abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98633849

Welkom het vernieuwde Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

NB: Het is de bedoeling dat het Huizenmarkttopic reeks wordt zoals de Beursvloer, zoals Bulls, Bears & Bucks en zoals het Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro topic. Posts van niveau waarbij constructief aan de discussie wordt bijgedragen. Slowchat wordt in dit topic niet toegestaan ook het doelloos posten van filmpjes en plaatjes van de heer Hukker wordt niet toegestaan. De slowchatreeks kun je hier vinden.
pi_98633896
Om het goede voorbeeld te geven:

quote:
IMF waarschuwt voor risico's Nederlandse huizenmarkt
Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) waarschuwt in haar jaarlijkse doorlichting van de Nederlandse economie voor mogelijke risico's met betrekking tot de internationale economie en de huizenmarkt. Gezien de relatief hoge hypotheekschuld in Nederland verwelkomt het IMF de recente maatregelen om de maximale leenratio's te beperken en de opbouw van vermogen te stimuleren.

Tegelijkertijd stelt het fonds dat er geen zeepbel op de Nederlandse huizenmarkt is geblazen. 'Op de huidige niveaus is er voor overwaardering erg weinig bewijs.' Een groot risico van een ineenstorting van de markt is er evenmin.

Prijzen gestabiliseerd
In de vier kwartalen na de val van Lehman is de gemiddelde huizenprijs met 5% (nominaal) gedaald, waarna de prijzen stabiliseerden. Sinds medio 2010 is een verdere daling ingezet, maar die verloopt heel geleidelijk.

Het herstel van de Nederlandse economie is volgens het fonds nog altijd 'broos'. Het risico bestaat dat de groei lager uitkomt dan verwacht, hoewel het herstel wel op schema lijkt te liggen. De grote afhankelijkheid van de exportmotor maakt de economie gevoelig voor schommelingen in de wereldhandel. Aangezien meer dan drie kwart van de uitvoer van Nederland naar andere Europese landen gaat, loopt de economie grote risico's als de vraag in de perifere schuldenlanden inzakt.

Bezuinigingsplannen
Het IMF steunt de ambitieuze bezuinigingsplannen van de regering. Daarmee wordt bewegingsruimte voor toekomstige tegenvallers gecreëerd en bovendien kan het land dan de stijgende kosten die samenhangen met de vergrijzing gemakkelijker financieren.
pi_98634092
quote:
Veeg het Rabo-plan niet direct van tafel
Vorige week lanceerde Rabobank plotseling een plan om de huizenmarkt vlot te trekken. De Vereniging Eigen Huis vond het een prachtig plan voor Rabobank, maar niet voor (potentiële) huizenbezitters. En premier Rutte verbaasde zich over de timing van de voorstellen omdat onderdelen daarvan haaks staan op recente afspraken.

De Nederlandse woningmarkt kampt met een paar problemen: het transactievolume is laag, prijzen staan onder druk en de brutohypotheekschuld is extreem hoog.

Laten we met dat laatste beginnen. Door de ontwikkeling van innovatieve hypotheekvormen lossen we steeds minder op onze schuld af. Liever spekken we een apart spaarpotje waaruit we later wellicht een keer aflossen, of we lossen helemaal niet meer af. Dat is plezierig voor de maandlasten op korte termijn. Kun je meer lenen. Mensen denken zo toegang te hebben tot een hoger prijssegment op de huizenmarkt. Dat is natuurlijk een drogreden als iedereen het doet, want dan stuwt het de prijzen slechts op.

Kredietverlening beperken
Verbazingwekkend veel mensen menen dat de hypotheekrenteaftrek de huizenprijzen heeft opgedreven. Maar die aftrek bestaat al meer dan honderd jaar. Onze huizen zijn niet al honderd jaar duur. De duurte komt veel eerder door onze inventiviteit op hypotheekgebied en de groei van de hypothecaire kredietverlening. De belastinghervorming van 2001 waarbij de hypotheekrente in box 1 wordt afgetrokken maar de opbrengst van spaargeld in box 3 wordt belast, heeft de opbouw van hypotheekschuld ongetwijfeld aangemoedigd.

Als je aan dit probleem iets wilt doen, moet je die kredietverlening beperken. Het Rabo-plan doet dat, want er zouden alleen nog maar annuïteitenhypotheken worden verstrekt. Probleem is wel dat huizenprijzen en transactievolume samenhangen met de hoeveelheid hypothecair krediet. Door het hypothekenaanbod in de perken, geef je de huizenmarkt waarschijnlijk een enorme douw. Dat wil je niet. Die markt 'zit vast' en heeft juist een oppepper nodig. Dat pleit eerder voor meer krediet, niet minder. Ziehier het probleem met maatregelen om deelproblemen op de woningmarkt aan te pakken.

Toename koopbereidheid
Een van de onzekerheden die boven de markt hangen, is de toekomst van de hypotheekrenteaftrek. Als de overheid zich ertoe zou committeren die aftrek voor lange tijd ongemoeid te laten, zou de koopbereidheid wellicht toenemen. Dat kan dus misschien iets helpen.

Als de hypotheekschuld wordt beperkt doordat slechts annuïteitenhypotheken worden toegestaan, vermindert ook de renteaftrek en spaart de overheid geld uit. Dat moet volgens het plan gebruikt worden om de overdrachtsbelasting te verlagen of af te schaffen. Is theoretisch ook mooi, want een verlaging van transactiekosten pept het aantal transacties op, precies wat we nodig hebben. Of de getallen helemaal optellen, valt overigens te bezien.

Interessante combinatie
Hoewel de huidige gedragsregels over toewijzing van kredietaanvragen nog niet lang bestaan, knelt het al behoorlijk bij de banken. Er is weinig eigen beslisruimte, de regels zijn te mechanisch. Bijvoorbeeld, bij jonge starters met goede vooruitzichten zou je iets andere normen willen hanteren dan in andere gevallen. Juist de starters zijn voor de dynamiek van de markt van belang. Enige versoepeling van die regels kan de markt op korte termijn dus eveneens ondersteunen.

Of het plan van onze Utrechtse collega's het verdient om precies in de huidige vorm ingevoerd te worden, weet ik niet. Er moet zeker op allerlei details nader naar gekeken worden, waarbij de gevolgen voor alle belanghebbenden en de huizenmarkt in het algemeen dienen te worden bezien. Maar dat het een interessante combinatie van maatregelen is om de huizenmarkt op korte termijn te helpen en op lange termijn gezonder te maken, staat voor mij buiten kijf. Veeg het niet te snel van tafel.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 10:48:35 #4
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_98639587
Het laatste woningmarktbericht van het CBS: Prijzen koopwoningen wederom lager
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_98652374
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 10:48 schreef droom_econoom8 het volgende:
Het laatste woningmarktbericht van het CBS: Prijzen koopwoningen wederom lager
Beetje rare titel:

quote:
Prijzen koopwoningen wederom lager

Verkochte bestaande koopwoningen waren in mei gemiddeld 1,8 procent goedkoper dan in mei 2010. De prijsdaling is iets kleiner dan in april, toen de verkoopprijzen 2,1 procent lager waren dan een jaar eerder. Dit blijkt uit de cijfers van het CBS en het Kadaster.
Oftewel, in vergelijking met 1 jaar geleden, zijn de woningen in mei relatief gezien gestegen (i.p.v een waardedaling van 2,1% in een jaar, naar 1,8% in een jaar)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:32:23 #6
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_98660800
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 18:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Beetje rare titel:

[..]

Oftewel, in vergelijking met 1 jaar geleden, zijn de woningen in mei relatief gezien gestegen (i.p.v een waardedaling van 2,1% in een jaar, naar 1,8% in een jaar)
Heb je het over de snelheid van verandering, of over de verandering zelf.

Denk ook aan seizoenseffecten, vandaar dat ze steeds met een jaar geleden vergelijken.

Ten opzichte van april 2011 daalden de verkoopprijzen van bestaande koopwoningen in mei overigens met 0,3 procent. Als je dat extrapolleert naar een jaar dan dalen de prijzen met een snelheid van 0.3*12=3,6% per jaar.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_98661205
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:32 schreef droom_econoom8 het volgende:
Ten opzichte van april 2011 daalden de verkoopprijzen van bestaande koopwoningen in mei overigens met 0,3 procent. Als je dat extrapolleert naar een jaar dan dalen de prijzen met een snelheid van 0.3*12=3,6% per jaar. r.
Mja,het is maar net waar je je beginpunt prikt he...

Laten we ons bij de cijfers houden: T.o.v. van mei een jaar geleden zijn de prijzen in een heel jaar dus slechts 1,8% gedaald. Niks mis mee, geen woningeigenaar die er wakker van ligt. Potentiële kopers die wachten op de 'crash' wellicht wel...
  zaterdag 25 juni 2011 @ 23:15:36 #8
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_98662152
In de krant van wakker Nederland: Werkgevers slachten huizenmarkt
  zaterdag 25 juni 2011 @ 23:17:06 #9
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_98662194
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mja,het is maar net waar je je beginpunt prikt he...
...
Vanaf het begin van de crisis zijn de huizenprijzen inmiddels zo'n 9% gedaald. And counting...
pi_98662223
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:15 schreef droom_econoom8 het volgende:
In de krant van wakker Nederland: Werkgevers slachten huizenmarkt
Niks mis mee. Als je een onzeker inkomen hebt, moet je zelf al niet eens willen kopen...
pi_98662248
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:17 schreef droom_econoom8 het volgende:
Vanaf het begin van de crisis zijn de huizenprijzen inmiddels zo'n 9% gedaald. And counting...
Definieer 'begin'. (Anders wordt het zo'n loze kreet he....)

[EDIT: @Je reactie hieronder, Maar eh, we zouden hier geen slowchat van maken! , zou je dan zo vriendelijk willen zijn voortaan duidelijk te maken wat je bedoelt, i.p.v. vage termen er tussendoor te gooien.?]

[ Bericht 9% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 26-06-2011 21:12:47 ]
  zondag 26 juni 2011 @ 20:21:40 #12
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_98690382
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Definieer 'begin'. (Anders wordt het zo'n loze kreet he....)
2008

Maar eh, we zouden hier geen slowchat van maken!
  zondag 26 juni 2011 @ 20:22:40 #13
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_98690437
Een Vandaag gister:
quote:
Overdrachtsbelasting van de baan?

Het is de gruwel van iedere huizenkoper: de overdrachtsbelasting. Bij ieder verkocht huis vloeien er direct duizenden euro's naar de schatkist. Dat leverde nooit problemen op omdat de huizenprijzen jarenlang bleven stijgen. Maar nu de woningmarkt is vastgelopen, blijven verkopers soms met een flinke restschuld zitten door de overdrachtsbelasting. Hierdoor laten de starters het massaal afweten op de huizenmarkt.
http://player.omroep.nl/?aflID=12745865

Omdat de overheid nu weinig verdient aan de overdrachtsbelasting, zou het erg gunstig zijn om een deel van de hypotheekrenteaftrek weg te strepen tegen die overdrachtsbelasting.

Tja, nu gaan die paar kopers die er nog zijn wachten op het afschaffen van de overdrachtsbelasting...
  zondag 26 juni 2011 @ 20:42:26 #14
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98691437

Men moet gewoon niets doen. Dat hebben de VVD en het CDA toch belooft aan de kiezers? Als de huizenprijzen dan halveren kan men zien dat de marktwerking 'gewerkt' heeft. Daar moeten de 'liberalen' van de VVD heel blij van worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Censuur-152 op 26-06-2011 20:51:01 ]
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_98698857
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niks mis mee. Als je een onzeker inkomen hebt, moet je zelf al niet eens willen kopen...
Als er nou ook een huurwoningen zijn die betaalbaar en direct te huren zijn dan hoeven mensen ook niet te kopen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_98699032
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 23:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als er nou ook een huurwoningen zijn die betaalbaar en direct te huren zijn dan hoeven mensen ook niet te kopen....
Yep, heb ik met mijn auto ook... Als die betaalbaar te huren was,had ik hem niet hoeven kopen... Maar ja, de verhuurder heeft hem dan gekocht, en wil ook wat verdienen. En dat is logisch.
  maandag 27 juni 2011 @ 00:08:02 #17
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_98702009
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:42 schreef Censuur-152 het volgende:

Men moet gewoon niets doen. Dat hebben de VVD en het CDA toch belooft aan de kiezers? Als de huizenprijzen dan halveren kan men zien dat de marktwerking 'gewerkt' heeft. Daar moeten de 'liberalen' van de VVD heel blij van worden.
Ik denk dat de HRA -helaas- nog steeds staat als een huis als er een korting vanaf gaat om het afschaffen van de overdrachtsbelasting te betalen.

Kosten HRA: 28 miljard euro
Inkomsten overdrachtsbelasting: 3,5 miljard euro (over 2011 waarschijnlijk alweer een stuk minder :) )

Benodigde korting op HRA voor nieuwe huizenkopers, om afschaffen overdrachtsbelasting te financieren: 3,5/28 = 12,5%

Dus in ruil voor een korting van 12,5% op hun HRA, krijgen kopers:
- 6% minder hypotheekschuld
- Bij een beetje aflossen zijn kopers van de topopslag verlost. Scheelt snel 500 euro per jaar.
- Minder hypotheekrente betalen (dat bespaart de staat ook weer HRA...)
- Minder risico op restschuld
- Makkelijker doorverhuizen

Daarnaast kunnen waarschijnlijk de hypotheektarieven en de kosten voor NHG omlaag, omdat de risico's lager worden.

Lijkt me een deal waar iedere huizenkoper blij van wordt. Volgens mij gaan de netto maandlasten van huizenkopers hierdoor gewoon omlaag!

Voor het afschaffen van de HRA zullen we echt op een volgend kabinet moeten wachten....
  maandag 27 juni 2011 @ 08:23:31 #18
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98708307
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 23:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zo'n stelling gaat er van uit dat het énige argument voor mensen om te kopen de maandlasten zouden zijn en dat is natuurlijk niet waar.
- Meer keuze aan woningen
- Vrijheid om te verbouwen
- Wens om iets op te bouwen ipv alleen geld aan huur uit te geven

Dat neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat de huurmarkt compleet verpest is.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98711233
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 00:08 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Ik denk dat de HRA -helaas- nog steeds staat als een huis als er een korting vanaf gaat om het afschaffen van de overdrachtsbelasting te betalen.

Kosten HRA: 28 miljard euro
Inkomsten overdrachtsbelasting: 3,5 miljard euro (over 2011 waarschijnlijk alweer een stuk minder :) )

Benodigde korting op HRA voor nieuwe huizenkopers, om afschaffen overdrachtsbelasting te financieren: 3,5/28 = 12,5%

Dus in ruil voor een korting van 12,5% op hun HRA, krijgen kopers:
- 6% minder hypotheekschuld
- Bij een beetje aflossen zijn kopers van de topopslag verlost. Scheelt snel 500 euro per jaar.
- Minder hypotheekrente betalen (dat bespaart de staat ook weer HRA...)
- Minder risico op restschuld
- Makkelijker doorverhuizen

Daarnaast kunnen waarschijnlijk de hypotheektarieven en de kosten voor NHG omlaag, omdat de risico's lager worden.

Lijkt me een deal waar iedere huizenkoper blij van wordt. Volgens mij gaan de netto maandlasten van huizenkopers hierdoor gewoon omlaag!

Voor het afschaffen van de HRA zullen we echt op een volgend kabinet moeten wachten....
Waar haal je die cijfers vandaan, want ik herinner me hele andere getallen?
Ten tweede, wat bij de kosten van HRA door tegenstanders consequent vergeten wordt, zijn de inverdieneffecten. Je kan de huizenmarkt wel op de knieeen dwingen, maar dat kost je ook inkomstenbelasting, loonbelasting, omzetbelasting en op termijn zelfs erfbelasting.

Overigens maak je me helemaal blij met een inruil van overdrachtsbelasting en HRA hoor. Ik heb echt al een veelvoud aan overdrachtsbelasting betaald uit hoofde van vier opvolgende huizen dan het HRA voordeel wat ik genoten heb of ooit zal genieten....
Ik vermoed alleen dat je rekensom niet klopt.

edit/
quote:
Bijna de helft van de 7,2 miljoen Nederlandse huishoudens financierde in 2008 een eigen woning met een hypotheek. Van de 28 miljard euro aan hypotheekkosten, werd ruim 10 miljard euro via de hypotheekrenteaftrek terugontvangen van de overheid. Bijna de helft van dat bedrag kwam terecht bij de 20 procent huishoudens met de hoogste inkomens.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)010/2010-3118-wm.htm

10 miljard belastingvoordeel op hypotheken vs. 3,5 miljard overdrachtsbelasting dus.
28 miljard is bruto..... :)

[ Bericht 15% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 27-06-2011 11:00:01 ]
  maandag 27 juni 2011 @ 11:33:33 #20
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_98712990
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 08:23 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Zo'n stelling gaat er van uit dat het énige argument voor mensen om te kopen de maandlasten zouden zijn en dat is natuurlijk niet waar.
- Meer keuze aan woningen
- Vrijheid om te verbouwen
- Wens om iets op te bouwen ipv alleen geld aan huur uit te geven

Dat neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat de huurmarkt compleet verpest is.
Ik hoopte eigenlijk dat jij in slowchat bleef hangen met je vriendje Xeno.. :(
  maandag 27 juni 2011 @ 11:35:14 #21
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98713053
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:33 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Ik hoopte eigenlijk dat jij in slowchat bleef hangen met je vriendje Xeno.. :(
quote:
NB: Het is de bedoeling dat het Huizenmarkttopic reeks wordt zoals de Beursvloer, zoals Bulls, Bears & Bucks en zoals het Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro topic. Posts van niveau waarbij constructief aan de discussie wordt bijgedragen. Slowchat wordt in dit topic niet toegestaan ook het doelloos posten van filmpjes en plaatjes van de heer Hukker wordt niet toegestaan. De slowchatreeks kun je hier vinden.
Graag constructief blijven dus.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98718254
quote:
“Geen oplossingen voor krimp”

Volgens de Stichting Experimenten Volkshuisvesting (SEV) is het behoud van krimpdorpen te duur. Dat concludeert de stichting na een project in het Groningse gehucht Ganzedijk. Sinds 2008 werd geprobeerd de leefbaarheid van het dorp te verbeteren. Dat is gelukt, maar de kosten lagen met 2,2 miljoen euro veel te hoog.

Begin 2008 berichtten de media dat het ‘spookdorp’ Ganzendijk in zijn geheel gesloopt zou worden. De bewoners reageerden hier woedend op, waarna het provinciebestuur de plannen in de ijskast zette. Later werd besloten om het dorp te handhaven. Nu zijn in het dorp veertien woningen gesloopt, zijn er woningen gerenoveerd en een speeltuin en vlindertuin aangelegd. Niemand hoefde gedwongen te verhuizen. De SEV schrijft echter dat deze aanpak elders niet herhaald kan worden.

“In Ganzedijk hebben corporatie, gemeente, provincie en rijk leergeld betaald”, concludeert de stichting. “Geen van de partijen kon zich een nieuwe uitglijder permitteren. Met de huidige aanpak is 2,2 miljoen euro gemoeid. Door sloopwoningen voor marktconforme prijzen aan te kopen, draagt de gemeenschap de kosten, terwijl eigenaren, hypotheekverstrekkers en huurders zijn gespaard. De investering per woning is te hoog om dit elders te herhalen.”

Een derde van de Nederlandse gemeenten krijgt tot 2040 te maken met bevolkingskrimp. Volgens het SEV zetten partijen stapjes voorwaarts en zoeken ze per situatie naar een passende strategie. Concrete, breed toepasbare oplossingen zijn er echter nog niet.

bron: NVM
Wat ik mij afvraag is waarom de overheid woningen in 'krimpgebieden' tegen een marktconforme prijs moet opkopen om vervolgens te laten slopen? Dit is toch gewoon het risico voor de eigenaar en geldverstrekker? Gelukkig heeft men geconstateerd dat zoiets gewoon niet haalbaar is. Wat ik nog verbazingwekkender vind ik dat men eventueel dit soort dorpen wil 'ruimen', waarom in godsnaam? Die mensen wonen daar toch prima? Waarom zouden ze er weg moeten omdat er toevallig een afname is van het aantal bewoners... onbegrijpelijk.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 27 juni 2011 @ 16:36:47 #23
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_98724358
definieer "markconforme prijs". In mijn weten is dat wat de markt ervoor wil betalen, en NIET wat de eigenaar (of makelaar) denk dat het huis waard is. In het geval van Ganzendijk is de marktconforme vraagprijs voor de woning waarschijnlijk nooit bereikt.
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
pi_98724502
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:36 schreef Frenkyboy het volgende:
definieer "markconforme prijs". In mijn weten is dat wat de markt ervoor wil betalen, en NIET wat de eigenaar (of makelaar) denk dat het huis waard is. In het geval van Ganzendijk is de marktconforme vraagprijs voor de woning waarschijnlijk nooit bereikt.
Uiteraard, vermoedelijk betekend marktconform in deze context: "de som geld die alle partijen nodig hadden om akkoord te gaan met de zinloze sloop van de woningen". Ik noem het dan ook zinloze kapitaalvernietiging en verspilling van gemeenschapsgelden.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 27 juni 2011 @ 17:02:15 #25
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_98725540
Het scheelt dat de overheid in principe oneindig diepe zakken heeft ja...
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')