quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Dit is weer een troltopic geworden.
Huizenmarkt#144: De NVM wil het negatieve sentiment doorbreken
Excuses wist niet dak een nieuwe moest openenquote:Op maandag 6 juni 2011 15:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik zal de huizenmarktreeks weer ff volgen.
Je bedoelt dat zelfs jij en Bolkesteijn die topics niet meer de moeite waard vinden te lezen, laat staan te posten?quote:Op maandag 6 juni 2011 15:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik zal de huizenmarktreeks weer ff volgen.
Ha, ik heb de reeks net gesloten en een hele reeks aan notes gezet. En toen las ik je reactie. Ik ben het dus helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 07:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kan er zo onderhand niet een groot hangslot op die topicreeks, of mag het ONZ? Voor normale discussie is er immers geen plaats, en elke verdwaalde user die iets inhoudelijks probeert te posten wordt door de trolls en clones weggejaagd. Wat vinden jij en B. dat deze catch as catch can topicreeks eigenlijk aan AEX toevoegt?
Prima, maar post dan gewoon niet. Een grapje mag best maar ellenlange slowchat, daar is het topic niet voor bedoeld. Het is overigens best interessant om in de gaten te houden hoe langzamerhand de situatie steeds verder vast loopt, dat kan prima zonder slowchat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:52 schreef xenobinol het volgende:
Het is uberhaupt niet mogelijk om een zinvolle discussie te voeren over de huizenmarkt. Dat lukt niet op bestuurlijk niveau, dus waarom zou het op fok wel lukken? Er is een patstelling die niet doorbroken gaat worden door het verstand te gebruiken, daarvoor is het simpelweg te laat.
Heel apart zelfs.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Dit is weer een troltopic geworden.
Huizenmarkt#144: De NVM wil het negatieve sentiment doorbreken
Ik heb de deelnemers aan het topic er even op gewezen dat het de bedoeling is dat het in AEX over economische/financiële vraagstukken moet gaan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:56 schreef dvr het volgende:
Dit topic gaat over de Bitcoin, een nieuwe digitale munteenheid. Er zitten financiële, economische en maatschappelijke kanten aan, die hier in Beurs & Economie op hun plaats zijn, maar ook allerlei technische. Want je kunt die munten zelf genereren op je PC, als je flink wat rekenkracht hebt. Helaas overheerst het geklets over software en snelle videokaarten deze discussie en dat heeft niets met dit subforum te maken.
En in DIG zitten geen mensen met meer verstand over HW.quote:Op zondag 12 juni 2011 02:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb de deelnemers aan het topic er even op gewezen dat het de bedoeling is dat het in AEX over economische/financiële vraagstukken moet gaan.
met andere woorden: geen posts over naked short selling meer.....quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[info]Ik wil iedereen in AEX even op dit bericht wijzen. Hoewel we volgens mij het braafste forum van FOK! zijn.[/info]
Ik zie geen advertenties meer
Het eerste is wel een leuk topic, het tweede vraagt natuurlijk om gebash. Als je echt van modder gooien houdt, moet je eens een kijkje nemen in de keuken van het huizenmarkt topic.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Kunnen de mods wat strenger optreden tegen getrol in topics zoals:
Wie trade er "for a living"
Niet de klant, maar de winst staat centraal bij verzekeraars
Om de kwaliteit een beetje te handhaven
Ik kom niet in het huizenmarkt topicquote:Op zondag 19 juni 2011 14:27 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Het eerste is wel een leuk topic, het tweede vraagt natuurlijk om gebash. Als je echt van modder gooien houdt, moet je eens een kijkje nemen in de keuken van het huizenmarkt topic.
Zeker, de eerste reactie was ook niet erg hoopgevend btw. Maar volgens mij komt hier in AEX niet of nauwelijks een modje. TS van dat topic heeft btw 100% gelijk met zn uitspraak dat er op dit soort fora vooral GeenStijl tokkies lopen te trollen. Houd ik zelf ook wel van, maar af en toe wil ik ook een topic kunnen volgen zonder dat er direct in getrolld wordt. Bijna onmogelijk op Fok! ......of je moet echt een topic gaan volgen zonder enig sentiment, het bloemschik-topic ofzo.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik kom niet in het huizenmarkt topic. En het 1e topic heeft natuurlijk wel potentie, maar niet als er om zo'n manier getrold wordt, de laatste post in dat topic zegt voldoende lijkt me.
Ik vind AEX sowieso een van de betere sub fora's op FOK. Waar nog enige kwaliteit is te vinden zonder al te veel getrol. Lijkt me dat we dat zo moeten houdenquote:Op zondag 19 juni 2011 14:56 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Zeker, de eerste reactie was ook niet erg hoopgevend btw. Maar volgens mij komt hier in AEX niet of nauwelijks een modje. TS van dat topic heeft btw 100% gelijk met zn uitspraak dat er op dit soort fora vooral GeenStijl tokkies lopen te trollen. Houd ik zelf ook wel van, maar af en toe wil ik ook een topic kunnen volgen zonder dat er direct in getrolld wordt. Bijna onmogelijk op Fok! ......of je moet echt een topic gaan volgen zonder enig sentiment, het bloemschik-topic ofzo.
Maar omdat mijn maandlasten zo veel lager zijn spaar ik weer door. Misschien koop ik later een zomerhuis er bij. Ik heb dan ook geen onderwaarde, de banken vinden me leuk.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Je beseft hopelijk dat je op dat deel dan ook geen rente meer krijgt? Ik leen liever 30 jaar tegen 5% bruto (waar de HRA dus nog vanaf gaat) dan dat ik 90K aflos en 8% rente op het spaargeld misloop.
Je bent de weg kwijt, het topic is elders....quote:Op maandag 20 juni 2011 17:59 schreef de_ier het volgende:
[..]
Maar omdat mijn maandlasten zo veel lager zijn spaar ik weer door. Misschien koop ik later een zomerhuis er bij. Ik heb dan ook geen onderwaarde, de banken vinden me leuk.
Wat betreft mislopen van HRA, die 90k kan wel in een BV gegooid worden en kan ik alsnog HRA op aftrekken. Mooi.
dat niet alleen, maar hij moet ook eens een fiscalist raadplegenquote:Op maandag 20 juni 2011 18:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je bent de weg kwijt, het topic is elders....
Hier: Het grote huizenmarkt slowchat topic #5 : 85 m2. voor 300K
Die laatste post was juist een poging om nog wat van het topic te makenquote:Op zondag 19 juni 2011 14:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik kom niet in het huizenmarkt topic. En het 1e topic heeft natuurlijk wel potentie, maar niet als er om zo'n manier getrold wordt, de laatste post in dat topic zegt voldoende lijkt me.
Je komt er toch niet meer? Dus is het al opgelost.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Zelfs nu nog blijft de huizenmarkt sc een trollengrot. Mijn voorstel zou zijn om alle trollen aldaar die niet in een ander aex topic normaal posten een aex ban te geven en wat simpele anti-trol reges op te stellen en deze goed te handhaven. Het blijft een nieuwswaardig onderwerp maar het topic is nu een drama om te lezen imo.
Ja, ga ff in de FB ook nog lopen trollen... Doe je goed.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)
Your point?quote:Op maandag 20 juni 2011 21:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)
Thx voor je uitleg. Na wat teruglezen is et me duidelijk.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 01:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nou dat ikweethetookniet iedereen die niet op de ondergang van Saab en/of Victor Muller belachelijk zit te maken. Mensen als de vertegenwoordigers van de toeleveranciers die proberen toch nog wat geld terug te zien, toeleveranciers die failliet dreigen te gaan omdat Saab zijn rekeningen niet betaald.
Je hebt nu al tig x aangekondigd dat je weg gaat, dat je je gaat beperken tot een oneliner, etc etc. Nu ben je er klaar mee.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:50 schreef PierreBetfair het volgende:
@Bolkesteijn, ik ben er klaar mee. Dat eindeloze gekleuter en getroll van een klein groepje users...............en als je dan vraagt om niet meer te trollen, gaan ze hier posten dat je offtopic bent gegaan en of er ingegrepen kan worden.
Zoals je na kunt lezen heb ik gewoon inhoudelijke antwoorden gegeven op een vragensteller. Dat wordt dan weer opzettelijk verstoord door wat trollen uit het troll topic middels onzin posts.
Nou ja, its up toe you.
Ik merk wel hoe het verder gaat.
Ach kom op. Beetje de onschuld uit gaan hangen. Iemand een troll noemen en metquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:50 schreef PierreBetfair het volgende:
@Bolkesteijn, ik ben er klaar mee. Dat eindeloze gekleuter en getroll van een klein groepje users...............en als je dan vraagt om niet meer te trollen, gaan ze hier posten dat je offtopic bent gegaan en of er ingegrepen kan worden.
Zoals je na kunt lezen heb ik gewoon inhoudelijke antwoorden gegeven op een vragensteller. Dat wordt dan weer opzettelijk verstoord door wat trollen uit het troll topic middels onzin posts.
Nou ja, its up toe you.
Ik merk wel hoe het verder gaat.
Ik heb in het huizenmarkt-troll-topic enkele keren geroepen dat ik daar pleite ga, om de eenvoudige reden dat ik het continue gebash beu was. In het oorspronkelijke topic, dat gisteren een doorstart heeft gemaakt, heb ik nooit gezegd dat ik wegga.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:52 schreef CoolGuy het volgende:
Je hebt nu al tig x aangekondigd dat je weg gaat, dat je je gaat beperken tot een oneliner, etc etc. Nu ben je er klaar mee.
Nou, prima, ga dan gewoon weg, ipv te roepen dat je er klaar mee bent maar er dan toch steeds over bezig te blijven zeg.
Dit dus.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:11 schreef Scorpie het volgende:
Dan nog is het geen vrijbrief om je postgedrag uit het slowchattopic over te nemen in het serieuze topic, is het zeker niet de bedoeling dat je anderen uit gaat maken voor troll en is het al helemaal niet de bedoeling dat je vervolgens nadat je op je gedrag wordt gewezen gaat lopen huilen dat je er wederom klaar mee bent.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:40 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Boos worden omdat ik je voor de tigste keer moet verbeteren. Je report maar raak jongen
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:37 schreef PierreBetfair het volgende:
Uit je post blijkt dat je totaal niet weet hoe het in elkaar steekt. [..]
Kortom: Je stelt fraude voor die ook nog eens ongunstig uitpakt voor je portemonnee.
Je hebt je roeping als financieel adviseur gemist, Whuzzie
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:44 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ow, dus je moet hier alle onzin van Scorp en Whuzz laten staan. Dat mag niet gecorrigeerd worden.
Oke dan
PierreBetfair is wederom op de man aan het spelen en aan het trollen in Huizenmarkttopic #150: Een nieuwe start. zou een mod hiernaar kunnen kijken?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:23 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Je weet er weer niks van. Nogmaals, voor een afbetaald niet hoofdverblijf betaal je ook dik.
Dit soort dingen werken niet mee aan de discussie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:44 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ow, dus je moet hier alle onzin van Scorp en Whuzz laten staan. Dat mag niet gecorrigeerd worden.
Oke dan
Nee, je moet het iets anders formuleren.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:45 schreef Scorpie het volgende:
PierreBetfair is wederom op de man aan het spelen en aan het trollen in Huizenmarkttopic #150: Een nieuwe start. zou een mod hiernaar kunnen kijken?
Gast, ga je nou serieus door met kutten in Feedback ? Je graaft je eigen graf.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:49 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Nee, je moet het iets anders formuleren.
"Ik ben wederom op mn pik getrapt omdat PierreBF me verbeterd heeft. Daar kan ik niet goed tegen en wil graag dat hij uit het topic verdwijnt zodat ik mn lulkoek ongestoord kan blijven posten"
Zoiets.
ja, en TS moet zich vooral laten leiden door iemand die al een keer door de mand is gevallen en daarom nu een beetje geirriteerd is, want vanaf het moment dat je door de mand viel veranderde je manier van posten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:49 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Nee, je moet het iets anders formuleren.
"Ik ben wederom op mn pik getrapt omdat PierreBF me verbeterd heeft. Daar kan ik niet goed tegen en wil graag dat hij uit het topic verdwijnt zodat ik mn lulkoek ongestoord kan blijven posten"
Zoiets.
Gewoon even een korte uitleg hoe het zit. Thats all.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:51 schreef Scorpie het volgende:
Gast, ga je nou serieus door met kutten in Feedback ? Je graaft je eigen graf.
Het is wel frappant om te zien dat in elk topic waarin jij reageert in AEX volstaat met reacties waarin jij het pretendeerd beter te weten, anderen onzin verkondigen en je en passant ook nog even zeer kortzichtig advies geeft gebaseerd op 3 regels text aan iemand die een huis wilt kopen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:54 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Gewoon even een korte uitleg hoe het zit. Thats all.
We zien wel wat er mee gedaan wordt. Als ik een ban krijg accepteer ik die meteen.
Uitleg graag, dan kan de mod gelijk oordelen. Dit is namelijk wederom onzin.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:52 schreef CoolGuy het volgende:
ja, en TS moet zich vooral laten leiden door iemand die al een keer door de mand is gevallen en daarom nu een beetje geirriteerd is, want vanaf het moment dat je door de mand viel veranderde je manier van posten.
Nee, ik doelde gewoon op je post die aangaf dat een niet hoofdverblijf dat is afbetaald nauwelijks geld kost. Heeft totaal niks te maken met wat je hierboven weer uitsputtert.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is wel frappant om te zien dat in elk topic waarin jij reageert in AEX volstaat met reacties waarin jij het pretendeerd beter te weten, anderen onzin verkondigen en je en passant ook nog even zeer kortzichtig advies geeft gebaseerd op 3 regels text aan iemand die een huis wilt kopen.
Verder heb je natuurlijk weinig anders dan een ban te accepteren, maar dat weet je zelf ook wel.
Dan mag je me nu gelijk die quote even laten zien waarin ik dat gezegd heb, en als je dat niet lukt, verdwijn je voorlopig even uit AEX, deal?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:59 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Nee, ik doelde gewoon op je post die aangaf dat een niet hoofdverblijf dat is afbetaald nauwelijks geld kost. Heeft totaal niks te maken met wat je hierboven weer uitsputtert.
En zo gaat het maar door.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan mag je me nu gelijk die quote even laten zien waarin ik dat gezegd heb, en als je dat niet lukt, verdwijn je voorlopig even uit AEX, deal?
Hoe blind ben je vriend. Fokking kneusquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Scorpie het volgende:
Je hebt dus geen quote weten te produceren? Ik neem aan dat je nu even een week weg blijft?
Hoe moeilijk kan het zijn een quote te produceren waarin ik dat zeg dan? Dat moet dan toch geen enkel probleem zijn? Heeft het misschien te maken met het feit dat mijn post van 13:22 stiekem toch niet zo bedoeld was als je oorspronkelijk dacht en je hem daarom maar niet wilt gebruiken in je verdediging?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:13 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Hoe blind ben je vriend. Fokking kneus, ik leg het je zwart op wit uit. Vrij uitgebreid zelfs.
Dus je bent alleen maar mensen een ban proberen aan het aansmeren?quote:Een weekje rust zou idd geen kwaad kunnen voor een partij mensen. Als ik daar zelf deel van uit maak, ik zou bijna zeggen graag zelfs.
PM systeem is een apart systeem.quote:Hoop dan wel dat ik mn PM's nog kan lezen, want heb nog wat spullen die door een Fokster binnenkort worden opgehaald. Dat loopt via PM
dubbelOh7 is je hond toch nietquote:
Omdat het een best goed topic was totdat er iemand begon te flamen en offtopic begon te gaan Pierre er kwam posten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:25 schreef xenobinol het volgende:
Zeg Scorpie waarom zeur jij de hele tijd over moderaties?
[..]
dubbelOh7 is je hond toch niet![]()
Gewoon leven en laten leven please
Inderdaad.quote:
Hetgeen uiteraard begint met de manier waarop er in topics gepost wordt. Als men het oneens is met elkaar kan dat gewoon op een normale manier beargumenteerd worden, zonder sneren, op de man spelen en beledingen. En volgens mij is dat ook precies wat de Mod-opmerking in de TS zegt.quote:
Helaas heb ik daar geen invloed op, en post ik dus gewoon correct in de serieuze topics in de hoop dat anderen dat oppikken. Helaas zijn er sommigen die dat niet doen, en dan is de enige oplossing een vorm van moderatie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:31 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hetgeen uiteraard begint met de manier waarop er in topics gepost wordt. Als men het oneens is met elkaar kan dat gewoon op een normale manier beargumenteerd worden, zonder sneren, op de man spelen en beledingen. En volgens mij is dat ook precies wat de Mod-opmerking in de TS zegt.
Alweer?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:49 schreef PierreBetfair het volgende:
Breaking News:
Ik heb besloten mezelf vrijwillig uit de huizenmarkt-reeks terug te trekken zodat mijn dierbare broeders en zusters aldaar zich verlost voelen van de luis in hun pels, genaamd Pierre.
Mijn korte bezoek aan deze reeks zal ik blijven heugen als een ontmoetingsplaats van mensen die zoekende zijn naar geluk en wederzijdse liefde.
Ik wens jullie daarbij alle goeds,
Pierre.
Het huizenmarkttopic had niet met rust gelaten moeten worden, het liep namelijk compleet uit de hand. Daarnaast is het niet mogelijk om op commando bans uit te delen (voor de goede orde, dat kan ik niet, daarvoor moet ik een FA inschakelen), daarvoor moeten er notes verzameld worden en dat kost nu eenmaal tijd, ook omdat ik zelf wel leukere en nuttiger zaken kan verzinnen dan een stel kleuters telkens maar weer te wijzen op hun gedrag. Ik ben het in dit opzicht dus niet eens met je kritiek.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:58 schreef Hanoying het volgende:
Het huizenmarkt topic had je gewoon met rust moeten laten. Een paar bans voor users die alleen maar links dumpen of users die elkaar uitmaken voor woorden die je niet in de dikke van dale terugvindt was meer dan voldoende geweest.
Bedankt voor het melden. Je moet troll eens wiki-en, misschien zie je dan dat je gedrag van daarnet onder trollen valt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 15:45 schreef Scorpie het volgende:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
In het kader van de bans van afgelopen week, kan een mod hier even strenger tegenop treden, aangezien deze meneer loopt uit te lokken.
Ik heb allang uitleg gegeven. Dat jij er niet mee om kan gaan is niet mijn probleem. Je kan mijn post onmogelijk uitmaken voor trollquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Bedankt voor het melden. Je moet troll eens wiki-en, misschien zie je dan dat je gedrag van daarnet onder trollen valt.
Dat is geen verrassing, ik ken geen topic waarin hij post en waarin hij niet trollt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 15:45 schreef Scorpie het volgende:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
In het kader van de bans van afgelopen week, kan een mod hier even strenger tegenop treden, aangezien deze meneer loopt uit te lokken.
Ik ben het 100% met je eens.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:58 schreef Hanoying het volgende:
Het huizenmarkt topic had je gewoon met rust moeten laten. Een paar bans voor users die alleen maar links dumpen of users die elkaar uitmaken voor woorden die je niet in de dikke van dale terugvindt was meer dan voldoende geweest.
Goed gedaan hoor Bolk.
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat het script voor het bannen nog aan alle kanten rammelt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:42 schreef PierreBetfair het volgende:
Heeft Fok het unbannen geautomatiseerd?
Is dit het FB topic?quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat het script voor het bannen nog aan alle kanten rammelt.
Ja. -> [FB] Waar de huizenmarkt emoties oproeptquote:
Ok dan zit ik goed.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. -> [FB] Waar de huizenmarkt emoties oproept
Beter zou jullie clubje gewoon een ban van een maand krijgen en 3 maanden voorwaardelijk. Zou oa AEX veel goed doen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is geen verrassing, ik ken geen topic waarin hij post en waarin hij niet trollt.
[..]
Ik ben het 100% met je eens.
Heel Fok zou opknappen als jij een onvoorwaardelijke ban krijgt van 99 jaar.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Beter zou jullie clubje gewoon een ban van een maand krijgen en 3 maanden voorwaardelijk. Zou oa AEX veel goed doen.
Het is geen clubje, het zijn wat mensen in dezelfde situatie.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Beter zou jullie clubje gewoon een ban van een maand krijgen en 3 maanden voorwaardelijk. Zou oa AEX veel goed doen.
Ehmmmm... Nee. Verre van zelfs.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is geen clubje, het zijn wat mensen in dezelfde situatie.
Verschillende mensen en achtergronden met hetzelfde belang.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehmmmm... Nee. Verre van zelfs.
Dan weet jij waarschijnlijk niet alle namen.![]()
Dat bedoel ik. Dus niet 'wat mensen in dezelfde situatie'...quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
Verschillende mensen en achtergronden met hetzelfde belang.
Daarnaast net zoveel met een ander belang.
Ik snap je wel maar ik post bijv.ook met ander belang.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Dus niet 'wat mensen in dezelfde situatie'...
Hemelsbreed verschil zelfs....
En dit stukje hoort dan weer niet in FB want als ik daarop inga...quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die kan zo huis kopen maar het is beter om rustig af te wachten wanneer je de tijd hebt.
Discriminatiequote:Op woensdag 6 juli 2011 20:42 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik ben unbanned zonder dat ik een mededeling heb gekregen dat ik unbanned ben.
Heeft Fok het unbannen geautomatiseerd?
Tsja, er zijn ook nog genoeg andere zaken te doen. Ik ben het meer dan zat met jullie. Gewoon volwassen kleuters zijn jullie, en maar zuigen en zeuren, maar productief bijdragen aan het forum komt gewoon niet in jullie op. In de Beursvloer kan het, in Bulls, Bears and Bucks kan het, in het PIGS topic kan het, zelfs in het Saab topic wordt, ondanks de smiley's van ikweethetookniet, zinnig gepost.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:43 schreef Scorpie het volgende:
Ook wel weer typisch dat de mods niet reageren in het FB topic.
Straks ontspoort het hier weer en gaan ze er FA`s bij halen om te moeten bannen![]()
Dus, rijdende rechter wat is uw oordeel?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tsja, er zijn ook nog genoeg andere zaken te doen. Ik ben het meer dan zat met jullie. Gewoon volwassen kleuters zijn jullie, en maar zuigen en zeuren, maar productief bijdragen aan het forum komt gewoon niet in jullie op. In de Beursvloer kan het, in Bulls, Bears and Bucks kan het, in het PIGS topic kan het, zelfs in het Saab topic wordt, ondanks de smiley's van ikweethetookniet, zinnig gepost.
Maar jullie zijn een stel kleine kinderen en wagen het dan ook nog kritiek op de moderatie te hebben. Het is niet aan de moderators om te zorgen dat de users zich fatsoenlijk gaan gedragen in een topic, dat moeten zij zelf doen. Ik krijg berichten van users die niet meer in Huizenmarkttopic willen posten omdat het altijd maar weer het vaste kliekje is die alleen maar nutteloze rommel uit z'n toetsenbord kan krijgen. En dan is wat mij betreft de maat vol, de moderatie is er voor om te zorgen dat iedereen plezierig deel kan nemen aan AEX, en niet om users uit te leggen hoe het wel moet, daarvoor moet je maar bij jezelf te rade gaan en daar past enkel repressief optreden bij.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 01:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tsja, er zijn ook nog genoeg andere zaken te doen. Ik ben het meer dan zat met jullie. Gewoon volwassen kleuters zijn jullie, en maar zuigen en zeuren, maar productief bijdragen aan het forum komt gewoon niet in jullie op. In de Beursvloer kan het, in Bulls, Bears and Bucks kan het, in het PIGS topic kan het, zelfs in het Saab topic wordt, ondanks de smiley's van ikweethetookniet, zinnig gepost.
Maar jullie zijn een stel kleine kinderen en wagen het dan ook nog kritiek op de moderatie te hebben. Het is niet aan de moderators om te zorgen dat de users zich fatsoenlijk gaan gedragen in een topic, dat moeten zij zelf doen. Ik krijg berichten van users die niet meer in Huizenmarkttopic willen posten omdat het altijd maar weer het vaste kliekje is die alleen maar nutteloze rommel uit z'n toetsenbord kan krijgen. En dan is wat mij betreft de maat vol, de moderatie is er voor om te zorgen dat iedereen plezierig deel kan nemen aan AEX, en niet om users uit te leggen hoe het wel moet, daarvoor moet je maar bij jezelf te rade gaan en daar past enkel repressief optreden bij.
Hij staat op het punt om er radicaal een streep door te trekken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 03:50 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Dus, rijdende rechter wat is uw oordeel?
Je mag hier je bron vermelden, vervelende leugenaar. Mensen zwart maken met leugens en het vervolgens op de Frontpage plempen.quote:Op zondag 10 juli 2011 11:48 schreef pberends het volgende:
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Flame-alert.
Dat is wel een goede interpretatie ja.quote:Op zondag 10 juli 2011 01:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hij staat op het punt om er radicaal een streep door te trekken.
Beter pak je een paar cases van schelden, spelen op de persoon (waardeoordelen geven zoals, zielig ben je dan) aan. Dan stopt het rap genoeg. My 2 centsquote:Op zondag 10 juli 2011 12:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is wel een goede interpretatie ja.
Jullie praten langs elkaar heen.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:06 schreef PierreBetfair het volgende:
Je mag hier je bron vermelden, vervelende leugenaar. Mensen zwart maken met leugens en het vervolgens op de Frontpage plempen.
De enige die hier liegt ben jij. Jij denkt dat ik zomaar nieuwsberichten uit m'n duim zuig zonder bron. Nee, dat zou lekker zijn. Bij elk nieuwsbericht staat vanaf seconde 0 een bron:quote:Op zondag 10 juli 2011 12:06 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Je mag hier je bron vermelden, vervelende leugenaar. Mensen zwart maken met leugens en het vervolgens op de Frontpage plempen.
En dan anderen betichten van flame. Goed bezig vriend.
[FP] Nieuwsberichten: fouten, klachten en andere opmerkingen
troll postquote:Op maandag 11 juli 2011 09:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wow, Stichting Open Deuren BV is ook weer aanwezig zie ik?
Heeft nu imo toch geen zin meer dat ook te modereren, er is al op gereageerd en de discussie is al verweven met die opmerking, die trouwens niet om te trollen bedoeld was, maar meer een bevestiging van de heersende mening.quote:
Je moet ff uit fightmodus gaanquote:Op maandag 11 juli 2011 09:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heeft nu imo toch geen zin meer dat ook te modereren, er is al op gereageerd en de discussie is al verweven met die opmerking, die trouwens niet om te trollen bedoeld was, maar meer een bevestiging van de heersende mening.
Je kan ook denken dat ik het echt niet bedoelde om te trollen, maar dat ik het alleen maar beaamde en dat blijkbaar op een niet grappige manier deed.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Je moet ff uit fightmodus gaanIn het stofzuigertopic ben je een fijne aanwinst vind ik. Als je dat karma nou eens hier brengt
Trolalert.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe lang zou het duren? 5 jaar, 8 jaar, 10 jaar, 15 jaar?
Vertel het ons nostradamus
Onzin, jij stelt dat iets onoverkomelijk is en dat het voor de massa nu eenmaal wat langer duurt om dat te beseffen.quote:
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:57 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Hey, die droeftoeter is weer terug
Als jij droeftoeter een normale begroeting vindt moet je misschien eens bij jezelf te rade gaan.quote:Op zondag 17 juli 2011 00:32 schreef Scorpie het volgende:
Fk laat je eens niet zo kennen. Niet elke afwijkende mening is een trol, als je niet tegen de hitte kan, blijf dan uit de keuken.
quote:Op zondag 17 juli 2011 00:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kappen met dat offtopic gezeik, anders doe ik een Fktje op je aarsch en report ik je bij de mods.
Punt is dat het a) op de man spelen is, b) het niks toevoegt aan een goed lopende discussie, c) hij vervolgens weer met zijn Nout Wellink Youtube spam komt en d) Bolkesteijn het zeer duidelijk heeft gemaakt dat dit soort gedrag niet meer getolereerd wordt.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:10 schreef VirtualMemory het volgende:
Volgens mij vroeg censuur of je Edith Schippers was? Ik zie niet in hoe die vraag anders is dan die van Dino die vraagt hoeveel ik maandelijks spaar. Natuurlijk was het een retorische vraag, maar niet eentje waar jij wakker van zou liggen toch?
Punt a): mee eens, maar nogmaals... jij ligt daar niet wakker vanquote:Op maandag 18 juli 2011 12:17 schreef Scorpie het volgende:
Punt is dat het a) op de man spelen is, b) het niks toevoegt aan een goed lopende discussie, c) hij vervolgens weer met zijn Nout Wellink Youtube spam komt en d) Bolkesteijn het zeer duidelijk heeft gemaakt dat dit soort gedrag niet meer getolereerd wordt.
Laten we voortaan 'klachten' over gedrag via de PM afhandelen, hebben de moderatoren ook nog tijd over voor de leukere dingen in het leven. Het blijft tenslotte vrijwilligerswerk.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:24 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik wil daarom nogmaals oproepen tot verzoening want in wezen zijn jullie allemaal hele beste jongens
Nee hoor, dit topic is gewoon bedoeld voor klachten, opmerkingen en feedback. Bolkie, kom er dus maar in.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:26 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Laten we voortaan 'klachten' over gedrag via de PM afhandelen, hebben de moderatoren ook nog tijd over voor de leukere dingen in het leven. Het blijft tenslotte vrijwilligerswerk.
Ik stoor me meer aan DAM met z'n 'gezellige' oneliners. Daar was de SC toch voor opgericht?quote:Op maandag 18 juli 2011 12:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Punt is dat het a) op de man spelen is, b) het niks toevoegt aan een goed lopende discussie, c) hij vervolgens weer met zijn Nout Wellink Youtube spam komt en d) Bolkesteijn het zeer duidelijk heeft gemaakt dat dit soort gedrag niet meer getolereerd wordt.
Beter geef je goede voorbeelden.quote:Op maandag 18 juli 2011 21:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik stoor me meer aan DAM met z'n 'gezellige' oneliners. Daar was de SC toch voor opgericht?
quote:Op maandag 18 juli 2011 20:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Parasieten moet je ook uitroeien.
Van de schijfhuurders kom je af door in 3 jaar de prijzen te verhogen naar minimaal 6% van de WOZ waarde
quote:Op maandag 18 juli 2011 20:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoax. De harde antileenkneuskern hier zal je haarfijn kunnen uitleggen dat als de waarde van je woning zakt, je er niet meer gewoon in kunt wonen.
Heb jij niets beters te doen dan constant te proberen je rechter en linkerarm tot aan je ellebogen diep in het achterste van een mod te duwen? (Ieder zijn meug he, daar niet van...)quote:
Als je nou eens normaal reageert aldaar (en hier zou ook fijn zijn) dan valt er hier ook niets te posten. Jullie verpesten het hele huizentopic met getroll en gezeik.quote:Op maandag 18 juli 2011 23:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Heb jij niets beters te doen dan constant te proberen je rechter en linkerarm tot aan je ellebogen diep in het achterste van een mod te duwen? (Ieder zijn meug he, daar niet van...)
Als je graag mod wilt worden kun je gewoon mailen naar fok.nl
Kijk je eigen opmerkingen liever eens na in je diverse topics (ook in het huizenmarkttopic). Daar doe je pas mensen een plezier mee.
![]()
Jullie? Jezelf bedoel je?quote:Op maandag 18 juli 2011 23:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Als je nou eens normaal reageert aldaar (en hier zou ook fijn zijn) dan valt er hier ook niets te posten. Jullie verpesten het hele huizentopic met getroll en gezeik.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Klinkt als een niet onwaarschijnlijk verhaal trolletje van me.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik betwijfel of die trollen hier een eigen huis hebben heur, en het zal zeker geen superduur huis zijn.
Dit waren reacties van jou op verschillende mensen waaronder DS4. Als er iemand topics verziekt ben jij het wel.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mooi huis. Jammer dat je een trol bent.
Rechtstreeks aanspreken heeft enkel een tegengesteld effect, zoals ongetwijfeld deze discussie ook heeft. Iig post ik wat trollgedrag is imo gewoon in fb. Einde bericht.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jullie? Jezelf bedoel je?
Zomaar even een greepje:
[..]
[..]
[..]
Dit waren reacties van jou op verschillende mensen waaronder DS4. Als er iemand topics verziekt ben jij het wel.
Stop eens met dat zielige gedrag en steek je hand eens in eigen boezem. Je hebt tot nu toe het geluk dat de mods over je getroll heen lezen, maar aan alles komt een eind he.
Doe dat. Zolang je je maar gaat gedragen in de topics. Zoek ik ondertussen wel of ook nog een plek is waar ik trollgedrag in het FB-topic kan melden.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Rechtstreeks aanspreken heeft enkel een tegengesteld effect, zoals ongetwijfeld deze discussie ook heeft. Iig post ik wat trollgedrag is imo gewoon in fb. Einde bericht.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Doe dat. Zolang je je maar gaat gedragen in de topics. Zoek ik ondertussen wel of ook nog een plek is waar ik trollgedrag in het FB-topic kan melden.
Niks, aangezien er geen enkele mod reageert.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:27 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat moeten we hier nou mee?
Bolkje, come in.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 07:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niks, aangezien er geen enkele mod reageert.
Geef mij wat mod en banrechten and I`ll have this shit sorted out in no-time.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:13 schreef CoolGuy het volgende:
Jeetje. Ik ben niet meer echt actief in die huizenmarkt topics, maar ik zie dat 't ge-etter zich nu heeft verplaatst naar 't FB topic ja? Same shit, different topic.
PM anders even een mod, aangezien ze beiden niet reageren.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:59 schreef CoolGuy het volgende:
Huizenmarkttopic #155: Waar de fundateller met vakantie gaat.
Really?
Ik kan er nog niet aan denken. Misschien zijn ze beiden op vakantie, maar hoe dan ook, het kan niet zo zijn dat ze zich hier maandenlang niet laten zien, dan ineens wakker worden, als 'oplossing' iedereen maar een ban geven, maar vervolgens niks doen met mensen die doorposten onder een kloon, en zich vervolgens weer niet laten zien als iedereen unbanned is.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
PM anders even een mod, aangezien ze beiden niet reageren.
Ik denk dat de mods het gekleuter in het huizentopic onderhand wel een beetje gehad hebben. Ze besteden er geen aandacht meer aan.........en ik geef ze groot gelijk.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:16 schreef CoolGuy het volgende:
Zij zijn mod, het feedback topic is er voor dit soort dingen, daar behoren ze in te kijken. Zo niet, ook best, maar dan zal straks de 'oplossing' wel weer zijn dat iedereen een ban krijgt. En dan zou ik ze moeten gaan PMen? What's next, dat ik voor hun op de toetsen ga drukken?
Als dat het geval is, gooi dat topic dan gewoon op slot. Klaar. Het door laten etteren en er verder niet naar omkijken dient ook geen doel denk ik dan.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:05 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik denk dat de mods het gekleuter in het huizentopic onderhand wel een beetje gehad hebben. Ze besteden er geen aandacht meer aan.........en ik geef ze groot gelijk.
Een visie hebben op wat je met je (sub)forum wil, en zo nu en dan meeposten om het een beetje on track en aardig voor iedereen te houden, lijkt me persoonlijk nuttiger. Er is regelmatig gebleken dat er best een aardige en respectvolle discussie over huizenmarkt mogelijk is als trollen en spamhoeren (aan beide zijden vanhet spectrum) zich een beetje normaal gedragen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als dat het geval is, gooi dat topic dan gewoon op slot. Klaar. Het door laten etteren en er verder niet naar omkijken dient ook geen doel denk ik dan.
Oh ik ben het volledig met je eens hoor, begrijp me niet verkeerd, maar die moderatie is er niet. En als ie er is, wordt er gewoon met de botte bijl doorheen gegaan (begrijpelijk, maar niet logisch, en ook niet noodzakelijk) en daarna is het weer radiostilte.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Een visie hebben op wat je met je (sub)forum wil, en zo nu en dan meeposten om het een beetje on track en aardig voor iedereen te houden, lijkt me persoonlijk nuttiger. Er is regelmatig gebleken dat er best een aardige en respectvolle discussie over huizenmarkt mogelijk is als trollen en spamhoeren (aan beide zijden vanhet spectrum) zich een beetje normaal gedragen.
En users/diverse kloons van users die alleen komen om te zieken, danwel zonder te reageren op iemand anders/te discussieren alleen komen om hun boodschap te drammen, kun je gewoon weren na ze daarop te hebben aangesproken.
met alle respect, dat kan ook deels te maken hebben met de manier waarop het achter de schermen soms nou eenmaal werkt, dat hoeft niet direct de keuze van de mods te zijn..... geef ze wat ruimte/krediet in dat opzicht.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ik ben het volledig met je eens hoor, begrijp me niet verkeerd, maar die moderatie is er niet. En als ie er is, wordt er gewoon met de botte bijl doorheen gegaan (begrijpelijk, maar niet logisch, en ook niet noodzakelijk) en daarna is het weer radiostilte.
Hm, daar heb je inderdaad een punt te pakken wat ik nog niet op die manier had overwogen. Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
met alle respect, dat kan ook deels te maken hebben met de manier waarop het achter de schermen soms nou eenmaal werkt, dat hoeft niet direct de keuze van de mods te zijn..... geef ze wat ruimte/krediet in dat opzicht.
Zo.. zo... jij gaat makkelijk omquote:Op donderdag 21 juli 2011 11:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hm, daar heb je inderdaad een punt te pakken wat ik nog niet op die manier had overwogen. Je hebt gelijk.
nee ik ga niet makkelijk om, ik deed de aanname dat het de hele tijd stilte is, en dan ineens dat ze wakker worden en besluiten er met de botte bijl door te gaan. Maar, het kán natuurlijk ook zo zijn dat zij achter de schermen met FA's de situatie bespreken, en dat de uiteindelijke beslissing om te botte bijl te hanteren een beslissing van de FA's is, waar de mods niet per se achter hoeven te staan, maar het toch moeten uitvoeren.quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:07 schreef huiz3nmarkt-0pt1m1st het volgende:
[..]
Zo.. zo... jij gaat makkelijk om![]()
Bolkie en Netsplitter zijn weer met de botte bijl bezig![]()
Ik heb niets tegen moderatie... maar onterecht en met willekeur bans gaan uitdelen is wel typerend voor de AEX
Nee hoor, ik heb je kloons geband hier omdat je nog steeds een AEX ban hebt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:07 schreef huiz3nmarkt-0pt1m1st het volgende:
[..]
Zo.. zo... jij gaat makkelijk om![]()
Bolkie en Netsplitter zijn weer met de botte bijl bezig![]()
Ik heb niets tegen moderatie... maar onterecht en met willekeur bans gaan uitdelen is wel typerend voor de AEX
Assumption is the mother of all fuckups.quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
nee ik ga niet makkelijk om, ik deed de aanname dat het de hele tijd stilte is, en dan ineens dat ze wakker worden en besluiten er met de botte bijl door te gaan. Maar, het kán natuurlijk ook zo zijn dat zij achter de schermen met FA's de situatie bespreken, en dat de uiteindelijke beslissing om te botte bijl te hanteren een beslissing van de FA's is, waar de mods niet per se achter hoeven te staan, maar het toch moeten uitvoeren.
In dat geval is mijn beschuldiging aan het adres van de mods onterecht. Ik had dat echter nog niet zo bekeken, en na de opmerking van Dinosaur_sr wel.
Heb je die zieke geest al een ban gegeven?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:37 schreef Netsplitter het volgende:
Zo, mochten mensen posts missen, dat klopt.
Feedback is Feedback.
Dus geen plaats om persoonlijke dingen uit te vechten.
Doe dat maar lekker via pm/dm.
Bans, al dat niet gegeven worden niet besproken.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:56 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Heb je die zieke geest al een ban gegeven?
Dat kan een Mod niet!!!!!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:56 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Heb je die zieke geest al een ban gegeven?
Ik ben eigenlijk ook wel weer klaar met het catch-as-catch-can annex linkdump gedeelte van dit forum. Van beide zijden van het spectrum trouwens.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:05 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik denk dat de mods het gekleuter in het huizentopic onderhand wel een beetje gehad hebben. Ze besteden er geen aandacht meer aan.........en ik geef ze groot gelijk.
Voor de duidelijkheid, ik doel daar bepaald niet alleen op als ik sugereer dat dat topic (weer) een verziekte sfeer heeft, in mijn opinie althans.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:43 schreef Scorpie het volgende:
Sowieso snap ik die linkdumps van 3 jaar oud niet, gepost door Censuur.
Goeie vraag. Ik wou dat ik het antwoord wist.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, ik doel daar bepaald niet alleen op als ik sugereer dat dat topic (weer) een verziekte sfeer heeft, in mijn opinie althans.
Wat zich mi uit in dat er een aantal mensen op uit zijn zoveel mogelijk ruzie te maken, en een aantal andere die kennelijk geen post lezen of wensen te discussieren en simpelweg een lap tekst of link dumpen (en vaak ook nog eens dezelfde).
Leg mij eens uit wat hier nou de lol van is?
Ik volg het goede voorbeeld van Bolkensteijn, inhoudelijk over de huizenmarkt, hypotheekmarkt. Daar kunnen de bovenstaande klagers nog wat van leren.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
Om het goede voorbeeld te geven:
[..]
quote:" dat het de mogelijkheid ondergraaft voor Fok! om via betaalde reclame inkomsten te genereren, inkomsten die noodzakelijk zijn om de site in de lucht te houden."
quote:Vat de ban dus niet persoonlijk op, maar probeer in het vervolg minder vaak naar je eigen site te verwijzen en doe dat alleen als het echt relevant is in de bijdrage aan de discussie in een topic. Zoals remlof al heeft aangegeven ben je welkom om door te blijven posten op Fok!, maar niet meer onder de account van huizenmarkt-zeepbel.nl.
Waarvoor dank!quote:Ik moet zeggen dat ik zelf onder de indruk ben van de site, het is een mooi en nuttig archief.
ik ben geen modje. en ik waarschuw niet NOG een keer.quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:46 schreef Censuur-152 het volgende:
Bolkensteijn, zou je modje Danny even willen vertellen waarom het account huizenmarkt-zeepbel geband is?
[..]
[..]
[..]
Waarvoor dank!
quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:52 schreef Danny het volgende:
[..]
ik ben geen modje. en ik waarschuw niet NOG een keer.
Zijn de adverteerders bij de grote baas gaan klagen?quote:" dat het de mogelijkheid ondergraaft voor Fok! om via betaalde reclame inkomsten te genereren, inkomsten die noodzakelijk zijn om de site in de lucht te houden."
Het gaat om je topicreport gedrag. Tig reports per dag over posts waar in 99% van de gevallen niets aan mankeert, en dan ook nog met denigrerende teksten erbij waarin wij min of meer jouw slaafje zijn. Gewoon daarmee nokken. We zijn je sloofje niet en zullen dat ook nooit worden.quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:59 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
[..]
Zijn de adverteerders bij de grote baas gaan klagen?
Ban mij maar permanent, de komende jaren krijg ik nog wel de kans daarop terug te komen.
CENSUUR!!
Anderen hebben echter wel een ban gekregen voor dat soort postsquote:Op donderdag 28 juli 2011 10:15 schreef Danny het volgende:
Het gaat om je topicreport gedrag. Tig reports per dag over posts waar in 99% van de gevallen niets aan mankeert, en dan ook nog met denigrerende teksten erbij waarin wij min of meer jouw slaafje zijn. Gewoon daarmee nokken. We zijn je sloofje niet en zullen dat ook nooit worden.
Als je je daar gewoon aan houdt is er niets aan de hand. En nu klaar. Heb je tóch nog wat te zeggen dan kan dat per dm.
Een beetje inhoudelijk reageren zou mijn voorkeur hebben boven "Heb je die droeftoeter weerquote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:09 schreef xenonoob het volgende:
[..]
Anderen hebben echter wel een ban gekregen voor dat soort posts![]()
Nu geef ik toe dat er niet altijd even stijlvol gepost word maar dat is volgens mij inherent aan:
a): het internet en in bijzonder internet fora
b): de emoties die gepaard gaan met het topic
c): de mensen die zich aangetrokken voelen tot het desbetreffende topic.
Ondanks de soms 'denigrerende teksten' is er volgens mij sprake van onderling respect![]()
Misschien dat het wel mensen af kan schrikken... dat dan weer wel
Trolquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Correct. Over niet-kopende huurazijnpissers gesproken, waar is Xeno gebleven?
maar een topic openen om daar zogenaamde kut auto's te posten die de eigenaren eigenlijk niet kunnen betalen, en dan komen met een plaatje van een bmw 1-serie omdat je weet dat Scorpie die heeft en jij het niet van hem kon winnen in het PTA-mod topic is zeker geen trollen, latente kleuter?quote:
Joh laat gaan, Fk moet zijn frustraties over het verliezen van de PTA-modverkiezing nog even verwerken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
maar een topic openen om daar zogenaamde kut auto's te posten die de eigenaren eigenlijk niet kunnen betalen, en dan komen met een plaatje van een bmw 1-serie omdat je weet dat Scorpie die heeft en jij het niet van hem kon winnen in het PTA-mod topic is zeker geen trollen, latente kleuter?
zou je dan svp op de AEX-inhoudelijke feedback in dit topic kunnen reageren?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:27 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het is hier geen PTA en geen slowchat.
Dat eerste lijkt me persoonlijk in ieder geval een nobel strevenquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een plek creëren waar iedereen op ieder niveau kan discussiëren, z'n vragen kan stellen of gewoon z'n ei kwijt kan over de beurs, de economie van lokaal tot mondiaal niveau. Zonder modjes die daar ook maar enig strobreed in de weg leggen.
oke, fair enoughquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dat gaan we zeker proberen, vakantietijd geweest enzo.
Deze loopt trouwens nog eerder.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:52 schreef Drugshond het volgende:
Zeepbel kantorenpanden
Kantoor te huur =zeepbel.
Merge or kill
Waarom is bovenstaande reactie weggehaald? Ik weet niet precies meer wat er stond, maar ik gaf er volgens mij toch een hele goede verklaring. Dat het niet de verklaring is die sommigen hier graag willen horen, soit. De waarheid kan nu eenmaal erg confronterend zijn. Maar dat lijkt me nog geen reden om het dan maar helemaal weg te halen.quote:
Omdat ik het gezeik op banken en bankiers zat ben. Het voegt niks toe aan de discussie en de vergelijking wordt vaak ook nog eens slecht onderbouwd. Posts die puur en alleen gericht zijn op het afbranden van de banken, bankiers of politici kunnen beter in KLB geplaatst worden dan in een serieus forum als AEX.quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:50 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Waarom is bovenstaande reactie weggehaald? Ik weet niet precies meer wat er stond, maar ik gaf er volgens mij toch een hele goede verklaring. Dat het niet de verklaring is die sommigen hier graag willen horen, soit. De waarheid kan nu eenmaal erg confronterend zijn. Maar dat lijkt me nog geen reden om het dan maar helemaal weg te halen.
Jij mag dan wel modereren hier, dit forum is er niet (alleen) voor jou en jouw mening heh. De suggestie dat het bankenkartel organisatorisch te vergelijken is met de maffia, qua interne en externe banden, lijkt mij een hele relevante en zinnige.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 00:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat ik het gezeik op banken en bankiers zat ben.
Vind jij.quote:Het voegt niks toe aan de discussie en de vergelijking wordt vaak ook nog eens slecht onderbouwd.
Dit is toch het forum over de crisis, of niet soms?quote:Posts die puur en alleen gericht zijn op het afbranden van de banken, bankiers of politici kunnen beter in KLB geplaatst worden dan in een serieus forum als AEX.
Maar daar moet je dan wel betere argumenten voor aandragen vind ik. Refereer op zijn minst een bron waarin kenmerken van de maffia beschreven worden. Ik heb geen enkel probleem met kritiek op bankiers maar het moet wel het schelden ontstijgen. Er is trouwens ook een misdaad forum, MIS.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 07:34 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Jij mag dan wel modereren hier, dit forum is er niet (alleen) voor jou en jouw mening heh. De suggestie dat het bankenkartel organisatorisch te vergelijken is met de maffia, qua interne en externe banden, lijkt mij een hele relevante en zinnige.
Nee, dit is een forum over economische en beursgerelateerd zaken.quote:Dit is toch het forum over de crisis, of niet soms?
Check mijn posts, ik neem niemand in bescherming, hooguit Gerrit Zalmquote:Enfin, ik zie het al. Bolkesteijn has turned to the dark side en meent dat het nodig is om die zielige arme falende bankiers en politici in bescherming te nemen.
Met alle respect... maar is dit subforum niet begonnen als het 'kredietcrisis subforum' ?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nee, dit is een forum over economische en beursgerelateerd zaken.
Ja, zo is het begonnen maar het doel is echt om een forum te hebben voor economische en beursgerelateerd zaken. Er worden genoeg algemene zaken besproken die niet zo zeer met de kredietcrisis te maken hebben. Denk aan optiestrategieën, de perikelen bij SAAB of optimale portefeuilles. AEX trekt ook een heel eigen publiek, heel wat users posten nauwelijks elders op het forum.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
Met alle respect... maar is dit subforum niet begonnen als het 'kredietcrisis subforum' ?
Dat het later omgedoopt is in 'beurs en economie' had meer met de naamgeving van doen dan enkel de inhoud.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nee, dit is een forum over economische en beursgerelateerd zaken.
Initieel is het dus het kredietcrisis subforum, dat er later een koerswijziging is doorgevoerd wil niet zeggen dat oorsprong niet langer relevant is. Volgens mij passen onderwerpen die met de economische crisis te maken hebben prima in dit subforum, zelfs als het gaat om beschuldigingen aan het adres van bankiers m.b.t. de oorzaken van de status quo.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ja, zo is het begonnen maar het doel is echt om een forum te hebben voor economische en beursgerelateerd zaken.
Je mag best beschuldigingen uiten maar ze moeten het niveau van: "Kankâh bankiers!!1111!!" en "De banksters graaien weer" overstijgen. Dat is helaas meestal niet het geval.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
Volgens mij passen onderwerpen die met de economische crisis te maken hebben prima in dit subforum, zelfs als het gaat om beschuldigingen aan het adres van bankiers m.b.t. de oorzaken van de status quo.
Heb je daar voorbeelden van? Ik probeer iedere dag door alle topic heen te snellen, lees oppervlakkig lezen, maar het kan zijn dat ik wat over het hoofd zie. Stuur gerust een PM er over of maak een topicreport. Verder lijkt mij het een slecht plan om door rood rijden toe te staan omdat er ook moorden gepleegd worden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:26 schreef Artimunor het volgende:
hm meneer bolkenstein, zou je niet beter toezicht kunnen houden op mensen die schelden op nieuwe posters (2e partijen) en commentaar over 3e partijen, banken in dit geval beter zijn beloop kunnen laten gaan?
Met censuur heeft het niks te maken, waar het om gaat is dat GoudIsEcht in diverse topics stellingen poneert zonder deze enigszins te onderbouwen. Nu mag dat best een keer het is hier immers geen wetenschappelijk instituut, maar als het heel veel gebeurt heeft het alle schijn van een troll. Namelijk een stelling posten om maar weer reacties uit te lokken. Dat draagt niet bij aan de discussie op het forum, en daarom wordt het gemodereerd.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:22 schreef piepeloi55 het volgende:
De ongefundeerde stelling van goudisecht die is verwijderd.
Censuur is misschien een groot woord, maar laat Goudisecht toch verkondigen wat hij wil. Anders word het als elk topic in een goudtopic veranderd, dat is hinderlijk. Dit topic is daar echter de aangewezen plek voor.
Je begrijpt de context toch wel Scorpie? De uitspraak van deze gebruiker kun je uitleggen als: "een VVD vertegenwoordigt het slechtste van wat een mens kan worden", de uitspraak over het verkrachten en beroven van bejaarden is wat gechargeerd maar daarvan begrijp jij de context ook wel mag ik hopen. Het opportunisme waarmee criminelen hun praktijken uitoefenen kan vergelijken worden met het opportunisme waarmee witte boorden criminelen en politici hun 'misdrijven' begaan. Dat zij een andere weg bewandelen doet niet veel af aan de onderliggende psychologische dwang.quote:Op vrijdag 4 november 2011 09:00 schreef Scorpie het volgende:
Kan er nu wel ingegrepen worden in het huizenmarkt topic? Een bepaald persoon, die eerder gebanned is, roept dat VVD-ers het ergste soort mens is dat er rondlooptlijkt me niet echt constructief, zeker neit na de vergelijking van mensen die een belastingadviseur inschakelen en het in elkaar slaan en verkrachten van mensen
En kan er dan gelijk even ingegrepen worden in het goedpraten van dit soort opmerkingen? Het gaat namelijk nergens over. Bedankt Bolkie.quote:Op vrijdag 4 november 2011 09:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je begrijpt de context toch wel Scorpie? De uitspraak van deze gebruiker kun je uitleggen als: "een VVD vertegenwoordigt het slechtste van wat een mens kan worden", de uitspraak over het verkrachten en beroven van bejaarden is wat gechargeerd maar daarvan begrijp jij de context ook wel mag ik hopen. Het opportunisme waarmee criminelen hun praktijken uitoefenen kan vergelijken worden met het opportunisme waarmee witte boorden criminelen en politici hun 'misdrijven' begaan. Dat zij een andere weg bewandelen doet niet veel af aan de onderliggende psychologische dwang.
Dat het nergens over zou gaan is jou mening, ik denk dat ik de boodschap van asfyxiaatje123 wel begrijp. Is het jouw gebrekkige vermogen om de context te begrijpen of voel je je beledigt door zijn opmerking? Ik probeer helemaal niets 'goed te praten' ik geef alleen weer wat ik er in lees. Dat mijn interpretatie heel anders is dan de jouwe geeft goed weer dat je niet met een botte bijl moet hakken op een discussie forum. Namelijk in geen enkel geval doet asfyxiaatje123 een oproep tot geweld of andere verboden activiteit. Ik vind je gedrag wel een beetje lijken op dat van Betty de Boer, die raakt ook van slag als ze dingen leest en daar haar eigen interpretatie aangeeft.quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En kan er dan gelijk even ingegrepen worden in het goedpraten van dit soort opmerkingen? Het gaat namelijk nergens over. Bedankt Bolkie.
Maar het forum wordt geen puinhoop. Het is 1 topicreeks, waar dat al toooooooooooopics lang zo gaat. De wereld houdt niet op met draaien hoor, het is maar internet.quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zijn jullie wel helemaal lekker bij je hoofd? Is het nou zo moeilijk om volwassen op elkaar te reageren en niet op een uitdagende post in te gaan? Geplaatst door wie dan ook.
Het kan niet zo zijn dat omdat ik het een paar dagen even heel druk heb (ook vandaag nog), en mij dus niet in allerlei kinnesinne kan verdiepen, dat het forum een puinhoop wordt. Opvallend is dat het altijd dezelfde gasten betreft.
^^ Dat dus.quote:Op vrijdag 4 november 2011 11:16 schreef CoolGuy het volgende:
In dat licht bezien vind ik dat het allemaal wel mee valt. Je kunt het ook positief benaderen natuurlijk![]()
Das een beetje raar. Waarom belicht je die kant wel, en draai je dat niet om, want jij bent ook niet achterlijk, dus jij weet heel goed dat degenen die met-volle-teugen-zeggen-te-genieten-van-de-vrijheid-van-huren en dus moeten neerkijken op degenen die gekocht hebben, stiekem zelf ook zouden kopen, maar daarvoor moeten de prijzen eerst naar beneden. Dat is dan ook de reden dat ze zo graag willen dat alles mis loopt.quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat dus.
Ik verbaas me er wel over dat degenen die o-zo-gelukkig zijn met hun koophuis en dat o-zo-vaak moeten vertellen om het zelf te geloven, ook degenen zijn die hier in FB telkens komen klagen over mensen die het niet met ze eens zijn.
Verplicht iedereen het over de huizenmarkt te hebben, niet over kopers of huurders en wie er moreel superieur zou zijn. Iedereen die roept 'alle bankiers zijn criminelen' een 48 uurs ban geven, net zoals mensen die roepen 'alle huurders zijn tuig'.quote:Op vrijdag 4 november 2011 13:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ja hoi, dat topic daar is niet dicthgegooid om het hier nog eens over te doen.
Hoe kan het huizenmarkttopic open blijven zonder er een rancuneuze flame war van te maken? Misschien ook zo leuk voor de andere users die in het onderwerp geinteresseerd zijn en iets over te bediscussieren hebben.
Nou, er was een keer een AEX SC. Het huizenmarkt topic is een beetje verworden tot de SC, maar waarom de eigenlijke SC er niet meer is, geen idee.quote:Op vrijdag 4 november 2011 13:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ja hoi, dat topic daar is niet dicthgegooid om het hier nog eens over te doen.
Hoe kan het huizenmarkttopic open blijven zonder er een rancuneuze flame war van te maken? Misschien ook zo leuk voor de andere users die in het onderwerp geinteresseerd zijn en iets over te bediscussieren hebben.
Het probleem is dat 'de huizenmarkt' doorspekt is met politieke idealen en marktmanipulatie, zulke instrumenten roepen gewoon emoties op bij mensen. En denk maar niet dat wij netter zijn dan politici die nota bene de term 'scheefhuurder' gebruiken. Daarmee zetten ze een groot deel van de bevolking weg met een bepaalde kwalificatie.quote:Op vrijdag 4 november 2011 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Verplicht iedereen het over de huizenmarkt te hebben, niet over kopers of huurders en wie er moreel superieur zou zijn. Iedereen die roept 'alle bankiers zijn criminelen' een 48 uurs ban geven, net zoals mensen die roepen 'alle huurders zijn tuig'.
Kunnen emoties dan niet zonder het geflame en gezuig? Of op z'm minst minder?quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het probleem is dat 'de huizenmarkt' doorspekt is met politieke idealen en marktmanipulatie, zulke instrumenten roepen gewoon emoties op bij mensen. En denk maar niet dat wij netter zijn dan politici die nota bene de term 'scheefhuurder' gebruiken. Daarmee zetten ze een groot deel van de bevolking weg met een bepaalde kwalificatie.
Gezien dat een koopwoning voor de meeste mensen de grootste aankoop is die ze in hun leven doen is een tweede argument waarom mensen emotioneel reageren op het onderwerp.
Feitelijk hoort deze reeks thuis in POL want van enige economische relevantie is al heel lang geen sprake meer. Pas als de huizenmarkt verlost word van het fiscale juk en grondbeleid kunnen we er weer over praten als ware het een duurzaam consumptiegoed is
Natuurlijk wel... de vraag is of het dan nog wel zo leuk isquote:Op vrijdag 4 november 2011 14:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kunnen emoties dan niet zonder het geflame en gezuig?
Ik kan (niet alleen hier trouwens) SeLang z'n posts altijd goed waarderen. Wellicht is een limiet van het aantal posts per dag een optie? Gewoon alleen posten als er iets zinnigs te melden is?quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kunnen emoties dan niet zonder het geflame en gezuig? Of op z'm minst minder?
Zolang er mensen nog steeds heilig van overtuigd zijn dat ze niet aan het flamen/trollen/zuigen/whatever zijn, zal je nergens komen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kunnen emoties dan niet zonder het geflame en gezuig? Of op z'm minst minder?
Dat is natuurlijk ontzettend subjectief. Want zo kun je in principe alles zeggen (los van schelden) en je daarna verschuilen achter 'dit is gewoon een pittige mening, en geen gezuig'. Ik denk niet dat dat gaat werken.quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Natuurlijk wel... de vraag is of het dan nog wel zo leuk is![]()
Ach... laat ik het eens proberen... zolang men een pittige mening en grondige analyse maar niet verward met flamen en zuigen
Onzin. Je moet gewoon een grens stellen bij persoonlijk geëtter, scheldpartijen op de man en alles wat zich echt direct tegen de user richt.quote:Op vrijdag 4 november 2011 14:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ontzettend subjectief. Want zo kun je in principe alles zeggen (los van schelden) en je daarna verschuilen achter 'dit is gewoon een pittige mening, en geen gezuig'. Ik denk niet dat dat gaat werken.
True, en het bizarre is ook dat er eigenlijk helemaal geen echte 'leenpaupers' (maximaal in de schulden enz.) en 'huurtokkies' (uitkering+huursubsidie enz.) in dat topic komen. Tenminste, dat is mijn indruk. Ik ken niemand persoonlijk. Er zijn alleen een paar mensen, aan beide zijden, die het leuk vinden om de andere groep daar constant voor uit te maken. Genuanceerder geformuleerde meningen worden niet gewaardeerd, dus die worden genegeerd of woorden worden verdraaid zodat er toch extreem op gereageerd kan worden.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:19 schreef LXIV het volgende:
Het aparte van het huizenmarkttopic is toch wel dat de emoties zo hoog oplopen. Dat zie je niet in een discussie mbt de AEX ofzo (terwijl sommige mensen daar toch ook vrij forse belangen hebben). Waarom wordt iemand die long zit bijv. niet boos op iemand die hel en verdoemenis preekt over de AEX? Op het gebied van bijv. auto's wordt ook nergens op het forum zo fel op elkaar gereageerd of iemand een leasebak heeft (huurtokkie) of zelf een auto gekocht heeft (leenpauper).
Het is maar net met welke groep je je identificeert. Ik huur ook, maar als iemand het over "huurtokkies" heeft, dan lach ik daar alleen maar om. Want als ik in mijn buurtje kijk zie ik zat lieden die aan die omschrijving voldoen. Prima toch?quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:52 schreef Jane het volgende:
[..]
True, en het bizarre is ook dat er eigenlijk helemaal geen echte 'leenpaupers' (maximaal in de schulden enz.) en 'huurtokkies' (uitkering+huursubsidie enz.) in dat topic komen. Tenminste, dat is mijn indruk. Ik ken niemand persoonlijk. Er zijn alleen een paar mensen, aan beide zijden, die het leuk vinden om de andere groep daar constant voor uit te maken.
Weet je, het gaat er eigenlijk helemaal niet om of jij, ik of een ander daar 's nachts wakker van ligt. Het gaat er m.i. om dat dit gedrag zo veel voorkomt, dat het telkens weer een schijttopic wordt. Een topic dat niet meer uitnodigt om in te reageren. Tenminste, niet door mensen die af en toe eens komen lezen en er misschien een wat genuanceerdere mening op na houden.quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:02 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
Het is maar net met welke groep je je identificeert. Ik huur ook, maar als iemand het over "huurtokkies" heeft, dan lach ik daar alleen maar om. Want als ik in mijn buurtje kijk zie ik zat lieden die aan die omschrijving voldoen. Prima toch?
Het wordt anders als er direct tegen mij wordt gezegd "jij bent een huurtokkie". Dan ben je gewoon aan het flamen en kun je dus een op maat gesneden persoonlijk reactie van mij terug verwachten.En vice versa met "leenkneusjes" natuurlijk.
Dit is het internet, en als je niet een beetje een dikke huid hebt en je alles persoonlijk aantrekt wat niet persoonlijk bedoeld is, dan hoor je hier gewoon niet thuis. Dan moet je maar weer lekker wat anders gaan doen.
Ik vind het helemaal geen schijttopic!quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Weet je, het gaat er eigenlijk helemaal niet om of jij, ik of een ander daar 's nachts wakker van ligt. Het gaat er m.i. om dat dit gedrag zo veel voorkomt, dat het telkens weer een schijttopic wordt. Een topic dat niet meer uitnodigt om in te reageren. Tenminste, niet door mensen die af en toe eens komen lezen.
Ik denk ook dat de mensen waar ik het over heb het allemaal wel erg gezellig vinden, hoor.quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:20 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Maar met een flamewar etc. heeft het imho allemaal niks te maken. Want dat valt allemaal best mee. Ik zou eerder van een té gezellig theekransje willen spreken.
Ja.quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:34 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de mensen waar ik het over heb het allemaal wel erg gezellig vinden, hoor.Ik denk ook niet dat het een echte flamewar is (heb ik ook nergens gezegd).
Maar dat gezegd hebbende, moet je toch ook constateren dat er uit diezelfde groep steeds weer mensen zijn die in het FB-topic gaan huilen als een klein kind, terwijl ze zelf net zo hard meedoen. Het is allemaal behoorlijk kinderachtig en dat maakt dat ikzelf het bij tijd en wijle zeker wel een schijttopic vind.
Elk Huizenmarkttopic is een herhaling van het vorige. Heb het er eventjes volgehouden, maar de verveling slaat snel toe.quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:39 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Ja.
Maar ik ken dit van een ander subforum, waar men uiteindelijk, na jaren van geëtter de huilertjes in het FB-topic gelijk heeft gegeven. Met destijds als resultaat een morsdood forum, waarin enkel de Slowchat (gevuld met niet gebande usuals, namelijk diezelfde huilertjes) nog enige postaantallen genereerde.
Ik denk niet dat je die kant op wilt, maar be my guest.
Prima toch? Je hoeft er niet te komen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 12:23 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Elk Huizenmarkttopic is een herhaling van het vorige. Heb het er eventjes volgehouden, maar de verveling slaat snel toe.
Dat hebben ze op tweakers ook niet op het forum, maar alleen op de frontpage. En iets dergelijks heeft fok ook een tijdje gehad op de frontpage, maar dat werkte (blijkbaar) niet goed.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:56 schreef SeLang het volgende:
Een "oplossing" is om zo'n vote up/down systeem in te voeren zoals ze op Tweakers hebben. (vergt wel een investering)
Van bannen wordt de "ellende" alleen maar erger. De praktijk leert dat moderators niet goed met dit instrument om kunnen gaan. Die laten dan vooral diegenen bannen waar ze het zelf niet mee eens zijn. Ook al vinden ze zichzelf zéér objectief, het zijn ook maar mensen.quote:De enige oplossing die ik kan bedenken is om veelplegers te bannen uit de specifieke het topicreeks. Het is een toch relatief beperkte groep. Na een periode van puntjes op de "i" zetten waarin de grenzen weer duidelijk zijn gesteld kan het daarna misschien zichzelf weer reguleren.
^^ Dit stukje bijvoorbeeld zou in de OP van het huizenmarkttopic moeten. Samen met SeLang z'n laatste bijdrage.quote:Op zaterdag 5 november 2011 10:57 schreef michaelmoore het volgende:
Tja, wat kun je eigenlijk zeggen over de huizenmarkt, anders dan dat ie compleet vastzit, en vraag en aanbod niet werkt, de oorzaak dat zijn de ambtenaren en politici, die allemaal eerst woningeigenaar zijn en dan pas politicus, met als extreem voorbeeld Mr Donner met zijn superhypotheek op zijn reeds afbetaalde huis.
Het wachten is op de gemeentes die geld willen en nu rechtstreeks kavels verkopen aan particuliere bouwgroepen wat overigens een geniale oplossing is, ook om ZZP ers aan het werk te houden
In de nabije toekomst komen mensen in de geldproblemen door de enorme zorgkosten van de babyboomgeneratie, de extra pensioenpremies en de overheid die blijft bezuinigen voor Europa, en dan zijn de hoge woonlasten net de druppel
Da's een belangrijk uitgangspunt, wat volgens ons breed gedragen wordt, en we dus zeer ter harte zullen nemen. Waarbij we aannemen dat onder 'user' ook 'mod' moet worden begrepen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 08:59 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
[..]
Je moet gewoon een grens stellen bij persoonlijk geëtter, scheldpartijen op de man en alles wat zich echt direct tegen de user richt.
Dat dus. Het moet een topic zijn dat uitnodigt om in te reageren. En dan bedoel niet alleen voor de (al dan niet) happy few, maar iedereen met een mening, of die nou pittig en goed geanalyseerd is, of meer genuanceerd. Dat kan volgens mij prima samen, zoals SeLang ook betoogt, maar daar is wellicht wel een greintje meer respect voor de ander voor nodig.quote:Op zaterdag 5 november 2011 11:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Weet je, het gaat er eigenlijk helemaal niet om of jij, ik of een ander daar 's nachts wakker van ligt. Het gaat er m.i. om dat dit gedrag zo veel voorkomt, dat het telkens weer een schijttopic wordt. Een topic dat niet meer uitnodigt om in te reageren. Tenminste, niet door mensen die af en toe eens komen lezen en er misschien een wat genuanceerdere mening op na houden.
Eens dat het andersom zou moeten zijn. Van de andere kant is er ook niet meer nieuws dan dat er is... noch moet het een gortdroog topic worden....quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dit stukje bijvoorbeeld zou in de OP van het huizenmarkttopic moeten. Samen met SeLang z'n laatste bijdrage.
Ik denk dat het topic een hele verbetering zou krijgen als er een serieuze OP komt, van "beide kanten" gezien, met ook bijdragen van "beide kanten", en argumenten. Dat geeft een goed begin voor een serieuze discussie, de slowchat gaat elk topic over exact hetzelfde (en ook mijn standpunt daarin is ongetwijfeld bij iedereen bekend). Het komt er vooral op neer dat je veel leest met weinig nieuws, en dat zou andersom moeten zijn.
quote:ma 07 nov 2011, 14:03 | 87 reacties
Huurders tegen verkoop huurwoningen
AMSTERDAM - Ruim twee derde van de huurders is tegen grootschalige verkoop van huurwoningen door woningcorporaties. Dat blijkt uit een peiling van de Woonbond onder zijn achterban van 1,5 miljoen leden, zo is maandag bekendgemaakt.
De huurders zijn voor het behoud van een brede sociale huursector en voor voldoende betaalbare huurwoningen. Zowel huurorganisaties als individuele leden van de Woonbond konden aan de peiling meedoen. Ongeveer 50 procent van leden en organisaties reageerde. In de drie noordelijke provincies zijn de meeste tegenstanders.
Verkeerde topique...quote:Op maandag 7 november 2011 17:24 schreef michaelmoore het volgende:
De conversie van woningbouwverenigingen naar publieke geldzakken daar is niet iedereen blij mee
[..]
quote:wo 09 nov 2011, 23:54
| lees voor
Renteaftrek weer ter discussie
AMSTERDAM - Het lijkt erop dat het CDA toch wil tornen aan de hypotheekrenteaftrek. Raymond Gradus, directeur van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA, pleit voor veranderingen in het belastingsysteem, waardoor mensen worden geprikkeld schuld eerder af te lossen.
Kan zijn dat ik niet begrijp wat je bedoelt of ermee wil?quote:Op vrijdag 2 december 2011 10:40 schreef Drugshond het volgende:
Griekenland uit de Euro #31 - Wat wil Merkel?
Knal deze reeks in fok.wiki. Ik zie geen ref. BBB had deze wel... en deze reeks is meer dan volwassen (equivalent hierop)
Waaaaat... dit is geen DFT zelfs op DFT is het artis (en informatief).quote:Op zondag 4 december 2011 01:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je kritiek op de moderatie is bijzonder matig en slecht gefundeerd te noemen.
Hoeveel postings heb ik daar juist 0quote:Achter de schermen is en wordt er veel tijd gestopt in bijvoorbeeld de Huizenmarktreeks. De situatie was daar compleet uit de hand gelopen, en de inzet van de moderators en de users loopt de reeks nu weer prima en wordt er laagdrempelig en constructief gediscussieerd. Precies zoals het mijns inziens hoort te zijn op een internetforum, omdat dan de kracht van informatieuitwisseling optimaal benut wordt.
Moet ik nu met borden gaan smijten of hoe zit het. In dit geval loop je achter de curve... Maak er iets moois van,.quote:Een ander punt waar je kritiek op gebaseerd is, is het naar jouw mening onvoldoende opbouwend deelnemen van de moderators aan het Beurs en Economie forum. Ook in dit geval ben ik het niet eens met je zienswijze. Ik post bijvoorbeeld zelf regelmatig in de Griekenland-reeks uitgebreide artikelen uit de papieren NRC die ik zelf in scan via OCR en dan hier op het forum post. Jij leest er wellicht overheen maar andere users doen dat niet, ook al zal lang niet iedereen gelijk reageren op een dergelijk artikel. Maar ook hier gaat het weer om de functie van het forum, namelijk die van efficiënte en gerichte informatieuitwisseling\
[quote]Op zondag 4 december 2011 01:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je kritiek op de moderatie is ronduit belachelijk te noemen. Achter de schermen is en wordt er veel tijd gestopt in bijvoorbeeld de Huizenmarktreeks. De situatie was daar compleet uit de hand gelopen, en de inzet van de moderators en de users loopt de reeks nu weer prima en wordt er constructief gediscussieerd. Precies zoals het mijns inziens hoort te zijn op een internetforum, omdat dan de kracht van informatieuitwisseling optimaal benut wordt.
Een ander punt waar je kritiek op gebaseerd is, is het naar jouw mening onvoldoende opbouwend deelnemen van de moderators aan het Beurs en Economie forum. Ook in dit geval ben ik het niet eens met je zienswijze. Ik post bijvoorbeeld zelf regelmatig in de Griekenland-reeks uitgebreide artikelen uit de papieren NRC die ik zelf in scan via OCR en dan hier op het forum post. Jij leest er wellicht overheen maar andere users doen dat niet, ook al zal lang niet iedereen gelijk reageren op een dergelijk artikel. Maar ook hier gaat het weer om de functie van het forum, namelijk die van efficiënte en gerichte informatieuitwisseling.
Modereren is natuurlijk wel vrijwilligerswerk, ik zou willen dat ik zoveel vrije tijd had om de uitgebreide OP's van Frutsel in elkaar te timmeren.quote:Op zondag 4 december 2011 01:49 schreef Drugshond het volgende:
geen idee ..... niet miepen... Maak er iets moois van..... kijk eens in de keuken van Frutsel.
Deze reeks is begonnen in [NWS]... met een ludieke undernoot.... die kritische noot heb ik nooit verlaten. Dit is geen DFT, Z24, FD, or whatever.... dit is meer growing benchmark geworden van de periode (2008-2011++).quote:Op zondag 4 december 2011 01:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Laat jezelf nou eens niet zo gaan. Ik heb helemaal geen probleem met kritiek, maar probeer het zo te formuleren dat je boodschap helder is. Daar kan ik dan namelijk veel meer mee, en wellicht tegemoet komen aan je kritiek.
Kies je momentum.... ... tip nu.quote:Op zondag 4 december 2011 01:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Modereren is natuurlijk wel vrijwilligerswerk, ik zou willen dat ik zoveel vrije tijd had om de uitgebreide OP's van Frutsel in elkaar te timmeren.
svp deze reactie verwijderen. hoort in FB thuis.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 14:33 schreef Blandigan het volgende:
Vraag aan de moderators: is het mogelijk om een ignore functie te krijgen?
Of een actieve moderatie?
Elke poging om van dit topic een levendige te maken wordt door dezelfde figuren de grond ingeboord.
Als het antwoord nee en nee is, dan tel ik mijn knopen.
Ik heb van een bepaalde user eveneens nog geen enkele reactie gezien waarvan ik géén zin had om de browser inderdaad te sluiten zoals je zei. Eén grote troll.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
De discussie kan verder gevoerd worden in het FB-topic. Alles wat vanaf nu niet over goud gaat en niet op een normale toon van wederzijds respect wordt verwijderd.
beter post je relevante voorbeelden.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:02 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik heb van een bepaalde user eveneens nog geen enkele reactie gezien waarvan ik géén zin had om de browser inderdaad te sluiten zoals je zei.
Voor mij is zijn aanwezigheid genoeg om niet meer in dit forum te komen.
Stop ik geen tijd/moeite in. Heel zijn postgeschiedenis is relevant, hence 'heb nog geen enkele reactie gezien'.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
beter post je relevante voorbeelden.
vervuil feedback dan niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:04 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Stop ik geen tijd/moeite in. Heel zijn postgeschiedenis is relevant, hence 'heb nog geen enkele reactie gezien'.
Jij bent zijn tweede account? Aangezien je verder nauwelijks post in AEX, buiten de FB?quote:
Welk topic? Ik zie geen dicht topic van jouw hand?quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom is mijn topic dicht?
De laatste zin in het bericht op de site van Quote is:quote:Op maandag 27 februari 2012 21:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
?????
Ik heb helemaal niks aangepast![]()
Wat heb jij veranderd dan
De laatste zin in het bericht dat je gepost hebt is:quote:Wat De Nederlandsche Bank zal doen is nog even onduidelijk, zij laten desgevraagd weten dat ze 'niet kunnen ingaan op individuele gevallen.'
Dus het originele bericht is gewijzigd en er is geen enkele reden om dat te doen.quote:En De Nederlandsche Bank? 'Wij kunnen niet ingaan op individuele gevallen.
Het sneren naar DNB wordt een beetje vervelend, dus de verandering was wel degelijk wezenlijk.quote:Op maandag 27 februari 2012 22:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Maar even terzijde waar kan je je druk ommaken zeg![]()
Niets wezenlijks veranderd
Over wat er wel toegestaan is binnen het citaatrecht lees je hier meer.quote:h. Het is gebruiker niet toegestaan materiaal te plaatsen op FOK! waarvan de auteursrechten niet bij gebruiker of in het publieke domein liggen. Met het plaatsen van foto's, video's, teksten,
software, tekeningen, muziekstukken of ontwerpen verklaart gebruiker de auteursrechthebbende te zijn danwel diens expliciete toestemming te hebben verkregen voor het gebruik van het geplaatste materiaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |