abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2011 @ 14:42:57 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_97785862
081001_82877_krediet-fb.png

Welkom in AEX *O*.

De mods zijn PietjePuk007 (swtb_new_pm.png) en Bolkesteijn (swtb_new_pm.png). Dit 3e feedbacktopic is het vervolg op:
[FB] Belast hier je bonus en de moderators

Veel plezier :s)!
  maandag 6 juni 2011 @ 14:43:42 #2
104871 remlof
Europees federalist
pi_97785905
Lapo uit vorige topic:

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Dit is weer een troltopic geworden.
Huizenmarkt#144: De NVM wil het negatieve sentiment doorbreken
pi_97787274
Ik zal de huizenmarktreeks weer ff volgen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_97788026
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
Excuses wist niet dak een nieuwe moest openen :7
pi_97827664
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
Je bedoelt dat zelfs jij en Bolkesteijn die topics niet meer de moeite waard vinden te lezen, laat staan te posten? :D

Kan er zo onderhand niet een groot hangslot op die topicreeks, of mag het ONZ? Voor normale discussie is er immers geen plaats, en elke verdwaalde user die iets inhoudelijks probeert te posten wordt door de trolls en clones weggejaagd. Wat vinden jij en B. dat deze catch as catch can topicreeks eigenlijk aan AEX toevoegt?
pi_97871293
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 07:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kan er zo onderhand niet een groot hangslot op die topicreeks, of mag het ONZ? Voor normale discussie is er immers geen plaats, en elke verdwaalde user die iets inhoudelijks probeert te posten wordt door de trolls en clones weggejaagd. Wat vinden jij en B. dat deze catch as catch can topicreeks eigenlijk aan AEX toevoegt?
Ha, ik heb de reeks net gesloten en een hele reeks aan notes gezet. En toen las ik je reactie. Ik ben het dus helemaal met je eens. :)
pi_97871567
Het is uberhaupt niet mogelijk om een zinvolle discussie te voeren over de huizenmarkt. Dat lukt niet op bestuurlijk niveau, dus waarom zou het op fok wel lukken? Er is een patstelling die niet doorbroken gaat worden door het verstand te gebruiken, daarvoor is het simpelweg te laat.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_97871855
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:52 schreef xenobinol het volgende:
Het is uberhaupt niet mogelijk om een zinvolle discussie te voeren over de huizenmarkt. Dat lukt niet op bestuurlijk niveau, dus waarom zou het op fok wel lukken? Er is een patstelling die niet doorbroken gaat worden door het verstand te gebruiken, daarvoor is het simpelweg te laat.
Prima, maar post dan gewoon niet. Een grapje mag best maar ellenlange slowchat, daar is het topic niet voor bedoeld. Het is overigens best interessant om in de gaten te houden hoe langzamerhand de situatie steeds verder vast loopt, dat kan prima zonder slowchat.
  woensdag 8 juni 2011 @ 06:12:39 #9
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_97874896
-niet hier-

[ Bericht 51% gewijzigd door Bolkesteijn op 08-06-2011 20:13:24 ]
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_97875705
Ga je nu hier verder Censuur, das niet helemaal de bedoeling he.
  Moderator woensdag 8 juni 2011 @ 09:26:49 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97876444
-reactie op edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Bolkesteijn op 08-06-2011 20:13:36 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97881738
Dat is vaak het probleem met goedlopende topics...te veel slowchat.
Oplossing zoals die overal wordt toegepast: apart slowchat topic voor die reeks openen, en het oorspronkelijke topic behouden voor echt nieuws.

Ik start SC-deel 1 wel.

grt,
Pierre w/
pi_97901571
Nieuw digitaal geld Bitcoin - waar de koers ontploft! #3

Dit topic gaat over de Bitcoin, een nieuwe digitale munteenheid. Er zitten financiële, economische en maatschappelijke kanten aan, die hier in Beurs & Economie op hun plaats zijn, maar ook allerlei technische. Want je kunt die munten zelf genereren op je PC, als je flink wat rekenkracht hebt. Helaas overheerst het geklets over software en snelle videokaarten deze discussie en dat heeft niets met dit subforum te maken.

Ik stel daarom voor dat de mods dat technische gedeelte afsplitsen naar een eigen topic (bv "Bitcoin mining op je PC") in DIGital corner.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:45:50 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97909158
Helemaal mee eens. Al dat LOL HOW I MAEK BITCOINS moet hieruit. Godverdomme niemand praat meer over de lollige aspecten :( .
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_97988539
Ik zie dit topic nu pas...

Wel apart dat uitgerekend degene die flink liep te trollen aan het begin van deeltje #144 naderhand deze klacht indient:

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Dit is weer een troltopic geworden.
Huizenmarkt#144: De NVM wil het negatieve sentiment doorbreken
Heel apart zelfs. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 10-06-2011 22:18:55 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  † In Memoriam † vrijdag 10 juni 2011 @ 21:59:23 #16
230491 Zith
pls tip
pi_98001600
Nieuw digitaal geld Bitcoin - een FOK!pool? #6

Kan dat naar #5, en maybe titel verandering naar 'Waar de coins ontploffen' ? :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_98034825
Natuurlijk, done.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 23:22:53 #18
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_98045806
Twitter

Spam.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_98052753
Bedankt voor de melding, porsche1.
pi_98052903
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:56 schreef dvr het volgende:
Dit topic gaat over de Bitcoin, een nieuwe digitale munteenheid. Er zitten financiële, economische en maatschappelijke kanten aan, die hier in Beurs & Economie op hun plaats zijn, maar ook allerlei technische. Want je kunt die munten zelf genereren op je PC, als je flink wat rekenkracht hebt. Helaas overheerst het geklets over software en snelle videokaarten deze discussie en dat heeft niets met dit subforum te maken.
Ik heb de deelnemers aan het topic er even op gewezen dat het de bedoeling is dat het in AEX over economische/financiële vraagstukken moet gaan. :)
pi_98101293
Dank! Iemand heeft inmiddels een passend topic in DIG geopend voor de computernerds:
Bitcoin mining rigs
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:43:31 #22
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_98161599
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 02:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb de deelnemers aan het topic er even op gewezen dat het de bedoeling is dat het in AEX over economische/financiële vraagstukken moet gaan. :)
En in DIG zitten geen mensen met meer verstand over HW.
Die zitten overal en nergens.
pi_98330948
Ik wil iedereen in AEX even op dit bericht wijzen. Hoewel we volgens mij het braafste forum van FOK! zijn. ;)

Ik zie geen advertenties meer
pi_98331128
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:22 schreef porsche1 het volgende:
Twitter

Spam.
Jouw usericon mag niet meer. :X
pi_98331842
quote:
4s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 13:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[info]Ik wil iedereen in AEX even op dit bericht wijzen. Hoewel we volgens mij het braafste forum van FOK! zijn. ;)[/info]

Ik zie geen advertenties meer
met andere woorden: geen posts over naked short selling meer.....
pi_98369509
Kunnen de mods wat strenger optreden tegen getrol in topics zoals:

Wie trade er "for a living"
Niet de klant, maar de winst staat centraal bij verzekeraars

Om de kwaliteit een beetje te handhaven :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_98370061
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Kunnen de mods wat strenger optreden tegen getrol in topics zoals:

Wie trade er "for a living"
Niet de klant, maar de winst staat centraal bij verzekeraars

Om de kwaliteit een beetje te handhaven :P
Het eerste is wel een leuk topic, het tweede vraagt natuurlijk om gebash. Als je echt van modder gooien houdt, moet je eens een kijkje nemen in de keuken van het huizenmarkt topic. w/
pi_98370891
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:27 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Het eerste is wel een leuk topic, het tweede vraagt natuurlijk om gebash. Als je echt van modder gooien houdt, moet je eens een kijkje nemen in de keuken van het huizenmarkt topic. w/
Ik kom niet in het huizenmarkt topic :). En het 1e topic heeft natuurlijk wel potentie, maar niet als er om zo'n manier getrold wordt, de laatste post in dat topic zegt voldoende lijkt me.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_98371154
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik kom niet in het huizenmarkt topic :). En het 1e topic heeft natuurlijk wel potentie, maar niet als er om zo'n manier getrold wordt, de laatste post in dat topic zegt voldoende lijkt me.
Zeker, de eerste reactie was ook niet erg hoopgevend btw. Maar volgens mij komt hier in AEX niet of nauwelijks een modje. TS van dat topic heeft btw 100% gelijk met zn uitspraak dat er op dit soort fora vooral GeenStijl tokkies lopen te trollen. Houd ik zelf ook wel van, maar af en toe wil ik ook een topic kunnen volgen zonder dat er direct in getrolld wordt. Bijna onmogelijk op Fok! ......of je moet echt een topic gaan volgen zonder enig sentiment, het bloemschik-topic ofzo.
pi_98371646
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:56 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Zeker, de eerste reactie was ook niet erg hoopgevend btw. Maar volgens mij komt hier in AEX niet of nauwelijks een modje. TS van dat topic heeft btw 100% gelijk met zn uitspraak dat er op dit soort fora vooral GeenStijl tokkies lopen te trollen. Houd ik zelf ook wel van, maar af en toe wil ik ook een topic kunnen volgen zonder dat er direct in getrolld wordt. Bijna onmogelijk op Fok! ......of je moet echt een topic gaan volgen zonder enig sentiment, het bloemschik-topic ofzo.
Ik vind AEX sowieso een van de betere sub fora's op FOK. Waar nog enige kwaliteit is te vinden zonder al te veel getrol. Lijkt me dat we dat zo moeten houden ;)
pi_98421210
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, zo lust ik er nog wel een paar.

Je beseft hopelijk dat je op dat deel dan ook geen rente meer krijgt? Ik leen liever 30 jaar tegen 5% bruto (waar de HRA dus nog vanaf gaat) dan dat ik 90K aflos en 8% rente op het spaargeld misloop.
Maar omdat mijn maandlasten zo veel lager zijn spaar ik weer door. Misschien koop ik later een zomerhuis er bij. Ik heb dan ook geen onderwaarde, de banken vinden me leuk.

Wat betreft mislopen van HRA, die 90k kan wel in een BV gegooid worden en kan ik alsnog HRA op aftrekken. Mooi.
pi_98421306
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:59 schreef de_ier het volgende:

[..]

Maar omdat mijn maandlasten zo veel lager zijn spaar ik weer door. Misschien koop ik later een zomerhuis er bij. Ik heb dan ook geen onderwaarde, de banken vinden me leuk.

Wat betreft mislopen van HRA, die 90k kan wel in een BV gegooid worden en kan ik alsnog HRA op aftrekken. Mooi.
Je bent de weg kwijt, het topic is elders.... :D

Hier: Het grote huizenmarkt slowchat topic #5 : 85 m2. voor 300K
pi_98423612
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je bent de weg kwijt, het topic is elders.... :D

Hier: Het grote huizenmarkt slowchat topic #5 : 85 m2. voor 300K
dat niet alleen, maar hij moet ook eens een fiscalist raadplegen :D
pi_98424467
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die laatste post was juist een poging om nog wat van het topic te maken :P
I'll sing you a lullaby.
pi_98433669
Zelfs nu nog blijft de huizenmarkt sc een trollengrot. Mijn voorstel zou zijn om alle trollen aldaar die niet in een ander aex topic normaal posten een aex ban te geven en wat simpele anti-trol reges op te stellen en deze goed te handhaven. Het blijft een nieuwswaardig onderwerp maar het topic is nu een drama om te lezen imo.
pi_98433808
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Zelfs nu nog blijft de huizenmarkt sc een trollengrot. Mijn voorstel zou zijn om alle trollen aldaar die niet in een ander aex topic normaal posten een aex ban te geven en wat simpele anti-trol reges op te stellen en deze goed te handhaven. Het blijft een nieuwswaardig onderwerp maar het topic is nu een drama om te lezen imo.
Je komt er toch niet meer? Dus is het al opgelost. :Y
pi_98434839
quote:
Ja, ga ff in de FB ook nog lopen trollen... Doe je goed. :W
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:59:12 #39
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_98480327
Kan die oude reeks niet weer open?
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_98481055
quote:
Your point?

De huidige huizenmarkt is om te huilen dus wees blij dat wij er nog enig vermaak aan hebben :)
I'll sing you a lullaby.
pi_98634500
Wat was er onfatsoenlijk. * nieuwsgierig *
pi_98634740
Nou dat ikweethetookniet iedereen die niet op de ondergang van Saab en/of Victor Muller belachelijk zit te maken. Mensen als de vertegenwoordigers van de toeleveranciers die proberen toch nog wat geld terug te zien, toeleveranciers die failliet dreigen te gaan omdat Saab zijn rekeningen niet betaald.
pi_98635017
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 01:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nou dat ikweethetookniet iedereen die niet op de ondergang van Saab en/of Victor Muller belachelijk zit te maken. Mensen als de vertegenwoordigers van de toeleveranciers die proberen toch nog wat geld terug te zien, toeleveranciers die failliet dreigen te gaan omdat Saab zijn rekeningen niet betaald.
Thx voor je uitleg. Na wat teruglezen is et me duidelijk.
pi_98637223
edit w/

[ Bericht 79% gewijzigd door weg_16042013_01 op 25-06-2011 04:31:11 ]
pi_98756569
Huizenmarkttopic #150: Een nieuwe start.

PierreBetfair is weer bezig, komt het topic binnen en maakt andere mensen weer uit voor troll en gaat offtopic. Totdat hij kwam was het gewoon een normaal goed lopend topic. Kan iemand dit even modereren?

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2011 10:40:28 ]
pi_98756958
@Bolkesteijn, ik ben er klaar mee. Dat eindeloze gekleuter en getroll van een klein groepje users...............en als je dan vraagt om niet meer te trollen, gaan ze hier posten dat je offtopic bent gegaan en of er ingegrepen kan worden.

Zoals je na kunt lezen heb ik gewoon inhoudelijke antwoorden gegeven op een vragensteller. Dat wordt dan weer opzettelijk verstoord door wat trollen uit het troll topic middels onzin posts.

Nou ja, its up toe you.

Ik merk wel hoe het verder gaat.
  Moderator dinsdag 28 juni 2011 @ 10:52:07 #47
16180 crew  CoolGuy
pi_98757030
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:50 schreef PierreBetfair het volgende:
@Bolkesteijn, ik ben er klaar mee. Dat eindeloze gekleuter en getroll van een klein groepje users...............en als je dan vraagt om niet meer te trollen, gaan ze hier posten dat je offtopic bent gegaan en of er ingegrepen kan worden.

Zoals je na kunt lezen heb ik gewoon inhoudelijke antwoorden gegeven op een vragensteller. Dat wordt dan weer opzettelijk verstoord door wat trollen uit het troll topic middels onzin posts.

Nou ja, its up toe you.

Je hebt nu al tig x aangekondigd dat je weg gaat, dat je je gaat beperken tot een oneliner, etc etc. Nu ben je er klaar mee.

Nou, prima, ga dan gewoon weg, ipv te roepen dat je er klaar mee bent maar er dan toch steeds over bezig te blijven zeg.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 11:04:48 #48
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98757516
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:50 schreef PierreBetfair het volgende:

Nou ja, its up toe you.

Ach kom op. Beetje de onschuld uit gaan hangen. Iemand een troll noemen en met :') smilies aan komen zetten is niet inhoudelijk.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98757611
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 10:52 schreef CoolGuy het volgende:

Je hebt nu al tig x aangekondigd dat je weg gaat, dat je je gaat beperken tot een oneliner, etc etc. Nu ben je er klaar mee.

Nou, prima, ga dan gewoon weg, ipv te roepen dat je er klaar mee bent maar er dan toch steeds over bezig te blijven zeg.
Ik heb in het huizenmarkt-troll-topic enkele keren geroepen dat ik daar pleite ga, om de eenvoudige reden dat ik het continue gebash beu was. In het oorspronkelijke topic, dat gisteren een doorstart heeft gemaakt, heb ik nooit gezegd dat ik wegga.

Je haalt dus 2 topics door elkaar.
pi_98757725
Dan nog is het geen vrijbrief om je postgedrag uit het slowchattopic over te nemen in het serieuze topic, is het zeker niet de bedoeling dat je anderen uit gaat maken voor troll en is het al helemaal niet de bedoeling dat je vervolgens nadat je op je gedrag wordt gewezen gaat lopen huilen dat je er wederom klaar mee bent.
  Moderator dinsdag 28 juni 2011 @ 11:12:46 #51
16180 crew  CoolGuy
pi_98757789
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 11:11 schreef Scorpie het volgende:
Dan nog is het geen vrijbrief om je postgedrag uit het slowchattopic over te nemen in het serieuze topic, is het zeker niet de bedoeling dat je anderen uit gaat maken voor troll en is het al helemaal niet de bedoeling dat je vervolgens nadat je op je gedrag wordt gewezen gaat lopen huilen dat je er wederom klaar mee bent.
Dit dus.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:44:06 #52
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98764112
We doen serieuze pogingen om dit keer een normaal huizenmarkt topic te hebben, maar niet iedereen schijnt daar evenveel waarde aan te hechten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:40 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Boos worden omdat ik je voor de tigste keer moet verbeteren. Je report maar raak jongen :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:37 schreef PierreBetfair het volgende:

Uit je post blijkt dat je totaal niet weet hoe het in elkaar steekt. [..]

Kortom: Je stelt fraude voor die ook nog eens ongunstig uitpakt voor je portemonnee.

Je hebt je roeping als financieel adviseur gemist, Whuzzie ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:44 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ow, dus je moet hier alle onzin van Scorp en Whuzz laten staan. Dat mag niet gecorrigeerd worden.

Oke dan ;)
pi_98764180
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:23 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Je weet er weer niks van. Nogmaals, voor een afbetaald niet hoofdverblijf betaal je ook dik.
PierreBetfair is wederom op de man aan het spelen en aan het trollen in Huizenmarkttopic #150: Een nieuwe start. zou een mod hiernaar kunnen kijken?

Voorbeeldje:

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:44 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ow, dus je moet hier alle onzin van Scorp en Whuzz laten staan. Dat mag niet gecorrigeerd worden.

Oke dan ;)
Dit soort dingen werken niet mee aan de discussie.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2011 13:49:25 ]
pi_98764346
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:45 schreef Scorpie het volgende:

PierreBetfair is wederom op de man aan het spelen en aan het trollen in Huizenmarkttopic #150: Een nieuwe start. zou een mod hiernaar kunnen kijken?
Nee, je moet het iets anders formuleren.

"Ik ben wederom op mn pik getrapt omdat PierreBF me verbeterd heeft. Daar kan ik niet goed tegen en wil graag dat hij uit het topic verdwijnt zodat ik mn lulkoek ongestoord kan blijven posten"

Zoiets. ;)
pi_98764449
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:49 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

"Ik ben wederom op mn pik getrapt omdat PierreBF me verbeterd heeft. Daar kan ik niet goed tegen en wil graag dat hij uit het topic verdwijnt zodat ik mn lulkoek ongestoord kan blijven posten"

Zoiets. ;)
Gast, ga je nou serieus door met kutten in Feedback ? Je graaft je eigen graf.
  Moderator dinsdag 28 juni 2011 @ 13:52:26 #56
16180 crew  CoolGuy
pi_98764492
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:49 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Zoiets. ;)
ja, en TS moet zich vooral laten leiden door iemand die al een keer door de mand is gevallen en daarom nu een beetje geirriteerd is, want vanaf het moment dat je door de mand viel veranderde je manier van posten.

Ga ergens in de zandbak spelen en dan kun je de grote mensen die wel op een normale manier zaken hebben gedaan (lees: hebben rondgevraagd ipv de meneer te geloven en ja en amen te knikken waardoor je vervolgens met een kuthypotheek zit opgescheept) laten proberen serieus iemand te helpen.

maar ga nou niet huilen dat het allemaal getroll is in het SC topic, om vervolgens in een serieus topic dezelfde manier van posten te hanteren als waar je in FB over komt huilen omdat anderen dat doen.
pi_98764575
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:51 schreef Scorpie het volgende:

Gast, ga je nou serieus door met kutten in Feedback ? Je graaft je eigen graf.
Gewoon even een korte uitleg hoe het zit. Thats all.

We zien wel wat er mee gedaan wordt. Als ik een ban krijg accepteer ik die meteen.
pi_98764688
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:54 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Gewoon even een korte uitleg hoe het zit. Thats all.

We zien wel wat er mee gedaan wordt. Als ik een ban krijg accepteer ik die meteen.
Het is wel frappant om te zien dat in elk topic waarin jij reageert in AEX volstaat met reacties waarin jij het pretendeerd beter te weten, anderen onzin verkondigen en je en passant ook nog even zeer kortzichtig advies geeft gebaseerd op 3 regels text aan iemand die een huis wilt kopen.

Verder heb je natuurlijk weinig anders dan een ban te accepteren, maar dat weet je zelf ook wel.
pi_98764707
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:52 schreef CoolGuy het volgende:

ja, en TS moet zich vooral laten leiden door iemand die al een keer door de mand is gevallen en daarom nu een beetje geirriteerd is, want vanaf het moment dat je door de mand viel veranderde je manier van posten.
Uitleg graag, dan kan de mod gelijk oordelen. Dit is namelijk wederom onzin.
Waar viel ik door de mand, en hoe veranderde mijn postgedrag?
pi_98764845
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is wel frappant om te zien dat in elk topic waarin jij reageert in AEX volstaat met reacties waarin jij het pretendeerd beter te weten, anderen onzin verkondigen en je en passant ook nog even zeer kortzichtig advies geeft gebaseerd op 3 regels text aan iemand die een huis wilt kopen.

Verder heb je natuurlijk weinig anders dan een ban te accepteren, maar dat weet je zelf ook wel.
Nee, ik doelde gewoon op je post die aangaf dat een niet hoofdverblijf dat is afbetaald nauwelijks geld kost. Heeft totaal niks te maken met wat je hierboven weer uitsputtert.

En zo gaat het maar door.
pi_98764969
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:59 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Nee, ik doelde gewoon op je post die aangaf dat een niet hoofdverblijf dat is afbetaald nauwelijks geld kost. Heeft totaal niks te maken met wat je hierboven weer uitsputtert.

En zo gaat het maar door.
Dan mag je me nu gelijk die quote even laten zien waarin ik dat gezegd heb, en als je dat niet lukt, verdwijn je voorlopig even uit AEX, deal?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2011 14:02:08 ]
pi_98765427
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan mag je me nu gelijk die quote even laten zien waarin ik dat gezegd heb, en als je dat niet lukt, verdwijn je voorlopig even uit AEX, deal?
_O- gast ik wist 100% zeker dat dit je volgende post zou worden. Nou vooruit ik zal het nog maar een keer voorkauwen dan.......je "Dit dus" post van 13:22 waarmee je aangeeft dat Whuzz zn opmerking ergens op slaat.....terwijl ik later heb uitgelegd dat die nergens op slaat.

Als jij meent dat zn opmerking wel ergens op sloeg mag je het me uitleggen. Gewoon uitleggen Scorpie, zonder weer met allerlei niet relevante tegenvragen te komen. En anders gewoon je mond houden, dank U. :)
pi_98765470
Je hebt dus geen quote weten te produceren? Ik neem aan dat je nu even een week weg blijft? Mods, lezen jullie even mee?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2011 14:13:10 ]
pi_98765616
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Scorpie het volgende:
Je hebt dus geen quote weten te produceren? Ik neem aan dat je nu even een week weg blijft?
Hoe blind ben je vriend. Fokking kneus :D, ik leg het je zwart op wit uit. Vrij uitgebreid zelfs.

Een weekje rust zou idd geen kwaad kunnen voor een partij mensen. Als ik daar zelf deel van uit maak, ik zou bijna zeggen graag zelfs.

Hoop dan wel dat ik mn PM's nog kan lezen, want heb nog wat spullen die door een Fokster binnenkort worden opgehaald. Dat loopt via PM :)

Ik ga tennis kijken. Niet meer te veel posten Scorp anders moet Bolkensteijn wel erg veel gaan lezen.

@Coolguy, ben je er al uit waar ik door de mand viel? w/
pi_98765738
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:13 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Hoe blind ben je vriend. Fokking kneus :D, ik leg het je zwart op wit uit. Vrij uitgebreid zelfs.
Hoe moeilijk kan het zijn een quote te produceren waarin ik dat zeg dan? Dat moet dan toch geen enkel probleem zijn? Heeft het misschien te maken met het feit dat mijn post van 13:22 stiekem toch niet zo bedoeld was als je oorspronkelijk dacht en je hem daarom maar niet wilt gebruiken in je verdediging?

Blijf vooral schelden trouwens, dat doet je zaak echt goed.

quote:
Een weekje rust zou idd geen kwaad kunnen voor een partij mensen. Als ik daar zelf deel van uit maak, ik zou bijna zeggen graag zelfs.
Dus je bent alleen maar mensen een ban proberen aan het aansmeren?

quote:
Hoop dan wel dat ik mn PM's nog kan lezen, want heb nog wat spullen die door een Fokster binnenkort worden opgehaald. Dat loopt via PM :)
PM systeem is een apart systeem.
pi_98766196
Zeg Scorpie waarom zeur jij de hele tijd over moderaties?

quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:54 schreef Scorpie het volgende:

Doe even grote schoonmaak dan.
dubbelOh7 is je hond toch niet :|W

Gewoon leven en laten leven please :)
I'll sing you a lullaby.
pi_98766299
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:25 schreef xenobinol het volgende:
Zeg Scorpie waarom zeur jij de hele tijd over moderaties?

[..]

dubbelOh7 is je hond toch niet :|W

Omdat het een best goed topic was totdat er iemand begon te flamen en offtopic begon te gaan Pierre er kwam posten.
pi_98766421
quote:

Inderdaad.

Scorpie, ik zal je een levensles meegeven / een uitspraak zoals God die aan ons doet.

"Wij zijn allen één"

Zo is het namelijk, mooi he? :)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:31:07 #69
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98766481
quote:

Hetgeen uiteraard begint met de manier waarop er in topics gepost wordt. Als men het oneens is met elkaar kan dat gewoon op een normale manier beargumenteerd worden, zonder sneren, op de man spelen en beledingen. En volgens mij is dat ook precies wat de Mod-opmerking in de TS zegt.
pi_98766605
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:31 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hetgeen uiteraard begint met de manier waarop er in topics gepost wordt. Als men het oneens is met elkaar kan dat gewoon op een normale manier beargumenteerd worden, zonder sneren, op de man spelen en beledingen. En volgens mij is dat ook precies wat de Mod-opmerking in de TS zegt.
Helaas heb ik daar geen invloed op, en post ik dus gewoon correct in de serieuze topics in de hoop dat anderen dat oppikken. Helaas zijn er sommigen die dat niet doen, en dan is de enige oplossing een vorm van moderatie.
pi_98768551
Dit lijkt mij een gevalletje 'Johannes hoofdstuk 8 vers 7' :)
I'll sing you a lullaby.
pi_98773263
Breaking News:

Ik heb besloten mezelf vrijwillig uit de huizenmarkt-reeks terug te trekken zodat mijn dierbare broeders en zusters aldaar zich verlost voelen van de luis in hun pels, genaamd Pierre.

Mijn korte bezoek aan deze reeks zal ik blijven heugen als een ontmoetingsplaats van mensen die zoekende zijn naar geluk en wederzijdse liefde.

Ik wens jullie daarbij alle goeds,

Pierre.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:52:16 #73
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98773441
Rust zacht PierreBetfair 1968—2011
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_98773886
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:49 schreef PierreBetfair het volgende:
Breaking News:

Ik heb besloten mezelf vrijwillig uit de huizenmarkt-reeks terug te trekken zodat mijn dierbare broeders en zusters aldaar zich verlost voelen van de luis in hun pels, genaamd Pierre.

Mijn korte bezoek aan deze reeks zal ik blijven heugen als een ontmoetingsplaats van mensen die zoekende zijn naar geluk en wederzijdse liefde.

Ik wens jullie daarbij alle goeds,

Pierre.
Alweer?
pi_98815276
Zo, het stelletje kleuters kan een week afkoelen.
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:58:07 #76
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_98825759
De hele huizenmarktsoap is volledig lachwekkend..

Er wordt nog steeds geslowchat en er zal altijd worden geslowchat in een topic over een onderwerp dat gedomineerd wordt door emotie en onderbuik en dat uitblinkt in een gebrek aan volatiele informatie. Eens per maand komen er wat cijfers naar buiten en de rest is per definitie gespeculeer. De pogingen om het onderwerp te splitsen in een slowchat en een serieus topic zijn dan ook gedoemd te mislukken en het enige dat bereikt wordt is dat men in het huizenmarkt topic nu constant naar elkaar wijst. "jij bent niet on topic!" "nee jij bent niet on topic" "jij bent een trol" "mod! doe eens een ban aan ... "

Kijk nu eens realistisch wat er nu over is van de huizenmarkt reeks? Er wordt nu geneuzeld over een user die al dan geen bod van 195 k zou moeten doen op een huis dat al dan geen waarde van 210 k vertegenwoordigd. Ook dat kan in een eigen topic en heeft geen zak met de stand van de huizenmarkt als geheel te maken. 95 % van de posts in het huizenmarkt topic heeft geen betrekking op nieuws over de huizenmarkt.

Het huizenmarkt topic had je gewoon met rust moeten laten. Een paar bans voor users die alleen maar links dumpen of users die elkaar uitmaken voor woorden die je niet in de dikke van dale terugvindt was meer dan voldoende geweest.

Nu heb je een zogenaamd "serieus nieuwstopic" dat per definitie niet kan voldoen aan de gestelde voorwaarden zonder dood te bloeden en je hebt een slowchat topic dat al helemaal afgegleden is naar niveau 0,0.

Geen van beiden zijn ze ook nog maar een beetje de moeite waard.

Goed gedaan hoor Bolk.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_98826796
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:58 schreef Hanoying het volgende:
Het huizenmarkt topic had je gewoon met rust moeten laten. Een paar bans voor users die alleen maar links dumpen of users die elkaar uitmaken voor woorden die je niet in de dikke van dale terugvindt was meer dan voldoende geweest.
Het huizenmarkttopic had niet met rust gelaten moeten worden, het liep namelijk compleet uit de hand. Daarnaast is het niet mogelijk om op commando bans uit te delen (voor de goede orde, dat kan ik niet, daarvoor moet ik een FA inschakelen), daarvoor moeten er notes verzameld worden en dat kost nu eenmaal tijd, ook omdat ik zelf wel leukere en nuttiger zaken kan verzinnen dan een stel kleuters telkens maar weer te wijzen op hun gedrag. Ik ben het in dit opzicht dus niet eens met je kritiek.

Wel heb je een punt vind ik voor wat betreft de discussie over biedingen op een huis, dat is eigenlijk iets dat meer voor WGR geschikt is, en wat niet hoort in een topic over de huizenmarkt in economische zin.
pi_99113977
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.

In het kader van de bans van afgelopen week, kan een mod hier even strenger tegenop treden, aangezien deze meneer loopt uit te lokken.
pi_99114023
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:45 schreef Scorpie het volgende:

In het kader van de bans van afgelopen week, kan een mod hier even strenger tegenop treden, aangezien deze meneer loopt uit te lokken.
Bedankt voor het melden. Je moet troll eens wiki-en, misschien zie je dan dat je gedrag van daarnet onder trollen valt.
pi_99114166
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Bedankt voor het melden. Je moet troll eens wiki-en, misschien zie je dan dat je gedrag van daarnet onder trollen valt.
Ik heb allang uitleg gegeven. Dat jij er niet mee om kan gaan is niet mijn probleem. Je kan mijn post onmogelijk uitmaken voor troll :')

Verder verzoek ik je in het huizentopic gewoon ontopic te blijven en niet gelijk mensen voor troll uit te maken, als je niks te melden hebt blijf dan aub weg.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2011 15:49:59 ]
pi_99119501
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:45 schreef Scorpie het volgende:
Dat is geen verrassing, ik ken geen topic waarin hij post en waarin hij niet trollt.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 16:58 schreef Hanoying het volgende:

Goed gedaan hoor Bolk.
Ik ben het 100% met je eens.
pi_99124971
Ik ben unbanned zonder dat ik een mededeling heb gekregen dat ik unbanned ben.

Heeft Fok het unbannen geautomatiseerd?
pi_99125525
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:42 schreef PierreBetfair het volgende:
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat het script voor het bannen nog aan alle kanten rammelt. :+
pi_99125692
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik weet wel dat het script voor het bannen nog aan alle kanten rammelt. :+
Is dit het FB topic?
pi_99125724
quote:
5s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
Is dit het FB topic?
Ja. -> [FB] Waar de huizenmarkt emoties oproept
pi_99125773
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. -> [FB] Waar de huizenmarkt emoties oproept
Ok dan zit ik goed. 8-)
pi_99125929
Een huizenmarkt slowchat topic kan dat niet centraal in een AEX slowchat?
pi_99126114
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is geen verrassing, ik ken geen topic waarin hij post en waarin hij niet trollt.

[..]

Ik ben het 100% met je eens.
Beter zou jullie clubje gewoon een ban van een maand krijgen en 3 maanden voorwaardelijk. Zou oa AEX veel goed doen. ^O^
pi_99126257
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Beter zou jullie clubje gewoon een ban van een maand krijgen en 3 maanden voorwaardelijk. Zou oa AEX veel goed doen. ^O^
Heel Fok zou opknappen als jij een onvoorwaardelijke ban krijgt van 99 jaar. :W

:+
pi_99126264
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Het is geen clubje, het zijn wat mensen in dezelfde situatie. ;)
pi_99126384
quote:
3s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is geen clubje, het zijn wat mensen in dezelfde situatie. ;)
Ehmmmm... Nee. Verre van zelfs.

Dan weet jij waarschijnlijk niet alle namen. ;)
pi_99126831
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ehmmmm... Nee. Verre van zelfs.

Dan weet jij waarschijnlijk niet alle namen. ;)
Verschillende mensen en achtergronden met hetzelfde belang.
Daarnaast net zoveel met een ander belang.
Die namen op Fok zeggen me weinig. :+
pi_99127588
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
Verschillende mensen en achtergronden met hetzelfde belang.
Daarnaast net zoveel met een ander belang.
Dat bedoel ik. Dus niet 'wat mensen in dezelfde situatie'...

Hemelsbreed verschil zelfs....
pi_99128029
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Dus niet 'wat mensen in dezelfde situatie'...

Hemelsbreed verschil zelfs....
Ik snap je wel maar ik post bijv.ook met ander belang.
Kijk op een afstand omdat ik op tijd gebruik gemaakt heb van hoog rendement.
Mijn dochter heb ik aangeraden om flink te sparen en voorlopig nog te huren.

Die kan zo huis kopen maar het is beter om rustig af te wachten wanneer je de tijd hebt.
pi_99128231
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die kan zo huis kopen maar het is beter om rustig af te wachten wanneer je de tijd hebt.
En dit stukje hoort dan weer niet in FB want als ik daarop inga... :o

(Alles is immers afhankelijk van de persoonlijk situatie, mogelijkheden en wensen. Evengoed kan sparen nooit kwaad natuurlijk.)
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:39:25 #96
332258 huiz3nmarkt-0pt1m1st
kopen, kopen, kopen
pi_99135297
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:42 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik ben unbanned zonder dat ik een mededeling heb gekregen dat ik unbanned ben.

Discriminatie :'(
Een eigen huis, een plek onder de zon
Zoals het klokje in het eigen huis tikt, tikt ze nergens
Oost, west, eigen huis best
Huren is voor de buren
pi_99135480
Ook wel weer typisch dat de mods niet reageren in het FB topic.
Straks ontspoort het hier weer en gaan ze er FA`s bij halen om te moeten bannen :')

[ Bericht 59% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2011 23:44:10 ]
pi_99137778
Sorry ik was offtopic.
pi_99183015
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:43 schreef Scorpie het volgende:
Ook wel weer typisch dat de mods niet reageren in het FB topic.
Straks ontspoort het hier weer en gaan ze er FA`s bij halen om te moeten bannen :')
Tsja, er zijn ook nog genoeg andere zaken te doen. Ik ben het meer dan zat met jullie. Gewoon volwassen kleuters zijn jullie, en maar zuigen en zeuren, maar productief bijdragen aan het forum komt gewoon niet in jullie op. In de Beursvloer kan het, in Bulls, Bears and Bucks kan het, in het PIGS topic kan het, zelfs in het Saab topic wordt, ondanks de smiley's van ikweethetookniet, zinnig gepost.

Maar jullie zijn een stel kleine kinderen en wagen het dan ook nog kritiek op de moderatie te hebben. Het is niet aan de moderators om te zorgen dat de users zich fatsoenlijk gaan gedragen in een topic, dat moeten zij zelf doen. Ik krijg berichten van users die niet meer in Huizenmarkttopic willen posten omdat het altijd maar weer het vaste kliekje is die alleen maar nutteloze rommel uit z'n toetsenbord kan krijgen. En dan is wat mij betreft de maat vol, de moderatie is er voor om te zorgen dat iedereen plezierig deel kan nemen aan AEX, en niet om users uit te leggen hoe het wel moet, daarvoor moet je maar bij jezelf te rade gaan en daar past enkel repressief optreden bij.
pi_99185130
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 01:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Tsja, er zijn ook nog genoeg andere zaken te doen. Ik ben het meer dan zat met jullie. Gewoon volwassen kleuters zijn jullie, en maar zuigen en zeuren, maar productief bijdragen aan het forum komt gewoon niet in jullie op. In de Beursvloer kan het, in Bulls, Bears and Bucks kan het, in het PIGS topic kan het, zelfs in het Saab topic wordt, ondanks de smiley's van ikweethetookniet, zinnig gepost.

Maar jullie zijn een stel kleine kinderen en wagen het dan ook nog kritiek op de moderatie te hebben. Het is niet aan de moderators om te zorgen dat de users zich fatsoenlijk gaan gedragen in een topic, dat moeten zij zelf doen. Ik krijg berichten van users die niet meer in Huizenmarkttopic willen posten omdat het altijd maar weer het vaste kliekje is die alleen maar nutteloze rommel uit z'n toetsenbord kan krijgen. En dan is wat mij betreft de maat vol, de moderatie is er voor om te zorgen dat iedereen plezierig deel kan nemen aan AEX, en niet om users uit te leggen hoe het wel moet, daarvoor moet je maar bij jezelf te rade gaan en daar past enkel repressief optreden bij.
Dus, rijdende rechter wat is uw oordeel?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_99238753
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 01:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

_O_ Amen.
pi_99266068
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 03:50 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Dus, rijdende rechter wat is uw oordeel?
Hij staat op het punt om er radicaal een streep door te trekken.
pi_99271628
quote:
Je mag hier je bron vermelden, vervelende leugenaar. Mensen zwart maken met leugens en het vervolgens op de Frontpage plempen.

En dan anderen betichten van flame. Goed bezig vriend.

[FP] Nieuwsberichten: fouten, klachten en andere opmerkingen
pi_99271723
quote:
3s.gif Op zondag 10 juli 2011 01:59 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hij staat op het punt om er radicaal een streep door te trekken.
Dat is wel een goede interpretatie ja.
pi_99271874
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is wel een goede interpretatie ja.
Beter pak je een paar cases van schelden, spelen op de persoon (waardeoordelen geven zoals, zielig ben je dan) aan. Dan stopt het rap genoeg. My 2 cents ^O^
pi_99272315
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:06 schreef PierreBetfair het volgende:
Je mag hier je bron vermelden, vervelende leugenaar. Mensen zwart maken met leugens en het vervolgens op de Frontpage plempen.
Jullie praten langs elkaar heen.

PBerends denkt dat je om de bron vraagt van zijn eigen uitspraak, terwijl jij om de bron vraagt van het bericht op de FP. (En die staat er wel bij het bericht van Pelican2: Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt )

Spraakverwarring dus. :D
pi_99273120
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:06 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

En dan anderen betichten van flame. Goed bezig vriend.

[FP] Nieuwsberichten: fouten, klachten en andere opmerkingen
De enige die hier liegt ben jij. Jij denkt dat ik zomaar nieuwsberichten uit m'n duim zuig zonder bron. Nee, dat zou lekker zijn. Bij elk nieuwsbericht staat vanaf seconde 0 een bron:

Misschien tijd om een nieuwe leesbril te kopen, PierreBetfair.
pi_99310919
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2011 09:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wow, Stichting Open Deuren BV is ook weer aanwezig zie ik?
troll post
pi_99311017
Jep, is weg.
pi_99311054
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 09:38 schreef PietjePuk007 het volgende:
Jep, is weg.
Je mist nog een reply. :)
pi_99311365
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 09:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Je mist nog een reply. :)
Heeft nu imo toch geen zin meer dat ook te modereren, er is al op gereageerd en de discussie is al verweven met die opmerking, die trouwens niet om te trollen bedoeld was, maar meer een bevestiging van de heersende mening.
pi_99311506
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2011 09:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Heeft nu imo toch geen zin meer dat ook te modereren, er is al op gereageerd en de discussie is al verweven met die opmerking, die trouwens niet om te trollen bedoeld was, maar meer een bevestiging van de heersende mening.
Je moet ff uit fightmodus gaan :+ In het stofzuigertopic ben je een fijne aanwinst vind ik. Als je dat karma nou eens hier brengt ^O^
pi_99311635
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Je moet ff uit fightmodus gaan :+ In het stofzuigertopic ben je een fijne aanwinst vind ik. Als je dat karma nou eens hier brengt ^O^
Je kan ook denken dat ik het echt niet bedoelde om te trollen, maar dat ik het alleen maar beaamde en dat blijkbaar op een niet grappige manier deed.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2011 10:10:51 ]
pi_99318104
Graag topic Griekenland, Waar Italie voor de leeuwen word geworpen #10 verwijderen. Nadat ik hem geplaatst heb na de laatste post in deel #9 heeft meth77 er een geopend en is de reeks daar verder gegaan.
pi_99318191
ok
pi_99432419
Huizenmarkt#153: "Huizen nog steeds te duur"

Slotje, er loopt al een ander topic die wél is gekoppeld aan de topicreeks.
pi_99465194
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe lang zou het duren? 5 jaar, 8 jaar, 10 jaar, 15 jaar?

Vertel het ons nostradamus
Trolalert.
pi_99465762
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2011 17:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Trolalert.
Onzin, jij stelt dat iets onoverkomelijk is en dat het voor de massa nu eenmaal wat langer duurt om dat te beseffen.

Hij vraagt jou gewoon om hoe lang jij denkt dat het gaat duren aangezien jij tussen de regels door min of meer aangeeft dat in te kunnen schatten.
pi_99564868
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:57 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Hey, die droeftoeter is weer terug :D
pi_99565407
Fk laat je eens niet zo kennen. Niet elke afwijkende mening is een trol, als je niet tegen de hitte kan, blijf dan uit de keuken.
pi_99571081
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2011 00:32 schreef Scorpie het volgende:
Fk laat je eens niet zo kennen. Niet elke afwijkende mening is een trol, als je niet tegen de hitte kan, blijf dan uit de keuken.
Als jij droeftoeter een normale begroeting vindt moet je misschien eens bij jezelf te rade gaan.
pi_99571159
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2011 00:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kappen met dat offtopic gezeik, anders doe ik een Fktje op je aarsch en report ik je bij de mods.
pi_99586632
Niemand komt aan pluisje, jah.... :7

edit: Ik heb me bedacht.... schiet pluisje maar af :P

[ Bericht 7% gewijzigd door VirtualMemory op 18-07-2011 22:52:26 ]
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_99613066
Huizenmarkttopic #154: Waar makelaars geen vakantie meer kennen.

Censuur gaat weer op de persoonlijke toer, dumpt weer links, zegt dat mensen het niet begrijpen en gaat er vervolgens niet op in.
Kan een mod even ingrijpen voordat het weer totaal ontspoord en er weer bans gaan regenen? Dank u.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2011 11:40:08 ]
pi_99614090
Volgens mij vroeg censuur of je Edith Schippers was? Ik zie niet in hoe die vraag anders is dan die van Dino die vraagt hoeveel ik maandelijks spaar. Natuurlijk was het een retorische vraag, maar niet eentje waar jij wakker van zou liggen toch?
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_99614320
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:10 schreef VirtualMemory het volgende:
Volgens mij vroeg censuur of je Edith Schippers was? Ik zie niet in hoe die vraag anders is dan die van Dino die vraagt hoeveel ik maandelijks spaar. Natuurlijk was het een retorische vraag, maar niet eentje waar jij wakker van zou liggen toch?
Punt is dat het a) op de man spelen is, b) het niks toevoegt aan een goed lopende discussie, c) hij vervolgens weer met zijn Nout Wellink Youtube spam komt en d) Bolkesteijn het zeer duidelijk heeft gemaakt dat dit soort gedrag niet meer getolereerd wordt.
pi_99614531
Ik denk dat jullie een groot leider missen in het Huizen-topic. Toen ik nog regelmatig postte, ging het veel beter en werden er zelfs vredesonderhandelingen in gang gezet.

Ik wil daarom nogmaals oproepen tot verzoening want in wezen zijn jullie allemaal hele beste jongens w/
pi_99614537
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:17 schreef Scorpie het volgende:

Punt is dat het a) op de man spelen is, b) het niks toevoegt aan een goed lopende discussie, c) hij vervolgens weer met zijn Nout Wellink Youtube spam komt en d) Bolkesteijn het zeer duidelijk heeft gemaakt dat dit soort gedrag niet meer getolereerd wordt.
Punt a): mee eens, maar nogmaals... jij ligt daar niet wakker van
Punt b, c): het filmpje voegt imo wel iets toe, ome Nout geeft aan dat in Nederland de hoge risico's op tophypotheken wel degelijk een relevante rol gaan spelen zodra de markt in zwaar weer terecht komt.
Punt d): geen commentaar :)
pi_99614591
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:24 schreef PierreBetfair het volgende:

Ik wil daarom nogmaals oproepen tot verzoening want in wezen zijn jullie allemaal hele beste jongens w/
Laten we voortaan 'klachten' over gedrag via de PM afhandelen, hebben de moderatoren ook nog tijd over voor de leukere dingen in het leven. Het blijft tenslotte vrijwilligerswerk.
pi_99615591
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:26 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Laten we voortaan 'klachten' over gedrag via de PM afhandelen, hebben de moderatoren ook nog tijd over voor de leukere dingen in het leven. Het blijft tenslotte vrijwilligerswerk.
Nee hoor, dit topic is gewoon bedoeld voor klachten, opmerkingen en feedback. Bolkie, kom er dus maar in.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:08:07 #134
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_99636360
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik stoor me meer aan DAM met z'n 'gezellige' oneliners. Daar was de SC toch voor opgericht?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_99636576
quote:
2s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:08 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik stoor me meer aan DAM met z'n 'gezellige' oneliners. Daar was de SC toch voor opgericht?
Beter geef je goede voorbeelden. ^O^
pi_99639985
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Parasieten moet je ook uitroeien.

Van de schijfhuurders kom je af door in 3 jaar de prijzen te verhogen naar minimaal 6% van de WOZ waarde
pi_99643042
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hoax. De harde antileenkneuskern hier zal je haarfijn kunnen uitleggen dat als de waarde van je woning zakt, je er niet meer gewoon in kunt wonen. :D
pi_99645211
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 23:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[...]

Heb jij niets beters te doen dan constant te proberen je rechter en linkerarm tot aan je ellebogen diep in het achterste van een mod te duwen? (Ieder zijn meug he, daar niet van...)

Als je graag mod wilt worden kun je gewoon mailen naar fok.nl

Kijk je eigen opmerkingen liever eens na in je diverse topics (ook in het huizenmarkttopic). Daar doe je pas mensen een plezier mee. :Y

:W

):O
pi_99645498
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 23:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Heb jij niets beters te doen dan constant te proberen je rechter en linkerarm tot aan je ellebogen diep in het achterste van een mod te duwen? (Ieder zijn meug he, daar niet van...)

Als je graag mod wilt worden kun je gewoon mailen naar fok.nl

Kijk je eigen opmerkingen liever eens na in je diverse topics (ook in het huizenmarkttopic). Daar doe je pas mensen een plezier mee. :Y

:W

):O
Als je nou eens normaal reageert aldaar (en hier zou ook fijn zijn) dan valt er hier ook niets te posten. Jullie verpesten het hele huizentopic met getroll en gezeik.
pi_99646450
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 23:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Als je nou eens normaal reageert aldaar (en hier zou ook fijn zijn) dan valt er hier ook niets te posten. Jullie verpesten het hele huizentopic met getroll en gezeik.
Jullie? Jezelf bedoel je?

Zomaar even een greepje:

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Klinkt als een niet onwaarschijnlijk verhaal trolletje van me.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik betwijfel of die trollen hier een eigen huis hebben heur, en het zal zeker geen superduur huis zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mooi huis. Jammer dat je een trol bent.
Dit waren reacties van jou op verschillende mensen waaronder DS4. Als er iemand topics verziekt ben jij het wel.

Stop eens met dat zielige gedrag en steek je hand eens in eigen boezem. Je hebt tot nu toe het geluk dat de mods over je getroll heen lezen, maar aan alles komt een eind he.
pi_99646622
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Jullie? Jezelf bedoel je?

Zomaar even een greepje:

[..]

[..]

[..]

Dit waren reacties van jou op verschillende mensen waaronder DS4. Als er iemand topics verziekt ben jij het wel.

Stop eens met dat zielige gedrag en steek je hand eens in eigen boezem. Je hebt tot nu toe het geluk dat de mods over je getroll heen lezen, maar aan alles komt een eind he.
Rechtstreeks aanspreken heeft enkel een tegengesteld effect, zoals ongetwijfeld deze discussie ook heeft. Iig post ik wat trollgedrag is imo gewoon in fb. Einde bericht.
pi_99646880
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Rechtstreeks aanspreken heeft enkel een tegengesteld effect, zoals ongetwijfeld deze discussie ook heeft. Iig post ik wat trollgedrag is imo gewoon in fb. Einde bericht.
Doe dat. Zolang je je maar gaat gedragen in de topics. Zoek ik ondertussen wel of ook nog een plek is waar ik trollgedrag in het FB-topic kan melden. :D
pi_99646918
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Doe dat. Zolang je je maar gaat gedragen in de topics. Zoek ik ondertussen wel of ook nog een plek is waar ik trollgedrag in het FB-topic kan melden. :D
:')
pi_99649143
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 23:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja echt hé?
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja, echt hé?
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja, echt hé?
Wat moeten we hier nou mee?
pi_99652271
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 01:27 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat moeten we hier nou mee?
Niks, aangezien er geen enkele mod reageert.
pi_99653048
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 07:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niks, aangezien er geen enkele mod reageert.
Bolkje, come in.
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 09:13:42 #147
16180 crew  CoolGuy
pi_99653271
Jeetje. Ik ben niet meer echt actief in die huizenmarkt topics, maar ik zie dat 't ge-etter zich nu heeft verplaatst naar 't FB topic ja? Same shit, different topic.
pi_99653603
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 09:13 schreef CoolGuy het volgende:
Jeetje. Ik ben niet meer echt actief in die huizenmarkt topics, maar ik zie dat 't ge-etter zich nu heeft verplaatst naar 't FB topic ja? Same shit, different topic.
Geef mij wat mod en banrechten and I`ll have this shit sorted out in no-time.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 08:59:13 #149
16180 crew  CoolGuy
pi_99738658
pi_99738800
quote:
PM anders even een mod, aangezien ze beiden niet reageren.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 09:16:33 #151
16180 crew  CoolGuy
pi_99738986
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

PM anders even een mod, aangezien ze beiden niet reageren.
Ik kan er nog niet aan denken. Misschien zijn ze beiden op vakantie, maar hoe dan ook, het kan niet zo zijn dat ze zich hier maandenlang niet laten zien, dan ineens wakker worden, als 'oplossing' iedereen maar een ban geven, maar vervolgens niks doen met mensen die doorposten onder een kloon, en zich vervolgens weer niet laten zien als iedereen unbanned is.

Zij zijn mod, het feedback topic is er voor dit soort dingen, daar behoren ze in te kijken. Zo niet, ook best, maar dan zal straks de 'oplossing' wel weer zijn dat iedereen een ban krijgt. En dan zou ik ze moeten gaan PMen? What's next, dat ik voor hun op de toetsen ga drukken?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 21 juli 2011 @ 09:30:28 #152
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_99739309
Morguh. :7
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_99741497
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:16 schreef CoolGuy het volgende:

Zij zijn mod, het feedback topic is er voor dit soort dingen, daar behoren ze in te kijken. Zo niet, ook best, maar dan zal straks de 'oplossing' wel weer zijn dat iedereen een ban krijgt. En dan zou ik ze moeten gaan PMen? What's next, dat ik voor hun op de toetsen ga drukken?
Ik denk dat de mods het gekleuter in het huizentopic onderhand wel een beetje gehad hebben. Ze besteden er geen aandacht meer aan.........en ik geef ze groot gelijk.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 11:08:17 #154
16180 crew  CoolGuy
pi_99741592
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:05 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ik denk dat de mods het gekleuter in het huizentopic onderhand wel een beetje gehad hebben. Ze besteden er geen aandacht meer aan.........en ik geef ze groot gelijk.
Als dat het geval is, gooi dat topic dan gewoon op slot. Klaar. Het door laten etteren en er verder niet naar omkijken dient ook geen doel denk ik dan.
pi_99741945
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als dat het geval is, gooi dat topic dan gewoon op slot. Klaar. Het door laten etteren en er verder niet naar omkijken dient ook geen doel denk ik dan.
Een visie hebben op wat je met je (sub)forum wil, en zo nu en dan meeposten om het een beetje on track en aardig voor iedereen te houden, lijkt me persoonlijk nuttiger. Er is regelmatig gebleken dat er best een aardige en respectvolle discussie over huizenmarkt mogelijk is als trollen en spamhoeren (aan beide zijden vanhet spectrum) zich een beetje normaal gedragen.

En users/diverse kloons van users die alleen komen om te zieken, danwel zonder te reageren op iemand anders/te discussieren alleen komen om hun boodschap te drammen, kun je gewoon weren na ze daarop te hebben aangesproken.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 11:25:59 #156
16180 crew  CoolGuy
pi_99742086
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Een visie hebben op wat je met je (sub)forum wil, en zo nu en dan meeposten om het een beetje on track en aardig voor iedereen te houden, lijkt me persoonlijk nuttiger. Er is regelmatig gebleken dat er best een aardige en respectvolle discussie over huizenmarkt mogelijk is als trollen en spamhoeren (aan beide zijden vanhet spectrum) zich een beetje normaal gedragen.

En users/diverse kloons van users die alleen komen om te zieken, danwel zonder te reageren op iemand anders/te discussieren alleen komen om hun boodschap te drammen, kun je gewoon weren na ze daarop te hebben aangesproken.
Oh ik ben het volledig met je eens hoor, begrijp me niet verkeerd, maar die moderatie is er niet. En als ie er is, wordt er gewoon met de botte bijl doorheen gegaan (begrijpelijk, maar niet logisch, en ook niet noodzakelijk) en daarna is het weer radiostilte.
pi_99742260
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh ik ben het volledig met je eens hoor, begrijp me niet verkeerd, maar die moderatie is er niet. En als ie er is, wordt er gewoon met de botte bijl doorheen gegaan (begrijpelijk, maar niet logisch, en ook niet noodzakelijk) en daarna is het weer radiostilte.
met alle respect, dat kan ook deels te maken hebben met de manier waarop het achter de schermen soms nou eenmaal werkt, dat hoeft niet direct de keuze van de mods te zijn..... geef ze wat ruimte/krediet in dat opzicht.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 11:32:37 #158
16180 crew  CoolGuy
pi_99742320
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

met alle respect, dat kan ook deels te maken hebben met de manier waarop het achter de schermen soms nou eenmaal werkt, dat hoeft niet direct de keuze van de mods te zijn..... geef ze wat ruimte/krediet in dat opzicht.
Hm, daar heb je inderdaad een punt te pakken wat ik nog niet op die manier had overwogen. Je hebt gelijk.
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:07:19 #159
332258 huiz3nmarkt-0pt1m1st
kopen, kopen, kopen
pi_99743629
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hm, daar heb je inderdaad een punt te pakken wat ik nog niet op die manier had overwogen. Je hebt gelijk.
Zo.. zo... jij gaat makkelijk om :)

Bolkie en Netsplitter zijn weer met de botte bijl bezig :')

Ik heb niets tegen moderatie... maar onterecht en met willekeur bans gaan uitdelen is wel typerend voor de AEX w/
Een eigen huis, een plek onder de zon
Zoals het klokje in het eigen huis tikt, tikt ze nergens
Oost, west, eigen huis best
Huren is voor de buren
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 12:25:45 #160
16180 crew  CoolGuy
pi_99744423
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:07 schreef huiz3nmarkt-0pt1m1st het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen moderatie... maar onterecht en met willekeur bans gaan uitdelen is wel typerend voor de AEX w/
nee ik ga niet makkelijk om, ik deed de aanname dat het de hele tijd stilte is, en dan ineens dat ze wakker worden en besluiten er met de botte bijl door te gaan. Maar, het kán natuurlijk ook zo zijn dat zij achter de schermen met FA's de situatie bespreken, en dat de uiteindelijke beslissing om te botte bijl te hanteren een beslissing van de FA's is, waar de mods niet per se achter hoeven te staan, maar het toch moeten uitvoeren.

In dat geval is mijn beschuldiging aan het adres van de mods onterecht. Ik had dat echter nog niet zo bekeken, en na de opmerking van Dinosaur_sr wel.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 21 juli 2011 @ 12:58:28 #161
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_99745830
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:07 schreef huiz3nmarkt-0pt1m1st het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb je kloons geband hier omdat je nog steeds een AEX ban hebt.
Je weet de voorwaarden waarop je weet met je normale account kan gaan posten alhier.
Ik zie je mail wel tegemoet komen. :)
Daarbij heb ik niemand anders geband of posts verwijderd.
Dus die beschuldiging gaat niet op. :W
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 21 juli 2011 @ 13:00:35 #162
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_99745916
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

nee ik ga niet makkelijk om, ik deed de aanname dat het de hele tijd stilte is, en dan ineens dat ze wakker worden en besluiten er met de botte bijl door te gaan. Maar, het kán natuurlijk ook zo zijn dat zij achter de schermen met FA's de situatie bespreken, en dat de uiteindelijke beslissing om te botte bijl te hanteren een beslissing van de FA's is, waar de mods niet per se achter hoeven te staan, maar het toch moeten uitvoeren.

In dat geval is mijn beschuldiging aan het adres van de mods onterecht. Ik had dat echter nog niet zo bekeken, en na de opmerking van Dinosaur_sr wel.
Assumption is the mother of all fuckups. :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 26 juli 2011 @ 10:37:41 #163
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_99952757
Zo, mochten mensen posts missen, dat klopt.
Feedback is Feedback.
Dus geen plaats om persoonlijke dingen uit te vechten.
Doe dat maar lekker via pm/dm.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:56:57 #164
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_99957163
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:37 schreef Netsplitter het volgende:
Zo, mochten mensen posts missen, dat klopt.
Feedback is Feedback.
Dus geen plaats om persoonlijke dingen uit te vechten.
Doe dat maar lekker via pm/dm.
Heb je die zieke geest al een ban gegeven?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 26 juli 2011 @ 20:47:42 #165
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_99975042
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:56 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Bans, al dat niet gegeven worden niet besproken. :)
pi_99977986
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:56 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Dat kan een Mod niet!!!!!
  Moderator woensdag 27 juli 2011 @ 13:01:59 #167
16180 crew  CoolGuy
pi_100001312
Wanneer wordt dat ordinaire copy/pasten van lappen tekst in dat huizentopic nou eens een keer afgestraft?
pi_100002550
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:05 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk ook wel weer klaar met het catch-as-catch-can annex linkdump gedeelte van dit forum. Van beide zijden van het spectrum trouwens.

En doe de mods de groeten als je ze ziet.
Wat willen ze nou eigenlijk met dit forum en het huizenmakttopic specifiek?
pi_100003046
Sowieso snap ik die linkdumps van 3 jaar oud niet, gepost door Censuur.
pi_100003457
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:43 schreef Scorpie het volgende:
Sowieso snap ik die linkdumps van 3 jaar oud niet, gepost door Censuur.
Voor de duidelijkheid, ik doel daar bepaald niet alleen op als ik sugereer dat dat topic (weer) een verziekte sfeer heeft, in mijn opinie althans.

Wat zich mi uit in dat er een aantal mensen op uit zijn zoveel mogelijk ruzie te maken, en een aantal andere die kennelijk geen post lezen of wensen te discussieren en simpelweg een lap tekst of link dumpen (en vaak ook nog eens dezelfde).

Leg mij eens uit wat hier nou de lol van is?
pi_100003636
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid, ik doel daar bepaald niet alleen op als ik sugereer dat dat topic (weer) een verziekte sfeer heeft, in mijn opinie althans.

Wat zich mi uit in dat er een aantal mensen op uit zijn zoveel mogelijk ruzie te maken, en een aantal andere die kennelijk geen post lezen of wensen te discussieren en simpelweg een lap tekst of link dumpen (en vaak ook nog eens dezelfde).

Leg mij eens uit wat hier nou de lol van is?
Goeie vraag. Ik wou dat ik het antwoord wist.
  woensdag 27 juli 2011 @ 16:51:10 #172
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_100010387
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 00:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
Om het goede voorbeeld te geven:

[..]

Ik volg het goede voorbeeld van Bolkensteijn, inhoudelijk over de huizenmarkt, hypotheekmarkt. Daar kunnen de bovenstaande klagers nog wat van leren.
  donderdag 28 juli 2011 @ 09:46:32 #173
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_100037111
Bolkensteijn, zou je modje Danny even willen vertellen waarom het account huizenmarkt-zeepbel geband is?

quote:
" dat het de mogelijkheid ondergraaft voor Fok! om via betaalde reclame inkomsten te genereren, inkomsten die noodzakelijk zijn om de site in de lucht te houden."
quote:
Vat de ban dus niet persoonlijk op, maar probeer in het vervolg minder vaak naar je eigen site te verwijzen en doe dat alleen als het echt relevant is in de bijdrage aan de discussie in een topic. Zoals remlof al heeft aangegeven ben je welkom om door te blijven posten op Fok!, maar niet meer onder de account van huizenmarkt-zeepbel.nl.
quote:
Ik moet zeggen dat ik zelf onder de indruk ben van de site, het is een mooi en nuttig archief.
Waarvoor dank!
  Admin donderdag 28 juli 2011 @ 09:52:03 #174
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_100037233
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:46 schreef Censuur-152 het volgende:
Bolkensteijn, zou je modje Danny even willen vertellen waarom het account huizenmarkt-zeepbel geband is?

[..]

[..]

[..]

Waarvoor dank!
ik ben geen modje. en ik waarschuw niet NOG een keer.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 28 juli 2011 @ 09:59:07 #175
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_100037393
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:52 schreef Danny het volgende:

[..]

ik ben geen modje. en ik waarschuw niet NOG een keer.
quote:
" dat het de mogelijkheid ondergraaft voor Fok! om via betaalde reclame inkomsten te genereren, inkomsten die noodzakelijk zijn om de site in de lucht te houden."
Zijn de adverteerders bij de grote baas gaan klagen?
Ban mij maar permanent, de komende jaren krijg ik nog wel de kans daarop terug te komen.

CENSUUR!!
  Admin donderdag 28 juli 2011 @ 10:15:21 #176
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_100037841
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:59 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

[..]

Zijn de adverteerders bij de grote baas gaan klagen?
Ban mij maar permanent, de komende jaren krijg ik nog wel de kans daarop terug te komen.

CENSUUR!!
Het gaat om je topicreport gedrag. Tig reports per dag over posts waar in 99% van de gevallen niets aan mankeert, en dan ook nog met denigrerende teksten erbij waarin wij min of meer jouw slaafje zijn. Gewoon daarmee nokken. We zijn je sloofje niet en zullen dat ook nooit worden.
Als je je daar gewoon aan houdt is er niets aan de hand. En nu klaar. Heb je tóch nog wat te zeggen dan kan dat per dm.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  vrijdag 29 juli 2011 @ 00:09:04 #177
306376 xenonoob
Ikweethetookniet
pi_100071473
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:15 schreef Danny het volgende:

Het gaat om je topicreport gedrag. Tig reports per dag over posts waar in 99% van de gevallen niets aan mankeert, en dan ook nog met denigrerende teksten erbij waarin wij min of meer jouw slaafje zijn. Gewoon daarmee nokken. We zijn je sloofje niet en zullen dat ook nooit worden.
Als je je daar gewoon aan houdt is er niets aan de hand. En nu klaar. Heb je tóch nog wat te zeggen dan kan dat per dm.
Anderen hebben echter wel een ban gekregen voor dat soort posts :X

Nu geef ik toe dat er niet altijd even stijlvol gepost word maar dat is volgens mij inherent aan:

a): het internet en in bijzonder internet fora
b): de emoties die gepaard gaan met het topic
c): de mensen die zich aangetrokken voelen tot het desbetreffende topic.

Ondanks de soms 'denigrerende teksten' is er volgens mij sprake van onderling respect :)

Misschien dat het wel mensen af kan schrikken... dat dan weer wel :{
pi_100072029
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:09 schreef xenonoob het volgende:

[..]

Anderen hebben echter wel een ban gekregen voor dat soort posts :X

Nu geef ik toe dat er niet altijd even stijlvol gepost word maar dat is volgens mij inherent aan:

a): het internet en in bijzonder internet fora
b): de emoties die gepaard gaan met het topic
c): de mensen die zich aangetrokken voelen tot het desbetreffende topic.

Ondanks de soms 'denigrerende teksten' is er volgens mij sprake van onderling respect :)

Misschien dat het wel mensen af kan schrikken... dat dan weer wel :{
Een beetje inhoudelijk reageren zou mijn voorkeur hebben boven "Heb je die droeftoeter weer :') " en "ow ik dacht dat je in noorwegen was opgepakt". Dat zijn binnen de context waar ze werden gebruikt gewoon trol-posts en dat weet jij ook.
pi_100072172
De huizen in Noorwegen zijn van hout.
pi_100235065
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Correct. Over niet-kopende huurazijnpissers gesproken, waar is Xeno gebleven?
Trol
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:46:52 #181
16180 crew  CoolGuy
pi_100235141
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Trol
maar een topic openen om daar zogenaamde kut auto's te posten die de eigenaren eigenlijk niet kunnen betalen, en dan komen met een plaatje van een bmw 1-serie omdat je weet dat Scorpie die heeft en jij het niet van hem kon winnen in het PTA-mod topic is zeker geen trollen, latente kleuter? :')
pi_100235270
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

maar een topic openen om daar zogenaamde kut auto's te posten die de eigenaren eigenlijk niet kunnen betalen, en dan komen met een plaatje van een bmw 1-serie omdat je weet dat Scorpie die heeft en jij het niet van hem kon winnen in het PTA-mod topic is zeker geen trollen, latente kleuter? :')
Joh laat gaan, Fk moet zijn frustraties over het verliezen van de PTA-modverkiezing nog even verwerken.
pi_100235332
Ja ga feedback ook ff voltrollen :')
pi_100235383
Ja, overal trollen, overal Fk, ze willen je grijpen, ze willen je pakken!
pi_100264203
Het is hier geen PTA en geen slowchat.
pi_100264356
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 11:27 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het is hier geen PTA en geen slowchat.
zou je dan svp op de AEX-inhoudelijke feedback in dit topic kunnen reageren?
pi_100436635
Heren modjes, wat willen jullie nou eigenlijk met AEX?
pi_100437082
Een plek creëren waar iedereen op ieder niveau kan discussiëren, z'n vragen kan stellen of gewoon z'n ei kwijt kan over de beurs, de economie van lokaal tot mondiaal niveau. Zonder modjes die daar ook maar enig strobreed in de weg leggen.
pi_100437976
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een plek creëren waar iedereen op ieder niveau kan discussiëren, z'n vragen kan stellen of gewoon z'n ei kwijt kan over de beurs, de economie van lokaal tot mondiaal niveau. Zonder modjes die daar ook maar enig strobreed in de weg leggen.
Dat eerste lijkt me persoonlijk in ieder geval een nobel streven :)

Zouden jullie dat wellicht ook kunnen bevorderen door jullie wat (pro)actiever op te stellen?
pi_100438406
Dat gaan we zeker proberen, vakantietijd geweest enzo.
pi_100438445
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 21:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dat gaan we zeker proberen, vakantietijd geweest enzo.
oke, fair enough
  FOK!fotograaf maandag 8 augustus 2011 @ 11:26:15 #192
13368 NiGeLaToR
pi_100455508
Nu ik dit lees kan ik misschien weer een keer mee doen aan een discussie in AEX over de huizenmarkt :) was er maar mee gestopt door eigenlijk hetzelfde als hierboven gebeurt :P
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:52:44 #193
89730 Drugshond
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:21:51 #194
89730 Drugshond
pi_100749366
De 2 AEXtopics zijn gemerged, van die van NWS blijf ik af.
pi_100761129
Beste mods,

Naar mijn mening is er iets flink mis aan 't gaan in AEX. Momenteel is dit het onderwerp in Beursvloer, startende vanaf: Beursvloer #211 - buy the ****** dip !

Dino vat 't de spijker op de kop samen.
pi_100761364
Ik heb even in 't topic zelf gereageerd.
pi_100761404
Zag 't, thanks! :)
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:54:11 #199
89730 Drugshond
  dinsdag 6 september 2011 @ 12:36:56 #200
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_101628318
Kan deze niet beter naar WGR?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_101631709
Jep, done
pi_102229755
Goud #11: Spreken is zilver, zwijgen is goud

Svp de vloek en feedbackachtige post opschonen. Het blijft zich maar herhalen doordat mensen nog oude posts lezen.
pi_102541198
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:48:30 #204
89730 Drugshond
pi_102774656
Ja en moet even gelinkt worden aan de reeks.
pi_103527302
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 00:10 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
-weg-
Waarom is bovenstaande reactie weggehaald? Ik weet niet precies meer wat er stond, maar ik gaf er volgens mij toch een hele goede verklaring. Dat het niet de verklaring is die sommigen hier graag willen horen, soit. De waarheid kan nu eenmaal erg confronterend zijn. Maar dat lijkt me nog geen reden om het dan maar helemaal weg te halen.
pi_103529023
quote:
5s.gif Op maandag 24 oktober 2011 23:50 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Waarom is bovenstaande reactie weggehaald? Ik weet niet precies meer wat er stond, maar ik gaf er volgens mij toch een hele goede verklaring. Dat het niet de verklaring is die sommigen hier graag willen horen, soit. De waarheid kan nu eenmaal erg confronterend zijn. Maar dat lijkt me nog geen reden om het dan maar helemaal weg te halen.
Omdat ik het gezeik op banken en bankiers zat ben. Het voegt niks toe aan de discussie en de vergelijking wordt vaak ook nog eens slecht onderbouwd. Posts die puur en alleen gericht zijn op het afbranden van de banken, bankiers of politici kunnen beter in KLB geplaatst worden dan in een serieus forum als AEX.
pi_103531659
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 00:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Omdat ik het gezeik op banken en bankiers zat ben.
Jij mag dan wel modereren hier, dit forum is er niet (alleen) voor jou en jouw mening heh. De suggestie dat het bankenkartel organisatorisch te vergelijken is met de maffia, qua interne en externe banden, lijkt mij een hele relevante en zinnige.
quote:
Het voegt niks toe aan de discussie en de vergelijking wordt vaak ook nog eens slecht onderbouwd.
Vind jij.
quote:
Posts die puur en alleen gericht zijn op het afbranden van de banken, bankiers of politici kunnen beter in KLB geplaatst worden dan in een serieus forum als AEX.
Dit is toch het forum over de crisis, of niet soms?

Enfin, ik zie het al. Bolkesteijn has turned to the dark side en meent dat het nodig is om die zielige arme falende bankiers en politici in bescherming te nemen. :')
pi_103534852
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 07:34 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Jij mag dan wel modereren hier, dit forum is er niet (alleen) voor jou en jouw mening heh. De suggestie dat het bankenkartel organisatorisch te vergelijken is met de maffia, qua interne en externe banden, lijkt mij een hele relevante en zinnige.
Maar daar moet je dan wel betere argumenten voor aandragen vind ik. Refereer op zijn minst een bron waarin kenmerken van de maffia beschreven worden. Ik heb geen enkel probleem met kritiek op bankiers maar het moet wel het schelden ontstijgen. Er is trouwens ook een misdaad forum, MIS.

quote:
Dit is toch het forum over de crisis, of niet soms?
Nee, dit is een forum over economische en beursgerelateerd zaken.

quote:
Enfin, ik zie het al. Bolkesteijn has turned to the dark side en meent dat het nodig is om die zielige arme falende bankiers en politici in bescherming te nemen. :')
Check mijn posts, ik neem niemand in bescherming, hooguit Gerrit Zalm ;) , en heb wel degelijk kritiek maar het vervallen in het uiten van verwensingen is een zwaktebod.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:45:58 #210
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103536507
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

Met alle respect... maar is dit subforum niet begonnen als het 'kredietcrisis subforum' ?

Dat het later omgedoopt is in 'beurs en economie' had meer met de naamgeving van doen dan enkel de inhoud.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103537292
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
Met alle respect... maar is dit subforum niet begonnen als het 'kredietcrisis subforum' ?

Dat het later omgedoopt is in 'beurs en economie' had meer met de naamgeving van doen dan enkel de inhoud.
Ja, zo is het begonnen maar het doel is echt om een forum te hebben voor economische en beursgerelateerd zaken. Er worden genoeg algemene zaken besproken die niet zo zeer met de kredietcrisis te maken hebben. Denk aan optiestrategieën, de perikelen bij SAAB of optimale portefeuilles. AEX trekt ook een heel eigen publiek, heel wat users posten nauwelijks elders op het forum.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:40:39 #212
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103538169
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:47 schreef Bolkesteijn het volgende:

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ja, zo is het begonnen maar het doel is echt om een forum te hebben voor economische en beursgerelateerd zaken.
Initieel is het dus het kredietcrisis subforum, dat er later een koerswijziging is doorgevoerd wil niet zeggen dat oorsprong niet langer relevant is. Volgens mij passen onderwerpen die met de economische crisis te maken hebben prima in dit subforum, zelfs als het gaat om beschuldigingen aan het adres van bankiers m.b.t. de oorzaken van de status quo.

Uiteraard is het wenselijk als posts relevant en inhoudelijk zijn. Toch moeten we niet vergeten dat dit het fok! forum is :)
pi_103539681
hm meneer bolkenstein, zou je niet beter toezicht kunnen houden op mensen die schelden op nieuwe posters (2e partijen) en commentaar over 3e partijen, banken in dit geval beter zijn beloop kunnen laten gaan?

er worden veel ergere dingen gezegd op dit forum, en vele mensen zijn getroffen door de banken, dus niet meer dan normaal dat ze dit willen ventileren.

een simpele post met de vraag om te onderbouwen of even te dimmen als het emotioneel wordt is denk ik afdoende.

mijn 2 centen (voor jou, niet voor de banken hoop ik)
pi_103540447
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
Volgens mij passen onderwerpen die met de economische crisis te maken hebben prima in dit subforum, zelfs als het gaat om beschuldigingen aan het adres van bankiers m.b.t. de oorzaken van de status quo.
Je mag best beschuldigingen uiten maar ze moeten het niveau van: "Kankâh bankiers!!1111!!" en "De banksters graaien weer" overstijgen. Dat is helaas meestal niet het geval.
pi_103540524
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 13:26 schreef Artimunor het volgende:
hm meneer bolkenstein, zou je niet beter toezicht kunnen houden op mensen die schelden op nieuwe posters (2e partijen) en commentaar over 3e partijen, banken in dit geval beter zijn beloop kunnen laten gaan?
Heb je daar voorbeelden van? Ik probeer iedere dag door alle topic heen te snellen, lees oppervlakkig lezen, maar het kan zijn dat ik wat over het hoofd zie. Stuur gerust een PM er over of maak een topicreport. Verder lijkt mij het een slecht plan om door rood rijden toe te staan omdat er ook moorden gepleegd worden. ;)
pi_103577358
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 10:22 schreef piepeloi55 het volgende:
De ongefundeerde stelling van goudisecht die is verwijderd.

Censuur is misschien een groot woord, maar laat Goudisecht toch verkondigen wat hij wil. Anders word het als elk topic in een goudtopic veranderd, dat is hinderlijk. Dit topic is daar echter de aangewezen plek voor.
Met censuur heeft het niks te maken, waar het om gaat is dat GoudIsEcht in diverse topics stellingen poneert zonder deze enigszins te onderbouwen. Nu mag dat best een keer het is hier immers geen wetenschappelijk instituut, maar als het heel veel gebeurt heeft het alle schijn van een troll. Namelijk een stelling posten om maar weer reacties uit te lokken. Dat draagt niet bij aan de discussie op het forum, en daarom wordt het gemodereerd.

Verder heb ik niks op met gedoogbeleid. Ik heb er de middelen voor om te voorkomen dat er ook in andere topics over goud gepost gaat worden, reacties modereren en bans aanvragen, dus die middelen gebruik ik ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bolkesteijn op 26-10-2011 12:51:15 ]
pi_103900190
-weg-

[ Bericht 49% gewijzigd door Bolkesteijn op 05-11-2011 01:13:32 ]
pi_103900356
-reactie op edit-

[ Bericht 97% gewijzigd door Bolkesteijn op 05-11-2011 01:13:43 ]
pi_103901343
Hmmm, not amused over wat ik hier zie... Het blijft maar steeds gedonder met de huizengerelateerde topics...

Ik zal er zo even naar kijken.
pi_103947656
Kan er nu wel ingegrepen worden in het huizenmarkt topic? Een bepaald persoon, die eerder gebanned is, roept dat VVD-ers het ergste soort mens is dat er rondloopt :') lijkt me niet echt constructief, zeker neit na de vergelijking van mensen die een belastingadviseur inschakelen en het in elkaar slaan en verkrachten van mensen :')
  vrijdag 4 november 2011 @ 09:48:42 #221
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103948622
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 09:00 schreef Scorpie het volgende:
Kan er nu wel ingegrepen worden in het huizenmarkt topic? Een bepaald persoon, die eerder gebanned is, roept dat VVD-ers het ergste soort mens is dat er rondloopt :') lijkt me niet echt constructief, zeker neit na de vergelijking van mensen die een belastingadviseur inschakelen en het in elkaar slaan en verkrachten van mensen :')
Je begrijpt de context toch wel Scorpie? De uitspraak van deze gebruiker kun je uitleggen als: "een VVD vertegenwoordigt het slechtste van wat een mens kan worden", de uitspraak over het verkrachten en beroven van bejaarden is wat gechargeerd maar daarvan begrijp jij de context ook wel mag ik hopen. Het opportunisme waarmee criminelen hun praktijken uitoefenen kan vergelijken worden met het opportunisme waarmee witte boorden criminelen en politici hun 'misdrijven' begaan. Dat zij een andere weg bewandelen doet niet veel af aan de onderliggende psychologische dwang.
pi_103949654
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 09:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je begrijpt de context toch wel Scorpie? De uitspraak van deze gebruiker kun je uitleggen als: "een VVD vertegenwoordigt het slechtste van wat een mens kan worden", de uitspraak over het verkrachten en beroven van bejaarden is wat gechargeerd maar daarvan begrijp jij de context ook wel mag ik hopen. Het opportunisme waarmee criminelen hun praktijken uitoefenen kan vergelijken worden met het opportunisme waarmee witte boorden criminelen en politici hun 'misdrijven' begaan. Dat zij een andere weg bewandelen doet niet veel af aan de onderliggende psychologische dwang.
En kan er dan gelijk even ingegrepen worden in het goedpraten van dit soort opmerkingen? Het gaat namelijk nergens over. Bedankt Bolkie.
  vrijdag 4 november 2011 @ 10:45:36 #223
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103950171
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2011 10:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En kan er dan gelijk even ingegrepen worden in het goedpraten van dit soort opmerkingen? Het gaat namelijk nergens over. Bedankt Bolkie.
Dat het nergens over zou gaan is jou mening, ik denk dat ik de boodschap van asfyxiaatje123 wel begrijp. Is het jouw gebrekkige vermogen om de context te begrijpen of voel je je beledigt door zijn opmerking? Ik probeer helemaal niets 'goed te praten' ik geef alleen weer wat ik er in lees. Dat mijn interpretatie heel anders is dan de jouwe geeft goed weer dat je niet met een botte bijl moet hakken op een discussie forum. Namelijk in geen enkel geval doet asfyxiaatje123 een oproep tot geweld of andere verboden activiteit. Ik vind je gedrag wel een beetje lijken op dat van Betty de Boer, die raakt ook van slag als ze dingen leest en daar haar eigen interpretatie aangeeft.
pi_103950828
Zijn jullie wel helemaal lekker bij je hoofd? Is het nou zo moeilijk om volwassen op elkaar te reageren en niet op een uitdagende post in te gaan? Geplaatst door wie dan ook.

Het kan niet zo zijn dat omdat ik het een paar dagen even heel druk heb (ook vandaag nog), en mij dus niet in allerlei kinnesinne kan verdiepen, dat het forum een puinhoop wordt. Opvallend is dat het altijd dezelfde gasten betreft.
  vrijdag 4 november 2011 @ 11:16:38 #225
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103951121
De huizenreeks is net als de markt gedoemd te crashen, gezien de emoties die ermee gepaard gaan. Dat belooft nog wat voor wat komen gaat :|W
  Moderator vrijdag 4 november 2011 @ 11:16:55 #226
16180 crew  CoolGuy
pi_103951130
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 november 2011 11:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zijn jullie wel helemaal lekker bij je hoofd? Is het nou zo moeilijk om volwassen op elkaar te reageren en niet op een uitdagende post in te gaan? Geplaatst door wie dan ook.

Het kan niet zo zijn dat omdat ik het een paar dagen even heel druk heb (ook vandaag nog), en mij dus niet in allerlei kinnesinne kan verdiepen, dat het forum een puinhoop wordt. Opvallend is dat het altijd dezelfde gasten betreft.
Maar het forum wordt geen puinhoop. Het is 1 topicreeks, waar dat al toooooooooooopics lang zo gaat. De wereld houdt niet op met draaien hoor, het is maar internet.

Ik bedoel dus: het is niet geheel AEX wat in de soep draait, de rest loopt prima. Het beperkt zich tot 1 topic, waar dat al topics lang zo gaat, en het enige wat er voor nodig is om daar normaal te doen is om dat topic door de mensen die er in reageren niet zo serieus te nemen. Meer niet :)

In dat licht bezien vind ik dat het allemaal wel mee valt. Je kunt het ook positief benaderen natuurlijk :)

[ Bericht 10% gewijzigd door CoolGuy op 04-11-2011 11:22:15 ]
  vrijdag 4 november 2011 @ 12:42:47 #227
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103953608
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 11:16 schreef CoolGuy het volgende:
In dat licht bezien vind ik dat het allemaal wel mee valt. Je kunt het ook positief benaderen natuurlijk :)
^^ Dat dus.
Ik verbaas me er wel over dat degenen die o-zo-gelukkig zijn met hun koophuis en dat o-zo-vaak moeten vertellen om het zelf te geloven, ook degenen zijn die hier in FB telkens komen klagen over mensen die het niet met ze eens zijn.
censuur :O
  Moderator vrijdag 4 november 2011 @ 13:08:37 #228
16180 crew  CoolGuy
pi_103954361
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 12:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Dat dus.
Ik verbaas me er wel over dat degenen die o-zo-gelukkig zijn met hun koophuis en dat o-zo-vaak moeten vertellen om het zelf te geloven, ook degenen zijn die hier in FB telkens komen klagen over mensen die het niet met ze eens zijn.
Das een beetje raar. Waarom belicht je die kant wel, en draai je dat niet om, want jij bent ook niet achterlijk, dus jij weet heel goed dat degenen die met-volle-teugen-zeggen-te-genieten-van-de-vrijheid-van-huren en dus moeten neerkijken op degenen die gekocht hebben, stiekem zelf ook zouden kopen, maar daarvoor moeten de prijzen eerst naar beneden. Dat is dan ook de reden dat ze zo graag willen dat alles mis loopt.

Waarom belicht je die kant niet?
pi_103954673
Ja hoi, dat topic daar is niet dicthgegooid om het hier nog eens over te doen.

Hoe kan het huizenmarkttopic open blijven zonder er een rancuneuze flame war van te maken? Misschien ook zo leuk voor de andere users die in het onderwerp geinteresseerd zijn en iets over te bediscussieren hebben.
pi_103954734
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Hoe kan het huizenmarkttopic open blijven zonder er een rancuneuze flame war van te maken? Misschien ook zo leuk voor de andere users die in het onderwerp geinteresseerd zijn en iets over te bediscussieren hebben.
Verplicht iedereen het over de huizenmarkt te hebben, niet over kopers of huurders en wie er moreel superieur zou zijn. Iedereen die roept 'alle bankiers zijn criminelen' een 48 uurs ban geven, net zoals mensen die roepen 'alle huurders zijn tuig'.
  Moderator vrijdag 4 november 2011 @ 13:23:30 #231
16180 crew  CoolGuy
pi_103954791
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Nou, er was een keer een AEX SC. Het huizenmarkt topic is een beetje verworden tot de SC, maar waarom de eigenlijke SC er niet meer is, geen idee.
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:12:37 #232
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103956265
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Verplicht iedereen het over de huizenmarkt te hebben, niet over kopers of huurders en wie er moreel superieur zou zijn. Iedereen die roept 'alle bankiers zijn criminelen' een 48 uurs ban geven, net zoals mensen die roepen 'alle huurders zijn tuig'.
Het probleem is dat 'de huizenmarkt' doorspekt is met politieke idealen en marktmanipulatie, zulke instrumenten roepen gewoon emoties op bij mensen. En denk maar niet dat wij netter zijn dan politici die nota bene de term 'scheefhuurder' gebruiken. Daarmee zetten ze een groot deel van de bevolking weg met een bepaalde kwalificatie.

Gezien dat een koopwoning voor de meeste mensen de grootste aankoop is die ze in hun leven doen is een tweede argument waarom mensen emotioneel reageren op het onderwerp.

Feitelijk hoort deze reeks thuis in POL want van enige economische relevantie is al heel lang geen sprake meer. Pas als de huizenmarkt verlost word van het fiscale juk en grondbeleid kunnen we er weer over praten als ware het een duurzaam consumptiegoed is :)
pi_103956361
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het probleem is dat 'de huizenmarkt' doorspekt is met politieke idealen en marktmanipulatie, zulke instrumenten roepen gewoon emoties op bij mensen. En denk maar niet dat wij netter zijn dan politici die nota bene de term 'scheefhuurder' gebruiken. Daarmee zetten ze een groot deel van de bevolking weg met een bepaalde kwalificatie.

Gezien dat een koopwoning voor de meeste mensen de grootste aankoop is die ze in hun leven doen is een tweede argument waarom mensen emotioneel reageren op het onderwerp.

Feitelijk hoort deze reeks thuis in POL want van enige economische relevantie is al heel lang geen sprake meer. Pas als de huizenmarkt verlost word van het fiscale juk en grondbeleid kunnen we er weer over praten als ware het een duurzaam consumptiegoed is :)
Kunnen emoties dan niet zonder het geflame en gezuig? Of op z'm minst minder?
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:18:26 #234
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103956453
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Kunnen emoties dan niet zonder het geflame en gezuig?
Natuurlijk wel... de vraag is of het dan nog wel zo leuk is :@

Ach... laat ik het eens proberen... zolang men een pittige mening en grondige analyse maar niet verward met flamen en zuigen :)
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:19:27 #235
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103956486
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik kan (niet alleen hier trouwens) SeLang z'n posts altijd goed waarderen. Wellicht is een limiet van het aantal posts per dag een optie? Gewoon alleen posten als er iets zinnigs te melden is?
pi_103956615
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zolang er mensen nog steeds heilig van overtuigd zijn dat ze niet aan het flamen/trollen/zuigen/whatever zijn, zal je nergens komen.
  Moderator vrijdag 4 november 2011 @ 14:24:56 #237
16180 crew  CoolGuy
pi_103956665
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Natuurlijk wel... de vraag is of het dan nog wel zo leuk is :@

Ach... laat ik het eens proberen... zolang men een pittige mening en grondige analyse maar niet verward met flamen en zuigen :)
Dat is natuurlijk ontzettend subjectief. Want zo kun je in principe alles zeggen (los van schelden) en je daarna verschuilen achter 'dit is gewoon een pittige mening, en geen gezuig'. Ik denk niet dat dat gaat werken.
pi_103960709
Jammer dat het topic dicht is want tussen alle persoonlijke meningen en vooroordelen in waren er tussen de regels ook wel goede argumenten te lezen, zowel voor als tegen kopen, nu of later, hypotheek vormen en andere financieringsmethoden.
Jammer, misschien krijgt het toch weer een kans, was ook erg vermakelijk soms, en het is internet, dus entertainment.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  vrijdag 4 november 2011 @ 20:19:48 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103970989
Het aparte van het huizenmarkttopic is toch wel dat de emoties zo hoog oplopen. Dat zie je niet in een discussie mbt de AEX ofzo (terwijl sommige mensen daar toch ook vrij forse belangen hebben). Waarom wordt iemand die long zit bijv. niet boos op iemand die hel en verdoemenis preekt over de AEX? Op het gebied van bijv. auto's wordt ook nergens op het forum zo fel op elkaar gereageerd of iemand een leasebak heeft (huurtokkie) of zelf een auto gekocht heeft (leenpauper).

Er moet wel een huizenmarktforum zijn, maar gewoon binnen de netiquette.

Misschien is de reden ook dat er zóveel over gesproken is, dat alle argumenten 'op' zijn.
The End Times are wild
pi_103985781
Ik ben met Dino in overleg om met een specifieke policy voor het Huizenmarkttopic te komen. Bedankt voor de nuttige input in de voorgaande posts, we nemen het mee.
pi_103988229
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door Bolkesteijn op 05-11-2011 09:35:49 ]
pi_103988331
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ontzettend subjectief. Want zo kun je in principe alles zeggen (los van schelden) en je daarna verschuilen achter 'dit is gewoon een pittige mening, en geen gezuig'. Ik denk niet dat dat gaat werken.
Onzin. Je moet gewoon een grens stellen bij persoonlijk geëtter, scheldpartijen op de man en alles wat zich echt direct tegen de user richt.

Niks mis met termen als 'huurtokkie' of 'leenpauper', aangezien deze staan voor een type mens dat gewoon echt bestaat. Als mensen dit zich persoonlijk aantrekken, dan zal dat waarschijnlijk wel een reden hebben. ;)

Dat een huizenmarkttopic emoties oproept is alleen maar goed, ook voor het forum. Beter dan al die andere topics die helemaal geen emoties oproepen. Gebeurt er hier tenminste nog eens wat.
  zaterdag 5 november 2011 @ 10:52:53 #243
1986 Jane
pi_103989995
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 20:19 schreef LXIV het volgende:
Het aparte van het huizenmarkttopic is toch wel dat de emoties zo hoog oplopen. Dat zie je niet in een discussie mbt de AEX ofzo (terwijl sommige mensen daar toch ook vrij forse belangen hebben). Waarom wordt iemand die long zit bijv. niet boos op iemand die hel en verdoemenis preekt over de AEX? Op het gebied van bijv. auto's wordt ook nergens op het forum zo fel op elkaar gereageerd of iemand een leasebak heeft (huurtokkie) of zelf een auto gekocht heeft (leenpauper).
True, en het bizarre is ook dat er eigenlijk helemaal geen echte 'leenpaupers' (maximaal in de schulden enz.) en 'huurtokkies' (uitkering+huursubsidie enz.) in dat topic komen. Tenminste, dat is mijn indruk. Ik ken niemand persoonlijk. Er zijn alleen een paar mensen, aan beide zijden, die het leuk vinden om de andere groep daar constant voor uit te maken. Genuanceerder geformuleerde meningen worden niet gewaardeerd, dus die worden genegeerd of woorden worden verdraaid zodat er toch extreem op gereageerd kan worden.

Verder kan ook ik de bijdragen van SeLang altijd erg waarderen, dus misschien moeten we hem gewoon verplichten vaker te komen posten? :P
  zaterdag 5 november 2011 @ 10:57:41 #244
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_103990066
Tja, wat kun je eigenlijk zeggen over de huizenmarkt, anders dan dat ie compleet vastzit, en vraag en aanbod niet werkt, de oorzaak dat zijn de ambtenaren en politici, die allemaal eerst woningeigenaar zijn en dan pas politicus, met als extreem voorbeeld Mr Donner met zijn superhypotheek op zijn reeds afbetaalde huis.

Het wachten is op de gemeentes die geld willen en nu rechtstreeks kavels verkopen aan particuliere bouwgroepen wat overigens een geniale oplossing is, ook om ZZP ers aan het werk te houden

In de nabije toekomst komen mensen in de geldproblemen door de enorme zorgkosten van de babyboomgeneratie, de extra pensioenpremies en de overheid die blijft bezuinigen voor Europa, en dan zijn de hoge woonlasten net de druppel

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 05-11-2011 11:04:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_103990124
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2011 10:52 schreef Jane het volgende:

[..]

True, en het bizarre is ook dat er eigenlijk helemaal geen echte 'leenpaupers' (maximaal in de schulden enz.) en 'huurtokkies' (uitkering+huursubsidie enz.) in dat topic komen. Tenminste, dat is mijn indruk. Ik ken niemand persoonlijk. Er zijn alleen een paar mensen, aan beide zijden, die het leuk vinden om de andere groep daar constant voor uit te maken.
Het is maar net met welke groep je je identificeert. Ik huur ook, maar als iemand het over "huurtokkies" heeft, dan lach ik daar alleen maar om. Want als ik in mijn buurtje kijk zie ik zat lieden die aan die omschrijving voldoen. Prima toch?

Het wordt anders als er direct tegen mij wordt gezegd "jij bent een huurtokkie". Dan ben je gewoon aan het flamen en kun je dus een op maat gesneden persoonlijk reactie van mij terug verwachten. :P En vice versa met "leenkneusjes" natuurlijk.

Dit is het internet, en als je niet een beetje een dikke huid hebt en je alles persoonlijk aantrekt wat niet persoonlijk bedoeld is, dan hoor je hier gewoon niet thuis. Dan moet je maar weer lekker wat anders gaan doen.
pi_103990355
We hebben trouwens wel snel weer een huizenmarkt-topic nodig! Want dit nieuws hoort daar natuurlijk gewoon zo snel mogelijk in. ;)
  zaterdag 5 november 2011 @ 11:16:41 #247
1986 Jane
pi_103990376
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:02 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Het is maar net met welke groep je je identificeert. Ik huur ook, maar als iemand het over "huurtokkies" heeft, dan lach ik daar alleen maar om. Want als ik in mijn buurtje kijk zie ik zat lieden die aan die omschrijving voldoen. Prima toch?

Het wordt anders als er direct tegen mij wordt gezegd "jij bent een huurtokkie". Dan ben je gewoon aan het flamen en kun je dus een op maat gesneden persoonlijk reactie van mij terug verwachten. :P En vice versa met "leenkneusjes" natuurlijk.

Dit is het internet, en als je niet een beetje een dikke huid hebt en je alles persoonlijk aantrekt wat niet persoonlijk bedoeld is, dan hoor je hier gewoon niet thuis. Dan moet je maar weer lekker wat anders gaan doen.
Weet je, het gaat er eigenlijk helemaal niet om of jij, ik of een ander daar 's nachts wakker van ligt. Het gaat er m.i. om dat dit gedrag zo veel voorkomt, dat het telkens weer een schijttopic wordt. Een topic dat niet meer uitnodigt om in te reageren. Tenminste, niet door mensen die af en toe eens komen lezen en er misschien een wat genuanceerdere mening op na houden.
pi_103990460
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:16 schreef Jane het volgende:

[..]

Weet je, het gaat er eigenlijk helemaal niet om of jij, ik of een ander daar 's nachts wakker van ligt. Het gaat er m.i. om dat dit gedrag zo veel voorkomt, dat het telkens weer een schijttopic wordt. Een topic dat niet meer uitnodigt om in te reageren. Tenminste, niet door mensen die af en toe eens komen lezen.
Ik vind het helemaal geen schijttopic!

Wel zie je dat sommige mensen blijkbaar echt niks anders te doen hebben dan de hele dag dat topic volspammen met geneuzel. Dat zou in een SC-topic moeten.

Maar met een flamewar etc. heeft het imho allemaal niks te maken. Want dat valt allemaal best mee. Ik zou eerder van een té gezellig theekransje willen spreken.
  zaterdag 5 november 2011 @ 11:34:22 #249
1986 Jane
pi_103990770
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:20 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

Maar met een flamewar etc. heeft het imho allemaal niks te maken. Want dat valt allemaal best mee. Ik zou eerder van een té gezellig theekransje willen spreken.
Ik denk ook dat de mensen waar ik het over heb het allemaal wel erg gezellig vinden, hoor. ;) Ik denk ook niet dat het een echte flamewar is (heb ik ook nergens gezegd).
Maar dat gezegd hebbende, moet je toch ook constateren dat er uit diezelfde groep steeds weer mensen zijn die in het FB-topic gaan huilen als een klein kind, terwijl ze zelf net zo hard meedoen. Het is allemaal behoorlijk kinderachtig en dat maakt dat ikzelf het bij tijd en wijle zeker wel een schijttopic vind.
pi_103990879
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:34 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik denk ook dat de mensen waar ik het over heb het allemaal wel erg gezellig vinden, hoor. ;) Ik denk ook niet dat het een echte flamewar is (heb ik ook nergens gezegd).
Maar dat gezegd hebbende, moet je toch ook constateren dat er uit diezelfde groep steeds weer mensen zijn die in het FB-topic gaan huilen als een klein kind, terwijl ze zelf net zo hard meedoen. Het is allemaal behoorlijk kinderachtig en dat maakt dat ikzelf het bij tijd en wijle zeker wel een schijttopic vind.
Ja.

Maar ik ken dit van een ander subforum, waar men uiteindelijk, na jaren van geëtter de huilertjes in het FB-topic gelijk heeft gegeven. Met destijds als resultaat een morsdood forum, waarin enkel de Slowchat (gevuld met niet gebande usuals, namelijk diezelfde huilertjes) nog enige postaantallen genereerde.

Ik denk niet dat je die kant op wilt, maar be my guest.
pi_103992009
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:39 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

Ja.

Maar ik ken dit van een ander subforum, waar men uiteindelijk, na jaren van geëtter de huilertjes in het FB-topic gelijk heeft gegeven. Met destijds als resultaat een morsdood forum, waarin enkel de Slowchat (gevuld met niet gebande usuals, namelijk diezelfde huilertjes) nog enige postaantallen genereerde.

Ik denk niet dat je die kant op wilt, maar be my guest.
Elk Huizenmarkttopic is een herhaling van het vorige. Heb het er eventjes volgehouden, maar de verveling slaat snel toe.

Twee gefrustreerde groepen die elkaar aanvallen:
groep 1: Kopers van de laatste 4-5 jaar, die hun bakstenen elke dag minder waard zien worden
groep 2: Wannabe kopers, die het allemaal nog te duur vinden en inmiddels zolang gewacht hebben dat ze op een leeftijd zijn gekomen waarop ze geen hypotheek meer af kunnen sluiten.

Buiten bovengenoemde hooligans, lopen er nog enkele verstandige mensen rond zoals ondergetekende ;)

Gegroet,
Pierre w/
pi_103993129
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:23 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Elk Huizenmarkttopic is een herhaling van het vorige. Heb het er eventjes volgehouden, maar de verveling slaat snel toe.
Prima toch? Je hoeft er niet te komen. ;)

Maar het topic zal er echt niet interessanter op worden als er nauwelijks meer in gepost wordt. :)
  zaterdag 5 november 2011 @ 13:56:59 #253
78918 SeLang
Black swans matter
pi_103994875
Een "oplossing" is om zo'n vote up/down systeem in te voeren zoals ze op Tweakers hebben. (vergt wel een investering)

Ik schrijf "oplossing" tussen quotes omdat ik daar eigenlijk helemaal niet naartoe wil. Het leuke van Fok is juist dat (iig in AEX) er in het algemeen op een behoorlijke manier wordt gediscusseerd terwijl het tevens laagdrempelig is. Er is bijvoorbeeld geen cultuur van afzeiken van newbies met "domme" vragen. We zijn allemaal ooit een keer begonnen. Zo'n vote up/down kan leiden tot een elitaire bedoeling. Ook zie je op Fok relatief weinig dat mensen hun eigen paradepaardjes en posities zonder onderbouwing spammen, zoals vaak op andere beursfora het geval is. Natuurlijk hebben sommigen hier een uitgesproken mening maar in het algemeen wordt die onderbouwd en worden andere standpunten gerespecteerd. Dit is één van de redenen dat ik uitsluitend nog op Fok post.

Waarom die huizenmarkt topics altijd zo uit de hand lopen weet ik niet. Misschien komt het omdat kopen danwel huren meestal helemaal geen "beleggings" keuze is. Het wordt voor 95% ingegeven door allerlei andere persoonlijke omstandigheden. Om cognitieve dissonantie te voorkomen zoekt men dan naar argumenten om de keuze vanuit "beleggings oogpunt" ook te rechtvaardigen. Bij een aandelen belegging verkoop je je belegging gewoon als je denkt dat je "fout" zit, maar met een huis heb je die keuze in de meeste praktische gevallen helemaal niet. Omdat men toch niets kan veranderen neemt men dan een dogmatisch/ religieus standpunt in en daarmee gaat soms ook de redelijkheid het raam uit.

De enige oplossing die ik kan bedenken is om veelplegers te bannen uit de specifieke het topicreeks. Het is een toch relatief beperkte groep. Na een periode van puntjes op de "i" zetten waarin de grenzen weer duidelijk zijn gesteld kan het daarna misschien zichzelf weer reguleren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104002278
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:56 schreef SeLang het volgende:
Een "oplossing" is om zo'n vote up/down systeem in te voeren zoals ze op Tweakers hebben. (vergt wel een investering)
Dat hebben ze op tweakers ook niet op het forum, maar alleen op de frontpage. En iets dergelijks heeft fok ook een tijdje gehad op de frontpage, maar dat werkte (blijkbaar) niet goed.
quote:
De enige oplossing die ik kan bedenken is om veelplegers te bannen uit de specifieke het topicreeks. Het is een toch relatief beperkte groep. Na een periode van puntjes op de "i" zetten waarin de grenzen weer duidelijk zijn gesteld kan het daarna misschien zichzelf weer reguleren.
Van bannen wordt de "ellende" alleen maar erger. De praktijk leert dat moderators niet goed met dit instrument om kunnen gaan. Die laten dan vooral diegenen bannen waar ze het zelf niet mee eens zijn. Ook al vinden ze zichzelf zéér objectief, het zijn ook maar mensen. :')
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:48:29 #255
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104014294
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 10:57 schreef michaelmoore het volgende:
Tja, wat kun je eigenlijk zeggen over de huizenmarkt, anders dan dat ie compleet vastzit, en vraag en aanbod niet werkt, de oorzaak dat zijn de ambtenaren en politici, die allemaal eerst woningeigenaar zijn en dan pas politicus, met als extreem voorbeeld Mr Donner met zijn superhypotheek op zijn reeds afbetaalde huis.

Het wachten is op de gemeentes die geld willen en nu rechtstreeks kavels verkopen aan particuliere bouwgroepen wat overigens een geniale oplossing is, ook om ZZP ers aan het werk te houden

In de nabije toekomst komen mensen in de geldproblemen door de enorme zorgkosten van de babyboomgeneratie, de extra pensioenpremies en de overheid die blijft bezuinigen voor Europa, en dan zijn de hoge woonlasten net de druppel
^^ Dit stukje bijvoorbeeld zou in de OP van het huizenmarkttopic moeten. Samen met SeLang z'n laatste bijdrage.
Ik denk dat het topic een hele verbetering zou krijgen als er een serieuze OP komt, van "beide kanten" gezien, met ook bijdragen van "beide kanten", en argumenten. Dat geeft een goed begin voor een serieuze discussie, de slowchat gaat elk topic over exact hetzelfde (en ook mijn standpunt daarin is ongetwijfeld bij iedereen bekend). Het komt er vooral op neer dat je veel leest met weinig nieuws, en dat zou andersom moeten zijn.
pi_104022427
Even een update.

Bedankt voor al jullie reacties zover. Het is duidelijk dat er behoefte/belangstelling is aan het/een huizenmarkttopic, maar ook is duidelijk dat het huidige topic niet voor iedereen daarin voldoet.

We zijn nog in overleg hoe het dan wel kan, we willen er ook zeker van zijn dat we een insteek hebben waar voldoende steun voor is, zowel voor als achter de schermen. Reacties/suggesties/ideeen zijn nog altijd welkom, en wie het niet hier wil neerzetten kan ook een PM sturen.

Ik wil er nu alvast wel een paar dingen uitpikken (waarbij ik de andere reacties trouwens niet tracht te negeren of minder waardevol acht)

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 08:59 schreef asfyxiaatje123 het volgende:

[..]

Je moet gewoon een grens stellen bij persoonlijk geëtter, scheldpartijen op de man en alles wat zich echt direct tegen de user richt.
Da's een belangrijk uitgangspunt, wat volgens ons breed gedragen wordt, en we dus zeer ter harte zullen nemen. Waarbij we aannemen dat onder 'user' ook 'mod' moet worden begrepen.

quote:
2s.gif Op zaterdag 5 november 2011 11:16 schreef Jane het volgende:

[..]

Weet je, het gaat er eigenlijk helemaal niet om of jij, ik of een ander daar 's nachts wakker van ligt. Het gaat er m.i. om dat dit gedrag zo veel voorkomt, dat het telkens weer een schijttopic wordt. Een topic dat niet meer uitnodigt om in te reageren. Tenminste, niet door mensen die af en toe eens komen lezen en er misschien een wat genuanceerdere mening op na houden.
Dat dus. Het moet een topic zijn dat uitnodigt om in te reageren. En dan bedoel niet alleen voor de (al dan niet) happy few, maar iedereen met een mening, of die nou pittig en goed geanalyseerd is, of meer genuanceerd. Dat kan volgens mij prima samen, zoals SeLang ook betoogt, maar daar is wellicht wel een greintje meer respect voor de ander voor nodig.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 22:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Dit stukje bijvoorbeeld zou in de OP van het huizenmarkttopic moeten. Samen met SeLang z'n laatste bijdrage.
Ik denk dat het topic een hele verbetering zou krijgen als er een serieuze OP komt, van "beide kanten" gezien, met ook bijdragen van "beide kanten", en argumenten. Dat geeft een goed begin voor een serieuze discussie, de slowchat gaat elk topic over exact hetzelfde (en ook mijn standpunt daarin is ongetwijfeld bij iedereen bekend). Het komt er vooral op neer dat je veel leest met weinig nieuws, en dat zou andersom moeten zijn.
Eens dat het andersom zou moeten zijn. Van de andere kant is er ook niet meer nieuws dan dat er is... noch moet het een gortdroog topic worden....

Ja, het is een optie om de majesteuze OP van SeLang uit te breiden, met de intentie om aan te geven dat slowchat niet de bedoeling is. Weet niet of dat met uitgebreide argumenten of juist met een aantal principes moet. Denk dat als we dat met argumenten doen, dat we dan wel een apart topic voor bespreking van de OP kunnen starten, en dat noemen we dan huizenmarkttopic ;)

--

Afijn, we komen zsm erop terug, d'er zal binnenkort wel witte rook dwarrelen... nog even geduld graag....
pi_104059610
Voor de liefhebbers: huizenmarkt topic is open.

Lees aub de OP alvorens te posten.
Ga er maar vanuit dat Bolkesteijn en ik nadrukkelijk meelezen en acteren in overeenstemming met de OP, die volgens ons de reacties hierboven weerspiegelen.

Vragen en/of opmerkingen kunnen zoals altijd hier, of via PM.

Veel plezier met posten :)

/owja, en voor offtopic en slowchat is er ook een slowchat topic in AEX, hint hint. :)
Ook voor niet vogelaars-onderwerpen ;)
  maandag 7 november 2011 @ 17:24:35 #258
323876 michaelmoore
pi_104081809
De conversie van woningbouwverenigingen naar publieke geldzakken daar is niet iedereen blij mee

quote:
ma 07 nov 2011, 14:03 | 87 reacties
Huurders tegen verkoop huurwoningen
AMSTERDAM - Ruim twee derde van de huurders is tegen grootschalige verkoop van huurwoningen door woningcorporaties. Dat blijkt uit een peiling van de Woonbond onder zijn achterban van 1,5 miljoen leden, zo is maandag bekendgemaakt.

De huurders zijn voor het behoud van een brede sociale huursector en voor voldoende betaalbare huurwoningen. Zowel huurorganisaties als individuele leden van de Woonbond konden aan de peiling meedoen. Ongeveer 50 procent van leden en organisaties reageerde. In de drie noordelijke provincies zijn de meeste tegenstanders.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_104081980
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 17:24 schreef michaelmoore het volgende:
De conversie van woningbouwverenigingen naar publieke geldzakken daar is niet iedereen blij mee

[..]

Verkeerde topique...
  donderdag 10 november 2011 @ 00:06:16 #260
323876 michaelmoore
pi_104188229
quote:
wo 09 nov 2011, 23:54
| lees voor
Renteaftrek weer ter discussie
AMSTERDAM - Het lijkt erop dat het CDA toch wil tornen aan de hypotheekrenteaftrek. Raymond Gradus, directeur van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA, pleit voor veranderingen in het belastingsysteem, waardoor mensen worden geprikkeld schuld eerder af te lossen.
pi_104190039
michaelmoore, het is niet de bedoeling dat je hier nieuwsberichten post.
  vrijdag 2 december 2011 @ 10:40:52 #262
89730 Drugshond
pi_105088899
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 10:40 schreef Drugshond het volgende:
Griekenland uit de Euro #31 - Wat wil Merkel?

Knal deze reeks in fok.wiki. Ik zie geen ref. BBB had deze wel... en deze reeks is meer dan volwassen (equivalent hierop)
Kan zijn dat ik niet begrijp wat je bedoelt of ermee wil?

Als je vraag een verwijzing naar voorgaande delen is, die zit in de OP - verwijzing naar topic reeks - helemaal onderaan.
Wordt automagisch overgenomen zodra je een nieuw deel opent middels knop 'open nieuw deel' aan de onderkant van het topic....? Altijd up to date zodat eenieder oude delen kan terugvinden.
  vrijdag 2 december 2011 @ 10:55:16 #264
89730 Drugshond
  zondag 4 december 2011 @ 00:39:46 #265
89730 Drugshond
pi_105153663
Goed ik merk dat er weer lekker geedit wordt. Zal wel....
ff serieus... de aankomende EU top is redelijk beslissend. Gaan jullie achterover leunen of pro-actief iets doen. Dit kan best iets groots worden.

CC. YV
pi_105154112
Wat ga jij er zelf aan doen? Die edits krijg je natuurlijk niet zomaar.
  zondag 4 december 2011 @ 00:58:53 #267
89730 Drugshond
  zondag 4 december 2011 @ 01:05:18 #268
89730 Drugshond
  zondag 4 december 2011 @ 01:08:51 #269
89730 Drugshond
  zondag 4 december 2011 @ 01:22:50 #270
89730 Drugshond
  zondag 4 december 2011 @ 01:24:32 #271
89730 Drugshond
  zondag 4 december 2011 @ 01:25:49 #272
89730 Drugshond
  zondag 4 december 2011 @ 01:36:47 #273
89730 Drugshond
pi_105155186
Je kritiek op de moderatie vind ik matig en slecht gefundeerd. Achter de schermen is en wordt er veel tijd gestopt in bijvoorbeeld de Huizenmarktreeks. De situatie was daar compleet uit de hand gelopen, en de inzet van de moderators en de users loopt de reeks nu weer prima en wordt er laagdrempelig en constructief gediscussieerd. Precies zoals het mijns inziens hoort te zijn op een internetforum, omdat dan de kracht van informatieuitwisseling optimaal benut wordt.

Een ander punt waar je kritiek op gebaseerd is, is het naar jouw mening onvoldoende opbouwend deelnemen van de moderators aan het Beurs en Economie forum. Ook in dit geval ben ik het niet eens met je zienswijze. Ik post bijvoorbeeld zelf regelmatig in de Griekenland-reeks uitgebreide artikelen uit de papieren NRC die ik zelf in scan via OCR en dan hier op het forum post. Jij leest er wellicht overheen maar andere users doen dat niet, ook al zal lang niet iedereen gelijk reageren op een dergelijk artikel. Maar ook hier gaat het weer om de functie van het forum, namelijk die van efficiënte en gerichte informatieuitwisseling.
  zondag 4 december 2011 @ 01:44:31 #275
89730 Drugshond
pi_105155290
quote:
2s.gif Op zondag 4 december 2011 01:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je kritiek op de moderatie is bijzonder matig en slecht gefundeerd te noemen.
Waaaaat... dit is geen DFT zelfs op DFT is het artis (en informatief).
quote:
Achter de schermen is en wordt er veel tijd gestopt in bijvoorbeeld de Huizenmarktreeks. De situatie was daar compleet uit de hand gelopen, en de inzet van de moderators en de users loopt de reeks nu weer prima en wordt er laagdrempelig en constructief gediscussieerd. Precies zoals het mijns inziens hoort te zijn op een internetforum, omdat dan de kracht van informatieuitwisseling optimaal benut wordt.
Hoeveel postings heb ik daar juist 0

quote:
Een ander punt waar je kritiek op gebaseerd is, is het naar jouw mening onvoldoende opbouwend deelnemen van de moderators aan het Beurs en Economie forum. Ook in dit geval ben ik het niet eens met je zienswijze. Ik post bijvoorbeeld zelf regelmatig in de Griekenland-reeks uitgebreide artikelen uit de papieren NRC die ik zelf in scan via OCR en dan hier op het forum post. Jij leest er wellicht overheen maar andere users doen dat niet, ook al zal lang niet iedereen gelijk reageren op een dergelijk artikel. Maar ook hier gaat het weer om de functie van het forum, namelijk die van efficiënte en gerichte informatieuitwisseling\
[quote]2s.gif Op zondag 4 december 2011 01:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je kritiek op de moderatie is ronduit belachelijk te noemen. Achter de schermen is en wordt er veel tijd gestopt in bijvoorbeeld de Huizenmarktreeks. De situatie was daar compleet uit de hand gelopen, en de inzet van de moderators en de users loopt de reeks nu weer prima en wordt er constructief gediscussieerd. Precies zoals het mijns inziens hoort te zijn op een internetforum, omdat dan de kracht van informatieuitwisseling optimaal benut wordt.

Een ander punt waar je kritiek op gebaseerd is, is het naar jouw mening onvoldoende opbouwend deelnemen van de moderators aan het Beurs en Economie forum. Ook in dit geval ben ik het niet eens met je zienswijze. Ik post bijvoorbeeld zelf regelmatig in de Griekenland-reeks uitgebreide artikelen uit de papieren NRC die ik zelf in scan via OCR en dan hier op het forum post. Jij leest er wellicht overheen maar andere users doen dat niet, ook al zal lang niet iedereen gelijk reageren op een dergelijk artikel. Maar ook hier gaat het weer om de functie van het forum, namelijk die van efficiënte en gerichte informatieuitwisseling.
Moet ik nu met borden gaan smijten of hoe zit het. In dit geval loop je achter de curve... Maak er iets moois van,.
  zondag 4 december 2011 @ 01:49:39 #276
89730 Drugshond
pi_105155461
Laat jezelf nou eens niet zo gaan. Ik heb helemaal geen probleem met kritiek, maar probeer het zo te formuleren dat je boodschap helder is. Daar kan ik dan namelijk veel meer mee, en wellicht tegemoet komen aan je kritiek.

quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 01:49 schreef Drugshond het volgende:
geen idee ..... niet miepen... Maak er iets moois van..... kijk eens in de keuken van Frutsel.
Modereren is natuurlijk wel vrijwilligerswerk, ik zou willen dat ik zoveel vrije tijd had om de uitgebreide OP's van Frutsel in elkaar te timmeren.
  zondag 4 december 2011 @ 01:57:13 #278
89730 Drugshond
pi_105155587
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2011 01:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Laat jezelf nou eens niet zo gaan. Ik heb helemaal geen probleem met kritiek, maar probeer het zo te formuleren dat je boodschap helder is. Daar kan ik dan namelijk veel meer mee, en wellicht tegemoet komen aan je kritiek.
Deze reeks is begonnen in [NWS]... met een ludieke undernoot.... die kritische noot heb ik nooit verlaten. Dit is geen DFT, Z24, FD, or whatever.... dit is meer growing benchmark geworden van de periode (2008-2011++).
Ask Selang en co... why we fight. This is FOK!. (enjoy the ride)
  zondag 4 december 2011 @ 01:57:58 #279
89730 Drugshond
pi_105155600
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2011 01:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Modereren is natuurlijk wel vrijwilligerswerk, ik zou willen dat ik zoveel vrije tijd had om de uitgebreide OP's van Frutsel in elkaar te timmeren.
Kies je momentum.... ... tip nu.
  zondag 4 december 2011 @ 01:59:45 #280
89730 Drugshond
pi_105155641
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 01:57 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Kies je momentum.... ... tip nu.
Ook al is het niks.... geeft niks in [DE] DASOO slopen we topics met de gedachte alleen al.
pi_106524134
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:33 schreef Blandigan het volgende:
Vraag aan de moderators: is het mogelijk om een ignore functie te krijgen?
Of een actieve moderatie?
Elke poging om van dit topic een levendige te maken wordt door dezelfde figuren de grond ingeboord.

Als het antwoord nee en nee is, dan tel ik mijn knopen.
svp deze reactie verwijderen. hoort in FB thuis.
pi_106526721
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
De discussie kan verder gevoerd worden in het FB-topic. Alles wat vanaf nu niet over goud gaat en niet op een normale toon van wederzijds respect wordt verwijderd.
Ik heb van een bepaalde user eveneens nog geen enkele reactie gezien waarvan ik géén zin had om de browser inderdaad te sluiten zoals je zei. Eén grote troll.

Voor mij is zijn aanwezigheid genoeg om niet meer in dit forum te komen. Gelukkig voor mij is zijn posten beperkt tot één thread zodat wegblijven uit 95% van AEX niet langer hoeft.
pi_106526749
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:02 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ik heb van een bepaalde user eveneens nog geen enkele reactie gezien waarvan ik géén zin had om de browser inderdaad te sluiten zoals je zei.

Voor mij is zijn aanwezigheid genoeg om niet meer in dit forum te komen.
beter post je relevante voorbeelden.
pi_106526787
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:02 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

beter post je relevante voorbeelden.
Stop ik geen tijd/moeite in. Heel zijn postgeschiedenis is relevant, hence 'heb nog geen enkele reactie gezien'.
pi_106526798
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:04 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Stop ik geen tijd/moeite in. Heel zijn postgeschiedenis is relevant, hence 'heb nog geen enkele reactie gezien'.
vervuil feedback dan niet.
pi_106526816
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

vervuil feedback dan niet.
Jij bent zijn tweede account? Aangezien je verder nauwelijks post in AEX, buiten de FB?
Anyway, geen zin hierin, de groeten!
pi_106549548
Ik heb een deja-vu , en inderdaad ook geen zin hierin.

Het is expliciet niet de bedoeling om een feedback tot de ideale plaats te maken om een uit de hand te discussie elders nog eens over te doen.

Feedback: graag. Elkaar hier proberen een kopje kleiner te maken: nee.
Volgens mij is dene en gene dat uit het verleden wel duidelijk, of niet?

Dank.

PS: voorbeelden waar tony_clifton op doelt zijn genoegzaam bekend en behoeven bepaald geen nadere explicitering.

PPS: en nee, niet doen.
pi_107751033
Waarom is mijn topic dicht?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107751235
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 14:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom is mijn topic dicht?
Welk topic? Ik zie geen dicht topic van jouw hand?
pi_107751286
Euro vs VS
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107751312
Dit topic:
VS vs Eurozone

Ik heb hem gesloten omdat je dat best zelf op kan zoeken. Zeker met de bronnen die in het topic gegeven worden.
pi_107751504
Dat je hem gesloten hebt kon ik zelf ook al zien maar ik vroeg je waarom

Het niveau van de mods kennende komt er nu een antwoord wat nergens op slaat
pi_107751617
De reden staat er bij hoor DAM. Ik zou me maar een beetje inhouden, je staat er buitengewoon slecht op qua notes.
pi_107752051
Laat maar zitten, is toch kansloos
pi_108483132
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
?????
Ik heb helemaal niks aangepast :{
Wat heb jij veranderd dan :?
De laatste zin in het bericht op de site van Quote is:
quote:
Wat De Nederlandsche Bank zal doen is nog even onduidelijk, zij laten desgevraagd weten dat ze 'niet kunnen ingaan op individuele gevallen.'
De laatste zin in het bericht dat je gepost hebt is:
quote:
En De Nederlandsche Bank? 'Wij kunnen niet ingaan op individuele gevallen.
Dus het originele bericht is gewijzigd en er is geen enkele reden om dat te doen.
pi_108485501
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Maar even terzijde waar kan je je druk ommaken zeg :')
Niets wezenlijks veranderd ;)
Het sneren naar DNB wordt een beetje vervelend, dus de verandering was wel degelijk wezenlijk.
pi_108517039
Beste Bolk, je vroeg vandaag iemand om een artikel van elders in zijn geheel te quoten, in plaats van alleen een stukje. Ik meen ook eens gelezen te hebben dat dat in de AEX-sectie tot policy verheven is.

Dat beleid begrijp ik niet. Ik heb zelf de gewoonte om alleen relevante delen te posten, plus een link naar het origineel. Dit niet alleen om ruimte te sparen (ik ben nog uit het BBS-tijdperk, waarin iedere letter een hoop mensen geld kostte) maar ook om de forumeigenaar niet bloot te stellen aan auteursrechtelijke claims. Artikelen zijn meestal immers beschermd en in dat geval mag je er alleen wat relevante stukjes uit citeren. Vanwaar dan toch dit beleid?
pi_108517791
Het doel is wat mij betreft tweeledig, voorkomen dat niet meer het hele artikel kan worden geraadpleegd als de link naar het artikel onbruikbaar wordt, en voorkomen dat passages uit hun context gehaald worden. Als je vindt dat een artikel te veel ruimte inneemt kun je wellicht ook gebruik maken van spoiler tags waar je dan het hele artikel in plaatst. Dan kun je gerichter naar passages verwijzen, maar geeft het wel de mogelijkheid de passages in hun context te raadplegen en zijn er ook geen problemen met verwijderde links.

Wat betreft auteursrecht heb ik geen idee hoe het zit, dus daarover moet een jurist zich dan maar uitspreken. Als het voor FOK! nadeel op kan leveren is dat natuurlijk een heel goede reden om er vanaf te stappen.
pi_108521108
Dank je voor de toelichting. Het is in ieder geval niet verenigbaar met dit deel van Fok's algemene voorwaarden:

quote:
h. Het is gebruiker niet toegestaan materiaal te plaatsen op FOK! waarvan de auteursrechten niet bij gebruiker of in het publieke domein liggen. Met het plaatsen van foto's, video's, teksten,
software, tekeningen, muziekstukken of ontwerpen verklaart gebruiker de auteursrechthebbende te zijn danwel diens expliciete toestemming te hebben verkregen voor het gebruik van het geplaatste materiaal.
Over wat er wel toegestaan is binnen het citaatrecht lees je hier meer.
pi_108524058
Maar dat zou dan betekenen dat er dus geen volledige artikelen geplaatst mogen worden op FOK!. Dat zou ik wel heel erg jammer vinden want geen passage in een artikel staat op zich (mits het artikel goed geschreven is natuurlijk). Verder geeft een volledig artikel achtergrondinformatie wat belangrijk is om users die niet volledig op de hoogte zijn toch met enige achtergrondinformatie aan de discussie deel te te laten nemen. Informatie geeft inzicht en dat zorgt weer voor nuancering. Daarom hecht ik grote waarde aan het lezen van volledige artikelen.

Ik zal het eens bespreken achter de coulissen.
pi_109826128
Volgens mij mOgen nieuwsartikelen mits met bron gewoon gecopieerd worden. Foto's is een ander verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')