Ja, en het grootste deel van de mensen die hier zitten klagen verdienen onder-modaal en zullen dus een probleem hebben. Maar goed, das dan weer niet mijn probleemquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:39 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ja, zoveel mogelijk mensen de koopmarkt op jagen luidt het devies...
Die flink opgelopen zwik woningen op funda moet toch 'de deur uit', nietwaar?
Het is slikken of niet kopen.. Je hebt niks te willen zonder financiering.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:08 schreef PierreBetfair het volgende:
Een doorsnee rijtjeshuis voor 260K slaat natuurlijk nergens op. Moet je 2 x modaal verdienen om dat te kunnen financieren. Geen weldenkend persoon of stel heeft dat over voor zo'n simpele hut.
Dat dus. Das ongeveer hetzelfde als zeggen dat je geen 30k hebt liggen voor een nieuwe auto. Prima, dan koop je hem niet. Laat dat maar over aan de mensen die ze wel kunnen betalen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:19 schreef antfukker het volgende:
[..]
Het is slikken of niet kopen.. Je hebt niks te willen zonder financiering.
Inderdaad. Als je het huis niet kunt betalen, dan doe je het niet. Wil je dat huis toch per se, dan zul je toch moeten betalen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:19 schreef antfukker het volgende:
[..]
Het is slikken of niet kopen.. Je hebt niks te willen zonder financiering.
Als je niet moet verkopen dan is er ook helemaal niets aan de handquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:32 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou me op dit moment als huizenbezitter ook totaal niks aantrekken van mensen die roepen dat de huizenmarkt wel gaat instorten. Lekker je eigen ding doen.
Cenzuur, lees je mee?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:37 schreef meth77 het volgende:
[..]
Als je niet moet verkopen dan is er ook helemaal niets aan de hand
Die moeten die huurwoning gewoon kopen, dat kan namelijk wel, met terugkoopgarantie, hebben kennissen van me gedaan, bijna dezelfde flat, als waar ze op gereageerd haddenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:02 schreef Whuzz het volgende:
Een deel van het kabinet wil het overigens moeilijker maken voor de onderkant van de samenleving om sociale huurwoningen te krijgen. Je zult maar onder-modaal verdienen in dit land...
Tussen kunnen en willen zit tegenwoordig een wereld van verschil. Daar gaat het juist om.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:30 schreef CoolGuy het volgende:
Inderdaad. Als je het huis niet kunt betalen, dan doe je het niet. Wil je dat huis toch per se, dan zul je toch moeten betalen.
Dus straks: "scheefwoner" wordt uit z'n huurwoning gezet, want die huurwoning is bedoeld voor "de onderkant van de samenleving" (waar blijkbaar toch miljoenen mensen toe behoren!). Vervolgens wordt die huurwoning niet aan die onderkant verhuurd, maar alsnog verkocht aan diezelfde scheefwoner... Dat heeft bar weinig effect op de beschikbaarheid van huizen aan de onderkant...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:40 schreef meth77 het volgende:
[..]
Die moeten die huurwoning gewoon kopen, dat kan namelijk wel, met terugkoopgarantie, hebben kennissen van me gedaan, bijna dezelfde flat, als waar ze op gereageerd hadden
Dus eerst begin je over een verschil tussen willen en kunnen, om je verhaal te eindigen dat in veel gevallen mensen het niet meer kunnen lenen. Dus is het toch een kwestie van kunnen, want willen doen ze wel. Alleen het kan niet meer met idiote constructies, dus die mensen konden eigenlijk hoe dan ook al geen huis kopen, maar wilden dat dermate graag dat ze het toch deden dmv een debiele constructie.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:48 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Tussen kunnen en willen zit tegenwoordig een wereld van verschil. Daar gaat het juist om.
In de piekjaren kocht je gewoon het huis als je het kon. Nu alles on klappen staat, denkt men wel eerst 3 keer na om het te kopen, ook al kan men het betalen.
Men WIL er niet meer van die absurde bedragen voor lenen. Liever nog wat jaren wachten, daling blijft toch nog wel een tijd duren.
(In veel gevallen kan men het nu ook niet meer lenen vanwege de aangescherpte regelgeving.)
Nee hoor, willen is minstens van even groot belang. Bijna niemand wil nog een huis kopen tegen de huidige vraagprijzen omdat men er bijna zeker van is dat het over enkele jaren een stuk minder waard is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:54 schreef CoolGuy het volgende:
Dus eerst begin je over een verschil tussen willen en kunnen, om je verhaal te eindigen dat in veel gevallen mensen het niet meer kunnen lenen. Dus is het toch een kwestie van kunnen, want willen doen ze wel.
Nu woon je er de rest van je leven in en hou je aan het eind nog minder woonlasten over. Een huis is nooit een bellegingsobject geweest behalve bij sommige personen hier die dat wel zo presenteren om maar hun eigen gelijk te kunnne gaan krijgen met de markt die maar niet wil instorten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:00 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Nee hoor, willen is minstens van even groot belang. Bijna niemand wil nog een huis kopen tegen de huidige vraagprijzen omdat men er bijna zeker van is dat het over enkele jaren een stuk minder waard is.
Vroeger speelde dat geen rol, sterker nog men wilde juist heel graag kopen, omdat iedereen slapend rijk werd van zn huis. Nu word je er slapend arm van, dat is nogal een verschil.
was natuurlijk een vervorming van het voorstel om de middeninkomens meer in aanmerking te laten komen voor sociale huurwoningen. Volgens sommige partijen moet het "makkelijker worden voor middeninkomens om een sociale huurwoning te krijgen, omdat zij nu tussen wal en schip vallen".quote:Een deel van het kabinet wil het overigens moeilijker maken voor de onderkant van de samenleving om sociale huurwoningen te krijgen.
Die kopen de huizen/appartementen met korting en terugkoopgaranties bij diezelfde corporaties.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:04 schreef GoudIsEcht het volgende:
Maar...
Banken gaan strenger worden met hypotheekverstrekking zeggen ze, terwijl corporaties mensen met inkomens > 33k aan het weigeren zijn.
Hoe gaat de groep net boven de 33k dan nog een huis vinden?
De vrije huursector. Die is daar voor bedoeld. Sim-pel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:04 schreef GoudIsEcht het volgende:
Hoe gaat de groep net boven de 33k dan nog een huis vinden?
Is die sector daar groot genoeg voor, kunnen die lui dat betalen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:06 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De vrije huursector. Die is daar voor bedoeld. Sim-pel.
Dat is voor een deel mogelijk ja.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die kopen de huizen/appartementen met korting en terugkoopgaranties bij diezelfde corporaties.
Maar jij weet ook dat de huren daar rond de 800 beginnen, je ongeveer 4 a 5* dat huurbedrag moet verdienen van de meeus, vesteda's en noem ze maar op. 800*4*12*1.08 = 42.000 en dat is toch 25% meer dan de 33K norm.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:06 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De vrije huursector. Die is daar voor bedoeld. Sim-pel.
Ook die eisen spelen mee ja.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar jij weet ook dat de huren daar rond de 800 beginnen, je ongeveer 4 a 5* dat huurbedrag moet verdienen van de meeus, vesteda's en noem ze maar op. 800*4*12*1.08 = 42.000 en dat is toch 25% meer dan de 33K norm.
Die regeling is niet overal hetzelfde maar zover ik gebruik maak van die regeling heb ik nog geen addertjes gevonden. Ik zit ook nog steeds met smart te wachten op 50% die volgens de doomdenkers hier van de markt af zou moeten gaan, dan verkoop ik mijn appartement terug aan de wbv en koop ik het meteen terug.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:08 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dat is voor een deel mogelijk ja.
Is die regeling hier al bestudeerd, zitten er nog addertjes onder het gras?
Sowieso, dat er nog mensen zijn die winst willen maken met een eventuele aankoop van een huis is al om te lachen, zeker in een dalende marktquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nu woon je er de rest van je leven in en hou je aan het eind nog minder woonlasten over. Een huis is nooit een bellegingsobject geweest behalve bij sommige personen hier die dat wel zo presenteren om maar hun eigen gelijk te kunnne gaan krijgen met de markt die maar niet wil instorten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |