abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67564365
Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |31 | 32 | 33 | 34

Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad...

- De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait
- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar! )
- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )
- Dat Benelux staat voor België, Nederland en Luxemburg en horeca een samenstelling is van hotel, restaurant en café
-Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.
-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.
- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);
- Dat Gorkum en Gorinchem niet 2 verschillende plaatsen zijn, en 's-Hertogenbosch en Den Bosch ook niet;
- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...
- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';
- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;
- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )
- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Voor alle duidelijkheid: bovengenoemde dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.
Dat u dat maar ff weet.

Zo, dan hebben we dat vast gehad.
* Mompelt iets van oude koeien. Sloot enzo.

Hier weer verder

Met dank aan Scootmobiel voor de OP.
pi_67564420
tvp

Om meteen ff daar op verder te gaan: de eerste week ofzo op FOK! dacht ik dat tvp "thanks voor posten" betekende. Zeg maar in de zin van:"interessant/leuk topic".
Heeft er ook wel een beetje van weg...
  maandag 30 maart 2009 @ 23:56:21 #3
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_67564535
Waarom ze bij de slager altijd vroegen of het een beetje meer mocht zijn .
Ik dacht dat je gewoon betaalde wat je zei, en dat "het beetje meer" dus gratis was .
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  maandag 30 maart 2009 @ 23:56:54 #4
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_67564547
TVP.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  maandag 30 maart 2009 @ 23:58:14 #5
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_67564576
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:56 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik dacht dat je gewoon betaalde wat je zei, en dat "het beetje meer" dus gratis was .
haha
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 00:01:53 #6
202014 JJH
Knetter. O+
pi_67564657
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:56 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik heb het als klein kereltje eens geflikt om tegen de slager te zeggen dat ie het zonder plastic schaaltje moest wegen omdat ik vond dat ie m'n moeder afzette.

Tevens Thanks voor posten!!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 00:03:27 #7
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_67564690
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 00:01 schreef JJH het volgende:

[..]

Ik heb het als klein kereltje eens geflikt om tegen de slager te zeggen dat ie het zonder plastic schaaltje moest wegen omdat ik vond dat ie m'n moeder afzette.

Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_67564743
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat de uitdrukking "eis en weder dienende" niets met het weer te maken heeft, maar juridisch van oorsprong is, daar kwam ik vanmiddag pas achter..
Volgens Onze Taal is het toch echt 'IJS en weder dienende', hoor...
quote:
Wat is juist: eis en weder dienende of ijs en weder dienende?

IJs en weder dienende is juist. Het betekent namelijk: 'als ijs en weer dienen', oftewel 'als de (weers)omstandigheden meewerken'. In deze uitdrukking wordt dienen gebruikt in de betekenis 'geschikt, gunstig zijn (voor iets)'. Het Woordenboek der Nederlandsche Taal (WNT) schreef in 1911 het volgende over de uitdrukking: "IJs en weder dienende is het vaste voorbehoud waaronder men hardrijderijen op schaatsen enz. uitschrijft." De betekenis is sindsdien breder geworden: 'als alles goed is, meezit, blijft zoals het is', zoals in 'IJs en weder dienende zitten wij volgende week prinsheerlijk in Parijs.'

Sommigen vermoeden dat de uitdrukking een juridische achtergrond heeft, en denken daarom dat eis en weder dienende juist is; de betekenis zou dan iets zijn als 'als er geen hoor en wederhoor wordt toegepast'. Daar bestaat echter geen enkele aanwijzing voor. Een eis kan niet 'dienen' (een kort geding wel) en weder wordt nergens gebruikt als verkorting van wederhoor. IJs en weder dienende komt met een lange ij al eeuwenlang voor in het Nederlands.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_67565330
quote:

[..]

pi_67565423
quote:

[..]

Ik zei jaren geleden in de supermarkt tegen mijn moeder dat we de groente en fruit eigenlijk zouden moeten wegen zonder zakje. En toen waren er ineens een aantal mensen oma's die zeiden dat ik wel een goede huisvrouw zou worden later .
pi_67567144
quote:

[..]

Ik had altijd moeite met de extra velletjes tussen het rookvlees. Pas toen ik het (veel) later zelf ging eten snapte ik de noodzaak pas.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 07:17:44 #12
202014 JJH
Knetter. O+
pi_67567186
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 07:06 schreef Miesjel het volgende:

[..]

Ik had altijd moeite met de extra velletjes tussen het rookvlees. Pas toen ik het (veel) later zelf ging eten snapte ik de noodzaak pas.
Niet zoiets inderdaad.
pi_67567313
Ik heb eigenlijk niets leuks (meer) toe te voegen, maar ik wil wel weer meelezen!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_67573488
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:06 schreef -J-D- het volgende:
Ik deed vroeger aan judo. Daar werd me de wereldberoemde houtgreep geleerd.
Sinds een paar jaar snap ik dat het geen houtgreep is, maar houdgreep
Vond het al vreemd, want ik zag de link met "hout" niet.
Maar je "houd"t iemand in een greep
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_67573989
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:50 schreef Sneijder5 het volgende:
tvp

Om meteen ff daar op verder te gaan: de eerste week ofzo op FOK! dacht ik dat tvp "thanks voor posten" betekende. Zeg maar in de zin van:"interessant/leuk topic".
Heeft er ook wel een beetje van weg...
Ik dacht eerst dat het Topic Voor Prullenbak betekende..
pi_67574813
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:09 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Ik dacht eerst dat het Topic Voor Prullenbak betekende..
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:36:25 #17
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_67574914
tvp, tevens die pijl in het FedEx logo zie ik ook nu pas
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_67576713
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:36 schreef Thijz het volgende:
*googled fedex en staart naar plaatje*
verdomd!
pi_67591902
Ik wilde net met mijn toetsenbord een 'functie' (hoe noem je dat, zeg maar Bestand, Bewerken, Beeld, Geschiedenis,etc. bovenaan in je internet-venster) openen, maar ik had geen idee hoe. Toen zag ik dat er bij elk woord één letter onderstreept is, en met Alt+B kan je Bestand openen.
Wat een openbaring, ik snapte nooit waarom dat was
pi_67593246
quote:
Cool, ik moest heel lang zoeken voordat ik hem zag, maar hij is idd subtiel
pi_67593423
Ik heb jaren gedacht dat je 'Qua' als 'Kwa' schreef.

Ik zag wel allemaal mensen ' qua ' schrijven, maar ik had ooit een keer opgepikt dat dat 'oude' spelling was. En dat 'kwa' goed is

Ik weet ook echt niet meer waar ik dat vandaan had, maar ik werd laatst even hard uitgelachen daardoor
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_67593516
quote:
gaat ook googlen: nice gezien
Op maandag 27 juli 2009 13:48 schreef Boeman het volgende:
:')
Potentieel goed topic powerlite
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:10:02 #23
207154 IJsbergsla
geen gewone sla..
pi_67594292
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:53 schreef powerlite het volgende:

[..]

gaat ook googlen: nice gezien
Ik zie nog steeds geen pijl

edit: ah, toch wel
Op maandag 12 januari 2009 23:52 schreef Apuleius het volgende:
Godverdomme! DAAR HEB JE DIE SLAKROP OOK WEER!!! :(
pi_67594445
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_67711655
Dat je ' voucher' NIET uitspreekt als ' voe(r)sjee' maar als ' fausjer' (dus zoals het er staat, eigenlijk). Ik dacht altijd dat ' voucher' net als bijv. ' foyer' een Frans leenwoord was, en je het daarom ook op zn Frans uitsprak (dankzij reclames nu op TV eindelijk de juiste uitspraak gehoord, fausjer dus )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')