SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De "laatste paar" topics:
Huizenmarkttopic #151: Een nieuwe start.
Huizenmarkttopic #152: In de ban van de huizenmarkt
Huizenmarkttopic #153: Waar verhuisboetes verlagen toch helptReal programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
Zo... 0,1% omlaag... is dat nu werkelijk een nieuwsbericht waard?quote:Hypotheekrente daalt door onrust rond euro
De prijsvechters op de hypotheekmarkt laten hun rente dalen. Dat meldt de Telegraaf vanochtend. Het gaat om een daling van zo’n 0,1 procent bij hypotheekrentes met een looptijd van 5, 10 en 15 jaar.
De daling in de rente wordt veroorzaakt door de onrust rond de euro. Directeur Joost Hembrecht van Florius zegt in de krant dat het er vorige week nog naar uitzag dat de langlopende hypotheekrentes zouden stijgen. “Maar inmiddels zijn de marges substantieel verbeterd door de ontwikkelingen in Zuid-Europa.”
Kritiek op hypotheekmarkt
De afgelopen maanden is er veel kritiek geweest op het functioneren van de Nederlandse hypotheekmarkt. Zo startte consumentenbond de Consumentenbond in april de actie ‘Stop hoge hypotheekrentes!’, waarvoor de organisatie van 26.000 mensen steun kreeg. De bond schreef aan minister De Jager van Financiën dat de Nederlandse hypotheekmarkt zich kenmerkt door historisch hoge marges en een gebrek aan concurrentie.
Op 30 mei dit jaar concludeerde toezichthouder AFM na een onderzoek dat er geen bewijs is voor prijsafspraken in de markt. Wel bleek dat de grote banken, die het leeuwendeel van de hypotheken in beheer hebben, hogere rentes rekenen dan andere partijen.
bron: NVM
Je begrijpt er nog niet veel van. Nout wil het wel even uitleggen:quote:Op maandag 18 juli 2011 10:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee. Ik kan best een hypotheek van 4 ton krijgen en mijn betalingsverplichtingen voldoen. Dat is toch wel een hoge hypotheek. Jij stelt dat dit soort 'hoge' hypotheken de crisis hebben veroorzaakt, maar het zijn juist de subprime hypotheken (waarbij de balans tussen onderpand en geldlening zoek is) die de crisis hebben veroorzaakt. Een 'hoge' hypotheek is dan ook wat kort door de bochtmaar ik snap wat je bedoelt.
Op Twitter staat het ook helemaal vol met makelaars, hypotheekverkopers en mensen met de dubbele hypotheek die het weer helemaal zien zitten.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:30 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Zo... 0,1% omlaag... is dat nu werkelijk een nieuwsbericht waard?
NIet echt belangrijk nieuws natuurlijk maar kan toch geen kwaad er een berichtje over te tikken? en de krant/website moet ergens mee gevuld worden.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:30 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Zo... 0,1% omlaag... is dat nu werkelijk een nieuwsbericht waard?
Kees de Kort zou zeggen dat elk mini-plusje word opgeblazen tot superpositief nieuwsquote:Op maandag 18 juli 2011 11:50 schreef lutser.com het volgende:
[..]
NIet echt belangrijk nieuws natuurlijk maar kan toch geen kwaad er een berichtje over te tikken? en de krant/website moet ergens mee gevuld worden.
AEGON bank die in zijn twitterbericht verwijst naar een bericht van pberendsquote:Op maandag 18 juli 2011 11:35 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Op Twitter staat het ook helemaal vol met makelaars, hypotheekverkopers en mensen met de dubbele hypotheek die het weer helemaal zien zitten.
en dan te bedenken dat die rondzingende berichten allemaal gebaseerd zijn op aannamesquote:Op maandag 18 juli 2011 11:57 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
AEGON bank die in zijn twitterbericht verwijst naar een bericht van pberends![]()
![]()
![]()
Die oplichters lezen hier dus gewoon mee
Wat is jouw definitie van 'stabiliseren' ?quote:Op maandag 18 juli 2011 12:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De prijzen stabiliseren al meer dan 2 jaar
En ze blijven vooral beweren dat "prijzen naar de top" iets gunstigs zou zijn...quote:Op maandag 18 juli 2011 11:57 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
AEGON bank die in zijn twitterbericht verwijst naar een bericht van pberends![]()
![]()
![]()
Die oplichters lezen hier dus gewoon mee
Laatste huizenprijscijfers bericht:quote:Op maandag 18 juli 2011 12:06 schreef meth77 het volgende:
[..]
en dan te bedenken dat die rondzingende berichten allemaal gebaseerd zijn op aannames![]()
Zoals die in de dikke van dale staat smartassquote:Op maandag 18 juli 2011 12:07 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van 'stabiliseren' ?
Als je daarmee bedoelt dat er nog geen schoksgewijze prijscorrectie is geweest dan moet ik je daarin gelijk geven
Even nagekeken dan:quote:Op maandag 18 juli 2011 12:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zoals die in de dikke van dale staat smartass
Hoop doet levenquote:Op maandag 18 juli 2011 12:16 schreef Censuur-152 het volgende:
Nu gaat de NVM alleen nog maar in op de zonnige toekomst omdat ze de realiteit van vandaag niet aankunnen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
De prijzen zijn al vanaf q3 2009 stabiel, maar jij blijft maar lekker dom lullen.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:31 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Even nagekeken dan:
sta·bi·li·se·ren -seerde, h gestabiliseerd duurzaam, permanent maken: zich ~ stabiel worden
sta·biel bn, bw 1 standvastig; onveranderlijk 2 vast, stevig: een auto met ~e wegligging
Nu.... ik trek niet dezelfde conclusie, prijzen dalen juist. Het aantal te koop staande huizen stijgt en ik begrijp dat ook het aantal transacties daalt. Wat is er eigenlijk wel stabiel op de woningmarkt, de vraagprijs misschien? De rente? Het te financieren bedrag? De enige stabiliteit op de woningmarkt is volgens mij de hardheid van baksteen en beton
Zoals ik al zei, stabiel. Bedankt voor je nuttige bijdrage K_manquote:Op maandag 18 juli 2011 13:00 schreef k_man het volgende:
Gegevens van de woning
regio Landelijk
soort woning Alle woningtypen
Prijsindex Bestaande Koopwoningen
september 2009 106,9
mei 2011 104,4
% stijging/daling -2,3 %
Stel dat je gelijk zou hebben, dan zeggen die cijfers nog helemaal niets over het type woning. Misschien dat mensen wel hetzelfde betalen voor een woning maar daar wel veel meer kwaliteit voor terug krijgen. In dat geval spreken we dus van een 'betaalde prijs' stabilisatie.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De prijzen zijn al vanaf q3 2009 stabiel, maar jij blijft maar lekker dom lullen.
Gelukkig maar dat de vraagprijs niks zegt over de marktquote:Op maandag 18 juli 2011 13:05 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Stel dat je gelijk zou hebben, dan zeggen die cijfers nog helemaal niets over het type woning. Misschien dat mensen wel hetzelfde betalen voor een woning maar daar wel veel meer kwaliteit voor terug krijgen. In dat geval spreken we dus van een 'betaalde prijs' stabilisatie.
Als ik er even bijhaal dat er enorm veel woningen te koop staan momenteel dan mag je toch wel concluderen dat de meeste vraagprijzen aan de hoge kant zijn. Tel daarbij op dat de prijzen wel degelijk licht gedaald zijn en je mag volgens mij concluderen dat er nog een correctie te wachten staat. Jij mag dat als dom en lullig bestempelen maar daar heeft de markt weinig boodschap aan
Nou ... niets.... dat is natuurlijk niet helemaal waar. Het geeft in ieder geval aan dat er mensen zijn die in hun beleving menen een huis met een marktwaarde x voor een vraagprijs y te kunnen verkopen. Dat dit vaak niet lukt blijkt wel uit het sterk gedaalde aantal verkopen.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig maar dat de vraagprijs niks zegt over de markt
En dat is boeiend omdat?quote:Op maandag 18 juli 2011 13:21 schreef VirtualMemory het volgende:
[..]
Nou ... niets.... dat is natuurlijk niet helemaal waar. Het geeft in ieder geval aan dat er mensen zijn die in hun beleving menen een huis met een marktwaarde x voor een vraagprijs y te kunnen verkopen. Dat dit vaak niet lukt blijkt wel uit het sterk gedaalde aantal verkopen.
Ik denk dat menig makelaar hard nadenkt over dit dilemmaquote:
Voor 0,1%?quote:Op maandag 18 juli 2011 11:35 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Op Twitter staat het ook helemaal vol met makelaars, hypotheekverkopers en mensen met de dubbele hypotheek die het weer helemaal zien zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |