Oh wordt dat al zoveel jaar geroepen ja?quote:Op maandag 20 juni 2011 15:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Fixed, je was de jaartallen vergeten. (Beetje slordig...)
Jan is zelfs al sinds 2003 (!) bezig....quote:
Ja iemand in mijn familie heeft die ziekte, ik zou het dus weten, grapjas.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
hehehehe, nee inderdaad, daar is niks aan...
aan de andere kant, een schizofreen is nooit alleen
quote:Op maandag 20 juni 2011 15:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jan is zelfs al sinds 2003 (!) bezig....
Hey niet schelden met grapjas, mijn oom was een grapjas en die is nu dood, overleden aan vlektyfus ja!quote:Op maandag 20 juni 2011 15:13 schreef de_ier het volgende:
[..]
Ja iemand in mijn familie heeft die ziekte, ik zou het dus weten, grapjas.
Jij bent de expert in het genieten van andermans misfortuin, dus dat laat ik geheel aan jou overquote:Op maandag 20 juni 2011 15:23 schreef xenobinol het volgende:
Whuzz... zeg er eens wat van... hier moet jij toch behoorlijk moeite mee hebben toch
Duurde wel lang zeg, dat uitloggen en opnieuw inloggen.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:23 schreef xenobinol het volgende:
Whuzz... zeg er eens wat van... hier moet jij toch behoorlijk moeite mee hebben toch
Je bedoelt dat je op de bodem van de markt moet kopen? dat lijkt mij nogal een open deur.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:54 schreef de_ier het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je 60 jaar moet huren.
Wachten tot na de implosie en dan zo veel mogelijk met mijn opgescpaarde cash betalen en de rest met een 10 jarige aflossende hypotheek financieren, ik ben voor.
Ik huur nu voor 320 eruo incl. in Scandinavie en spaar enorm door. Ik bekijk het maar.
En dat je moet sparen. Die jongen heeft wel het licht gezien, vind je ook niet?quote:Op maandag 20 juni 2011 15:30 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je op de bodem van de markt moet kopen? dat lijkt mij nogal een open deur.
Ook dat hoeft niet te kloppen als je geen cent eigen vermogen hebt en de bodem van de markt wordt veroorzaakt door 12% rente dan betaal je naar alle waarschijnlijkheid nog altijd meer maandlasten dan degene die nu zogenaamd op de top gekocht hebben met 5% rente voor 30 jaar vast.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:30 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je op de bodem van de markt moet kopen? dat lijkt mij nogal een open deur.
Bij Jan ging net het licht uit. Does not compute in Voorthuizen.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook dat hoeft niet te kloppen als je geen cent eigen vermogen hebt en de bodem van de markt wordt veroorzaakt door 12% rente dan betaal je naar alle waarschijnlijkheid nog altijd meer maandlasten dan degene die nu zogenaamd op de top gekocht hebben met 5% rente voor 30 jaar vast.
quote:Op maandag 20 juni 2011 15:37 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Bij Jan ging net het licht uit. Does not compute in Voorthuizen.
Geen omzet he.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:52 schreef antfukker het volgende:
Grote makelaarskantoor hier in de omgeving trouwens failliet:
http://www.destentor.nl/r(...)illiet-verklaard.ece
Mja, als je 21 man elke maand te eten moet geven kan het snel afgelopen zijn als de omzet inzakt:quote:Op maandag 20 juni 2011 15:52 schreef antfukker het volgende:
Grote makelaarskantoor hier in de omgeving trouwens failliet:
http://www.destentor.nl/r(...)illiet-verklaard.ece
quote:De directeur en zijn circa twintigtallig personeel
In de huidige markt kan de helft van de makelaars er wel mee stoppen, er zijn immers 40% minder transacties en de prijzen dalen. Makelaardij is even niet meer wat het geweest is.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Mja, als je 21 man elke maand te eten moet geven kan het snel afgelopen zijn als de omzet inzakt:
Ben je al bezig een cursus voor makelaar te volgens als het dadelijk uit het dal klimt is het natuurlijk een gouden baan opeens weer.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In de huidige markt kan de helft van de makelaars er wel mee stoppen, er zijn immers 40% minder transacties en de prijzen dalen. Makelaardij is even niet meer wat het geweest is.
Makelaardij? Nee... daar heb ik echt helemaal niets mee.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ben je al bezig een cursus voor makelaar te volgens als het dadelijk uit het dal klimt is het natuurlijk een gouden baan opeens weer.
Al komt er straks 10% rente betaal ik op het deel van het huis die ik met cash heb gekocht 0% rente.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:30 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dan kun je nog beter wachten tot het 170K kost en je 100K cash hebt.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:09 schreef de_ier het volgende:
[..]
Al komt er straks 10% rente betaal ik op het deel van het huis die ik met cash heb gekocht 0% rente.
Stel ik betaal de helft met cash en de andere helft financieer ik voor 10%.
Wie betaalt dan hogere maandlasten?
Persoon A) Huis van 250.000 euro. Betaalt 5% rente op 250.000.
Persoon B) Vergelijkbare huis voor 180.000 euro. Betaalt 90.000 cash en voor de rest 10% renteop 90.000.
Answers on a postcard.
Daarnaast heeft Persoon B geen onderwaard en kan later nog verhuizen. Voor mij de belangrijkste reden om niet te kopen bij de hoogste prijzen in 300 jaar tijd. Maar goed, als de maandlasten voor de komende 5 jaar het enige is wat je boeit en je verder nooit meer wil verhuizen, ga er voor zou ik zeggen.
Tsja, er zijn mensen die dat al 15 jaar doen.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:15 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Dan kun je nog beter wachten tot het 170K kost en je 100K cash hebt.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:09 schreef de_ier het volgende:
Al komt er straks 10% rente betaal ik op het deel van het huis die ik met cash heb gekocht 0% rente.
Dus niet vergeten het rendementsverlies over die afgeloste 90K mee te nemen in je berekening he?quote:Persoon A) Huis van 250.000 euro. Betaalt 5% rente op 250.000.
Persoon B) Vergelijkbare huis voor 180.000 euro. Betaalt 90.000 cash en voor de rest 10% renteop 90.000.
In ieder geval 30 jaar groter dan huren.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:44 schreef Bumbu het volgende:
Dan moet jij ook voor anderen gaan betalen als jij je huis hebt afbetaald. Stel je blijft nog 20 jaar wonen in je huis als je hebt afbetaald. Is je winst dan nog wel zo groot?
Mag van mij morgen afgeschaft worden. Voor nieuwe hypotheken uiteraard.quote:Kortom kijk eens niet zo negatief tegen het afschaffen van de HRA aan ook niet als huizenbezitter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |