abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100675490
quote:
7 miljoen vierkante meter kantoorruimte staat nu leeg, en als die zeepbel knapt zit iedereen in Nederland in de volgende crisis. Hiervoor waarschuwde vastgoedkenner Norbert ter Mors vrijdagavond in Nieuwsuur.

Op enkele bedrijfsterreinen loopt de leegstand al op tot ruim boven de 30 procent, zoals in delen van Amsterdam Zuidoost. Projectontwikkelaars, gemeenten en gebruikers gaan, ondanks de gigantische hoeveelheid aan leegstaande gebouwen, vrolijk door met het neerzetten van nieuwe kantoorkolossen. Daarmee veroordelen ze soms nog piepjonge 'oude' panden tot leegstand.

Het is voor projectontwikkelaars, gemeenten en gebruikers gekgenoeg lucratiever om een nieuw kantoorgebouw te bouwen, dan in het eigen kantoor te blijven zitten. Dit komt door regels die de -bizarre- uitwerking hebben dat speculeren en een pand leeg laten staan, aantrekkelijker kan zijn dan iets met een pand te doen. Hierdoor ontstaan hele spookbuurten van lege kantoorpanden die zeer waarschijnlijk nooit meer behuisd zullen worden.

Het meeste opmerkelijk is dat banken en pensioenfondsen, die voor vele miljarden geïnvesteerd zijn in kantoorgebouwen, vooralsnog weigeren af te boeken op de lege gebouwen. Dit terwijl de lege kantoorruimte alleen maar zal groeien de komende jaren.

Makelaar Eric de Clercq Zubli: "Als de overheid niets doet groeien wij van zeven miljoen vierkante meter leegstand binnen vijf jaar naar 10 à 15 miljoen vierkante meter. Het probleem wordt alleen maar vervelender."
bron: FP (Nieuwsuur)

En weer een lijk uit de kast van het als onkruid voortwoekerende kapitalisme. Hoe lang duurt het nog voor we wakker worden en niet meer op VVD, CDA, PvdA en andere, deze excessen in stand houdende partijen blijven stemmen? Moeten we echt definitief de afgrond geholpen worden door bankiers, speculaten, vastgoedbazen en andere waardeloze kapitalistische zwijnen voordat we wakker worden? Kennelijk.

-

[ Bericht 10% gewijzigd door sp3c op 13-08-2011 15:23:44 ]
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_100675594
Je moet niet zo jaloers zijn en je alleen bemoeien met je eigen leven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_100675665
Ach ja, zeepbellen ploffen vanzelf... Een crisis is vervelend maar biedt ook nieuwe kansen en leermomenten...

Niet te druk om maken...
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:25:19 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_100675820
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:12 schreef Sicstus het volgende:
En weer een lijk uit de kast van het als onkruid voortwoekerende kapitalisme.
Welnee, dit lijk ligt al jaren voor de kast, maar we lopen er met zijn allen rondjes omheen.
De overheid doet er trouwens vrolijk aan mee... In de regio Den Haag staan aardig wat oude overheidsgebouwen leeg te staan, terwijl er toch nog nieuwe worden bijgebouwd.

Soms zijn er wel lichtpuntjes, in Amsterdam worden nu een aantal afgedankte kantoren gerenoveerd en opnieuw verhuurd.
So we just called him Fred
pi_100676037
Het is natuurlijk veel belangrijker om nog meer geld te verdienen en nog rijker te worden, dan de al aanwezige ruimte te benutten zodat meerdere mensen er wat aan hebben.
pi_100676049
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit en TS moet niet zo jaloers zijn. Als hij/zij een bankier was geweest, had hij/zij net zo goed meegedaan. Waarschijnlijk heeft TS niks van zijn leven gemaakt en is daar gefrusteerd over.
het 'je bent gewoon jaloers' argument, altijd een goeie :').
pi_100676050
Ziet hier! Allen! Het probleem van een markteconomie: Tijdelijke overschotten.
Opent de Gulags wederom om dit gigantische probleem te overkomen!
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_100676127
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens mij spoort TS niet helemaal.
TS heeft gelijk. Zeiken over een paar lootertjes die wat fikkies steken, maar de echte criminelen die miljarden laten verdampen en de maatschappij compleet laten ontwrichten is normaal geworden.
Mensen die dat in stand houden of mee eens zijn, die sporen niet helemaal. 7 miljoen m2 leegstaande panden en maar blijven bouwen...kan het nog debieler?
pi_100676197
mensen die iets van hun leven maken criminele noemen... ach gut, ook al zo'n stakker :r
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_100676229
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
mensen die iets van hun leven maken criminele noemen... ach gut, ook al zo'n stakker :r
Bernie Madoff maakte zeker ook wat van zijn leven?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:38:42 #11
8372 Bastard
Persona non grata
pi_100676240
Kantoorpanden leeg ok, maar om nou meteen een partij het leven in te blazen die niet geweldloos een punt wil maken :')
The truth was in here.
pi_100676247
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
Panden leeg laten staan en dat iets van je leven maken durven te noemen. :')
pi_100676252
Dit zag je toch jaren geleden al aankomen?
pi_100676297
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:38 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Panden leeg laten staan en dat iets van je leven maken durven te noemen. :')
Wat is er erg aan dat kantoorpanden leeg staan?
pi_100676320
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:38 schreef Bastard het volgende:
Kantoorpanden leeg ok, maar om nou meteen een partij het leven in te blazen die niet geweldloos een punt wil maken :')
Niet in gaan blazen, maar opblazen aub.

quote:
Hierdoor ontstaan hele spookbuurten van lege kantoorpanden die zeer waarschijnlijk nooit meer behuisd zullen worden.
Welke debiel laat dit toe en vindt dit normaal?
pi_100676353
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat is er erg aan dat kantoorpanden leeg staan?
Dat wij een flink tekort aan woonruimte hebben in Nederland en men in plaats van daar iets aan te doen kostbare woonruimte gaat verkloten aan kantoren waar toch niks mee gedaan wordt om maar een paar miezerige euro's te kunnen verdienen.
pi_100676422
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat wij een flink tekort aan woonruimte hebben in Nederland en men in plaats van daar iets aan te doen kostbare woonruimte gaat verkloten aan kantoren waar toch niks mee gedaan wordt om maar een paar miezerige euro's te kunnen verdienen.
Zoek jij een woning dan? Zo ja, in het oosten hier liggen woningen voor het oprapen. Als jij geen woning zoekt boeit het jou toch niet?
Daarnaast kunnen die lege kantoorpanden beter gesloopt worden, dat is goedkoper dan er goede woningen van te kunnen maken. Dat gebeurd niet omdat mensen er geld mee willen/kunnen verdienen, dat maakt toch niks uit? Laat mensen zelf bepalen hoe ze hun geld verdienen.
pi_100676425
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Geef dan de overheid de schuld in plaats van de ondernemers. Of heb je nooit gehoord van het begrip bestemmingsplan?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_100676448
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zoek jij een woning dan? Zo ja, in het oosten hier liggen woningen voor het oprapen. Als jij geen woning zoekt boeit het jou toch niet?
Daarnaast kunnen die lege kantoorpanden beter gesloopt worden, dat is goedkoper dan er goede woningen van te kunnen maken. Dat gebeurd niet omdat mensen er geld mee willen/kunnen verdienen, dat maakt toch niks uit? Laat mensen zelf bepalen hoe ze hun geld verdienen.
Dus alles is ok op het moment dat er geld mee verdient wordt, ongeacht hoeveel mensen daarmee benadeelt worden?
pi_100676460
Dat ook. Tekort aan woningen is ALLEEN te danken aan de overheid en niemand anders. Die doet al tientallen jaren bewust, concreet en met voorbedachte rade hieraan mee om structureel een woningtekort te maken in het westen van het land. Dit zal ook nooit worden opgelost.
pi_100676466
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Geef dan de overheid de schuld in plaats van de ondernemers. Of heb je nooit gehoord van het begrip bestemmingsplan?
Lees de OP eens, TS (en ik overigens ook) geven de overheid daar ook de schuld van (en indirect ook aan dezelfde klapjosti's die wel elke verkiezing lopen te huilen dat het allemaal anders moet maar tegelijk op precies dezelfde partijen blijven stemmen die al jaren aan de macht zijn waardoor het dus nooit ook echt zal veranderen).
pi_100676481
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dus alles is ok op het moment dat er geld mee verdient wordt, ongeacht hoeveel mensen daarmee benadeelt worden?
Ja, want mensen zoeken wel weer iets anders. In het oosten liggen woningen voor het oprapen, dus een woningtekort is er niet in het hele land.
Het leven is niet eerlijk, gerechtigheid is een illusie en bij elke actie van mensen worden andere mensen benadeelt. Daar overheen stappen en andere dingen ondernemen is een onderdeel van volwassen worden.
pi_100676538
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja, want mensen zoeken wel weer iets anders. In het oosten liggen woningen voor het oprapen, dus een woningtekort is er niet.
Het leven is niet eerlijk, gerechtigheid is een illusie en bij elke actie van mensen worden andere mensen benadeelt. Daar overheen stappen en andere dingen ondernemen is een onderdeel van volwassen worden.
In het Oosten zijn niet genoeg banen te vinden.

En wat voor iemand ben je als je te lui bent om iets met onrechtvaardigheid te doen maar je er maar gewoon bij neerlegt. Dat gaat zo nog wat worden in de toekomst :').
pi_100676574
Ik weet gewoon dat je tegen sommige dingen niks kunt ondernemen en dat het beter is dingen zo te laten.

Het bedrijf waar ik werk is al tientallen jaren structureel op zoek naar hoogopgeleiden mensen (WO of dr).
pi_100676593
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik weet gewoon dat je tegen sommige dingen niks kunt ondernemen en dat het beter is dingen zo te laten.
Tuurlijk kan je daar wel iets tegen ondernemen, je wilt er alleen niet de moeite voor nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')