Procentje of 20 korting op een getaxeerde verkoopprijs waarna de cooperatie een belang neemt van 50 % in de toekomstige waardeontwikkeling van de woning.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:08 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dat is voor een deel mogelijk ja.
Is die regeling hier al bestudeerd, zitten er nog addertjes onder het gras?
Huh? Een huis is voor mij en vele anderen, behalve een woonplek ook wel degelijk een belegging.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:03 schreef Basp1 het volgende:
Nu woon je er de rest van je leven in en hou je aan het eind nog minder woonlasten over. Een huis is nooit een bellegingsobject geweest behalve bij sommige personen hier .................
Bijna goed ik zit met 25% korting met 50% belang in de waardeontwikkeling. Maar zoals gemeld de 50% crash in huizenland wil maar niet komen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:18 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Procentje of 20 korting op een getaxeerde verkoopprijs waarna de cooperatie een belang neemt van 50 % in de toekomstige waardeontwikkeling van de woning.
topdeal inderdaad.
Wat een leuk ponzischeme schrijf je hier op. Of we moeten het op zijn van kooten en de bie´s doen, geen gezeik iedereen rijk.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:20 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Huh? Een huis is voor mij en vele anderen, behalve een woonplek ook wel degelijk een belegging.
Je wil dat het meer waard wordt zodat je door kunt stromen naar een mooiere / grotere woning.
Als het allemaal daalt, is doorstroming veel moeilijker en voor de meesten onmogelijk.
Dus je doet mee aan de ponzischeme? Ik heb mijn huis gekocht omdat ik er superfijn zou gaan wonen, ongeacht 'doorstroming' of winst na x aantal jaar.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:20 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Huh? Een huis is voor mij en vele anderen, behalve een woonplek ook wel degelijk een belegging.
Je wil dat het meer waard wordt zodat je door kunt stromen naar een mooiere / grotere woning.
Als het allemaal daalt, is doorstroming veel moeilijker en voor de meesten onmogelijk.
Dat hangt af van je netto-vermogenspositie en je cashflow.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:20 schreef PierreBetfair het volgende:
Ja lol, lekker jezelf suf ploeteren om de waardedaling van je huis te compenseren. Heerlijk gevoel moet dat gevenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een leuk ponzischeme schrijf je hier op. Of we moeten het op zijn van kooten en de bie´s doen, geen gezeik iedereen rijk.
Als je gewoon goed je best doet en probeert in een bepaalde periode je huidige woninge al een stuk af te lossen heb je wat vermogen waarmee je dan later ook een groter huis kan kopen om door te stromen.
Met een onderwaarde van 50K hebben de meeste mensen niet zo veel cashflow en netto vermogen meer over.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:29 schreef GoudIsEcht het volgende:
Dat hangt af van je netto-vermogenspositie en je cashflow.
Ow zo fijn om op op kosten van de baas hier zo nu en dan tussendoor even te posten. Verder nog fijner dat ik nog minder hypotheek heb openstaan en binnen 10 jaar hypotheekloos hoop te zijn om zodoende ook naar een 32 urige werkweek te kunnen gaan. Ja dat geeft echt een fijn gevoel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:30 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ja lol, lekker jezelf suf ploeteren om de waardedaling van je huis te compenseren. Heerlijk gevoel moet dat geven
Moet je kijken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow zo fijn om op op kosten van de baas hier zo nu en dan tussendoor even te posten. Verder nog fijner dat ik nog minder hypotheek heb openstaan en binnen 10 jaar hypotheekloos hoop te zijn om zodoende ook naar een 32 urige werkweek te kunnen gaan. Ja dat geeft echt een fijn gevoel.![]()
Die mensen zijn schapen geweest en hebben teveel naar de banken geluisterd dat ze maar een maximale hypotheek moesten afsluiten, hosakee de lening van de auto ook nog even erin enz..... En vergeet niet dat veel van die mensen die virtueel 50K onderwaarde hebben, wel de afgelopen 5 jaar minsten 10K per jaar gespendeerd hebben aan vakanties en andere consumptieve dingen die men ook had kunnen gebruiken om hun schuld te verminderen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:32 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Met een onderwaarde van 50K hebben de meeste mensen niet zo veel cashflow en netto vermogen meer over.
Als schapen naar de slacht-bank.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die mensen zijn schapen geweest en hebben teveel naar de banken geluisterd dat ze maar een maximale hypotheek moesten afsluiten, hosakee de lening van de auto ook nog even erin enz.....
Met een overwaarde van 150k heb je zat cashflow. Beetje open deur dit Pierre. Jan Modaal heeft geen onderwaarde van 50k, hoeft niet per se te verkopen, heeft geen 2 hypotheken tegelijkertijd en neukt ook niet elke woensdagavond, om maar even je wereldbeeld bij te stellen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:32 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Met een onderwaarde van 50K hebben de meeste mensen niet zo veel cashflow en netto vermogen meer over.
Die intussen ook in waarde is gestegen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:20 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Pierre is een protype-ponzi-scheme-deelnemer helaas.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:48 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Die intussen ook in waarde is gestegen.
Doorstromen doe je niet door waardestijging op de woningmarkt, doorstromen doe je door inkomensverbetering.
Niet als je met een restschuld zit op je huidige woning zit. Dan kun je meer verdienen dan voorheen, een nieuwe hypotheek kan je dan wel schudden. M.a.w., je zit muurvast in je startershut.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:48 schreef Whuzz het volgende:
Die intussen ook in waarde is gestegen.
Doorstromen doe je niet door waardestijging op de woningmarkt, doorstromen doe je door inkomensverbetering.
Elk stelletje dat in 2008-2009 een startershut heeft gekocht voor 275 en met k.k een hypotheek van 300K heeft, zit nu tegen een restschuld van minimaal 50K te koekeloeren, zo ook de familie Scorpie.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:48 schreef Scorpie het volgende:
Met een overwaarde van 150k heb je zat cashflow. Beetje open deur dit Pierre. Jan Modaal heeft geen onderwaarde van 50k, hoeft niet per se te verkopen, heeft geen 2 hypotheken tegelijkertijd en neukt ook niet elke woensdagavond, om maar even je wereldbeeld bij te stellen.
Nee, niet stijgen. Gelijkwaardig blijven.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:52 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Niet als je met een restschuld zit op je huidige woning zit. Dan kun je meer verdienen dan voorheen, een nieuwe hypotheek kan je dan wel schudden. M.a.w., je zit muurvast in je startershut.
Om door te stromen moeten de markt stijgende zijn.
Fout. Kom je een keer op de koffie het taxatierapport bekijken? Help ik je gelijk ff met je hypotheekquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:55 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Elk stelletje dat in 2008-2009 een startershut heeft gekocht voor 275 en met k.k een hypotheek van 300K heeft, zit nu tegen een restschuld van minimaal 50K te koekeloeren, zo ook de familie Scorpie.
Wat een aannames toch jongen. Dat wil jij graag, want dan kun je Scorpie zien als iemand die gefaald heeft, in plaats van dat ie 't gewoon wél goed voor elkaar heeft. Jammer johquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:55 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Elk stelletje dat in 2008-2009 een startershut heeft gekocht voor 275 en met k.k een hypotheek van 300K heeft, zit nu tegen een restschuld van minimaal 50K te koekeloeren, zo ook de familie Scorpie.
Ja, de truuk is gewoon om niet maximaal te gaan. Nu is dat natuurlijk geen truuk, maar gewoon logica, maar voor de niet-kunnen-kopen-users hier is dat geen optie, want als ze niet maximaal lenen kunnen ze helemaal geen hok (laat staan huis) kopen, dus ja, voor hun zal het dan wel of maximaal lenen of niet kopen zijnquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:11 schreef Scorpie het volgende:
Sowieso heb ik mijn huis op mijn startsalaris gekocht, waar ik nu al 1.5x boven ben gaan zitten. Ik lach me dus sowieso wel de ballen uit de broek
Correct. Over niet-kopende huurazijnpissers gesproken, waar is Xeno gebleven?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, de truuk is gewoon om niet maximaal te gaan. Nu is dat natuurlijk geen truuk, maar gewoon logica, maar voor de niet-kunnen-kopen-users hier is dat geen optie, want als ze niet maximaal lenen kunnen ze helemaal geen hok (laat staan huis) kopen, dus ja, voor hun zal het dan wel of maximaal lenen of niet kopen zijn![]()
tja, hangt allemaal af van je salaris en zo.
Die niet kunnen kopen users hier waren toch aan het sparen om na de grote crash hun kiet cash te kunnen betalen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:40 schreef CoolGuy het volgende:
Nu is dat natuurlijk geen truuk, maar gewoon logica, maar voor de niet-kunnen-kopen-users hier is dat geen optie, want als ze niet maximaal lenen kunnen ze helemaal geen hok (laat staan huis) kopen, dus ja, voor hun zal het dan wel of maximaal lenen of niet kopen zijn![]()
Heeft die niet nog een ban in dit subforum, ik zag hem gisteren nog in nws posten?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Correct. Over niet-kopende huurazijnpissers gesproken, waar is Xeno gebleven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |