abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:07:16 #151
37248 BertV
Klei indiaan
pi_99144664

Niet!? Wel!

Hier prik je toch zo doorheen? Niet? Wel?

http://nieuws.nvm.nl/actu(...)m_huis_te_kopen.aspx
Rutte zegt wel.

http://www.spitsnieuws.nl(...)-gewoon-huisje-kopen
Verhagen zegt wel.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_99145104
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 09:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar voor hoe lang is de vraag. Die schamele 4% zou het toch niet kunnen zijn. Dan zouden bij de huisprijs daling van 4% ook al de markt opgeveerd moeten zijn.
Nee dat is niet hetzelfde. Het gaat er met name om dat het onderpand nu dichter bij de waarde komt van de hypotheeksom. Het gat van 9% is nu zo'n beetje voor de helft gedicht.
pi_99145187
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:19 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Nee dat is niet hetzelfde. Het gaat er met name om dat het onderpand nu dichter bij de waarde komt van de hypotheeksom. Het gat van 9% is nu zo'n beetje voor de helft gedicht.
sorry ik volg je even niet leg eens uit.
pi_99145257
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:19 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ach die overdrachtsbelasting moest je gewoon voor sparen, die onzin dat je dat kon mee financieren was/is al totale waanzin. En als ruil voor het sparen kreeg je daarom wel HRA, ow nee dat geldt ook voor de megaleners met 125% woz waarde. Maar ja onze politiek die maar niet in de HRA durft in te grijpen en nu weer in hun eigen vingers gaat snijden. Even egocentrisch denken, voor mij maakt het niets uit, maar ze gaan nog meer belastinginkomsten mislopen en waar gaat de rekening neer gelegd worden? Waarschijnlijk weer bij de al flink geraakt minimale verdieners/ uitkeringstrekkers. Ik word er in ieder geval niet blij van dat de inkomensverdeling steeds bizarder aan het worden is in NL.
pi_99145316
kwam nog een artikel tegen en wat grafiekjes

Hier het artikel:

http://www.z24.nl/z24geld(...)rs_en_verkopers.html

hier een grafiek:

http://www.z24.nl/z24geld/artikel_227616.z24?service=graphic

Het grafiek bevestigd voor mij dat mensen die nog de 2007/2008 prijzen hanteren lang met hun huis blijven zitten en mensen die in prijs dalen dus snel hun huis verkopen.

En wat maakt het nou uit om minder voor je huis te krijgen? Ik bedoel stel je hebt 300k voor je huis betaald en krijgt er nu 280 voor. Dan houdt dat toch ook weer in dat als je een soortgelijk huis koopt je 280 betaald? Netto dus amper/geen verlies?
pi_99145477
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach die overdrachtsbelasting moest je gewoon voor sparen, die onzin dat je dat kon mee financieren was/is al totale waanzin. En als ruil voor het sparen kreeg je daarom wel HRA, ow nee dat geldt ook voor de megaleners met 125% woz waarde. Maar ja onze politiek die maar niet in de HRA durft in te grijpen en nu weer in hun eigen vingers gaat snijden. Even egocentrisch denken, voor mij maakt het niets uit, maar ze gaan nog meer belastinginkomsten mislopen en waar gaat de rekening neer gelegd worden? Waarschijnlijk weer bij de al flink geraakt minimale verdieners/ uitkeringstrekkers. Ik word er in ieder geval niet blij van dat de inkomensverdeling steeds bizarder aan het worden is in NL.
"

De overdrachtsbelasting levert de schatkist nu 3,5 miljard euro op. Met de verlaging van de overdrachtsbelasting is 1,2 miljard euro gemoeid. Die krijgt het kabinet bij elkaar door banken een heffing op te leggen (300 miljoen), het spaarloon (500 miljoen) eerder dan gepland af te schaffen, de aanpak van misbruik van de vennootschapsbelasting te verscherpen (350 miljoen) en nog verscheidene kleine potjes (60 miljoen).

"

hier gejat:

http://www.z24.nl/economie/artikel_227072.z24v

Kortom sparen wordt duurder gemaakt. En lenen wordt weer aangemoedigd. Waarom niet gewoon eerst sparen voor een woning en er dan pas een kopen dit is toch te achterlijk voor woorden. Het spaarloon eerder afschaffen? Kunnen ze niet stimuleren dat je eerst gaat sparen voor een huis?
pi_99145855
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:30 schreef Bumbu het volgende:

Kunnen ze niet stimuleren dat je eerst gaat sparen voor een huis?
Dat legt de economie lam. Geld moet uitgegeven worden aan van alles en nog wat.
pi_99146020
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:41 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Weet je wat de economie pas echt lam gelegd heeft, teveel geloof hebben in economen die maar zeggen dat je alles op de pof moet kopen, hypotheken niet hoeft af te lossen en door de inflatie het wel goedkoper wordt.

quote:
Schulden van roc'ers vaak torenhoog»
Veel jongeren hebben schulden door merkkleding en smartphones
=Manuel= / Flickr - Creative Commons by-nc-nd Toegevoegd: donderdag 7 jul 2011, 10:19
Update: donderdag 7 jul 2011, 10:54

Amsterdamse roc-scholieren hebben steeds vaker torenhoge schulden. Bij de speciale budgetspreekuren op de roc's blijkt dat de jongeren die zich melden gemiddeld 8700 euro schuld hebben. Dat blijkt uit onderzoek van de gemeente.

De jongeren hebben vooral zogeheten 'blingbling-schulden'. Dat is geld dat is besteed aan dure smartphones en merkkleding. Ook wordt vaak schoolgeld en de zorgverzekering niet betaald.

Schokkend
Wethouder Ossel noemt de hoge schulden van jongeren schokkend. "Ze staan aan het begin van hun volwassenheid meteen met 5-0 achter", zei Ossel.

"De verleidingen zijn zo groot. Daarnaast is het ook voor jongeren sexy om veel te bellen, want daarmee laat je zien dat je veel contacten hebt."

Campagne
De wethouder denkt dat de jeugd tegenwoordig niet meer weet hoe ze met geld moet omgaan. "Ze hebben vaak geen idee van de waarde van geld. Dat gaat prima als je nog thuis woont, maar als je dan ineens voor jezelf moet zorgen, ben je helemaal niet voorbereid."

Na de zomer begint Ossel een campagne die jongeren bewust moet maken van de gevaren van schulden. "We halen alles uit de kast wat we kunnen doen om dit tegen te gaan."
Er wordt helaas alleen niet bij vermeld over hoe groot percentage van de leerlingen dit gaat.
pi_99146040
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:41 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ik snap dat te veel sparen de economie lam legt. Echter te veel onverstandig lenen heeft ook zo zijn negatieve kanten. Als er niet zo snel onverstandig was geleend waren de prijzen van de huizen niet zo sterk gestegen en was de huizenmarkt ook niet zo hard op slot gegaan.

Een beetje meer richting sparen ipv lenen lijkt me dan ook niet verkeerd.
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:52:22 #160
324665 meth77
to do or not to do
pi_99146184
Jongeren / starters stikken van de schulden en hebben allemaal een tijdelijk dienstverband , en gaan om een scheet weer van elkaar af, de banken zijn helemaal niet dol op de moderne jeugd
pi_99148108
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:52 schreef meth77 het volgende:
Jongeren / starters stikken van de schulden en hebben allemaal een tijdelijk dienstverband , en gaan om een scheet weer van elkaar af, de banken zijn helemaal niet dol op de moderne jeugd
Banken zijn juist dol op leenzieke consumenten, juist het volladen van leenstakkers met zo veel mogelijk krediet is waar de banken dol op zijn. Het is natuurlijk enorm kortzichtig want zoiets is net zo onhoudbaar als een huizenmarkt-zeepbel die net zo hard gestoeld is op maximaal krediet verlenen. Misschien dat de banksters eindelijk eens beginnen te begrijpen dat het ook in hun eigen belang is dat ze 'klanten' niet tot slaaf maken. In the end is het namelijk een plaag voor de economie... less is more (over de tijd gezien levert de integraal een hogere opbrengst op).
Snel je zakken vullen en daarbij de schulden opstapel ver boven wat in de toekomst draagkrachtig is zou beschouwd moeten worden als een economisch delict en zou op een passende manier bestraft moeten worden :7
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
  woensdag 13 juli 2011 @ 22:31:33 #162
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_99432435
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:41 schreef VirtualMemory het volgende:

[..]

Banken zijn juist dol op leenzieke consumenten, juist het volladen van leenstakkers met zo veel mogelijk krediet is waar de banken dol op zijn.

...
Volgens mij was er iets misgegaan in banken waardoor bankiers hiertoe werden beloond.

"organisaties bereiken niet de doelen die ze stellen, maar die ze belonen"
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_99548720
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:52 schreef meth77 het volgende:
Jongeren die gaan werken zijn gek. Je gaat toch niet 3 uur per dag in de file staan en krom liggen om de banken en de babyboomgeneratie te verzorgen ?

Advies aan jongeren:

doe zo min mogelijk op het werk, want je wordt toch niet gewaardeerd, probeer zo weinig mogelijk belasting te betalen, meld je vaak ziek en laat ze het verder maar uitzoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')