abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69890336
Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad...

- De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait
- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar! )
- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )
- Dat Benelux staat voor België, Nederland en Luxemburg en horeca een samenstelling is van hotel, restaurant en café
-Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.
-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.
- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);
- Dat Gorkum en Gorinchem niet 2 verschillende plaatsen zijn, en 's-Hertogenbosch en Den Bosch ook niet;
- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...
- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';
- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;
- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )
- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Voor alle duidelijkheid: bovengenoemde dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.
Dat u dat maar ff weet.

Met dank aan Scootmobiel voor de OP.

[ Bericht 0% gewijzigd door -J-D- op 10-06-2009 11:17:54 ]
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_69890597
ik dacht ook altijd dat het borstkrol was ipv borstcrawl...
pi_69890674
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:48 schreef -J-D- het volgende:
- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar! )
En ik maar altijd denken dat hij Snelle Japie heette
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:03:46 #4
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_69890764
dat woerkum en woudrichem 1 plaats zijn
House muziek maakt jongeren kapot!!!
pi_69890946
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:03 schreef eRrrrJeee het volgende:
Wou ik precies zeggen!!
Op maandag 23 november 2009 13:51 schreef longinus het volgende:
Masturberen is lekker maar je laten aftrekken is nog lekkerder, zie het als jezelf kietelen, dat werkt ook niet zo goed.
pi_69891013
Ik ken iemand die het liedje "Eye of the tiger" tot z'n twintigste uit volle borst mee heeft gezongen: "I love the tiger!"
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
pi_69891080
de link naar topic #36 staat niet goed

tevens tvp
pi_69891245
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:13 schreef Rijpie het volgende:
de link naar topic #36 staat niet goed

tevens tvp
Wel
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:20:58 #9
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_69891335
Als moeder iets in de magnetron deed en het was klaar, dan stond er altijd ho id (stop het ofzo?), dacht ik....
Bleek het later gewoon 'hold' te zijn
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
pi_69891899
Dat ik een keer iets tegen ben gekomen over de Pinkstergemeente, vervolgens ging zoeken maar de plaats niet bestond
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:39:12 #11
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69891972
Wij hadden vroeger geen auto en deden reizen door Nederland meestal met de trein. Vaak waren dit ritjes naar opa en oma. Ik had alleen niet door dat de trein altijd dezelfde route reed, ik dacht dat dat willekeurig was net als dat je met de fiets ook kon kiezen welke straat je nam om ergens te komen.

Mijn ouders haalden trouwens dan ook altijd dezelfde grap met mij uit en ik trapte er elke keer weer in (ik had nooit door dat het weer die zelfde grap was). Om mijn broertje en ik te vermaken hadden ze een spelletje bedacht; dieren tellen, wie de meeste dieren van zijn soort zag had gewonnen. Broertje mocht dan bijvoorbeeld schapen tellen en mijn opdracht was dan altijd witte eenden tellen. Na een tijdje had hij er dan al 20 en ik nog geen een en werd steeds sjacharijniger. Maar we kwamen dan altijd weer langs Barneveld (?) en daar zitten van die eendenboerderijen waar er zoveel liepen dat ik ze niet zo snel kon tellen. (maar wel probeerde uiteraard)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_69892076
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:03 schreef eRrrrJeee het volgende:
Er stonden in het vorige topic ook nog een paar...misschien kunnen die in de OP erbij...
Ook stonden er een paar plaatsnamen in die meerdere keren voorkomen in Nederland.
pi_69892727
Haha, van het weekend werd er nog iemand bij ons in de auto uitgelachen omdat ze niet wist dat Gorkum en Gorinchem hetzelfde waren... toen vroeg ze voor de grap of Woudrichem dan ook anders moest, zei iedereen heel wijs van niet.. en nu zie ik hier van wel
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:05:45 #14
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_69892903
Dat Zoeterwoudedorp de kern van Zouterwoude is. Zijn dus geen verschillende plaatsen.
Dat Leiden en Leiderdorp wél twee verschillende plaatsen zijn.
pi_69894480
- edit, verkeerde topic -
pi_69897738
Dat in Duitsland Nimwegen en Arnheim wel degelijk Nijmegen en Arnhem zijn. (Auto vol Universiteit studenten in Duitsland die kilometers omrijden). Tis natuurlijk niet mij overkomen
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:30:10 #17
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_69900007
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:01 schreef LastRequest het volgende:
Haha, van het weekend werd er nog iemand bij ons in de auto uitgelachen omdat ze niet wist dat Gorkum en Gorinchem hetzelfde waren... toen vroeg ze voor de grap of Woudrichem dan ook anders moest, zei iedereen heel wijs van niet.. en nu zie ik hier van wel
Ha Ha
House muziek maakt jongeren kapot!!!
pi_69900238
Dat 'Sanitäter' duits is voor Hospik/Doctor en niet een achternaam is Een van die gasten in Medikopter-117 droeg het woord Sanitäter op z'n rug dus ik dacht dat het z'n naam was zoals bij voetbal uniformen
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:51:34 #19
100623 The_Mich
Vakmanschap door meesterschap!
pi_69900677
In één van de vorige delen (ben even deeltje kwijt) stond dat er vroeger tijdverschil was tussen oost en west nederland.
Ben nu al een tijdje op zoek naar dez bron, maar kan het eigenlijk nergens vinden...
Wie helpt???
When I was praying to myself, I suddenly realised: I am God!
pi_69901626
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:51 schreef The_Mich het volgende:
In één van de vorige delen (ben even deeltje kwijt) stond dat er vroeger tijdverschil was tussen oost en west nederland.
Ben nu al een tijdje op zoek naar dez bron, maar kan het eigenlijk nergens vinden...
Wie helpt???
In de Quest van deze maand heb ik hier toevallig iets over gelezen. Had te maken met treinreizen tussen diverse plaatsen, dat het daarvoor toch wel handig was om één tijd te hanteren.
  woensdag 10 juni 2009 @ 18:44:57 #21
189777 zagevent
what's in a name
pi_69906693
Dat als je een [url= code invoert, met als url een youtubefilmpje, je een zelfgemaakte tekst onder het filmpje krijgt. Zo dus:

dit dus
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:54:35 #22
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_69914841
tvp
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:00:26 #23
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_69915092
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:44 schreef zagevent het volgende:
Dat als je een [url= code invoert, met als url een youtubefilmpje, je een zelfgemaakte tekst onder het filmpje krijgt. Zo dus:

dit dus
Hehe, dat wist ik niet Leuk dat je het zegt
Kaleidoscopiklimax
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:16:27 #24
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_69915764
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:44 schreef zagevent het volgende:

dit dus
Krijg nou wat! Als ik op de bovenste versie klik wordt youtube.com in dit tablad geopend i.p.v in een nieuw tablad (Vista plus IE8). En als ik op de onderste versie klik dan wordt het wel gewoon (netzoals bij alle links) in een nieuw tablad geopend. Dus zoals het hoort.

Iedere keer klik ik op fok weer op een filmpje (i.p.v rechtermuisknop en klikken op open in nieuw scherm) en dan moet ik weer terug naar de vorige pagina omdat youtube filmpjes altijd in het zelfde tablad geopend worden. Heb het al eens in feedback gezet maar ze konden/wilden er niets aan doen of ze zouden er eens naar kijken. Weet niet precies wat het verhaal was.

Probleem is overigens dat Fok geen "target=\"_blank\">" meegeeft bij de eerste variant.
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:23:40 #25
100623 The_Mich
Vakmanschap door meesterschap!
pi_69923480
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:15 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

In de Quest van deze maand heb ik hier toevallig iets over gelezen. Had te maken met treinreizen tussen diverse plaatsen, dat het daarvoor toch wel handig was om één tijd te hanteren.
Zou je dit stukje eens in willen scannen misschien of evt. naar me willen mailen.
Stuur me maar een PM voor mailadres
When I was praying to myself, I suddenly realised: I am God!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')