abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:49:17 #1
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_98880407

Welkom het vernieuwde Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

[info]
NB: Het is de bedoeling dat het Huizenmarkttopic reeks wordt zoals de Beursvloer, zoals Bulls, Bears & Bucks en zoals het Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro topic. Posts van niveau waarbij constructief aan de discussie wordt bijgedragen. Slowchat wordt in dit topic niet toegestaan ook het doelloos posten van filmpjes en plaatjes van de heer Hukker wordt niet toegestaan. De slowchatreeks kun je hier vinden.
[/info]

Benieuwd hoe t gaat lopen...
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:49:59 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98880436
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:37 schreef pberends het volgende:

[..]

Die bankbelasting is in feite een algemene belasting voor bedrijven en burgers (dus zowel kopers als huurders). Vervolgens stroomt dat weer naar de koopwoningenmarkt, met als gevolg dat de koopwoningenmarkt hier nog extra gesubsidieerd wordt, wat het al uitermate was natuurlijk :').
Precies.
The End Times are wild
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:51:56 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98880534
Er zijn ook mensen die juichen als Microsoft ofzo een forse boete krijgt van de EU. 'dan hoeven wij minder belasting te betalen'. Ja, maar wel veel meer voor je windows-pakket.
The End Times are wild
pi_98880573
De verlaging van die overdrachtsbelasting zal wel goed nieuws zijn?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_98880849
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:43 schreef DeCoDeR het volgende:
Ik vind het altijd zo een onzin dat alles altijd gelijk met iets anders verrekend moet worden, dus met HRA, waarom zou je het dan aanpassen, dat schiet toch niet op, je past iets aan om een markt aan te slingeren, niet om iets met iets anders te compenseren en dus eigenlijk geen verschil te maken, typerend voor de niet VVDérs.
Newsflash: het WORDT met iets anders verrekend. Namelijk die bankenheffing, die ervoor zorgt dat de spaarrente omlaag gaat, de hypotheekrente omhoog gaat, hypotheken minder snel worden verstrekt en de kosten voor bankieren (en ondernemen) omhoog gaan.
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:02:14 #6
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_98880977
Cherna, de maatregel is waarschijnlijk met terugwerkende kracht van een week. Dan val jij er toch gewoon binnen?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:10:06 #7
321876 Cherna
Fuck the System
pi_98881337
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:02 schreef Bayswater het volgende:
Cherna, de maatregel is waarschijnlijk met terugwerkende kracht van een week. Dan val jij er toch gewoon binnen?
Hmm oh nee hoor het gaat niet om mij. Ik heb jaren geleden al iets gekocht. Het was een reactie op een vraag van iemand anders. En op een aantal reacties vanuit andere forums waar onduidelijkheid ontstond of het ingaat bij het tekenen van de koopakte bij de makelaar of het passeren van de akte bij de notaris.
Dus daarom dat ik al zei heb je gekocht 2 maanden geleden(koopcontract via de makelaar) maar je akte passeert bij de notaris vanaf morgen en 1 week met terugwerkende kracht zit je goed. Of ik heb het zelf helemaal mis. Maar dan hoor ik het graag.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:10:39 #8
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_98881351
Onze financieel adviseur belde net al....hij snapt wel dat de makelaar vandaag nog niet heeft teruggebeld met een tegenbod van de verkoper...die zijn aan het kijken hoeveel (of hoe weinig) ze willen zakken in hun laatste tegenbod, nu ze weten dat wij wss. iets meer te besteden hebben.

....een bod van 210.000 morgen, is ongeveer gelijk aan een bod van 202k vandaag,althans...zo vertelt hij net.
pi_98881359
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Precies.
Inderdaad, scherp gezien van pberends.
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_98881677
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:10 schreef joers1 het volgende:

....een bod van 210.000 morgen, is ongeveer gelijk aan een bod van 202k vandaag,althans...zo vertelt hij net.
Mmm...

202k * 1,1 = 222k2

210k * 1,07 = 224k7

Verschil is dus zo'n 2k5

Het juiste antwoord zal eerder zijn:

222k2 / 1,07 = 207k7

Fijne adviseur heb jij :|W

Ik zou niet zo makkelijk je hele voordeel weggeven, eerder zou ik dan gaan voor de middenweg.
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:22:05 #11
43642 Bayswater
pi_98881859
Hoe zal het zitten met die vrijstelling van een doorverkoop van een woning binnen een jaar? Dat is nu plots maar 2% geworden in plaats van 6%. Voordeel dat bijna altijd naar de verkoper gaat maar waar hij nu plots 4 % kwijt is.
Life lies a slow suicide
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:23:22 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98881926
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:10 schreef joers1 het volgende:
Onze financieel adviseur belde net al....hij snapt wel dat de makelaar vandaag nog niet heeft teruggebeld met een tegenbod van de verkoper...die zijn aan het kijken hoeveel (of hoe weinig) ze willen zakken in hun laatste tegenbod, nu ze weten dat wij wss. iets meer te besteden hebben.

De bedoeling van deze maatregel is dat de huizenmarkt op gang komt, niet dat verkopers wat extra in hun zak kunnen steken. Dit doordat bij minder dan de 6 procent het beter binnen het bereik van de koper komt.
Bovendien wordt die overdrachtsbelasting betaalt door jou, niet door de verkoper. Het zou wel raar zijn als die verkoper het bedrag dan in zijn zak steekt.

Ik zou denk ik gewoon het bod vasthouden.
The End Times are wild
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:24:58 #13
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_98882012
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

.

Ik zou denk ik gewoon het bod vasthouden.
Ho...begrijp me goed....DAT doen we dan ook hoor.
Het is nu afwachten wat de verkoper voor tegenbod doet....
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:31:03 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98882281
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:24 schreef joers1 het volgende:

[..]

Ho...begrijp me goed....DAT doen we dan ook hoor.
Het is nu afwachten wat de verkoper voor tegenbod doet....
Het zou toch raar zijn dat wanneer jij een korting krijgt op je belastingen, dat die verkoper daar recht op zou hebben?
The End Times are wild
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:31:43 #15
43642 Bayswater
pi_98882312
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

De bedoeling van deze maatregel is dat de huizenmarkt op gang komt, niet dat verkopers wat extra in hun zak kunnen steken. Dit doordat bij minder dan de 6 procent het beter binnen het bereik van de koper komt.
Bovendien wordt die overdrachtsbelasting betaalt door jou, niet door de verkoper. Het zou wel raar zijn als die verkoper het bedrag dan in zijn zak steekt.

Hoe krom ook, toch gaat het zo werken. De omstandigheden van de kopers bepalen al sinds jaar en dag het bedrag van wat de verkoper vangt.
Life lies a slow suicide
pi_98882472
Ik heb vorig jaar een huis gekocht. Ik vind het echt verschrikkelijk, dit soort wandaden van de overheid. Zorg nou voor rust en een visie voor de toekomende jaren, in plaats van achterlijke belastingverlagingen plotseling toe te laten. Het probleem is dat de huizenmarkt niet echt een markt is maar sterk afhankelijk is geworden van de geld schietende partijen, zowel de banken als de overheid.

En dan het principe: we moeten toch godverdomme bezuinigingen?
pi_98882708
quote:
13s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:35 schreef skrn het volgende:

Ja op kunst bijvoorbeeld. Dat is veel te creatief, gaan mensen zelfstandig van nadenken.

Die vervelend kritische publieke omroep moet ook weg.

Wapens zijn natuurlijk wel tof; de JSF mag blijven.

En materiële zaken zijn blijkbaar ook belangrijk, zoals huizen.
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:41:37 #18
43642 Bayswater
pi_98882742
Ach, ik heb dit jaar gekocht. Kan er niet echt wakker van liggen, aangezien ik niet denk dat ik hem met dan voor deze prijs had gekregen. Wel jammer dat de overdrachtsdatum niet vandaag was. Dat is dan ook het mindere aan de maatregel, er zijn mensen die dubbel profiteren. Koopovereenkomst in een gunstige markt en 4 % van de overheid terug, mits de overdracht na 25 juni is.
Life lies a slow suicide
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:42:08 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98882763
quote:
Ik heb vorig jaar een huis gekocht. Ik vind het echt verschrikkelijk, dit soort wandaden van de overheid. Zorg nou voor rust en een visie voor de toekomende jaren, in plaats van achterlijke belastingverlagingen plotseling toe te laten. Het probleem is dat de huizenmarkt niet echt een markt is maar sterk afhankelijk is geworden van de geld schietende partijen, zowel de banken als de overheid.

Toch is het voor jou als huiseigenaar niet ongunstig hoor. Want zou je willen verkopen dan kun je uiteindelijk toch meer vragen en/of gemakkelijker verkopen. Dus niks slechts aan, het is zeker niet in je nadeel.

Verder ben ik het wel met je eens dat de overheid véél te veel bemoeienis heeft met de markt en dat het haar ontbreekt aan werkelijke visie.
The End Times are wild
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:43:06 #20
321876 Cherna
Fuck the System
pi_98882820
quote:

Ik kan je volledig begrijpen. Daarom ook dat ik altijd al tegen tijdelijke maatregelingen ben. Het benadeelt grote groepen, brengt geen rust en geen visie voor de lange termijn. Want wat gebeurt er achter een jaar.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_98882912
Ben benieuwd wat deze maatregel met de woningmarkt gaat doen. Mijn gevoel zegt een kortstondige vraagverhoging, met daarna weer een afwachtende houding van kopers.
pi_98882936
18 miljard was de opgave te bezuinigen. Ruim twee miljard kost deze maatregel. Ruim 10% zo door de plee gespoeld. En ja, na een jaar blijkt het te hebben gewerkt, en dan wil men door met deze maatregel. En dan is er 4 x 2 miljard weggegooid.

Voor wat? Omdat de huizenprijzen per jaar met 2% dalen?
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:47:09 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98883012
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:45 schreef skrn het volgende:
18 miljard was de opgave te bezuinigen. Ruim twee miljard kost deze maatregel. Ruim 10% zo door de plee gespoeld. En ja, na een jaar blijkt het te hebben gewerkt, en dan wil men door met deze maatregel. En dan is er 4 x 2 miljard weggegooid.

Voor wat? Omdat de huizenprijzen per jaar met 2% dalen?
QFT
The End Times are wild
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:48:15 #24
43642 Bayswater
pi_98883064
Als het drie keer zoveel verkopen oplevert maakt het geen verschil.
Life lies a slow suicide
  donderdag 30 juni 2011 @ 21:48:26 #25
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_98883079
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zou toch raar zijn dat wanneer jij een korting krijgt op je belastingen, dat die verkoper daar recht op zou hebben?
.....recht niet....maar die verkoper waarmee ik nu in onderhandeling ben, wéét dat ik 3 of 4% meer te besteden heb. Die zal nu vast minder snel (of fel) zakken in prijs, dan ie zou doen, zonder die wetenschap. Althans, dat lijkt mij wel

dan nog ben IK de koper en bepaal IK in hoeverre ik toegeef...maar toch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')