube door te prikken. Heb jaren met vorken, scharen en dergelijke lopen klooien...
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Mijn vader zei in dat verband altijd uitvieren. En dat betekent iets laten uitlopen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:15 schreef Miss_paraplu het volgende:
Dat het wanneer je op de fiets zit en je rijdt een heuvel af zo, dat, dat uitrollen heet. Ik dacht altijd uitveren. Dat zei mn moeder vroeger altijd..dus neem je dat over.. Maar toen ik dat aan mijn vriend vertelde, dat ik dat op dat moment deed begon hij te lachen. Hij zei dat heet uitrollen' hoor. okee
Dat had ik enkele jaren geleden zelf uitgevogeld, was wel een hele schok dat ik ruim 20 jaar mijn veters verkeerd had gestrikt.quote:
Nasi is dan ook kort voor nasi goreng, wat Indonesisch is voor gebakken rijstquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:00 schreef vencodark het volgende:
Ik geloof dat ik er 4 jaar geleden pas achter kwam dat nasi, gewoon witte rijst met bepaalde kruiden en sausje is. Ik dacht serieus dat nasi en witte rijst iets heel anders was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |